ضرورت ساخت ویدیو برای بازاریابی

برای فهم و درک ضرورت ساخت ویدیو برای بازاریابی مخصوصا بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ دیگر لازم نیست تا به آینده خیلی دور سفر کنیم تا اهمیت آن را در این روزها درک کنیم. بر اساس آمارهای منابع و سایت های رسمی بیش از ۶۵ درصد کسب و کارهای اینترنتی با تولید محتوای ویدیویی برای تبلیغ برند ، محصول و خدماتشان استفاده می کنند.

از آن آمار ۶۵ درصدی ، بیش از ۸۲ درصدشان افرادی هستند که می گویند، ویدیو مارکتینگ یا اشتراگذاری و بازاریابی ویدیویی جایگاه مهمی در استراتژی‌های تبلیغاتی آن‌ها دارد. واقعیت این است که ویدیو مارکتینگ بیشتر از سرعتی که ما تصور می‌کنیم در حال رشد و توسعه می باشد. به دلیل ضرورت ساخت ویدیو برای بازاریابی و اینکه ۸۳ درصد شرکت‌های معتبر، می گویند با ویدیو مارکتینگ برگشت سرمایه بهتری دارند ، در سایت پول یابی به این موضوع مهم پرداخته می شود.

ضرورت ساخت ویدیو برای بازاریابی

بدون هیچ شک و تردیدی ویدیو مارکتینگ یا بازارابی ویدیویی تجاری می‌تواند از بهترین گزینه‌ها برای تقویت کردن استراتژی تبلیغات و توسعه کسب و کارهای اینترنتی و معرفی برندها باشد. البته در این میان برخی افراد هستند که مانند سایر موارد در کسب درآمد اینترنتی ، بازاریابی اینترنتی ، معرفی کسب و کار و… تردید می کنند و معتقدند در زمینه ویدیو مارکتینگ اغراق می شود.

اگر شما هم مانند این افراد هنوز شک و تردید هستید و سؤال‌ها و ابهام هایی مثل: «آیا ارزشش را دارد تا هزینه‌ای برای تولید محتوای ویدیویی کنار بگذارید؟ » « آیا منابع کافی برای ساخت و استفاده از ویدیو برای تبلیغاتتان دارید؟» این مقاله سایت پول یابی را تا آخر بخوانید تا با اهمیت ویدئو مارکتینگ و یا ضرورت ویدیو برای بازاریابی اینترنتی بیشتر آشنا شوید.

البته جواب این سؤالات بسیار ساده است و بر اساس آمارها و تجربیات شرکت‌ها و برندهای تجاری بزرگ مشخص شده که استفاده از ویدیو مارکتینگ در بازاریابی دیجیتال به شدت در حال رشد است و از آن طرف بازگشت سرمایه بسیار بالایی دارد. حتی برخی از برندهای تجاری ضرورت ویدیو برای بازاریابی را مترادف با بقای کسب و کار ، رشد و توسعه آن و افزایش کسب درآمد اینترنتی می دانند.

ضرورت ساخت ویدیو برای بازاریابی ، ساخت ویدیو مارکتینگ ، اهمیت بازاریابی ویدیویی ، ویدیو مارکتینگ یا بازاریابی ویدیویی

اهمیت و تاثیر ویدیوها برای بازاریابی

علاوه بر کسب درآمد از تبلیغات ویدیویی دلایل زیاد دیگری هم وجود دارد که باید از ویدیو مارکتینگ برای بازاریابی اینترنتی خود استفاده کنید. در اینجا برخی از مهم ترین عوامل ضرورت ساخت ویدیو برای بازاریابی ارائه می شود تا درک بهتر و بیشتری از اهمیت ویدئو مارکتینگ برای کسب و کارها به دست آوردید.

مواردی که ضرورت ساخت ویدیو برای بازاریابی را ثابت می کنند عبارتند از:

۱- آموزش و اطلاع رسانی

نزدیک به ۹۸ درصد از فعالان تجاری و بازاریابان اینترنتی مدعی هستند که ویدیو مارکتینگ ها به مشتریان کمک می کنند تا بتوانند محصولات و خدمات را بهتر درک کنند. امروزه بسیاری از بازاریابان دیگر در مورد محصولات خود سخنرانی های طولانی و التماس آمیز برای خرید محصولات و کالاها ارائه نمی دهند، دلیل این اتفاق چیست؟ چون در دنیای امروز ابزارهای بسیار متنوعی برای بازاریابی در اختیار دارند.

