معرفی بازاریابی سبز

شناخت و معرفی بازاریابی سبز یا گرین مارکتینگ Green Marketing از این نظر دارای اهمیت است که در سالهای اخیر از طرف دوستداران و علاقمندان به طبیعت و همچنین افرادی که دغدغه زیست محیطی و آلودگی زمین را دارند، تبلیغ شده و در حال رواج گسترده می باشد. گروه افراد علاقمند به زمین ، تلاش می کنند تا به شیوه ای کاملا مهربانانه پولشان را برای زمین خرج کنند.

بازاریابی سبز یا Green Marketing یکی از بهترین انواع بازاریابی در دنیای امروزی است که می‌تواند برای همه از انسان ، محیط ، جانوران و به طور کلی کره زمین مفید باشد. این نوع بازاریابی در سالیان اخیر طرفداران خاص خود را یافته و به عنوان یکی از شیوه های کسب درآمد اینترنتی هم مطرح شده است. لذا در این مقاله سایت پول یابی به معرفی بازاریابی سبز یا گرین مارکتینگ و ضرورت توجه به آن پرداخته می شود.

 معرفی بازاریابی سبز  green marketing

همان طور که در بالا اشاره شد، بازاریابی سبز، بازاریابی محصولات و خدمات سازگار با محیط زیست و طبیعت می باشد. بازاریابی سبز یا گرین مارکتینگ یک نوع منحصر به فرد از بازاریابی نوین است که در آن محصولات بر اساس مزایای زیست محیطی خود تبلیغ می شوند. هدف از استفاده از کلمه « سبز » این است که تولید محصولات بدون ایجاد هیچ گونه آسیبی به محیط زیست و طبیعت انجام شود ، ضمن اینکه مواد و بسته بندی محصولات سازگار با محیط زیست باشد.

اصطلاح بازاریابی سبز برای اولین بار در اواخر دهه ۱۹۸۰ و اوایل دهه ۱۹۹۰ معرفی و بر سر زبان ها افتاد. در این سالها برخی از صنایع شروع به ایجاد نگرانی نسبت به محیط زیست با هدف جذب مشتری کردند. اما امروزه شرایط کاملا عوض شده است و بازاریابی سبز به دلیل شرایط تحقیرآمیز محیط زیست ، تغییرات آب و هوایی ، گرم شدن و آلوده شدن زمین با زباله ها،  به یکی از محبوب ترین روشهای بازاریابی تبدیل شده است.

با راه اندازی کمپین های بازاریابی سبز، شرکت ها نشان دادند که نگران محیط زیست هستند و تلاش خود را برای نجات محیط زیست انجام می دهند. بازاریابی سبز می‌تواند روی مواردی مثل: محصولات سازگار با اکوسیستم، استفاده از بسته‌بندی سازگار با اکوسیستم، در پیش گرفتن شیوه‌های کسب و کار پایدار، و یا تمرکز تلاش‌های بازاریابی روی پیام‌هایی که مزایای سبز محصول را ترویج می‌کند، متمرکز شود.

اهمیت بازاریابی سبز

ممکن است در نگاه اول و سطحی، این نوع بازاریابی گران‌تر باشد و یا برای افراد باکلاس جلوه کند، اما در عین حال به علت افزایش تقاضا و سلامت محور بودن ، یکی از سودآور ترین کسب و کارها می باشد. مثلا محصولاتی که به صورت محلی در امریکای شمالی ساخته می شود معمولا گران‌تر از محصولاتی است که خارج از این کشور با استفاده از نیروی کار ارزان‌تر ساخته شده‌است، اما ردپای کربن در آنها خیلی کم‌تر است چون برای رسیدن به این کشور نباید در سراسر دنیا پرواز کنند. برای برخی مصرف‌کنندگان و صاحبان کسب و کار، بهره‌ زیست‌محیطی بر تفاوت قیمت غلبه می‌کند.

