شیوه معرفی محصول برای فروش

یکی از راههای افزایش کسب درآمد از اینترنت یادگیری اصول و شیوه معرفی محصول برای فروش به کاربران ومشتریان در بستر اینترنت می باشد. کسی که نتواند محصولات و خدمات را به درستی به مشتریان معرفی کرده و به قول معروف آنها را راضی و یا مجاب به خرید کند نمی تواند انتظار فروش بالایی را داشته باشد.

در دنیای واقعی برای خرید کفش ، لباس ، لوازم خانه و یا هر چیز دیگری وارد مغازه ای می شوید و با بررسی محصولات آن را انتخاب می کنید. اگر در انتخاب وسیله و محصول مورد نظر دچار تردید شده اید و یا اطلاعات کافی ندارید، این فروشنده است که با توضیح و تشریح آن محصول و کالا شما را قانع می کند تا آن را بخرید. اما اوضاع در اینترنت و فضای مجازی با بیرون متفاوت است. لذا در این مقاله سایت پول یابی به چگونگی شیوه معرفی محصول برای فروش در اینترنت پرداخته می شود.

ضرورت داشتن سایت و فروشگاه

بازدید کننده اینترنت از طرق مختلف مثلا جستجو در موتورهای جستجو و یا تبلیغات اینترنتی وارد سایت و یا فروشگاه شما می شود و دنبال خرید محصول و خدمات خاصی می گردد. این شیوه کشاندن مشتریان به فروشگاه و معرفی محصول برای فروش کار زیاد ساده ای نیست دلیلش این است که تنوع و تکثر فروشگاه ها در اینترنت زیاد بوده و بازار رقابت بسیار نزدیک و داغ می باشد.

حال شما باید چه کار انجام دهید تا : ۱- مشتریان و مخاطبان مدنظر خود را به طرف فروشگاه خود جذب کنید؟ ۲- چه کار کنید تا آن مشتریان و مخاطبان محصول و خدمات ارائه شده شما را بخرند ؟

قبل از جواب دادن به این سوالات ، شما باید یک سایت و یا فروشگاه متناسب با کسب و کارتان ایجاد کنید. تا سایت و فروشگاه دارای مجوزهای لازم نداشته باشید، نمی توانید انتظار کسب درآمد اینترنتی پایدار و مستمر داشته باشید. ایجاد فروشگاه در صفحات مجازی و پیام رسان های موبایلی به دلیل احتمال کلاهبرداری با شک و تردید کاربران همراه است.

فروشگاه و سایت های اینترنتی به دلیل ثبت در سایت ساماندهی ، داشتن اینماد یا نماد اعتماد الکترونیکی ، مجوز درگاه پرداخت آنلاین، داشتن مجوزهای صنفی و… بیشتر مورد اعتماد و اطمینان کاربران برای خرید می باشند.

شیوه معرفی محصول برای فروش ، افزایش فروش اینترنتی ، فروش یک محصول ، آموزش فروش اینترنتی

شیوه معرفی محصول برای فروش

با راه اندازی سایت و کسب مجوزهای لازم ، در واقع شما یک کسب و کار اینترنتی قانونی و مورد اعتماد را از نظر کاربران اینترنتی ایجاد کرده اید و حالا باید در این فروشگاه و وب سایت به فکر قرار دادن محصولات و خدمات و معرفی آنها به مخاطبان خود باشید. محصولات و خدمات شما می تواند به دو صورت محصولات واقعی یا فیزیکی و یا محصولات دیجیتالی یا دانلودی باشد.

زیاد فرقی ندارد که محصول شما از چه نوعی می باشد، در هر صورت شما باید آنچه را عرضه می کنید به کاربران به درستی و کامل معرفی کنید تا آنها را قانع و ترغیب به خرید از فروشگاه کنید . در اینجاست که باید شیوه معرفی محصول برای فروش در اینترنت را یاد بگیرید و آنها را به خوبی اجرایی کنید. اگرچه تکنیک های افزایش فروش اینترنتی بسیار زیاد و متنوع است ولی ساده ترین، کارآمدترین و بهترین راه توضیح و شیوه معرفی محصول برای فروش در فضای مجازی عبارتند از:

