مشاغل خانگی فاقد مهارت برای زنان

قبل از پرداختن به مشاغل خانگی فاقد مهارت برای زنان باید به این نکته اشاره شود که همه مشاغل نیاز به درصدی از مهارت و تخصص دارند و در اینجا منظور مشاغلی است که آموزش و یادگیری انها ساده و سریع بوده و یا نیاز به تخصص بالا ندارد و هر کسی می تواند به سادگی و با فراهم کردن تجهیزات و اسباب آن را اجرایی کند.

نکته دیگراینکه، این مشاغل جزو مشاغل غیر هنری خانگی زنانه محسوب می شوند مشاغل هنری زنانه مثل خیاطی ، گلدوزی ، صنایع دستی ظریف، نقاشی، طراحی  و… نیاز به خلاقیت ، تخصص و هنرمندی دارد و این مشاغل خانگی هنری مناسب زنان دارای مهارت می باشد.

البته هر کاری اگر با خلاقیت و هنرمندی اجرا شود ارزشمند می باشد. تلاش شده در سایت پول یابی فهرستی از مشاغل خانگی فاقد مهارت برای زنان یا نیاز به مهارت کمتر را بیاورم .

مشاغل خانگی فاقد مهارت برای زنان

قطعا مشاغل خانگی برای زنان بسیار زیاد است و نمی توان مرزبندی دقیقی برای هر کدام تعریف کرد ولی آنچه مهم است اینکه خانم های ایرانی شغل و کاری را انتخاب کنند که ضمن علاقه به آن ، بازار کار مناسب داشته و متناسب با روحیه آنان باشد و تهیه اسباب و لوازمش و راه اندازی آن در خانه راحت باشد و مشکلات جانبی به همراه نداشته باشد.

نکته دوم اینکه این مشاغل خانگی فقط مختص زنان خانه دار نیست و زنان شاغل هم می توانند در اوقات فراغت و بیکاری و در صورت علاقه به داشتن شغل دوم ، آن را انجام دهند و علاوه بر سرگرمی ، کسب درآمد مناسبی را تجربه کنند.  داشتن درایت و مدیریت در اجرا این مشاغل و به کار بردن ایده های خلاقانه می تواند نتایج مثبتی به همراه داشته باشد و این بستگی به توانایی زنان ایرانی دارد.

برخی از مشاغل خانگی فاقد مهارت برای زنان که امکان راه اندازی و کسب درآمد در آن می رود عبارتند از:

۱- پرورش گیاهان دارویی و آپارتمانی

 شاید یکی از هیجان انگیزترین و زیباترین مشاغل برای خانم های خانه دار پرورش گیاهان دارویی و آپارتمانی باشد. البته می توانند پرورش هر دو را همزمان و یا یکی را به عنوان منبع کسب درآمد در پیش بگیرند. پرورش گیاهان در خانه علاوه بر اینکه محیط را زیبا و جذاب می کند منبع مالی و درآمدی بسیار عالی برای خانواده هم می باشد.

پرورش گیاهان دارویی و آپارتمان در طول سال امکان پذیر بوده و فصلی نمی باشد. محل پرورش گل ها می تواند حیاط خانه ( در صورت ویلایی بودن) بالکن ، پشت بام خانه و حتی در داخل خانه و داخل گلدان ها انجام شود . پرورش گیاهان آپارتمانی نیاز به مهارت خاصی نیست و اکثر خانم ها شیوه پرورش آن را می دانند منتهی باید در مورد گیاهان دارویی و خواص آنها کمی به افزایش اطلاعات نیاز است تا بهره و سود بهتری داشته باشید.

به طور کلی پرورش گیاهان دارویی و آپارتمانی در خانه آسان بوده و نیاز به سرمایه گذاری و مواد اولیه پرهزینه و زیاد هم ندارد.