نکته دیگر اینکه، مصرف‌کنندگانی که ترجیح می‌دهند محصولات سبز بخرند، هرچند ممکن است گران‌تر باشد، در گروه سبک زندگی‌های سلامتی و پایداری قرار می‌گیرد. در ویکی پدیا آمده : « سبک زندگی‌های سلامتی و پایداری توصیف‌کننده‌ بازاری یکپارچه و دارای رشد سریع است و برای مصرف‌کنندگانی است که حس زیست‌محیطی و مسئولیت اجتماعی روی تصمیمات خریدشان موثر است جذابیت دارد.»

این مصرف کنندگان در واقع حامیان فعال سلامت زیست‌محیطی، و مهم‌ترین خریداران محصولات سبز و هم‌سو با مسئولیت اجتماعی هستند. آنها قدرت تاثیر گذاشتن روی دیگر مصرف‌کنندگان را نیز دارند.

اگر در اینترنت فعالیت جدی دارید می توانید با آموزش مهارت بازاریابی اینترنتی این نوع بازاریابی را هم تبلیغ کنید و از این طریق اقدام به کسب درآمد اینترنتی کنید.

شیوه های بازاریابی سبز

صاحبان کسب و کار و برندهای تجاری فراتر از ساختن محصولات سازگار با محیط زیست، می‌توانند به عنوان بخشی از تلاش‌های بازاریابی‌شان کارهای دیگری هم انجام دهند. موارد زیر می تواند به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی سبز مورد توجه قرار گیرد:

– استفاده از کاغذ و جوهر سازگار با اکوسیستم برای مفاد بازاریابی چاپی

– کنار گذاشتن کامل مفاد چاپی و رفتن به سوی بازاریابی الکترونیکی

– داشتن برنامه‌ بازیافت و شیوه‌های مسئولانه‌ دفع زباله

– استفاده از بسته‌بندی سازگار با اکوسیستم برای محصولات

– استفاده از روش‌های بسته‌بندی و ارسال کارآمد

– استفاده از منابع انرژی سازگار با اکوسیستم

– گام برداشتن در جهت جبران اثرات زیست‌محیطی

بازاریابی شبز ، گرین مارکتینگ ، مقاله بازاریابی سبز ، معایب بازاریابی سبز ، محصولات سبز چیست؟

سبزشویی چیست؟

موضوع مهم در معرفی بازاریابی سبز این است که، برخی بازاریاب‌ها سعی می‌کنند با در پیش گرفتن رویکرد بازاریابی سبز برای محصولاتی که در غیر این‌صورت سبز محسوب نمی‌شوند، تعداد مصرف‌کنندگان سبز را بالا ببرند و از این طریق نفع ببرند. آنها سعی می‌کنند محصولات‌شان را گزینه بهتری برای محیط سبز جلوه دهند، در حالی که واقعا این‌طور نیست و آنها صداقت در کار را ندارند.

برای نمونه از سبز شویی، زمانی است که یک شرکت از رنگ سبز در بسته‌بندی‌اش، یا کلمه‌ سبز در پیامش استفاده می‌کند، در حالی که محصولش هیچ سازگاری مشخصی با اکوسیستم ندارد، و نسبت به محصولات رقیب و تولیدات مشابه نیز سازگاری بیشتری با اکوسیستم ندارد. سبزشویی نه‌تنها گمراه‌کننده است، بلکه می‌تواند به شهرت شرکت های تجاری به شدت آسیب بزند.

اگر مصرف‌کنندگان می‌خواهند مطمئن باشند که واقعا یک محصول سبز می‌خرند، باید به دنبال تاییدیه‌های رسمی روی بسته‌بندی محصول باشند.

اقدام واقعی برای گرین مارکتینگ

همان طور که در بالا اشاره شد سبزشویی و ادعای تولید محصولات سبز و همراه با اکوسیستم داشتن، دلیل بر صداقت در کار نیست. به عبارت دیگر ، گرین مارکتینگ فقط به تبلیغات محدود نمی شود ، بلکه شامل موارد مختلفی است از جمله اینکه:

– تولید محصولات واقعی سازگار با محیط زیست.

