کسب درآمد جانبی

هر کسی می تواند در کنار شغل اصلی خود به راههای جانبی کسب درآمد توجه کند تا امورات زندگیش بهتر بچرخد و یا سطح درآمد و رفاه خود را افزایش دهد . همیشه بزرگان و ثروتمندانی مثل وارن بافت ، رابرت کیوساکی ، ناپلئون هیل و… توصیه می کنند که علاوه بر کسب و کار روزانه ، به مشاغل جانبی هم توجه ویژه ای داشته باشید.

هر کسی علاوه بر شغل اصلی و روزانه اش می تواند با توجه به مهارت ، تخصص ، علاقه و یا نیاز بازار به شغل دوم یا جانبی هم توجه کند و از این طریق اقدام به کسب درآمد نماید. با اوضاع اقتصادی فعلی جامعه و تورم سرسام آور و افزایش بی رویه قیمت کالاها ، دیگر شغل دوم به اندازه شغل اصلی دارای اهمیت شده است . برای همین در سایت پول یابی تصمیم گرفتم به شیوه و راههای کسب درآمد جانبی و یا کسب درآمد از طریق شغل دوم بپردازم.

کسب درآمد جانبی

هر کسی می تواند شغل اصلی و منبع کسب درآمد اول خود را داشته باشد و در کنارش برای بهبود شرایط زندگی ،به فکر شغل دوم یا جانبی باشد. افراد می تواند از مهارت و تخصص خود در مشاغل آزاد و یا مشاوره ای استفاده کنند و شروع به کسب درآمد کنند. برخی از آدم ها رویای رها کردن شغل اصلی خود را در ذهنشان دارد ولی بین واقعیت و رویا اختلاف از زمین تا آسمان است.

انگار برخی از انسان ها قدرت اجرای برخی از رویاهای خود را به دلیل عدم تامین منابع مالی ندارند. چون اگر بخواهند شغلشان را ترک کنند باید راههای دیگر کسب درآمد و تامین مخارج زندگی را بدانند و در اینجاست که به مشکل می خورند.

کسب درآمد جانبی ، کسب و کار جانبی ، شغل دوم ، کسب پول جانبی
در کنار شغل اصلی ، به دنبال ایده ها و اجرای کسب درآمد جانبی از طریق اینترنت و یا کسب و کار های واقعی باشید .

راه چاره این حالت ، انتخاب و داشتن شغل دوم و درآمد جانبی است تا ضمن پس انداز ، امکان راه اندازی شغل دوم در آینده را داشته باشند. چگونه می توان از الان به فکر آینده بود تا بتوانید سرمایه لازم برای تغییر شغل را داشته باشید؟ راههای زیادی وجود دارد که در اینجا به معرفی چند نمونه از آنها جهت آشنایی می پردازم.

پنج شیوه کسب درآمد جانبی ( شغل دوم )

راههای زیادی برای کسب درآمد دوم یا جانبی وجود دارد و با رشد اینترنت این روش ها هم زیاد شده است ولی در اینجا پنج راه خوب که همزمان در کنار شغل روزانه و اصلی می توانید انجام دهید معرفی می شود. این مشاغل جانبی عبارتند از:

۱- سرمایه گذاری در املاک

در کشورمان ایران همیشه املاک و مستغلات جزو سرمایه های پس اندازی محسوب می شوند که به دلیل تورم فزاینده در جامعه می توانند ارزش پول را حفظ کنند. رابرت کیوساکی در کتاب « پدر ثروتمند پدر فقیر » به ایده « درآمد منفعل » پرداخته است .البته کتاب درباره املاک و مستغلات نیست ، ولی ارزش داشتن دارایی های درآمدزا را به خواننده می فهماند. اگرچه سرمایه گذاری در املاک و مستغلات همیشه آسان و منفعل نیست ولی در صورت داشتن برنامه می تواند منبع سودآوری و کسب پول زیادی باشد.

راههای زیادی برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات وجود دارد که برخی از آنها عبارتند از:

– خانه بخرید و پس از مدتی کوتاهی آن را بفروشید.

– خانه بخرید و آن را به دیگران اجاره دهید.

– بخشی از خانه‌ای را که در آن سکونت دارید و زندگی می‌کنید را اجاره دهید.

– اقامتگاههای اماکن توریستی و تفریحی را بخرید و در تعطیلات اجاره بدهید.

