شیوه تبلیغ در اینترنت بدون سایت

زمانی که صحبت از شیوه تبلیغ در اینترنت بدون سایت می شود عده ای تعجب می کنند که این کار چطور ممکن است ؟ و سایت را محل ارجاع تبلیغات اینترنتی می دانند. البته داشتن وبسایت برای کسب و کارها آنلاین به عنوان منبع کسب درآمد اینترنتی خوب است ولی همه چیز کسب و کارهای اینترنتی هم فقط داشتن وبسایت نیست. فارغ از همه اینها ، امروز تبلیغات در دنیای واقعی و مجازی به عنوان یک وسیله تاثیرگذار مورد توجه است.

با رشد روزافزون اینترنت کسب و کارها دچار تحول اساسی شده و به نظر می رسد که دنیا، دنیای کسب و کارهای مجازی و اینترنت شده است. سوال این است که در این دنیای مجازی که هر روز هم در حال رشد است ، شیوه تبلیغ در اینترنت بدون سایت چگونه ممکن است ؟ اصلا این کار امکان پذیر است؟ در این مقاله سایت پول یابی قصد تا به این پرسش ها پاسخ دهم.

شیوه تبلیغ در اینترنت بدون سایت

با رشد فزاینده اینترنت ، بسیاری از مشاغل، کسب و کارهای کوچک و بزرگ دچار تغییر و تحول شده، برخی نتوانسته‌اند خود را با این تغییرات سازگار کنند و از بین رفته‌اند و برخی دیگر نیز افت شدیدی کردند. راز موفقیت اینجاست که کسب و کارها ، همواره باید آماده تغییر بود وگرنه احتمال زیادی دارد که به دلیل عدم تغییر در برابر تکنولوژی‌ها و تغییرات جدید، به راحتی از بازار رقابت خارج شوند. دنیای تبلیغ و بازاریابی نیز به همین گونه می باشد.

قبل از گسترش اینترنت، تبلیغات محدود به بیلبوردها، رادیو و تلویزیون، تبلیغات محلی از طریق تراکت و پوستر، تابلوها ، بروشورها، و موارد ی از این نوع بوده است. اما با ورود اینترنتی ، امروزه تبلیغات شکل دیگری به خود گرفته و حتی اگر صاحب شغل و کسب و کار، علاقه‌ای به تکنولوژی نداشته باشد وقتی رقیبان خود را در حال تبلیغ در اینترنت می بیند ناچار به فکر می‌افتد تا دست به کار و تغییری بزند.

شیوه تبلیغ در اینترنت بدون سایت ، تبلیغات اینترنتی بدون داشتن سایت ، تبلیغ بدون سایت
کسب و کارهای اینترنتی با شیوه های مختلف و بدون داشتن وبسایت هم می توانند اقدام به تبلیغ و کسب درآمد اینترنتی کنند

خلاصه اینکه تبلیغات در اینترنت به عنوان ابزار کاربردی و تاثیرگذار توسط بسیاری از کسب و کارها پذیرفته شده و تلاش می کنند تا از این ابزارتاثیرگذار، نهایت بهره را جهت تبلیغ کسب و کارشان ببرند.

معرفی شیوه تبلیغ در اینترنت بدون سایت

روش‌هایی کاملا کاربردی وجود دارند که  می‌توانید با آنها تبلیغات در اینترنت را شروع کنید. برخی از این روش‌ها رایگان و فورا قابل اجرا هستند ولی برخی دیگر کمی زمانبر برده و هزینه‌ دارند. البته همان طور که از عنوان این مقاله : شیوه تبلیغ در اینترنت بدون سایت ، مشخص است ، روش‌های زیر برای افرادی می باشد که دارای وبسایت نیستند. ولی اگر دارای سایت باشید، روش‌های بسیار متنوع‌تری برای جذب بازدیدکننده به سایت وجود دارد.

به طور کلی با توجه به سرمایه و بودجه ای که در اختیار دارید می توانید از تبلیغات پولی و یا تبلیغات رایگان برای کسب و کار خود استفاده کنید

۱- انجام تبلیغات اینترنتی در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های موبایلی

برخی فقط با شنیدن اینکه تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی اثر خوبی دارد و افرادی با اینکار کسب و کار پررونقی دارند در هر شبکه اجتماعی که سر راهشان سبز شد یک صفحه با هدف کسب درآمد اینترنتی و یا معرفی کسب و کار ایجاد می‌کنند و محتوای تبلیغاتی خود را در آن قرار می‌دهند و انتظار دارند بازدهی بالایی هم داشته باشد. اما تبلیغ و فعالیت در شبکه های اجتماعی اصول و قواعد خاص خود را دارد که برای تاثیرگذاری بهتر باید آنها را رعایت کرد.