– استفاده از شیوه های پایدار تجارت.

– استفاده از بسته بندی های سازگار با محیط زیست .

– و در نهایت، ایجاد یک کمپین بازاریابی است که در مورد ویژگی های محصولات سازگار با محیط زیست صحبت می کند.

ایجاد همه این تغییرات و موارد پیشنهادی، بازاریابی سبز را به نوعی گران قیمت تر از بازاریابی تبدیل می کند. اما این بازاریابی می تواند برای شرکت مفید باشد و می تواند یک مزیت رقابتی نسبت به رقبا فراهم کند. زیرا بیشتر و بیشتر افراد نگران محیط زیست می شوند.

بنابراین آنها محصولات سازگار با محیط زیست را ترجیح می دهند و حتی آماده پرداخت قیمت های بالاتر برای این محصولات هستند. بازاریابی سبز انتخاب مناسب بازاریابی برای یک سازمان است و فواید بسیاری دارد.

مزایای بازاریابی سبز

در بیان و معرفی بازاریابی سبز یا گرین مارکتینگ فواید و مزایای زیادی ذکر می کنند. برخی از مهم ترین مزایای بازاریابی سبز عبارتند از:

۱- بهبود اعتبار و برند سازمانی

اولین و مهمترین مزیت بازاریابی سبز یا گرین مارکتینگ، بهبود اعتبار سازمان است. یک سازمان برای جلب سود در درازمدت باید یک تصویر عالی داشته باشد.

شرکت با دید مثبت در بازار نه تنها مشتری بیشتری را به خود جلب می کند بلکه شرکای تجاری را نیز به خود جلب می کند که از اعتبار آن اطمینان حاصل می کنند. اگر شما به عنوان یک سازمان به دنبال روش هایی برای بهبود اعتبار سازمان خود هستید ، پس استفاده از بازاریابی سبز بهترین گزینه برای شماست.

۲- فرصتی برای ورود به یک بازار جدید

گرین مارکتینگ یا بازاریابی سبز بخش جدیدی از بازار را برای سازمان باز می کند. به منظور تولید و فروش محصولات سبز ، شرکت ها موظفند تغییراتی در روند تولید خود ایجاد کنند. مواد مورد استفاده در تولید را با مواد سازگار با محیط زیست و طبیعت جایگزین کنند و برای بسته بندی های سازگار با محیط زیست برای محصولات خود تصمیم بگیرند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  شیوه تبلیغ در اینترنت بدون سایت

بازار سبز ، بازار کاملاً جدید و دارای رقابت کمتر و پرسودی است. شما با اتخاذ روشهای بازاریابی سبز فرصتی برای ورود به یک بازار جدید می گیرید.

۳- امکان رشد طولانی مدت

در آغاز شاید ، انتخاب روشهای سازگار با محیط زیست کمی گران و پرهزینه به نظر برسد ، اما ارزش آن برای رشد طولانی مدت است. بازاریابی سبز گزینه خوبی برای رشد بلند مدت است، چون در زمان حال بیشتر و بیشتر افراد محصولات سازگار با محیط زیست را ترجیح می دهند و تعداد آنها در آینده افزایش می یابد.

۴- ارائه یک مزیت رقابتی

هر شرکتی نمی تواند محصولی ارائه دهد كه به یك شركت سازگار با محیط زیست تبدیل شود و فرآیندهای خود را به فرایندهای سازگار با محیط زیست تبدیل كند. اگر تصمیم بگیرید که روش های بازاریابی سبز را انتخاب کنید ، سازمان شما بیش از همه سازمانها مزیت رقابتی خواهد داشت.

۵- داشتن فضای بیشتر برای نوآوری

وقتی تصمیم می گیرید که بازاریابی سبز را اتخاذ کنید ، پس از آن مجبور هستید که روند تولید خود را دوباره بسازید و مواد اولیه خود را با مواد اولیه سازگار با محیط زیست تغییر دهید. این فرصتی برای نوآوری محصول شما فراهم می کند.

