۵
(۲۷)

در ابتدای این مقاله برای درک بهتر جایگاه و اهمیت تبلیغات پاپ آپ همین بس که گفته شود از زمان ظهور اینترنت و کسب درآمد اینترنتی ، تبلیغات بالاپر یا پاپ آپ وجود داشته است . فارغ از بحث موافقان و مخالفان ، توجه کنید که تبلیغات پاپ آپ Pop-up ads نوعی استراتژی بازاریابی محسوب می شود که صاحبان کسب و کارهای از آن بهره می برند .

این تبلیغ پر سر و صدای اینترنتی اساسا نوعی استراتژی بازاریابی است که عمدتا برای : ۱- تبلیغ محصولات یا خدمات ، ۲- برندسازی ، ۳-  افزایش میزان بازدید وب سایت و ۴- کسب درآمد اینترنتی استفاده می شود .

نکته مهم در شیوه استفاده درست از پاپ‌آپ است . چون  اگر درست طراحی نشود ، تجربه کاربری را خراب کرده و موجب ترک سایت و ضربه به کسب و کارها می‌شود . بنابراین باید دارای زمان‌بندی مناسب بوده طوری که مزاحم خواندن محتوا نشود . ضمن اینکه ارزش واقعی به کاربر ارائه داده و قابل بستن باشد .

در این مقاله سایت پول یابی ضمن پرداختن به اهمیت تبلیغات پاپ آپ برای کسب و کارهای آنلاین به شیوه کسب درآمد اینترنتی با تبلیغات پاپ آپ هم اشاره می شود .

پاپ آپ یا تبلیغات بالاپر چیست؟

تبلیغات بالاپر ، واشو ، بازشو یا پاپ آپPop-up ads  نوعی تبلیغات آنلاین و یک پنجره اضافی است که در یک پنجره مرورگر جدید نمایش داده شده و پیشنهادی به بازدیدکننده یا مخاطب ارائه می دهد . پاپ آپ معمولا با کمک جاوا اسکریپت یا Adobe Flash در یک پنجره مرورگر جدید تولید می شوند و بر جذب معرفی محصول یا افزایش ترافیک وب متمرکز هستند .

در تعریفی ساده تر ، پاپ‌آپPop-up در وب‌سایت‌ها یا اپلیکیشن‌ها یک پنجره یا باکس کوچک است که به‌صورت ناگهانی روی صفحه ظاهر می‌شود . هدف اصلی پاپ‌آپ جلب سریع توجه کاربر به مورد خاص یا چیزی است .  البته تبلیغات پاپ آپ بسته به نوع استفاده کاربردهای مختلفی دارد .

پس پاپ‌آپ یک عنصر رابط کاربری است که برای جلب فوری توجه کاربر نمایش داده می‌شود و معمولا شامل پیام تبلیغاتی ، اطلاع‌رسانی یا دعوت به انجام یک اقدامCTA  است . با این تعریف مهمترین ویژگی های تبلیغات پاپ آپ عبارتند از :

– روی محتوای اصلی نمایش داده می‌شود .

– توجه کاربر را به پیام و یا موضوع خاصی جلب می‌کند .

– معمولا بعد از نمایش ، قابل بستن است .

– ممکن است با کلیک ، اسکرول ، زمان ، یا قصد خروج فعال شود .

اهداف تبلیغات پاپ‌آپ

توجه کنید که با توجه به اهمیت تبلیغات پاپ آپ و میزان تاثیرگذاری آن ، هر کسب و کار اینترنتی با اهداف زیر اقدام به اجرای آن می کند :

– جمع‌آوری ایمیل و اطلاعات کاربران برای مقاصد تجاری یا اطلاع رسانی . وب سایت‌ها برای افزایش اعضای خبرنامه یا فهرست ایمیلی از پاپ‌آپ استفاده می‌کنند .

– افزایش فروش اینترنتی و نرخ تبدیل . برای مواردی مثل : نمایش کد تخفیف ، پیشنهاد ویژه ، فروش‌های محدود، یا هدیه عضویت کاربرد دارند .

اهمیت تبلیغات پاپ آپ برای کسب و کارها , تبلیغات پاپ اپ رایگان , پاپ آپ چیست؟

– تشویق یا هدایت کاربر به یک اقدام خاص CTA . موضوعاتی مانند : دانلود فایل ، ثبت‌نام ، مشاهده یک محصول ، شرکت در یک نظرسنجی و… استفاده می شود .

– اطلاع‌رسانی سریع و دقیق . اعلام رویداد ، تغییرات مهم سایت ، خطا ، بروزرسانی ، قوانین جدید و… کاربرد دارد .

– کاهش نرخ خروج Exit Intent Popup . زمانی که بازدید کننده یا کاربر می‌خواهد سایت را ترک کند ، پاپ‌آپ تخفیف یا پیام خاص نشان می‌دهد تا او را نگه داشته و یا تشویق با مانده کند .

