فروش فایل و محصولات دانلودی

اگر بگویم که فروش فایل و محصولات دانلودی یک کسب درآمد از اینترنت ، ساده ، راحت و بدون دردسر و یک منبع درآمد اینترنتی پایدار و مطمئن می باشد ، عین واقعیت را گفته ام و اصلا سخن گزافه ای نیست. بدون تردید یکی از بهترین شیوه های پولساز اینترنتی در ایران و جهان ، فروش فایل و محصولات دانلودی آنلاین می باشد موضوعی که در ایران هنوز اهمیت و جایگاه خود را پیدا نکرده است.

فروش فایل می تواند منبع درآمد میلیونی و حتی میلیاردی و یک بازار پرسود با ظرفیت بسیار بالا باشد. به دلیل اهمیت فروش فایل و محصولات دانلودی و پولساز بودن آن ، در سایت پول یابی تصمیم گرفتم تا به چگونگی اجرا و و افزایش فروش و کسب درآمد از این طریق بپردازم امیدوارم مورد استفاده و توجه علاقمندان قرار گیرد.

فروش فایل و محصولات دانلودی

از نظر لغوی فایل file به پرونده ترجمه شده است ولی در ادبیات اداری و رسمی ایران فایل و پرونده به دو چیز کاملا متفاوت می گویند و در واقع سه کاربرد متفاوت و مجزا از هم دارند. در سیستم اداری به پرونده و یا مدارک اداری ، پرونده می گویند و به کمد مخصوص پرونده ها ، فایل file می گویند و به اطلاعات ذخیره شده بر روی سیستم کامپیوتری هم فایل می گویند.

در هر حال شاید فایل را مثل کلماتی مثل : رادیو ، تاکسی ، بانک و… باید فارسی قلمداد کنیم . خلاصه زمانی که در این مقاله از فایل صحبت می کنیم منظور ، دهها و یا صدها مجموعه اطلاعات و داده های کلی و جزئی است که در داخل کامپیوتر ، تبلت و موبایل خود داریم و برای ما مهم هستند و یا مهم بودند و یا می تواند برای دیگران مهم باشد ، اطلاق می شود.

فروش فایل ، فروش محصولات دانلودی ، کسب درآمد از فروش فایل
فروش فایل و محصولات دانلودی یکی از راحت ترین ، ساده ترین ، پرسود ترین و بی دردسرترین شیوه های کسب درآمد از اینترنت می باشد.

اگر فایل یا همان پرونده کامپیوتری را یک کالا ، محصول و یا خدمات بدانیم این محصول به لحاظ قابیلت منحصر به فردی که دارد می تواند یکی از با ارزشمندترین دستاوردهای فناوری برای علم ، صنعت ، آموزش و زندگی امروزی باشد لذا ارزشمند بوده و قابلیت پولسازی را دارا می باشند.

اهمیت فایل ها برای کسب درآمد

همان طور که در بالا گفتیم فایل های کامپیوتر وحتی موبایلی می توانند ارزشمند و منحصر به فرد بوده و عده ای به آن نیاز داشته باشند در این صورت قابیلت پولسازی را دارا می باشند. توجه کنید که فایل ها به دلیل ماهیتشان ، قابلیت تکثیر دقیق و زیاد با حداقل هزینه را هم دارند. شاید اگر این موضوع را سالیان قبل برای کسی بیان می کردید شما را فردی خیال پرداز می دانست ولی با پیشرفت فناوری امروزه به امری بدیهی تبدیل شده است.

تهیه رونوشت از یک کتاب ، پرونده کاغذی و یا هر متن نوشتاری با حفظ تمام جزئیات دقیق ومشابه نمونه اصلی آن ، اگر سخت و پرهزینه نباشد کار آسان و راحتی نیست و نیاز به تجهیزات فراوانی دارد. اما فایل این موضوع را راحت کرده و به آسانی می توان صدها و میلیون ها نمونه عین و شبیه آن را تکثیر کرد.

