راههای یافتن ایده های کسب درآمد

راههای یافتن ایده های کسب درآمد اینترنتی و یا حتی کسب و کارها در دنیای واقعی از این نظر اهمیت دارد که یکی از مسیرهای سخت تحقق آرزوها را طی کرده اید و باید وارد مرحله دیگر که همان اجرای آن ایده است قدم بگذارید. پیدا کردن ایده زمانی امکان پذیر است که ما علاوه بر کسب دانش و تسلط در موضوع کسب و کار و همچنین داشتن خلاقیت ، به توانایی خودمان هم آگاه باشیم

تا زمانی که ما خودمان را درست نشناسیم و به قول معروف با خودمان روراست نباشیم نمی توانیم انتظار موفقیت در کسب و کار را داشته باشیم در سایت پول یابی قصد دارم تا روشها و راههای یافتن ایده های کسب درآمد که به ما در مسیر حرکت کمک می کند را فهرست کنم امیدوارم مورد توجه شما قرار گیرد.

می توانید به مقاله مشابه با عنوان ( شیوه انتخاب ایده کسب درآمد اینترنتی ) نگاهی بیندازید

راههای یافتن ایده های کسب درآمد

قبل از هر چیز باید یادآوری کنم که یافتن یک ایده نو ، جذاب و خلاقانه اگرچه زیاد سخت نیست ولی خیلی راحت و آسان هم نیست. افرادی که موفق شدند در مسیر کسب و کار ،ایده های خوبی را ارائه دهند شاید در فرایند طولانی و زمانبر موفق به انجام آن شدند و چه بسا که سختی های زیادی را هم متحمل شدند ولی هرگز ناامید نشدند.

راههای یافتن ایده های کسب درآمد ، یافتن ایده کسب و کار اینترنتی ،ایده خوب اینترنتی
افراد موفق ایده های بزرگ و یا عجیب نداشتند بلکه با تلاش و برنامه ریزی دقیق ، ایده های کوچک خود را به بالا ترین سطح رساندند

اگر علاقه دارید که با گام های استوار در مسیر کسب و کار اینترنتی و یا واقعی قدم بگذارید برای حصول نتیجه و موفقیت ، باید ملاحظاتی را مدنظر داشته باشید که مهم ترین آنها عبارتند از:

۱- ایمان به توانایی خود

اولین راه کمک به یافتن ایده این است که به توانایی خودتان ایمان راسخ داشته باشید و به خودتان سخت نگیرید. باید اعتماد به نفس خودتان را افزایش داده و هر نوع منفی نگری ، تلقین باورهای غلط، هیجان و اضطراب را از خود دور کرده و مطمئن باشید وجود افکار منفی انرژی و توان شما را بسیار کم و هدر می دهد.

وقتی خودتان به خودتان باور ندارید چطور انتظار دارید دیگران شما را درک کنند؟ برای موفقیت هر چیزی که شما را از حرکت باز می دارد کنار بگذارید و هر زمان که کار را شروع کنید مناسب است مهم این است که شما به خودتان و توانایی بالایتان ایمان دارید و این کافیست.

۲- اطمینان از توانایی

بعد از مرحله باور به توانایی خود، به خودتان اطمینان داشته باشید. البته ممکن است که برخی باورهایتان به عنوان مانع و سد در برابر نیل به آرزویتان عمل کنند ولی شما به اینها توجه نکنید و اصلا تسلیم نشوید . یک اصل کلی وهمیشگی وجود دارد که هیچ موفقیت بزرگی بدون تلاش های زیاد عملی نخواهد شد.

ممکن است سختی ها و مشکلات زیادی در مسیر حرکت وجود داشته باشد ولی باید قبول کنید که برای کسب موفقیت باید هزینه پرداخت و سختی و مرارت ها را تحمل کرد.

۳- فرصت دادن به خودتان

برای رسیدن و انتخاب یک ایده مناسب ، باید به خودتان فرصت دهید عجله نکنید . طبق یک برنامه منظم برای افزایش دانش و مهارت خود عمل کنید و یقین بدانید که بالاخره به آن خواهید رسید.

