لوازم شروع کسب و کار

شاید برای برخی این سوال مطرح باشد که لوازم شروع کسب و کار بدون داشتن پول و سرمایه چیست ؟ اصلا امکان دارد بدون پول ، کسب و کاری راه اندازی کرد ؟ البته سرمایه و پول اگر باشد که عالی می باشد شاید هدف اصلی راه اندازی کسب و کار همین کسب درآمد و پول باشد ولی همه چیز پول نیست گاهی می توان با کمترین سرمایه و حتی بدون سرمایه هم اقدام به راه اندازی یک کسب و کار اعم از اینترنتی یا واقعی و سنتی  کرد.

هر کسی که رویای راه اندازی کسب و کار و به ویژه ایجاد کسب درآمد از اینترنت دارد باید بداند چه لوازم و امکاناتی لازم دارد و همچنین چه موانع و مشکلاتی در مسیر حرکت وجود دارد . در این مقاله سایت پول یابی قصد دارم تا لوازم شروع کسب و کار بدون سرمایه و یا با حداقل سرمایه را شرح دهم امیدوارم مورد استفاده قرار گیرد.

لوازم شروع کسب و کار

هر کسی رویایی در سر دارد عده ای دوست دارند دور دنیا را بگردند ، برخی دوست دارند ثروتمند شوند ، عده ای دیگر علاقمند به طی مدارج علمی هستند و در این میان افرادی هم وجود دارند که رویای شروع یک کسب درآمد اعم از اینترنتی و یا غیر اینترنتی را دارند ولی از لوازم شروع کسب و کار اطلاع ندارند و یا دچار شک و تردید هستند و یا سرمایه لازم برای شروع کار را نمی دانند.

اگر بهانه یک فردی برای شروع نکردن یک کسب و کار ، نداشتن پول و سرمایه است ، باید گفت که نداشتن پول اصلا بهانه خوبی نیست . چون با وام ، تسهیلات و حتی قرض هم می توان کاری را شروع کرد اگرچه خودم اعتقادی به وام و قرض ندارم . شاید بزرگترین مشکل این است که این افراد از شروع یک کار با کمترین سرمایه اطلاع ندارند. به نظرم مشکل اصلی این افراد نداشتن انگیزه است اگر انگیزه باشد همه لوازم و چیزها فراهم می شود.

لوازم شروع کسب و کار ، ایده شروع کسب درآمد ، شیوه راه اندازی کسب و کار

مهم ترین لوازم شروع کسب و کار اینترنتی و یا سنتی ، نه پول و سرمایه ، که داشتن انگیزه ، ایده و اراده برای اقدام می باشد.

در کنار نداشتن انگیزه ، مشکل دیگر نداشتن ایده است ولی این دو مشکل یعنی نداشتن انگیزه و ایده در کنار هم قرار می گیرند ، میلیاردها تومان پول داشته باشید باز نمی توانید کسب و کاری را شروع کنید. در جامعه ما انواع و اقسام کسب و کار وجود دارد که با کمترین پول می توان راه اندازی کرد فقط باید آستین همت را بالا زد و شروع به کار کرد.

ملزومات شروع یک کسب و کار

با مقدمه بالا ، این سوال مطرح می شود که لوازم و گام های شروع کسب و کار جدید چیست و به چه چیزهایی نیاز می باشد؟ در جواب باید گفت که برای شروع یک کسب و کار موارد زیر لازم است:

۱- شناخت کسب و کار

اولین گام این که ببینید برای شروع یک کسب و کار چه چیزهایی را احتیاج دارید و کدام یک از آن چیزها هزینه بر بوده و یا نیاز به تهیه سرمایه اولیه دارد. شناخت کسب و کار کمک می کند که از مقدمات ، چگونگی شروع ، اسباب و لوازم و…اطلاع پیدا کنید . فرضا ندانید که سئوی سایت چیست و اطلاعی از این شغل اینترنتی نداشته باشید یقینا از اسباب و مقدمات آن هم چیزی نمی دانید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد با بانک اطلاعاتی

۲- برنامه ریزی

در امتداد گام اول ، لازم است که به یک برنامه‌ کسب و کار و مدل مالی دست پیدا کنید، اما البته شما می‌توانید این کار را خودتان به تنهایی و بدون هیچ هزینه‌ای انجام دهید و یا می توانید از دوستان و همراهان خود و یا با کمی هزینه از دیگران این کار را انجام دهید. برنامه ریزی کردن در حالت معمولی و عادی هیچ نوع هزینه ای برای افراد ندارد.

