تاثیر اینترنت در نابودی کسب و کارهای سنتی

تاثیر اینترنت در نابودی کسب و کارهای سنتی

کسب و کار اینترنتی هر روز در حال رشد و افزایش هست بسیاری از مشاغلی که تصور سنتی و ارائه آن به شکل قدیمی می رفت الانه به صورت آنلاین و اینترنتی انجام می شود. لذا بررسی تاثیر اینترنت در نابودی کسب و کارهای سنتی در اینجا مطرح می شود چرا که با رشد و توسعه کسب درآمد از اینترنت، برخی از مشاغل واقعی یا سنتی ضعیف و یا به صورت اینترنتی ارائه می شود.

قبل از آنکه به تاثیر اینترنت در نابودی کسب و کارهای سنتی بپردازیم باید به این نکته مهم اشاره کنیم که راه اندازی هر کسب و کار اینترنتی وابسته به نیاز مشتریان می باشد در حقیقت کسب درآمد از اینترنت معلول یک نیاز و خواسته مشتری هست و بر اساس آن شکل می گیرد. حالا اگر این نیاز درست و صحیح برآورده شود رشد و توسعه یافته و همگیر می شود. کسب و کار اینترنتی به دلیل توجه به نیاز مشتری و راحتی و در دسترس بودن هر روز با موفقیت های جدیدی مواجه می شود.( امکان راه اندازی کسب درآمد اینترنتی)

دلیل تاثیر اینترنت در نابودی کسب و کارهای سنتی

همان طور که در بالا اشاره شد دلیل اصلی رشد کسب درآمد از اینترنت و رونق یافتن کسب و کار اینترنتی وجود نیاز در بازار بوده است.  پایه و اساس کسب و کار اینترنتی هم رفع نیاز مشتری به شکل بسیار خوب می باشد با این روش و دیدگاه موجود در کسب و اینترنتی موفقیت این نوع کسب درآمد هر روز بیشتر و اقبال عمومی به سوی آن بیشتر شد.

در حقیقت مهمترین و تنها دلیل موفقیت کسب درآمد از اینترنتی را می توان به درد بخور بودنشان برای مردم هست هر کاری که موجب رضایت و راحتی مردم شود و مشکلی از کارشان باز کند و نیازشان را برطرف کند با اقبال و رشد همراه خواهد بود.

 تاثیر اینترنت در نابودی کسب و کارهای سنتی و مشاغل سنتی

با رشد روزافزون کسبی و کار اینترنتی برخی از مشاغل سنتی و قدیمی ضعیف شده و یا به مرور نابود خواهند شد در اینجا به چند شغل و یا کسب و کار سنتی که در آینده احتمال نابودی و یا تغییر ماهیت آنها می پردازیم:

آژانس های شهری

ساده ترین شکل تاثیر اینترنت در نابودی کسب و کارهای سنتی را می توان در آژانس های شهری مشاهده کرد. هیچ کس فکر این رو نمی کرد که روزی با موبایل خود بتوان درخواست تاکسی در محل کرد. تاکسی یاب های آنلاین مثل اسنپ و تپسی این آرزو را برای مردم محقق کردند. امروزه کمتر کسی را در تهران می بینید برای رفت و آمد های داخل شهری خود از آژانس ها درخواست تاکسی کند. به راحتی در هر نقطه از شهر که باشد می تواند تاکسی مورد نظرش را خودش انتخاب کنید. هم زودتر به مقصد می رسد و هم کمتر کرایه می دهد. محدوده فعالیت تاکسی یاب های آنلاین فعلا در شهرهای تهران و کرج است.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد‌ آسان از وبلاگ

بدون شک به زودی تمام کشور از تاکسی یاب های آنلاین بی نیاز می شوند. از طرفی اکثر راننده های آژانس های تهران هم به اسنپ و تپسی روی آوردند و به نظر خودشان کار کردن با این برنامه های موبایلی خیلی برایشان به صرفه تر از کار کردن در آژانس های تهران است. علی رغم شکایات پی در پی آژانس های تهران به برنامه های تاکسی یاب موبایلی باز هم به نابود نشدن آن ها کمکی نخواهد کرد. به زودی زود باید با آژانس های سراسر کشور خداحافظی کنید.

 آگهی و نیازمندی روزنامه ها و بنگاه معاملات املاک

دومین تاثیر اینترنت در نابودی کسب و کارهای سنتی را می توان در سفارش نیازمندی و آگهی ها و هچنین مشاوره املاک مشاهده کرد. یک زمانی سایت های نیازمندی های کشور فوق العاده کسب درآمد داشتند و همین الانم هم سایت های زیادی در زمینه آگهی رایگان فعالیت می کنند. ولی هیچ کدومشون به دیوار و شیپور نمی رسند. واقعا چه طور این سایت ها دست تمام سایت های آگهی کشور که این همه سال فعالیت موفق داشتند رو از پشت بستند؟

راز موفقیت این دو سایت نحوه تبلیغات شان بوده است. کمپین های تبلیغاتی شیپور فوق العاده است. توسط این کمپین ها توانست در مدت زمان کوتاهی جایگاه دوم را در بین سایت های درج آگهی کسب کند.

