شیوه های بهبود رتبه آلکسا

آگاهی از راهها و شیوه های بهبود رتبه آلکسا از این نظر اهمیت دارد که در بین وبمستران ایران و نیز صاحبان برندهای تجاری و کسب و کارهای اینترنتی ، داشتن رتبه خوب وب سایت در آلکسا به عنوان یک معیار سنجش مطرح است. اگرچه در جهان زیاد به رتبه آلکسا اهمیت نمی دهند ولی در ایران این موضوع برای وبسمتران دارای ارزش و اعتبار بالایی می باشد.

صاحبان وب سایت ها و برندهای تجاری اینترنتی تلاش می کنند تا خود را به رتبه ۱ یا اول نزدیک کنند چون وب سایت های پربازدید ایرانی از این طریق مشخص شده و کسب درآمد بیشتری نصیبشان می شود. به دلیل اهمیت دانستن شیوه های بهبود رتبه آلکسا در رشد کسب و کار و افزایش کسب درآمد از اینترنت در این مقاله سایت پول یابی به این موضوع پرداخته می شود.

شیوه های بهبود رتبه آلکسا

برای بسیاری از افراد این سوال مطرح است که چگونه می توان رتبه الکسا سایت را کاهش داد؟ و یا چگونه می‌توان رتبه الکسا را ​​بهبود بخشید؟ حداقل می‌دانیم ارتقای رتبه سایت برای کسب و کار چقدر مهم است. به عنوان یک معیار عمومی و سنجش همگانی، تبلیغ کنندگان، سرمایه گذاران و شرکای احتمالی برای عقد قراراد، رتبه الکسای سایت شما را ​​جستجو می‌کنند و از آن به عنوان روشی برای ارزیابی اعتبار کسب و کارتان استفاده می‌کنند. لذا آگاهی از راههای افزایش رتبه آلکسا ضروری می باشد.

به دلیل همین شواهد و قرائن است که، پیشرفت در رتبه سایت می‌تواند تأثیر مستقیم مالی و اعتباری روی کسب و کار و افزایش کسب درآمد اینترنتی داشته باشد. برای افرادی که با الکسا و رتبه آن آشنا نیستند باید گفته شود که رتبه آلکسا یک معیاری است که خلاصه ای سریع از عملکرد سایت (شما و یا رقیب شما) را نسبت به سایر سایت‌های در عرصه اینترنت ارائه می‌دهد.

در کل، ارزش و اعتبار سایت در اینترنت به وسیله رتبه الکسا ارزیابی و سنجش می‌شود. اما قبل از  پرداختن به شیوه های بهبود رتبه آلکسا ، باید یک قدم به عقب برداریم، چون درک فرم آرایش رتبه الکسا بسیار مهم و ضروری می باشد. لذا در آغاز به بررسی شیوه کارکرد سایت آلکسا و چگونگی رتبه بندی سایت ها پرداخته می شود.

شناخت رتبه الکسا

در واقع رتبه الکسای یک وب سایت، تخمینی از میزان محبوبیت آن سایت نسبت به سایر سایت‌ها در عرصه اینترنت می باشد. این سوال برای وبمستر مطرح می شود که ، در مقایسه آماری با تمام سایت های دیگر، سایت من چگونه کار می‌کند؟ و رتبه الکسا به آن پاسخ می‌دهد. توجه داشته باشید که رتبه سایت ها تا حدود زیادی نسبی است. رتبه سایت تان نه تنها به ترافیک سایت شما بستگی دارد، بلکه به تغییر در ترافیک سایت‌های دیگر نیز بستگی دارد.

حال این سوال مطرح می شود که، الکسا چگونه داده های خود را دریافت می‌کند؟ الکسا دارای یک پنل داده ترافیک بزرگ است که متشکل از میلیون ها نفر در سراسر جهان می باشد و براساس این داده‌ها، سایت الکسا تعداد بازدید کنندگان همه سایت های اینترنتی را تخمین می‌زند. این یک محاسبه پیچیده است که شامل تصحیح سوگیری‌ها و همچنین شناسایی و دور زدن ترافیک جعلی یا هرزنامه است.

