مقدار بودجه و سرمایه لازم برای شروع برنامه افیلیت مارکتینگ

اگرچه برنامه همکاری در فروش را یکی از بهترین روش های بازاریابی می دادند ولی بدون اطلاع از قوانین اجرا و به ویژه مقدار پول و سرمایه لازم برای شروع برنامه افیلیت مارکتینگ ، نباید انتظار موفقیت داشت . افیلیت مارکتینگ مانند هر پروژه ای نیاز به پول و بودجه اولیه دارد . البته افرادی که قصد کسب درآمد اینترنتی به عنوان بازاریاب را دارند نیاز به هیچ سرمایه ای ندارند .

منتهی فرد و یا شرکتی که قصد راه اندازی برنامه همکاری در فروش دارد ، باید بودجه لازم را قبلا پیش بینی کند . تولیدکننده یا فروشنده محصول یا خدمات ، برای رونق فروش و تبلیغ محصولات و خدماتش اگر افیلیت مارکتینگ را انتخاب کرد ، لازم است در مورد هزینه‌ها و بودجه ضروری برای راه اندازی برنامه همکاری در فروش اطلاعاتی داشته باشد .

در این مقاله سایت پول یابی قصد دارم برای تولیدکنندگان و فروشندگان محصول و خدمات میزان بودجه و سرمایه لازم برای شروع برنامه افیلیت مارکتینگ را شرح دهم . امیدوارم مورد استفاده علاقه مندان به برنامه همکاری در فروش قرار گیرد .

همکاری در فروش چیست ؟

به زبانی ساده ، همکاری در فروش یا Affiliate Marketing فرایندی است که در آن تبلیغ کنندگان یا همکاران فروش ، محصول یا خدماتی که توسط یک خرده فروشی دیگر ارائه می‌شود را تبلیغ یا معرفی می‌کنند . همکار فروش یا بازاریاب در ازای ارائه یک نتیجه خاص (مثل بازدید از صفحه محصول یا خدمات و یا فروش آنها) پاداشی را از خرده فروش دریافت می‌کند .

همکاری در فروش ، بازاریابی پورسانتی یا افیلیت مارکتینگ به زبان ساده تر یک مدل کسب‌وکار اینترنتی است که در آن افراد یا شرکت‌ها (افیلیت‌ها) محصولات و خدمات سایر شرکت‌ها را تبلیغ می‌کنند . در ازای هر فروش ، کلیک یا اقدام مشخص از طرف مشتریان معرفی‌شده ، کمیسیون دریافت می‌کنند .

به بیانی دیگر می توان ادعا کرد ، همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ ، یک مدل تبلیغاتی است . در این مدل ، تولیدکنندگان و شرکت‌ها به اشخاص سومی که محصولات آنها را تبلیغ و به فروش می‌رسانند مبلغی را به عنوان کمیسیون پرداخت می‌کنند . این افراد ، تبلیغات را در وب سایت ، صفحات اجتماعی و یا وبلاگ های خود قرار داده و مبلغی را بابت محصولاتی که به این طریق به فروش می‌رسانند از شرکت‌ها دریافت می‌کنند .

به عبارت دیگر ، در افیلیت مارکتینگ ، صاحبان کسب‌وکار بخشی از فروش را برون‌سپاری می‌کند . لذا افزایش فروش از همکاری در فروش از این طریق محقق می شود .

سرمایه لازم برای شروع برنامه افیلیت مارکتینگ , کسب درآمد از همکاری در فروش

انواع همکاری در فروش

سیستم همکاری در فروش یا Affiliate Marketing به صورت کلی به شریک شدن در سود فروش یک محصول یا خدمات گفته می شود . یعنی اگر ناشر یا تبلیغ کننده ، شخصی را با محصولی آشنا کرده و وی آن را تهیه کند ، می توانید از ارائه دهنده محصول مبلغی را به عنوان کارمزد دریافت کنید . با این حال انواع همکاری در فروش عبارتند از :

۱- بر اساس پورسانت فروش : یعنی درصدی از فروش به افیلیت تعلق می‌گیرد.

