هوش مالی و کسب درآمد بیشتر

هوش مالی و کسب درآمد بیشتر

شاید این سوال برایتان مطرح شود که بین هوش مالی و کسب درآمد بیشتر رابطه ای وجود دارد یا نه ؟ و یا هوش مالی با هوش ذهنی که از آن به نام آی کیو (IQ) نام می برند تفاوتی وجود دارد یا نه؟

هوش مالی تنها بخشی از هوش ذهنی است که برای حل مشکلات مالی از آن استفاده می شود. ممکن است فردی دارای هوش ذهنی بالایی باشد ولی هوش مالی او چندان تعریف نداشته باشد خودم دانشجویان بسیار باهوشی را دیدم که در مسائل مالی فوق العاده ضعیت و ناتوان بودند.

هوش مالی ، تاثیر هوش مالی در کسب درآمد

از این نوع به نظر کارشناسان و روانشناسان بین کسی که هوش ذهنی بالایی دارد ضرورتا هوش مالی بالایی ندارد . در دوره راهنمایی همکلاسی داشتم که در درس خواندن فوق العاده ضعیف بود و حتی نتوانست سال سوم راهنمایی یا سیکل را تمام کند ولی الان یکی از بزرگترین تاجران برنج کشور است و دارای دو کارخانه بزرگ شالیکوبی مدرن می باشد .

چرا اینگونه شد؟ این فرد و کسانی مثل او زیادند چرا اینها در زمینه مالی رشد بسیار خوبی دارند در سایت پول یابی قصد داریم تا این موضوع را بررسی کنیم .

طبقه بندی افراد دارای هوش مالی

افرادی که دارای توانایی و هوش بالای مالی هستند از نظر ذهنی ، رفتاری و هدف گذاری با دیگران تفاوت دارند این افراد ممکن است فرضا در زمینه هوش درسی یا ذهنی خوب نباشند ولی استعداد خاصی در زمینه اقتصادی دارند . هوش مالی دارای طبقات زیر می باشد:

۱- کسب درآمد بیشتر

همه آدم ها در زندگی دارای درآمد هستند ولی کسی که نسبت به هم ردیفان خود ، دارای درآمد بیشتر هست هوش مالی بالایی دارد. . این افراد همیشه تمایل دارند تا کسب درآمد بیشتری را تجربه کنند.

۲- محافظت از پول و سرمایه

محافظت از پول و سرمایه در مقابل کسانی که ممکن است با ترفند پول شما را بدزدند و یا پرداخت هزینه هایی مانند مالیات که در صورت دانستن قوانین مربوطه ، ممکن است بتوانند کمتر پرداخت کنید بیانگر هوش مالی است.

البته نپرداختن مثلا مالیات نشانه هوش نیست بلکه منظور این است که این افراد با مطالعه دقیق قوانین ، از ترفندهای قانونی برای پرداخت کمتر مالیات استفاده می کنند.

۳- بودجه بندی پول و سرمایه

یکی دیگر از طبقات و نشانه های هوش مالی و کسب درآمد بیشتر در این افراد، بودجه بندی پول است . بودجه بندی پول مثل یک ثروتمند ، نیازمند هوش مالی بالایی است. اگر کسی بتواند مانند ثروتمندان بودجه بندی برای پول خود داشته باشد ، می تواند در آینده ثروتمند شود.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  راههای بهبود طراحی سایت

برای درک این مورد مثال می زنم: اگر یک نفر در سال فرضا صد میلیون تومان درآمد داشته باشد و صد میلیون تومان هم هزینه داشته باشد در مقابل کسی که صد میلیون تومان درآمد دارد و هشتاد میلیون تومان هزینه و بیست میلیون تومان از پول های خود را سرمایه گذاری می کند، دارای هوش مالی ضعیف تر است .

اینکه کسی بتواند فارغ از میزان درآمد خود مبلغی از درآمد خود را پس انداز و در جایی سرمایه گذاری کند ، دارای هوش مالی بالایی است.

۴- تقویت پول و افزایش سرمایه خود

بسیاری از افراد نمی توانند و یا نمی دانند سرمایه مازاد و یا پس اندازهای خود را چگونه سرمایه گذاری کنند تا بتوانند پول خود را تقویت کنند . برخی از افراد ساده ترین راه را انتخاب می کند و پولشان را در بانک می گذارند و از حداقل سودی که بانک می دهد استفاده می کنند . در کشور ما غالبا سود پرداخت شده توسط بانکها ، از نرخ رشد تورم پایین تر است و این یعنی کم شدن ارزش پول و سرمایه .

