کسب درآمد با راه اندازی فروشگاه آنلاین

به نظر می رسد که موج کسب درآمد با راه اندازی فروشگاه آنلاین همزمان با گسترش اینترنت در جهان رواج یافت. ایجاد فروشگاه اینترنتی و فروش آنلاین کالا و خدمات یکی از بهترین روش های کسب درآمد اینترنتی در فضای مجازی محسوب می شود. به اعتقاد عده ای راه اندازی سایت فروشگاهی آنلاین، ساده ترین و راحت ترین شیوه کسب و کار اینترنتی محسوب می شود.

البته هر فروشگاه اینترنتی نمی تواند موفق باشد و باید بر اساس استراتژی کاری ، هدف مشخص و برنامه دقیق ترسیم شده ، ایجاد شود. امروزه با تنوع زیاد فروشگاهها که هر کدام در زمینه و موضوع تخصصی فعال هستند، رقابت سخت شده است و به نظر می رسد که فروشگاهها در جذب مشتری ، به ویژه مشتریان هدفمند و وفادار رقابت تنگاتنگی با یکدیگر دارند. در این مقاله سایت پول یابی به اهمیت و مزایای کسب درآمد با راه اندازی فروشگاه آنلاین پرداخته می شود.

کسب درآمد با راه اندازی فروشگاه آنلاین

همان طور که در بالا اشاره شد یکی از روش‌های ساده برای ایجاد درآمد مستقیم از اینترنت، راه اندازی فروشگاه می‌باشد. فروشگاه های اینترنتی که امروزه در ایران در حال فعالیت هستند، جزو پردرآمدترین کسب و کار های اینترنتی کشور بوده و از همین رو بسیاری علاقه‌مند به راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی می باشند.

امروزه مشتریان دیگر محدود به مکان‌های جغرافیایی نیستند بلکه تمام کره خاکی را شامل می شوند. ضمن اینکه در زندگی شهرنشینی، افراد تمایلی به تلف کردن وقتشان در ترافیک جهت خرید از فروشگاههای سنتی ندارند، لذا خرید از فروشگاههای آنلاین را به فروشگاه‌های سنتی ترجیح می‌دهند.

از اینجاست که کسب درآمد با راه اندازی فروشگاه آنلاین مفهوم موثر خود را پیدا کرده  و رشد سریعی داشته است. ساخت فروشگاه اینترنتی ، می‌تواند مزایای متنوع و جالبی داشته باشد. مهم‌تر از همه، اینکه نیاز به مکان فیزیکی برای ارائه محصولات ندارد و همچنین بخش قابل توجهی از درآمد خود را صرف اجاره یک مکان و فضا نمی کند.

در فروشگاه اینترنتی، می‌توانید در یک لحظه به هزاران مشتری از سرتاسر جهان محصولات و خدمات خودتان را ارائه دهید. در واقع با راه اندازی فروشگاه اینترنتی می‌توانید به یک بازار بسیار گسترده با مشتریان بسیار زیاد و متنوع دسترسی پیدا کنید، ضمن اینکه فروشگاه بصورت ۲۴ ساعته، همیشه باز می باشد.

مزایای فروشگاه اینترنتی

برخلاف دنیای واقعی، در دنیای اینترنت می‌توانید به شکل کاملا مجانی، فروشگاه اینترنتی داشته باشید. مهمترین مزیت فروشگاه آنلاین اینترنتی ، کم هزینه بودن و به صرفه بودن آن نسبت به فروشگاههای فیزیکی و سنتی است. همین الان افراد زیادی فقط با کانال تلگرام و یا اینستاگرام ، اقدام به فروش محصولات و کسب درآمد اینترنتی میلیونی می‌کنند و یک ریال پول هم بابت اجاره محل نمی پردازند.

اگر بخواهید یک فروشگاه اینترنتی خوب و حرفه‌ای به شکل وبسایت داشته باشید، باز هم چنین فروشگاهی، هزینه‌ای بسیار ارزان‌تر از یک فروشگاه واقعی خواهد داشت. ترکیب همه این موارد با یکدیگر و بالابردن دانش فروش و بازاریابی، می‌تواند منبع درآمد بسیار خوبی برای شما باشد. بحث درباره مزایا و معایب فروشگاه اینترنتی زیاد است با این حال برخی از مهم ترین مزایای فروشگاه اینترنتی عبارتند از:

۱- جذب مشتریان بیشتر

با راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی Online Shop به دلیل دسترسی آسان و راحت ، صاحب مشتریان وفادار و قدیمی زیادی خواهید شد. از طرف دیگر، یک فروشگاه اینترنتی از هر نقطه جهان در دسترس مشتریان خواهد بود‌.