۲- بر اساس هر کلیک یا اقدام : به ازای هر کلیک ، دانلود ، ثبت‌نام و غیره ، به افیلیت پاداش تعلق می‌گیرد .

۳- بر اساس نرخ بازگشت سرمایه (ROI) : به افیلیت پاداش تعلق می‌گیرد که بر اساس بازگشت سرمایه عرضه‌کننده محاسبه می‌شود.

برای درک بهتر موضوع به این مثال توجه کنید . فرض کنید سایت یا وبلاگی دارید که درباره آموزش های کسب درآمد از اینترنت و بازاریابی اینترنتی مقالاتی می‌نویسید . با یک شرکت یا سایت آموزش کسب درآمد از اینترنت مثل سایت پول یابی برنامه همکاری در فروش ایجاد می‌کنید . در وبلاگ خود لینک‌های اختصاصی سایت پول یابی یا آن شرکت را قرار می‌دهید و محصولاتش را معرفی می‌کنید . اگر کسی از طریق این لینک‌ها خرید کند، شما از فروش پورسانت دریافت خواهید کرد .

شناخت شیوه کار همکاری در فروش

همان طور که در بالا اشاره شد ، همکاری در فروش affiliate marketing یکی از روش ها و تکنیک های کسب درآمد اینترنتی واقعی رایگان است که در آن افراد یا وبسایت‌ها (افیلیت‌ها) محصولات یا خدمات یک کسب‌وکار را تبلیغ می‌کنند . نتیجه آنکه ، در ازای هر فروش یا عمل خاص (مثل کلیک ، دانلود و غیره) کمیسیون یا پاداش مشخصی را دریافت می‌کنند . در این فرایند سه ضلع یا بازیگر وجود دارد :

۱- عرضه‌کننده (Merchant) : کسب‌وکاری که محصول یا خدمات خود را ارائه می‌دهد و برنامه همکاری در فروش دارد .

۲- تبلیغ‌کننده (Affiliate) : فرد یا وب سایتی که محصولات یا خدمات عرضه‌کننده را تبلیغ می‌کند .

۳- مشتری (Customer) : کسی که محصولات یا خدمات را خریداری می‌کند یا عمل خاصی انجام می‌دهد .

شیوه کار هم کاملا مشخص است . افیلیت‌ها از طریق لینک‌های اختصاصی خود ، مشتریان را به وبسایت عرضه‌کننده یا فروشنده اصلی هدایت می‌کنند . اگر مشتری از طریق این لینک‌ها اقدام به خرید کند یا عمل خاصی انجام دهد ، افیلیت کمیسیون یا پاداش دریافت می‌کند .

مهمترین مزایای همکاری در فروش برای عرضه‌کنندگان : افزایش فروش ، افزایش ترافیک وب سایت ، کاهش هزینه‌های بازاریابی و در نهایت افزایش کسب درآمد اینترنتی است .

مهمترین مزایا برای افیلیت‌ها : کسب درآمد آنلاین ، امکان تبلیغ محصولات یا خدماتی که به آن‌ها علاقه‌مندند ، انعطاف‌پذیری بالا و راحتی کسب درآمد اینترنتی بدون سرمایه اولیه است .

مقدار سرمایه لازم برای شروع برنامه افیلیت مارکتینگ

تا اینجا درباره همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ توضیحاتی داده می شود . یکی از بازیگران اصلی آن تولید کننده یا عرضه‌کننده Merchant می باشد . تولید کننده محصول و خدمات چنانچه بخواهد برنامه کسب و کارش را شروع کند این سوال مطرح می شود چه مقدار سرمایه لازم برای شروع برنامه افیلیت مارکتینگ باید داشته باشد .

