آموزش لینک سازی در سایت های gov و edu

پرداختن به موضوع ایجاد بک لینک یا لینک سازی در سایت های gov و edu از چند جنبه دارای اهمیت بالایی است . اولین موضوع ، سئو یا بهینه سایت برای موتورهای جستجو است . شغل سئوکار مانند هر شغل دیگری ، پیچیدگی‌های خاص خود را دارد . سئوکار حرفه ای از تمام ترفندها و استراتژی‌های ممکن برای رسیدن به موفقیت استفاده می کند . افراد فعال در این حوزه می‌دانند که بک لینک‌های قوی کمک زیادی به بهینه سازی سایت نزد موتورهای جستجو می کنند . درواقع استفاده از بک لینک‌ فرصتی طلایی برای ارتقای SEO سایت است .

موضوع دوم ، ارتقای کسب درآمد اینترنتی و مقوله دیجیتال مارکتینگ است . البته دنیای دیجیتال مارکتینگ بسیار گسترده و پیچیده است . برای یادگیری و کار در حوزه دیجیتال مارکتینگ باید تحقیق زیادی کرد و آموزش های فراوانی دید . سئو یکی از زیرشاخه های دیجیتال مارکتینگ است که خود دارای زیر عنوان های بسیاری است .

در هر حال برای ارتقا و توسعه کسب و کار اینترنتی ، افزایش فروش آنلاین ، کسب درآمد اینترنتی بالا و جذب ترافیک هدفمند وب سایت ، ایجاد بک لینک یک راهکار مناسب می باشد .  لینک سازی در سایت های gov و edu به عنوان سایت های دانشگاهی و دولتی بسیار تاثیرگذار است .

در این مقاله سایت پول یابی قصد دارم تا به آموزش کامل و جامع لینک سازی در سایت های gov و edu بپردازم . امیدوارم این مقاله مورد استفاده علاقمندان قرار گیرد .

دلیل نیاز و اهمیت دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارها

بسیاری از کسب و کارها فروش محصولات و خدمات را با استفاده از فضای مجازی انجام می دهند  که در واقع همان دیجیتال مارکتینگ است . اصطلاح دیجیتال مارکتینگ Digital Marketing از دو کلمه Digital دیجیتالی بودن یا اینترنتی بودن و کلمه Marketing فروش و بازار تشکیل شده است . البته این تعریف بسیار سطحی و کلی است . این نکته را نباید فراموش کنید که این کسب و کار اینترنتی دارای حوزه های بسیار زیادی است .

هر فروش محصولی و یا ارائه خدماتی که به صورت دیجیتالی و اینترنتی انجام شود ، دیجیتال مارکتینگ صورت گرفته است . ضرورت و اهمیت استفاده از دیجیتال مارکتینگ در زمان شیوع ویروس کرونا خود را نشان داد  . در آن زمان  همه مغازه ها بسته شده بودند ، انگار بازار سنتی به پایان خود نزدیک شده بود . در دوران قرنطینه بیماری کرونا ، بسیاری از کسب و کارها به سمت دیجیتال مارکتینگ روی آوردند تا خدمات و محصولات خود را با استفاده از اینترنت و فضای مجازی ارائه دهند .

همان طور که در بازارهای سنتی تنوع مغازه ها و فروشگاه ها را می ببینید ، در دنیای دیجیتالی هم اینگونه است . برای هر قشر ، صنف و کسب و کار باید یک نوع مشخص و صحیح از صفحه ها وجود داشته باشد .

متنوع ترین اپلیکیشن ها و فضاهای مجازی برای همه نوع و قشر کسب و کار تهیه شود ، تا همه بتوانند در آن فعالیت کنند . همانطور که در بالا بیان شد ، دیجیتال مارکتینگ زیر شاخه هایی دارد که عبارتند از :

– ایمیل مارکتینگ .

– اینستاگرام مارکتینگ .

– سئو seo .

– موبایل مارکتینگ .

– بازاریابی محتوا .

– اینفلوئنسر مارکتینگ .

– تبلیغات اینترنتی .

تبلیغات کلیکی .

– سوشیال مارکتینگ .

لینک سازی در سایت های gov و edu , بک لینک EDU و GOV چیست؟

سئو seo و مبانی آن

در این مقاله اگرچه می خواهم درباره بک لینک یا لینک سازی در سایت های gov و edu صحبت کنم ولی باید کمی درباره سئو و مبانی ان توضیح دهم . فرض کنید قصد دانلود کتاب آموزش شروع کسب درآمد اینترنتی را از گوگل دارید . بلافاصله پس از تایپ و نوشتن این کلمات ، گوگل صفحه ای را باز می کند که چندین سایت مختلف و متنوع در آن است و لینک دانلود را هم قرار دارد .

اگر دقت کنید ، گوگل برای این کلمه کلیدی و جستجوی شما چندین صفحه را باز کرده اما به شما تنها صفحه اول را نشان می دهد . اما شما با انتخاب خودتان می‌توانید به صفحات دیگر بروید .

