عوامل افزایش رتبه سایت در گوگل

شاید برایتان جای سوال باشد که دانستن عوامل افزایش رتبه سایت در گوگل چه ربطی به کسب درآمد اینترنتی دارد ؟ و اینکه فرضا گوگل یک وب سایت را در صفحات و رتبه های اول خود نمایش دهد چه تاثیری در افزایش درآمد اینترنتی خواهد داشت؟ واقعیت این است که بدون افزایش بازدید کننده و ترافیک سایت ، کسب و کاری رشد نخواهد کرد و این کار از طریق کسب رتبه برتر در موتورهای جستجو امکان پذیر است.

هر چه رتبه سایت در گوگل بالا بوده و لینک سایت و فروشگاه در صفحات اول و به ویژه جزو سه لینک اول گوگل باشد ، کسب درآمد اینترنتی شما بیشتر و فروشتان افزایش چشمگیری خواهد داشت. اینکه عوامل افزایش رتبه سایت در گوگل کدامند ؟ در این مقاله سایت پول یابی به آن پرداخته خواهد شد.

عوامل افزایش رتبه سایت در گوگل

بررسی وضعیت سایت در موتورهای جستجو و علی الخصوص گوگل فوق العاده مهم است. بیش از ۸۵ درصد بازدید کنندگان واقعی یک سایت و فروشگاه از طریق موتورهای جستجو جذب می شود، یعنی کسب درآمد اینترنتی یک سایت و فروشگاه ، وابستگی کامل و تمام به موتورهای جستجو دارد. به همین دلیل وبمستران و مدیران کسب و کارهای اینترنتی تلاش می کنند تا در صفحه اول ، و از نظر جایگاه در بالاترین نتایج گوگل قرار گیرند.

البته چگونگی قرارگیری در رتبه های برتر موتورهای جستجو امروزه به یک علم و تخصص سطح بالا تبدیل شده است . از طرفی به دست آوردن رتبه بالا در گوگل مورد علاقه همه فعالان اینترنتی است. افزایش رنکینگ وب سایت بصورت مداوم و افزایش رتبه سایت در گوگل و سئو سایت یک شیوه متداول اما بسیار مشکل برای سبقت سریع و توسعه فروش صد در صد برای کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ محسوب می شود.

زمانی که در اینترنت دنبال یک مقاله ، کتاب ، رستوان ، خرید و… می گردید معمولا به طرف موتورهای جستجو می روید. بیشتر افراد بر روی اولین گزینه ها و نتایج جستجو کلیک می کنند، پس کسب این رتبه بسیار مهم است چون کلیک خوری و رتبه سایت را بیشتر و بیشتر می کند. لذا دانستن راهها و عوامل افزایش رتبه سایت در گوگل بسیار مهم و سرنوشت ساز است چیزی که در این مقاله به آنها پرداخته و شرح داده خواهد شد.

راههای موثر افزایش رتبه سایت در گوگل

البته توجه کنید که راههای افزایش رتبه سایت در گوگل ممکن است کمی زمانبر باشد ولی نتیجه ای مطلوب دارد. چون با افزایش رنک سایت در گوگل ، عملا گوگل وب سایت شما را به عنوان یک سایت با محتوای جذاب به کاربران پیشنهاد می کند. نکته کلیدی و مهم اینکه، افزایش بازدید وب سایت ، صددرصد شما را به سرعت به اهداف تان در راه اندازی وب سایت و کسب درآمد اینترنتی بالا نزدیک تر می کند.

عوامل افزایش رتبه سایت در گوگل ، افزایش ترافیک سایت ، آموزش افزایش رتبه سایت در گوگل ، افزایش رتبه گوگل

توجه کنید که افزایش بازدیدکنندگان سایت به طور طبیعی ، موجب سبقت سریع و توسعه کسب و کار می شود. مهمترین عوامل افزایش رتبه سایت در گوگل عبارتند از:

۱- مطالب مرتبط با جستجوهای برتر گوگل

باید توجه کنید که تولید محتوای وب سایت شما در راستای کلمات کلیدی اصلی و همچنین کلمات کلیدی فرعی و نزدیک پرجستجو در گوگل باشد. برای درک بهتر فرض کنید که موضوع سایت شما کسب درآمد اینترنتی می باشد تمام محتواهای تولیدی تخصصی و جذاب سایت باید به نوعی مربوط به این کلمات باشد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  راه اندازی کسب و کار اینترنتی