۲- عرضه بر مبنای تقاضا

مشتریان با مراجعه به یک فروشگاه فیزیکی، توقع مشاهده محصولات و بررسی آنها را خواهند داشت. هرچند ممکن است مراجعه کننده کالا را بخرد و یا به هر دلیلی اعم از قیمت، مقایسه با کالای دیگر و… از خرید آن، منصرف شود. در هر صورت موظف هستید موجودی مناسبی از کالاهای قابل ارائه، با میزان تقاضای نامشخص داشته باشید.

اما در فروشگاه اینترنتی ، کافیست تصویر و کاتالوگ مناسبی برای هر محصول ارائه دهید. کاربران با مراجعه به فروشگاه آنلاین، تصاویر و اطلاعات مربوط به محصول را مشاهده می‌کنند، با سایر محصولات مقایسه می‌کنند و در صورت تمایل، اقدام به خرید آن می‌کنند.

در فروشگاه آنلاین نیاز به تامین فیزیکی کالا به تعداد زیاد، نیست، بلکه باید، امکان تامین کالا برای سفارش‌های ایجاد شده را داشته باشید، در غیر اینصورت کالا را از منوی محصولات حذف کنید یا اتمام موجودی را، اعلام نمایید.

چنانچه در آینده امکان تامین مجدد کالا را دارید، می‌توانید این مورد را در توضیحات محصول درج کنید تا احتمال مراجعه مجدد خریداران، به وب‌سایت فروشگاه خود را افزایش دهید. با این مزیت فروشگاه اینترنتی، در بودجه اختصاص داده شده برای تامین کالا نیز، صرفه جویی خواهید کرد و بر اساس میزان تقاضا نسبت به عرضه محصولات، اقدام می کنید.

۳- حذف هزینه‌های خرید و اجاره

ارائه خدمات از طریق یک فروشگاه فیزیکی، همواره با هزینه‌های تهیه یا اجاره، نگهداری، تعمیرات، مالیات و… همراه است. فروشگاه چه کوچک به اندازه یک کیوسک فروش مجله، یا بزرگ به اندازه یک نمایندگی فروشگاه‌های زنجیره‌ای، نیاز به صرف هزینه‌هایی دارد. ضمن اینکه هرچه فروشگاه بزرگتر باشد، علاوه بر افزایش هزینه‌های نگهداری ساختمان ،نیاز به نیروهای انسانی بیشتری می باشد.

ضمن اینکه، اگر برای مناسبت‌های گوناگون، حراج‌های ویژه یا تغییر فصل، نیازمند تغییر چیدمان فروشگاه باشید، هزینه‌های قابل توجهی برای ابزار، وسایل و نیروی کار بوجود خواهند آمد. در مقابل، در صورت طراحی مناسب و کارآمد فروشگاه اینترنتی، بخش زیادی از هزینه‌های نام برده، کاهش خواهد یافت.

شاید در ابتدای فعالیت هزینه ای بابت طراحی بپردازید، یا در طی فعالیت مستلزم پرداخت هزینه سالانه هاست و خرید دامین باشید و یا موضوع پرداخت مالیات همچنان برایتان چالش برانگیز باشد، اما چنانچه طراحی مناسبی را در نظر گرفته باشید، نیروی کار بسیار کمتری نیاز خواهید داشت. از طرف دیگر، جز برای بروز رسانی سایت و طراحی‌های منحصر به رویدادهای خاص، احتیاج به پرداخت هزینه تعمیرات سایت نخواهید داشت.

۴- فروشگاه همیشه باز و در دسترس

طبق قوانین، مالکان فروشگاه‌های فیزیکی، بسته به نوع فعالیت خود موظف به تعطیلی فروشگاه در ساعتی مشخص هستند. اگر فروشگاه در یک مرکز خرید واقع شده باشد، ساعات کار مرکز خرید نیز بر ساعات فعالیت فروشگاه، تاثیر خواهد گذاشت. البته در بعضی روزها و یا برای بعضی مشاغل شبانه روزی، قوانین متفاوت خواهند بود.