۳- گرفتن مجوزهای ضروری کسب و کار

اگر به دنبال ایجاد نوعی شراکت، شرکت با مسئولیت محدود یا شرکت سهامی و یا هر چیزی دیگر هستید، لازم است که یک سری اسناد و مدارک تهیه کنید، اما احتمالا، بسته به این که به چه نوع مجوزی نیاز دارید، این کار برا‌یتان هزینه نخواهد داشت. سازمان مدیریت کسب و کارهای کوچک منابع بسیاری دارد که به شما کمک می‌کند بفهمید چه چیزهایی نیاز دارید، چطور آنها را به‌دست آورید و چه مقدار هزینه برایتان در بر خواهد داشت.

البته برای شروع کسب درآمد اینترنتی نیاز به هیچ نوع مجوزی نیست و افراد می توانند کار را آغاز کنند . اگرچه در ادامه برای ایجاد اعتماد بین کاربران و نیز رشد و توسعه کسب و کار بهتر است به دنبال مجوزهای مربوطه بروید . با این حال گرفتن همان مجوزها هم هزینه ای ندارد و بیشترشان رایگان می باشد.

۴- انتخاب نام دامنه

اینترنت در حال رشد و گسترش سریع می باشد و تمام شئون زندگی انسان ها را تحت تاثیر قرار داده است و لازم است که خیلی زود کسب و کارتان را به صورت آنلاین درآورید. توصیه می شود که تا حد ممکن حرفه‌ای عمل کنید و یک دامنه‌ مناسب ، جذاب و گیرا انتخاب کنید . انتخاب نام دامنه مناسب ملی ir با کمترین هزینه امکان پذیر است و می توانید همین الان اقدام کنید.

وقتی در سایت ایرنیک مرجع ثبت دامنه ملی ، با پرداخت کمترین هزینه می توان اقدام کرد چرا باید در این کار تعلل کرد ؟ هر کسی می تواند با توجه به نوع کسب و کارش ، نام دامنه مناسب خود را انتخاب و ثبت کند.

۵- راه اندازی وبسایت

برخی تصور می کنند که برای راه اندازی سایت حتما باید هزینه های چند میلیون تومانی  به شرکتهای طراحی سایت و یا افراد پرداخت کرد، در حالی که این روزها استفاده از وبسایت‌سازهای رایگان ، امری طبیعی می باشد . برای ساختن سایت مدنظر خودتان چیزی جز زمان صرف نخواهید کرد و هیچ هزینه ای برایتان ندارد.

 توصیه می‌ شود که از یک پلتفرم وبسایت که به طور گسترده از آن استفاده می‌شود، مثل وردپرس WordPress استفاده کنید. صفر تا صد شیوه راه اندازی سایت وردپرسی در اینترنت موجود است و هر کسی می تواند با کمترین مقدار دانش هم ، سایت مدنظر خود را ایجاد کند.

