ضرورت بخش وبلاگ برای سایت

به نظر فعالان اینترنتی اهمیت و ضرورت بخش وبلاگ برای سایت ها زیاد بوده و حتی حیاتی و سرنوشت ساز می باشد و معتقدند که وجود بخش وبلاگ در نهایت موجب ارتقای کسب و کار و افزایش کسب درآمد اینترنتی خواهد شد. به نظر این محققان فضای مجازی، بخش وبلاگ در واقع بیانگر وجود قسمت محتوا محور یک سایت و کسب و کار اینترنتی محسوب می شود که حداقل تاثیرش کشاندن موتور جستجوی گوگل به طرف سایت و افزایش ترافیک وب سایت و در نهایت هم کسب درآمد از اینترنت بالا می شود.

سوالی که مورد بحث بوده این است که ضرورت بخش وبلاگ برای سایت تا اندازه می باشد؟ برخی عقیده دارند که داشتن بلاگ برای یک وب سایت ضروری است و بالطبع افرادی نیز با این نظر مخالفت دارند. کسب و کارهایی که معتقد به وجود بخش بلاگ در سایت هستند معمولا افرادی را استخدام می کنند و به طور مرتب و عموما در بازه زمانی مشخص، بلاگ وب سایت خود را با مطالب مرتبط بروز می کنند.

در این مقاله سایت پول یابی ضمن بررسی ضرورت بخش وبلاگ برای سایت و کسب و کارها ، به فواید و تاثیر وجود بخش وبلاگ بر افزایش کسب درآمد اینترنتی هم پرداخته می شود.

ضرورت بخش وبلاگ برای سایت

این قسمت را با این سوال شروع می کنم که، چرا باید در هر وب سایتی بخش وبلاگ ایجاد شود؟ معمولا بخش وبلاگ یا مجله در بیشتر سایت‌های حرفه‌ای و برندهای تجاری وجود دارد. حتی سایت‌هایی که محتوا محور نیستند، مثل سایت‌های فروش هاست و دامنه، سایت‌ نیازمندی‌های اینترنتی، فروشگاه‌ها و… دارای بخش بلاگ هستند و اتفاقا نگاه جدی به این بخش دارند.

البته وبلاگ‌نویسی ، تولید محتوا و ایده های جذاب کار سختی است و شاید فکر کنید که در سایت خود نیازی به این بخش ندارید. اگر این تفکر را دارید باید در آن تجدید نظر اساسی کنید و علیرغم سختی کار ، بهتر است این کار سخت ولی تاثیرگذار را انجام دهید. اگر واقعا به فکر توسعه کسب و کار و افزایش کسب درآمد اینترنتی پایدار هستید اصلا از بخش وبلاگ سایت و فروشگاه غافل نشوید.

ضرورت بخش وبلاگ برای سایت ، ساخت وبلاگ برای فروشگاه ، ساخت وبلاگ ، اهمیت وبلاگ برای کسب و کار

با این مقدمه کوتاه مهم ترین فواید و ضرورت بخش وبلاگ برای سایت و فروشگاه اینترنتی عبارتند از :

۱- بهبود سئوی سایت

به اعتقاد سئوکاران حرفه ای، وبلاگ‌نویسی یا همان تولید محتوا راهی ایده‌ال برای بهبود سئوی سایت محسوب می شود. با نوشتن مداوم و منظم مطالب می‌توانید شانس خود را برای حضور در جستجو‌های گوگل افزایش دهید. با انتشار دائمی مطالب، گوگل سایت شما را پویا و با ارزش می‌بیند و این برای بهبود رتبه در نتایج جستجو موثر است. توجه به راههای افزایش کیفیت وبلاگ در نهایت موجب ارتقای سایت و کسب و کار می شود.

حتما دیده‌اید که در بیشتر جستجوهایی که در گوگل می‌کنید به جای صفحه اول سایت، به صفحه‌های بلاگ و مقالات هدایت می‌شوید. به همین دلیل هم سایت‌های وردپرسی چون ساختار بلاگ مناسبی دارند، شانس بالایی برای قرارگیری در نتایج اول جستجو دارند.