عرضه کننده محصول و خدمات ، قبل از شروع کار با بررسی بودجه می‌تواند به طور تقریبی از هزینه‌های لازم برای راه اندازی برنامه افیلیت خود آگاه شوید و منابع مالی خودش را مدیریت کند . البته در مورد پول و سرمایه لازم برای شروع برنامه افیلیت مارکتینگ نمی توان آمار دقیقی ارائه کرد . ولی با بررسی برخی موارد و فاکتورها می‌توان یک دید کلی از هزینه‌های احتمالی و سرمایه مورد نیاز به دست آورد .

همانطور که در بالا اشاره شد ، ارائه عدد و رقم دقیقی برای بودجه مورد نیاز برنامه افیلیت ممکن نیست . دلیلش هم این است که تعیین میزان هزینه‌های بازاریابی وابسته به تصمیم و میزان فعالیت هر شخص و شیوه کار سیستم همکاری در فروش بستگی دارد .

تولیدکننده یا عرضه کننده محصولات و خدمات می تواند کار بازاریابی وابسته را از دو طریق انجام دهد :

۱- یک برنامه افیلیت داخلی ایجاد کرده و خودتان آن را مدیریت کند .( درون سازمانی )

۲- یا اینکه از طریق یک شبکه وابسته آن را پیش ببرید و مدیریت آن را برون سپاری کنید .

هر کدام از این حالا ، بودجه و سرمایه خاص خودش را می طلبد که باید در زمان اقدام به کار آن را لحاظ کنید .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  بررسی شغل همکاری در فروش

عوامل دخیل در تعیین بودجه افیلیت مارکتینگ شرکت وابسته

در شروع کار این سوال مطرح می شود که ، بودجه راه اندازی برنامه افیلیت به چه مواردی وابسته است؟ شاید در ابتدا اینگونه به نظر برسد که راه اندازی یک برنامه افیلیت داخلی و استفاده از یک برنامه ردیابی لینک در وبسایت خود بهترین انتخاب است .

با وجود اینکه این کار می‌تواند نسبتاً آسان ، راحت و مقرون به صرفه باشد اما نیاز به زیرساخت و برنامه‌نویسان متخصص دارید تا بتوانید برنامه را توسعه داده و به درستی از آن استفاده کنید . علاوه بر این هزینه‌های جاری و پیش بینی نشده‌ای هم وجود دارد که باید در نظر گرفته شود .

قبل از هر چیز به یاد داشته باشید که یک برنامه افیلیت به مدیریت صحیح نیاز دارد . یعنی شخصی که کارش تنها مدیریت افیلیت مارکتینگ باشد . بنابراین اگر فکر می‌کنید که در کنار کار خودتان بازاریابی وابسته را هم انجام دهید مطمئنا پس از مدتی به مشکل می‌خورید . پس یا شخصی را برای مدیریت برنامه وابسته شرکت خود استخدام کنید یا کار افیلیت مارکتینگ را به یک شرکت وابسته بسپارید .

زمانی که می‌خواهید کار افیلیت مارکتینگ را به یک شرکت وابسته بسپارید باید برخی فاکتورهای زیر را در نظر بگیرید :

۱- کمیسیون

برنامه‌های افیلیت زیادی در جهان وجود دارند که نرخ کمیسیون را بر اساس فاکتورهای متفاوتی تعیین می‌کنند . کمیسیون با توجه به نوع محصول و خدمات ، پلتفرم تبلیغاتی ، نوع شرکت وابسته و سایر موارد می‌تواند از ۱ درصد تا حتی ۱۰۰ درصد متغیر باشد .

۲- سود خالص

کاملا روشن است که نمی توانید ۵۰ درصد کمیسیون برای محصولات و خدماتی ارائه دهید که فقط ۲۰ درصد سود خالص داشته باشند . بنابراین با تعیین قیمت تمام شده برای تولید محصول یا ارائه خدمات خود ، حداقل سود خالص و قیمت واقعی فروش می‌توانید درصدی را برای کمیسیون مشخص کنید .