خلاصه اینکه، داده‌های سایت شما رابطه مستقیمی ‌با بهترشدن نتایج کسب و کارتان دارد و به الکسا اطمینان می‌دهید داده‌هایی که ارائه می‌دهید عاری از هرگونه تقلب، هرزنامه و داده های غیر انسانی است، بنابراین می‌توانید بهترین تصمیم را برای کسب و کار خود بگیرید. هر چه کارتان اصولی و با برنامه و میزان ترافیک و تولید محتوا ارزشمند و واقعی باشد به همان نسبت رشد شما در سایت آلکسا منظم و معقول تر خواهد بود.

شیوه محاسبه رتبه الکسا

حال این سوال مطرح می شود که رتبه آلکسا چگونه محاسبه می شود؟ هر روز، الکسا آمار ۳ ماه گذشته، میانگین بازدیدکنندگان روزانه و بازدید از هر صفحه وب سایت را تخمین می‌زند. سایتی که بیشترین و بالاترین ترکیب از بازدیدکنندگان و بازدید از هر صفحه را در طی ۳ ماه گذشته داشته باشد، در رتبه شماره یک قرار می‌گیرد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  راههای بهبود کسب و کار اینترنتی

با این ادعا، این سوال پیش می آید، چگونه تعداد بازدید کنندگان و مخاطبان یک سایت در رتبه الکسا تأثیر می‌گذارد؟ اگر تعداد بازدید کنندگان یک سایت را در مقابل رتبه ترسیم کنید، چیزی شبیه به نمودار زیر می‌شود:

شیوه محاسبه رتبه آلکسا ، افزایش رتبه سایت در آلکسا ، تکنیک کاهش رتبه آلکسا

در راس این نمودار سایت گوگل Google.com قرار دارد که تعداد زیادی بازدید کننده را به خود اختصاص می‌دهد و در رتبه ۱ قرار دارد. نکته مهم این است که به دلیل شکل توزیع، تغییر بسیار ناچیزی در تعداد بازدید کنندگان سایتی که در سمت راست نمودار است (رتبه بالایی دارد) باعث تغییر بزرگی در رتبه آن سایت می‌شود. سایت‌هایی با رتبه بهتر، مانند Google.com ، در مقایسه با سایت های ضعیف، میزان زیادی از ترافیک را به خود اختصاص می‌دهند.

بهبود رتبه سایت ، کاهش رتبه آلکسا ، رتبه آلکسا چیست ؟ شناخت رتبه بندی آلکسا

با این وجود هرچه به سمت چپ نمودار نزدیک‌تر شوید ، بازدید کنندگان بیشتری برای افزایش یک رتبه احتیاج دارید. خلاصه اینکه، تفاوت زیادی در ترافیک سایتی که در رده ۱۰ است با سایتی که رتبه ۲۰۰ است، وجود دارد.

روش های کاهش و بهبود رتبه آلکسا ، افزایش رتبه آلکسا ، بالا بردن رتبه آلکسا

راههای افزایش رتبه آلکسا

با شناخت عملکرد و چگونگی رتبه بندی سایت  آلکسا ، این سوال مطرح می شود که چگونه رتبه الکسا بهتر و مناسب تری کسب ‌کنید؟ و یا چه راهکارها و تکنیک های برای افزایش کسب رتبه در آلکسا لازم است؟ راهکارها و تاکتیک های زیادی وجود دارد که می توانند به بهبود رتبه الکسا سایتتان کمک کند. برخی از مهمترین شیوه های بهبود رتبه آلکسا عبارتند از:

۱- تولید محتوای جذاب و مرتبط

سعی کنید همیشه محتوای به روز شده و مطابق با ارزش واقعی مخاطبان خود ارائه دهید. محتوایی که از واقعیت نیاز کاربران و بازدیدکنندگان سایت دور باشد، نمی‌تواند مخاطبان وفادار بسازد. هنگامی‌که خوانندگان یک سایت مطالب با ارزش و آموزنده‌ای را می‌خوانند، با محتوای‌های تولید شده درگیر می‌شوند و حتی آنها را با بقیه به اشتراک می‌گذارند و بازدیدکنندگان جدیدی را معرفی می‌کنند که به طور بالقوه در نهایت به مشتری شما تبدیل می‌شوند.