نکات مهمی که کمک می‌کند تا از تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی بهترین استفاده و بهره را ببرید عبارتند از:

– انتخاب موثرترین رسانه

برای تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی باید موثرترین و بهترین رسانه‌ها را انتخاب کنید. نیازی نیست همه جا صفحات کسب و کار خود را بسازید. تحقیق کنید مخاطبان هدفتان بیشتر در کدام شبکه اجتماعی و یا پیام‌رسان موبایلی حضور دارند و در همانجا صفحه شخصی خود را بسازید.

– تبلیغ در اینستاگرام و تلگرام

در ایران در میان این همه شبکه های اجتماعی ، پیام‌رسان تلگرام که امکانات رسانه‌های اجتماعی مانند گروه و کانال را نیز دارد و همچنین اپلیکیشن اینستاگرام، پرطرفدارترین شبکه‌ها محسوب می شوند و حضور چندمیلیونی ایرانیان را در آنها شاهد هستیم، لذا توجه و حضور در این دو شبکه اجتماعی توصیه می شود.

– شناخت نیاز مخاطبان در شبکه های اجتماعی

هر چیزی را نمی توان در شبکه های اجتماعی به اسم تولید محتوا ارسال کرد . در شبکه‌های اجتماعی باید بدانید مخاطب شما به دنبال چه محتوا و مطالبی است، دغدغه مخاطب چیست و قصد کسب اطلاعات در مورد چه چیزی را دارد؟ چگونه می‌توانید مخاطب را ترغیب کنید شما را دنبال کند و از محتوای شما استفاده کند، ابتدا این موضوع را برای خودتان مشخص کنید و بعد به فکر فروش محصول خود به او باشید.

– ایجاد صفحه مناسب و پرمحتوا

اگر می خواهید بدانید که صفحات اجتماعی شما چقدر مناسب و تاثیر گذار است ،خودتان را جای مخاطب بگذارید، آیا پیج اینستاگرام که پر از تبلیغات است را دنبال می‌کنید؟ آیا کانال تلگرامی که هیچ محتوای مفید، کارآمد و به دردبخور ندارد را دنبال می‌کنید؟ البته که جوابتان نه است، مگر اینکه مجبور شده باشید یا اینکه با هدف افزایش عضو کانال یا دنبال‌کننده اینستاگرام اینکار را کرده باشید.

– فعالیت مداوم و پیوسته در شبکه های اجتماعی

فعالیت مداوم و پیوسته در شبکه‌های اجتماعی بسیار مهم است چون استمرار در کار تاثیر خودش را نشان می دهد. برخی چند پست فرضا ده الی بیست پست در صفحات یا کانال خود ارسال می‌کنند و سپس منتظر می‌نشینند تا دنبال‌کننده و مشتری به سمت‌شان سرازیر شود. فعالیت در شبکه‌های اجتماعی یک فرایند ادامه‌دار، همیشگی و پیوسته است و باید بطور مداوم با ارسال محتوای تخصصی ، جذاب، مفید و دلخواه مخاطب، جلوی چشم مخاطب خود بود و باید حضور خود را با ارسال محتوای خوب بطور مداوم اعلام کنید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  آموزش بازاریابی محتوایی
– داشتن صبر و حوصله در کار

هر کسی می‌تواند از همین لحظه یک صفحه در شبکه‌های اجتماعی و یا پیام رسان های موبایلی بسازد ولی جذب مخاطب واقعی و مشتری وفادار کمی زمان‌بر است و باید تا زمان رسیدن به نتیجه به کار خود ادامه دهد و با صبر و حوصله منتظر جذب ممبر شود.

– نرفتن دنبال خرید فالوور یا کاربران فیک

توصیه می شود اگر واقعا به دنبال پیشرفت و معرفی کسب و کارتان به صورت واقعی و دائمی هستید، اصلا دنبال خریداری فالوور و اعضای کانال فیک نباشید. منظور از ممبر فیک، اعضایی غیرواقعی هستند که صرفا با هدف زیاد نشان دادن اعضای یک کانال ثبت می‌شوند و هیچ منفعت و تاثیری ندارند. هیچ کسب و کاری با ممبر و دنبال‌کننده فیک به جایی نخواهید رسید، امروزه حتی یک کودک ده دوازده ساله نیز می‌تواند نمایشی بودن اعضای یک کانال یا پیج را به راحتی تشخیص دهد.