– آپارتمان‌های چند طبقه ، اعم ۲ طبقه، ۳ طبقه، و ۴ طبقه اجاره دهید

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  مشاغل پردرآمد زنان ایران

– مجموعه‌های آپارتمانی بخرید و اجاره بدهید.

افراد ثروتمند سرمایه‌گذاری و کسب درآمد از طریق املاک و مستغلات را مانند یک لوکوموتیو می دادند. معتقدند شاید ساختن‌ آن کمی طول بکشد، اما وقتی به حرکت درآمد راه زیادی را بدون دردسر طی می‌کند و متوقف کردنش دشوار است.

۲- نوشتن کتاب

نوشتن کتاب بر خلاف تصور عمومی کار زیاد سختی نیست و عده ای فکر می کنند که نیاز به توانایی بسیار بالا ، هوش خاص ، زمان زیاد و… دارد در حالی که هر کسی می تواند بر اساس مهارت و تخصص خود کتاب بنویسد و آن را به صورت چاپی و یا الکترونیکی برای فروش ارائه دهد.

شیوه ها و راههای نگارش کتاب زیاد است که هر کدام عیب و حسن خود را دارد برای نمونه:

– می‌توانید کتاب‌هایی با موضوع مشخص نوشته و در سایت های مخصوص فروش کتاب منتشر کنید.

– می‌توانید از راه وب سایت شخصی کتابتان را منتشر کنید و آن را به مشتریان و مخاطبان خود بفروشید این کار به دلیل اینکه ورودی کاربران سایتتان مرتبط با تولید محتوایتان است ، موجب افزایش فروش می شود.

–  در سیستم های فروش فایل و فروشگاههای فروش محصولات دانلودی ارائه دهید.

– می‌توانید انتشار کتابتان را به یک انتشاراتی واگذار کنید که البته راضی کردنشان کار سختی می باشد. – می‌توانید یک کتاب گویا ضبط کنید و در ساییتان منتشر کنید.

نوشتن کتاب امروزه چندان سخت نیست و افراد زیادی را می شناسم که بر طبق علاقه و تخصص خود ، کتابهای مرتبط نوشته و منتشر کرده اند.

۳- راه اندازی سایت و وبلاگ

راه اندازی سایت و یا وبلاگ می تواند به عنوان یک منبع کسب درآمد جانبی مورد توجه باشد. ممکن است رشد سایت و وبلاگ کمی زمان ببرد، اما وقتی  که آن مجموعه طرفداران و مخاطبان خود را پیدا کرد، راههای زیادی برای پول درآوردن وجود دارد.

افراد زیادی وجود دارند که از طریق سایت و وبلاگ کسب درآمد خوبی دارند . مهم جذب بازدید کننده و مخاطب است که با تولید محتوای تخصصی و مفید به مرور به سمت آن خواهند آمد. از طریق فروش محصولات فیزیکی ، فروش فایل، بازاریابی رابطه‌ای ، مشاوره ، جذب انواع تبلیغات می توان از طریق سایت و وبلاگ پربازدید کسب درآمد داشت.

برای اینکه سایت و وبلاگ خوب با بازدید مناسب داشته باشید موارد زیر توصیه می شود:

– روی تولید محتوای باکیفیت ( محتوای سبز ) و تخصصی منحصر به فرد تمرکز کنید

– تلاش کنید تا محتوایتان گستره وسیعی از کابران اینترنتی را شامل شود تا ترافیک سایت و وبلاگتان بالا برود.

–  تا جایی که می توانید ایمیل کاربران و مخاطبان خود را بگیرید تا در فرصت های مناسب برایشان محتوای جدید و یا معرفی محصولاتتان را بفرستید.

توجه کنید که رشد سایت و وبلاگ سهل و ممتنع است یعنی در عین سادگی ، سخت و دشوار هم می باشد و لازمه اش سختکوشی زیاد ، جدیت ، پشتکار و صرف زمان می باشد ولی در صورت موفقیت کسب درآمد اینترنتی خوبی خواهید داشت.

در ایران بسیاری هستند که کسب درآمد اینترنتی با شغل دوم را سالهاست که دارند و از میزان درآمد اینترنتی آن هم بسیار راضی می باشند.