۲- فروش لباس در خانه

یادم هست که یکی از خانم های همسایه برگه ای در دست داشت و لیست خریدهای جدید و تولیدی خودش را به همسایه ها نشان می داد و از آنها می خواست برای دیدن لباس های شیک و ارزان قیمت به خانه اش بیایند . ظاهرا این خانم از مراکز تولیدی لباس ها را با قیمت پایین خریداری می کرد و به خانم های همسایه و محله می فروخت و از درآمد این کار هم راضی بود.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  منابع کنکور درس شیمی

برخی از خانم های خانه دار هستند که لباس های زنانه ، بچه گانه و لوازم آشپزخانه و پارچه ها و… را در خانه داشته و به دیگران می فروشند. فروش لباس در منزل می تواند به دو شیوه حضوری و یا همان فیزیکی و به فامیل و همسایه ها انجام شود و یا به صورت اینترنتی با راه اندازی سایت و فروشگاه ، کانال تلگرامی و شبکه های اجتماعی به ویژه اینستاگرام صورت گیرد.

۳- خشک کردن میوه و سبزیجات

یکی از مشاغلی که خانم های قدیمی به آن خیلی اهمیت می دادند و امروزه کمتر به آن توجه می شود خشک کردن میوه و سبزیجات در خانه می باشد. زنان خانه دار می توانند یک دستگاه کوچک میوه خشک کن تهیه کنند و با خشک کردن انواع و اقسام میوها و بسته بندی آنها اقدام به خشک کردن کنند. محصولات تولیدی را می توانند به فامیل و همسایه و یا مغازه های سطح شهر و یا از طریق اینترنت بفروشند.

مشاغل خانگی فاقد مهارت برای زنان ، مشاغل خانگی بدون سرمایه ، مشاغل خانگی بدون مهارت
برخی از مشاغل خانگی نیاز به مهارت و سرمایه اولیه زیادی ندارد و تنها با ایده خوب است که به نتیجه می رسد

پاک کردن سبزیجات و خشک کردن آنها را می توانند انجام دهند و یکی از بهترین شیوه ها خرید گل زعفران است که درآمد خوبی دارد. پس از چیدن گل زعفران باید سریعا کلاله ها را از گل جدا کرد و آنها را خشک کرد. این کار کمی نیاز به حوصله و صبر دارد ولی درآمد مناسبی دارد.

۴- نگهداری از حیوانات خانگی

البته این شغل بستگی به علاقه و رابطه خوب افراد با حیوانات دارد چون برخی از خانمها ممکن است از این کار زیاد خوششان نیاید و یا از حیوانات بترسند. برای آنهایی که مشکلی با حیوانات به ویژه گربه وجود ندارد می توانند از این راه درآمد خوبی داشته باشند.

در خیلی از موارد شنیدم که بعضی از خانواده ها زمانی که صاحبان سگ وگربه به مسافرت می روند حیوانات آنها را در ایام سفر نگهداری می کنند و پول خوبی هم دریافت می کنند . این شغل بستگی به روحیه خانم ها و افراد خانه و فضای در اختیار جهت نگهداری حیوانات دارد و در صورت امکان می توان از پرندگان هم نگهداری کرد.

۵- فروشندگی و بازاریابی

اگر به عنوان خانم خانه دار تخصص و یا مهارت هنری ندارید و یا حتی سرمایه لازم برای راه اندازی یک شغل خانگی را هم ندارید هیچ اشکالی ندارد . می توانید به عنوان فروشنده و بازاریاب عادی برای محصول و خدمات دیگران کار کنید، با یک فروشنده فرضا لوازم آشپزخانه ، فروشنده لباس ، تزئینات خانه و… قرار داد ببندید و با دادن چک و یا سفته محصولاتش را بگیرید و به دیگران بفروشید

محصولات فروشی را به خانه آورده و به فامیل و همسایه بفروشید و پس از گرفتن سود و پورسانت خود، قیمت را به صاحب محصول بدهید. فروشندگان کالا و لوازم از این ایده استقبال می کنند چون فروششان بیشتر می شود . یکی از اقوام دورم، از طریق فروش پتو و لوازم خواب درآمد خوبی داشته و بنا به گفته خودش هیچ خرجی و هزینه جانبی هم برایش ندارد و جدیدا با راه اندازی کانال تلگرامی به کمک پسرش کارش را توسعه داده است.