مزایای تبلیغات و فعالیت در شبکه های اجتماعی

مزیت شبکه‌های اجتماعی در این است که شخص برای تبلیغات و شروع کسب درآمد اینترنی الزاما نیازی به استفاده از کامپیوتر و تبلت ندارد و می‌تواند کارهای خود را با گوشی موبایل انجام دهد، گرچه برای برخی کارها مانند تولید محتوای مفید در اکثر مواقع نیاز به کامپیوتر یا لپ تاپ است، ولی کارهای اولیه را با موبایل می تواند انجام دهد.

حتی اگر خود شما نیز به هردلیلی نتوانسته‌اید تعداد فالوورهای اینستاگرام و اعضای کانال‌ تلگرام‌تان را افزایش دهید، نباید ناامید شوید، می‌توانید با درج تبلیغ در صفحاتی که دنبال‌کننده بالایی دارند و تیپ مخاطبانشان که مرتبط با کسب و کار شماست اقدام کنید.

برای یافتن چنین صفحاتی کافیست تبلیغ در اینستاگرام و یا هر شبکه اجتماعی دیگر را در گوگل جستجو کنید. شبکه‌های تبلیغاتی وجود دارند که لیست پیج‌های اینستاگرام که تبلیغات قبول می‌کنند را داراند و به راحتی می‌توانید صفحه موردنظرتان را برای تبلیغات انتخاب کنید.

۲- ایجاد صفحات مجازی

راهکار ایجاد یا ساخت صفحات مجازی در عین سادگی، می‌تواند بسیار موثر باشد. سایت‌های زیادی وجود دارند که امکان ساخت صفحات اختصاصی را به کاربران اینترنتی می دهند. برای ساخت این صفحات با وجودی که نیاز به دامنه اینترنتی وجود ندارد ولی یک لینک اختصاصی خواهید داشت که می‌توانید این لینک را روی کارت ویزیت خود چاپ کنید یا آنرا در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید .

سایت های ایرانی و خارجی زیادی هستند که امکان ساخت صفحه را می دهد که معروف ترین آنها ، سایت گوگل است . مزیت این کار این است که ۱- امکان ساخت صفحه شخصی رایگان و حرفه‌ای ۲- درج کلیه مشخصات تماس، لینک شبکه‌های اجتماعی، ایمیل و… ۳- ارائه لینک اختصاصی بصورت رایگان و ۴ – عدم وجود تبلیغات ، را به کاربران می دهد.

البته توجه داشته باشید که ، ساخت صفحه شخصی در هر جایی، به خودی خود موجب تبلیغات یا افزایش فروش نمی‌شود و این صفحه را باید از طریق سایر راه‌ها که در همین مقاله به برخی از این راهها اشاره می شود، تبلیغ و به دیگران معرفی کنید.

۳- انتشار آگهی رایگان در سایتها

کمتر کسی وجود دارد که در اینترنت فعال باشد و اسم سایتهای «دیوار» یا «شیپور» را نشنیده باشد. این دو اپلیکیشن و سایت، به عنوان دو مرکز درج آگهی شناخته شده‌اند و مخاطبین زیادی نیز دارند و استقبال خوبی هم از طرف مردم از این دو شده است. هر کسی می تواند در این دو سایت و اپلیکیشن فعالیت کند ولی فعالیت حرفه‌ای در این دو اپلیکیشن نیازمند دقت در انتخاب عنوان، تصویر و متن آگهی می باشد.

عده‌ای با یک عنوان غیرجذاب، بدون اینکه آگهی‌شان تصویری داشته باشد و یا متن خوبی قرار دهند، انتظار دارند نتیجه مطلوب خود را بگیرند. برای جذب افراد به آگهی‌هایی که در این دو سایت درج می‌کنید، باید عناوین جذاب کننده، عکس مرتبط و باکیفیت و یک متن ترغیب‌کننده برای آگهی قرار دهید.

نمونه تبلغی اینترنتی

فرض کنید فعالیت شما فروش دستگاه تصفیه آب و یا چیزی شبیه به آن می باشد.

یک مدل کار این است که یک آگهی با این محتوا درج کنید:

عنوان: تصفیه آب خانگی

عکس: وجود ندارد.

متن: فروش دستگاه‌های تصفیه آب در مدل‌ها و قیمت‌های مختلف در سراسر کشور.

