میزان سودآوری بیت کوین

محاسبه میزان سودآوری بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال بسیار مهم است اینکه انسان برای کسب و کاری ، ضرر و زیان آن را محاسبه نکند و وارد آن کار شود معقولانه نیست . مهمترین فاکتور راه اندازی کسب درآمد از اینترنت میزان سود مناسب و یا بالای آن کار است. استخراج ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین هم از این قاعده مستثنی نیست. (نگاه کنید به مقاله : شیوه استخراج بیت کوین)

اوایل شروع بیت کوین ، هم استخراج ساده بوده و سختی الان را نداشت و هم اقبال کاربران کم بود و این همه خواهان نداشت. حالا سوال این است که با شرایط جدید مثل : گرانی قیمت دلار و افت ارزش ریال، افزایش سختی استخراج، رقابت شدید و… استخراج ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین صرفه اقتصادی دارد یا نه ؟ برای جواب به این سوال با ما در سایت پول یابی همراه باشید.

سود دهی ارز دیجیتال ، سود بیت کوین، محاسبه درآمد بیت کوین

بررسی میزان سودآوری بیت کوین

در جواب سوال اینکه آیا ورود به حوزه استخراج ارز و یا سرمایه گذاری در آن به صرفه می باشد باید گفت که به چند عامل بستگی دارد و هر فرد باید با بررسی مجموعه این عوامل اقدام کند. این عوامل عبارتند از:

۱- بررسی ثبات قیمت ارزهای دیجیتالی

یک ایراد بزرگ ارزهای دیجیتالی عدم ثبات قیمت آنهاست و همیشه با افت و یا رشد بالا مواجه می شوند . برای نمونه در دوره ای بیت کوین  تا ۲۴ هزار دلار ارزش پیدا کرده بود این افزایش قیمت در کمتر از چند روز اتفاق افتاد. این نوع نوسانات ریسک پذیری سرمایه در آن را افزایش می دهد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد اینترنتی از سئوی سایت

از آنجایی که قیمت ارزهای دیجیتال در آینده دقیقا مشخص نیست باید این نوسات را برای شروع کسب درامد خود لحاظ کند.

۲- سختی استخراج ارزهای دیجیتالی

یک مورد مهم درباره ارزهای دیجیتالی میزان سختی استخراج آن است که باید حتما لحاظ شود. سختی استخراج یا mining difficulty در مورد ارزهای پرطرفدار مثل بیت کوین صادق است هرچه ارز دیجیتالی پرطرفدار باشد قیمت آن افزایش یافته و رشد صعودی پیدا می کند.

این سختی استخراج یعنی اینکه با هش پاور Hash power یکسان ، ارز کمتری به استخراج کننده می رسد. لذا بیت کوین که فعلا گران ترین ارز دیجیتال است، در استخراج این ارز، باید میزان سودآوری بیت کوین را در نظر گرفت. برخی از ارزها سختی زیادی ندارند و ارزان تر هستند لذا در محاسبه باید این مورد را حتما در نظر داشت.

۳- هزینه برق مصرفی

هزینه برق مصرفی هم از موارد مهم است که معمولا بسیاری از افراد از آن غافل هستند . وسایل استخراج چه کامپیوتر ، لپ تاپ ، ماینینگ ، وسایل خنک کننده و… ، باید ۲۴ ساعت روشن و فعال باشند و این هزینه برق مصرفی را بالا می برد بدون محاسبه این مخارج استخراج ارزهای دیجیتالی معقول نیست.

یکی از مشکلات کاربران در جهان، گرانی برق در بعضی کشورها می باشد و این باعث شده تا در آن کشورها استخراج بیت کوین صرفه اقتصادی نداشته باشد و اصلا به طرف آن نروند.

۴- کارمزد صرافی

اگر پس از استخراج هر ارز دیجیتالی قصد داشته باشید آن را بفروشید و به ریال تبدیل کنید باید درصدی از آن را به صرافی های آنلاین بابت کارمزد پرداخت کنید این هزینه را هم باید در کنار سایر هزینه ها محاسبه کنید. هزینه کارمزد ها متفاوت است و شما باید دنبال صرافی های مطمئن با کارمزد پایین باشید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  راههای ساده افزایش فروش فروشگاه اینترنتی

سخن پایانی میزان سودآوری بیت کوین

علاوه بر موارد بالا باید میزان سرمایه گذاری برای خرید ملزومات استخراج ارز دیجیتال مثل : کامپیوتر ، لپ تاپ، دستگاههای خنک کننده، ماینرها و… را در نظر بگیرید و محاسبه کنید آیا فلان اندازه هزینه پول و سرمایه گذاری، چقدر بازگشت سرمایه خواهد داشت. بدون محاسبه این موارد وارد چرخه استخراج ارزهای دیجیتال نشوید چون ممکن است خسارت زیادی را متحمل شوید.

البته راههای دیگری مثل استفاده از سایت های محاسبه سوددهی ارزهای دیجیتال وجود دارد ولی در اینجا قصد داشتم تا به صورت مختصر و گذرا اطلاعاتی در این زمینه ارائه دهم.

مطلب پیشنهادی

کسب درآمد‌ آسان از وبلاگ شخصی , درآمد از وبلاگ نویسی , راه کسب پول از وبلاگ

کسب درآمد‌ آسان از وبلاگ

از زمانی که رسانه متولد شد با خودش پولسازی و کسب ثروت را به همراه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.