درآمد با آپلود و دانلود فایل

شیوه کسب درآمد با آپلود و دانلود فایل یکی از قدیمی ترین راههای کسب درآمد اینترنتی محسوب می شود که علیرغم سابقه دیرینه هنوز طرفداران خاص خود را داشته و عده  زیادی از این طریق کسب درآمد اینترنتی می کنند.

هر کدام از ما در کامپیوتر، لپ تاپ، تبلت و حتی موبایل خود، فایل و یا چیزهایی داریم که ارزشمند هست و یا افرادی هستند که دنبال آن هستند و علاقمند هستند تا آنها را به دست بیارند.

این ارزشمند بودن یعنی اینکه کسانی هستند که بابت آن حاضرند پول پرداخت کنند. به عبارتی این داشتن نیاز توسط دیگران را شما می توانید به پول تبدیل کنید و کسب درآمد اینترنتی یعنی همین. (برای اطلاعات بیشتر نگاه کنید به : کسب پول با آپلود و دانلود )

شیوه کسب درآمد با آپلود و دانلود فایل

همان طور که در بالا گفته شد وقتی فایلی دارای ارزش باشد افرادی وجود دارند که تمایل دارند آن را بخرند و شما می توانید این فایل را از طرق مختلف جهت فروش و کسب درآمد از اینترنت عرضه کنید.

کسب درآمد با دانلود و آپلود فایل

به طور کلی هر کسی می تواند از طریق آپلود و دانلود فایل به دو شیوه عمده و شناخته شده کسب درآمد کند که این شیوه های درآمد با آپلود و دانلود فایل عبارت اند از :

۱- کسب درآمد با استفاده از آپلود سنترها

برخی از سایتها به عنوان آپلوسنتر این امکان را به کاربران می دهند تا فایل خود را در سرورشان آپلود کنند و این کاربران بابت بازدیدکنندگانی که برای دانلود به آنجا می کشانند پولی را دریافت می کنند. دریافت پول در ازای بازدید و دانلود انجام می شود.

 در واقع آپلود فایل و جذب بازدیدکننده به عهده کاربر بوده و آپلود سنتر در ازای هر دانلودی که از فایل می شود مبلغی را به عنوان دستمزد و حق الزحمه کار پرداخت می کند. دریافت این وجه و درآمد در زمان های خاص و با رسیدن به حد نصاب، و طبق قوانین آن آپلودسنتر قابل دریافت می باشد.

این آپلود سنترها برای کسب درآمد از نظر میزان دستمزد تفاوت هایی با هم دارند مثلا:

– تفاوت پرداخت بر اساس واحد پول رسمی:

میزان مبلغ و درآمد پرداختی ممکن است بر اساس کشوری که بازدیدکننده از آن اقدام به دانلود می کند فرق داشته باشد فرضا در ایران پرداخت ها را به ریال حساب می کنند و برای کشور خارجی به دلار محاسبه می کنند و این تفاوت در واحد پولی، در میزان درآمد تاثیر چشمگیری دارد.

– تفاوت پرداخت بر اساس موقعیت مکانی:

 گاهی مبلغ درآمد بر اساس موقعیت مکانی و یا کشوری که بازدیدکننده از آن است تعریف می شود، فرضا برای کشور ایران هر بازدید ۴۰ ریال محاسبه می کند و یا برای بازدید از کشور آمریکا ۳۰ سنت و یا فرانسه ۲۰ سنت و… محاسبه می کند.

مبلغ پرداختی به مکان بازدید کننده بستگی دارد و این نوع پرداخت و کسب درآمد بر اساس موقعیت جغرافیایی، میزان درآمد را متغییر می کند. کاربر باید به دنبال بازدیدکننده از کشورهایی باشد که بیشترین درآمد را برایش به همراه دارد و بالاترین سوددهی را به همراه داشته باشد..

شیوه کسب درآمد از آپلودسنترها

در این نوع آپلودسنترها باید فایل های جذاب، کاربر پسند و به اصطلاح، تخصصی و یکتا را آپلود کنید فرقی ندارد فیلم باشد یا کلیپ، مقاله باشد یا کتاب و.. مهم این است که افراد علاقمند و خواهان چه در داخل و یا خارج کشور به دنبال این نوع فایل ها باشند.

