شیوه های افزایش بازدید سایت و وبلاگ

اهمیت دانستن و اجرای شیوه های افزایش بازدید سایت و وبلاگ از این نظر می باشد که هدف غایی راه اندازی سایت و وبلاگ، افزایش کسب درآمد اینترنتی و رونق کسب و کار می باشد، وقتی بازدیدی وجود نداشته باشد یعنی درآمد اینترنتی هم اتفاق نمی افتد و عملا کسب و کاری هم وجود ندارد. وبسایت و وبلاگ بدون ترافیک و بازدید کننده، انگار وجود خارجی ندارد و بازدید کم و محدود هم دردی را دوا نمی کند و زیاد موثر نمی باشد.

موضوع و دغدغه اصلی وبمستران و صاحبان کسب و کار بعد از راه اندازی وب سایت و فروشگاه ، همین راههای جذب ترافیک و بازدید کننده است و نکته جالب اینکه آژانس های تبلیغاتی ، سئوکاران ، مشاوران بازاریابی و… هم با همین مقصود در اینترنت فعال هستند و اتفاقا کسب درآمد خوبی هم دارند. به دلیل اهمیت موضوع قصد دارم تا شیوه های افزایش بازدید سایت و وبلاگ که ساده و راحت هستند را در این مقاله سایت پول یابی شرح دهم.

شیوه های افزایش بازدید سایت و وبلاگ

همان طور که در بالا اشاره شد یکی از مهم ترین دغدغه ها و چالش های مدیران فعال کسب و کار اینترنتی، افزایش بازدید یا ترافیک وب سایت و وبلاگ می باشد. بین ترافیک سایت و میزان فروش وب سایت یک رابطه دو جانبه تنگاتنگ وجود دارد. بدون بازدید کسب درآمد از اینترنت وجود نخواهد داشت و بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی در همان سال اول محکوم به شکست می شوند.

سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یکی از فاکتورهای مهم و یک راه حل موثر در افزایش بازدید است که البته زمان بر و پرهزینه بوده و با رها کردن کار، ممکن است که مجددا سایت به عقب برگردد. به جز سئو ، راهها و شیوه های افزایش بازدید سایت و وبلاگ بسیار زیاد و متنوع است که برخی مثل تبلیغات بنری ، تبلیغات کلیکی ، رپورتاژ آگهی ، پاپ آپ ، بازاریابی اینترنتی و… همراه با هزینه هستند و برخی کاملا رایگان می باشد.

افراد می توانند با توجه به میزان سرمایه و پول خود نسبت به انتخاب یکی از روش های پولی و یا رایگان افزایش بازدید سایت اقدام کنند. در اینجا هدف اصلی از بیان شیوه های افزایش بازدید سایت و وبلاگ ، تاکید بر روش های افزایش ترافیک رایگان ، موثر و ماندگار می باشد. مجموعه راهکارهای ارائه شده کاملا عملی و کاربردی بوده و میزان تاثیرگذاری آن هم ثابت شده است.

شیوه های افزایش بازدید سایت و وبلاگ ، افزایش ترافیک سایت ، افزایش رایگان بازدید ، بالا بردن بازدید وبلاگ

مهم ترین روش ها و شیوه های افزایش بازدید سایت و وبلاگ عبارتند از :

۱- تولید محتوای تخصصی و با کیفیت

هیچ شیوه و روشی به اندازه تولید محتوای تخصصی ، با کیفیت ، کاربردی و جذاب  در ارتقای سایت و وبلاگ تاثیرگذار نمی باشد. خودتان می توانید با توجه به تخصص و زمینه کاریتان تولید محتوا کنید و میزان جذب مخاطب و کاربر را ببینید. به دلیل تاثیرگذاری منحصر به فرد محتوا است که می گویند :« محتوا پادشاه است .» محتوا یکی از ابزارهای بسیار موثر در بهبود سئو هم محسوب می شود و از گذشته تا حال، همیشه دارای اهمیت بوده است.

البته صرف تولید محتوا کفایت نمی کند فرضا از جایی مطلبی را کپی کنید و یا اینکه محتواهای بی ارزش ارسال کنید، هیچ تاثیر مثبتی در افزایش بازدید ندارد، چون موتورجستجو گوگل به محتوای باکیفیت و ارزشمند که کاربردی باشد اعتبار می دهد و بازدید کننده می فرستد. فاکتور مهم در انتخاب محتوا ، شناخت میزان نیاز مخاطب و تولید بر اساس آن است.

البته ابزارها و راههای زیادی وجود دارد تا محتوا و کلمات کلیدی پرجستجو را شناسایی کنید و بر اساس آن تولید محتوا کنید که مهم ترین ، دقیق ترین و برترین آن استفاده از گوگل می باشد. محتوایی که نیاز و سوالات مخاطب را رفع و مورد رضایتش قرار گیرد در گوگل دارای ارزش و اعتبار بالا شده و آن محتوا را به عنوان محتوای برتر و اول به کاربران نشان می دهد.