در این مقاله قصد دارم تا یکی از بهترین ، متداول ترین و پولسازترین شیوه های کسب درآمد از اینترنت یعنی فروش فایل و محصولات دانلودی را شرح دهم و اینکه می تواند منبع و ایده کسب درآمد اینترنتی بالایی برای همگان باشد.

امکان کسب درآمد پایدار و مستمر از فروش فایل

اولین سوال این است که آیا با فروش فایل می توان یک منبع کسب درآمد پایدار ، مستمر و قابل اتکا داشت ؟ جواب مثبت است چون کسب درآمد بالا با فروش فایل امکان پذیر است و کاربران زیادی از این طریق اقدام به کسب درآمد آنلاین می کنند حتی در کشورمان افرادی زیادی از این طریق درآمد بالایی دارند. البته اگر به دنبال ثروت افرادی مثل بیل‌گیتس، موفقیت بی نظیر استیوجابز و یا شهرت جف بزوس و مارک زاکربرگ هستید باید به دنبال راه‌حل های پیچیده‌تر و ساختارهای اصولی‌تری باشید.

 زمانی که از کسب درآمد اینترنتی از طریق فروش فایل صحبت می ‌کنیم به موازات هم به چند موضوع به هم پیوسته یعنی تولید فایل، فروش فایل، بازاریابی فایل و جایی که باید در آن فایل‌ها را فروخت یعنی بستر فروش فایل اعم از سایت و یا فروشگاه هم توجه کنیم.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  درآمد اینترنتی با کوتاه کردن لینک

نگاه به شیوه کسب درآمد از فروش فایل

قبل از هر چیزی باید مشخص کنید که به فروش فایل به عنوان شغل اول یا شغل دوم، دائم یا موقت نگاه می کنید و اینکه تعیین کنید که چرا می‌خواهید در اینترنت فایل بفروشید؟ پاسخ شما در این مرحله تعیین کننده روند اجرایی و از همه مهم‌تر میزان کسب درآمدتان در آینده خواهد بود. اگر دلیل تمایل شما به فروش فایل ، صرفا در اختیار داشتن تعداد زیادی فایل است یا دلیل آن علاقه به منبع درآمدی از اینترنتی می باشد ، این دو انگیزه دقیقا دو مسیر متفاوت پیش روی شما قرار خواهد داد.

نظر و دیدگاه شما درباره شیوه کسب درآمد از اینترنت از فروش محصولات دانلودی و فایل می تواند ترسیم کننده نوع کسب و کارتان باشد و اینکه شغل دائمی و پایدار باشد و یا یک شغل موقت و پاره وقت. در واقع شما با مطابقت آن با شرایط خوتان ، می توانید به سطح درآمد مطلوب خودتان برسید.

در هر صورت فروش فایل و محصولات دانلودی می‌تواند به عنوان شغل یا فعالیت اصلی، شغل دوم یا یک فعالیت جانبی در نظر گرفته شود و به اندازه اعتباری و اهمیتی که به آن می‌بخشید برای شما درآمد آنلاین ایجاد خواهد کرد.

عوامل مهم در افزایش فروش فایل

بدون تردید ، مهارت در بازاریابی اینترنتی تعیین‌کننده‌ترین عامل موفقیت در افزایش فروش فایل می باشد. بعد از بازاریابی اینترنتی ، بستری که در آن فایل‌ها برای فروش و عرضه در اینترنت گذاشته می‌شود دومین عامل و کیفیت و کمیت محتوای تولید شده به عنوان سومین عامل تاثیرگذار در افزایش فروش مطرح می باشد.

بنابراین اگر فایل‌هایی که برای فروش در اینترنت تولید کرده‌اید را در بسترهای فروش فایل بارگزاری کنید و منتظر فروش فایل و پیامک واریز به حسابتان باشید ، شاهد درآمد قابل توجه و پایداری نخواهید بود. به جز عوامل دخیل در افزایش فروش فایل ، شناخت و اجرای گام ها یا قدم های افزایش فروش فایل هم مهم هستند .