در صفحه اول چندین سایت هستند که مربوط به کلمه کلیدی شما تولید محتوای تخصصی کرده اند . اما تنها وب سایتی دارای سئو خوب است که محتوایش در صفحه اول و در نتیجه اول گوگل باشد . نتایج اول جستجو یا لینک شما ، سایت پول یابی است . چون سایت پول یابی با سئوی خوب دانلود کتاب آموزش شروع کسب درآمد اینترنتی را به صفحه اول رسانده است .

سئو در واقع به افراد کمک می کند تا بتوانند با بهبود سئوی وب سایت خودشان در نتایج گوگل در صفحه اول و در نتیجه اول آن قرار گیرند . هر چه شما در نتایج اول باشید ارائه خدمات و یا فروش محصولات تان بیشتر خواهد بود . ضمن اینکه در دید بودن شما را قادر می سازد که بستر مناسبی برای تبلیغات اینترنتی داشته باشید .

سئو خود دارای موارد بسیاری است که عبارتند از :

– سئو کلاه سفید و کلاه سیاه .

– لینک ها و انواع آنها .

– لینک سازی ( اعم از لینک داخلی و لینک خارجی یا بک لینک ) .

– سرویس های گوگل .

– کلمات کلیدی .

و… .

 لینک چیست ؟

لینکها در واقع یک راه میانبر است که می‌توان از آن استفاده کرد تا در بین صفحات حرکت کرد . لینک به فارسی همان پیوند نیز است که می‌توان کاربران را از یک صفحه به صفحه دیگر هدایت کرد . لینک خود کوتاه شده از کلمه دیگری به اسم هایپرلینک است .

آیا لینک یک کلمه است؟

برای پاسخ به این سؤال باید گفت که ، لینک می‌تواند یک کلمه و یا یک جمله و حتی یک تصویر باشد . کاربرد اصلی لینک این است که آن را داخل سایتی قرار داد تا به وسیله آن کاربر از یک صفحه به صفحه دیگر منتقل شود .

به طور کلی لینک ها نقش بسیار تعیین کننده و مهمی در بهبود سئوی یک سایت دارند . به همین دلیل برای ایجاد بک لینک ، مناسب در وب سایت های مرتبط باید تلاش زیادی انجام داد .

انواع لینک ها

لینک ها به انواع مختلفی تقسیم بندی می‌شوند و از هر کدام برای کار مشخصی استفاده می‌شود . در این میان اصطلاحی به اسم لینک بیلدینگ ( لینک سازی ) وجود دارد . منظور از آن ، مجموعه ای از اقدامات که برای بالا بردن تعداد و کیفیت لینک های ورودی انجام می‌دهیم ، را می گویند .

انواع لینک ها عبارت اند از:

– نوفالو .

– دوفالو .

– لینک UGC .

– لینک Sponsored .

– بک لینک .

– لینک ورودی .

– لینک داخلی .

تعریف بک لینک یا لینک خارجی

فرض کنید که تبلیغات و لینک خود را داخل یک سایت قرار داده اید تا کاربران آن سایت ببینند و بر روی آن کلیک کنند ، به این کار بک لینک دادن می گویند . پس زمانی که لینک صفحه وب سایت شما داخل سایت و صفحه دیگری قرار می‌گیرد به آن بک لینک می‌گویند . با دادن بک لینک تعداد ویو و بازدید از صفحه و سایت افزایش پیدا می کند .

موتور جستجوی گوگل با خزش به داخل صفحات به دنبال بک لینک ها است . لذا گوگل صفحه ای را که دارای بک لینک مناسبی باشد ایندکس می کند . پس با ایندکس شدن صفحه سایتتان نصف مسیر را رفته اید . بک لینک ها در بهبود سئو و رنک سایت حیاتی هستند و می‌توانند تأثیر بسیار زیادی داشته باشند .

سعی کنید به فکر استفاده و ایجاد بک لینک های خوب و مناسب برای صفحه و سایت تان باشید . هرچه تعداد و کیفیت بک لینک های بیشتر باشد ، شانس صفحه شما در پدیدار شد در صفحه اول و نتایج اول گوگل بیشتر است . موتور جستجوی گوگل با بررسی دقیق مجموعه بک لینک ها ، به یک سایت و محتوای آن ، اعتبار و ارزش می‌دهد .

بک لینک دقیقاً مصداق این مثال است که هرچه افراد بیشتر و معتبری از کسب و کار و حرفه شما تعریف کنند ، احتمال افزایش فروش شما بیشتر خواهد بود . اگر بخواهم همین مثال را به صورت دیجیتالی و اصطلاحی تعریف کنم باید بگویم ، هر چه سایت هایی که دارای رنگ خوب و اعتبار بالا هستند به سایت شما بک لینک دهند ، اعتبار و ارزش سایت شما بالا می رود . بک لینک ها هم دارای انواع مختلفی هستند .

اهمیت دامنه

در فضای مجازی و اینترنت می‌توانید سایت های بسیاری را با دامنه های متنوع مشاهده کنید . انتخاب یک دامنه صحیح و مناسب برای سایت می‌تواند یکی از اصلی ترین کارهایی باشد که در بهبود سئو تاثیر دارد .

آدرس سایت دقیقاًچیزی است که افراد باید همیشه در ذهن شان داشته باشند و از آن برای جستجو استفاده کنند . یعنی اگر کاربری بخواهد به طور مستقیم به دنبال سایت شما بگردد باید آدرس سایت شما را در خاطر خود داشته باشد .