۲- بک لینک سازی

بک لینک سازی یا ساخت لینک خارجی یکی از قدیمی ترین و در عین حال مناسب ترین راههای افزایش بازدید سایت و وبلاگ محسوب می شود. البته هر لینک سازی دارای اهمیت نیست و باید به صورت طبیعی و عادی باشد. مشاهده می شود که برخی از افراد با استفاده از روش خرید بک لینک و شیوه های غیر اصولی، رتبه سایت را در کوتاه ترین زمان ممکن ارتقا می دهند و این عامل هم بر روی ترافیک سایت نیز تاثیر می گذارد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد اینترنتی بدون سرمایه

اما باید توجه کنید که استفاده از هر روش و ترفندی مناسب نبوده و این رتبه و کسب جایگاه ها به صورت موقت بوده و گوگل به دلیل دارا بودن الگوریتم های حساس این وبسایت ها را تشخیص داده و بعد از مدتی از رتبه های بالا به صفحات دیگر انتقال می دهد. پس همیشه به یاد داشته باشید که از سئو کلاه سفید یا کلاه خاکستری استفاده کنید تا رتبه شما به صورت ثابت باقی بماند.

وقتی از روش های غیر استاندارد و خلاف اصول لینک سازی طبیعی استفاده کنید مسلما خودتان در حال نابود کردن کسب و کار اینترنتی به دست خودتان هستید، زیرا گوگل زمانی که از روند کار شما آگاه شود حتی می تواند سایت شما را پنالتی کرده و از نتایج جستجو حذف کند. این عامل مسلما ضمن کاهش شدید بازدید سایت و وبلاگ ، موجب شکست کسب و کار و از دست رفتن کسب درآمد اینترنتی خواهد شد.

۳- تولید فایل های ویدئویی

با گسترش اینترنت پر سرعت در جهان و ایران ، طرفداران کلیپ و ویدیو بسیار زیاد شدند. محتوای ویدیویی مانند محتوای متنی و نوشتاری از ارزش بسیار بالایی برخوردار می باشد. به همین دلیل حتی در برخی از کلمات کلیدی مشاهده شده است که ویدئو ها نیز برای کاربران و مخاطبان اینترنتی به نمایش در می آید و در حال رشد هم می باشد.

حتی تولید ویدیو به عنوان ابزار تاثیرگذار در مسائل آموزشی کسب و کارها استفاده می شود و این روند در حوزه های مختلف هم مورد توجه قرار گرفته است. به همین دلیل، امروزه افراد بسیار زیادی در حال تولید محتوای ویدئویی در موضوعات مختلف هستند. لذا اگر می خواهید که از رقبای خود در زمینه سئو بهتر عمل کرده و بازدید کننده بیشتری داشته باشید حتما از ویدئو در وبسایت و وبلاگ خود استفاده کنید.

استفاده از ویدئو به عنوان یکی از راههای افزایش ترافیک سایت و وبلاگ مطرح است و می تواند بازدید بسیار زیادی را برای سایت شما به ارمغان بیاورد. ضمن اینکه سایت های بسیار زیادی مانند آپارات ، یوتیوب و … وجود دارند که میتوانید با انشتار ویدئو های خود در این سایت ها ، امتیاز سئو و بازدید وبسایت خود را افزایش دهید.

۴- فعالیت در شبکه های اجتماعی و پیام رسان های موبایلی

انواع شبکه های اجتماعی و پیام رسان های موبایلی پرمخاطب وجود دارد که می توانید از آنها به عنوان کانال ارتباطی و وسیله ای برای افزایش بازدید سایت استفاده کنید. این روش را امروزه افرادی که در زمینه سئو ، طراحی سایت و بازاریابی اینترنتی فعالیت دارند، همیشه توصیه می کنند. به طور کلی فعالیت هدفمند و با برنامه در شبکه های اجتماعی پرمخاطب و شاخص نظیر اینستاگرام ، تلگرام ، فیسبوک ، توییتر ، تلگرام ، واتس آپ ، لینکدین و.. می تواند تاثیر بسیار زیادی در افزایش ترافیک سایت و وبلاگ داشته باشد.

امروزه شبکه های اجتماعی با کارکردهای مختلف ، گسترش بسیار زیادی داشتند و افراد زیادی بیشتر اوقات خود را در شبکه های اجتماعی صرف می کنند و به همین دلیل این میدان می تواند به نحوی در اختیار کسب و کارتان قرار گیرد. با برنامه ریزی بهتر و فعالیت در شبکه های اجتماعی می توانید کاربران بسیار زیادی را به سمت وب سایت و کسب و کارتان هدایت کنید. هر چقدر میزان ورودی سایت شما بیشتر باشد مسلما در فروش و کسب درآمد اینترنتی شما نیز تاثیر بسیار زیادی دارد.