یک سایت فروشگاهی اینترنتی، شامل این قوانین نخواهد بود. حتی در زمان استراحت شما و کارکنان، فروشگاه همیشه باز است که این از جمله مزایای فروشگاه اینترنتی می باشد. فروشگاه اینترنتی اصلا تعطیلی ندارد و همواره پاسخگوی مراجعین است.

کسب درآمد با راه اندازی فروشگاه آنلاین ، فروشگاه ساز ، آموزش راه اندازی فروشگاه ، انواع فروشگاه ، آموزش ساخت فروشگاه ، مزایای فروشگاه اینترنتی

ساخت فروشگاه اینترنتی

با مجموع مطالبی که درباره کسب درآمد با راه اندازی فروشگاه آنلاین گفته شد اگر تصمیم به افتتاح فروشگاه اینترنتی گرفته‌اید، باید یک سری اقدامات برای ساخت فروشگاه های اینترنتی انجام دهید و به مراحل و شیوه راه اندازی فروشگاه اینترنتی آشنا شوید. برای ساخت فروشگاه اینترنتی، نیاز به بررسی برخی موارد دارید که در ادامه مقاله سایت پول یابی خواهد آمد.

توجه کنید مراحل راه اندازی و استفاده از فروشگاه اینترنتی به دلیل اینکه رابطه مستقیم با کسب و کار و درآمدتان دارد، نیاز به توجه زیاد دارد. مهم ترین مراحل و اقدامات برای راه اندازی فروشگاه های اینترنتی جهت کسب درآمد اینترنتی عبارتند از:

۱-  تعریف درست محصول

حتما به اینکه چه فروشگاهی راه اندازی کنید، چه محصولاتی را ارائه دهید و چه شرایطی برای ارائه محصول داشته باشید،  فکر کرده اید. ولی اگر هیچ ذهنیتی از فروشگاه آنلاین خود ندارید، دست به کار شوید و به محصولات و یا کالاهای مورد علاقه برای ارائه فکر کنید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  روش های کسب درآمد آسان

قبل از اقدام به راه اندازی فروشگاه اینترنتی، تصمیم بگیرید قصد دارید دقیقا چه چیزی را برای فروش عرضه کنید. برای اینکه بهتر بتوانید قدم اول را طی کنید، بهتر است به این سوالات پاسخ دهید:

– آیا محصولات شما فیزیکی هستند و باید برای مشتریان ارسال شوند؟

– آیا در خصوص شیوه تحویل محصول به مشتریان، تصمیم‌گیری کرده‌اید؟

– آیا برای تمامی محصولات و کالاها باید یک انبار کامل داشته باشید؟

– قصد فروش انواع متنوعی از محصولات را دارید، یا اینکه بر روی محصولات خاصی فعالیت می‌کنید؟

– مشتریان شما از چه گروهی هستند؟

بهتر است قبل از ساخت فروشگاه اینترنتی، محصولات خود را در  فروشگاهی بزرگ، بصورت واسطه جهت فروش قرار دهید و نحوه بازخورد مشتریان را بررسی کنید.

ببینید محصولات شما مورد استقبال عموم مردم قرار می گیرد یا فقط قشری خاص آن را می خرند؟

نکته کلیدی اینکه،  بعد از پاسخ به سوالات بالا، رقبای خود را ارزیابی کنید. آنها را بشناسید و پتانسیل فروش خود در فروشگاه اینترنتی را اندازه گیری کنید. با این‌حال، بهتر است قبل از ورود به عرصه فروش، رقبا را کمی بیشتر بشناسید.

۲- انتخاب نام برند مناسب و نیازمندی ها

حالا که محصول خود را شناخته اید، باید ایده ساخت سایت فروشگاهی را پخته‌تر کنید. آیا به مغازه ای که نام و نشانی ندارد و فقط یک سری محصول در پشت ویترین چیده است، اعتماد می کنید؟ در مورد فروشگاه اینترنتی هم اینگونه است. برای حرفه خود ارزش قائل شوید و نام تجاری و برند خود را انتخاب کنید.