۳- هزینه جذب مشتری جدید

به عنوان تولیدکننده یا فروشنده محصول مشتریان خاص خود را دارید . تعداد این مشتریان با توجه به سابقه و نوع محصول و خدماتتان می‌تواند متفاوت باشد . فروشندگان همواره در پی افزایش تعداد مشتریان هستند ، زمانی که می‌خواهید برای محصول خود کمیسیون تعیین کنید به این نکته توجه داشته باشید که اگر بخواهید خودتان مشتری جدید جذب کنید چه مقدار باید هزینه کنید .

در تبلیغات افیلیت مارکتینگ معمولا مشتریان جدیدی برای محصولات شما پیدا می‌شوند . حال اگر هزینه جذب مشتری جدید ۱۰ درصد است می‌توانید این مقدار را به شرکت وابسته پیشنهاد دهید .

۴- میزان کمیسیون رقبا

توجه کنید که هیچ قانون و استاندارد مشخصی برای میزان کمیسیون در افیلیت مارکتینگ وجود ندارد . اما با توجه به رقبای خود و میزان کمیسیونی که برای فروش محصولات خود ارائه می‌دهند می‌توانید یک میانگین برای کمیسیون خود بدست بیاورید .

اگر کمیسیون ارائه شده توسط شما نسبت به رقبا خیلی پایین‌تر باشد احتمال اینکه تبلیغ شما توسط شرکت های وابسته پذیرفته شود کم است . این موضوع کاملا طبیعی است . زیرا آنها زمانی که با پیشنهاد همکاری شما مواجه شوند کمیسیون شما را با کمیسیون ارائه شده توسط رقبایتان مقایسه می‌کنند .

قدمت برند و میزان شناخته شده بودن آن نیز در تعیین نرخ کمیسیون موثر است . به طور مثال یک برند قدیمی و شناخته‌شده معمولا کمیسیون کمتری در نظر می‌گیرد زیرا دیگر نیازی به جا انداختن برند در بین مشتریان نیست و معمولا نرخ تبدیل بالایی دارد . این موارد در تعیین میزان سرمایه لازم برای شروع برنامه افیلیت مارکتینگ حائز اهمیت است .

۵- ارائه تخفیف

به عنوان یک فروشنده باید برای جذب بهتر مشتریان تخفیف در نظر بگیرید . شیوه کار سیستم همکاری در فروش بر تخفیف استوار است . به عنوان مثال برای کسانی که اولین بار وارد وبسایت شما می‌شوند و اقدام به خرید یا ثبت نام میکنند ۱۰ درصد تخفیف در نظر بگیرید . حال با توجه به این ۱۰ درصد ، کمیسیون را تعیین کنید زیرا در نهایت از قیمت فروش ۱۰ درصد کاسته می‌شود .

۶- نوع محصول

علاوه بر این‌ها نوع محصولات و خدمات می‌تواند در میزان کمیسیون بسیار موثر باشد . به طور مثال بسیاری از انواع محصولات دیجیتال مانند موزیک ، فیلم و کتاب الکترونیکی کمیسیون‌های نسبتاً پایینی دارند و مقدار آن حتی به یک درصد هم می‌رسد . در مقابل محصولات مالی کمیسیون‌های بالاتری دارند و کمیسیون آنها معمولا بین ۲۰ تا ۳۰ درصد متغیر است .

در بین انواع محصولات و کالاها ، محصولات صنعت بهداشت اعم از محصولات آرایشی و بهداشتی ، ویتامین‌ها ، مکمل‌ها و محصولات بهداشتی ارگانیک تا برنامه‌های کاهش وزن و برنامه‌های رژیمی ویژه برای مبتلایان به دیابت کمیسیون نسبتا بالایی دارند .

کمیسیون محصولات صنعت بهداشت معمولا بین ۷ تا ۵۰ درصد است . پس با توجه به نوع محصول خود باید بتوانید کمیسیون مناسب را برای تبلیغ محصول خود در نظر بگیرید .