– افزایش تعامل کاربر با محتوا . پیشنهاد عضویت در کانال ، دنبال‌کردن در شبکه‌های اجتماعی یا معرفی مقالات مهم هم استفاده می شود .

– احراز هویت یا بیان قوانین مهم . نمایش اطلاعات حقوقی ، قوانین کوکی‌ها ، قوانین حریم خصوصی و… از جمله این موارد هستند .

خلاصه اینکه کسب‌وکارها از پاپ‌آپ برای : بالا بردن نرخ تبدیل بدون هزینه اضافی تبلیغات ، افزایش مخاطب هدفمند ، اطلاع‌رسانی فوری و موثر و بهبود فروش و کسب درآمد اینترنیت استفاده می کنند .

انواع پاپ آپ

قبل از هر چیزی بیان این نکته ضروری است که ، اکثر کاربران اینترنت پاپ آپ را مزاحم می دانند . لذا از ابزارهای مختلفی برای ممانعت از مشاهده آنها استفاده می کنند . با این حال ، این تبلیغات هنوز هم به عنوان یک روش عالی برای جلب توجه کاربران و ایجاد تمایل به خرید محصولات و خدمات یا عضویت در سایت محسوب می شود . وجود انواع تبلیغات پاپ آپ دست صاحبان کسب و کار را در استفاده از هر کدام با توجه به اهدافشان باز گذاشته است .

تحقیقات جدید نشان می دهد که این نوع تبلیغات یکی از پرکاربردترین ابزارهای بازاریابی می باشد . اگرچه این تبلیغات یکی از پرطرفدارترین تکنیک های تبلیغات آنلاین است اما در بین وبگردها محبوب نیست و چندین تکنیک برای غیرفعال کردن آنها وجود دارد .

بسیاری تصور می کنند پاپ آپ یک ابزار مزاحم است برای اینکه از جایگاه و اهمیت تبلیغات پاپ آپ‫ برای رشد کسب و کارها اطلاع دقیقی ندارد . استفاده درست از پاپ آپ می تواند برای بازدیدکنندگان بسیار جذاب باشد به شرطی که دقیقا متناسب با شرایط و نیازهای مخاطب نمایش داده شود .

پاپ آپ اصلا چیز جدیدی در اینترنت نیست . تقریبا در هر سایتی که این روزها وارد می شوید نوعی پاپ آپ با یک کال تو اکشن برای فعالیت در آن وجود دارد . از ثبت نام در خبرنامه یا وبلاگ گرفته تا بارگیری یک فایل قابل دانلود از سایت ، مشمول قانون پاپ آپ می شود .

پس پاپ آپ ها یا پنجره های بازشو همه جا هستند . اگر در فکر افزودن یک پنجره بازشو به سایت خود هستید ، ابتدا باید از انواع و جوانب مثبت و منفی آنها آگاه شده و بعد اقدام به این کار بکنید . ۴ نوع اصلی پاپ آپ ها عبارتند از :

۱- روکشOverlay

این نوع پاپ ها صفحات پوشش دهنده ای هستند که به صورت یک پنجره نمایش داده شده و البته کل صفحه کاربر را نمی پوشانند . آنها بسیار سئو فرندلی بوده ، روش مناسبی برای به دست آوردن ایمیل کاربران هستند .

پاپ آپ روکش یا Overlay  مناسب برای نمایش نوتیفیکیشن ها در موبایل هستند . چون پیامی مهم را ارائه می دهند و می توانند برای کاربران جذاب باشند . اگر مرتبط با محتوایی باشند که کاربر در حال مطالعه آن است تاثیرگذاری بالایی خواهند دشات . پاپ آپ های Overlay معمولا برای پیشنهاد دانلود یک کتاب الکترونیکی ، دریافت ایمیل کاربران و… در صفحه مدنظر باز می شوند .

۲- مودال ها Modals

مودال ها باکس‌ هایی هستند که در صفحه باز شده و معمولا انجام یا تکمیل کاری مثل ثبت نام ، پر کردن یک فرم ، ورود به حساب کاربری و… را از کاربران درخواست می کنند . مهمترین تاثیر مودال ها این است که می توانند نرخ کلیک وبسایت ها را افزایش دهند . نتیجه نهایی آن افزایش رتبه سایت نزد موتورهای جستجو می باشد .

۳- پنجره جدید New Window

پاپ آپ های نیو ویندو یا پنجره جدید امروزه یک روش کاملا منسوخ شده است . این تبلیغات در خارج از پنجره ای باز می شوند که کاربر در حال مشاهده است . آنها برای کاربران ، گوگل و سایر موتورهای جستجو به عنوان اسپم و مزاحم شناخته می شوند . دو ویژگی منفی این نوع پاپ آپ ها : ۱- نارضایتی کاربران به علت بستن پنجره های متعدد و ۲- عدم سهولت در دسترسی به سایت ، می باشد .

