عادت مالی دوران جوانی

همه باید چندین عادت مالی دوران جوانی را داشته و آن را در خود پرورش دهند تا در پیری و کهنسالی بتوانند از نتایج آن بهره ببرند . تفکر اشتباهی وجود دارد که باید در نوجوانی و جوانی هر طور که دلت می خواهد زندگی کن تا حسرت به دل نباشید در حالی که واقعیت زندگی چیزی دیگریست و از همان ابتدا باید عادات و آداب مالی را یاد گرفته و آنها را در طول زندگی به کار گیریم.

به دلیل اهمیت یادگیری عادت مالی دوران جوانی و اینکه بر زندگی و سرنوشت ما در آینده تاثیر می گذارد در سایت پول یابی تصمیم گرفتم تا چند عادت تاثیرگذار و مهم را شرح دهم امیدوارم مورد توجه مخاطبان به ویژه نوجوانان و جوانان قرار گیرد و آن را در زندگی مالی خود به کار گیرند. ضمن اینکه ضرورت افزایش سواد مالی برای همگان به ویژه جوانان از واجبات محسوب می شود.

عادت مالی دوران جوانی

منظور از عادت مالی دوران جوانی رفتارها و بینش های مالی و پولی است که برای بهبود وضعیت مالی افراد وجود دارد و چنانچه افراد این عادتها را در خود ایجاد نکنند و یا پرورش ندهند در آینده پیشمان شده و بابت عدم اجرایش خسران زیادی خواهند دید. شیوه کنترل پول در سنین جوانی و نوجوانی ، از وفاداری به بودجه و پول ماهیانه تا شروع سرمایه گذاری برای زمان پیری ، می تواند شما را برای داشتن یک آینده مالی درخشان آماده کند .

عادت مالی دوران جوانی ، یادگیری عادت مالی ، پس انداز کردن در جوانی
اصلاح عادت مالی باید از دوران نوجوانی و جوانی شروع شود تا در میانسالی و پیری به مشکل نخورید.

انجام برخی امور ساده ولی فوق العاده تاثیرگذار که ضمن صرفه جویی در هزینه های جاری موجب افزایش پس انداز و یا سرمایه گذاری در سایر کارها می شود ، سلامت مالی را در سالهای آتی تضمین می کند. با این مقدمه ، پنج عادت مالی دوران جوانی عبارتند از:

۱- در دست گرفتن حساب و کتاب زندگی

یک قدم بزرگ برای بهبود اوضاع مالی این است که هزینه ها و درآمد ماهیانه را مشخص کنید و مخارج را ردیابی و مدیریت نمایید. این کار موجب می شود تا ببینید واقعا در حد متعارف و درست هزینه می کنید و یا فراتر از استطاعت مالی خود دست به جیب می شوید. به دلیل اینکه به احتمال زیاد صورت مخارج و درآمد با تغییر میزان پولی که در می آورید ممکن است عوض شود ، اولویت های مالی تغییر می کند .

این کار علاوه بر صرفه جویی و به قول معروف هم تراز شدن دخل و خرج با یکدیگر ، موجب خواهد شد تا تمرین کنید بدون در نظر گرفتن شرایط، همیشه یک برنامه مالی قوی برای هزینه ها داشته باشید. به اعتقاد برخی ، اولین و مهم ترین گام برای استقلال مالی ، ایجاد یک بودجه ماهیانه و وفاداری به آن است. این کار موجب می شود که آگاهانه و از روی برنامه خرج کنید و مطمئن شوید که در راستای اهداف مالی خودتان حرکت می کنید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد با راه اندازی فروشگاه آنلاین

۲- پس انداز برای مواقع ضروری

همواره توصیه می شود که برای مواقع ضروری پس انداز داشته باشید چون حوادث هیچ گاه خبر نمی کنند. شاید به هر دلیل کارتان تعطیل و یا شغلتان را از دست بدهید ، و یا ممکن است بیمار شوید و یا مجبور شوید فرضا ماشینتان را عوض کنید ، در این مواقع پس انداز اورژانسی می تواند به کمکتان بیاید تا از این شرایط عبور کنید. جوانها باید یاد بگیرند که زندگی همیشه آرام و ساکت نیست و پر از تلاطم های مختلف می باشد.

شاید الان احساس جوانی و شکست ناپذیری کنید و فکر کنید شکست ها برای بقیه پیش می آید اما حقیقت این است که احتمال وقوع هر چیز خوشایند و ناخوشایند برای همه کس وجود دارد . برای شروع یک حساب مجزا داشته باشید و در اول و شروع کار، هر پولی که به دستتان آمد را درصدی به آن حساب منتقل کنید و هرگز به آن دست نزنید. اگر ترتیبی اتخاذ کنید که به صورت اتوماتیک وار درصدی به آن حساب منتقل شود بهتر است.

