گام های شروع کسب و کار جدید

اطلاع از گام های شروع کسب و کار جدید برای افرادی که به دنبال تغییر شغل و کارشان هستند می تواند راهگشا و مفید باشد. زندگی در حال تغییر و تحول اساسی است و برخی افراد دوست دارند همراه با تحولات جدید و رشد تکنولوژی و فناوری ها، مشاغل و کارهای جدید و حتی نوینی را شروع و یا تجربه کنند که این نشانه تحول خواهی آنان و همراه شدن با اوضاع جدید می باشد.

 اگر به عنوان یک کارآفرین و یا یک فرد عادی قصد دارید یک کسب درآمد اینترنتی و یا سنتی جدید را شروع کنید ولی نمی دانید این کار را از کجا شروع کنید در این مقاله سایت پول یابی می توانید با گام های شروع کسب و کار جدید آشنا شوید و آنچه را که نیاز دارید، بیابید.

گام های شروع کسب و کار جدید

تغییر شغل و کار می تواند به دلایلی زیادی از جمله : کسب درآمد پایین ، ورشکستی ، نبود مشتری مناسب ، تجربه مشاغل جدید ، وجود هیجان ، همراه شدن با تکنولوژی و فناوری روز ، ارتقا سطح شغل و کار ، تغییر دیدگاه نسبت به کار ، شکست در شغل قبلی ، علاقه شخصی و… روی دهد مهم این است که افرادی می خواهند در زندگی و کسب و کارشان به دلیلی ایجاد تغییر کنند و کسب و کاری جدید را امتحان و شروع کنند.

حتما این ضرب المثل « شکست پلی برای پیروزی است » را بارها شنیده اید؟ به نظر می رسد که این ضرب المثل معروف بیشتر برای افرادی که دنبال تحول و تغییرات اساسی و یا کارآفرینی هستند صدق می کنند چون اگر در شغل و کاری موفق نشدند و به دلایلی شکست خوردند در جا نمی زنند و سعی در عبرت گرفتن و کسب تجربه می کنند. به قول توماس ادیسون : « من شکست نخورده ام. فقط ۱۰,۰۰۰ روش پیدا کرده ام که درست عمل نمی کند.»

راه اندازی کسب و کار جدید ، مراحل راه اندازی کسب و کار ، فرایند شروع کسب درآمد
در دنیای واقعی مدل کسب و کار جدید ، ابتدا در ذهن مدیران کارآفرین ایجاد شده و بعد گام به گام اجرایی می شود.

به نظر می رسد تفاوت واقعی افراد عادی و کارآفرین در عمل آنها می باشد. این افراد همواره به دنبال تجربه های جدید هستند و اینکه تلاش می کنند از طریق ایجاد کسب و کارهای جدید ، گشایشی در زندگی خود و دیگران ایجاد کنند و این رفتارشان قابل ستایش است.

مراحل راه اندازی کسب و کار جدید

با مقدمه بالا ، افرادی که به دنبال راه اندازی یک کسب و کار جدید هستند باید اصول و قواعدی را جهت تضمین موفقیت رعایت کنند تا آنچه را مدنظرشان می باشد محقق شود. این مراحل و گام های شروع کسب و کار جدید عبارتند از:

۱- ترسیم چشم انداز

انسان نمی تواند بدون آگاهی از چشم انداز کسب و کار و زندگی ، گام در مسیر ناشناخته بگذارد.لذا باید آنچه را که مدنظرش می باشد نوشته و بر اساس آن عمل کند. البته ممکن است نتیجه نهایی با آنچه که در آغاز ترسیم کرده تفاوت داشته باشد که زیاد مهم نیست . مهم این است که یک نقشه راه دارد که در آن تا حدود زیادی نتیجه نهایی مشخص است.

برای اینکه چشم انداز خود را درست ترسیم کنید باید به سوالاتی درباره ماهیت محصولات و خدمات خود پاسخ دهید اینکه : ۱-  اصل کسب و کارتان چیست ؟ ۲- چه چیزی از آن عایدتان خواهد شد ؟ و ۳– چگونه و از چه شیوه هایی آن را به دست می آورید ؟ پاسخ به این سوالات مشخص کننده چشم اندازی کسب و کارتان در آینده و نتیجه نهایی آن خواهد بود.