مخاطبان و مشتریان دیگر نیازی نیست تا پیش آنها بروند و در مورد محصول خود هزاران داستان سرهم کنند تا آن را بخرند. امروزه مشتریان با یک جستجوی ساده در دنیای اینترنت بهترین محصول مورد نظرشان را پیدا می کنند که معمولاً هم می توانند آن را به صورت آنلاین سفارش داده و یا حضوری بخرند.

ویدیوهای تولیدی محصولات به مشتریان کمک می کنند تا بتوانند محصولات را بهتر درک و انتخاب کنند. به همین دلیل است که بازاریابان باید نحوه نزدیک شدن به مشتری را تغییر دهند، دیگر موضوع در رابطه با فروش نیست، بلکه باید بتوانید پیشنهادی که از نظر آن ها با ارزش است را به آنها بدهید و ویدیوها بهترین ابزار برای نشان دادن محصولات، خدمات، آموزش و حتی اینفلوئنسرها هستند.

۲- سئو و بهینه سازی موتور جستجو

یک ضرورت ساخت ویدیو برای بازاریابی اینترنتی ، از منظر سئو seo می باشد. بر اساس تحقیقات سیسکو که یکی از بزرگترین کمپانی های دیجیتال و تجهیزات شبکه های کامپیوتری می باشد، بیش از ۸۵ درصد محتواهای موجود در بستر اینترنت را تا سال ۲۰۲۲ ویدیوها تشکیل خواهند داد. لذا بدیهی است بهینه سازی ویدیوها در بازاریابی محتوایی بدون شک سئوی شما را بهبود می بخشد.

بر اساس محتوای وبسایت کام اسکور، اضافه کردن یک ویدیو به وب سایت تان شانس قرار گرفتن در صفحه اول نتایج گوگل را تا ۵۳ برابر افزایش می دهد. دلیلش این است که، موتورهای جستجو عاشق ویدیوها هستند و به ویدیوها به چشم یک محتوای با کیفیت نگاه می کنند.‌ به همین دلیل استفاده از ویدیوها در انواع محتواهایی که تولید می کنید، جهش قابل توجهی را برای فعالیت های سئوی وب سایتتان به ارمغان می آورد.

البته توجه کنید تا زمانی که خود ویدیوها نیز در راستای این هدف بهینه سازی شده باشند تاثیرگذار هستند. به معنی و مفهوم که ، هم راستا بودن با کیووردهای صحیح‌، توضیحات منظم و عنوان قوی و جذاب در این ویدیوها لحاظ شده باشد. سئو seo مخفف عبارت search engine optimization می باشد و به مهمترین تکنیک های بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می گویند.

۳- مزایای رقابتی ویدیوها

جالب است بدانید که امروزه بیش از ۸۲ درصد کمپانی های بزرگ دنیا از ویدیوها برای بازاریابی استفاده می کنند. ویدیوها برای رساندن هرگونه پیغامی به مخاطبان در سراسر دنیا عالی هستند. اگر از دید کارایی داشتن به آن ها نگاه کنید، باید بدانید که یک ویدیوی کوتاه و خاص توضیح دهنده، می تواند برای یک دنیا در زمینه آموزش کار با محصولات تفاوت ایجاد کند.

ضرورت ساخت ویدیو برای بازاریابی اینترنتی زمانی بیشتر مشخص می شود که با استفاده از ویدیوهای خلاقانه و داستان سرایانه بتوانید به سرعت توجه تعداد کاربران اینترنتی زیادی را به طرف خود جلب کنید و تا زمانی که می توانید آنها را سرگرم کنید این توجه را نزد خود نگه دارید. لذا استفاده از ویدیوهای خلاقانه و داستان سرایانه یک مزیت رقابتی است.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  شیوه کسب درآمد از تبلیغات ویدیویی

می توانید این ویدیوهای توضیح دهنده راجع به محصول را با توجه به این که چطور با محصول شما مچ می شود، به صورت مصور و انیمیشن مانند درست کنید و یا خودتان در ویدیو در مورد محصول و کارایی آن توضیح دهید. شیوه ساخت ویدیو مارکتینگ بستگی به نوع کار و برنامه تان دارد.

۴- ایجاد صمیمیت بیشتر

کمپانی بزرگ سیسکو طی یک پیش بینی اذعان دارد که تا سال ۲۰۲۲ لایو ویدیو ها ۱۵ درصد از ترافیک مصرفی جهان را به خود اختصاص خواهند داد. قطعاً تا به حال لایو ویدیوهای فیسبوک و یا استوری های اینستاگرام را دیده اید، اگر به دنبال فعالیت در صنعت دیجیتال مارکتینگ هستید باید بتوانید نحوه ساخت ویدیوهای ساده و بهینه کردن آنها در این جهات را یاد بگیرید و اینجاست که ضرورت ویدیو برای بازاریابی اینترنتی خود را نشان می دهد.