۶- بازاریابی

زمانی که صحبت از بازاریابی اینترنتی می شود و یا حتی بازاریابی سنتی ، انواع و اقسام هزینه های تبلیغاتی به ذهنشان متبادر می شود. در حالی که تاکتیک‌ها و ترفندهای کارآمد زیادی وجود دارد که می‌توان تنها با صرف کمی وقت آنها را اجرا کرد. بازاریابی رسانه‌ اجتماعی و پیام رسان های موبایلی ، سئو و بازاریابی محتوا همه در این دسته قرار می‌گیرند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  منشور کسب درآمد و معامله گری

 در حقیقت، این‌ها تمام چیزهایی هستند که نیاز دارید و خودتان می توانید با کمی وقت گذاشتن و مطالعه بدون پرداخت هزینه انجامش دهید. بدون انکه هزینه ای پرداخت کنید می توانید با تبلیغ در فروم ها و انجمن ها ، نظر دادن در سایت ها و وبلاگ ها ، ارسال پست در شبکه های اجتماعی و… برای محصولات و خدمات خود بازاریابی رایگان انجام دهید.

۷- لوازم و تجهیزات

عده ای از افراد فعال در کسب و کار ، معتقدند که لوازم و تجهیزات، دفاتر و دیگر دارایی‌های ملموس قاتل پول هستند، در حالی که بیشتر کسب و کارها به آنها نیازی ندارند. اگرچه برخی از کسب و کارها بر حسب ضرورت نیاز به برخی لوازم جهت تسریع امور دارند ولی بسیاری از مشاغل و کسب و کارها حداقل در آغاز و شروع شان نیازی به اسباب و لوازم ندارند.

می توان با صرفه جویی در این زمینه کسب و کار را شروع کرد و بعد از رشد کسب و کار ، آنچه را نیاز و ضروری است، تهیه کرد.

۸- محصولات و کالا ها

در نهایت ، تمام کسب و کارها باید چیزی برای عرضه کردن و فروش در بازار و نشان دادن به مشتریان و مخاطبان داشته باشند، این موضوع به معنی آن است که از پیش برای سرمایه‌گذاری چیزی لازم است. با این حال بسیاری از خدمات را می‌توان به جای پول با سرمایه‌گذاری از نظر زمان و وقت به انجام رساند. برای نمونه تهیه فایل های آموزشی و یا نوشتن مقاله ، کتاب الکترونیکی ، مشاوره دادن و… را بدون صرف پول می توانید تهیه و ارائه دهید.

سخن پایانی لوازم شروع کسب و کار

از آنچه گفته شد اینگونه می توان استنباط کرد که لوازم شروع کسب و کار اینترنتی و یا سنتی ضرورتا با پول و یا سرمایه کلان اجرایی نمی شود . می توان کسب و کاری را شروع کرد و بدون سرمایه و یا با حداقل ها اقدام کرد و بعد از آن با کسب درآمد ، سرمایه کسب شده را در آن کار جهت رشد و توسعه تزریق کرد. کسب و کارهای خانگی نمونه بارز اینگونه مشاغل هستند که افراد می توانند با کمترین سرمایه راه اندازی کنند.

از دیگر نمونه ها ، ایده کسب درآمد اینترنتی است چون بیشتر مشاغل و کسب وکارهای آنلاین با حداقل سرمایه ، فرضا صد تا دویست هزار تومان و برخی حتی بدون هیچ پولی قابلیت اجرایی دارد ، به شرط آنکه بخواهید آن را اجرایی کنید. توجه داشته باشید که روش های کسب درآمد از اینترنت بسیار زیاد و متنوع می باشد و بیشترشان را می توان با کمترین امکانات و حتی دانش هم شروع کرد.

نکته آخر اینکه یکی از مهم ترین لوازم شروع کسب و کار ، نه سرمایه و پول و یا اسباب و وسایل ، که انگیزه و داشتن ایده جذاب و ارزشمند می باشد. افراد زیادی هستند که دارای سرمایه و پول زیاد هستند ولی به دلیل نداشتن انگیزه های لازم ، دست به هیچ کسب و کاری نمی زنند.

مطلب پیشنهادی

اهمیت داشتن درگاه پرداخت آنلاین برای کسب و کارهای اینترنتی , آشنایی با درگاه پرداخت اینترنتی

اهمیت درگاه پرداخت اینترنتی برای کسب و کارها

اگر کسب و کار اینترنتی دارید، باید علاوه بر آموختن مهارت‌های لازم، کسب و کارتان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.