چشم انداز کسب درآمد از بورس

وقتی صحبت از چشم انداز کسب درآمد از بورس و بازار سهام می شود فکر و اندیشه همه ما به سمت بازار جذاب و پر ریسک آن می رود. می توان ادعا کرد که بازار سهام، یکی از مهم ترین، جذاب ترین و قدیمی ترین باز مالی و معالاتی در جهان است که همیشه طرفداران و جذابیت خاص خود را داشته و دارد.

در این بازار جذاب و پرتلاطم سهام، شرکت های مخلف اعم از غذایی، معدنی، پتروشیمی و نفت و… عرضه و قیمت گذاری می شود. اگر بخواهیم دو ویژگی این بازار مالی بزرگ را نام ببریم یکی نوسانات زیاد و دیگر امکان انجام گام یا حرکت های بسیار بزرگ برای افراد می باشد. (نگاه کنید به مقاله : کسب درآمد با سهام بورس )

در سایت پول یابی قصد دارم تا نگاهی کوتاه و اجمالی به این بازار پرزرق و برق بیندازم.

 چشم انداز کسب درآمد از بورس

شرکت های متعدد همان گونه که قیمت گذاری و در بورس و یا فرابورس به خریداران عرضه می شوند سهام آنها به طرق مختلف مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرد. شیوه های متعددی درباره شیوه حرکت سهام شرکت ها وجود دارد که مهم ترین نکته در این موضوع این است که تحلیلگران چگونه آن را بررسی و به دیگران پیشنهاد و یا خود وارد عمل می شوند.

عده ای از تحلیل تکنیکال استفاده می کنند ولی عده ای معتقدند این نوع تحلیل در بازار سهام نباید زیاد استفاده شود و معتقدند که آمار موفقیت و سوددهی تحلیل تکنیکال در بازار سهام نسبت به سایر موارد بسیار کم می باشد. عده ای دیگر تحلیل بنیادی را برای تحلیل عملکرد شرکت ها مناسب می دادنند.

کسب درآمد از بورس , آموزش بورس
بورس یک بازار جذاب، پرریسک، پرتلاطم و پرسود برای سرمایه گذاری محسوب می شود و انسان های ریسک پذیر و صبور را می طلبد.

در این مقاله قصد پرداختن به تحلیل بنیادی و تکنیکال ندارم ولی تجربه ثابت کرده که برای موفقیت بیشتر بهتر است در کنار تحلیل تکنیکال از تحلیل بنیادی هم استفاده شود.

دلیل استفاده از شیوه های مختلف در بازار سهام

شاید این سوال پیش بیاید که چرا باید همزمان از دو تحلیل بالا استفاده شود؟ مهم ترین دلیل تسلط و اشراف بر بازار سرمایه است.

فرض کنید شما سهام یک شرکت بزرگ و معتبری مثل آمازون یا گوگل را که دائم رو به رشد هستند را در نظر بگیرید. این دو غول دنیای مجازی، دارای نیروهای متخصص، کادر مدیریتی قوی ،دانش و تجربه بالا و در ارائه خدمات در زمان خود بهترین هستند.

حال تصور کنید این دو شرکت و غول بزرگ جهان که همه شاخص های فنی برای رشد را دارند و نمودارها نشان از آینده روشنی برایش ترسیم می کند فرضا در یک مسیر صعودی ، یک الگوی بازگشتی برایشان به وجود می آید. آیا می توان انتظار داشت که فقط به دلیل یک الگوی بازگشتی، سهام این شرکت ها افت شدیدی خواهد داشت و متضرر خواهید شد؟

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  بیت کویین BitCoin

به طور یقین جوابتان منفی خواهد بود. چطور ممکن است این دو شرکت و غول بزرگ با این همه درآمد و اقبال، در موردشان این تصور وجود داشته باشد؟ در اینجاست که نقش اطلاعات بنیادی در تحلیل بازار سهام بسیار پراهمیت می شود. لذا اگر خرید و فروش سهام توصیه می شود و اگر از عملکرد شرکت اطلاعی ندارید باید در انجام معامله دقت بیشتری کنید فقط به یک فاکتور و تحلیل متکی نباشید.

شیوه ورود به بازار بورس

با توجه به بازدهی بالای این روزهای سهام و بازار بورس همه دوست دارند تا وارد آن شوند ولی عده ای از سابقه شکست ها و ترکیدن حباب در سالهای قبل و از دست رفتن سرمایه می ترسند. این خصلت بورس و بازار سهام است که ترس را با شوق ( بیم و امید) همزمان دارد.

صحبت درباره این بیم و امید زیاد است فقط می خواهیم بگوییم بازار بورس جذاب و پرالتهاب است و در این بازار باید از سرمایه ای که راکد و یا مازاد هست استفاده کنید هیچ گاه نباید از سرمایه ضروری که در اختیار دارید و زندگی و معیشت شما به آن وابسته است در بورس استفاده کنید.