استوری های اینستاگرام و اسنپ چت از بهترین ابزارها برای نشان دادن جنبه شخصی تر زندگی و کارهایی که انجام می دهید هستند، مخصوصاً این که ابزارهای مختلفی برای خلاقیت های بی حد و اندازه دارند. نکته جالب در مورد این استوری ها این است که فقط ۲۴ ساعت هستند و بعد از ۲۴ ساعت به صورت خودکار حذف می شوند که این موضوع در ایجاد حس واقعی بودن و صمیمیت کمک بسیاری می کند.

این کار همچنین به بازاریابان اینترنتی این مزیت را می دهد که با استفاده از زمانی بودن آنها، تبلیغاتی را که می خواهند در یک زمان معین و محدود انجام دهند،‌ از این طریق، این کار را انجام دهند. ( مثل دادن تخفیف محصول برای یک روز ) اسنپ چت نیز دارای قابلیت های فراوانی برای تبلیغات می باشد، اما از لایو اینستاگرام هرگز غافل نشوید.

ایجاد این نوع محتوا موجب ایجاد تعامل عمیق تر و رو در رو با مخاطبان می شود و از این طریق اعتماد آنها به شما و برندتان افزایش پیدا می کند. همچنین این نوع محتوا یکی از بهترین مدل های محتوایی برای نشان دادن پشت صحنه ها و صحبت درباره آپدیت های کوچک از وضع کمپانی و محصولات هستند.

۵- افزایش نرخ تبدیل

نرخ تبدیل یا Conversion Rate اشاره به تعداد افرادی دارد که از میان کل مخاطبان وب سایت یا کسب و کار شما، هدف مورد نظرتان را انجام می‌دهند. بیش از ۹۰ درصد از مخاطبان می گویند ویدیوها می تواند در تصمیم برای خرید آنها کمک زیادی به آنها بکند. وبسایت معتبر ویزول، طی تحقیقاتی که انجام داده مدعی است که بیش از ۷۸ درصد مشتریان هنگامی که ویدیویی در مورد نحوه کار کردن یک محصول توسط یک ویدیو توضیح دهنده را می بینند، آن را می خرند.

به دلیل همین اهمیت است که، لندینگ پیج ها یکی از بهترین مکان ها برای قرار دادن ویدیوها هستند. همانطور که آمار و ارقام می گویند حضور ویدیو در لندینگ پیج ها نرخ تبدیل را تا ۸۰ درصد افزایش می دهند. اگر این کار را انجام دادید، حتما شروع خودکار ویدیو را غیرفعال کنید تا مشتریان احتمالی از صدای بلند و ناگهانی ویدیو نترسند و سایت شما را ترک نکنند.

یکی دیگر از دلایلی که ویدیوها برای وبسایت ها موثر هستند این است که موجب می شوند کاربران آن قدر در سایت بمانند تا به جاهای دیگر سایت نیز سری بزنند. این موضوع مخصوصاً برای کسانی که از خواندن مطالب فراری هستند صدق می کند. به طور میانگین اگر در صفحه ای از وب سایت ویدیویی وجود داشته باشد و کاربران وارد آن صفحه شوند، ۲ دقیقه بیشتر از صفحاتی که ویدیو ندارند، در وب سایت می مانند.

۶- جلب نظر و توجه بیشتر مخاطبان

ویدیوها به ویژه ویدیو مارکتینگ ها همیشه ثابت کرده اند که بیشتر از هر ابزار بازاریابی دیگری توجه مخاطبان را به خود جلب می کنند. حالا که در دنیای اطراف ما شاید به وضعیتی رسیده باشیم که در محتواهای کوچک و بزرگ ، مفید و غیرمفید احاطه شده ایم، جلب توجه مخاطبان و مشتریان تنها کلید موفقیت است.

برنت لیری یکی از مدیران ارشد شرکت سی آر ام اسنشیالز، می گوید اقتصاد توجه رو به رشد نیست، و این به این معنی است که باید توجهی که امروز برای شخص یا برندی است را از وی بگیریم و آن را برای خود یا معطوف به خود کنیم.