علاوه بر این ، در کنار داشتن مزایای دوستدار محیط زیست، می توانید مزایای دیگری نیز به مشتریان خود ارائه دهید ، تا کسب و کارتان را از نظر میزان کسب درآمد بیشتر در بالای بازار قرار دهد.

۶- سود بیشتر

یکی دیگر از مزایای بازاریابی سبز یا گرین مارکتینگ ، سود زیاد آن است. روش های سازگار با محیط زیست گران قیمت هستند و بنابراین افزایش قیمت محصولات برای شما مناسب است. مردم به خاطر دریافت محصول با کیفیت مناسب و رضایت از انجام وظیفه خود برای محافظت از محیط زیست ، فکر نمی کنند که مبلغ کمی بیشتر بپردازند.

هزینه اولیه شما برای اتخاذ روشهای سبز در چند سال ابتدایی قابل بازیابی است. شما از رقبای خود سود بیشتری کسب خواهید کرد زیرا مردم اکنون ترجیح می دهند محصولات سازگار با محیط زیست را خریداری کنند.

۷- خوب بودن برای محیط زیست و طبیعت

آخرین مزیتی که می توان برای بازاریابی سبز یا  گرین مارکتینگ برشمرد، رضایتمندی است که شما با صرفه جویی در محیط زیست خود به دست می آورید. شما جای بهتری برای زندگی نسلهای بعدی خود خواهید گذاشت. تلاش کوچک شما می تواند بسیار بزرگ باشد. بنابراین ، اگر هنوز روشهای سبز اتخاذ نکرده اید ، انجام این کار هنوز دیر نشده است.

معایب بازاریابی سبز

استراتژی بازاریابی سبز مثل سایر موارد بازاریابی،  در کنار مزایا و فواید ، دارای برخی معایب هم می باشد. مهم ترین معایب بازاریابی سبز عبارتند از:

۱- شروع پر هزینه

اگرچه  استفاده از استراتژی های بازاریابی سبز ، کاهش هزینه ها را به همراه دارد اما در ابتدا کمی پر هزینه است، چون به مواد قابل بازیافت و ابزار بازیافت آن ها برای این کار نیاز است و این موضوع هزینه بر بوده و ممکن است برندها و شرکت ها در آغاز کمی با مشکل بودجه مواجه شوند.

۲- تبلیغات فریبنده

یکی از معایب بازاریابی سبز وجود تبلیغات فریبنده است چون برخی از کسب و کارها با فریب مردم نسبت به این که محصولات آن ها برای محیط زیست مضر نمی باشد، آسیب های زیادی به محیط زیست وارد می کنند و موجب منفی شدن ذهنیت مصرف کنندگان به این موضوع می شوند.

۳- اطلاعات کم مردم عادی

اکثر مردم درباره محصولات سبز و فواید آن برای محیط زیست آگاه نیستند و باید برای گسترش این موضوع در جامعه سعی کنید به مصرف کنندگان محصولاتتان، آموزش های لازم درباره چگونگی تولید این محصولات و مزایا آن ها برای محیط زیست را بدهید که ممکن است نیاز به صرف زمان و هزینه بیشتری باشد.

۴- نیاز به تکنولوژی و دانش تخصصی

بازیافت پسماندهای محیط کار و استفاده از مواد بازیافتی برای تولید برخی محصولات نیاز به تکنولوژی و ابزارهایی دارد که ممکن است برای تهیه آن ها مجبور به پرداخت هزینه زیادی شوید. همچنین استفاده از استراتژی های بازاریابی سبز نیاز به دانش و اطلاعات تخصصی دارد و شما باید افراد متخصصی را برای این کار استخدام کنید.

