شناخت ویدیو مارکتینگ

برای اهمیت شناخت ویدیو مارکتینگ همین بس که گفته شود، همه فعالان عرصه اینترنت قبول دارند که ویدیوها در چند سال اخیر به مدل محبوب محتوایی کاربران شبکه های اجتماعی و حتی وب سایت های اینترنتی تبدیل شده اند. مشاهده این محبوبیت برای هیچ کس موضوع عجیب و غریبی محسوب نمی شود و به نظر می رسد که کاملاعادی شده است.

ویدئوها مدلی از محتواهای تولیدی مثل نوشته ، عکس ، صوت و اینفوگرافیک هستند که با دیدن آنها می توانیم به چشمان خود استراحت دهیم، چون لازم نیست با خواندن متون اطلاعاتی، طولانی به خود و چشمانمان فشار بیاوریم. به همین دلایل است که کاربران اینترنتی فقط در شبکه اجتماعی یوتیوب روزانه بیش از یک میلیارد ساعت محتوای ویدیویی را نگاه می کنند. به دلیل اهمیت شناخت ویدیو مارکتینگ در افزایش کسب درآمد از اینترنت در سایت پول یابی به این موضوع مهم پرداخته می شود.

شناخت ویدیو مارکتینگ

هر کسی که قصد کسب درآمد اینترنتی به صورت حرفه ای و هدفمند را دارد و تصمیم دارد که از دیجیتال مارکتینگ به عنوان ابزار کارآمد استفاده کند، باید به قدرت تاثیرگذاری ویدئو به عنوان یکی از ابزارهای بازاریابی به خوبی واقف باشد. البته نه به این علت که بتوانند ویدئوهای جذاب و دیدنی تولید و منتشر کند،‌ بلکه بتوانند از ویدئوها به عنوان یکی از ابزارهای مهم و تاثیرگذار برای رقابت کردن با سایر رقبا استفاده درست و بهینه کند.

ویدیو مارکتینگ استفاده از ویدیو برای تبلیغ یا بازاریابی برندهای تجاری ، محصولات و خدمات است. به عبارتی ویدیو مارکتینگ یا بازاریابی ویدیویی یا تبلیغات ویدیویی یا Video Marketing یکی از شاخه‌های بازاریابی اینترنتی است که در جریان آن از فیلم ، کلیپ و ویدیو به عنوان ابزار تبلیغاتی استفاده می‌شود.

عده ای از کارشناسان عقیده دارند که زیاد نباید درباره شناخت ویدیو مارکتینگ و یا اهمیت تبلیغات ویدیویی و جایگاه آن بحث کرد چون امروزه تولید محتوای ویدیویی یک ضرورت حتمی و واجب است. لذا باید بیشتر در حول چگونگی تولید ویدیو مارکتینگ تاثیرگذار بحث کرد. دیگر زمان دلیل آوردن برای ضرورت تولید ویدیو گذشته است و همه می دانند کسب و کارها و برندها در بازار رقابت به فرمت تولید محتوا نیاز دارند و بحث باید به طرف چگونگی تولید محتوای ویدیویی موثر معطوف شود.

خلاصه اینکه، هر دیجیتال مارکتری برای ماندگاری و موفقیت در بازار پررقابت کسب و کار باید برای ساخت و انتشار ویدئو اقدام کرده و آن را در اینترنت به اشتراک بگذارد.

شناخت ویدیو مارکتینگ ، بازاریابی ویدیویی ، اهمیت ویدیو مارکتینگ ، ساخت ویدیو

مصادیق مورد نظر در ویدیو مارکتینگ

در ویدیو مارکتینگ، بازاریاب‌ها و فعالان اینترنتی ، به دنبال تولید یک فیلم و یا ویدیوی چند دقیقه‌ای، قصد دارند تا مصادیق و موارد زیر را بیان می کنند:

۱- به معرفی کلی یک کسب و کار پرداخته و نقاط قوت و ضعف آن را نشان می دهند.

۲- یک محصول را معرفی کرده و شیوه کاربرد و استفاده از آن را به مشتری آموزش می دهد.

۳- در مورد بهره بردن و یا استفاده کردن از یک خدمت و یا یک ابزار تولید توضیخ می دهند.

۴- نکاتی در مورد تعمیر یک محصول یا شیوه نگهداری آن ارائه می‌دهد.