نشانی وب سایت متشکل از یک عنوان و نام است و در ادامه آن دامنه قرار خواهد گرفت . دامنه ها بسیار گسترده و متنوع هستند . شما با توجه به شغل و کسب و کار و حیطه کاری خود می‌توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید .

به طور مثال، آدرس سایتی poolyabi.ir است . اما کاربر به صورت دقیق نمی‌تواند به خاطر بیاورد که .com  یا .ir  بوده است . کاربر با یک اشتباه کوچک می‌تواند poolyabi.com به صفحه و سایت دیگر منتقل شود . لذا به صورت کلی شما را از خاطر ببرد و یا به کلی شما را گم کند .

بک لینک edu

یکی از دامنه های بسیار مهمی که بسیاری از مؤسسات و آموزشگاه ها از آن استفاده می کنند ، دامنه edu است . کلمه edu مخفف و کوتاه شده یک کلمه دیگر است به اسم education  به معنی تحصیلی است .

انواع دامنه ها عبارت اند از:

.com

.net

.ir

.org

.edu

.gov

.biz

.int

اما بک لینک EDU در یک جمله یعنی اینکه یک لینک از یک دامنه edu بگیرید . این دامنه‌ها شامل وبسایت‌های رسمی مدارس ، دانشگاه‌ها و سایر موسسات دانشگاهی و آموزشی معتبر در یک کشور هستند . همان طور که در بالا اشاره شد ، edu مخفف Education و به‌معنای تحصیلات یا آموزش است . در این‌جا منظور ما گرفتن بک لینک از وبسایت‌هایی مانند دانشگاه صنعتی شریف است . لینک سامانه این دانشگاه به این صورت است:

https://edu.sharif.edu

گرفتن بک لینک آموزشی و دانشگاهی ممکن است در نظر ساده باشد، اما دشواری های خاص خودش را دارد . توجه کنید که افراد نمی‌توانند از دامنه های gov و edu برای سایت خود استفاده کنند . چون یک شخص حقوقی که دارای سازمان و ارگانی است خواستار استفاده از این دامنه ها است . سازمان ها و ارگان های بزرگ در نگاه موتورهای جستجو دارای رتبه و مقام بالایی هستند . اما اگر این سازمان ها در حوزه آموزشی فعالیت کنند ، گوگل به آن ها بهای بیشتری می‌دهد .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  آموزش لینک بیلدینگ

راهکار یافتن بک لینک EDU

اگر قصد دارید که سایت هایی که دارای دامنه EDU هستند را پیدا کنید تا بتوانید از آنها بخواهید که به سایت شما بک لینک دهند ، بهتر است که مراحل زیر را انجام دهید :

– Site : EDU  را در گوگل جستجو کنید .

– حوزه کاری و کسب و کار خود را مشخص کرده و در ادامه آن بنویسید .

– سپس سایت هایی که در نتایج اولیه گوگل آمده را به خوبی بررسی کنید .

– دقت کنید که با کسب و کار و محتوای وب سایت شما ارتباط داشته باشند .

می‌توانید با کمی جستجو سایت مورد نظر خودتان را پیدا کنید . اما باید دقت داشته باشید و خوب بررسی کنید تا نتیجه منفی برای سایت شما نداشته باشد . چون هر اشتباه کوچکی می‌تواند منجر به پنالتی سایت شما از طرف شود . پس از این اتفاق ، دیگر گوگل وب سایت و صفحات شما را به کاربران نمایش نمی دهد .

همه سایت ها را بررسی کنید و بهتر است که سایت هایی که در صفحه اول و در نتایج اول گوگل هستند را بررسی کنید . چون آنها علاوه بر اینکه در حوزه کسب و کارتان هستند  از طرفی دارای دامنه EDU  هستند . لذا خود دارای سئو و رنک قابل قبولی از موتور جستجوی گوگل دارند . همین موضوع به افزایش اعتبار سایت شما کمک شایانی خواهد کرد و با این کار با یک تیر دو نشان را زده اید .

 شناخت بک لینک gov

پسوند GOV  در واقع یک پسوند برای نهادها و موسسات دولتی و حکومتی است . مخفف کلمه GOVERMENT به معنای دولت یا حاکمیت است . همانطور که می‌توان حدس زد ، پسوند GOV  تنها به دست افراد و نهاد های دولتی است و افراد عادی نمی‌توانند از این دامنه برای سایت خود استفاده کنند . با توجه به قدرت و اعتبار دولت ها و حکومت ها ، پسوند GOV هم دارای اعتبار و قدرت بسیار بالای نسبت به دیگر دامنه ها می باشد .

حتما در مراجعه به سامانه‌های دولتی با این پیشوند سروکار داشته‌اید . برای مثال سامانه درخواست کارت واکسن کرونا که یک وبسایت دولتی است به این شکل است : https://vcr.salamat.gov.ir/fa

بسیاری از افراد و صاحبان کسب و کارها به این فکر می کنند که از سایت های دولتی و حکومتی بک لینک بگیرند تا اعتبار و ارزش سایت شان افزایش یابد . فکر بسیار خوبی است اما دقت کنید که نباید تنها تمرکز شما بر روی پیوند ها و بک لینک ها باشد .