۴- بینابینی Interstitial

صفحه کاملی که کل صفحه ورودی کاربر را می پوشاند و پس از بارگیری وب سایت برای کاربران ظاهر می شود . توصیه می شود و بهتر است که از این نوع پاپ آپ هم استفاده نکنید چون ریسک جریمه شدن را در رتبه بندی SERP بالا می برد . بیشتر کسانی که از این تبلیغات استفاده می کنند برای اینکه کاربران زیاد اذیت نشوند، یک علامت ضربدر در گوشه کادر تبلیغاتی شان قرار می دهند تا کاربران در صورت عدم تمایل ، از آن خارج شده و به صفحه مورد نظر خودشان برگردند .

دلایل اهمیت تبلیغات پاپ آپ

شاید این سوال برایتان مطرح شود که  چرا تبلیغات پاپ آپ جواب می دهد؟ یا اینکه پاپ آپ چه تاثیری روی کسب و کارها دارد ؟ طبق تحقیقات انجام شده حدود ۳٫۰۹ درصد و در بهترین حالت حدود ۹٫۲۸ درصد پاپ آپ ها توانسته اند کاربران را تبدیل به مشتری کنند .

این آمار در کسب درآمد اینترنتی واقعا خیره کننده است . پس حتی با داشتن ۱۰۰ بازدید کننده در روز ، استفاده از یک پاپ آپ (پاپ آپی که درخواست عضویت و اشتراک دارد) می تواند در هر ماه بین ۹۲ تا ۲۷۴ مشتری برایتان به ارمغان بیاورد .

علیرغم اینکه همه مردم از تبلیغات پاپ آپ شکایت دارند ، ولی باز اهمیت تبلیغات پاپ آپ برای کسب و کارها غیر قابل انکار می باشد . حتی می توان ادعا کرد که این نوع تبلیغات به دلایل زیر کاملا کارساز و تاثیر گذارند :

۱- نشان دادن پنجره های بازشو به همه

سایر تبلیغات از جمله مثلا بنرها به همان دلایلی که ممکن است در تبلیغات حضوری در نمایشگاه ها دیده نشون د، در وب سایت هم ممکن است این اتفاق بیفتد . اما پنجره های بازشو (به دلیل اینکه باید بسته شوند) صددرصد مشاهده می شوند . ممکن است در نگاه کلی نرخ تبدیل ۳ درصدی آن چنان چشمگیر به نظر نرسد اما با گذشت زمان ، ۳ درصد از کل بازدیدکنندگان وب سایت ، آمار قابل توجهی خواهد بود .

۲- ارسال پیام خاص تبلیغات پاپ آپ به بازدیدکنندگان

پنجره های بازشو هنگامی که بازدیدکنندگان سایت درگیر و مشغول هستند ، پیام خاص و تاثیرگذاری را می توانند ارائه دهند . پنجره های بازشو که به خوبی طراحی و پیاده سازی شده اند ، دقیقاً در مواقعی باز می شوند که بازدیدکنندگان سایت احتمالا روی آنها کلیک کنند .

۳- ارائه ارزش توسط پنجره های بازشو

تحقیقات جدید ثابت کرده که تبلیغات پاپ آپ مناسب و کاربردی ، می توانند برای خوانندگان و بازدیدکنندگان سایت ارزش آفرینی کنند . این موضوع میزان اهمیت تبلیغات پاپ آپ را برای کسب و کارها بیشتر می کند .

۴- عدم چشم پوشی از پاپ آپ Pop-up

آنچه مسلم بازدیدکننده نمی تواند از پنجره های بازشو چشم پوشی کند . برخلاف پیام اشتراکی سایدبار یا آنچه در پاورقی وب سایت وجود دارد ، تبلیغات پاپ آپ دیده می شود . بازدیدکنندگان می توانند پیام یا گزاره پیشنهادی را بخوانند . حتی اگر آن را ببندند ، باز هم پیام آن ابلاغ شده و کاربر مطلع می شود .

پیشنهاد ویژه :  بررسی تبلیغات پاپ آپ Pop-up

بهترین روش های تبلیغات پاپ آپ

در بالا به چهار دلیل و اهمیت تبلیغات پاپ آپ برای کسب و کارهای اینترنتی اشاره شد . با توجه به موارد بالا ، باید تبلیغات پاپ آپ را به شیوه درست و مناسب استفاده کرد . بهترین راههای نمایش و استفاده از تبلیغ پاپ آپ برای تاثیرگذاری بالا عبارتند از :

– ترک یا حذف آن را برای کاربران آسان کنید . دکمه های x یا خروج را به وضوح مشخص کنید . برای اینکه به افراد اجازه دهید اگر تمایلی به کلیک ندارند ، بتوانند به راحتی دکمه خروج را بزنند . توصیه می شود هرگز گزینه خروج را پنهان نکنید چون ممکن است کاربر را عصبانی کرده و سایت را برای همیشه ترک کند .

– محتوا یا تبلیغاتی که نشان می دهید ، مرتبط با صفحه ای باشد که کاربران در آن قرار دارند . این ارتباط محتوایی تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت .

– ارزش پیشنهادی تان (کتاب الکترونیکی ، تخفیف و غیره) را در جلو و مرکز دید قرار دهید . چیزی که ارزشمند است را در دید کاربر به راحتی قرار دهید .

– پنجره های بازشو را فقط هنگامی نشان دهید که بازدیدکنندگان یا خوانندگان آماده دیدن آنها باشند .

– برای ممانعت از خروج سریع کاربران ، در طراحی این پنجره ها با توجه به شناختی که از مخاطبان دارید ، خلاقیت به خرج دهید . خلاقیت یعنی طراحی جذاب ، ساده ، پیام روشن ، دکمه قابل مشاهده و فرم کوتاه است .

– به تعداد محدود و مناسب استفاده کنید . اگر واقعا به درک اهمیت تبلیغات پاپ آپ برای کسب و کارتان واقف هستید ، اعتدال در نمایش را رعایت کنید تا تاثیرگذارتر باشد .

– زمان‌بندی مناسب : مثلا بعد از ۵ تا ۱۰ ثانیه ورود کاربر یا هنگام خروج باز شود .

بررسی مزایا و معایب تبلیغات پاپ آپ , محاسن تبلیغ پاپ آپ , ایرادات تبلیغ پاپ آپ

مزایای تبلیغات Pop-up

اگرچه در این مقاله ، بیان اهمیت تبلیغات پاپ آپ برای کسب و کارهای اینترنتی ، در واقع توضیح محاسن و فواید تبلیغات پاپ آپ محسوب می شود ولی به صورت موردی و جدا هم به این موضوع پرداخته می شود . مهمترین مزایای تبلیغات پاپ آپ عبارتند از :

۱- هزینه پایین تبلیغات

با بررسی نرخ های تبلیغی به خوبی متوجه می شوید که پاپ آپ ها ارزان هستند . اگر از وردپرس استفاده می کنید ، چندین افزونه وجود دارد که پاپ آپ ها را به عنوان یک سرویس ارائه می دهد . برخی رایگان و دارای محدودیت هستند و برخی هزینه دارند اما دارای ویژگی های بیشتری هستند .

۲- افزایش قابلیت مشاهده برند

یکی از انگیزه های مهم کسب و کارهای اینترنتی به ویژه سازمان های نوپا این است که قابلیت مشاهده برند خودشان را افزایش دهند . تبلیغات پاپ آپ هوشمندانه معمولا به روشی تنظیم می شود که در مرکز صفحه ای ظاهر می شود که در دید و توجه کاربر است . بنابراین نقش مهمی در جلب توجه کاربر دارد و خیلی از آنها قطعا قبل از بستن پنجره، نگاهی به محتوای تبلیغاتی می اندازند . این برندسازی ، اهمیت تبلیغات پاپ آپ را برای کسب و کارها صد چندان می کند .

۳- افزایش نرخ تبدیل ترافیک

کاملا طبیعی است که هدف اصلی هر تبلیغ آنلاینی ، افزایش فروش و کسب درآمد اینترنتی بالا است . پاپ آپ ها در صورت قرارگیری صحیح در وبسایت و نشان داده شدن در زمان مناسب ، می توانند کمک کنند تا به هدف فروش خود جامه عمل بپوشانید . داشتن یک تبلیغ پاپ آپ در سایت می تواند اشتراک ها را تا ۳۵ درصد افزایش دهد .

به این نکته هم توجه کنید که باید تبلیغ دارای کال تو اکشن مناسبی باشد تا خوانندگان ترغیب و تشویق به کلیک بر روی آن شوند . نکته کلیدی برای به حداکثر رساندن نرخ تبدیل ترافیک ، تحقیق در مورد الگوی رفتار مصرف کننده ، شناسایی نیازهای او و رفع آن نیازها می باشد .

خلاصه اینکه افزایش نرخ تبدیل Conversion Rate پاپ‌آپ‌ها می‌توانند کاربران را به انجام اقدام خاصی مانند خرید ، ثبت‌نام ، دانلود یا دریافت خبرنامه ترغیب کنند . مثلا یک فروشگاه آنلاین با ارائه تخفیف ۱۰ درصد در پاپ‌آپ ، می‌تواند تعداد خریدها را افزایش دهد .

۴- گرفتن بازخورد سریع از مشتریان

تبلیغات پاپ آپ می تواند ابزاری شگفت انگیز برای دریافت فیدبک فوری مشتریان باشد . می توان آنها را به گونه ای تنظیم کرد که به وضوح قابل مشاهده بوده و بازدیدکنندگان بتوانند در مورد محصول یا خدماتی که ارائه می دهید، به راحتی نظر دهند .

این تبلیغات همچنین کمک می کند تا از احساس مشتری نسبت به محصولات یا خدمات خود و به طور کلی درک آنها از برندتان آگاه شوید . پاپ‌آپ‌ها می‌توانند محصولات خاص یا پر فروش را برجسته کنند و توجه کاربر را به آنها جلب نمایند.