نمونه هایی از بازاریابی سبز

در جهان شرکت ها ، برندهای تجاری و کسب و کارهای کوچک و بزرگ زیادی هستند که به طرف گرین مارکتینگ  و یا معرفی بازاریابی سبز رفتند و تلاش می کنند تا با نوآوری، محصولات منطبق با طبیعت تولید کنند. شرکت های زیادی وجود دارند که در این مقاله سایت پول یابی چند نمونه از برندها و شرکت های شاخص فعال در این زمینه معرفی می شوند:

۱- کمپین بازاریابی سبز  استارباکس

شرکت استارباکس Starbucks یکی از معدود شرکتهایی است که نه تنها این نوع بازاریابی را اتخاذ کرده بلکه متعهد به استفاده از روشهای سازگار با محیط زیست برای انجام امور تجاری و جذب مشتری می باشد. استارباکس از انرژی خورشیدی در فروشگاه های خود استفاده می کند تا مصرف برق را به حداقل برساند.

علاوه بر این ، آنها متعهد شده اند که از مواد ساختمانی مسئول در فروشگاه های خود استفاده کنند تا اثر کربن را کاهش دهند. یکی از محبوب ترین فعالیتهای آنها در فیسبوک این بود که مردم را به پیوستن به کمپین خود برای کاشت درختان و نقاشی خیابانها به خاطر خیابانها ترغیب می کردند. در واقع این شرکت از پتانسیل بالای بازاریابی اینترنتی برای برند خود به خوبی بهره برده است.

این کمپین بسیار محبوب شد و همه جا مورد استقبال مردم قرار گرفت. در حال حاضر ، آنها در تلاشند تا از لیوان های قابل بازیافت استفاده کنند تا ضایعات ایجاد شده توسط آنها کاهش یابد.

۲- نوآوری بازاریابی سبز اپل

در سال ۲۰۱۹ ، زمانی که اپل MacBook Air و MacBook Mini جدید خود را راه اندازی کرد. آنها اعلام کردند که این محصولات با استفاده از صد درصد آلومینیوم بازیافت شده ساخته شده اند. شعار سال قبل آنها این بود: «محصولات نوآورانه واقعاً جای خود را در جهان دارند اما نه روی کره زمین.»

معنای این جمله این است که آنها در تلاشند تا ضایعات الکترونیک تولید شده را کاهش داده و محصولات جدیدی را توسعه دهند. علاوه بر این ، اپل از مواد و مواد شیمیایی موجود در محصولات خود استفاده می کند ، که نه تنها برای شخصی که از آنها استفاده می کند بی خطر است بلکه برای محیط زیست نیز بی خطر است.

به عنوان مثال ، ادعای به حداقل رساندن قرار گرفتن در معرض فلز نیکل ، که می تواند باعث واکنش آلرژیک شود. اپل برای اتخاذ روشهای سبز راه بسیار طولانی را در پیش دارد ، اما راه درازی را نیز پیموده است .

۳- ابتکار بازاریابی سبز شرکت جانسون و جانسون

جانسون و جانسون ، یک شرکت مشهور تجهیزات پزشکی و محصولات کودک است. این شرکت همچنین به دلیل تلاش هایش برای ایجاد شیوه های داخلی سازگار با محیط زیست که در آنها آموزش شغلی به کارکنان خود برای اتخاذ شیوه های سازگار با محیط زیست ارائه می دهند ، مشهور است.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  مزایای کسب و کار خانگی

هدف این شرکت کاهش انتشار کربن تا ۲۰٪ تا سال ۲۰۲۰ و به حداکثر رساندن بازیافت محصولات است. آنها چنان از ابتکار عمل خود مطمئن هستند که مردم می توانند پیشرفت آنها را بصورت آنلاین در وب سایت رسمی خود مشاهده کنند.

این شرکت به دلیل تلاش های خود برای به حداقل رساندن اتلاف و صرفه جویی در انرژی ، به رسمیت شناخته شده و افتخار کسب کرده است. شرکت جانسون و جانسون الهام بخش بسیاری از شرکت های دیگر است.

۴- ابتکار شرکت مبلمان IKEA

IKEA یک برند مبلمان سوئدی است که استراتژی خاص خود را برای شیوه های سازگار با محیط زیست با عنوان  People & Planet Positive  ایجاد کرده است. IKEA با ارائه روشهای زیست پایداری ، مبلمان شیک و با قیمت مناسب را به مشتریان خود ارائه می دهد.