علاوه بر این با جستجوی این کلمه در گوگل موارد مشابه و نزدیک به آن را پیدا کنید و محتواهایی بر اساس آن تولید و بازنشر کنید. برای نمونه ،با جستجو عبارت « کسب درآمد اینترنتی » در گوگل ، در آخر صفحه گوگل موارد جستجوهای مشابه زیر هم آمده است:

کسب درآمد اینترنتی رایگان ، کسب درآمد از اینترنت در منزل ، کسب درآمد از اینترنت از سایت های خارجی ، کسب درآمد اینترنتی مطمئن ، کسب درآمد اینترنتی واقعی رایگان ، ساده ترین راه کسب درآمد از اینترنت ، بهترین سایت کسب درآمد اینترنتی ، کسب درآمد از آموزش آنلاین .

اینها پیشنهادات گوگل از جستجوی کسب درآمد اینترنتی می باشد که کاربران این عبارات را زیاد جستجو می کنند. شما می توانید در تولید محتوا برای سایت از این کلمات و در راستای آن استفاده کنید. رعایت تولید محتوا در رابطه با موضوعات مورد جستجو در گوگل فوق العاده مهم است.

۲- افزایش میزان لینک دهی

موتورهای جستجو و به ویژه گوگل اهمیت صفحات وب سایت و فروشگاه را بر اساس میزان لینک به آن طبقه بندی می کنند. یکی از جنبه های اصلی موفقیت سایت شما در حوزه سئو، تعداد بک لینک های سایت و مکان این بک لینک ها می باشد. موارد زیر در مورد لینک یازی توصیه می شود:

– ایجاد تنوع در پست های مهمان در وب سایت های مرتبط و با آتوریتی بالا

– استفاده از انکرتکست های مناسب

– استفاده درست و به صورت استراتژیک از کد نوفالو در بک لینک

– دقت و احتیاط در سرعت کسب بک لینک ها (در زمان کوتاه و سریع نباشد)

– قرار دادن لینک وب سایت در ویکی پدیا

– شناسایی و حذف لینک های بد در بین بک لینک های سایت

– پرهیز از تبادل لینک

– بررسی بک لینک های وب سایت رقبا

– تشویق کاربران و مشتریان وفادار به اشتراک محتوای سایت در وبلاگ و صفحات اجتماعی

– تولید و انتشار محتواهای محبوب جهت جلب رضایت گوگل و اشتراک گذاری کاربران در شبکه های اجتماعی.

۳- استفاده از شبکه های اجتماعی

بازاریابی در شبکه های اجتماعی موجب افزایش رنک سایت به صورت مستقیم نمی شود، اما می تواند تاثیر فراوانی بر روی فاکتورهای فرعی افزایش رتبه سایت داشته باشد. شبکه های پرمخاطب و متناسب با کسب و کار خود را شناسایی کنید و در آنها اقدام به فعالیت کنید. اگر در شبکه های اجتماعی فعالیت دارید موارد زیر توصیه می شود:

– بهینه سازی پروفایل های شبکه های اجتماعی

– ساده کردن یافتن شبکه های اجتماعی خود برای کاربران

– گذاشتن دکمه های اشتراک شبکه های اجتماعی در سایت

– اشتراک گذاری لینک محتوای سایت در شبکه های اجتماعی توسط خودتان، تا آنجا که ممکن است

– درخواست از دیگران برای اشتراک گذاری محتوای وب سایت

– انتشارمحتواهای قدیمی سایت در شبکه های اجتماعی

– ارتباط و همکاری با اینفلوئنسرها

– تلاش برای جذب فالوور و مخاطبین جدید

– بهینه سازی ویدئوهای خود در سایت های اشتراک ویدئو

– ایجاد برندهای شخصی

۴- بهینه سازی و سئو سایت ( داخلی و خارجی)

یکی دیگر از عوامل افزایش رتبه سایت در گوگل ، توجه به بهینه سازی داخلی و سئو سایت می باشد. این دسته شامل راهکارها و تاکتیک هایی می باشد که بر روی کل سایت اعمال می شود و موجب ارتقا اعتبار و اعتماد گوگل به آن می شود. همچنین کمک می کند تا وبسایت شما برای پایشگرهای گوگل قابل مشاهده باشد. موارد توصیه ای زیاد است چند مورد مهم به صورت مختصر عبارتند از:

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  بک لینک قوی

– بهینه سازی کدهای سایت و فایل robots.txt

– رفع سریع خطاهای سرور

– ایجاد یک نقشه سایت HTML و یک نقشه سایت XML و آپلود آن را در هاست

– بهینه سازی وبسایت برای دستگاه های موبایل

– استفاده از لینک های داخلی به همراه انکرتکست های مرتبط

– استفاده از فرمت صحیح برای تصاویر سایت و استفاده از تگ ALT برای عکس ها

– افزایش سرعت سایت

– امن تر کردن وب سایت با استفاده از گواهینامه امنیتی SSL

– شناسایی و حذف محتوای تکراری

– دسته بندی و نظم بخشی به محتوای سایت

– قرار دادن اطلاعات تماس سایت

– ایجاد صفحه قوانین سایت و حفظ حریم خصوصی

– رفع خطاهای سایت با استفاده از کنسول جستجوی گوگل

– کاهش بانس ریت سایت با ارائه محتوای با کیفیت و ارزشمندتر حهت افزایش میزان زمان حضور کاربران در صفحات

– بهینه سازی عنوان صفحه و متا دیسکریپشن صفحات

– به کار بردن کلمات کلیدی در خلال متن محتواها

– تولید مطالب بلند و طولانی جذاب

– تولید و انتشار محتوا کاربردی و خاص به صورت منظم

– استفاده درست از برچسب ها

۵- بهینه سازی دامنه و میزبانی سایت

بهینه سازی دامین ، شامل استراتژی هایی برای انتخاب دامنه و میزبانی از آن می باشد. درباره بهینه سازی دامین به عنوان یکی از عوامل افزایش رتبه سایت در گوگل موارد توصیه ای زیر به صورت اجمالی پیشنهاد می شود:

– بهینه تر کردن نام دامین با استفاده از به کاربردن کلمات کلیدی

– انتخاب نام دامنه کوتاه و جذاب که در ذهن می ماند

– واضح و بهینه نگه داشتن ساب دامین ها

– در دسترس عموم قرار دادن اطلاعات WHOIS دامنه

– انتخاب هاست مناسب برای میزبانی سایت

– انتقال با احتیاط فراوان وبسایت به یک دامنه و هاست جدید و یا طراحی جدید از سایت

سخن پایانی عوامل افزایش رتبه سایت در گوگل

موارد پنج گانه از عوامل افزایش رتبه سایت در گوگل که در این مقاله ذکر شد از مهمترین فاکتورها برای افزایش رتبه سایت محسوب می شوند. البته روش ها و عوامل بسیار زیاد دیگری وجود دارد که در این مقاله سایت پول یابی به صورت تیتروار و خلاصه بیان شد و برای فراگیری کامل آنها باید تحقیق و پژوهش بیشتری کنید.

برای نمونه ورود به جزئیاتی مثل ، شرکت در بحث های رایج در تالارهای بحث و تبادل نظر، گفتمان و یا گفت و گو و درج لینک در محل امضا و یا در متن بحث، به افزایش رتبه سایت در موتورهای جست و جو کمک موثری خواهد کرد. همچنین رعایت استاندارد در طراحی سایت یکی از مهمترین نکات و ابزار افزایش رتبه صفحات و در نتیجه افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجوگر می باشد.

نکته آخر و مهم اینکه ، همیشه خود را ارزیابی کنید، یاد بگیرید، تنظیم و سپس تکرار کنید، هیچ استراتژی مهمتر از این موارد در افزایش رتبه سایت وجود ندارد.این لیست با تمام آیتم های خود، لیست جامعی نیست، و تنها خلاصه و فهرستی از مهم ترین ها می باشد. فاکتورهای رتبه بندی کم اهمیت تر دیگری نیز وجود دارند، فاکتورهایی نیز هستند که هنوز کشف نگردیده و یا توسط گوگل آشکار نشده اند. پس همیشه تحقیق و پژوهش کنید و بیشتر و بیشتر بیاموزید.

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

یک دیدگاه

  1. سئو یا بهینه سازی سایت و توجه به مسائل فنی برای رشد وب سایت نزد گوگل مهم است ولی هیچ چیزی اندازه تولید محتوا مخصوصا اگر تخصصی و کاربرپسند باشه موجب ارتقای یک کسب و کار اینترنتی نمی شود به نظرم اگر دنبال کسب درآمد اینترنتی پایدار و یا افزایش رتبه سایت خودتون نزد گوگل هستید به کار تولید محتوا توجه خاص باید کرد موتور جستجوی گوگل عاشق تولید محتوا و انتشار مطالب جدید و مفید است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.