با وبلاگ نویسی شانس گرفتن بک لینک Backlink افزایش می‌یابد. به طور کلی داشتن بلاگ می تواند نیرو محرکه سئو برای وب سایت باشد. اگر در سایت خود بخشی برای بلاگ در نظر نگرفته باشید در واقع بخش بزرگ و مهمی را برای ارائه محتوا از دست خواهید داد . هرچه از محتواهای دیگر در وب سایت استفاده کنید قطعا کاربردی خواهند بود اما وجود بخش بلاگ کمک بسیار شایانی به شما در ارائه محتوا خواهد کرد.

می‌توانید با قرار دادن محتوای بیشتری در سایت کاری کنید که گوگل تعداد صفحات بیشتری را برای سایت شما ثبت کند و تاییدیه های بیشتری به نام سایت شما اخذ شود. همچنین با این کار سئو سایت خود را بهبود می‌دهید و رتبه سایت افزایش می یابد و در نهایت، کاربران بیشتری را متوجه سایت خود می‌کنید.

۲- کسب مخاطبان همیشگی و وفادار

وبلاگ‌‌نویسی بازدیدکنندگان سایت را تبدیل به مخاطبان همیشگی و وفادار می‌کند. ممکن است که برایتان پیش آمده که با جستجو در گوگل وارد سایتی ‌شوید، محتوای مورد نظر را می‌خوانید، صفحه را می‌بندید و دیگر هم به آن سایت برنمی‌گردید. این اتفاقی است که در بیشتر بازدیدها از یک صفحه رخ می‌دهد ولی اگر در این سایت نوشته‌ها و مقاله‌های خوبی در موضوع مورد علاقه‌ شما وجود داشته باشد، شاید آن را بوک‌مارک کرده و باز هم به آن سر بزنید.

اگر ببینید هر چند وقت یک‌بار مطلب جدیدی در سایت منتشر می‌شود، شاید مخاطب سایت شده و سر زدن به آن جزو کارهای روزانه و یا هفتگی شما شود و یا شاید آن سایت را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید تا مطالب جدیدش را از دست ندهید. داشتن یک وبلاگ خوب، مهم‌ترین روش تبدیل بازدیدکننده به مخاطب است.

۳- ایجاد محیط مناسب برای بازاریابی اینترنتی

وبلاگ بستر و محیط مناسبی برای بازاریابی اینترنتی فراهم می کند. می‌توانید در بخش وبلاگ به معرفی خود، محصولات و خدمات شرکت و برند تجاری بپردازید. اگرچه همه‌‌ این‌ موارد را می‌توانید در بخش‌های دیگر سایت هم انجام دهید، اما معرفی و بازاریابی در بخش وبلاگ می‌تواند به صورت غیرمستقیم انجام شود.

برای مثال به جای تبلیغ مستقیم محصول خود، می‌توانید یک مشکل را مطرح کنید و در نهایت محصول خود را به عنوان یکی از راه‌های رفع مشکل و مسئله بیان کنید و حتی لینک خرید محصول را هم قرار دهید. این نوع تبلیغات اینترنتی تاثیر بالایی در ذهن کاربر می گذارد و نتیجه نهایی آن هم فروش بیشتر و افزایش کسب درآمد اینترنتی خواهد بود.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  سه گام دوم کسب درآمد اینترنتی

بخش مهمی از بازاریابی اعتمادسازی است. وجود مقالات به کاربر کمک می‌کند، پاسخ به پرسش‌های متداول خود را بیابد و این کار موجب اعتماد بیشتر کاربر به کسب و کار می شود. در این بخش می‌توانید اخبار مربوط به فعالیت‌ها، حضور در همایش‌ها، جوایز و… را قرار دهید که به معرفی و اعتمادسازی کمک می‌کند. کاربری که اعتماد کند راحت‌تر محصولات و خدمات را خریداری می‌کند.