IKEA  در ۹۰ درصد از فروشگاههای خود در ایالات متحده آمریکا از انرژی خورشیدی استفاده می کند. آنها محصولاتی را در بسته بندی تخت ارائه می دهند که مشتریان باید بعداً آنها را جمع کنند. در کنار این ، آنها برای تولید برق نیز در زمینه انرژی باد سرمایه گذاری می کنند.

۵- بازاریابی سبز شرکت یونیلیور

یونیلیور Unilever ، یکی از شرکت های غول پیکر در سراسر جهان ، سرمایه گذاری های سبز انجام داده و یک برنامه زندگی پایدار را به عنوان بخش اساسی برنامه های خود ساخته است. این شرکت برای صرفه جویی در مصرف انرژی ، آب و کاهش زباله در حال ایجاد تغییراتی است.

مدیرعامل این شرکت در سال ۲۰۱۵ به خاطر تلاشهای سبز خود موفق به دریافت جایزه Champion of Earth  شد.

استراتژی های بازاریابی سبز

در ادامه معرفی بازاریابی سبز این سوال مطرح می شود که چه برنامه و استراتژی هایی برای تحقق بازاریابی سبز باید انجام دهید تا به موفقیت برسید. مهم ترین استراتژی های پیشنهادی برای تحقق بازاریابی سبز عبارتند از:

۱- قرار دادن مردم به عنوان بخشی از بازاریابی سبز

وقتی مردم را به عنوان بخشی از فعالیتهای تبلیغاتی خود انتخاب می کنید ، احساس ارتباط و ارزش می کنند. بنابراین ، برنامه خود را اعلام کنید و از مردم بخواهید که در کمپین شما شرکت کنند. به عنوان مثال ، استارباکس از بستر رسانه های اجتماعی مثل فیسبوک برای کمک به مردم دعوت کرد تا در کارزار خود برای کاشت درختان و نقاشی خیابان ها دعوت کنند.

کمپین Starbucks one  یکی از موفق ترین کمپین هایی است که افراد را در ایدئولوژی بازاریابی خود درگیر می کند.

اگر قصد دارید روشهای بازاریابی سبز را اتخاذ کنید ، این می تواند یکی از بهترین استراتژی های بازاریابی سبز باشد. این استراتژی نیازی به شما نخواهد داشت که تغییرات در روند تولید خود را فوراً تغییر دهید ، اما می توانید محبوبیت و اعتبار خود را سریع کسب کنید.

۲- در میان گذاشتن پیشرفت خود را با مردم

سبز شدن نمی تواند یک شبه اتفاق بیفتد. این امر شما را ملزم می کند تا گام های خود را برای رسیدن به هدف بردارید. پس چرا برنامه و پیشرفت خود را با مردم در میان نگذارید ، تا آنها نیز بدانند که شما آنچه را موعظه می کنید انجام می دهید.

برای انجام این کار ، از شما خواسته می شود مناطقی را انتخاب کنید که می خواهید تغییرات ایجاد کنید و مدت زمان تصمیم گیری در مورد هدف خود را مشخص کنید. سپس برنامه خود را در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی و وب سایت رسمی خود با افراد به اشتراک بگذارید و به طور منظم در مورد پیشرفت های خود به مردم اطلاع دهید.

برای ساختن استراتژی خود می توانید از برنامه گرین مارکتینگ جانسون و جانسون ایده بگیرید.

۳- بازیافت

بازیافت یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین استراتژی های بازاریابی سبز است. بسیاری از شرکت های بزرگ مانند اپل برای تقویت اعتبار خود ، بازیافت را اتخاذ کرده اند. معنی بازیافت استفاده مجدد از مواد است. بازیافت به کاهش اثر کربن روی زمین کمک می کند و همچنین به کاهش ضایعات موجود در کره زمین کمک می کند.