ثبت نام در افیلیت مارکتینگ , میزان درآمد افیلیت مارکتینگ از صفر تا چند هزار دلار

عوامل دخیل در تعیین بودجه افیلیت مارکتینگ درون سازمان

در اینجا این سوال مطرح می شود که بودجه برنامه افیلیت درون سازمانی به چه مواردی وابسته است ؟ در بالا ، مواردی که ذکر شد برای زمانی است که کار افیلیت مارکتینگ را یک شرکت وابسته انجام می‌دهد .

حال می خواهیم بودجه و هزینه‌ها را برای شرایطی بررسی کنیم که می‌خواهید برنامه افیلیت داخلی خودتان را راه اندازی و مدیریت و تنها انتشار را به شرکت‌های وابسته بسپارید .

قبل از ایجاد برنامه افیلیت باید تصمیم بگیرید که قرار است یک برنامه وابسته درون سازمانی داشته باشید یا می‌خواهید آن را روی یک شبکه افیلیت ایجاد کنید ؟ گاهی نیز لازم است از هر دو گزینه استفاده کنید . برای اینکه بتوانید درست تصمیم بگیرید باید از تفاوت‌های اصلی بین یک برنامه وابسته درون سازمانی و یک برنامه مبتنی بر شبکه آگاه باشید .

زمانی که می‌خواهید کار افیلیت مارکتینگ را به صورت درون سازمانی انجام دهید ، باید برخی فاکتورهای زیر را در نظر بگیرید :

۱- میزان هزینه مورد نیاز برای شروع

راه اندازی یک برنامه افیلیت درون سازمانی قبل از هر چیز نیازمند یک پلتفرم است . برای اینکه بتوانید در این بستر شخصی ، برنامه و کار افیلیت مارکتینگ محصولات خود را مدیریت و اجرا کنید . بسته به نوع محصولات و خدماتتان بودجه لازم برای راه اندازی این پلتفرم می‌تواند متفاوت باشد .

در صورتی که شبکه‌های افیلیت تمام زیرساخت‌ها را اعم از ردیابی فروش ، گزارش‌دهی و راه‌حل‌های پرداخت را برایتان فراهم می‌کنند . خوب کاملا طبیعی است هرچه امکانات پلتفرم بیشتر باشد ، هزینه های جانبی هم بالا می رود .

یک برنامه افیلیت درون سازمانی معمولا هزینه شروع بالاتری دارد . اما هزینه‌های حین کار آن در دراز مدت کمتر می‌شود . یک برنامه مبتنی بر شبکه برای شروع ارزان‌تر است اما در دراز مدت ممکن است هزینه‌های آن افزایش پیدا کند . تمام این موارد در میزان سرمایه لازم برای شروع برنامه افیلیت مارکتینگ تاثیرگذار هستند .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  تبلیغات کلیکی PPC

۲- میزان کنترل پذیری

راه اندازی یک برنامه وابسته درون سازمانی موجب می‌شود بر تمام جنبه‌های آن کنترل کامل داشته باشید . به عبارتی فرصتی برای کار مستقیم با همکاران خود در اختیار دارید . اما این در صورتی است که خودتان یک مدیر افیلیت مارکتینگ خوب باشید یا اینکه یک مدیر افیلیت مارکتینگ را استخدام کنید که مطمئنا هزینه‌هایی برای شما دربر دارد . در صورتی که در شبکه افیلیت حجم کارهای مدیر افیلیت مارکتینگ به میزان زیادی کاهش پیدا می‌کند .

۳- مدت زمان به نتیجه رسیدن برنامه

اینکه برنامه وابسته درون سازمانی به نتیجه برسد معمولا نسبت به شبکه افیلیت زمان بیشتری نیاز دارد . چون باید برنامه را بسازید ، آن را تبلیغ کنید ، عضو شرکت‌های وابسته شوید و عملکرد آنها را بررسی کنید . در صورتی که در شبکه افیلیت تعداد زیادی از شرکت‌های وابسته بالقوه و طیف گسترده‌ای از ابزارها و راه‌حل‌های فوری ، در دسترس شما قرار می‌گیرد .