محتوای داخل سایت شما باید جذاب و ارزش آفرین باشد تا کاربر از سایت شما مجدداً دیدار کند . درست است که استفاده از بک لینک ها می‌تواند بسیار تأثیر گذار باشد اما سایت شما باید در همه قسمت ها بهترین باشد . محتوای ارزش آفرین و مناسب می‌تواند هر مخاطب و کاربری را بدون داشتن پیوند های دولتی و آموزشی جذب کند .

راههای بک لینک گرفتن از سایت های gov

شیوه های مختلف و متنوعی برای بک گرفتن از سایت های دولتی وجود دارد که صاحبان کسب و کارها می توانند از آنها استفاده کنند . از جمله موارد زیر :

۱- بک لینک کامنتی

برای گرفتن بک لینک دولتی GOV می‌توانید کارهای جایگزینی انجام دهید . مثلا می‌توانید ، نظر و کامنتی در مورد وبلاگ ها و مقاله های دولتی بنویسید . به اصطلاح از بک لینک کامنتی استفاده کنید و سعی کنید در مورد هر مقاله و وبلاگ یک کامنت بنویسید و درج کنید .

با این کار احتمال ساخت بک لینک GOV را افزایش خواهید داد . ولی متاسفانه خبر بد این است که بیشتر سایت های GOV و دولتی قسمت درج نظر را مسدود می کنند . لذا افراد نمی‌توانند در مورد مقاله ها و وبلاگ هایشان نظر و کامنت درج کنند .

البته برخی از سایت های دولتی ، قسمت درج نظر را مسدود نکرده اند و می‌توانید در آن قسمت نظر و کامنت درج کنید . ولی زیاد خوشحال نشوید ، چون آن قسمت نوفالو شده و تاثیر چندانی نخواهد گذاشت . با این حال اگر کمی جستجو کنید و پشتکار داشته باشید می‌توانید سایت های دولتی را پیدا کنید که دارای پسوند GOV بوده،  قسمت درج نظر را مسدود نکرده اند و به عبارتی دوفالو است .

اگر به دنبال سایت های دولتی می گردید که نظر را کامنت کنید و دو فالو باشد ، عبارت زیر را در گوگل جستجو کنید:

“site:.gov inurl:blog “post a comment” -”comments closed” – “you must be logged in” “niche you’re searching”

۲- تولید محتوا درباره دولت ها و شخصیت ها

علاوه بر نظر دادن ، می‌توانید از راه ها و روش های بسیاری استفاده کنید تا شاید بک لینکی از یک سایت GOV بگیرید . به طور مثال سعی کنید در یکی از صفحات سایت خود در مورد یک سیاستمدار محتوا آماده کنید . یا درباره آژانس های دولتی بنویسید و سعی کنید در مورد آنها صحبت کنید .

در مورد قوانین جدیدی که وضع می‌شوند بنویسید . توصیه می شود که محتواهای خود را به سمت حکومت ها و دولت ها ببرید . اما این نکته طلایی را نباید فراموش کنید که نباید محتوایی بنویسید که به محتواهای شما و کسب و کارتان ارتباطی ندارد. سعی کنید ارتباط و سنخیتی بین محتواهای خود و قوانین جدید پیدا کنید و در مورد آن بنویسید .

می توانید بک لینک را با تولید محتوای ارزشمند و غنی از این حوزه ها به دست آورید . این امر دور از دسترس نیست . فقط باید به یافتن سازمانی توجه داشته باشید که بتواند مقالات یا مطالبی را در سایت منتشر کند .

بسیاری از سازمان ها از وبلاگ ها و انجمن های مختلف در محتوای خود استفاده می کنند . یا در قسمت نظرات آدرس سایت شما را دریافت می کنند . فقط باید توجه کنید نظارت هایی که در این سایت ها انجام می دهید با دقت بالایی می باشد . بنابراین ، اگر نظر مناسبی برای پست شان نگذارید ، نظر شما منتشر نمی شود و بک لینک را از این سایت ها دریافت نمی کنید .

دلایل اهمیت لینک سازی در سایت های gov و edu

وقتی صحبت از تسلط در بازار محتوا می شود ، رقابت با دولت یا دانشگاه آسان نخواهد بود . وبسایت‌های دولتی و مراکز آموزشی در بالاترین رتبه نردبان رقابت قرار دارند . با این حال، از این وبسایت‌ها به سادگی عبور نکنید . قبل از یافتن فرصت ایجاد بک لینک‌های قدرتمند به سایت خود، مهم است که درک کنیم چرا این بک‌لینک‌ها اینقدر قدرتمند هستند .

ممکن است برخی افراد تصور کنند Google این نوع لینک‌ها را فقط به دلیل اینکه دامنه‌های edu و gov هستند ، دارای ارزش می‌داند . اما این تصور کاملا اشتباه است . ارزش این سایت‌ها مانند هر سایت دیگری ، از اعتبار آنها در دنیای وب ناشی می‌شود . سایت‌هایی با این دامنه‌ها به‌طور معمول دارای اقتدار و قدرت بالایی هستند . همچنین بسیاری از سایت‌های قابل اعتماد و با کیفیت به آنها لینک دارند .