۴- درک مهارت خودتان

مهارت در کسب و کار به مرور زمان و با تلاش به دست می آید هیچ کس یک شبه دارای مهارت و تخصص نشد. نباید فریب آمارها و اعداد تحلیلی که چه بسا غیر واقعی هست را خورد و یا کل زندگی خود را وقف این اعداد و ارقام آماری کرد. حرکت رو به جلوی خودتان را ادامه دهید و در مسیر تقویت مهارت قدم بردارید .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  تولید محتوا برای افزایش بازدید سایت

هیچ کس بهتر از خودتان از میزان مهارت و تخصص تان اطلاع ندارد آن را تقویت کنید و حتی می توانید مهارت دیگران را هم با تمرین مداوم ، کسب کنید و از آنها پیشی بگیرید.

۵- یادداشت کنید و روزنامه و مجله بخوانید

افراد موفق که ایده های بزرگ ارائه دادند ، در فرصت های مناسب ، رویاها، آرزوها وحتی تخیلات خودشان را یادداشت می کردند . چیزهایی که از ذهنتان در موقعیت های مختلف می گذرد را یادداشت کنید. روزنامه و مجله مطالعه کنید و مطالب جالب و جذاب آنها را یادداشت یا فیش برداری کنید . این مطالعه و یادداشت برداری در میان مدت و درازمدت ذهن تان را خلاق خواهد کرد و ذهن به صورت خودکار به دنبال ایده های کسب درآمد خواهد رفت.

این کار شاید برای خودت و یا دیگران کمی عجیب و یا مبهم باشد ولی به مرور ذهن تان شفاف و باز خواهد شد.

۶- معنا دادن به چیزهای درهم و آشفته

شاید عجیب باشد اگر بگویم که تلاش کنید تا به چیزهای آشفته و درهم معنا و مفهوم دهید ولی این را حتما انجام دهید . فرضا مرورگر اینترنت را باز کنید وهر آنچه را که به ذهنتان خطور می کند در گوگل جستجو کنید . شاید چیزهای جالب یا عجیبی برایتان نمایش داده شود . تصاویری که از سایتها، وبلاگها و شبکه های اجتماعی که برایتان نمایش داده می شود را پرینت و یا ذخیره کنید.

زمانی که تصاویر به تعداد معینی رسید فرضا بیست یا سی تصویر، سعی کنید بین تصاویر ارتباط برقرار کنید نقاط اشتراک و افتراق آنها را بیابید این شروع یک پروژه شما برای ایجاد آمادگی ذهن برای ساختن ایده است. ایده های جذاب از ذهن فعال و درگیر تراوش می کند.

۷- استفاده از قدرت تخیل

یکی از راههای یافتن ایده های کسب درآمد این است که از قدرت خیال و تخیل به نفع خودتان بهره ببرید. از دوستی شنیدم که اگر امروزتان خوب است به این دلیل است که با تخیل خودت ، امروز را برای خودت خوب تصور کردی . واقعا هم درست و حکیمانه سخن گفته است هر کدام از ما می توانیم در اول صبح ، برای خودمان یک روز عالی را تصور کنیم.

می توانیم تصور کنیم که در آینده در یک باغ بزرگ، اول صبح در حال خوردن صبحانه مفصل هستیم و با عده ای از کارکنان درباره کسب و کار مشورت می کنیم … دنیا را چه دیدی؟ شاید سه یا چهار سال بعد این رویا و تخیل به حقیقت پیوست و شما با یک ایده عالی و برنامه ای دقیق، به ثروت کلان رسیدید.