حال با توجه به موارد گفته شده می‌توانید تصمیم بگیرید که برنامه افیلیت شما درون سازمانی باشد یا اینکه در بستر یک شبکه افیلیت ایجاد شود . انتخاب هر کدام می تواند در تعیین میزان پول و سرمایه لازم برای شروع برنامه افیلیت مارکتینگ موثر باشد .

سایر عوامل موثر در تعیین بودجه همکاری در فروش

در بالا با توجه به دو فاکتور : ۱- وابسته بودن و یا ۲- درون سازمانی بودن ، درباره میزان پول لازم برای راه اندازی برنامه افیلیت مارکتینگ بحث شد . اما عوامل دیگری هم در میزان سرمایه لازم برای شروع برنامه افیلیت مارکتینگ دخیل هستند که عبارتند از  :

۱- سرمایه یا موجودی خلاق

صرف نظر از اینکه برنامه افیلیت مارکتینگ افراد درون سازمانی یا درون شبکه افیلیت باشد به یک موجودی خلاق نیاز دارند . این موجودی خلاق شامل لینک‌های متنی ، آگهی‌ها ، فیلم‌ها ، محتوای فلش و هر چیز دیگری است که شرکت‌های وابسته می‌توانند برای تبلیغ محصولات و خدمات شما استفاده کنند .

توجه کنید که کوچک بودن این موجودی ممکن است در ابتدا از نظر هزینه به صرفه به نظر برسد اما در ادامه ممکن است شرایط فرق کند . یعنی اگر این موجودی کافی نباشد ممکن است که ناشران تبلیغ محصولات و خدمات شما را نپذیرند . یا اگر هم بپذیرند امکان دارد از عملکرد آنها راضی نباشید .

ولی اگر خودتان مهارت‌های گرافیکی و برنامه‌نویسی لازم را داشته باشید ممکن است بتوانید همه این‌ها را مدیریت کنید . در غیر این صورت باید کار را به متخصص و افراد ماهر بسپارید که نیازمند هزینه‌های اضافی است .

اگر تعداد محصولات یا خدمات شما محدود است ممکن است لینک‌های ارجاعی برای کارتان کافی باشند و هزینه‌های شما می‌تواند به راه اندازی یک برنامه ردیابی لینک محدود شود . اما اگر تعداد محصولات و خدماتتان زیاد است اندازه موجودی خلاق باید متناسب با موجودی محصولات و خدماتتان باشد تا مشکلی ایجاد نشود .

شرکت‌های وابسته برای تبلیغ محصولات شما علاوه بر لینک‌های متنی به ویدئو ، بنر ، مطالب خاص و موارد این چنینی نیاز دارند . به نظر می رسد که در این صورت سپردن برنامه وابسته به یک شبکه افیلیت به صرفه‌تر باشد .

۲- فید محصولات و لندینگ پیج‌ها

بسته به نوع شغلتان و محصولات ارائه شده توسط شما، بودجه اختصاص داده شده باید هزینه‌های ایجاد فید محصول و یا لندینگ پیج‌های شرکت‌های وابسته را تحت پوشش قرار دهد . حالا فید محصولات چیست؟

فیدهای محصولات وابسته فایل‌هایی هستند که لیست تمام محصولات یک فروشنده و برخی از ویژگی‌های آنها (نام محصول ، شناسه ، قیمت ، صفحه ، دسته و غیره) را نشان می‌دهد . این فیدها برای فعالیت انواع مختلفی از شرکت‌های وابسته به ویژه سایت‌های مقایسه قیمت ، موتورهای جستجوی خرید ، سایت‌های محتوا و موارد دیگر اساسی و مهم هستند .

