شیوه سئو فروشگاه اینترنتی

آموزش و فراگیری شیوه سئو فروشگاه اینترنتی برای تمام کسب و کارهای اینترنتی که دارای فروشگاه آنلاین می باشند ضروری می باشد چون بدون سئوی فروشگاه ، امکان کسب درآمد اینترنتی بالا امکان پذیر نمی باشد. اولین و مهم ترین تاثیر سئو ، جذب موتورهای جستجو و به ویژه گوگل می باشد که به دنبال خود افزایش ترافیک و بازدید سایت و فروشگاه را به همراه دارد و افزایش بازدید فروشگاه یعنی افزایش فروش و کسب درآمد اینترنتی محقق شده است.

سئو یا بهینه سازی سایت و فروشگاه ، به عنوان یک ابزار و وسیله در خدمت افزایش بازدید کسب و کار می باشد و همه کسانی که دارای سایت و یا فروشگاه هستند به دنبال یادگیری و آموزش سئو فروشگاه و سایت هستند. به دلیل اهمیت موضوع در سایت پول یابی به چگونگی و شیوه سئو فروشگاه اینترنتی و راههای ساده و تجربی آن پرداخته می شود.

تعریف و اهمیت سئو seo

سئو seo برگرفته از عبارتSearch Engine Optimization  می باشد و به معنای بهينه‌سازی سایت و فروشگاه برای موتورهای جستجو است. سئو اصلا به معنای فريب ، تقلب و يا دستکاری موتور‌های جستجو با روش‌های غير اخلاقی نيست. در واقع سئو مجموعه‌ای از روش‌ها برای تغيير استراتژيک وب سايت‌ و فروشگاههای اینترنتی است. اين فرآيند به بيان مهمترين عوامل مرتبط صفحه و افزايش اهميت آن در صفحه نتايج موتورهای جستجو مي‌پردازد.

سئو فرآيند پیچیده و زمانبری است که نيازمند تخصص و دانش زياد، علم پيش زمينه‌ای و صبر است. موتور‌های جستجو با تغيير مداوم الگوريتم‌های رتبه‌بندی همیشه غير قابل پيش‌بينی و در حال تغییر هستند، لذا سئوکار باید همیشه به روز باشد. خلاصه اینکه، سئو مجموعه فعالیت هایی هستند که در طراحی سایت، تعیین استراتژی محتوایی و تولید محتوا انجام می دهند تا جایگاه بهتری در نتایج جستجوی گوگل کسب کرده و بازدیدکننده بیشتری جذب کنند.

اهمیت و هدف اصلی سئو کمک به وب سايت‌ها در کسب محل یا جایگاه بالا در نتايج جستجوی طبيعی و افزايش ارتباط بين صفحات و کلمات کليدی وارد شده توسط کاربران می باشد. تاثیر در بازدید سایت و فروشگاه، برند شدن ، کسب رتبه برتر در نتایج موتور جستجو ، افزایش فروش و ابزار تاثیرگذار تبلیغاتی ، همه بیانگر اهمیت سئو در کسب و کارهای اینترنتی می باشد.

خلاصه اینکه، سئو SEO یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو، موجب بهبود عملکرد سایت و فروشگاه براساس استاندارهای موتورهای جستجو و جذب بازدیدکنندگان بیشتر می شود.

شیوه سئو فروشگاه اینترنتی

مدیران کسب و کارهای اینترنتی که دارای وبسایت و یا فروشگاه اینترنتی هستند به دنبال روش ها و راز هایی می باشند تا فروش و کسب درآمد از اینترنت خود را افزایش دهند. اما تحقق این ایده و آرزو، نیازمند به رعایت اصول و قواعدی است. یکی از مهم ترین اصولی که موجب می شود تا فروش سایت های فروشگاهی، افزایش یابد سئو سایت فروشگاهی است.

اهمیت این کار در این موضوع است که با انجام سئو در سایت های فروشگاهی، ترافیک و ورودی سایت به صورت کاملا رایگان و ملموس افزایش پیدا می کند. لذا این روش می تواند بسیار طلایی و کارساز باشد چون صاحب وب سایت بدون هیچ هزینه و یا با حداقل هزینه ها اقدام به فروش کالا و خدمات و در نهایت کسب درآمد اینترنتی می کند. خلاصه اینکه، سئو یکی از راههای ساده افزایش فروش فروشگاه اینترنتی است.

انجام شیوه سئو فروشگاه اینترنتی نیازمند رعایت استاندارد و تکنیک های قانونی و به روز موتورهای جستجو مخصوصا گوگل می باشد. چون اگر روش های غیر طبیعی و متقلبانه در سئو سایت های اینترنتی انجام شود مسلما پروژه شکست خورده و موفقیتی به دست نخواهد آمد.