فایل هر چه خاص تر و پرطرفدار تر باشد میزان بازدید و دانلود افزایش پیدا می کند و افزایش بازدید یعنی افزایش درآمد و کسب پول بیشتر. در انتخاب این آپلودسنتر ها هم دقت کنید و حتما چهار فاکتور : ۱- سابقه خوب (خوشنامی)، ۲- پرداخت سریع و بدون شرط ۳-  صداقت و درستی در همکاری و ۴- شفافیت و صراحت در قانون، را داشته باشد تا در ادامه مشکلی پیش نیاید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد با ویدئو

۲- کسب درآمد با فروش مستقیم فایل

شیوه دوم درآمد با آپلود و دانلود فایل، فروش مستقیم فایل بر بستر اینترنت می باشد. در این روش، با دریافت مبلغی اجازه دانلود به کاربران داده می شود. این شیوه به دو صورت در سایت شخصی و یا در سایت واسطه آپلود می شود. اگر مالک سایت خودتان باشید که تمام وجه به حسابتان می رود ولی اگر سایت واسطه باشد مبلغ و درصدی را به عنوان حق الزحمه کسر می کند.

این شیوه فروش فایل بسیار مرسوم بوده و هر کسی می تواند فایل در هر نوع و موضوع را برای فروش عرضه کند . فروش فایل تقریبا دائمی و بدون دردسر است و دارای فواید و مزایای زیادی است که برخی از آنها عبارتند از:

۱- ارزشمند شدن فایل ها

هر کسی در سیستم خود فایل ها و یا محتواهایی دارد که زیاد به کارش نمی آید و یا می تواند علاوه بر استفاده شخصی، آن را به دیگران بفروشد. در واقع فایل های ارزشمند و یا بی ارزش، همیشه در فضای بیکران اینترنت مشتری و خواهان خودش را دارد و عده ای هستند که دنبال آن هستند پس آن را به دیگران عرضه می کنید و کسب درآمد اینترنتی را تجربه می کنید.

۲- داشتن آرشیو کاملی از فایل ها

وقتی تمام فایل های خود را در فضایی مطمئن برای فروش دسته بندی و عرضه می کند در واقع یک آرشیو کامل و منظم از مجموعه فایل ها خواهید داشت و هر زمان و هر جا که بخواهید به آنها دسترسی دارید فقط کافیست نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید و فایل خود را مشاهده و یا دانلود کنید.

۳- کسب درآمد راحت و بدون دردسر

زمانی که فایل خود را در یک سایت واسطه یا میزبان برای فروش عرضه می کنید سایت مرجع با تبلیغات ، استخدام بازاریاب حرفه ای و …. به دنبال مشتری برایتان است و شما بدون دردسر بعد از فروش فایل، سود خود را می گیرید البته شما هم می توانید با فعالیت و تبلیغات بیشتر ، سود بیشتری کسب کنید.

همچنین می توان از پتانسیل بالای کافی نت ها که بیشترین مراجعه جهت دریافت تحقیق ، پروژه، پایان نامه و… را به این نوع سایت های فروش فایل دارند استفاده کرد و درآمد بیشتری کسب کرد، حتی می توان با بازاریابی فایل دیگران هم کسب درآمد بیشتر داشت.

مشخصات فایل های قابل خرید و فروش

شاید به نظرتان بسیاری از فایل ها و محتواها ارزش نداشته باشند ولی هر چیزی می تواند در اینترنت دارای ارزش و قابلیت فروش داشته باشد مثل :

پاورپوینت درس های مدرسه و دانشگاه ، فایل تحقیقات دانشگاه، مقاله های علمی ، زندگینامه مشاهیر ، نرم افزار نویسنده خودکار وبلاگ، نرم افزارهای اندروید، مجموعه آموزش های دارای نکات ریز و کاربردی ولی مهم فرضا درباره موبایل، مجموعه آموزش ها در هر زمینه، نمونه سوالات، پکیچ عکس های مختلف، کتاب های نایاب قدیمی و…

فرقی ندارد فایل چه باشد شاید به نظرتان بی ارزش باشد ولی دیگرانی هستند که به دنبالش باشند . البته هرچه فایل ها، تخصصی تر ، جذاب تر ، پر محتوا تر و آموزشی تر باشد قیمت بالاتر و فروش بیشتری خواهد داشت.