مبلغی که به مرور زمان در این حساب جمع می شود در بزنگاه های زندگی و زمان احتیاجات بزرگ به کارتان می آید و با سربلندی می توانید مشکلات را پشت سر بگذارید. این یک صندوق ذخیره و ضروری برای روزهای مبادا محسوب می شود.

۳- از حالا به فکر بازنشستگی باشید.

عمر مثل برق و باد می گذرد و زمانی متوجه می شوید که وارد دوران پیری و بازنشستگی شده اید پس از همین حالا به فکر آن ایام باشید. این تصور اشتباهی است که با دوران بازنشستگی خیلی فاصله دارید باید هر چه زودتر شروع به پس انداز برای ایام پیری و بازنشستگی خود داشته باشید. زمانی که برای بازنشستگی آماده می شوید پول بیشتری خواهید داشت . اگر نمی توانید آن مقدار که دوست دارید پس انداز کنید هیچ اشکالی ندارد با مقدار کم شروع کنید.

توجه کنید که حتی مبالغ کوچک و اندک ماهیانه می تواند قطره قطره جمع شود و با سود مرکب رشد کند و سرمایه مناسبی فراهم شود. اگر هر چه زودتر و سریع تر شروع به پس انداز کنید دوران بازنشستگی مرفه و بی دغدغه تری خواهید داشت. آگاه باشید که کوچک ترین پس انداز در طول زمان اثربخشی مثبت خود را نشان خواهد داد.

۴- تعیین اهداف مالی

گاهی اوقات نمی شود جلوی خرج کردن حتی بی رویه اش را هم گرفت وجود نیاز و یا چیزهای با حال و خواستنی فرد را تحریک می کند و نمی تواند خود را کنترل کند. برای پیشگیری از وقوع چنین اتفاقاتی لازم است تا اهداف مالی سفت و سختی برای خودتان تعیین کنید. این هدف می تواند خرید خانه و یا تسویه سریع بدهی ها باشد . مطمئن شوید که هر ماه در راستای رسیدن به این اهداف مالی ، پولی را کنار می گذارید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد با تولید محتوا آنلاین

رسیدن به اهداف مالی هیجان انگیز می باشد و موجب می شود بعد از رسیدن به اهداف مالی کوچک ، اهداف خیلی بزرگتری را تعیین کنید. نکته کلیدی این است که اگر اهداف مالی خود را تعیین کنید روند دستیابی به اهداف مالی بسیار اعتیادآور بوده و تمام تلاشتان را خواهید کرد تا ضمن تحقق آنها ، به اهداف بزرگتری فکر کنید و همیشه در حال رشد و ترقی بیشتر خواهید بود.

۵- خرید بیمه عمر

آنچه مسلم است همه ما در نهایت مرگ و رفتن از این جهان را تجربه خواهیم کرد و جز خداوند متعال هیچ چیزی ابدی و دائمی نیست . اما این دلیل نمی شود که به فکر آتیه خود نباشید. اگر فکر می کنید که الان جوان و مجرد هستید و نیازی به بیمه عمر ندارید در اشتباه هستید ، دوباره فکر کنید می توانید برای خودت ، همسرت و نیز فرزندانت بیمه عمر بگیری تا زندگی مطمئن تر و با آرامش بیشتری را برای خودت و اعضای خانواده ات رقم بزنی. وقتی بدانی هر اتفاقی بیفتد یک پشتوانه محکم دارید امیدوار به آینده و زندگی می شوید.

هر چه در زمان خرید یک بیمه عمر ، جوان تر باشید ، پول کمتری می پردازید و هرچه سالم تر باشید ، دریافت پوشش ، ارزان تر و آسان تر خواهد بود. پس زودتر وارد این مسیر شوید کمی احتیاط بعدها به شما آرامش خاطر خواهد داد .

سخن پایانی عادت مالی دوران جوانی

برخی اشتباهات مالی که جوانان انجام می دهند مثل کندن چاهی است که در میانسالی و پیری در قعر آن گرفتار می شوند . بسیاری از جوانان با پرداختن بیش از حد به کار و زندگی ، فقط بر زمان حال متمرکز می شوند و این موجب می شود تا اهداف مالی بزرگتر را کنار گذاشته و فراموش کنند. توجه کنید که اشتباهات مالی که در سنین جوانی رخ می‌دهند منشا بسیاری از مشکلات و مسائل در سنین میانسالی و پیری خواهند بود.

کسانی موفق هستند که با عادت مالی دوران جوانی خو گرفته و از همان آغاز با برنامه مالی مدون اقدام می کنند و با پرهیز از اشتباهات مهلک مالی تلاش می کنند تا آینده مالی خود را تضمین کنند . برخی از این عادتهای مالی شاید در جوانی به چشم نیایند ولی در پیری و زمان بازنشستگی تاثیر شگرف خود را بر آسایش و رفاه و به ویژه بر امنیت مالی نشان می دهند.

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.