۲-  تحقیق درباره بازار مربوطه

قبل از شروع کسب و کار ، درباره بازار مربوطه تحقیق کنید. به دلیل اینکه این کار کسل کننده ، تکراری و کار عمیقی می باشد تازه کارها تمایلی به انجام این مرحله ندارند در حالیکه مرحله بسیار مهمی می باشد . ممکن است از خانواده ، دوستان و فامیل درباره این موضوع پرسیده باشید و آنها ایده شما را خوب و عالی بدانند ولی این کافی نیست .باید به سوالاتی که در تعیین چشم انداز کمک می کند نگاهی محققانه بیندازید.

اینکه ، کسب و کارتان چیست ؟ و مهم تر اینکه چرا دیگران به کسب و کار شما نیاز دارند ؟ چگونه چیزی را که از شرکت و یا جایی دیگر نمی توانند بگیرند ، چطور می توانند از کسب و کار شما به دست آورند؟ کسب و کارتان را چگونه انجام می دهید ؟ و اینکه روش تحویل و ارائه شما چگونه ، سریع تر ، بهتر ، آسان تر و ارزان تر از دیگران است؟

پاسخ گویی به این سوالات موجب می شود تا ضمن شناسایی و شناخت کسب و کارتان ،نکات کلیدی بازار را هم شناخته تا با آگاهی بیشتر وارد آن شوید.

۳- چیزی تولید کنید که قابل فروش باشد

نکته ساده این است که باید چیزی را ایجاد و یا بسازید که بتوانید در بازار کسب و کار آن را بفروشید. زمانی که نمی توانید مشکل و یا نیازی را در بازار مرتفع کنید قادر نخواهید بود محصول و خدماتی را بفروشید. عدم فروش ، کسب درآمدی را به همراه نخواهد داشت و این مورد تداوم کسب و کار جدید را با مشکل مواجه خواهد کرد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  استخدام سه شرکت در سراسر کشور

قبل از هر چیزی افراد باید مطمئن شوند که راه اندازی کسب و کارشان ، مشکلی را حل خواهد کرد چون همه می دانند راه حل مشکلات دیگران ، یعنی بر طرف کردن نیاز یک گروه ، و این موضوع یعنی اینکه امکان بازاریابی وجود دارد . چیزی را که بتوان برایش بازاریابی کرد یعنی می توان فروخت و در این حالت کسب درآمد اتفاق خواهد افتاد.

۴- راه اندازی وب سایت

توصیه می شود علاوه بر توجه به بازار سنتی ، به بازار آنلاین به دلیل مزایای بالایش توجه کنید و به فکر راه اندازی یک وب سایت باشید تا کسب درآمد از اینترنت را هم داشته باشید. حالا که بازار و محل ارائه محصول و خدمات را کاملا شناخته اید ، به یک وب سایت نیاز دارید . فرقی ندارد که کسب و کارتان خرده فروشی و یا برخط است در هر دو صورت به یک وبسایت اینترنتی نیاز دارید تا کسب درآمد اینترنتی پایدار داشته باشید.

در شروع کسب و کار هم نیاز نیست بابت راه اندازی سایت هزینه کنید می توانید در آغاز از سایت های رایگان ارائه دهنده خدمات که زیاد هم هستند استفاده کنید و یا می توانید از سیستم مدیریت محتوای وردپرس که رایگان بوده و بسیار راحت است و آموزش راه اندازی گام به گام آن در اینترنت موجود است استفاده کنید. اگر تمایل به راه اندازی یک سایت حرفه ای دارید در صورت داشتن سرمایه لازم ، می توانید آن را برون سپاری کنید.

راه اندازی وبسایت ، کسب و کار شما را در گستره وسیعی تبلیغ و معرفی می کند . این بازاریابی مدرن ، در نهایت فروش محصولات و خدمات شما را زیاد کرده و یک کسب درآمد اینترنتی بالا را خواهید داشت.

۵- مشخص کردن خودکار سازی کسب و کار

امروزه کسب و کارها به سمت خودکارسازی پیش می روند. در واقع با دخالت کم انسانی ، کسب و کارها سطوحی از بازاریابی و فروش در ابعاد واقعی را انجام می دهند. به صورت خودکار یا سیستمی فرایند بازاریابی و فروش انجام می شود و این موضوع موجب می شود تا مدیران کسب و کار فرصت های درآمدهای فعالانه واقعی را افزایش دهند و کمتر هزینه های جانبی را متحمل شوند.