شیوه سئو فروشگاه اینترنتی ، سئو سایت فروشگاهی ، آموزش سئو فروشگاه ، اهمیت سئو فروشگاه

نکته کلیدی اینکه شیوه سئو فروشگاه اینترنتی با سئو سایر سایت ها از نظر اجرا تفاوت هایی دارد، به همین دلیل اگر می خواهید با اسرار و رموز سئو سایت های فروشگاهی آشنا شوید باید این راههای ساده ولی کاربردی را مدنظر بگیرید. مهم ترین راههای سئو سایت فروشگاهی عبارتند از:

۱- ایجاد و بهینه کردن فایل robot.txt

یکی از موارد فنی سئو تکنیکال که برای بهینه کردن ایندکس صفحات سایت به کار می رود استفاده از فایل robots.txt  می باشد که یک فایل متنی است و برای هدایت ربات های موتور جستجو برای نحوه خزیدن و ایندکس صفحات سایت و فروشگاه استفاده می شود. از آنجا که فایل robots.txt  ربات های جستجو را در مورد نحوه خزیدن صفحات مختلف سایت و فروشگاه راهنمایی می کند، ایجاد و بهینه کردن این فایل بسیار مهم است.

اگر یک فایل robots.txt  نادرست تنظیم شده باشد ، می تواند موجب بروز اشتباه در ایندکس شدن صفخات سایت شود. تمام فعالیت ها و اقدامات بهینه سازی که بر روی سایت و فروشگاه انجام می شود باید توسط ربات های گوگل ایندکس شود تا اثر گذاری آن بر رتبه بندی سایت مشخص شود و در نتایج، در رتبه های بهتری قرار گیرد. به همین دلیل باید گوگل را به نحوی هدایت کرد که صفحات سایت و فروشگاه به صورت صحیح و طبق برنامه ایی که برای سئو ترسیم شده، ایندکس شود.

۲- بهینه کردن لینک های داخلی فروشگاه

وقتی خزنده گوگل، وارد صفحه سایت و فروشگاه می شود، و به محتوای مثلا « کسب درآمد اینترنتی » می رسد، لینک های دیگری در وسط متن به سایر صفحات سایت و فروشگاه می بیند که کاملا به مطلب « آموزش کسب درآمد اینترنتی » مرتبط است. لذا خزنده وارد آن لینک می شود و محتوای آن لینک را هم بررسی می کند.

نتیجه این می شود که خزنده ها به خوبی ساختار سایت و فروشگاه را درک کرده و همه مطالب را به سرعت بررسی و فهرست یا ایندکس index می کنند،لذا ربات و خزنده ها به مدت طولانی تری در سایت مشغول می شوند و بیشتر به خزیدن وادار می شوند. عینا همین اتفاق برای کاربران اتفاق می افتد. وقتی کاربر مطلب « آموزش کسب درآمد از اینترنت» را مشاهده می کند، در همان حین، چند لینک دیگر که برای او مفید است را مشاهده می کند، و حداقل این است که آنها را در یک تب جدید باز می کند تا بعد از مطالعه مطلب، آنها را هم بخواند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  ضرورت کسب درآمد اینترنتی

با این اقدامات، کاربران بیشتر مشغول و جذب می شوند و در نتیجه علاوه بر آنکه نرخ دفع کاربر یا بانس ریت bounce rate سایت و فروشگاه کاهش می یابد(بهتر می شود) ، از آنجا که کاربر بیشتر در سایت و فروشگاه گشت و گذار کرده است، در خاطر کاربر باقی مانده و در برندینگ و شهرت سایت و فروشگاه به شدت موثر است. البته مدیران سایت ها باید در همه موارد قواعد لینک و بک لینک را درست اجرا کنند تا نتیجه دلخواه حاصل شود.

۳- بهبود سرعت فروشگاه

سرعت وب سایت و فروشگاه  یکی از فاکتور های مهم و کلیدی است که توسط الگوریتم گوگل برای رتبه بندی آن سایت و فروشگاهها استفاده می شود. وقتی فروشگاه کند باشد، موتور های جستجو با توجه به ظرفیت خود، صفحات کمتری را جستجو می کنند، و کمتر بودن تعداد صفحات جستجو شده بر نحوه ایندکس شدن فروشگاه تاثیر منفی می گذارد.