گام های سه گانه فروش فایل عبارتند از:

گام اول : چه‌چیزی ( قصد فروش چه فایلی را دارید )

اولین گام در جهت کسب‌درآمد اینترنتی با فروش فایل ، مطالعه بازار فروش فایل با هدف مطابقت و توانایی رقابت در این بازار آنلاین است. در هر بازاری مفاهیم کلی تجارت مثل رقابت حرف اول را می زند. تولید فایل همان تولید محتوا در قالب بسته‌‌های شناخته شده نرم‌افزاری است، بنابراین یا شما فایل تولید شده در اختیار دارید، یا توانایی و امکان تولید فایل یا هردو را با هم دارید.

باید توجه کنید که فروش فایل در واقع ، فروش محتوا ، تخصص و مهارت است نه فروش فرمت‌هایی مثل Pdf ,Doc , Xls و… .آنچه برای مشتریان مهم است محتوایی است که در قالب این فرمت‌ها ارائه می‌شود. ابتدا در گوگل و یا از راههای مختلف تحقیق کنید و ببینید برای محتوایی که قصد فروش آن را دارید به اندازه کافی تقاضا وجود دارد یا نه.

در مرحله دوم ببینید سایر رقبا با چه کیفیت و چه قیمتی محتوای مشابه شما را برای فروش عرضه می کنند؟ در مرحله سوم در مورد بستر فروشی که قرار است با آن همکاری کنید تحقیق و جستجو کنید و نتایج را یادداشت کنید تا در آینده بتوانید به آن استناد کنید. این یک تحقیق بازار و همچنین تحقیق بازاریابی در مقیاس کوچک است ولی بسیار در میزان فروش تاثیرگذار است.

گام دوم : چگونه ( فایل های فروشی را چگونه عرضه کنید ؟)

دومین گام تعیین رویکرد شما برای فروش فایل و محصولات دانلودی است. فرض کنیم شما تسلط کامل به برنامه فتوشاپ و یا برنامه اکسل دارید. در فروش فایل شما دو رویکرد متفاوت را به موازات هم می‌توانید دنبال کنید. اول فروش فایل‌های کاربردی است. مثلا یک پوستر یا بنر عمومی در فتوشاپ و یا یک برنامه حسابداری شخصی در اکسل تولید کرده و فایل تولید شده را به لحاظ کاربردی بودن برای فروش ارائه می کنید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  تولید ویدیو مارکتینگ

دومین رویکرد آموزش است. یعنی اینکه می توانید تولید همان پوستر یا برنامه حسابداری را آموزش داده و فایل آموزشی آن را برای فروش در اینترنت ارائه کنید. این دو رویکرد متداول ترین روش کسب درآمد از فروش فایل در بین وب سایت های ایرانی می باشد.

گام سوم : کجا ( فایل ها را کجا بفروشیم )

بعد از مشخص شدن چگونگی و چرایی تولید فایل به گام سوم یعنی جایی که باید فایل تولیدی را بفروشید ، می رسیم. برای این موضوع ،سه روش متداول وجود دارد:

راه اول بسترهای آماده فروش فایل( سیستم های فروش فایل )  که به صورت عمومی یا تخصصی امکانات کامل فروش فایل و محصولات دانلودی را دارند . این سیستم های فروش فایل ، درقبال فروش محصولات شما به مشتریان، درصد کمی را به عنوان کارمزد یا پورسانت دریافت می کنند و به نظر بنده کم‌هزینه‌ترین شیوه فروش فایل محسوب می شود.

راه  دوم ایجاد یا راه اندازی سایت فروش فایل و یا وبلاگ شخصی است که می‌توانید با صرف وقت و هزینه یک فروشگاه فایل اختصاصی و مطابق با تخصصتان داشته باشید، پایدارترین و در عین حال پرهزینه‌ترین روش فروش فایل همین است، چون هزینه های هاست ، طراحی ، امنیت ، ثبت دامنه و… را دارد.

