شیوه مطالعه برای امتحان کنکور

شیوه مطالعه برای امتحان کنکور

برای قبولی در دانشگاه باید شیوه مطالعه برای امتحان کنکور را یاد بگیرید. در اینجا قصد دارم تا مراحل شیوه مطالعه برای امتحان کنکور و چگونگی موفقیت در کنکور دانشگاه را شرح دهم امیدوارم این آموزش که بر دو اساس : شیوه علمی کارشناسان و تجربه نفرات برتر کنکور استوار است مورد استفاده قرار گیرد. برای آگاهی می توانید به لینک (آموزش جمع بندی ،مطالعه و موفقیت در آزمون کنکور) مراجعه کنید

شیوه مطالعه برای امتحان کنکور دارای مراحل زیر می باشد:

۱- مطالعه روزنامه وار مطالب قبل از رفتن به کلاس:

برای یادگیری دروس مختلف توصیه می شود قبل از رفتن به کلاس مطالب فصل مربوطه را بطور روزنامه وار مطالعه کنید چرا که به یادگیری هر چه بهتر شما کمک می کند. در سر کلاس درس و در هنگام تدریس استاد تمام تمرکز خود را روی کلاس بگزارید و مطالب را سر کلاس یاد بگیرید و حتما در صورت وجود اشکال از دبیر خود رفع اشکال کنید.

یادگرفتن دروس در سر کلاس باعث می شود که در منزل مجددا به بحث یادگیری نپردازید و مستقیما به حل کردن مساعل و تیپ تست های گوناگون بپردازید و یادگیری خود را کامل  کنید. خصوصا در دروس ریاضی و فیزیک که حل کردن تست های گوناگون به یادگیری هر چه بهتر شما کمک می کند.

۲- مطالعه روزانه دروس:

یک شیوه مطالعه برای امتحان کنکور یادگیری روزانه است. اگر دانش آموز هستید حتما در منزل درس هر روز را همان روز مطالعه کنید و توصیه اکید می شود که به امر خلاصه کردن از همان ابتدای سال تحصیلی بپردازید. بعد از چند روز مطالبی که خلاصه کرده اید را مجددا مرور کنید و تست هایی که نشان دار کرده اید را مجددا حل نمایید که درس برایتان مرور شود. اگر دروسی که مطالعه می کنید پیش نیاز هایی از دروس پایه دارد حتما به صورت ترکیبی مطالعه کنید و همه جنبه هایی که احتمال طرح سوال از آن می رود را برای خود تمرین کنید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  شرکت در کلاس های تقویتی امتحان کنکور سراسری

۳- خلاصه نویسی دروس کنکور:

علاوه بر خلاصه نویسی که باعث افزایش تمرکز شما می شود خط کشیدن زیر مطالب مهم و یا مارکر کردن انها نیز کمک زیادی به شما خواهد کرد. از حاشیه نویسی مطالب مهم و کلیدی پاراگراف های کتاب درسی در حاشیه کتاب ها نیز غافل نشوید.

۴- تهیه کتاب های آموزشی :

شیوه مطالعه برای امتحان کنکور تهیه منابع و کتاب های معتبر کمک آموزشی است . بهتر است در کنار کتاب درسی برای هر درس یک کتاب کمک آموزشی در نظر بگیرید و تست های آن را چند مرتبه حل کنید و در صورت نیاز کتاب های کمک آموزشی دیگری انتخاب کنید.

۵- استراحت مناسب و مطالعه در همه ساعات:

توصیه می شود در بین ساعات مطالعاتی روزانه خود ساعاتی را برای استراحت در نظر بگیرید. در ساعات مطالعاتی روزانه خود هم از دروس اختصاصی و هم از دروس عمومی بگنجانید. از وقت های مرده خود نهایت بهره را ببرید. بهتر است زمان از منزل رفتن به مدرسه و از مدرسه تا منزل و حتی زنگ های تفریح بین کلاس ها را به خواندن دروس عمومی بپردازید.

اگر فصلی که تصمیم دارید مطالعه کنید درس حجیمی است بهتر است هر روز چند سر فصل را مطالعه کنید که باعث می شود خیلی عمیق تر مطالعه کنید و اصرار نداشته باشید که در یک روز حتما باید فصل مربوطه مطالعه شود.

برای تکرار هر چه بیشتر لغات ادبیات فارسی و یا مبحث تاریخ ادبیات می توانید صدای خودتان در هنگام خواندن لغات ضبط کنید و در هنگام خواب در رخت خواب گوش کنید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  اردوی مطالعاتی عید نوروز برای کنکور

تهیه برنامه زمانی دقیق مطالعه :

حتما به کمک مشاور خود مشخص کنید که مباحث مختلف کنکور را برای چه زمانی تمام می کنید. گرفتن برنامه ی بلند مدت و کوتاه مدت کمک بسیاری به شما خواهد کرد. داوطلب باید بداند که فلان مبحث از فلان درس را در چه زمانی از سال مطالعه می کند و خلاصه بر می دارد چه زمانی تست آموزشی و چه زمانی تست آزمونی می زند. در چه روز هایی خلاصه هایی که برداشته است را مرور می نماید و چه زمانی جمع بندی نهایی را برای مبحث مربوطه انجام می دهد..

بهتر است در دفتری ساعات مطالعه دروس اختصاصی و عمومی را یادداشت کنید تا هر هفته به ساعات مطالعاتی خود بیافزایید. همچنین تعداد تست هایی که برای دروس اختصاصی و عمومی می زنید را نیز یادداشت کنید.

به یاد داشته باشید با اراده ای قوی و رعایت شیوه مطالعه برای امتحان کنکور انشالله موفق خواهید شد.

مطلب پیشنهادی

شغل مغازه داری برای زنان ، بهترین شغل مغازه داری برای زنان و دختران ، مشاغل زنانه

شغل مغازه داری برای زنان

اغلب مغازه‌ها و فروشگاه‌ها در گذشته توسط مردان اداره می‌شدند و مشاغل مغازه داری برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.