۵- شامل آموزش یک مبحث و موضوع خاص می‌شود.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  اهمیت تبلیغات ویدیویی

۶- یک گروه و یا جمعیت را معرفی می‌کند که فعالیت‌های مختلفی انجام می‌دهند.

چرا بازاریابی ویدیوی یا ویدیو مارکتینگ ؟

ویدیو یک فرمت محتوایی جالب، جذاب ، تطبیق پذیر و تعامل برانگیز است که نه تنها به ما تصویرهایی از زندگی واقعی را نشان می دهد، به اشتراک گذاشتن آن نیز در پلتفرم های متفاوت بسیار راحت است. به طور کلی کاربران اینترنتی ویدیوها را بیشتر دوست دارند چون راحت فهمیده و درک می شوند، سرگرم کننده و تعامل برانگیز هستند .

از آن طرف هم، بازاریاب ها ویدیوها را دوست دارند چون به احتمال زیاد نرخ بازگشت سرمایه زیادی را از طریق کانال های متفاوت برای آن ها به همراه دارد. هر کسی که به اینترنت دسترسی داشته باشد می تواند ویدیوها را مشاهده کرده و یا خودش تولید کند و وارد دنیای ویدیو مارکتینگ شود.

ویدیوها همچنین برای همه اقشار مردم به راحتی قابل دسترسی می باشند. فقط کافیست با موبایل ، تبلت و کامپیوتر به اینترنت وصل شوید. البته در سطح حرفه ای و به قول معروف کلاس بالا، ساخت ویدیوها ممکن است تلاش و وقت گذاری بیشتری برای تولید ویدئوهای کیفیت بالا را لازم داشته باشد، ولی برای ساخت ویدیو های معمولی و جذب کننده، هرکسی با یک لپ تاپ و صرف یک ساعت وقت، می تواند این کار را به آسانی انجام دهد.

انواع ویدیو ها

انواع مختلفی از ویدیو وجود دارند که هر کدام را می توان با توجه به اهداف کسب و کار استفاده کرد. همیشه برای ایجاد یک استراتژی و محتوای قدرتمند، باید هدف مشخصی داشته باشید تا بتوانید بر اساس آن ویدیوهای مدنظر خود را بسازید. لذا باید مطمئن شوید که مدل ویدیو با هدفی که برای آن در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنید، در یک راستا هستند.

آنچه از انواع ویدیوها در اینجا توضیح داده می شود مواردی می باشند که بیشتر به کسب و کارهای اسنتذرنتی مرتبط بوده و همان طور که از نامشان پیدا می باشد ویدیو مارکتینگ یا بازاریابی ویدیویی هستند و هدفشان بیستر هم کسب درآمد اینترنتی بیشتر ،معرفی برند و محصول و یا جذب مشتری و مخاطب اینترنتی هدف می باشد.

انواع ویدیو و نحوه استفاده از آنها برای کسب و کار عبارتند از:

۱- ویدیوهای توضیح دهنده

ویدیوهای توضیح دهنده می توانند به مخاطبان آموزش هایی در مورد محصول و خدمات شما بدهند و در آنها می توانید در مورد نحوه کار با یک محصول، فعالیت های خدمات مشتریان و دیگر موضوعات مرتبط صحبت کنید. خود عنوان این نوع ویدیوها بیانگر محتوا و هدف از تولید و انتشارشان را بیان می کند. توجه کنید که در توضیح و تشریح به ویزه محصولات و کالاها زیاده روی نکرده و از اغراق پرهیز کنید. آن هست را باید بگویید.

۲- مصاحبه های ویدیویی

مصاحبه های ویدیویی می توانند میان مخاطبان شما مکالمه ایجاد کنند، همچنین می توانند ویدیویی از صحبت های یک مهمان مخصوص یا اینفلوئنسر باشند. اگر ویدیوهایی که در آن از مهمان های شاخص و شناخته شده ای استفاده می کنید، همیشه می توانید از صدای ضبط شده درون ویدیو استفاده کنید و بعدا آن را از ویدیو جدا کرده و به عنوان پادکست به مخاطبان و کاربران اینترنتی عرضه کنید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد با کوتاه کردن لینک

خلاصه اینکه ، مصاحبه ها می توانند ویدیویی از صحبت های یک مهمان مخصوص یا اینفلوئنسر باشند. سعی کنید در تولید این ویدیوها به جذابیت های و حواشی مورد علاقه مخاطبان توجه داشته باشید.