۱- سئو سایت یا بهینه سازی برای موتور جستجو

اولین کار پس از راه اندازی فروشگاه توجه به مقوله سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو می باشد. البته این کار در همان روز اول تمام نمی شود و یک فرایند و کار مستمراست که باید همیشه به آن توجه خاص داشته باشید. در صورتیکه فروشگاه توسط خودتان و یا یک شرکت خصوصی بصورت حرفه ای سئو شود، پس از آن، نیاز دارید تا محصولات خود را در اینترنت معرفی کنید و فروش خود را آغاز کنید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  هفت قدم کسب پول از اطلاعات

اما همانطور که می دانید فروش محصولات در اینترنت با فروش سنتی محصولات تفاوت بسیاری دارد، زیرا خریدار نمی تواند کالای مورد نظر خود را بصورت فیزیکی مشاهده کند و فقط محتوای موجود در سایت را مشاهده خواهد کرد.

با توجه به این مورد در هنگام آغاز کد نویسی، نرم افزار مورد نیاز شما باید به خوبی تجزیه و تحلیل شود و همه نیازها و انتظارات شما و مشتریهای شما را از طریق امکانات مختلف که به نرم افزار فروشگاه اضافه می شود، برطرف کند. در صورتیکه این موارد به خوبی پیش بینی شده باشد شما باید در معرفی محصولات خود دقت و حساسیت لازم را داشته باشید.

۲- تولید محتوای تخصصی

اگر شیوه سئو فروشگاه اینترنتی و یا سایتتان در بهترین حالت و عالی ترین صورت ممکن انجام شده باشد، ولی فاقد محتوا باشد هیچ ارزشی و باخوردی نخواهد داشت. فروشگاههای اینترنتی ورودی های خود را یا از طریق تبلیغات اینترنتی که هزینه بر است جذب می کنند و یا باید با تولید محتوا، کاربران را از طریق موتورهای جستجو و به ویژه گوگل به طرف سایت بکشانند.

موتورهای جستجو، کاربران اینترنتی را متناسب با کلمات و عبارات جستجو شده، به مرتبط ترین و برترین محتواها ارجاع می دهند. لذا اگر به دنبال جذب مشتریان هدفمند و وفادار و همچنین کسب درامد اینترنتی پایدار هستید باید به تولید محتوای تخصصی و ارزشمند مرتبط با محصولات و خدمات خود توجه خاص کنید. با تولید محتوای کاربر پسند و تخصصی ، کاربران وارد فروشگاه و سایت شده و با مشاهده محصول و خدمات مشابه، آن را خریداری می کنند.

تجربه ثابت کرده کاربرانی که با محتوای مرتبط وارد سایت و فروشگاه می شوند بیشتر اقدام به خرید محصولات و خدمات می کنند و منافع اقتصادی زیادی برای صاحبان سایت به همراه دارند و این موضوع، اهمیت تولیدی محتوای تخصصی مرتبط با زمینه کاری را بیشتر نشان می دهد.

۳- توضیح درست و صادقانه محصولات

در کنار تولید محتوا باید مانند یک بازاریاب حرفه ای، ویژگی های محصولات و خدمات خود را توضیح دهید. این توضیح درست و حرفه ای محصولات هم موجب جذب موتورهای جستجو شده و هم کاربران ورودی را مجاب به خرید می کند.

انتخاب عنوان مناسب محصولات و خدمات علاوه بر اینکه برای سئو و موتورهای جستجو اهمیت دارد، برای جذب کاربران نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. پس از انتخاب عنوان مناسب، شرح و توضیح درست محصول است که مخاطب را ترغیب به خرید از فروشگاه می کند.

۴- به روز رسانی قیمت و کاتولوگ محصولات

به طور مرتب و در فواصل زمانی مناسب ، قیمت و کاتالوگ محصولات و خدمات را حتما بروز کنید. در متن توضیحات محصول سعی کنید ویژگی ها، کاربردها، مزایا و معایب محصول خود را بصورت کامل و صادقانه توضیح دهید. اگر محصول شما دارای آنالیز، کتابچه راهنما ، وسایل جانبی و… می باشد حتما این اطلاعات را در وب سایت و فروشگاه خود قرار دهید.