یک نوع دیگر آگهی که بسیار جذاب‌تر خواهد بود را می‌توان به این شکل ایجاد کرد:

عنوان: دستگاه تصفیه آب خانگی با گارانتی ۳۲ ساله تضمینی

عکس: چندین تصویر باکیفیت از مدل‌های مختلف دستگاه بصورت تکی یا نصب شده در محل

متن: فروشگاه سایت پول یابی، عرضه‌کننده دستگاه‌های تصفیه آب ایتالیایی یا آلمانی با گارانتی ۳ ساله در خدمتتان است.

قیمت دستگاه‌ها از یک میلیون تومان تا ۷ میلیون تومان است

نصب بصورت رایگان در سریعترین زمان ممکن انجام می‌شود

پشتیبانی، ارائه فیلترها و تعمیرات دستگاه تا ۵ سال بر عهده ما خواهد بود. برای دریافت مشاوره رایگان تماس بگیرید: *******۰۹۱۱

اگر دقت کنید تصدیق می کنید که ، آگهی دوم بسیار جذاب‌تر و موثرتر خواهد بود و شخص تمایل بیشتری به تماس خواهد داشت. پس از تماس، مهارت پاسخ‌دهنده به تماس نیز اهمیت دارد تا بتواند فرد را به مشتری تبدیل کند.

اصول درج آگهی در اینترنت

هدف از درج و انتشار آگهی در اینترنت ، معرفی کسب و کار و نوع تخصص و اینکه مخاطبان و کاربران اینترنتی با خواندن آگهی با موارد زیر آشنا شوند:

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  اهمیت بازاریابی موبایلی

۱- زمینه کاری و نوع کار و تخصصتان را بطور شفاف و واضح بداند

۲- به شما و کسب و کارتان اعتماد و اطمینان کند.

۳- دست به اقدام بزند یعنی تماس بگیرد یا هراقدامی که شما مایلید را انجام دهد.

پس به همین دلیل یادگیری و اجرای درست تبلیغات متنی و محتوایی که برای تبلیغ و معرفی محصول و خدمات وجود دارد ، دارای اهمیت بالایی می باشد، مهارت تبلیغ‌نویسی به یکی از اساسی‌ترین مهارت‌ها در تبلیغات اینترنتی تبدیل شده است.

سایت‌هایی که می‌توانید در آنها تبلیغات خود را درج کنید بسیار زیاد است و با یک جستجوی ساده « آگهی رایگان » در گوگل می توانید آنها را پیدا کنید.

۴- رپورتاژ آگهی

کلمه رپورتاژ در ایران به محتوایی گفته می‌شود که ارائه‌دهندگان خدمات و محصولات، در سایر سایت‌ها بصورت اخبار ، گزارش و یا معرفی‌نامه منتشر می‌کنند. هدف از درج رپورتاژ، دریافت لینک از سایت موردنظر، معرفی خدمات به مخاطبین آن سایت و بطور کلی انجام تبلیغات اینترنتی می باشد.

در سایت ویکی پدیا درباره رپورتاژ آگهی گفته شده است : «به شکلی از آگهی گفته می‌شود که در قالب گزارش ارائه شود. یعنی، مخاطبان رسانه‌ای تصور کنند که یک گزارش بی طرفه به آن‌ها ارائه می‌شود، در حالی که آنچه آن‌ها می‌بینند، می‌شنوند و می‌خوانند، در واقع تلاشی سازمان یافته برای تقویت جنبه‌های ذهنی یک محصول یا خدمت در ذهن آن‌ها است»

سفارش و فرایند درج رپورتاژ آگهی به این صورت است که با سایت‌های پربازدید و معتبری که امکان درج رپورتاژ در آنها وجود دارد و مخاطبین آن سایت مشتری بالقوه محصولات یا خدمات شما هستند ، مذاکره می‌کنید. پس از توافق، یک مطلب با توجه به شرایط تعیین شده تهیه کرده و پس از پرداخت هزینه برای سایت موردنظر می‌فرستید و آنها در سایتشان منتشر می کنند.

 سفارش رپورتاژ آگهی چند مزیت خوب دارد از جمله اینکه ، معمولا بصورت دائم در آرشیو سایت موردنظر باقی می‌ماند. بررسی کیفیت سایت، تعداد و نوع مخاطبین آن، محتوایی که قرار است به عنوان رپورتاژ ارسال کنید اهمیت فوق العاده زیادی دارد. رپورتاژ آگهی می‌تواند یک گزینه مناسب برای معرفی تخفیف‌های ویژه، محصولات جدید و معرفی یک کسب و کار جدید و نیز گرفتن بک لینک تاثیرگذار باشد.