دیگر زمان کسب و کارهای منفعلانه گذشته است و کسب و کارها در حال طراحی فعالانه جهت بازاریابی به صورت خودکار و سیستمی هستند فرضا چیزهای مثل : ثبت ، دریافت سفارش ، خرید محصول و…. به صورت خودکار و بدون دخالت انسانی انجام می شود. برای نمونه  ایمیل حاوی پیغام تشکر یا تایید یا سفارش پیش‌فروش از این قبیل موارد می باشد.

توجه کنید که با رشد و پیشرفت فناوری و اینترنت ، کاربران از بازدید تا خرید در قالب وب سایت اینترنتی عمل می کنند و آنچه تصور می‌کنید برای پیغام رسانی و یا فروش خودکار مفید است را تعیین کنید. بسته به میزان بودجه و نیاز کسب و کارتان، به استانداردهای خودکارسازی فروش و بازاریابی اینترنتی برای کسب و کارهای کوچک نگاهی بیندازید.

۶- ایجاد مسیر فروش

در وب سایت اینترنتی خود مسیر فروش را ایجاد کنید .توجه کنید اگر سفارش های گرانقیمت و بسیار ارزشمند دارید باید به فکر طراحی و ایجاد مسیر فروش اختصاصی باشید ولی اگر نیازی به سفارش گرانقیمت برای کسب و کارتان ندارید می توانید به نرم افزارهای فرایند فروش مثل لید پیجز ، کلیک فیونل و… نگاهی بیندازید. برنامه هایی از این نوع به ارائه کننده‌های خدمات ایمیل و عرضه‌کنندگان پردازش پرداخت متصل می‌شوند و آن‌ها را اجرا می‌کنند.

گزینه‌ های ساده از این نوع برای کسب و کارهای کوچک که تازه شروع کرده‌اند ، بسیار مناسب می باشند. در آغاز می توانید از اینها شروع کنید و بعد از رشد و توسعه کسب و کارتان ، خود را برای موارد مهمتر و بزرگتر آماده کنید.

۷- ارسال ایمیل گروهی

ارسال ایمیل انبوه یا ایمیل مارکتینگ یا ایمیل تجاری علیرغم اینکه در سالهای اخیر از میزان اثرگذاری آن تا حدودی کم  شده ولی همچنان به عنوان یک از ابزارهای مهم بازاریابی و افزایش فروش اینترنتی و کسب درآمد اینترنتی مطرح است. اهمیت و مزایای بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ بر کسی پوشیده نیست و همه به تاثیر آن اذعان دارند لذا به عنوان یک ابزار بازاریابی ارزشمند می تواند مورد توجه باشد.

در شروع کسب و کار ، باید به ارسال ایمیل گروهی به عنوان بخشی از پلت فرم یا سکوی پرتاب کسب و کارتان نگاه کنید. خدمات ایمیلی مثل ای وبر AWeber یا میل چیمپ Mailchimp و یا سایر ارائه دهندگان خدمات ایمیل گروهی داخلی را در نظر داشته باشید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  نکات اصلی کاریابی و یافتن شغل

زمانی که از خدمات ایمیلی استفاده می کنید مطمئن شوید که گروه زیادی از مخاطبان هدف و کاربرانی که مشتریان بالقوه شما هستند را شامل می شود. کلید رشد و توسعه کسب و کار موفق و تعدیل‌پذیر، اجرای برنامه‌ ایمیلی بی عیب و نقص است.

۸- ایجاد صفحه در شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک ، اینستاگرام ، توئیتر ، لینکدین و پیام رسان های موبایلی مثل واتس آپ و تلگرام ابزارهای رایگان ، ارزشمند و تاثیرگذاری برای ارتقای آگاهی نسبت به کسب و کارها و متصل کردن آن به وبسایت در اختیار می گذارند . به دلیل اقبال زیاد کاربران اینترنتی به شبکه های اجتماعی و حضور فعالانه در این شبکه ها ، می توانید حضوری فعالانه در یک یا دو شبکه اجتماعی که متناسب با کسب و کارتان است ، داشته باشید.

زمانی که شبکه اجتماعی مناسب با کسب و کارتان را انتخاب کرده اید با تولید محتواهای مناسب آن را ساماندهی و در دید همگان قرار دهید . به روز کردن ها و پیگیری هایی که انجام می دهید می تواند به رونق کسب و کار و برند تجاریتان کمک شایانی کند.