توجه کنید اطلاعاتی که در وب سایت قرار می دهید باید به شکلی باشد که کاربر پس از مطالعه مطالب وب سایت تصمیم نهایی خود را بگیرد و نیاز به کسب اطلاعات بیشتر نداشته باشد. یعنی با خواندن محتوا و توضیحات نکته مبهمی در ذهنش وجود نداشته باشد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  اهمیت سایت مناسب در افزایش درآمد

۵- استفاده از تصاویر اختصاصی و تولیدی خودتان

برای افزایش فروش و کسب درآمد اینترنتی حتما، تصاویر را خودتان تهیه کنید و سعی کنید از تصاویر موجود در اینترنت استفاده نکنید. تصاویر کپی شده از جاهای دیگری مناسب نبوده و استقلال و شاخص بودن کسب و کارتان را زیر سوال می برد.

در صورتی که کالاهای ویژه ای می فروشید که دارای رنگ و مدل مخصوص و منحصر به فردی هستند، مانند لباس مجلسی، محصولات گرافیکی، میز و صندلی که توسط شرکت و یا برند خودتان تولید شده است و یا سایر محصولات، حتما سعی کنید برای هر محصول چندین تصویر و از زوایای مختلف تهیه کنید تا خریدار به محصولات شما اعتماد کند.

فرضا اگر یک مبل و یا راحتی تولید کرده اید و فقط یک تصویر از روبروی مبل تهیه کرده و در وب سایت و یا فروشگاه گذاشته اید، مشتری گمان می کند که در ارائه اطلاعات مخفی کاری کرده اید و همه اطلاعات خرید را در اختیار او قرار نداده اید. از تمام جوانب تصاویر متنوع و با کیفیت تهیه کنید و برای معرفی محصول قرار دهید.

۶- تهیه تیزرهای تبلیغاتی از محصولات وخدمات

برای افزایش فروش و در دید کاربران بودن، از محصولات خود تیزرهای تبلیغاتی تهیه کنید و در سایت های اشتراک فیلم و شبکه های اجتماعی منتشر کنید. هیچ کس منکر اهمیت و ضرورت ساخت ویدیو برای بازاریابی اینترنتی نیست. استفاده از کلیپ های ویدیویی برای معرفی محصولات نقش مهمی برای سئو، افزایش کلیک خوری ، بازاریابی و جلب نظر مشتری ها دارد. پس از تهیه کلیپ ویدیویی، کلیپها را در سایتهای اشتراک فیلم و شبکه های اجتماعی منتشر کنید تا بازدیدکنندگان بیشتری جذب کنید.

۷- معرفی وسایل جانبی محصولات

اگر محصولاتتان دارای وسایل جانبی است، آنها را نیز همراه با توضیحات و تصویر مناسب در فروشگاه و سایت معرفی کنید. علاوه بر کامل بودن اطلاعات محصول، ممکن است کاربری در موتورهای جستجو به دنبال وسایل جانبی محصول شما بگردد و از این طریق وارد سایت شما شود و اقدام به خرید کند.

سخن پایانی شیوه معرفی محصول برای فروش

توجه کنید مجموعه راهکار و شیوه معرفی محصول برای فروش اینترنتی که در این مقاله ارائه شد، بر اساس تحقیقات و نیز تجربیات عمومی می باشد و این شیوه ها امتحان خود را در افزایش کسب درآمد اینترنتی به خوبی پس داده اند و بیشترشان در عین سادگی، بسیار کارساز و تاثیر گذار هستند.

عوامل و اقدامات دیگری مثل : ارائه تخفیفات و پیشنهادات مناسب، ارائه برخی خدمات رایگان با هدف جذب مشتری، واکنشگرا بودن سایت یا بهینه سازی برای موبایل ، آسان کردن روند پرداخت اینترنتی ، تضمین بازگشت وجه در صورت عدم رضایت مشتری و… در افزایش کسب درآمد اینترنتی و فروش بیشتر هم تاثیر گذار هستند. اما توجه کنید موارد گفته شده در این مقاله، با هدف کشاندن و جذب مخاطب به سایت و فروشگاه می باشد در حالی که این فهرست پس از ورود کاربران اینترنتی به سایت قابل اجرا است.

خلاصه اینکه شیوه معرفی محصول برای فروش اینترنتی بیشتر ، نخست به تولید محتوای تخصصی و مفید و بعد به داشتن استراتژی کاری منظم از طریق سئو ، توضیح صادقانه و درست محصولات و رعایت اصول بدیهی کسب و کار اینترنتی وابسته است. هرچه بیشتر در رعایت این نکات دقت کنید به همان اندازه در فروش اینترنتی و کسب درآمد اینترنتی موفق تر خواهید بود.

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.