مهم نیست که رتبه فروشگاه شما چقدر بالاست یا دیزاین فروشگاه شما چقدر جذاب است، اگر بازدید کننده ها برای لود شدن فروشگاه خیلی معطل شوند، علاقه خود را برای مشاهده و خرید از دست خواهند داد. سرعت لود صفحات فروشگاه، در واقع، سرعت لود محتوای فروشگاه را تعیین می کند.

اگر می خواهید پتانسیل و کسب درآمد اینترنتی کامل را از فروشگاه داشته باشید باید روی سرعت آن هم کار کنید. این کار به نفع فروشگاه خواهد بود چون رتبه فروشگاه را افزایش می دهد و افزایش رتبه هم برای شما سود و کسب درآمد اینترنتی فراوانی به همراه دارد.

۴- استفاده از سرچ کنسول

یک شیوه سئو فروشگاه اینترنتی استفاده از سرچ کنسول است. کسب موفقیت در گوگل و رسیدن به نتایج اولیه آن نیازمند شناخت درست معیارهای تعریف شده توسط موتور جستجو می باشد. ثبت سایت در کنسول گوگل یکی از مهم ترین راههایی است که صاحبان فروشگاه و سایت باید به منظور بهبود کارشان انجام دهند. گوگل سرچ کنسول با ارائه ابزارهای کارآمد و آمارهایی دقیق بهترین گزینه برای تحلیل سایت و رفع مشکلات احتمالی فروشگاه و سایت است.

search console  از ابزارهای قوی جهت بررسی آمار سایت به وسیله وبمسترها می باشد. از ویژگی های گوگل سرچ کنسول می توان به صفحات ایندکس شده، خطاهای  html، لینک های ورودی و خروجی و کلمه کلیدی اشاره کرد. گوگل سرچ کنسول به مدیران سایت و فروشگاهها کمک می کند تا نمایش سایتشان را در گوگل مدیریت کنند. از آنجایی که گوگل یک موتور جستجو بین المللی است پس طبیعی است که داشتن بالاترین رتبه در آن هدف و خواسته هر سایتی باشد.

همچنین این ابزار مشکلاتی که در سایت و فروشگاه وجود دارد، شناسایی می کند. به عنوان مثال خطاهای مربوط به کراول کردن (یعنی صفحاتی از فروشگاه و سایت که گوگل نمی تواند به آنها دسترسی پیدا کند) یا اقداماتی که منجر به جریمه سایت شده (یعنی گوگل سایت شما را  به دلیل نقض یکی از دستورالعمل های کیفی جریمه کرده است) و در نهایت می تواند به شما بگوید آیا سایت با گوشی های موبایل سازگار است یا نه.

استفاده از کنسول جستجوی گوگل برای مدیری که دارای فروشگاه اینترنتی و وب سایت است و می خواهد رتبه خوبی در نتایج جستجوی گوگل کسب کند ، ضروریست.

چهار نکته کلیدی سئو

نکته کلیدی اینکه چهار روش یا شیوه سئو فروشگاه اینترنتی ( یعنی،ایجاد و بهینه کردن فایل robot.txt ، بهینه کردن لینک داخلی های داخلی فروشگاه ، بهبود سرعت فروشگاه و استفاده از سرچ کنسول گوگل) مهم ترین، طلایی ترین و نخستین گام هایی است که باید در سئو سایت های فروشگاهی انجام دهید و اجرای این ۴ گام تاثیر زیادی در افزایش فروش و کسب درآمد اینترنتی دارد.

۵- استفاده از تصاویر و ویدئو

با گسترش اینترنت پرسرعت و به ویژه اینترنت موبایلی ، رسانه های تصویری رشد زیادی داشته اند و این موضوع تاثیر بسیار زیادی در جذب مشتری و مخاطب داشت. به طور کلی استفاده از تصویر و ویدئو مناسب و با کیفیت می تواند افراد بسیار زیادی را به طرف خود جلب کند. اما باز هم تاکید می شود که تصاویر و ویدئو  باید از کیفیت خوب و بالایی برخوردار باشند.

اگر شبیه محصول و خدمات شما در فروشگاه های اینترنتی دیگری وجود دارد به هیچ عنوان از تصاویر سایر سایت ها در فروشگاه خود استفاده نکنید. سعی کنید از محصول خود عکس برداری و فیلم برداری کنید زیرا این عمل موجب می شود تا محبوبیت سایت شما نزد گوگل افزایش یابد، ضمن اینکه کاربران هم بهتر به کسب و کارتان اعتماد می کنند.