۵- امکان تطبیق پذیری تبلیغات پاپ آپ

بسته به نوع پیامی که می خواهید ارائه دهید ، این تبلیغات بستر همه کاره ای برای متناسب کردن آن با انواع مختلف کسب و کارها فراهم کرده است . تبلیغ پاپ آپ را می توان به صورت سفارشی طراحی کرد تا مانع از این شود که کاربران بدون کلیک بر روی این تبلیغ از صفحه خارج شوند . البته عدم رعایت این اصل می تواند به برند آسیب بزند .

۶- جمع‌آوری اطلاعات مشتریان

با استفاده از فرم‌های پاپ‌آپ می‌توان ایمیل یا شماره تماس مشتریان را جمع‌آوری کرد و برای بازاریابی ایمیلی یا پیامکی استفاده نمود . این کار موجب استمرار کسب درآمد اینترنتی و تعامل دائمی با کاربران می شود .

۷- برقراری ارتباط مستقیم با کاربران

یکی از مزایایی تبلیغات پاپ آپ اطلاع‌رسانی فوری درباره تخفیف‌ها ، محصولات جدید و یا رویدادها است . توجه کنید در این اطلاع رسانی بدون نیاز به اینکه کاربر خود فعالانه دنبال آن باشد ، انجام می شود .

معایب و خطرات تبلیغات پاپ آپ

برخی از مهمترین خطرات و معایب تبلیغات پاپ آپ که ممکن است به کسب و کارها و برندها آسیب بزند عبارتند از :

۱- آزار دهنده و مزاحم بودن پاپ آپ ها

بدون تردید غیرمجاز ، نامناسب و یا آزار دهنده بودن محتوای پنجره های Pop-up ، بزرگترین اشکال استفاده از آنها است . اگر بیش از حد تهاجمی باشند ، می‌توانند تجربه کاربری را خراب کرده و موجب فرار و ترک سایت شوند . مردم یا آنها را دوست دارند یا از آنها متنفر هستند . طبق یک نظرسنجی غیررسمی انجام شده ، برخی از نظرات و واکنش های مردم نسبت به پنجره های بازشو عبارتند از :

– تا بحال هیچ منفعتی برای من نداشته ، جز دردسر چیزی نبوده .

– پاپ آپ ها فقط یک مانع اعصاب خردکن برای دسترسی به محتوایی هستند که به خاطر آن وارد سایت مورد نظر شده ام .

– با دیدن تبلیغات پاپ آپ ، کلا از آن سایت خارج می شوم .

– پنجره های بازشو در صورت استفاده درست ، ابزاری شگفت انگیز برای به دست آوردن خوانندگان وفادار هستند .

– من با استفاده از pop-up ، مشتریانم را تا ۴ برابر افزایش داده ام .

۲- هرزنامه یا اسپم بودن پاپ آپ

قرار دادن بیش از حد پاپ آپ ها در سایت موجب حواس‌پرتی و عدم توجه افراد به موضوع اصلی می شود . در نتیجه به جای اینکه به مطالعه مطلبی بپردازند که به خاطر آن وارد سایت شده اند ، از طریق تبلیغات پاپ آپ وارد یک صفحه دیگر شده و با محتوای آن درگیر می شوند .

۳- احتمال افزایش نرخ پرش

پاپ‌آپ‌های نامناسب یا دیر ظاهر شونده موجب می‌شوند کاربران سریع سایت را ترک کنند . این موضوع موجب افزایش نرخ پرش یا بانس ریت Bounce Rate شده و به رشد سایت و کسب و کار ضربه می زند . بانس ریت یا نرخ پرش یا نرخ گزافه گویی یک اصطلاح در زمینه بازاریابی آنلاین است .

نرخ پرش ، به‌طور معمول درصد کاربرانی است که بعد از دیدن یک صفحه از سایت خارج می‌شوند و نشان‌دهنده جذابیت سایت برای بازدیدکننده است. هر چه درصد بانس ریت کمتر باشد بهتر است .

۴- مشکل در سئو

اگر پاپ آپ ها بیش از حد تهاجمی باشند ، می‌توانند تجربه کاربری را خراب کرده و موجب فرار و ترک کاربران از سایت شوند . موتورهای جستجو مانند گوگل ، پاپ‌آپ‌های مزاحم که جلوی محتوای اصلی را می‌گیرند را منفی ارزیابی می‌کنند و ممکن است رتبه سایت کاهش یابد .

۵- ایجاد حس عدم اعتماد

تجربه کاربری ثابت کرده که پاپ‌آپ‌های زیاد یا تبلیغاتی می‌توانند موجب شوند سایت کم‌اعتماد یا اسپم‌گونه به نظر برسد . کاربران به سایت های دارای پاپ آپ زیاد کمتر اعتماد کرده و اقدام به خرید از آنها می کنند .