به‌همین دلیل است که بسیاری از این سایت‌ها توسط گوگل معتبر شناخته می‌شوند . این سایت‌ها بسیار معتبر هستند و از سوی دیگر با گسترش تکنولوژی و هوشمند شدن مراکز اداری افراد زیادی هر روزه برای کارهای اداری خود به این سایت‌ها مراجعه می‌کنند . پس می‌توانند در بهبود سئوی وب سایت شما بسیار موثر باشند . همچنین این بک لینک‌ها می‌توانند بر رنکینگ وب سایت شما در موتور جستجوی Google تاثیر گذاشته و به بهبود رتبه وبسایت شما کمک شایانی کنند .

یافتن سایت‌های EDU و GOV برای لینک سازی خارجی

در بالا به صورت کلی به چگونگی یافتن لینک سازی در سایت های gov و edu اشاره شد . اولین قدم در ساخت بک لینک‌های قدرتمند و اجرای استراتژی‌های لازم ، یافتن دامنه‌های مناسب است . ممکن است بخواهید برای پیدا کردن سایت مناسب دولتی یا دانشگاهی خود به جستجو در گوگل اکتفا کنید . اما این کار شما را با گستره بزرگی از سایت‌ها روبرو خواهد کرد .

لیست سایت‌هایی که برای کسب‌وکارتان مناسب باشند ، بسته به استراتژی خاصی که از آن استفاده می‌کنید متفاوت می باشند . اما برای شروع کار ابزارهای پیشرفته‌ای برای جستجو وجود دارند که می‌توانید مورد استفاده قرار دهید . عملگرهای دستوری جستجوی گوگل یا google search operator در پیدا کردن سایت مناسب، چراغ راه شما هستند .

در واقع با استفاده از اپراتور جستجوی گوگل شما به‌طور حرفه‌ای کار جستجو را انجام می‌دهید . این عملگرها لغات یا نمادهایی هستند که نتیجه جستجوی شما را فیلتر می‌کنند . شما با افزودن این کلمات و یا نمادها، نتایج جستجو را محدود می‌کنید و تنها بخشی از نتایج جستجو را مشاهده می‌کنید که به کار شما ارتباط بیشتری دارند .

تکنیک‌های ساختن بک لینک‌های EDU و GOV

یکی از مهم‌ترین دلایلی که بسیاری از لینک‌های خارجی این سایت‌ها معتبر شناخته می‌شوند ، این است که به محتوای بی‌ارزش و نامعتبر لینک نمی‌دهند . البته گرفتن بک لینک از این سایت‌ها هم به سادگی به دست نمی‌آید . برای به‌دست آوردن بک لینک از یکی از این سایت‌ها ، باید تکنیک‌هایی را به‌کار بگیرید . که برخی از آنها در بالا اشاره شد . در ادامه تکنیک‌های مختلفی را می‌خوانید که برای دریافت لینک‌های مورد نظرتان مفید هستند .

۱- استفاده از لینک های محلی

یکی از بهترین استراتژی‌هایی که می‌توانید برای به‌دست آوردن لینک‌های باکیفیت استفاده کنید ، شروع به فعالیت محلی است . می‌توانید در یک سایت که مربوط به محل کسب‌وکارتان است و از دامنه‌های دولتی و دانشگاهی مورد نظر استفاده می‌کند بخواهید که لینک وب‌سایت شما را در صفحه خود قرار دهد . برای مثال اگر شما یک ناشر کتاب‌های دانشگاهی هستید ، می‌توانید به این ترتیب از دانشگاه مورد نظر لینک دریافت کنید .

۲- ارائه تخفیف

این تکنیک ارائه تخفیف همیشه درست کار می‌کند چون گرفتن بک لینک ارزان از این مراکز کمی سخت است . دادن تخفیف به دانشکده‌ها و کارمندان ادارات دولتی می‌تواند دلیلی باشد که آنان به وب سایت شما لینک دهند . یادآوری این نکته حائز اهمیت است که نباید تخفیف را در ازای لینک دادن ارائه کنید . چون این کار برای گوگل بسیار ناخوشایند است .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  آموزش کامل لینک سازی در سایت های وب 2

بهتر است به شخص مسئولی در بخش منابع انسانی اطلاع دهید که دانشجویان این دانشکده یا کارمندان این واحد دولتی در صورت استفاده از کالا یا خدمات شما ، واجد شرایط تخفیف هستند . به احتمال زیاد آنها خوشحال می‌شوند که به وبسایت شما لینک دهند .

۳- مصاحبه و پروپاگاندا

راه دیگر برای لینک سازی در سایت های gov و edu ، مصاحبه با یک عضو برجسته از کارمندان دولتی یا دانشجویان برجسته است . با میزبانی مصاحبه در سایت خود و تاکید بر توانایی‌های آن فرد خاص می‌توانید یک بک لینک قدرتمند را به‌دست آورید . باز هم مهم است که برای استفاده از این تکنیک ارتباطات خود را قوی کنید . مثلا ، سعی کنید یک استاد را پیدا کنید که موضوعاتی را آموزش می‌دهد که با کسب‌وکارتان ارتباط نزدیکی دارد .