نامی انتخاب کنید که در ذهن مشتری باقی بماند و در عین حال با بیزینسی که در حال راه اندازی فروشگاه اینترنتی آن هستید، مرتبط باشد. این نام برای شما همیشگی است، پس نامی را انتخاب کنید که همیشه برایتان تازگی داشته باشد. در این خصوص ، کمی ‌در بازار جستجو کنید و مشتریان هدف خود را مشخص نمایید. حتی در آغاز می‌توانید، ایده خود را با دوستان و خانواده در میان بگذارید و نظرات افراد مختلف با سلیقه‌های متفاوت را، بسنجید.

بعد از آنکه نام خود را انتخاب کردید، نوبت آن است که درباره محصولات انتخاب شده خود پژوهش و تحقیق کنید. مثلا می‌توانید در ابتدا با پاسخ به این سوالات کار خود را آغاز کنید:

– چه چیزی موجب می‌شود محصولات شما در میان دیگر محصولات، برجسته‌تر شوند؟

– چه مشکلات اساسی را در محصول خود، برطرف کرده‌اید؟

– نحوه تحویل محصولات به مشتری، چگونه است؟

– آیا محصولات شما، قابل عرضه در یک فروشگاه اینترنتی می باشند؟

این سوالات به شما کمک میکند تا نیازمندی های فروشگاه اینترنتی خود را بیابید.

۳- انتخاب نام وب سایت و فروشگاه

از مهم ترین اقدامات برای کسب درآمد با راه اندازی فروشگاه آنلاین ، پس از تعریف محصول و خدمات و نیازمندی ها، ثبت دامنه ای متناسب با نام برگزیده خودتان می باشد. بنابراین قدم بعدی برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی، خرید دامنه سایت است. لذا گام های زیر را باید طی کنید:

– ثبت دامنه برای راه اندازی فروشگاه

نام دامنه همان نام مغازه شما در فروشگاه فیزیکی محسوب می شود. در واقع نام سایت شماست و مشتریان با وارد کردن آن در مرورگر سیستم یا گوشی همراه خود، وارد سایت و فروشگاه شما می‌شوند. نامی برای سایت خود انتخاب کنید، که کوتاه و منحصربه‌فرد باشد و بتوان به راحتی آن را به خاطر سپرد.

برای خرید دامنه، به سراغ شرکت‌های ثبت دامنه بروید و با بررسی نام‌های مختلف، نام مناسبی را ثبت کنید. در هنگام ثبت دامنه، کمی خلاقیت به خرج دهید و نامی را انتخاب کنید که متناسب با کسب و کار اینترنتی شما باشد.

– خرید هاست

هر مغازه ای در محل فیزیکی خاص و مشخصی قرار دارد. هاست یا میزبانی وب سایت هم حکم همان مکان فیزیکی را برای فروشگاه و سایت دارد. هاست، فضایی است که کل اطلاعات سایت بر روی آن قرار می‌گیرد، تا به‌واسطه آن، همه بتوانند آن را مشاهده کنند.

همانطور که در زمان خرید یا اجاره یک مغازه به محیط و شرایط آن، میزان رفت و آمد در حوالی مکان مورد نظر و پتانسیل بازدید از مغازه توجه می کنید، در زمان انتخاب هاست مناسب هم به ویژگی های آن توجه کنید. چرا که هاست یا میزبان ، ستون فقرات فروشگاه اینترنتی شماست.

استفاده از هاست ارزان و بی‌کیفیت، فروشگاه اینترنتی شما را در آینده، با مشکل روبرو خواهد کرد و یکی از نکات مهم در راه‌ اندازی فروشگاه اینترنتی انتخاب هاست درست و مناسب می باشد.

هاستی را انتخاب کنید که کیفیت خدمات مناسبی داشته باشد و از پشتیبانی فنی بالایی برخوردار باشد. به عبارت ساده‌تر، هاستی را انتخاب کنید که نگران مشکلات بارگذاری سایت بر روی آن نباشید و بتوانید تنها روی فروش محصولات خود تمرکز کنید.

۴- طراحی وب سایت

تا اینجای کار مقدمات اولیه کسب درآمد با راه اندازی فروشگاه آنلاین را طی کرده اید، از اینجا به بعد کار اصلی آغاز می شود. سایت همان ویترین فروشگاه شماست. برای اینکه ویترین جذابی داشته باشید، بر روی طراحی سایت باید حساسیت به خرج دهید. علاوه بر اینکه تلاش می‌کنید طراحی سایت جذابی داشته باشید، به سادگی سایت هم باید دقت کنید.