در پایین هر مطلب، معمولا امکان نوشتن دیدگاه وجود دارد و سایتی که مطالب خوب و کاربردی داشته باشد، حتما دیدگاه‌های زیادی از طرف کاربران دریافت می‌کند. کاربران با دیدن دیدگاه دیگران متوجه می‌شوند که این سایت مخاطب زیادی دارد که این مسئله هم در افزایش اعتماد کاربران تاثیر فراوانی دارد.

۴- افزایش احتمال اشتراک گذاری مطالب

یکی از دلایل اهمیت و ضرورت بخش وبلاگ برای سایت افزایش احتمال به اشتراک‌گذاری مطالب می باشد. اگر مطالب و مقاله‌های خوبی در سایت داشته باشید، احتمال این‌که کاربر مقاله را از طریق تلگرام یا شبکه‌های اجتماعی به دیگران معرفی کند افزایش می‌یابد. مخصوصا اگر دکمه‌ اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی را در پایین مطالب مشاهده کند.

به طور کلی ، کاربران علاقه زیادی به انتشار مطالب جذاب در شبکه های اجتماعی دارند. شکی در اهمیت و جایگاه شبکه های اجتماعی در زندگی روزمره افراد وجود ندارد و تقریبا میدانیم که چه تعداد کاربر در چه شبکه هایی فعالیت دارند و این شبکه های اجتماعی هستند که کاربران را به هم متصل کرده اند ، پس منطقی به نظر میرسد که این پل ارتباطی را برای توسعه کسب و کار خود و رسیدن به هدف جدی بگیرید.

اگرچه تعدادی زیادی از کاربران شبکه های اجتماعی برای سرگرمی به این شبکه ها سر میزنند اما باز هم تعداد کاربرانی که برای بدست آوردن اطلاعات به این شبکه ها سر می زنند قابل توجه بوده که این کاربران نیز علاقه زیادی به اشتراک گذاری اطلاعات بدست آمده دارند. ضمنا به این نکته هم توجه کنید که هر کدام از این شبکه ها برای حوزه خاصی طراحی شده اند و صرفا جنبه سرگرمی را نمیتوان برای همه شبکه های اجتماعی در نظر گرفت.

۵- چالش جذاب وبلاگ نویسی

توجه کنید که اصولا، وبلاگ‌نویسی با وجود برخی سختی ها، یک چالش خوب و شیرین محسوب می شود. همین که این کار با وجود این همه مزایا سخت است یعنی بیشتر رقیبان شما یا اصلا چنین بخشی را ندارند یا به آن چندان اهمیت نمی‌دهند. پس اگر کمی به خودتان زحمت دهید و وبلاگ خوبی داشته باشید، می‌توانید در طولانی مدت مخاطبان بیشتری نسبت به سایت‌های دیگر داشته باشید.

با وبلاگ‌نویسی شانس کسب و کارهای اینترنتی برای افزایش بازدیدکننده، تبدیل بازدیدکننده به مخاطب و تبدیل مخاطب به مشتری افزایش می‌یابد. پس حتی اگر وقت ندارید، در ماه حداقل دو سه مقاله خوب بنویسید و مطمئن باشید بخش وبلاگ کسب و کارتان به مرور زمان رونق می یابد. البته در کنار آن چگونگی و راههای کسب درآمد از سایت و وبلاگ را هم حتما یاد بگیرید.

۶- ترجیح  دادن مشتری بر وجود بلاگ

به عنوان یک مشتری زمانی که وارد یک وب سایت می شوید و مثلا، قصد خرید محصولی را دارید ، ترجیح می دهید که ابتدا در مورد محصول مورد نظر تحقیق کنید و از جزئیات و مشخصات محصول آگاه شوید و در صورت امکان نقد و بررسی هایی که در مورد محصول مورد نظر توسط کاربرانی که آن محصول را قبلا تهیه کرده اند و یا نقد و بررسی هایی که توسط کارشناسان انجام شده است را مطالعه کنید.