۵- بروز رسانی مقالات قدیمی

بیشتر مقالات ( البته به جز مقالات سبز)بعد از مدتی اعتبار خود را از دست داده و قدیمی می شوند ، لذا باید به نوعی اعتبار جدید کسب کنند. یکی از بهترین تکنیک هایی که می تواند سئو ، امتیاز و بازدید وبسایت و وبلاگتان را ارتقا دهد، بهبود و یا به روز رسانی مقالات قبلی و قدیمی داخل وبسایت می باشد. توجه کنید که به روزرسانی مقالات قدیمی از دید گوگل اعتبار و ارزش بسیار زیادی دارد، و گوگل وب سایت شما را پویا ، زنده و کاملا فعال می داند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  راههای افزایش کیفیت وبلاگ

به دلیل اهمیت موضوع ، توصیه می شود که در فاصله های زمانی مناسب برای اینکه رتبه مقالات خود را بهبود ببخشید، حتما مقالات قبلی و قدیمی را به روز رسانی و کامل تر کنید. البته منظور از به روزرسانی محتوا یعنی اضافه کردن محتوا و تصویر، رفع نواقص و حتی لینک سازی می باشد. اما از همه اینها تاثیرگذارتر، که می تواند رتبه مقاله یا صفحه شما رابه نحو چشمگیری بهبود ببخشد، اضافه کردن محتوا حدود ۳۰۰ کلمه و یا بیشتر می باشد.

بر اساس بررسی ها و نیز نظر کارشناسان خبره ، اضافه کردن محتوا به مقالات یا صفحات ، نسبت به سایر روش ها تاثیر بسیار بیشتری در بهبود رتبه سایت دارد.

۶-  دادن هدایا به کاربران و مخاطبان

مجموعه شیوه های افزایش بازدید سایت و وبلاگ که در بالا گفته شد تمام رایگان بوده و خودتان می توانید بدون پرداخت هیچ هزینه ای انجام دهید، اما شیوه هدیه دادن به کاربران شاید کمی هزینه داشته باشد و مجبور باشید دست به جیب کنید. این تکنیک امروزه توسط وبسایت های زیادی مورد استفاده قرار می گیرد و بر اساس نظر کارشناسان و متخصصان به عنوان تکنیک آهنربای جذب مخاطب شناخته می شود.

بر خلاف تصور برخی ، این روش بسیار کاربردی و تاثیرگذار بوده و می تواند کاربران زیادی را به سمت وبسایت و وبلاگتان هدایت کند. حتی می توانید به صورت کاملا رایگان هم این شیوه را اجرا کنید. برای نمونه می توانید با ارائه یک محتوا خاص، آموزش ویژه، محصول پولی به صورت رایگان کاربران را به سمت وبسایت خود هدایت کنید.

توجه کنید که برخی از وبسایت ها اطلاعاتی مانند شماره تلفن ، آدرس ایمیل و… را در قبال محصول خود از کاربران می گیرند که این روش هم می تواند تاثیر زیادی برای شما داشته باشد. با تهیه بانک شماره موبایل مشتریان  می توانید با استفاده از روش ارسال پیامک به آنها، بعدها دوباره همان کاربران را به سمت خود هدایت کنید و یا از ایمیلشان به عنوان یک ابزار ارتباطی قوی جهت ارسال ایمیل مارکتینگ بهره ببرید.

سخن پایانی شیوه های افزایش بازدید سایت و وبلاگ

مجموعه روش های شش گانه بالا ، رایگان بوده و میزان بازدهی آنها هم با توجه به عملکرد و تلاشتان می توان بسیار چشمگیر باشد. جذب بازدید مناسب می تواند ضمن رفع نگرانی مدیران سایت ها و فروشگاهها ، به بقای کسب و کار و افزایش کسب درآمد اینترنتی و در نهایت به رشد و توسعه اش در درازمدت کمک شایانی کند. کاملا طبیعی است که کسب و کارهای آنلاین بدون درآمد اینترنتی محکوم به شکست هستند . اصولا تحقق راههای کسب درآمد از سایت و وبلاگ بدون افزایش بازدید امکان پذیر نیست.

البته روش های افزایش بازدید و ترافیک دیگری مثل : طراحی حرفه ای سایت، ارسال خبرنامه ، سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو، بررسی رقبا ، برگزاری آزمون با جوایز و هدایا، ایمیل مارکتینگ ، فعالیت در انجمن ها و فروم ها، ارسال پست مهمان و… وجود دارد که به فراخور می توانید از آنها بهره ببرید.

نکته آخر اینکه، برای ترافیک سایت می‌توانید از روش‌های رایگان و ارگانیک و یا روش‌های پولی استفاده کنید. در روش‌های رایگان باید بیشتر هدفتان بر روی تولید محتوای تخصصی و کاربردی، سئوی داخلی سایت، به‌روزرسانی مداوم محتوا، نشر محتوا در بسترهای رایگان ، تحلیل رقبا و فعالیت مداوم و دائمی استوارباشد. در روش‌های پولی افزایش ترافیک سایت باید بیشتر سراغ رپورتاژ آگهی، دریافت بک لینک، کمپین‌های محتوایی، همکاری با اینفوئنسرها، استفاده از ابزارهای تبلیغاتی شبکه‌های اجتماعی و اجاره رسانه‌ها بروید.

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.