۷- تعامل و همراهی بیشتر

همه ما به احتمال زیاد هزاران بار از افراد مختلف شنیده ایم که محتوای بصری کلید دریافت تعامل های بیشتر است. ویدیوها هم از این قائله مستثنی نیستند. پس هنگامی که دارید تصمیم می گیرید که چه مدل پست هایی را در شبکه های اجتماعی خود در هفته آینده منتشر کنید، در تقویم محتوای خود جایی برای ویدیو ها هم حتما در نظر بگیرید.

احتمال این که مخاطبان با ویدیوها تعامل ایجاد کنند، ۱۰ برابر بیشتر از تصاویر معمولی و اینفوگرافیک ها است. همیشه به یاد داشته باشید که احتمال این که مخاطبان با ویدیوها تعامل ایجاد کنند و آنها را به اشتراک بگذارند، کامنت بگذارند و لایک کنند ۱۰ برابر بیشتر از عکس های معمولی و بلاگ پست ها می باشند . اگر به دنبال تعامل و همراه کردن مخاطبان با برند و کسب و کارتان هستید حتما این مقوله را در نظر داشته باشید.

۸- حرکت فناوری و تکنولوژی ها در راستای ویدیوها

با توجه به اقبال و مصرف روزافزون ویدیوها توسط مردم و در نتیجه افزایش تولید ویدیوها، عجیب نیست که تکنولوژی و فناوری ها نیز روز به روز بیشتر به سمت ویدیوها کشیده شده و ابزارهای مختلفی به نفع بازاریابان ویدیویی ساخته می شوند و این موضوع ضرورت ساخت ویدیو برای بازاریابی و کسب درآمد اینترنتی را بیشتر می کند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  آموزش ساخت ویدیو مارکتینگ

آپشن پخش شدن خودکار ویدیوها در فیسبوک را به عنوان مثال در نظر بگیرید. فکر نمی کنم به نظر شما هم، یک آپدیت استاتوس فیسبوک یا لینکی به یک مقاله در سایت ثالث برای ما و شما به اندازه یک ویدیو جذاب و توجه برانگیز، مهم باشد. بسیاری از این موارد بیانگر آن است که دنیا ویدیوها را به عنوان محتواهای مورد قبول در اولویت قرار داده است.

۹- ایجاد فرصت های بهینه سازی بزرگ تر

آخرین پست وبلاگی که گذاشته اید توسط چند کاربر اینترنتی دیده شد؟ آیا آن ها بعد از یک بار خواندن، باز هم برای خواندن این مطلب به سایت و وبلاگ برگشتند؟ آیا این پست را با کسی به اشتراک گذاشتند؟ حقیقت این است که جواب دادن به این سوال ها در مورد یک محتوای متنی کمی سخت بوده و باید با احتیاط اظهار نظر کرد.

ویدیوها در طرف مقابل، در درون خودشان حلقه فیدبک ها را دارند. می توانید نرخ کلیک، میزان تا انتها ندیدن ویدیو و تعداد دفعاتی که ویدیو دیده شده است را به راحتی مشاهده و بررسی کنید.

کلیت ماجرای موضوع در این است که با استفاده از حلقه فیدبک موجود در ویدیوها می توانید ببینید که چه موضوع و کاری نتیجه داده و کدام موضوع ها و کارها نتیجه نمی دهند. بنابراین به راحتی می توانید بر روی عواملی که نتیجه می دهند کار و تمرکز کنید و آنها را در زمینه کاری خودتان مورد توجه قرار دهید.

۱۰- بالاتر بودن نرخ ریتنشن

ریتنشن در واقع به معنای نگهداری است. ریتنشن مارکتینگ Retention Marketing یا بازاریابی بازگشتی به معنای نگه داشتن و همینطور بازگرداندن مشتریان بالقوه‌ای است که تا مسیری در قیف بازاریابی با شما همراه شده‌اند اما به انتهای قیف بازاریابی نرسیده‌اند و خرید از محصول و خدمت شما را رها کرده‌اند و یا به یک بار خرید اکتفا کرده‌اند. تمرکز ریتنشن مارکتینگ بر حفظ مشتریان فعلی است. با استفاده از این نوع از بازاریابی، بازگشت مشتریان، دفعات تکرار خرید و وفاداری مشتری‌ها را زیادتر می‌کنیم.

به طور میانگین حدود ۶۵ درصد از بینندگان و مخاطبان ویدیوها، بیش از سه چهارم ویدیوها را تماشا می کنند،‌ که قطعاً خیلی بیشتر از مقداری است که صرف دیدن محتوای متنی می کنند. پس اگر پیغام مهمی دارید که می خواهید به دست همه مردم برسد، به احتمال زیاد ویدیو بهترین راه برای انجام این کار است و اینجاست که تولید و اهمیت تبلیغات ویدیویی خود را نشان می دهد.