در مرحله طراحی سایت، باید بر مزیت خرید آنلاین تمرکز کرد ، یعنی به گونه ای باشد که تا حد امکان پروسه خرید را برای مشتریان ساده کند. ممکن است بخواهید طراحی سایت فروشگاه اینترنتی خود را به یک طراح بسپارید. امروزه دیگر نیاز نیست سایت را از صفر طراحی کنید. می‌توانید یکی از سیستم‌های مدیریت محتوا و قالب‌های آماده را برای طراحی انتخاب کنید.

انتخاب سیستم مدیریت محتوا

سیستم‌های مدیریت محتوای متنوعی وجود دارند که می‌توان به رایگان سایت فروشگاهی خوبی راه اندازی کرد. سیستم مدیریت محتوا وردپرس ، پرستاشاپ ، اپن‌کارت ، جوملا ، مجنتو و…از آن جمله اند.

حسن استفاده از این سیستم ها برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی این است که برای اعمال تغییرات بسیار آزاد و راحت هستید. این سیستم های مدیریت محتوا از چنان طراحی راحتی برخوردارند که تنها با کمی صرف وقت می توانید به راحتی کار با آن را یاد بگیرید.

البته برخی شرکت ها با طراحی سیستم هایی برای افراد مبتدی و کسانی که سر رشته  کمی از طراحی سایت و فروشگاه ساز دارند ، در قالب پورتال، سبد خرید و…امکان خرید فروشگاه سازهای ساده تر و لوکال تر را فراهم کرده اند. این نوع فروشگاه سازها نیازی به فضای میزبانی ندارند.

راه اندازی سایت فروشگاهی با وردپرس ، می‌تواند بهترین راه ساخت فروشگاه اینترنتی باشد. وردپرس، یک سیستم مدیریت محتوای عالی با قابلیت‌های فراوان است. اگر تصمیم به استفاده از وردپرس گرفتید، تنها با تهیه یک میزبانی وردپرس و انتخاب یک قالب، می توانید ساخت فروشگاه اینترنتی خود را آغاز کنید.

۵- اخذ مجوزهای قانونی و درگاه پرداخت

جهت کسب درآمد با راه اندازی فروشگاه آنلاین و استفاده از درگاه‌های پرداخت آنلاین، نیاز به طی کردن پروسه های قانونی دارید. یکی از شرایط راه اندازی فروشگاه اینترنتی اخذ مجوز فروشگاه اینترنتی است که پیش از ثبت فروشگاه اینترنتی خود باید اقدام به دریافت آن کنید.

اخذ تمام مجوزهای راه اندازی فروشگاه اینترنتی ( اینماد ، ثبت در سایت ساماندهی ، درگاه بانکی و…) ضروری نیست ولی گرفتن آنها ، موجب ایجاد اعتماد و اطمینان کاربران و مشتریان به فروشگاه شده و در افزایش کسب درآمد اینترنتی و استمرار آن تاثیر زیادی دارد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  همکاری در فروش اینترنتی راه کسب درآمد

برای دریافت درگاه پرداخت و راه اندازی سایت فروش، می‌توانید بطور مستقیم سراغ بانک‌ها بروید و قرارداد‌های لازم را با آنها ایجاد کنید. روش دوم، استفاده از شرکت‌های واسط است. این شرکت‌ها با دریافت درصد مشخصی به عنوان کارمزد، درگاه پرداخت ارائه می دهند.

انواع درگاه پرداخت اینترنتی

پس از اینکه محصول توسط مشتری انتخاب شد، نوبت به پرداخت آن می‌رسد. بنابراین، باید یک درگاه پرداخت مطمئن به مشتریان ارائه دهید تا آنها با خیال راحت وارد چرخه پرداخت اینترنتی شوند. برای این کار دو انتخاب یا راه حل وجود دارد که عبارتند از:

– درگاه مستقیم بانکی

در این روش، مستقیما به سراغ بانک‌ها و شرکت‌های درگاه پرداخت آن‌ها می‌روید، و با عقد قرارداد و طی کردن مراحل حقوقی، می‌توانید از درگاه پرداخت مستقیم بانک‌ها استفاده کنید. البته، برای اینکه بتوانید از درگاه مستقیم بانک‌ها استفاده کنید، در ابتدا باید اینماد یا نماد اعتماد الکترونیکی را از وزارت صنعت ، معدن و تجارت تهیه کنید، که دریافت آن هم روال‌ حقوقی خاص خود را دارد.