۴- ایجاد یک صفحه استخدام

ایجاد یک صفحه مشاغل و استخدام می‌تواند راه مؤثر دیگری برای به‌دست آوردن بک لینک باشد . با ایجاد این صفحه می‌توانید پیشنهادات کاری سخاوت‌مندانه‌ای را ارائه دهید . در عوض از یک سایت دانشگاهی معتبر و یا حتی یک سایت دولتی مرتبط بک لینک دریافت کنید .

۵- ارائه منبع ارزشمند

ایجاد یک منبع ارزشمند خاص و مرتبط با کسب‌وکارتان ، به شما کمک می‌کند تا یک وب سایت edu یا gov مایل باشد به آن لینک بدهد . این منبع می‌تواند یک مطالعه موردی عمیق یا وایت پیپر آموزشی باشد که اطلاعات ارزشمندی را برای دانشجویان یک دانشگاه یا کارمندان دولتی ارائه می‌دهد .

۶- لینک شکسته

این مورد یکی دیگر از استراتژی‌ها مورد استفاده برای لینک سازی در سایت های gov و edu است . استفاده از یک ابزار Link Finder می‌تواند به شما کمک کند تا لینک‌های شکسته و بی‌استفاده را به‌سرعت و به‌راحتی پیدا کنید . پس از آن کافی است از مدیر وبسایت بخواهید که لینک شما را با منبع مربوطه جایگزین کنند . ترفند معرفی و شناخت بک لینک شکسته راهکار مناسبی برای برقرار ارتباط می باشد .

بک لینک از سایت edu و gov , راهکار دریافت بک لینک‌های edu و gov و اهمیت آنها در سئو

ویژگی‌های بک لینک های دولتی و دانشگاهی

۱- تاثیر شگرف این نوع بک لینک بر سئو سایت

موتور جستجوی گوگل به وضوح اعلام کرده که لینک سازی در سایت های gov و edu بسیار مهم است . زیرا این وب سایت ها اطلاعات و اشتراک گذاری بالایی را ارائه می دهند . ضمن اینکه سخت گیری های خاصی دارند و به راحتی نمی توانید بک لینک از این وب سایت ها دریافت کنید .

لذا سعی کنید محتوای غنی ایجاد کنید تا بتوانید بک لینک طبیعی از این سایت ها به صورت رایگان دریافت کنید . این نوع لینک سازی محتوایی موجب بهبود سئو سایت می شود . از نظر گوگل دریافت بک لینک از سایت های دولتی و دانشگاهی یک نقطه مثبت برای وب سایت ها است .

۲- اعتبار بالای دامنه

دامنه‌های gov و edu به موسسات آموزشی و دولتی تعلق دارند . این نوع دامنه‌ها از نظر گوگل معتبرتر از سایر دامنه‌ها مانند com یا net هستند . دلیل این امر آن است که گوگل این موسسات را به عنوان منابع قابل اعتماد و موثق می‌شناسد .

خلاصه اینکه ، دریافت بک لینک از این دامنه‌ها به افزایش اعتبار و اعتماد گوگل به سایت شما کمک می‌کند . برای مثال، بک لینکی که از یک دانشگاه معتبر مثل شهید بهشتی تهران دریافت می‌کنید ، به مراتب ارزشمندتر از بک لینکی است که از یک وبلاگ شخصی دریافت خواهید کرد .

۳- ماندگاری بالا

بک لینک‌های edu و gov به طور کلی ماندگار هستند و به مرور زمان حذف نمی‌شوند . دلیل این امر آن است که این وب‌سایت‌ها توسط سازمان‌های معتبری اداره می‌شوند و به طور مرتب به‌روز می‌شوند .

در مقابل ، بک لینک‌ها از وب‌سایت‌های شخصی یا تجاری ممکن است به دلیل حذف شدن وب‌سایت یا تغییر محتوای آن از بین بروند . این موضوع به این معنی است که بک لینک‌های edu و gov برای سئو سایت شما ماندگاری بیشتری دارند و می‎توانند در بلندمدت به کسب و کارتان سود برسانند .

۴- بالاترین کیفیت

لینک سازی در سایت های gov و edu در بالاترین میزان کیفیت ایجاد می شود . دلیل این امر آن است که محتوای این وب‌سایت‌ها توسط متخصصان در زمینه‌های مربوطه تولید می‌شود و از نظر دقت و اعتبار بالا است .

در مقابل ، بک لینک‌های از وب‌سایت‌های کم‌کیفیت ممکن است اسپم باشند یا محتوای نامربوطی داشته باشند . دریافت بک لینک از وب‌سایت‌های باکیفیت به گوگل نشان می‌دهد که سایت شما محتوای ارزشمند ارائه می‌دهد و این موضوع به افزایش رتبه شما در نتایج جستجو کمک می‌کند .

۵- تاثیر قوی بک لینک ها

بک لینک‌های edu و gov تاثیر قوی بر رتبه‌بندی سایت ها در موتورهای جستجو دارند . دلیل این امر آن است که گوگل به این نوع بک لینک‌ها ارزش زیادی می‌دهد . در نتیجه ، دریافت بک لینک از این دامنه‌ها می‌تواند به افزایش رتبه و ترافیک وب سایت کمک زیادی کند . تاثیر این نوع بک لینک‌ها به قدری زیاد است که می‌تواند حتی رقبای قدرتمند شما را نیز کنار بزند .