راه سوم استفاده ازشبکه‌های اجتماعی و پیام رسان های موبایلی است. اگرچه به لطف شبکه‌های اجتماعی کاربران زیادی ، تمام فرایند بازاریابی و فروش را به این بسترهای رایگان و راحت منتقل کرده‌اند، ولی بهتر است از شبکه‌های اجتماعی به عنوان یک بستر ارجاع دهنده استفاده کرده و از فروش مستقیم در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید. یعنی کاربران را از آنجا به سایت یا فروشگاه اینترنتی فایل هدایت کنید و این شیوه بهتر و مناسب تر است.

جایگاه  بازاریابی اینترنتی در فروش فایل

وقتی فایل‌های تولیدی خود را در بسترهای آماده  یا سیستم های فروش فایل ارائه می‌کنید، آن سیستم فروش فایل ، شریک تجاری شما محسوب شده و برای فروش بیشتر، بخش قابل توجهی از فرایند بازاریابی اینترنتی را به عهده می گیرد. با این حال هرگز نباید تمام انرژی و وقت خود را به تولید یا فروش متمرکز کنید، دور شدن شما از فرایند بازاریابی فایل یعنی قطع ارتباط با کاربران و در نهایت عدم اطلاع کافی از نیازهای کاربران خواهد شد.

راه حل این است که به‌صورت پیوسته و دائم باید برای توسعه مهارت‌ و افزایش تجربیات خود در زمینه بازاریابی اینترنتی وقت صرف کرده و در صورت امکان برای تبلیغات هزینه کنید.

نکته کلیدی در افزایش فروش فایل این است که ، کسب مهارت در بازاریابی آنلاین اولین و تعیین کننده‌ترین عامل موفقیت در فروش فایل و افزایش کسب درآمد اینترنتی از این طریق می باشد. دومین عامل ، بستری که در آن فایل‌ها برای فروش گذاشته می‌شود، است و کیفیت و کمیت محتوای تولید شده به عنوان سومین عامل تاثیرگذار مطرح می باشد.

اگر به دنبال کسب درآمد اینترنتی بالا هستید باید این عوامل تاثیرگذار را در فروش فایل لحاظ کنید.

سخن پایانی فروش فایل و محصولات دانلودی

بدون هیچ شک و تردیدی فروش فایل به عنوان یکی از راحت ترین ، بی دردسرترین و ساده ترین روش های کسب درآمد اینترنتی مطرح است به شرطی که توصیه های ارائه شده در بالا را رعایت کنید. اگرچه کیفیت و محتوای فایل بسیار مهم است ولی عامل تعیین کننده شیوه بازاریابی اینترنتی و جذب مشتری می باشد.

اگر شما ارزشمندترین فایل ها و با کیفیت ترین محتواها را داشته باشید ولی کسی از وجود آن باخبر نباشد فروشی نخواهید داشت لذا بازاریابی مهم ترین و پیچیده ترین چالش برای کسب و کارهای آنلاین محسوب می شود. لذا باید در انتخاب سیستم فروش فایل و توان آن سیستم و فروشگاه فایل در میزان بازاریابی اینترنتی دقت زیادی کنید.

نکته آخر اینکه رعایت مراحل سه گانه ، بازاریابی اینترنتی ، انتخاب بستر مناسب برای فروش و کیفیت و کمیت فایل و محتوای تولید شده در افزایش فروش و کسب درآمد اینترنتی بسیار تاثیر گذار هستند.

مطلب پیشنهادی

شناخت ویدیو مارکتینگ ، بازاریابی ویدیویی ، اهمیت ویدیو مارکتینگ ، ساخت ویدیو

شناخت ویدیو مارکتینگ

برای اهمیت شناخت ویدیو مارکتینگ همین بس که گفته شود، همه فعالان عرصه اینترنت قبول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.