۱۱- افزایش نرخ کلیک ایمیل

ممکن است روزها درگیر طراحی ایمیلی باشید که شامل اطلاعات ارزشمندی برای مشتریان شماست. اما آیا این ایمیل نتیجه می دهد؟ آیا مشترکین شما اصلاً آن را خواهند خواند؟ برای این که این شک ها را برطرف کنید، فقط یک پیشنهاد وجود دارد: به ایمیل خود ویدیو اضافه کنید. استفاده از ویدیوها در ایمیل ها به طور میانگین نرخ کلیک بر روی آنها را دو برابر می کند.

۱۲- سادگی تولید ویدیو

شاید بخاطر نداشته باشید اما زمانی ساخت یک ویدیو ماه ها زمان می برد و چند صد هزار تومان صرف ساخت آن می شد و از عهده هر کسی ساخته نبود و جزو مشاغل سخت محسوب می شد. اما امروزه پروسه ساخت محتوای ویدیویی با کیفیت، خیلی به صرفه تر و بسیار کوتاه و سریع شده است.

کمپانی هایی مانند ویدیو میکر، گو انیمیت و سلامیشنز و بسیاری از اپلیکیشن های موبایل مانند ویوا ویدیو و پیکس آرت ساخت ویدیوها را به سادگی نوشتن یک بلاگ کرده اند. حتی گاهی تولید ویدیو از تولید متن و اینفوگرافیک هم ساده تر و راحت تر شده است.

۱۳- برقراری ارتباط احساسی قوی تر

ویدیوها قدرتمندترین ابزار برای تحریک احساسات مخاطبان به صورت آنلاین می باشند. دلیل این موضوع هم بسیار ساده است، چرا که در ویدیوها از ابزاری مانند موزیک، تن صدا و حرکات صورت ، بدن و… استفاده می شود که در محتواهای دیگر نمی توان از آنها استفاده کرد.

اگرچه ممکن است ویدیویی را ببینید و احساسات شما نیز برانگیخته شود اما در همان لحظه آن محصول یا خدمات را نخرید،‌ اما همیشه هنگامی که به آن محصول نیاز پیدا کنید در ضمیر ناخودآگاه تصویری از ویدیوی مذکور وجود دارد که شما را ترغیب می کند تا از ارائه دهنده همان ویدیو محصول را خریداری کنید.

توجه داشته باشید که برانگیختن احساسات در بازاریابی یکی از حقه های اثبات شده برای دخالت در تصمیم گیری مشتری برای خرید است، و برندهای تجاری به خوبی از این شیوه و راهکار برای تحریک مشتریان جهت خرید استفاده می کنند.

سخن پایانی ضرورت ساخت ویدیو برای بازاریابی

با توجه به ۱۳ دلیل ضرورت ساخت ویدیو برای بازاریابی اینترنتی که در بالا اشاره شد، باید قانع شده باشید که استفاده از ویدیو برای فعالیت های بازاریابی یک امر حیاتی می باشد و کسانی موفق ترند که از این ابزار قدرتمند در افزایش کسب درآمد اینترنتی استفاده کنند. لذا علاوه بر توجه به تولید و انتشار ویدیو مارکتینگ برای بازاریابی اینترنتی، باید به دنبال ساخت ویدیوهایی خوب و بهینه شده با کیفیت بالا بود تا میزان تاثیرگذاری آن بیشتر شود.

همواره در مقالات متعدد سایت پول یابی تاکید شده که نباید به ویدیوها به عنوان ابزار سرگرم کننده و یا پر کردن اوقات فراغت نگاه کرد بلکه به ویدیوها اعم از تبلیغاتی ، آموزشی ، علمی و… باید به عنوان راهی برای نزدیک شدن به مخاطبان ، نشان دادن کسب و کار و معرفی برند استفاده کرد.

نکته پایانی ضرورت ساخت ویدیو برای بازاریابی این است که ویدیو مارکتینگ ها ابزاری موثر برای نشان فلسفه کسب و کار به مخاطبان ، راهکاری عالی و مفید برای جذب و ماندگاری مشتریان و در نهایت فناوری پرطرفدار برای اشتراک گذاری اطلاعات مفید و رویدادهای مهم مرتبط با فعالیتان می باشد.

مطلب پیشنهادی

کار تولیدی با پول کم ، کسب و کار زودبازده ، کار تولیدی پولساز

شروع کار تولیدی با پول کم

کسب پول و سرمایه کار راحتی نیست لذا راه اندازی کسب و کار با پول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.