معایب بک لینک‌های edu و gov

اطمینان از باقی ماندن لینک در سایت دولتی یا دانشگاهی بسیار مهم است . اما اغلب این سایت‌ها به‌صورت مداوم به‌روزرسانی و بررسی می‌شوند . به همین دلیل امکان باقی ماندن بلند مدت در این سایت‌ها خیلی سخت است و گاهی حضور شما در آن دائمی نیست . شاید اگر محتوای مفیدی تولید کنید و زبان و ادبیات محتوای شما با سایت مورد نظر یکسان باشد ، همکاری طولانی‌تری داشته باشید .

برای افزایش مدت گرفتن بک لینک و جلوگیری از کاهش رتبه که به‌دنبال حذف شما اتفاق می‌افتد مهم است در انتخاب سایت و محتوای خود و نحوه همکاری دقت زیادی داشته باشید و هوشمندانه عمل کنید . مورد دیگر اینکه ، اگر سایت شما کیفیت لازم را نداشته باشد ممکن است بک لینک تان از طرف سایت های علمی و دانشگاهی بدون اخطار و اطلاع ، سریع حذف شود .

در مورد سایت های حکومتی و دولتی سخت گیری های خاصی وجود دارد . در صورت مغایرت دیدگاه یا جهت گیری های سیاسی ، چه بسا لینک شما حذف شود . معمولا سایت های دولتی ، سایت های همفکر و همراه را قبول داشته و آنها را تایید می کنند . سایت های منتقد و غیر همراه معمولا تایید نمی شود .

این سایت ها علیرغم اینکه ارزش و اعتبار فوق العاده ای دارند ولی عیبی هم دارند و این است که نسبت به سایرین دیرتر ایندکس می شوند . اما تاثیری که دارند فوق العاده زیاد است .

فهرست سایت های gov و edu برای لینک سازی

سایت های دولتی و دانشگاهی اصولا به صورت پولی هستند و ایندکس شدن شان کمی دیر انجام می شود . همان طور که در این مقاله اشاره شد ، گوکل توجه ویژه ای به این گروه دارد و ارزش زیادی برای آنها قائل است . در اینجا لیستی از سایت های gov و edu تهیه کردم که می توانید در آنها محتوا قرار دهید و یا اینکه پروفایل بسازید . از این مدل لینک سازی در سایت های gov و edu می توانید برای برندینگ کسب و مارتان استفاده کنید .

توجه کنید که اصولا ساخت بک لینک در این سایت ها کمی قلق دارد و باید بدانید به کدام بخش مراجعه کنید و یا چه ایتم هایی را پر کنید .