پس شما به عنوان شخصی که دارای یک کسب و کار اینترنتی هستید و قصد ارائه خدمات به مشتریان خود را دارید موظف هستید تا اطلاعات کاملی در اختیار کاربران اینترنتی خود قرار بدهید و این موجب می شود تا مشتریان به طور مرتب به وب سایت شما سر بزنند و از مطالبی که منتشر کرده اید استفاده کنند.

۷- افزایش ترافیک سایت

نکته مهم دیگر ضرورت بخش وبلاگ برای سایت در این موضوع نهفته است که، با داشتن بلاگ می توانید ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید. یعنی قادر خواهید بود که ۸۰ درصد از کاربران وب سایت خود را از طریق موتورهای جستجو بدست آورید. این عدد اغراق نیست و می توانید با داشتن یک برنامه ریزی خوب در ارائه محتوا و انتشار مطالب به این عدد برسید.

ایجاد محتوای ناب ، ارزشمند ، کاربردی، تخصصی و دسته اول ، موضوعات روز و داغ و همچنین مطالب مورد بحث می تواند کاربران زیادی را از طریق موتورهای جستجو روانه وب سایت تان کند. اما قطعا باید یک سری اصول را نیز رعایت کنید و صرف انتشار مطلب کافی نیست.

موتورهای جستجو با استفاده از crawler‌ ها وب سایت را بررسی می کنند و در صورتی که محتوایی در وب سایت منتشر شود آنها را به اصطلاح ایندکس می کنند که با توجه به الگوریتم های خاصی در نتایج جستجو نمایش داده خواهد شد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  مراحل انتخاب حوزه کسب درآمد اینترنتی

معروفترین موتور جستجو گوگل می باشد و به دلیل توانایی و شهرت ، تعداد زیادی از صاحبان وب سایت ها عموما فقط گوگل را در نظر می گیرند و سعی دارند وب سایت خود را بر اساس الگوریتم های گوگل سئو کنند.

انتشار محتواها و مطالب مرتبط با حوزه کاری در بلاگ وبسایت موجب می شود که این مطالب در موتور های جستجو بالاتر نمایش داده شود و از آنجایی که اکثر کاربران بر روی اولین نتیجه در صفحه نتایج گوگل کلیک خواهند کرد، این موضوع، موجب افزایش ترافیک وب سایت خواهد شد.

۸- لینک سازی داخلی برای وب سایت

لینک سازی داخلی برای وب سایت و بدست آوردن رتبه بهتر در نتایج جستجو ، بیانگر اهمیت وجودی و ضرورت بخش وبلاگ برای سایت می باشد. علاوه بر لینک سازی خارجی یا بک لینک Backlink ، لینک سازی داخلی هم یکی از راههای بدست آوردن نتایج بهتر در سئو یا بهینه سایت برای موتورهای جستجو می باشد. به این صورت که می توانید هر صفحه ای از وب سایت خود را با کلمه کلیدی مورد نظر خود در مطالب وبلاگ لینک کنید.

مطلبی را در نظر بگیرید که به طور مثال در آن شش لینک داخلی استفاده شده است ، زمانی که خزنده ها یا crawlers‌ موتورهای جستجو به این مطلب وارد می شوند بعد از بررسی مطلب به همه لینک هایی که در این صفحه استفاده شده نیز خواهند رفت و همینطور در صورتی که درآن صفحات نیز لینک سازی کرده باشید آنها را هم بررسی خواهند شد. به این ترتیب صفحات وب سایت شما ممکن است بارها توسط خزنده های موتورهای جستجو بررسی شود.