شما می توانید از مشتریان خود بخواهید که محصولات شکسته و بلااستفاده را برگردانند و آنها را به محصولات جدید تبدیل کنند. مانند اپل دستگاه های استفاده شده را از مشتریان خود بخرید و در عوض ، تخفیف خود را برای محصول جدید به آنها بدهید و برای ساخت محصولات جدید ، مواد جدید محصولات را دوباره بازیابی کنید.

۴- استفاده از انرژی تجدید پذیر

استفاده از انرژی تجدید پذیر نه تنها مقرون به صرفه است بلکه به شما در صرفه جویی در منابع غیر تجدید پذیر نیز کمک می کند. برای تولید انرژی خورشیدی می توانید پانل های خورشیدی را روی بام های فروشگاه های خود بکارید و همچنین می توانید در انرژی باد سرمایه گذاری کنید.

۵- بسته بندی

در دوران مدرن ، هنگامی که همه چیز به صورت آنلاین فروخته می شود ، استفاده از بسته بندی سازگار با محیط زیست برای کاهش ضایعات کاغذ و مصارف پلاستیک نیز یک استراتژی عالی برای بازاریابی سبز است. علاوه بر این ، به ایجاد تصویر مثبت شرکت شما در نظر مشتریان نیز کمک خواهد کرد.

۶- همکاری با سازمانهای همفکر

ارتباط با سازمانهایی که همان عقاید را دارند ، همچنین یکی از استراتژی های بازاریابی سبز است. شما می توانید با یک سازمان غیردولتی که به کودکان محروم آموزش می دهد ، همکاری کنید.

به منظور پشتیبانی از علت آنها ، می توانید با حمایت مالی از یک رویداد برای تبلیغ آگاهی در مورد روش های سبز کمک های مالی از مشتریان خود جمع آوری کنید. این همچنین به ایجاد تصویر مثبت سازمان شما کمک خواهد کرد.

سخن پایانی معرفی بازاریابی سبز

در این مقاله سایت پول یابی در معرفی بازاریابی سبز بیش از هر چیزی بر اهمیت و ضرورت توجه به این نوع بازاریابی جدید تاکید شده است و اینکه، بازاریابی سبز در ساخت زمین به یک سیاره سالم و زیبا کمک می کند. اگر استراتژی و روشهای سبز اتخاذ نکنیم ، در این صورت هیچ جای مناسبی برای زندگی نسلهای آینده وجود نخواهد داشت.

بازاریابی سبز یا گرین مارکتینگ به کاهش استفاده از محصولات پلاستیکی کمک می کند. پلاستیک برای زمین اصلا مناسب نیست زیرا تجزیه ناپذیر بوده و تخریب زیادی به همراه دارد. این بدان معناست که یک قطعه پلاستیک برای همیشه روی زمین خواهد ماند. فقط تصور کنید که مردم همچنان از پلاستیک استفاده کنند چه بلایی بر سر کره زمین خواهد آمد؟ در حال حاضر تعداد زیادی پلاستیک وجود دارد. همه ما می توانیم به جای مشاهده زیبایی طبیعت ، اقیانوس ها و جنگل هایی پر از پلاستیک را ببینیم، اگر اقدام موثری نکنیم.

نکته آخر در معرفی بازاریابی سبز این است که، مردم خواستار محصولات طبیعی و سازگار با محیط زیست هستند. اگر می خواهید مدت طولانی در کسب و کار خود مانده و افزایش کسب درآمد ملموسی داشته باشید ، توصیه می شود که روش های سازگار با محیط زیست را شروع کنید. در صورت انجام این کار، برتری رقابتی نسبت به رقبا خواهید داشت. اعتبار سازمان شما بهبود می یابد و می توانید تجارت خود را در سرزمین های خارجی گسترش دهید و از این طریق کسب درآمد خوبی هم داشته باشید.

مطلب پیشنهادی

کار تولیدی با پول کم ، کسب و کار زودبازده ، کار تولیدی پولساز

شروع کار تولیدی با پول کم

کسب پول و سرمایه کار راحتی نیست لذا راه اندازی کسب و کار با پول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.