۹- تولید محتوای ارزشمند و قابل اشتراک گذاری

برای رشد و در دید بودن یک کسب و کار هیچ چیز به اندازه تولید محتوای ارزشمند و قابل اشتراک گذاری سودمند و قابل قبول نیست . انتشار محتوا به ویژه تولید محتوای تخصصی ، مفید و کاربردی تاثیرگذار ترین شیوه و ترفند برای معرفی یک کسب و کار می باشد ، لذا همیشه به فکر تولید محتوای سبز که تا سالیان ارزشمند بوده و کهنه نمی شود ، باشید.

محتواهای تخصصی و کاربردی را در وب سایت انتشار دهید و برخی از آنها را نیز در شبکه های اجتماعی برای مشاهده و جذب ترافیک به سمت سایتتان منتشر کنید. اگر می خواهید محتواهای شما از طرف دیگر کاربران در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود توجه کنید که محتوایتان جذابیت لازم برای اشتراک گذاری توسط دیگران را داشته باشد.

زمانی که محتواهای شما مورد توجه کاربران قرار گیرد در سرتاسر اینترنت منتشر شده و بازاریابی ویروسی برای کسب و کارتان روی می دهد و سریع محتواهای شما همگانی می شود. در واقع تولید محتوای جذاب یکی از راههای موفقیت در بازاریابی ویروسی می باشد. این موضوع موضوع جذب ترافیک بیشتر و در نهایت موجب افزایش کسب درآمد اینترنتی خواهد شد.

۱۰- به روز رسانی و ارتقای کسب و کار

در ادامه گام های شروع کسب و کار جدید نباید تصور کنید با ورود کاربران و افزایش درآمد اینترنتی ، دیگر کارتان تمام شده است بلکه با ادامه روند قبلی ، به فکر به روز رسانی مرتب و ارتقای کسب و کارتان باشید هرگز در جا نزنید و به شرایط فعلی راضی نشوید. مراحل ۹ گانه قبلی را دائم پیگیری کنید و برای استقرار و دوام کسب و کار خودتان تلاش کنید.

توجه داشته باشید با اجرای هر گام، نیازمند این هستید که از فرایند و آنچه که برایتان اتفاق می افتد چیزی را یاد بگیرید تا در ادامه به پیشرفت کسب و کارتان کمک کند. هر چه بیشتر یاد بگیرید و تجربه کسب کنید مطمئنا ضمن رفع و اصلاح نواقص و ایرادات احتمالی  اقدام کرده و این موضوع کسب و کارتان را از نظر موقعیت و میزان موفقیت در جایگاه رفیع تری قرار خواهد داد.

همواره اطلاعات و مهارت خود را به روز کنید و آگاه باشید کسانی در کسب و کار موفق هستند که یک سر و گردن از رقبا در بازار بالاتر باشند و بهتر از دیگران عمل کنند.

سخن پایانی گام های شروع کسب و کار جدید

اگر نگاهی به گام های شروع کسب و کار جدید که در ده گام یا مرحله فهرست و ارائه شد ، بیندازید به خوبی متوجه می شوید که شروع روند کسب و کار جدید با نگاه به دو شیوه اینترنتی و سنتی یا واقعی بود ولی در ادامه به کسب و کار اینترنتی ختم شد و این بیانگر اهمیت و جایگاه کسب درآمد اینترنتی می باشد.

کسب و کارها برای موفقیت چه بخواهند و چه نخواهند ،باید همراه با فناوری روز حرکت کنند و امروزه کسب درآمد اینترنتی پیشتازی می کند و کسب و کارهای سنتی برای دوام و استمرار باید از این بستر مناسب نهایت بهره را ببرند.

نکته آخر اینکه ، مراحل ده گانه با ترسیم چشم اندازه و یک ایده خوب شروع شده و به تولید محتوا به عنوان یک کار ارزشمند ختم شده است و این آخر کار نیست . کسب و کاری موفق است که صاحبان و مدیرانش خود را همیشه به روز نگه دارند و دائم به فکر یادگیری و ارتقای سطح محصولات و خدماتشان باشند و رعایت این موضوع بقا و استمرار یک کسب درآمد اینترنتی را تضمین می کند.

مطلب پیشنهادی

راههای کسب درآمد در ایران ، بهترین روش های کسب درآمد آسان ، راههای کسب پول در ایران ، مشاغل ساده پولساز در ایران

راههای کسب درآمد در ایران

زمانی که صحبت از کسب و کار اینترنتی و یا راههای کسب درآمد در ایران …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.