۵- تولید ویدیوهای تبلیغاتی

با افزایش سرعت اینترنت در کشورمان، تمایل به مشاهده ویدئوها و فیلم ها نیز رشد کرده و افراد ترجیح می‌دهند محتوای اینترنتی را در قالب ویدئو و یا کلیپ مشاهده کنند که این موضوع یک بستر مناسب برای تبلیغات اینترنتی فراهم کرده است. می‌توانید از این فرصت استفاده کنید و با بازاریابی ویدئویی، مخاطبین و مشتریان جدیدی بدست آورید. پلتفرم‌های انتشار ویدئوی ایرانی مانند آپارات،نماشا ،تماشا، جعبه ، شبکه شما و… انتشار ویدئو را ساده کرده‌اند و بصورت رایگان می‌توانید ویدئوهای تولید شده را در آنها به اشتراک بگذارید.

البته هر ویدیویی مناسب انتشار نیست لذا در تولید ویدیو موارد زیر را لحاظ کنید:

۱- تهیه ویدئویی کوتاه از فرایند تولید محصولات و خدمات.

۲- ویدئو حاوی توضیح جامع و کامل از نحوه کارکرد و استفاده از محصول باشد.

۳- ویدئوهایی آموزشی در مورد کسب و کارتان.

۴- ویدئویی از برنامه قرعه‌کشی یا جایزه‌ای که قبلا پرداخت کرده‌اید و یا کلاس های آموزشی و…

ساخت ویدئو و انتشار آن می‌تواند خیلی ساده باشد ولی ویدئویی که هیچ مخاطب و بازدیدکننده‌ای ندارد تفاوتی در کسب و کارتان ایجاد نمی‌کند. علاوه بر اینکه ویدئو باید جذاب باشد، باید بتوانید آنرا به خوبی توزیع کنید تا افراد بیشتری آنرا ببینند. فراموش نکنید که هدف نهایی از تولید ویدئو، ترغیب افراد به انجام یک کار است، اینکار می‌تواند تماس با شما برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد یک محصول و یا مراجعه حضوری به فروشگاه یا شعبه شما و یا هرکار دیگری باشد. لذا باید در ویدئو، پیام خودتان را نیز به مخاطب برسانید.

سخن پایانی شیوه تبلیغ در اینترنت بدون سایت

پنج شیوه تبلیغ در اینترنت بدون سایت که در بالا به آنها پرداخته شد از بهترین و موثرین روش ها می باشد که اتفاقا افراد زیادی از این طریق اقدام به معرفی کسب و کار خود می کنند برخی دارای درآمد بسیار بالایی هستند که نمونه عینی آن را می توانید در شبکه اجتماعی اینستاگرام و پیام رسان تلگرام به خوبی مشاهده کنید . بسیاری از افراد هیچ سایتی ندارند ولی درآمد کلانی دارند.

توجه کنید که این چند مورد جهت آشنایی و مقدمه ای برای شروع کار بوده است و به دلیل گستردگی کسب و کارهای اینترنتی و کارکرد متفاوت هر کدامشان، نمی‌توان یک نسخه واحد برای همه کسب و کارها پیچید. لذا ممکن است تعدادی از روش‌های فوق برای کسب و کارهای خاصی کارساز و موثر باشد و برای کسب و کارهای دیگر هیچ نتیجه ای به همراه نداشته باشد.

با تمام این تفاسیر باز توصیه می شودکه برای همراهی با پیشرفت روز افزون فناوری و همچنین متمرکز کردن تلاش های تبلیغاتی و افزایش بهره وری لازم ، یک سایت مناسب راه اندازی کنید. به راحتی می توانید با استفاده از سیستم های مدیریت محتوا مثل وردپرس ، سایت رایگان و خوب راه اندازی کنید و با این کار همه مخاطبین را از کانال‌ها و شبکه های مختلف به سمت سایت خود هدایت کنید.آگاه باشید که کاربران در سایتتان اطلاعات کامل و جامعی را بدست می‌آورند و در وبسایت است که بهتر می‌توانند سفارش دهند و یا خدمات پس از فروش به بهترین نحو ممکن استفاده کنند.

مطلب پیشنهادی

کار تولیدی با پول کم ، کسب و کار زودبازده ، کار تولیدی پولساز

شروع کار تولیدی با پول کم

کسب پول و سرمایه کار راحتی نیست لذا راه اندازی کسب و کار با پول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.