۶- یافتن بهترین کلمات کلیدی

اگرچه کلمات کلیدی مانند سالهای قبل آن تاثیرگذاری بسیار بالا را ندارند ولی باز هم یکی از شاخصه های تاثیرگذار در سئو و یکی از عوامل رشد سایت و فروشگاه محسوب می شوند. لذا یکی از مهم ترین نکاتی که باید در سئو سایت های فروشگاهی مد نظر باشد جستجو و تحقیق مناسب ترین و بهترین کلمات کلیدی می باشد، زیرا یکی از نکات کلیدی در سئو سایت فروشگاهی رعایت همین شناخت و انتخاب کلمات کلیدی است.

کلمات کلیدی باید مرتبط با موضوع و فعالیت فروشگاه اینترنتی باشند زیرا تعیین کننده ورودی سایت و فروشگاه می باشند. اگر در انتخاب کلمات کلیدی مهم و هدفدار اشتباهی انجام دهید مسلما فروش مناسبی را تجربه نخواهید کرد. پس با تمام قدرت و حوصله فراوان در پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط اقدام کنید تا فروش موفقیت آمیز و کسب درآمد اینترنتی بالای یک فروشگاه اینترنتی را تجربه کنید.

۷- بهینه کردن ساختار سایت

فروشگاهی طراحی کنید که در عین زیبایی ، دارای سادگی ، کارایی و بهینه شده برای کاربران و موتورهای جستجو باشد. یعنی دسترسی آسان به تمامی بخش ها و زیر بخش های در یک وبسایت فروشگاهی لحاظ شود. ارتباط تمام بخش ها و صفحات مهم سایت باید در دسترس کاربر و بازدید کننده قرار بگیرد تا کاربران و مشتریان به راحتی و بدون هیچ مشکلی بتوانند به صفحات مورد نظرشان مراجعه کرده و خرید خود را انجام دهند.

استفاده از تصاویر با کیفیت و مفهومی می تواند کاربران و مشتریان را به صورت کامل راهنمایی کند. در نظر داشته باشید. صفحات دور از دسترس، در صورتی که به عنوان صفحات مهم محسوب می شوند یک نقص بزرگ در طراحی ساختار سایت هست. خلاصه اگر کاربر نمی تواند به بخش های مختلف سایت دسترسی راحت داشته باشد، این یک موضوع کاملا ناخوشایند محسوب می شود.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  نکات موثر برای افزایش بازدید سایت

هر چقدر جستجو، انتخاب و مشاهده محصولات و کار در فروشگاه راحت و کاربرپسند تر باشد، میزان فروش آن فروشگاه بهتر و در نهایت کسب درآمد از اینترنت آن بیشتر خواهد بود.

۸- بهینه سازی صفحه اول سایت

مهم ترین و اولین صفحه ای که در تمامی سایت ها دارای اهمیت بسیار بالایی می باشد صفحه اول یا هوم پیج می باشد. به همین دلیل در سایت های فروشگاهی هم این صفحه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در نظر داشته باشید یکی از راز های سئو سایت های فروشگاهی طراحی زیبا ، کاربرپسند و شیک صفحه اول می باشد. صفحه اول موجب می شود تا کاربر با خیال راحت به گشت و گذار در سایت بپردازد و به تمامی صفحات سایت دسترسی داشته باشد.

توجه کنید که صفحه اول سایت باید به گونه ای باشد که اگر اطلاعیه ای دارید بتوانید در صفحه اول منتشر کنید زیرا نزذیک به ۷۵% از کاربران اینترنتی در هنگام ورود به سایت به صفحه اول نیز مراجعه می کنند و یا نگاهی به آن می اندازند. پس سئو و بهینه کردن صفحه اول وبسایت می تواند یک روش برای سئو سایت های فروشگاهی به حساب آید. این موضوع را مد نظر داشته باشید و حتما از این روش نیز استفاده کنید.

۹- بهینه کردن دسته بندی ها

یکی از مهم ترین عواملی که باید در بهینه و سئو کردن وبسایت های فروشگاهی مورد استفاده قرار بگیرد سئو دسته بندی محصولات و کالاها می باشد. در نظر داشته باشید به هیچ عنوان از یک کلمه کلیدی هدف برای سئو محصولات و خدمات استفاده نکنید این روش کاملا اشتباه می باشد.

توصیه اکید می شود که از کلمات کلیدی هدف در بخش دسته بندی های کالا با درایت وهوشمندی استفاده کنید و محصولات و خدمات خود را زیر مجموعه هر دسته بندی فروشگاه قرار دهید تا کاربر در هنگام ورود به سایت با چندین محصول مواجه شده و محصول خود را از بین چندین محصول که مورد نیازشان می باشد انتخاب و خریداری کند.