۳- ویدیوهای بررسی محصولات و خدمات

بررسی محصولات و دموها می توانند توسط افرادی که در حوزه شما فعالیت می کنند ساخته شوند و در عوض به عنوان مثال می توانید به این افراد محصول یا محصولاتتان را به صورت رایگان بدهید. اگر کسانی در صنعت شما وجود دارند که می خواهند در شبکه های اجتماعی رشد کنند و دنبال کنندگان بیشتری داشته باشند، استفاده از این متد از طریق آنها می تواند نوعی تبلیغات رایگان برای شما محسوب شود.

همچنین اگر این افراد تعداد کامنت ها و تعامل بالایی با مخاطبان خود داشته باشند،‌ از این طریق می توانید از راه مخاطبانشان فیدبک هایی را از محصولات خود بگیرید و عیب یابی خوبی در این مورد داشته باشید. این شیوه همه یکی از راههای کسب درآمد از تبلیغات ویدیویی محسوب می شود که کاربرد فراوانی هم دارد.

۴- لایو ویدیویی

لایو ویدیوها بهترین راه برای تحکیم رابطه و شخصی کردن روابطتان با مخاطبان و مشتریانتان می باشد. تقریباً در تمامی پلتفرم هایی که این قابلیت را در خود دارند نتیجه مدنظر خودشان را به دست می آورند. ولی در بین همه پلتفرم ها اعم از مشهور و غیر مشهور، در شبکه اجتماعی اینستاگرام بسیار مورد توجه بوده و طرفداران و مخاطبان زیادی را داشته و بیشتر هم از سوی افراد شاخص ، مشهور و اینقلوئنسرها استفاده می شود.

سخن پایانی شناخت ویدیو مارکتینگ

توجه کنید که در این مقاله کوتاه شناخت ویدیو مارکتینگ ، به چند جنبه کوچک از دنیای پر تاثیر ویدیو مارکتینگ اشاره شده است. تولید ویدیو فقط به منظور سرگرمی و یا پر کردن اوقات فراغت کاربران و مخاطبان نیست بلکه برندها و شرکت های تجاری از این ابزار قدرتمند برای پیاده سازی برنامه های استراتژیک خود بهره می برند. ویدیوها یکی از محبوب ترین فرم های محتوایی در دنیا محسوب شده و اقبال مخاطبان به آن فراوان است.

به دلیل همین محبوبیت بالاست که اصول و شناخت ویدیو مارکتینگ برای همه و به ویژه فعالان در زمینه کسب درآمد اینترنتی و بازاریابان اینترنتی ضروریست. از آن جایی که همه ما دوست داریم زندگی مردم ، برندها ، صاحبان کسب و کار و… را در ویدیوهایی واقعی مشاهده کنیم این موضوع اهمیت ویدیو مارکتینگ را بسیار بیشتر و پر معنی تر از عکس ، متن و اینفوگرافیک می کند.

نکته پایانی شناخت ویدیو مارکتینگ اینکه، همه صاحبان کسب و کارهای اینترنتی برای افزایش کسب درآمد اینترنتی و یا توسعه برندشان و یا برای نزدیک شدن به مخاطبان و نشان دادن زمینه کاریشان ، خواه ناخواه باید به ویدیو مارکتینگ نگاه ویژه کنند. لذا توصیه می شود، اطلاعات مفید و کاربردی تاثیرگذار را با مخاطبان به اشتراک بگذارید و توجه کنید که کلید استفاده از ویدیو این است که به محصول و یا سودش فکر نکنید، بلکه به مخاطبانتان فلسفه خودتان را نشان دهید تا تاثیر مثبت آن را در درازمدت ببینید.

مطلب پیشنهادی

شیوه کسب درآمد از تبلیغات ویدیویی ، کسب درآمد از ویدیو ، کسب درآمد با ساخت کلیپ ، راههای کسب پول از ویدیو

شیوه کسب درآمد از تبلیغات ویدیویی

شاید برای برخی این سوال مطرح شود که شیوه کسب درآمد از تبلیغات ویدیویی چگونه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.