– درگاه پرداخت واسط

اگر موفق به دریافت نماد الکترونیکی نشدید، می‌توانید به سراغ شرکت‌های ثالث بروید. در این حالت برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی و اخذ درگاه، باید از شرکت‌هایی که به عنوان واسط بین شما و درگاه‌های بانک عمل می‌کنند، کمک بگیرید.

با ثبت نام در این شرکت‌ها و طی کردن مراحل احراز هویت، سایت خود را معرفی می‌کنید و می‌توانید از درگاه پرداخت آن‌ها استفاده کنید. البته استفاده از این درگاه‌ های پرداخت رایگان نیست و مبلغی را به عنوان کارمزد از شما دریافت می‌کنند.

برای دریافت مجوزهای قانونی نیز، می‌توانید به سایت enamad.ir مراجعه کنید.

۶- انجام تبلیغات اینترنتی

برخی از مالکان کسب‌وکار، تصور می‌کنند که پس از راه‌اندازی و ساخت فروشگاه اینترنتی، کار مهم دیگری ندارند در حالی که جذب مشتری فروشگاه اینترنتی یکی از مهم ترین چالش ها محسوب می شود. پس از اینکه فروشگاه آنلاین راه‌اندازی شد، زمان آن است که آن را به همه معرفی کنید. برخی از طریق شبکه‌های اجتماعی فروشگاه خود را تبلیغ می‌کنند، و برخی با راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی سعی در معرفی آن به دیگران دارند.

علاوه بر شبکه‌های اجتماعی می‌توانید از سرویس ایمیل یا ایمیل مارکتینگ هم استفاده کنید و با ارسال ایمیل به مشتریان هدف آنها را از محصولات و تخفیفات جدید، آگاه کنید.

یکی از تاکتیک‌های خوب و مهم، تبلیغ در گوگل است. برخی از شرکت‌های میزبانی خصوصا آنهایی که سرویس فروشگاه‌ساز ارائه می‌کنند، امکاناتی را در اختیارتان قرار می‌دهند تا بتوانید سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل، در رتبه‌های نخست قرار دهید. به عبارتی، هر زمان که شخصی محصول مرتبط با سایت شما را در گوگل جستجو می‌کند، نام سایت شما را در نتایج اولیه مشاهده می‌کند.

برای اینکه فروشگاه اینترنتی موفق داشته باشید، بسیار مهم است که در پروسه راه‌اندازی آن، به همه بخش‌ها توجه کافی داشته باشید.

استفاده از فروشگاه ساز

اگر تصور می کنید مراحلی که برای ساخت فروشگاه آنلاین ذکر شد، مراحل پیچیده‌ای می باشد و در توان و حوصله شما نیست ، سریع‌ترین و ساده‌ترین روش برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی، استفاده از فروشگاه‌ساز است. با این روش، تنها با یک کلیک، یک سایت فروشگاهی خواهید داشت.

سایت فروشگاه‌ساز امکانی است که بدون نیاز به دانش برنامه‌نویسی، به راحتی می‌توانید با استفاده از آن، یک سایت فروشگاهی برای خودتان طراحی کنید.

یکی از روش های ساخت فروشگاه اینترنتی این است که به جای اینکه سایت خود را بخش به بخش طراحی کنید، می‌توانید همه بخش‌ها را با استفاده از یک فروشگاه‌ساز ساده، به راحتی ایجاد کنید. استفاده از فروشگاه ساز، ارزان ترین روش راه اندازی فروشگاه اینترنتی است.

دسته بندی فروشگاه سازها

در نگاه کلی و عمومی فروشگاه‌سازها به دو دسته تقسیم می‌شوند :

دسته اول، سرویس‌هایی هستند که یک میزبانی با قالب سایت فروشگاهی آماده در اختیارتان قرار می‌دهند. در حقیقت با تهیه یک هاست وردپرس و انتخاب یک قالب از پیش طراحی شده، یک سایت فروشگاهی دارید که تنها باید محصولات خود را به آن اضافه کنید و متون مربوط به فروشگاه خود را در آن قرار دهید. دیگر نیازی به طراح ندارید و مدیریت صفحات سایت را بر عهده می‌گیرید. البته در این روش، نیاز دارید کمی با مفاهیم سایت آشنایی داشته باشید.