اگر تمایل به سرمایه گذاری دارید باید از سیستم بارداری فیل در بورس استفاده کنید فیل در بین موجودات خشکی طولانی ترین مدت زمان بارداری (۲۲ ماه) را دارد. یعنی زمانبر و پرحوصله باید باشید تا جنین (سرمایه شما) به سوددهی (تولد بچه) منجر شود.

ترسیم چشم انداز کسب درآمد از بورس

در مقاله های بعدی راجع به وارد شدن یا نشدن در بورس بحث خواهیم کرد و اینکه بورس و بازار سهام چه مزایا و معایبی دارد ولی در کل چشم انداز کسب درآمد از بورس را برای کسانی که می خواهند وارد بورس و بازار سهام شوند اینگونه ترسیم می کنم:

۱- توجه به توصیه افراد خیر خواه

ممکن است برخی افراد خیرخواه و کاربلد به اشخاص عادی و کم اطلاع توصیه کنند که وارد بورس نشوید. سخن و توصیه آنها تا حدودی درست است اگر بخواهید بدون اطلاع و از سر احساس و با مشاهده تعریف و تمجید دیگران از میزان درآمد حاصله از بورس، وارد این بازار شوید احتمال موفقیت بسیار پایین خواهد بود.

۲- ورود با علم و دانش بالا

 برخی از افراد ممکن است فردی را چون تازه کار است توصیه می کنند وارد این بازار نشود این فرد تازه کار اگر مطلع، دارای مطالعه، دانش لازم و سرمایه راکد باشد نباید زیاد به حرف این افراد گوش کند. شاید دلیل توصیه این افراد : پر ریسک بودن این بازار و امکان مسدود شدن سرمایه باشد که توصیه به جایی است ولی اگر کسی با مطالعه وارد شود در عین تازه کاری موفق خواهد شد. لذا با مطالعه و دانش مناسب وارد شوید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  راههای افزایش کیفیت وبلاگ

۳- کسب تجربه از فعالان حرفه ای بورس

ضرب المثل معروف: دانا می داند و می پرسد و نادان نمی داند و نمی پرسد، واقعا به جا و کاربردی است. با وجود مطالعه و کسب دانش مناسب، همیشه به دنبال یادگیری و کسب آموزش از افراد باسابقه باشید و سعی کنید از تجربیات ارزنده افراد موثق و حرفه ای برای سرمایه گذاری در بورس استفاده کنید. هیچ گاه از مشاوره و نیز تحقیق غافل نشوید.

۴- سرمایه گذاری با پول مازاد

هیچ گاه سرمایه اصلی و ضروری زندگی خود را وارد بازار بورس نکنید عده ای با وام و قرض، فروختن وسایل ضروری زندگی، خانه، ماشین و … وارد این بازار می شوند که نوعی خودکشی مالی و سرمایه ای محسوب می شود. سعی کنید پول یا سرمایه ذخیره شده که تا مدتی نیازی به آن ندارید را برای سرمایه گذاری در بازار بورس استفاده کنید.

۵- در بازار بورس صبور باشید

بازار سهام و بورس اگرچه لحظه ای و حتی گاهی به ثانیه و دقیقه می باشد ولی برای موفقیت و کسب درآمد بالا، باید صبور و دارای حوصله زیاد باشید. انسان های عجول کمتر در بورس موفق می شوند. باید در یک روند و مدت زمان طولانی منتظر صید بزرگ و کسب درآمد بالا بود. برای همین می گویند که چشم انداز کسب درآمد از بورس باید فراخ و با نگاه به دوردست ها باشد.

۶- شناخت روحیات و توانایی از خود

قبل از اینکه وارد بورس شوید بهتر است بدانید که خرید و فروش و سرمایه گذاری در بورس نیازمند شناخت از خود و روحیاتتان است. اینکه آیا تحمل ریسک زیاد، ضرر و زیان بالا را دارید یا نه؟ وقت کافی و آزاد برای مطالعه به صورت روزانه و هفتگی را دارید؟ هدفتان از سرمایه گذاری چیست ؟ چه انتظاری از خودتان در بورس دارید ؟

سخن پایانی کسب درآمد و ورود به بورس

بازار بورس یک محل سرمایه گذاری جذاب، پرسود و دارای نوسانات فراوان است اگر سرمایه مازاد و راکد دارید و اینکه انسانی صبور و با حوصله هستید می توانید با مطالعه و دانش بالا، به مرور وارد این بازار شوید. هرگز دنبال سود و درآمد یک شبه نباشید بلکه در زمان صعود و یا سقوط ارزش سهام، صبر داشته باشید. و احساسی برخورد نکنید.

با کمترین سرمایه می توانید وارد شوید و با افزایش دانش و تجربه، سرمایه بیشتری را وارد کنید و مطمئن باشید با درایت، مشورت و مطالعه موفق خواهید شد بورس بازاری بزرگ ، پرریسک ولی پرسود که انسان های صبور و آگاه در آن به ثروتهای هنگفت می رسند.

بحث درباره بورس و بازار معاملاتی سرمایه در مقالات آینده سایت پول یابی ادامه دارد …

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.