اگر تنها یک یا دو محصول یا خدمات را برای تبلیغ انتخاب کرده‌اید و برای هدایت ترافیک و فروش به شرکت‌های وابسته متکی هستید ایجاد لندینگ پیج جداگانه رویکرد هوشمندانه‌تری است .

۳- مدیریت برنامه افیلیت

حالا پس از طی مراحل بالا باید برنامه وابسته خود را آماده اجرا کنید . یعنی در این مرحله این اقدامات سه گانه را انجام داده اید :

اول – برنامه وابسته درون سازمانی یا شبکه‌ای خود را راه اندازی کرده‌اید .

دوم – مواردی را که شرکت های وابسته به آن احتیاج دارند ، آماده کرده‌اید .

سوم – محصولات لازم برای فید و لندینگ پیج را تهیه کرده‌اید .

حال باید در مرحله و اقدام چهارم به فکر مدیریت برنامه وابسته خود باشید . هزینه‌های مدیریت برنامه وابسته شامل موارد زیر هستند که باید لحاظ کنید :

– استخدام و فعال کردن افیلیت‌ها .

– ایجاد و حفظ قوانین و خط مشی‌های خود .

– بهینه سازی برنامه خود مطابق با بهترین شیوه‌های صنعت و آمارهای عملکرد شرکت‌های وابسته .

– ایجاد و مدیریت کمپین‌های بازاریابی .

– و سایر موارد جانبی و هزینه های پیش بینی نشده احتمالی حین کار .

سخن پایانی سرمایه لازم برای شروع برنامه افیلیت مارکتینگ

در این مقاله سایت پول یابی تلاش شد تا بودجه و سرمایه ضروری برای راه اندازی یک سیستم همکاری در فروش توضیح داده شود . هیچ عدد و رقم مشخصی در مقاله ذکر نشد ، چون صاحب هر کسب و کاری می تواند با توجه به استراتژی خودش ، مقدار آن را معین کند .

فردی که به عنوان تبلیغ کننده یا ناشر اقدام می کند بدون سرمایه اولیه و یا با حداقل ها می تواند شروع به کسب درآمد اینترنتی کند . تبلیغ کننده تنها نیاز به یک بستر مثل صفحات اجتماعی ، وبلاگ و یا سایت دارد . ناشر در این بسترها لینک یا بنرهای افیلیت مارکتینگ را قرار داده و بابت فروش محصول یا خدمات پورسانتش می گیرد .

اما عرضه کننده یا تولید کننده کالا و خدمات باید با توجه به حجم و میزان کسب و کارش همه هزینه های اصلی و جانبی را در نظر بگیرد . ضمن اینکه در رقابت با سایر رقبا ، باید میزان کمیسیون ها ، امکانات پیشرفته و به روز برنامه و… را هم مورد توجه قرار دهد .

نکته آخر و کلیدی درباره میزان سرمایه لازم برای شروع برنامه افیلیت مارکتینگ اینکه ، تصمیم گیرنده نهایی و اصلی درباره هزینه‌ها و بودجه اختصاص داده شده به برنامه همکاری در فروش در نهایت خود افراد هستند . یعنی این افراد هستند که با توجه به بودجه کم و یا زیادشان می‌توانند محصولات خود را از طریق بازاریابی وابسته تبلیغ کنند .

توجه کنید ، صرف نظر از شیوه اجرای برنامه وابسته و هزینه‌هایی که برای کمپین‌های بازاریابی می‌کنید ، موفقیت هر کسی به کیفیت محصولات و خدمات که ارائه می‌دهد و قیمت های رقابتی و میزان کمیسیون ها بستگی کامل دارد .

مطلب پیشنهادی

بررسی سیستم همکاری در فروش ؛ اشتباه و ایراد , همکاری در فروش (افیلیت مارکتینگ)

اشتباهات رایج در همکاری در فروش

توجه کنید که وجود اشتباهات رایج در همکاری در فروش مانند هر کسب و کار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.