۶- پرستاری بچه در خانه

خیلی از خانم ها شاغل هستند و تمایلی ندارند که بچه خود را به مهد کودک به دلیل شلوغی بدهند و دنبال خانواده مطمئن هستنئد تا بچه را برایش نگهداری کند و امروزه این شغل در حال رشد است و درآمد مناسبی هم دارد . در ایام بیماری کرونا که تقریبا بیشتر مهد کودک ها تعطیل می باشد این کار خواهان زیاد دارد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  منابع کنکور ریاضی تجربی

پرستاری بچه نیاز به مهارت خاصی ندارد و یقینا اکثر خانم های خانه دار یکی دو بچه بزرگ کردند و با نگهداری بچه آشنا هستند . شغل بچه داری می تواند تجربه خوب و جدیدی برای خانم های شاغل باشد و از این راه کسب درآمد خوبی را تجربه کنند. با انتشار آگهی و یا کمک گرفتن از فامیل و دوستان فرد مناسب را پیدا کنید تعیین مبلغ قرارداد به توافق شما با کارفرما بستگی دارد.

۷- بسته بندی حبوبات

حبوبات فله ای در بازار زیاد وجود دارد و یا می توانید از کشاورزاو تولید کننده به صورت مناسب بخرید و کار بسته بندی آن را در خانه انجام دهید برای اینکه از نظر مجوز و بهداشت هم کارتان قانونی باشد می توانید از جهاد کشاورزی و شبکه بهداشت مجوزهای مربوطه را بگیرید. البته این کار نیاز به کمی سرمایه دارد و برای شروع می توانید با دو سه میلیون تومان کار را شروع کنید.

این شیوه کسب و کار خانگی به دلیل خواهان زیاد و مشتری فراوان یکی از ایده های خوب کسب و کار در خانه محسوب می شود.

۸- خرد کردن و بسته بندی قند برای فروشگاهها

بسته بندی و خرد کردن قند یکی از مشاغل جالب خانگی محسوب می شود که اتفاقا خانم ها در آن تبحر دارند. می توانید برای این کار مجوز لازم را از سازمان صمت و وزارت بهداشت دریافت کنید و در خانه شروع به این کار کنید . نکته مهم اینکه قند را به صورت عمده از عمده فروشی ها و یا در صورت امکان از کارخانه بخرید و در بسته های کوچک و بزرگ بسته بندی کنید.

با توسعه کسب و کارتان می توانید قند خورد کن اتوماتیک بخرید و کارتان را بیشتر رشد دهید نکته مهم اینکه چون بیشتر ایرانی ها متاسفانه و یا خوشبختانه چایی خور هستند همیشه مشتری برایش پیدا می شود از بسته های چند گرمی تا چند کیلویی می توانید استفاده کنید. برای شروع کار می توانید از یکی دو میلیون تومان شروع کنید ولی برای موفقیت بیشتر و درآمد بالا ،باید حداقل پنج میلیون تومان سرمایه اولیه داشته باشید.

سخن پایانی مشاغل خانگی فاقد مهارت برای زنان

فهرست بالا نمونه ای کوچک و مشتی از خروار مشاغل خانگی است که نیاز به مهارت نداشته و یا به مهارت اندک نیاز است  و برخی از مشاغل هم سرمایه اولیه کم و یا حداقل ها را نیاز دارد. نکته مهم اینکه نگاه عمومی نسبت به کسب و کار خانگی باید عوض شود مشاغل خانگی را باید منبع درآمد اولیه و یا ثانویه خانواده ها دانست که موجب توسعه فرهنگ کار در بین اعضای خانواده می شود.

اگرچه بیشتر مشاغل خانگی معرفی شده در بالا با نگاه به کسب و کار زنان خانه دار معرفی شد ولی باید توجه کرد که در مشاغل خانگی تفکیک جنسیتی وجود ندارد و زنان و مردان ایرانی مانند بسیاری از کشورها از جمله ایتالیا و کره جنوبی ، می توانند با دقت به مهارتهای خود در خانه شغل ایجاد کنند حتی سایر اعضای خانواده می توانند در این مشاغل مشارکت فعال داشته باشند

شما هم اگر از مشاغل خانگی که نیاز به سرمایه و مهارت خاصی ندارد آگاهی دارید می توانید از طریق قسمت نظرات با دیگران به اشتراک بگذارید.

مطلب پیشنهادی

شغل مغازه داری برای زنان ، بهترین شغل مغازه داری برای زنان و دختران ، مشاغل زنانه

شغل مغازه داری برای زنان

اغلب مغازه‌ها و فروشگاه‌ها در گذشته توسط مردان اداره می‌شدند و مشاغل مغازه داری برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.