فهرست سایت های دانشگاهی ، آموزشی ، دولتی و حکومتی برای بک لینک

http://deansblog.lcs.syr.edu

http://blog.geecon.org

http://elconcept.uoc.edu

http://blog.mohe.gov.my

http://elconcept.uoc.edu

http://mseverett.blog.macc.nsw.edu.au

https://podcast.asc.upenn.edu

http://eventsblog.boa.ac.uk

http://www.srttu.edu

www.khthec.edu.tvu.ac.ir

www.afp۲ksh.edu.tvu.ac.ir

www.dkermanshahtc.edu.tvu.ac.ir

www.dkermanshahtc.edu.tvu.ac.ir

https://mathsci.sharif.edu

https://www.ee.sharif.edu

www.p-islamabadgharb.tvu.ac.ir

http://ejraee.gov.ir

http://cabinet.gov.ir/

http://www.women.gov.ir

http://www.nipo.gov.ir

ict.gov.ir

https://tabriz.ict.gov.ir

https://wa.ict.gov.ir

https://ardebil.ict.gov.ir

https://esfahan.ict.gov.ir

https://alborz.ict.gov.ir

https://ilam.ict.gov.ir

https://boushehr.ict.gov.ir

https://chb.ict.gov.ir

https://skh.ict.gov.ir

https://razavi.ict.gov.ir

https://nkh.ict.gov.ir

https://khozestan.ict.gov.ir

https://zanjan.ict.gov.ir

https://semnan.ict.gov.ir

https://sb.ict.gov.ir

https://fars.ict.gov.ir

https://qazvin.ict.gov.ir

https://qom.ict.gov.ir/

https://kurdestan.ict.gov.ir

https://kerman.ict.gov.ir

https://kermanshah.ict.gov.ir

https://kb.ict.gov.ir

https://golestan.ict.gov.ir

https://gilan.ict.gov.ir

https://lorestan.ict.gov.ir

https://mazandaran.ict.gov.ir

https://markazi.ict.gov.ir

https://hormozgan.ict.gov.ir

https://hamedan.ict.gov.ir

https://yazd.ict.gov.ir

http://www.mefa.gov.ir

http://www.irica.gov.ir

http://www.mfa.gov.ir

http://behdasht.gov.ir

http://salamat.gov.ir

http://www.fda.gov.ir

http://www.mcls.gov.ir

http://ihio.gov.ir

khrsouth.tazirat.gov.ir

khrnorth.tazirat.gov.ir

hrm.tazirat.gov.ir

yzd.tazirat.gov.ir

mrk.tazirat.gov.ir

mzn.tazirat.gov.ir

lrs.tazirat.gov.ir

gls.tazirat.gov.ir

kvb.tazirat.gov.ir

krs.tazirat.gov.ir

krm.tazirat.gov.ir

qom.tazirat.gov.ir

qaz.tazirat.gov.ir

far.tazirat.gov.ir

svb.tazirat.gov.ir

smn.tazirat.gov.ir

znj.tazirat.gov.ir

khz.tazirat.gov.ir

khr.tazirat.gov.ir

chb.tazirat.gov.ir

teh.tazirat.gov.ir

ilm.tazirat.gov.ir

bsh.tazirat.gov.ir

esf.tazirat.gov.ir

ard.tazirat.gov.ir

agh.tazirat.gov.ir

ash.tazirat.gov.ir

hmd.tazirat.gov.ir

tazirat.gov.ir

gil.tazirat.gov.ir

mod.gov.ir

http://cobi.gov.ir

http://ntoir.gov.ir

www.mimt.gov.ir

imidro.gov.ir

sif-gov.ir

ecommerce.gov.ir

http://www.isc.gov.ir

http://www.atf.gov.ir

www.farhang.gov.ir

http://azarsh.farhang.gov.ir

http://azargh.farhang.gov.ir

http://ardebil.farhang.gov.ir

http://isfahan.farhang.gov.ir

http://alborz.farhang.gov.ir

http://ilam.farhang.gov.ir

http://boushehr.farhang.gov.ir

http://tehran.farhang.gov.ir

http://khj.farhang.gov.ir

http://khrz.farhang.gov.ir

http://khsh.farhang.gov.ir

http://khz.farhang.gov.ir

http://zanjan.farhang.gov.ir

http://semnan.farhang.gov.ir

http://sb.farhang.gov.ir

http://fars.farhang.gov.ir

http://ghazvin.farhang.gov.ir

http://qom.farhang.gov.ir

http://kordestan.farhang.gov.ir

http://kerman.farhang.gov.ir

http://jk.farhang.gov.ir

http://kermanshah.farhang.gov.ir

http://kb.farhang.gov.ir

http://lorestan.farhang.gov.ir

http://mazandaran.farhang.gov.ir

http://markazi.farhang.gov.ir

http://hormozgan.farhang.gov.ir

http://hamedan.farhang.gov.ir

http://yazd.farhang.gov.ir

http://chb.farhang.gov.ir

http://golestan.farhang.gov.ir

http://gilan.farhang.gov.ir

http://qeshm.farhang.gov.ir

masajed.farhang.gov.ir

qia.farhang.gov.ir

elmikarbordi.farhang.gov.ir

http://www.qazvin.gov.ir

http://gov.kr.ir

http://www.ostan-ag.gov.ir

http://www.ostan-as.gov.ir

http://moe.gov.ir/

http://www.msy.gov.ir

http://ssc.msy.gov.ir

فهرست بک لینک EDU و GOV از دامنه های با اتوریتی بالا و یونیک , معرفی سایت هایی برای لینک سازی علمی و دولتی

سخن پایانی لینک سازی در سایت های gov و edu

یکی از فاکتورهای تقسیم بندی دامنه توسط گوگل پسوند آن است . توجه کنید که دو پسوند edu و gov به خاطر ماهیتی که دارند جزو بهترین و مورد اعتمادترین دامنه ها از نظر گوگل می باشند . دلیل اصلی این موضوع آن است که دامنه های ارگان های دولتی gov و دامنه های موسسات آموزشی edu توسط یک فرد مدیریت نمی شود و قطعا سایت آن وابسته به یک دولت یا سازمان قدرتمند است .

البته گرفتن بک لینک از وب سایت های آموزشی و دولتی یک کار زمانبر بوده و سختی خاص خودش را دارد . در واقع باید سخت کار کنید تا این پیوندها را به دست آورید . اما تاثیرش بسیار بیشتر از دریافت پیوندها از سایر دامنه می باشد ، چون جزو دامنه های سطح بالا است . وب سایت شما باید مبتنی بر مطالب آموزنده و مرتبط ، همراه با بهینه سازی برای استفاده و لینک دادن در این نوع سایت ها باشد . سعی کنید از نظر کیفیت ، محتوای سایت خودتان را ارتقا دهید .

نکته آخر لینک سازی در سایت های gov و edu اینکه ، داشتن پیوندها از این سایت ها مشمول پیوندهای پیشرفته است . لذا رتبه وب سایت شما را بهبود بخشیده و موجب ارتقای کسب و کار و افزایش کسب درآمد اینترنتی خواهد شد .  استفاده از بک لینک‌های edu و gov به عنوان اولین قدم در استراتژی لینک سازی ، روشی ایده‌آل برای کسب رتبه بهتر و افزایش اعتبار سایت شماست . اما این کار به معنای اتمام فعالیت تان نیست . باید با تولید محتوای ارزشمند ، تخصصی و کاربردی جایگاه کسب و کارتان را به اندازه ای ارتقا دهید که دیگران به سایت شما به صورت طبیعی لینک دهند .

مطلب پیشنهادی

آموزش ساخت لینک سایت

آموزش ساخت لینک رایگان

یکی از روش‌های سئو خارجی Off-page Seo ساخت لینک رایگان است . لینک سازی یا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.