از طرف دیگر، محتوای خوب ، تخصصی ، مفید و با کیفیت توسط موتورهای جستجوگر مانند گوگل پاداش می‌گیرند، که برای دستیابی سریعتر به جواب‌های بهتر برای کاربر نهایی، سایت شما را در نتایج جستجو بالاتر نمایش می‌‌دهند و این موضوع موجب افزایش  کلیک خوری و ترافیک سایت، و در نهایت کسب رتبه بالاتر در آلکسا می شود. هیچ چیزی به اندازه تولید محتوای مفید و کاربردی موجب پایداری در افزایش رتبه سایت و افزایش کسب درآمد اینترنتی نمی شود، به شرطی که نکات کلیدی در تولید محتوا را کاملا رعایت کند.

۲- بک لینک گرفتن از سایت‌های مرتبط

تاکتیک بک لینک گیری به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا رتبه شما را کاملاً مشخص کنند و همچنین به سایت شما اعتماد و کیفیت بالا بدهند. به عبارت دیگر، لینک‌های ورودی از سایت های باکیفیت و مرتبط دیگر به سایتتان (بک لینک)، اعتبار سایت شما را افزایش می‌دهند.

البته هر بک لینکی ارزش ندارد و این تاکتیک باید با تولید محتوای جذاب و اصلی که بالاتر توضیح داده شد پشتیبانی شود، چون اگر مطالب شما برای گوگل مفید نباشد، بازدید کنندگانی را به سمت سایت شما هدایت نمی کند. بنابراین مطمئن شوید مطالبی که تولید می‌کنید مربوط به بازدید کنندگان شما باشد و برای آنها از اهمیت بالایی برخوردار است. لذا باید شیوه بک لینک گذاری را به صورت اصولی رعایت کند.

هر دو لینک ورودی backlink و لینک‌های داخلی internal links ، به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا محتوای سایت شما را درک کنند و تعیین کنند که چقدر برای بازدید کنندگان ارزش دارند. لذا این بخش مهمی ‌از استراتژی آنلاین شماست که باید از لینک مناسب و با کیفیت بهره ببرید. استفاده بیش از حد از بک لینک ها می‌تواند به اعتبار یا خوانایی سایت آسیب زده و نتیجه معکوس در پی داشته باشد و چه بسا امکان دارد توسط موتورهای جستجو جریمه شود.

۳- تمرکز بر روی کلمات کلیدی مرتبط با کسب و‌کار

اگرچه تا حدودی از اعتبار گذشته کلمات کلیدی کاسته شده، ولی باز هم یکی از شاخص های مهم در رشد سایت و جذب موتورهای جستجو می باشد به شرطی که به طور اصولی و هدفمند استفاده شود. با انجام یک تحقیق کوچک و استفاده از ابزارهایی مانند گوگل سرچ کنسول، می‌توانید کلمات کلیدی اصلی را که با آن ورودی دریافت می‌کنید، پیدا کنید و درک کنید که مخاطبان شما به دنبال چه چیزی هستند. سپس بر روی آن کلمات برای افزایش رتبه سایت کار کنید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد اینترنتی میلیونی

البته توجه کنید که بهترین راهکار تقویت کلمات کلیدی ، تولید محتوای مفید مرتبط و استفاده از این کلمات به تعداد مناسب در بین متون و محتوای تولیدی می باشد که تاثیرگذاری درازمدت و بهتری در رشد سایت و جذب ترافیک خواهد داشت.