۹- ایجاد ارتباط راحت تر با کاربران از طریق وبلاگ

زمانی که یک وبلاگ برای وب سایت خود ایجاد می‌کنید از طریق وبلاگ می‌توانید تبادل نظرهای بیشتری با کاربران اینترنتی داشته باشید و بتوانید خط فکری ، علایق و سلیقه کاربران خود را بشناسید. برای این کار مخاطبان و کاربران اینترنتی از طریق قسمت نظرات که در انتهای مطالب سایت قرار می‌گیرد ، می‌توانند ارتباط برقرار کنند و در مورد مطلب خوانده شده اظهار نظر کنند.

از طرفی به دلیل ایجاد تعامل با کاربران از طریق بخش نظرات وبلاگ و با خبر شدن از دیدگاهشان ، می توانید برای رفع نواقص احتمالی و یا تقویت نقاط قوت خود اقدام کنید.

۱۰- نشان دادن خود و سایت به بهترین شکل

زمانی که در بخش بلاگ وب سایت خود مطالبی را قرار می‌دهید خودتان را به عنوان یک انسان و یا یک شرکت پویا و به روز ، از دید ناظران و مخاطبان اینترنتی نشان می دهید و در ذهن کاربران از شرکت و یا کسب و کار خود یک دیدگاه متفاوت و خاص ایجاد می کنید . با این مطالب که یک سری بخش های اساسی است بر روی مخاطب و نگرش مخاطب خود ، تاثیر می‌گذارید و نسبت به شرکت و کسب و کارتان دیدگاهشان را تغییر خواهید داد. اکثر برندهای بزرگ از این شیوه ها برای تاثیرگذاری و جذب مخاطب استفاده می کنند.

۱۱- بازگشت کاربران به سایت

با ایجاد یک وبلاگ کارآمد برای سایت خود می‌توانید یک منبع و مرجع معتبر برای مطالب خود ایجاد کنید . با اینکار تا زمانی که خود را به عنوان یک منبع بسیار قوی در زمینه کسب و کارتان مطرح کردید کاربران روزانه سایت شما را بررسی می‌کنند و مطالب آن را مطالعه می‌کنند که این کار بر روی سئو و فروش و برندینگ شما تاثیر می‌گذارد. در درازمدت هم این کار، شما را به عنوان یک برند قابل اعتماد در بین کاربران معرفی خواهد کرد.

سخن پایانی ضرورت بخش وبلاگ برای سایت

با توجه به توضیحات و دلایلی که درباره ضرورت بخش وبلاگ برای سایت ذکر شد، می توان نتیجه گرفت که استفاده نکردن از وبلاگ برای سایت و کسب و کارها در میان مدت و درازمدت مشکل اساسی ایجاد می‌کند و بر روی آینده کسب و کارها تاثیر منفی به جا خواهد گذاشت ، ضمن اینکه رعایت این موضوع در بین طراحان سایت و سئوکاران هم موضوع بسیار مهم و جدی محسوب می شود.

اگرچه طراحی وب سایت از زاویه های مختلف بررسی می‌شود. به عنوان مثال می‌توانیم به ظاهر کد نویسی ، امکانات مختلف سایت ، رنگ بندی سایت اشاره کرد اما یکی از این بخش ها که همیشه به سایت های فروشگاهی ، سایت های شرکتی ، سایت های وکالت ، سایت های پزشکی و … پیشنهاد می شود بخش بلاگ است که موجب ارتقای رتبه کسب و کارها و برندهای تجاری می شود.

نکته آخر ضرورت بخش وبلاگ برای سایت اینکه، بلاگ برای وب سایت ها و کسب و کارهای اینترنتی مهمترین بخش و در عین حال تاثیرگذارترین بخش آن محسوب می شود. به راحتی می‌توان گفت که بلاگ هسته اکثر وب سایت های موجود است و کسب و کارها اگر به فکر رشد و توسعه و در نهایت افزایش کسب درآمد اینترنتی هستند نه تنها به ایجاد بخش بلاگ ، که به روز رسانی های مداوم و تولید محتوای کاربردی در آن هم باید توجه خاص داشته باشند.

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.