دسته دوم، در این سرویس تمامی مراحل طراحی سایت فروشگاهی، طراحی و مدیریت سایت بر عهده شرکت میزبانی است. حتی ثبت قرارداد با بانک‌ها برای دریافت درگاه پرداخت نیز انجام شده است. ضمن اینکه می‌توانید همیشه از مشاورین فنی و متخصصین دیجیتال مارکتینگ آنها برای گسترش هر چه بیشتر سایت خود، استفاده‌کنید. این نوع فروشگاه‌ساز ساده، بهترین و سریع‌ترین امکان برای ساخت یک فروشگاه‌اینترنتی است.

فروشگاه‌ساز، بهترین، سریع‌ترین و ارزان‌ترین روش برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی و شروع کسب درآمد اینترنتی ساده و راحت می باشد. این نوع سرویس‌ها، تمامی موارد مربوط به راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی را در نظر می‌گیرند و حتی مراحل لازم برای دریافت نماد الکترونیکی و درگاه بانکی را انجام می‌دهند.

موفقیت فروشگاه اینترنتی

دو رستوران را در نظر بگیرید که با امکانات و دکوری زیبا، کنار هم هستند و یکی همیشه شلوغ و پرمشتری و دیگری همیشه خلوت است. چرا؟ این مساله برای وب‌سایت هم صدق می‌کند. داشتن یک وبسایت فروشگاهی لزوما به معنای موفق‌شدن نیست. برای موفق شدن باید برنامه ریزی دقیق داشت و با جدیت کار کرد.

برای نمونه افرادی درخواست راه اندازی فروشگاهی مانند دیجی کالا را دارند، اما باید توجه کنند که  شبیه یک وب‌سایت‌بودن به هیچ وجه به معنای موفقیت نیست. برای آنکه شما باید سیستم ، فرهنگ ، استراتژی و صدها نکته دیگر که موجب موفقیت دیجی‌کالا و یا سایر فروشگاههای بزرگ شده را پیاده‌سازی کنید و تنها داشتن و راه اندازی وب‌سایت و فروشگاه ، هیچ فایده‌ای ندارد.

وبسایت موفق مانند نوک کوه یخ است. بخش عمده‌ای از این کوه یخ، پشت صحنه سازمان و کارهایی است که برای موفقیت انجام می‌شود.

توصیه های مهم برای فروشگاه اینترنتی

اگر هدفتان دوام و استمرار کسب درآمد از اینترنت با راه اندازی فروشگاه آنلاین می باشد، توصیه های کاربردی و ساده زیر را در مراحل راه اندازی سایت برای افزایش سطح کسب درآمد اینترنتی ، در نظر داشته باشید:

۱- فقط در زمینه‌ای فروش داشته باشید که در آن تخصص و به آن علاقه دارید.

۲- در دوره‌های بازاریابی و فروش شرکت کنید یا این که مطالعه کافی در این حوزه داشته باشید.

۳- بهترین انتخاب ممکن برای شروع، استفاده از وردپرس و فروشگاه‌ساز آن یعنی ووکامرس است.

۴- اگر در کنار فروش، کار آموزش انجام دهید و اطلاعات مفیدی به مشتریان بدهید، در موفقیت شما بسیار موثر خواهد بود.

۵- بهترین ، مهم ترین  و برترین شیوه برای جذب مشتری ، تولید محتوای تخصصی و کشاندن مشتریان هدفمند از طریق موتور جستجو گوگل می باشد. از راه تولید و انتشار محتوای تخصصی ، ارزشمند و کاربردی می توانید ضمن افزایش کسب درآمد اینترنتی ، مشتریان وفادار ، دائمی و فراوان داشته باشید.

۶- اگر مشتریان تجربه خوبی از فروشگاه اینترنتی داشته باشند، تبدیل به یکی از طرفداران همیشگی سایت شما خواهند شد.

نکته آخر کسب درآمد با راه اندازی فروشگاه آنلاین اینکه، هر نوع فروشگاه فیزیکی یا آنلاین، مزایا و چالش‌هایی برای صاحبان کسب و کارها به همراه دارد که باید در زمان راه اندازی آنها را در نظر داشته باشد تا بتواند در ادامه مسیر بهتر عمل کند.

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.