 8- داشتن برنامه ریزی دقیق

هیچ ایده و موفقیتی بدون برنامه ریزی امکان پذیر نیست برنامه ریزی یعنی شما هدفی را قبلا برای خودتان مشخص کردید و بر اساس آن حرکت می کنید. زمان های خالی و بیهوده کم دارید و همه چیز در زندگی مشخص است و جزئیات به طور واضح و گام به گام معلوم است . اگر شغل دیگری دارید که مخارج روزمره و زندگی شما را تامین می کند آن را ادامه داده و رها نکنید ولی همزمان به پروژه بزرگتان فکر کنید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  نکات موثر برای افزایش بازدید سایت

همزمان که شغل اصلی که منبع درآمد روزمره شماست را ادامه می دهید ایده کسب و کار خود را روز به روز قوی تر کرده و برای عملی کردن آن تلاش کنید باید چنان برنامه ریزی کنید که خللی در اجرای آن به وجود نیاید.

۹- یافتن یک همراه و هم مسیر

گاهی لازم است تا هم تیمی و یا همراهانی برای پیشرفت انتخاب کنید تا رشد بهتر و سریع تر باشد. می توانید در شبکه های اجتماعی و رویدادهای استارت آپی ایده و اهداف خود را مطرح کنید و به دنبال هم تیمی بگردید . نکته مهم اینکه باید هم تیمی هدف مشترکی با شما داشته و به قول معروف همراه وهمفکر باشد.

اگر هم تیمی از هر نظر هماهنگ و همراه باشد می توانید ایده را تقویت کرده و یا از نو شروع کنید و در ادامه نیروی جدید جذب کنید این بستگی به اهداف و برنامه ها دارد که چه اقدامی بکنید.

۱۰- هرگز تسلیم نشوید

انجام کارهای ساده مشکلات و مسائل مخصوص به خود دارد حالا کارهای بزرگ که جای خود دارد. اگر ایده بزرگی دارید بدانید که کارآفرینی در عین جذابیت ، سخت ، زمانبر و گاهی طاقت فرساست. نباید ناامید شوید حتی ممکن است تا ماهها و حتی یک سال کسب درآمد نداشته باشید و از جیب خرج کنید و یا انرزی زیادی از شما بگیرد ولی دست از کار نکشید.

تسلیم شدن یعنی قبول شکست و ناکامی و اینکه تمام زحمات شما برباد می رود. اگر طبق هدف و برنامه کاریتان حرکت کنید و در مسیر با وجود موانع و سختی ها ، ناامید نشوید مطمئن باشید که موفق خواهید شد. بیشتر کارآفرینان در یک سال اول دست از کار می کشند و تسلیم می شوند و در واقع آنها علیرغم ایده های بزرگ، تسلیم می شوند و فقط تعداد کمی هستند که ادامه می دهند ودر سالهای بعد نتیجه موفقیت خود را به چشم می بینند.

سخن پایانی یافتن ایده های کسب درآمد

حرف درباره شیوه های یافتن ایده کسب درآمد اینترنتی زیاد است به طور کلی زندگی پر از فرصت های ناب و جذاب است که فقط عده ای قادر به پی بردن و کشف آنها هستند و از این ایده ها نهایت بهره را می برند و زندگی خودشان را عوض می کنند. در هر حال اجرای یک ایده دو حالت دارد یا موفق می شوید که زندگی به کامتان می شود و یا شکست می خورید که باز تلاش شما در این مسیر قابل ستایش و ستودن است.

مهم این است که شما یک ایده را کشف کرده، پرورش داده و اجرا کرده اید و حتی اگر با وجود تلاش زیاد موفق  به حصول نتیجه مدنظرتان نشده اید هرگز ناامید نشوید و احساس شکست نکنید چون یک تجربه ارزشمند به دست آورده اید که یقینا در زندگی و کسب و کار جدید، به کارتان خواهد آمد.

مطلب پیشنهادی

اهمیت داشتن درگاه پرداخت آنلاین برای کسب و کارهای اینترنتی , آشنایی با درگاه پرداخت اینترنتی

اهمیت درگاه پرداخت اینترنتی برای کسب و کارها

اگر کسب و کار اینترنتی دارید، باید علاوه بر آموختن مهارت‌های لازم، کسب و کارتان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.