۴- شناخت استراتژی بازاریابی رقبا

دلایل مختلفی برای تحلیل اهمیت رقابت شما وجود دارد، اما به طور خلاصه، با بررسی و آنالیز رقبا می‌توانید توان تحلیل سایت خودتان را بالاتر برده و درک واضح تری از معیارهایی که مهم بوده و در رشد سایت موثر هستند را به شما بدهد. اینکه چه استراتژی هایی برای شما و رقبای شما کار می‌کنند، به شما امکان می‌دهد تا روند کارتان را شناسایی و پیش بینی کنید.

توجه کنید که مجموعه این اطلاعات به شما در مورد اتخاذ برنامه ریزی بلندمدت یا استراتژی کلی سایتتان کمک می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد تا در مورد کسب و کارتان با دانش بیشتری تصمیم گیری کنید و این کار بر موقعیت شما در بازار تأثیر مثبت خواهد گذاشت. افرادی که از رقبا و شیوه کار و دلیل موفقیتشان اطلاعات درست داشته باشند، با برنامه درست و حساب شده می توانند اقدام به کار کنند.

۵- اجرای بهترین شیوه سئو SEO در وب سایت

سئوSEO یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو، یک استراتژی بسیار مهم محسوب می شود که شایسته است مقدار زیادی از وقت و توجه صاحبان سایت ها را به خود جلب کند. البته توجه کنید که سئو فقط مربوط به بهبود ارتقاء و دید وب سایت نمی شود بلکه سئو موجب بهبود ساختار سایت و بهینه سازی کدها نیز می‌شود.

سئو یک کار تخصصی و زمانبر می باشد و منابع آموزشی بی شماری برای یادگیری آن وجود دارد، اما الکسا خود خدماتی شامل تحقیق در مورد کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل رقبا، ابزار تجزیه و تحلیل وب و… را ارائه می‌دهد. همچنین دستورالعمل خاصی در مورد چگونگی بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو، عملکرد صفحه‌های‌ سایت و موارد دیگر را در اختیارتان قرار خواهد داد.

سخن پایانی شیوه های بهبود رتبه آلکسا

راههای و شیوه های بهبود رتبه آلکسا بسیار زیاد و متنوع هستند ولی توجه کنید که نباید خود را زیاد درگیر کسب رتبه برتر و بهتر در آن کنید. روند عادی فعالیت و تولید محتوا و نیز رعایت اصول فنی در سایت را رعایت کنید و تلاش کنید آنچه را که مخاطب و مشتریان نیاز دارند در سایت با بهترین کیفیت ارائه دهید، به مرور زمان رتبه شما در موتورهای جستجو و سایت آلکسا ارتقا می یابد.

به آلکسا به عنوان ابزار و وسیله ای برای ارزیابی و سنجش فعالیت خود و یا سایت های رقیب نگاه کنید و اینکه با این سایت می توانید رتبه محلی و جهانی سایت خود را فهمیده و تلاش برای ارتقای بهتر و مناسب تر خواهید کرد. اگر به دنبال کسب درآمد اینترنتی پایدار و مطمئن هستید هرگز به دنبال روش های غیر معمول و زودگذر ارتقای رتبه سایت خود نباشید.

نکته آخر شیوه های بهبود رتبه آلکسا و نیز موتورهای جستجو این است که همیشه به دنبال تولید محتوای ارزشمند، تخصصی ، کاربردی و با کیفیت باشید. هیچ چیزی به اندازه محتوای باکیفیت موجب رشد پایدار و جذب مخاطب و مشتریان وفادار نمی شود. تولید محتوای کاربردی و ارزشمند در نهایت موجب برند شدن سایت و کسب و کار و مطرح شدن به عنوان یک مرجع اینترنتی در بین کاربران می شود که در نهایت کسب رتبه برتر در آلکسا و گوگل را به همراه دارد.

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.