ساختار تبلیغات پاپ آپ خوب و موفق , بهترین نوع تبلیغات پاپ آپ Pop-up , تکنیک طلایی در استفاده از پاپ آپ

بایدهای ساخت تبلیغات پاپ آپ

در ساخت و استفاده از تبلیغات پاپ آپ ضرورت دارد تا بایدهای زیر را لحاظ کنید :

– اطمینان حاصل کنید که خواننده شما راهی برای خارج شدن از آن دارد . هیچ چیز آزار دهنده تر از ضربه زدن بر روی پاپ آپی نیست که نمی توانید از شر آن خلاص شوید . حداقل در ۹۹٫۹ درصد مواقع ، مردم تلاش نمی کنند پنجره بازشو را ببندند و به جای آن سعی می کنند کلا از سایت شما خارج شوند .

– مطمئن شوید که این صفحات کار می کند . اگر از یک افزونه برای افزودن این قابلیت استفاده می کنید ، به هر حال باید مرتبا آن را به روز کنید . اگر از مردم می خواهید آدرس های ایمیل خود را برای یک خبرنامه بدهند ، با آزمایش مراحل تا انتها مطمئن شوید که کاربرتان چه چیزهایی را تجربه می کند .

– راحت و ساده باشد . هرچه از کاربران بخواهید تا اطلاعات بیشتری در فرم درج کنند ، احتمال انجام آن کمتر است . در موارد غیر ضروری به جز آدرس ایمیل آنها چیزی نپرسید .

– به محل جای گذاری تبلیغات پاپ آپ دقت کنید . می خواهید پنجره بازشو کی و کجا نمایش داده شود؟ این به هدف شما بستگی دارد . اگر می خواهید خواننده وبلاگ تان را مشترک کنید ، آن را در انتهای یک پست وبلاگ فعال کنید . آنها بعد از مشاهده نمونه ای از نوشته های شما ، تمایل بیشتری به عضویت خواهند داشت . اگر می خواهید یک PDF را برای دانلود پیشنهاد دهید ، بهترین محل و زمان هنگام ورود آنها به سایت است .

نبایدهای ساخت و استفاده از پاپ آپ

اگر واقعا تا حالا اهمیت تبلیغات پاپ آپ برای کسب و کارها را درک کرده اید ، لازم است که در ساخت و استفاده از پاپ آپ ها ، به نبایدهای زیر توجه کنید

پیشنهاد ویژه :  شیوه های کسب درآمد از گوگل ادسنس

– از چند پاپ آپ استفاده نکنید . هر چقدر تعداد پاپ آپ های سایت کمتر باشد ، بهتر است . یک پاپ آپ کافی است و اگر بیش از یکی داشته باشید ، احتمالا بیش از سود ، ضرر خواهید کرد .

– توصیه می شود که سنگین و حجیم نباشد . اگر به خاطر درج تصاویر بزرگ یا پرحجم ، بارگیری آن مدت زمان زیادی طول بکشد ، حتی اگر متن آن سریع نشان داده شود ، استراتژی شما کارآمد نخواهد بود .

– از متن طولانی بپرهیزید . هیچ کس وقت و حوصله خواندن متن های طولانی تبلیغاتی را ندارد . اگر متن پاپ آپ تان طولانی باشد ، بازدیدکنندگان شما در حدود دو دهم ثانیه تصمیم می گیرند که آن را باز کنند یا ببندند .

– این کار را بدون برنامه عملی انجام ندهید . بدانید که می خواهید کاربران تان چه کاری انجام دهند تا همان را به آنها پیشنهاد دهید . هر بار یک هدف در ذهن داشته باشید و در صورت تمایل می توانید بعدا آن را تغییر دهید . چند هدف همزمان نداشته باشید . اگر هدفتان گرفتن مشترک خبرنامه است یا اگر می خواهید آنها یک PDF را بارگیری کنند ، تنها بر روی یکی از آنها تمرکز داشته باشید .

خلاصه ، طبق اطلاعات فوق الذکر به نظر می رسد استفاده از پاپ ها به ریسکش می ارزد . به یاد داشته باشید که تبلیغات پاپ آپ زمانی بهترین عملکرد را دارد که بازدید کنندگان وب سایت تان را آزار ندهند .

۷ استراتژی تبلیغاتی پاپ آپ

توجه کنید زمانی تاثیر و اهمیت تبلیغات پاپ آپ را مشاهده خواهید کرد که حتما دارای استراتژی موثر تبلیغاتی پاپ آپ Pop-up باشید . برای همین باید نکات و استراتژی های تبلیغاتی و مهم درباره پاپ آپ مارکتینگ را بدانید تا بتوانید آنها را رعایت کنید . این استراتژی ها عبارتند از :

۱- مخفی کردن فرم در صفحه فرود

این کار و ترفند اولین روش ابتکاری و مؤثر برای استفاده از پنجره های بازشو است . هرچه صفحه فرود از فرم های بیشتری برخوردار باشد ، نرخ تبدیل آن پایین تر است . بنابراین اگر صفحه فرود هیچ فیلد قابل مشاهده ای نداشته باشد ، نرخ تبدیل آن می تواند حتی بهتر باشد . تحقیقات ثابت کرده که پاپ آپ های کلیکی ۱۲ برابر بهتر از پاپ آپ های دارای فرم ، نرخ تبدیل دارند .