۴- فروش مهارت و تخصص

هر کس در زمینه و شغلی دارای مهارت و تخصص می باشد فرضا در زمینه فن بیان ، حسابداری ، طراحی سایت ، تدوین فیلم ، نوشتن محتوا ، مقاله و… که می توان از این راه پول درآورد. در هر زمینه و شغلی که دارای مهارت هستید یقینا عده ای هستند که حاضرند بابت رفع نیاز و یا راه اندازی کارشان ، پول پرداخت کنند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  گام های شروع کسب و کار جدید

صاحبان باهوش حرفه ها و مشاغل ف به خوبی می دانند باید روی کاری تمرکز کنند که در آن بهتر از بقیه هستند. از طرفی این موضوع زمینه ای است که شما علاقه هم دارید و می توانید به عنوان شغل و کار دوم وارد شوید و اقدام به کسب درآمد کنید.

علاوه بر آزادکاری ، می توانید به عنوان مشاور هم وارد شوید و گسترش اینترنت این کار را بسیار ساده کرده است. الان عده ای زیادی به عنوان مشاور در زمینه های مختلف در حال مشاوره دادن تخصصی هستند و از این راه کسب درآمد مناسبی دارند.

شما نگاه کنید در چه زمینه ای خوب و دارای مهارت هستید و کاربران و آدم های دیگر بابت چه چیزی باید به شما پرداخت داشته باشند؟ از همان طریق وارد شوید و اقدام به کسب درآمد کنید.

۵- فروش محصول خاص در اینترنت

می توانید روی تولید و یا ساخت یک یا چند محصول منحصر به فرد و خاص تمرکز کنید و آن را در سایت خود و یا سایر فروشگاههایی که امکان فروش و حراج برای کاربران دارند ، عرضه کنید. محصول می تواند فیزیکی یا دانلودی باشد ولی اگر خاص و متمایز باشد به مرور برایتان کسب درآمد به همراه خواهد داشت.

برای بازاریابی و تبلیغ آن هم می توانید از طریق شبکه های اجتماعی ، گروههای تلگرامی ، فروم و انجمن ها و… استفاده کنید. درست است که نمی توانید به صورت عمده فروش اقدام کنید ولی این کار به مروز زمان و با افزایش فروش ، یک منبع کسب درآمد خوبی برایتان خواهد شد. خودم سالها قبل، از فروش دو سه محصول از این طریق درامد بسیار بالایی داشتم و هنوز شیرینی کسب پول بالای آن محصولات در زیر زبانم هست.

در ابتدا شاید فروش به صورت هفتگی و یا چند هفته ،یکی دو تا محصول باشد ولی به مرور شاهد افزایش درآمد و کسب پول خوبی از این طریق خواهید بود.

سخن پایانی کسب درآمد جانبی

مطمئن باشید که شیوه های کسب درآمد جانبی بسیار بیشتر و فراتر از این پنج روشی می باشند که در اینجا معرفی کردم و طبق ضرب المثل مشت نمونه خروار است ، قصد داشتم تا بگویم که می توان بر اساس تخصص و مهارت خود یک کار و شغل جانبی داشت و این کار برای همه میسر است.

نکته بعدی اینکه اگر به روش های معرفی شده در بالا توجه کنید درون مایه همه اپآنها یک چیز مشترک می باشد و اینکه هیچ کار و شغل جانبی بدون سختکوشی و تلاش به نتیجه نمی رسد و همچنین هیچ کسب درآمدی بدون زحمت و داشتن برنامه مدون ، میسر نخواهد بود حتی اگر کسب درآمد از طریق شغل دوم باشد.

نکته آخر اینکه اگر واقعا به دنبال رفاه بیشتر و افزایش کسب درآمد و همچنین نشان دادن توانایی خود هستید از همین الان شروع به راه اندازی شغل دوم کنید فرقی ندارد که این شغل در اینترنت و یا در دنیای واقعی و سنتی کسب و کار باشد. مهم این است که شما دارای مهارت وتوانایی بالا هستید و می توانید آن را اجرایی کنید. مطمئن باشید خیلی زودتر و سریع تر از آنچه که تصور می کنید در شغل دومتان موفق خواهید شد و کسب درآمد مناسبی خواهید داشت.

مطلب پیشنهادی

مشاغل آزاد پردرآمد در ایران ، لیست شغل های پولساز در ایران ، لیست مشاغل جدید اینترنتی و آزاد

معرفی مشاغل آزاد پردرآمد در ایران

سوالات مهمی در ذهن افراد زیادی راجع به راه اندازی کسب و کارها مخصوصا مشاغل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.