این نوع رفتار و خواباندن پول در بانک و کم کردن ارزش پول ، نشانه نداشتن هوش مالی بالا می باشد. خرید اوراق قرضه و کارهای شبیه به این هم جزو همین کارها محسوب می شود .

اما سرمایه گذاری به گونه ای که شما بتوانید با نرخ سودی بیشتر از نرخ تورم و حتی بالاتر پول و سرمایه خود را تقویت کنید نیازمندن داشتن هوش مالی بالاست . به عبارت دیگر هر چه سود بالاتری از سرمایه خودتان بتوانید کسب کنید ، دارای هوش مالی بالایی هستید.

۵- افزایش اطلاعات مالی خود

واگذاری کار سرمایه گذاری به دیگران ، مانع افزایش دانش مالی خودتان می شود به عبارت دیگر اگر شخص دیگری پولتان را مدیریت کند نمی توانید هوش مالی خود را افزایش دهید و در اصل شما با پول خودتان به جای خود، به دیگران پاداش می دهید.

ایرانیان دارای هوش مالی بالا کدام شهرند ؟

شاید برایتان جای سوال باشد که از بین مردم ایران کدام شهرهای ایران دارای هوش مالی بالایی هستند ؟ البته افراد هوشمند مالی در سرتاسر ایران پراکنده هستند و مثلا نمی توان گفت همه مردم فلان شهر ، اصلا هوش مالی ندارند . بلکه این موضوع نسبی است .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  راههای شناخت ایده پولساز و سودآور

با این حال دو شهر در ایران هستند که مردمانش بیش از سایرین دارای هوش مالی بالا هستند اصفهان و سبزوار دو شهر مهم اقتصادی هستند و مردمانش فعالیت اقتصادی بالایی دارند متاسفانه مردم این دو شهر را به اشتباه ، خسیس می داند در حالی که چنین نیست .

مردم اصفهان و سبزوار از نظر فعالیت اقتصادی بسیار کوشا بوده و هوش مالی بالایی دارند . خودم به شخصه این موضوع را در رفتار مردمان این دو شهر درک کردم .

سخن پایانی هوش مالی و کسب درآمد بیشتر

اگر این پنج خصلت یا ویژگی هوش مالی را در خود ایجاد کنید بهتر می توانید مشکلات خود را حل کنید و هوش مالی خود را افزایش دهید. قبول کنید که قهرمانان قهرمان به دنیا نمی آیند آنها ساخته می شوند . ترجیح بده بری جلو و شکست بخوری تا اینکه گوشه ای بنشینی و شکست را قبول کنی .

از حاشیه امن خودت بیرون بیا ، موفقیت از آن کسانی است که امروز به خودشان سختی می دهند پای هدف و آرزوهاشون سخت تلاش می کنند .تو یک قهرمان کسب درآمد و دارای هوش مالی بالایی هستی .

کافیست از داخل پیله ترس ها و تردیدهایتان بیرون بیایید . کافیه خود واقعی تان را پیدا کنید. هوش مالی خودتان را باور کنید ، ترس هایتان را دور بریزید ، بهانه ها را تعطیل کنید و تصمیم بگیرید و شروع کنید .

ببینید توی سه سال گذشته چه کار کردید ؟ اگر پیشرفت نکردید و کار مثبتی انجام ندادید همین الان بهش فکر کنید . فکر کنید که اشکال کارتان کجاست ؟

تصمیم بگیرید و به خودتان قول بدهید که تغییر کنید ، قول بدهید از امروز کارتان را به فردا نندازید . وقتتان را مدیریت کنید و الکی پای سرگرمی های بی مورد تلف نکنید . ( نگاه کنید به مقاله :ایجاد انگیزه برای کسب درآمد بیشتر)

به خودتان القا کنید که هوش مالی بالایی دارید و چیزی کم ندارید.

هوش مالی و کسب درآمد بیشتر در افرادی که :کسب درآمد بیشتر،محافظت از پول و سرمایه ، بودجه بندی پول ، تقویت پول و افزایش سرمایه و افزایش اطلاعات مالی را در خود دارند بالاست .

مطلب پیشنهادی

اهمیت داشتن درگاه پرداخت آنلاین برای کسب و کارهای اینترنتی , آشنایی با درگاه پرداخت اینترنتی

اهمیت درگاه پرداخت اینترنتی برای کسب و کارها

اگر کسب و کار اینترنتی دارید، باید علاوه بر آموختن مهارت‌های لازم، کسب و کارتان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.