۲- ارائه تخفیف به خریدار بار اولی

به محض ورود کاربر به سایت تان ، این پیشنهاد تخفیف را در یک پاپ آپ ورودی به او ارائه دهید . اگر کاربری علاقه مند به خرید از یک شرکت باشد و هنگام ورود با پیشنهاد مثلا ۱۰ یا ۱۵ درصد تخفیف آن شرکت مواجه شود ، وسوسه می شود .

این کاربر قطعا می خواهد در مورد آن شرکت چیزهای زیادی بداند . وقتی در مورد آن بیشتر بداند ، به احتمال زیاد معاملات بیشتری را انجام خواهد داد . دلیل دیگر مؤثر بودن این امر به صورت پاپ آپ این است که هنگام درخواست بازدید کننده وب سایت ، ارزش مربوطه مستقیم به او ارائه می شود . اینجاست که تاثیر و اهمیت تبلیغات پاپ آپ خود را نشان می دهد .

۳- ارائه ارتقای محتوا ، کتاب الکترونیکی یا محتوای اختصاصی به کاربر

به یاد داشته باشید زمانی که بازدید کنندگان وبسایت مشغول خواندن یک پاراگراف هستند ، تبلیغات پاپ آپ ظاهر نشود . مثل این است که وقتی شخصی در حال خواندن کتاب است سر خود را داخل کتاب او فرو کنید . اگر این کار را می کنید ، حتماً چیزی ارزشمند و مرتبط با آنچه آنها می خوانند ارائه دهید . در غیر این صورت ، به تجربه کاربری او آسیب می زنید .

اختصاصی شدن محتوا ، ارزش ذهنی بازدیدکنندگان را برای آن محتوا افزایش می دهد . یعنی آنچه در دسترس عموم نیست باید حاوی اطلاعات با ارزش تری باشد . باز کردن این محتوا فقط با دادن ایمیل ، راهی فوق العاده برای استفاده از پنجره های بازشو است و می تواند نرخ تبدیل را تا ۲۸٫۹ درصد افزایش دهد .

۴- تبلیغ یک نسخه آزمایشی رایگان

۹۲ درصد از بازدیدکنندگان وبسایت هنوز آماده خرید نیستند . اما این بدان معنا نیست که آنها علاقه ای به کسب اطلاعات بیشتر در مورد برندتان ندارند . مثلا می خواهید در صفحه محصول خدماتی خود ، به مردم فرصت دهید تا در مورد خرید محصول تصمیم بگیرند . برای راهنمایی بیشتر آنان می توانید با یک پاپ آپ ، درخواست شرکت در یک چت جهت بحث در مورد هزینه و فواید محصول ارائه شده را بدهید .

۵- یادآوری یک پیشنهاد با زمان محدود به بازدیدکنندگان

هنگامی که به صفحه اصلی سایت : Growth Marketing Conference می رسید ، بلافاصله یک پنجره تایمر شمارش معکوس در پایین صفحه نشان داده می شود . هنگام اسکرول کردن ، این صفحه بالا و پایین می شود .

طبق تحقیقات ، پیام «زمان باقی مانده برای بارگیری» همراه با تایمر شمارش معکوس ، تبدیل ها را از ۳٫۵ درصد به بیش از ۱۰ درصد افزایش می دهد . بنابراین به نظر می رسد افزودن فوریت به تبلیغات ، معاملات یا فروش می تواند تاثیر زیادی در موفقیت آنها داشته باشد . لذا پنجره های پاپ آپ بهترین روش برای افزودن این فوریت هستند .

تایمرهای شمارش معکوس که در فوتر یا هدر های پیمایشی تعبیه می شوند ، در توانایی ارتباط بازدیدکننده با وبسایت اختلالی ایجاد نمی کنند . فقط خیلی راحت به آنها یادآوری می کنند که این محصول یا خدمت برای همیشه وجود نخواهد داشت و اگر اقدامی انجام ندهند ، آن از دست خواهند داد .

۶- فرستادن کاربران به یک صفحه فرود مرتبط ایمیلی

تو.جه کنید که اهمیت تبلیغات پاپ آپ و تاثیر آن در صورت استفاده بهینه و مناسب ، فوق العاده است . پاپ آپ ها راهی قدرتمند برای کمک به بازدیدکنندگان در پیمایش سایت هستند . یکی از دلایل مفید بودن پنجره های بازشو این است که به صورت تضمینی دیده می شوند . بنابراین اگر چیزی دارید که می خواهید مردم ببینند ، از یک پنجره بازشو استفاده کنید تا در مرکز توجه و جلوی دید آنها قرار بگیرد .

برای نمونه فرض کنید هنگامی که قرار است در آینده نزدیک یک وبینار برگزار کنید یا فروش فایل کسب درآمد اینترنتی یا هرچیز دیگری با مدت زمان محدود دارید ، می توانید در چند صفحه در وبسایت خود از یک پنجره بازشو برای تبلیغ صفحه فرودتان استفاده کنید .