راه اندازی اپلیکیشن های موبایلی این دو سایت باعث فلج شدن قسمت نیازمندی های روزنامه ها شد. همچنین دیوار، تهدید جدی برای بنگاه های معاملات ملکی شده است. تمام افرادی که قصد فروش زمین یا خانه شان را دارند دیوار را مکان بسیار مناسبی برای این کار می دانند. دیوار و شیپور تهدید جدی برای کسب و کارهای زیادی هستند. از انواع آگهی هایی که در این سایت ها مشاهده می کنید می توانید به نابودی اکثر کسب و کارهای سنتی پی ببرید.

سوپرمارکت ها و مغازه های محلات

هایپر مارکت های آنلاین امروزه موقعیت خوبی را برای افراد کم حوصله، تنبل و از همه مهمتر افرادی که وقت کافی ندارند ایجاد کرده است. توسط سوپر مارکت های آنلاین می توانید در هزینه و وقت خود صرفه جویی کنید. هایپر مارکت های آنلاین هنوز فراگیر نشده اند و هایپر مارکت هایی که الان مشاهده می کنید خیلی قوی نیستند. ولی احتمال می رود در آینده هیچ سوپر مارکتی را در محله ها نبینیم و تمام سوپر مارکت های شهر ها آنلاین می شوند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد اینترنتی با مشاوره دادن

در ضمن جهت اطلاع بگویم، هایپر مارکت آنلاین ایده خیلی خوبی برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی پر سود است. به فکر راه اندازی چنین کسب و کاری در شهر خود باشید.

رستوران و فست فودها

به وضوح شروع تاثیر اینترنت در نابودی کسب و کارهای سنتی مثل رستوران و فست فودها را می توان دید .همه با سایت زود فود آشنا هستید. سایت زودفود اولین سایتی بود که در زمینه سفارش آنلاین غذا فعالیت خودش را آغاز کرد. توسط این سایت می توانید با توجه به محدوده مکانی که در آن قرار دارید به نزدیک ترین رستوران به مکان خود سفارش غذا بدهید و در کمترین زمان ممکن آن  را تحویل بگیرید. این جور کسب و کارها هم به زودی زیاد می شوند. شمرون کباب هم یکی دیگر از سایت هایی است که در این زمینه فعالیت می کند. از آنجایی که یادم می آید این سایت توسط تبلیغات کلیکی توانست برند سازی خود را انجام دهد و نام خودش را خیلی زود بر سر زبان ها بیاندازد ولی در ادامه خیلی هم موفق نبود.

احتمال اینکه رستوران ها و فست فود های کشور در آینده از بین بروند هم وجود دارد. ولی به نظر من رستوران ها و فست فود های معروف عقلشان می رسد و کسب و کارشان را به کسب و کار اینترنتی تبدیل می کنند تا از این طریق نابود نشوند.

سخن پایانی تاثیر اینترنت در نابودی کسب و کارهای سنتی

در اینجا تلاش کردم تا بر اساس شواهد و قرائن بیرونی برخی مشاغل که احتمال نابودی و جایگزینی آنها به وسیله کسب و کار اینترنتی هست را معرفی کنم. البته این را هم بدانیم که در آینده با وجود کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای سنتی زیادی احتمال از بین رفتنشان است و فهرست خیلی بیشتر از اینها خواهد بود.

نیازی نیست نام ببرم اگر خودتان کمی فکر کنید به نابودی کسب و کارهای زیادی در آینده پی خواهید برد. لذا هدف از طرح تاثیر اینترنت در نابودی کسب و کارهای سنتی این است که شما را ترغیب به راه اندازی کسب و کار اینترنتی کنم. فرقی نمی کند الان چه کسب و کاری دارید. مهم این است که به کسب و کار آنلاین تبدیل شود قبل از آنکه دیر شود.

با پیشرفت و نفوذ اینترنت ، تا چند سال دیگر یا کسب و کاری اصلا وجود ندارد یا اینکه همان کسب و کار تبدیل به کسب و کار اینترنتی شده است. پس توصیه می شود به زودی کسب و کار خود را روی بستر اینترنت بیاورید. خودتان را وارد کسب درآمد از اینترنت بکنید قبل از آنکه مجبور به این کار شوید و یا کلا از بازار کسب و کار بیرون رانده شوید.

مطلب پیشنهادی

کسب درآمد‌ آسان از وبلاگ شخصی , درآمد از وبلاگ نویسی , راه کسب پول از وبلاگ

کسب درآمد‌ آسان از وبلاگ

از زمانی که رسانه متولد شد با خودش پولسازی و کسب ثروت را به همراه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.