۱۰- بهینه کردن محصول و خدمات

توجه داشته باشید که بهینه کردن محصولات یک فروشگاه اینترنتی باید به گونه ای باشد که تمامی اطلاعات محصول و خدمات به خوبی در دید و در دسترس کاربر و مشتری قرار بگیرد. اما مهم ترین عاملی که برخی از وبمستران انجام می دهند سئو کردن محصول بر اساس کلمه کلیدی هدف می باشد. این روش کاملا اشتباه بوده و بر خلاف معیارهای یک سئوی قانونی و استاندارد است.

همان طور که گفته شد، اختصاص دادن یک کلمه کلیدی به یک محصول بر خلاف استانداردهای یک سئو می باشد. مثلا اگر در زمینه فروش فایل کسب درآمد از اینترنت فعالیت می کنید نباید در کلمه کلیدی « فروش فایل کسب درآمد از اینترنت » یک محصول و یا کالا را سئو کنید چون اگر در این کلمه رتبه بالایی رو بگیرید و بعد از مدتی این محصول از رده خارج و یا ناموجود شود مسلما ورودی این کلمه را به صورت کامل از دست می دهید.

لذا توجه کنید که این یک راز مهم در سئو سایت های فروشگاهی هست و می تواند در میزان فروش و افزایش کسب درآمد اینترنتی میلیونی تاثیرگذار باشد.

۱۱- بهره مندی سایت و فروشگاه از وبلاگ

امروزه به دلیل رقابت بالا بین وبمستران جهت جذب ترافیک و افزایش بازدید سایت و فروشگاه ، وجود وبلاگ در سایت های فروشگاهی یک امتیاز مثبت و برتر محسوب می شود. به همین دلیل بیشتر سایت های فروشگاهی از وبلاگ در سایت خود استفاده می کنند. داشتن وبلاگ در سایت موجب می شود تا اطلاعات ، معرفی کالا و خدمات، نقد ، بررسی و مقایسه محصولات و… خرید را برای کاربر و مشتری راحت تر کند.

البته علاوه بر موارد بالا، همچنین وبمستران و صاحبان فروشگاه می توانند با تولید و ارائه محتوای مرتبط با موضوع محصولات و خدمات، ورودی بالایی را از طریق وبلاگ برای سایت و فروشگاه اصلی داشته باشید. در واقع تولید محتوا و ارسال مطالب تخصصی و مقالات مرتبط با محصولات ،موجب جذب موتورهای جستجو و در نهایت بهبود سئوی سایت می شود.

پس برای اینکه از نظر سئو سایت و فروشگاه موفق باشید از بخش وبلاگ در سایت خود استفاده کنید این تکنیک به عنوان یکی از رازهای سئو سایت های فروشگاهی مورد استفاده قرار می گیرد.

سخن پایانی شیوه سئو فروشگاه اینترنتی

مجموعه راهکار و شیوه سئو فروشگاه اینترنتی که در این مقاله فهرست و توضیح داده شد اگرچه بیشتر با نگاه به فروشگاه اینترنتی بوده، ولی در بهینه سازی وب سایت و فروشگاه همزمان کاربرد دارد. کاملا طبیعی است که برای فروش و کسب درآمد بیشتر باید تکنیک ها و اصول استاندارشده ای را رعایت کنید تا به صورت مداوم در دید بازدید کننده و مشتریان باشید.

البته انجام سئو به دو شیوه قابل انجام است یکی اینکه با فراگیری اصول اولیه ،بدون پرداخت هیچ هزینه ای این کار را خودتان انجام دهید و راه دوم که اتفاقا هزینه بر است، این کار را به متخصصان و سئوکاران حرفه ای واگذار کنید و از آنها بخواهید که سئوی فروشگاه و سایت را برایتان انجام دهند. به طور کلی سئو یا بهینه سازی یکی از مهم ترین و کارسازترین ابزارها در افزایش بازدید و کسب درآمد اینترنتی محسوب می شود.

نکته آخر اینکه سئو همه چیز سایت و فروشگاه نیست و تولید محتوای تخصصی و با کیفیت تاثیر بسیار زیادی در جذب ترافیک و بازدید هدفمند و با ارزش دارد. شیوه سئو فروشگاه اینترنتی که در این مقاله معرفی شده است به صورت کاملا رایگان و اثربخش ، سایت و فروشگاهتان را به بازدیدکنندگان زیادی معرفی کرده و بر اساس تجربه ثابت شده ، موجب ارتقای رتبه و افزایش کسب درآمد اینترنتی پایدار و مستمر فروشگاه هم می شود.

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.