شیوه ارائه و معرفی فایل برای فروش

هر فایل و یا مجموعه ای را برای فروش باید به شیوه ای ارائه کرد که برای خریدار اهمیت آن مشخص شده و مزایای آن ذکر شده باشد لذا معرفی فایل و محتوا در میزان فروش تاثیر زیادی دارد . برای موفقیت و فروش بیشتر فایل ها، باید موارد زیر را رعایت کرد:

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  تولید ویدیو مارکتینگ
۱- معرفی اجمالی فایل

سعی شود فایل ارائه شده، به صورت مفید و کامل (مختصر و مفید) معرفی شود از بیان محتوای خیلی طولانی و خسته کننده، اغراق آمیز اجتناب شود و مطلب کاملا بیانگر محتوای فایل باشد و آنچه که در خود دارد را بگویید. آنچه هست صادقانه بیان شود چون این کار در روند فروش تاثیر مثبت بیشتری خواهد گذاشت.

موضوع فایل را مشخص کرده و بهتر است عکس مناسب و مرتبط محصول آپلود کنید چون در فروش بیشتر و معرفی تاثیر دارد. در قسمت شرح کالا و محصول، توضیحات مناسب دهید و مثلا فهرست محتوا، شیوه عملکرد و یا هر نکته ای که برای معرفی و شناخت بهتر فایل ضروری است را بنویسید.

حتی اگر لازم است قسمتی از محتوا و یا مطالب خاص فایل را هم در قسمت توضیحات بیاورید این کار دو تاثیر مثبت دارد اول اینکه محتوای فایل شما بهتر به مشتری معرفی می شود و مورد دوم اینکه، به ایندکس سایت شما در موتورهای جستجو و افزایش بازدید و در نهایت فروش بیشتر کمک می کند.

۲- درج قیمت مناسب

انتخاب قیمت منطقی، موجب افزایش فروش و کسب درآمد بیشتر خواهد شد. فرضا برای یک فایلی که محتوایی حدود ۹۰ یا ۱۰۰ صفحه دارد قیمت بین هشت تا ده هزارتومان قیمتی معقول و منطقی می باشد البته کیفیت فایل هم فوق العاده مهم است شاید یک فایلی به دلیل خاص بودن ارزش بالایی داشته باشد.

ولی هر چه قیمت کمتر و پایین تر باشد در بازار رقابت، احتمال فروش بیشتر و تعداد خریدار هم بیشتر خواهد شد. درج قیمت پایین با فروش بیشتر جبران می شود.

۳- انتخاب فرمت مناسب برای فایل

برای فروش باید فرمت مناسب را انتخاب کرده و در قسمت معرفی کالا و محصول، فرمت فایل اصلی ذکر شود. فرضا اگر فرمت فایل pdf است ذکر شود سعی شود برای دانلود راحت تر فایل ها را فشرده کرده تا مشکلی از نظر حجم نباشد. تعداد صفحات ذکر شود. اگر نرم افزار است شیوه کار و راهنمای آن هم ذکر شود.

 4- بررسی نهایی فایل فروشی

قبل از ارسال فایل برای فروش، بررسی کنید قبلا برای فروش عرضه نشده باشد. همچنین فایل را قبل از ارسال و بعد از ارسال بررسی کنید که ایرادی نداشته باشد. به سابقه، میزان کیفیت و سرعت سرور، میزان مجاز حجم آپلود فایل، صداقت در کار، نوع پرداختی و… سایت واسطه توجه کافی کنید و قوانین را دقیق بخوانید.

سایتی را انتخاب کنید که دارای امکانات مناسب و راحتی در فروش و پرداخت ، پشتیبانی قوی و آپتایم بالا باشد.

سخن پایانی کسب درآمد با آپلود و دانلود فایل

هر شیوه ای را که انتخاب می کنید بستگی به نوع کار و دیدتان نسبت به کسب درآمد اینترنتی دارد مهم این است که با جدیت و صداقت وارد کار شوید و مطمئن باشید اگر با برنامه و به شکل معقول وارد کسب درآمد با آپلود و دانلود فایل شوید در کارتان موفق خواهید شد .

در اینترنت هر چیزی را حتی به نظر بی ارزش هم باشد می توان با انجام برخی تغییرات ارزشمند کرد و برای فروش عرضه کرد و کسب درآمد مناسبی را تجربه کرد چون خواهان و مشتری در اینترنت زیاد و بازار آن وسیع می باشد.

مطلب پیشنهادی

شیوه کسب درآمد از تبلیغات ویدیویی ، کسب درآمد از ویدیو ، کسب درآمد با ساخت کلیپ ، راههای کسب پول از ویدیو

شیوه کسب درآمد از تبلیغات ویدیویی

شاید برای برخی این سوال مطرح شود که شیوه کسب درآمد از تبلیغات ویدیویی چگونه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.