نکته مهم : صفحات فرودی که برای تبلیغات کوتاه مدت و همچنین ثبت نام در خبرنامه همیشه سبز و پیشنهادات بارگیری محتوا طراحی می شوند ، لازم نیست پیچیده و گیج کننده باشند . سعی کنید پیام خود را ساده ، واضح و مستقیم بگویید .

۷- جلوگیری از رها کردن سبد خرید

به طور متوسط ۶۹٫۵۷ درصد از کل سبدهای خریدهای اینترنتی رها می شوند . باید تمام تلاش خود را انجام دهید (مثلا با افزودن یک پاپ آپ کمک می خواهید؟) تا خریداران احتمالی در صفحه پرداخت باقی بمانند . برخی از دلایلی که کاربران برای رها کردن سبد خریدشان بیان کرده اند ، عبارتند از :

– هزینه های اضافی پیش بینی نشده ای در زمان خرید وجود داشت .

– فروشگاه یا سایت از من میخواست یک حساب کاربری ایجاد کنم .

– فرآیند پرداخت بیش از حد طولانی و بسیار پیچیده بود .

– هزینه کل سفارش را نمی توان مشاهده یا محاسبه کرد .

– با اطلاعاتی که داشتم نمی توانستم به سایت اعتماد کنم .

– در زمان خرید ، وبسایت خطاهایی داشت .

– مدت زمان تحویل ، طولانی بود .

– سیاست برگشت وجه ، رضایت بخش نبود .

– روش های پرداخت کافی وجود نداشت .

– کارت اعتباری نامعتبر است .

– رمز دوم پویا لازم بود .

اگر به دنبال افزایش بازدهی و یا کسب درآمد از تبلیغات پاپ آپ هستید ، این ۷ استراتژی کارآمد را در تبلیغات پاپ آپ خود امتحان کنید . بهتر است که آنها را تغییر دهید و غیر مفیدها را رها کنید . اما توصیه می شود که آنها را به عنوان یک روش مناسب برای رشد کسب و کار خود نادیده نگیرید .

جایگاه و اهمیت تبلیغات پاپ آپ برای کسب و کارها در این مراحل مشخص می شود . پاپ آپ ها راهی با ارزش و مناسب برای رشد بسیاری از مشاغل بوده اند . نگذارید تنها با لجبازی این فرصت ها از دست بروند .

سخن پایانی اهمیت تبلیغات پاپ آپ برای کسب و کارها

در این مقاله سایت پول یابی به تاثیر و جایگاه تبلیغات پاپ آپ یا بالاپر برای کسب و کارها و رشد و توسعه آنها پرداخته شد . تلاش شد بی طرفانه به بیان مزایا و معایب این نوع تبلیغات اینترنتی پرداخته شود . تبلیغ پاپ آپ مانند هر ابزار ساخته بشر دارای یک سری معایب و محاسن است . اما با استفاده هوشمندانه می توان مزایای و تاثیرگذاری آن را افزایش داد .

تحقیقات بازاریابی نشان داده اگر از پاپ‌آپ‌ هوشمندانه ، هدفمند و با احترام به تجربه کاربر استفاده شود ، می‌تواند یکی از سریع‌ترین ابزارهای افزایش فروش اینترنتی ، جمع‌آوری لید و هدایت کاربر به اقدامات مهم در هر کسب‌وکار آنلاین باشد .

می توان ادعا کرد تبلیغات پاپ‌آپ‌ دروازه‌های کوچک اما قدرتمندی است که می‌تواند توجه کاربر را در لحظه طلایی بگیرد و آن را به فرصت واقعی برای رشد کسب‌وکار تبدیل کند . پاپ آپ ، اگر به‌جا و هوشمندانه استفاده شود ، لحظه‌ای کوتاه را به ارزشی بزرگ برای فروش اینترنتی و رشد کسب‌وکار آنلاین تبدیل می‌کند .

نکته آخر اهمیت تبلیغات پاپ آپ برای کسب و کارها اینکه ، پاپ‌آپ‌ها کلیدهای کوچکی هستند که می‌توانند درِهای بزرگِ افزایش فروش و کسب درآمد اینترنتی را باز نمایند .این نوع تبلیغات به صاحبان کسب‌وکارها کمک می‌کنند پیام مهم شان را سریع تر به چشم کاربر برسانده و شانس فروش اینترنتی را بالا ببرند . یکی از مهمترین تاثیرات پاپ‌آپ‌ها در درآمدزایی این است که کاربران مردد را در همان لحظه به خریدار تبدیل می‌کنند . به عبارتی با جلب توجه فوری کاربر ، شانس تبدیل بازدیدکننده به خریدار را در درآمد اینترنتی افزایش می‌دهند .

این پست چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی ستاره کلیک کنید

میانگین امتیاز ۵ / ۵٫ تعداد آرا: ۲۷

هیچ رأیی ثبت نشده، اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.