نکات کلیدی کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ

برای موفقیت در کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش به عنوان یکی از شیوه های درآمد اینترنتی پایدار باید نکات و مواردی را رعایت کرد . اصولا افیلیت مارکتینگ که به همکاری در فروش ، بازاریابی وابسته ، بازاریابی واسطه ای و پورسانتی هم معروف است نیازمند داشتن برنامه و استراتژی است . افراد زیادی هستند که در فضای مجازی از طریق همکاری در فروش ، کسب درآمد اینترنتی بالایی را تجربه می کنند و کسب و کارشان به این شیوه درآمد اینترنتی وابسته است .

به اعتقاد کارشناسان بازاریابی ، کسب درآمد آنلاین از افیلیت مارکتینگ یکی از بهترین ، راحت ترین ، سریع ترین و در عین حال ساده ترین شیوه های کسب پول و ثروت است . به شرطی که اصول و قواعد این کار درست رعایت شود و بازاریابان نکات کلیدی درآمدزایی آن را به درستی اجرا کنند .

در این مقاله سایت پول یابی ضمن پرداختن به نکات کلیدی کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ به راههای توسعه کسب و کار افیلیت مارکتینگ هم اشاره می شود . امیدوارم این مقاله مورد استفاده علاقمندان به بازاریابی پورسانتی قرار گیرد .

همکاری در فروش چیست؟

در تعریف همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ Affiliate Marketing باید گفت : فرایندی است که در آن تبلیغ کنندگان ، بازاریابان و یا همکاران فروش ، محصول و یا خدماتی که توسط یک خرده فروشی دیگر ارائه می‌شود را تبلیغ ، معرفی و یا بازاریابی می‌کنند . همکار فروش یا بازاریاب در ازای ارائه یک نتیجه خاص (مانند بازدید از صفحه محصول یا خدمات و یا فروش آنها) پاداشی را از خرده فروش دریافت می‌کند .

با این تفاسیر ، مفهوم اصلی همکاری در فروش عبارت است از هرگونه فعالیتی که موجب تسهیل در فروش یک کالا یا خدمات می شود . این کار معمولا توسط کسانی صورت می‌گیرد که خودشان تولیدکننده و یا صاحب محصول نیستند . وظیفه فردی که قصد همکاری در فروش را دارد ، معرفی محصول و بیان ویژگی‌ها و کاربردهای آن است تا مشتریان را ترغیب به خرید محصول یا خدمات کند .

توجه کنید که همکاری در فروش روش‌های متنوع و گوناگونی دارد . اما بهترین ، ساده ترین و پربازده‌ترین آن استفاده از اینترنت است . اینکه هر فردی ، به عنوان یک معرف ، محصول مورد نظر را به شیوه‌های درست تبلیغ کند و بابت هر فروش که انجام می دهد ، پورسانت و یا درصدی از فروش را به عنوان حق الزحمه بازاریابی دریافت می کند .

توجه کنید که امروزه ، همکاری در فروش ، یک کسب‌وکار خانگی ایده‌آل است . چون برای شروع به پول زیادی احتیاج ندارد و نیازی به تولید ، انبار کردن و ارسال محصولات یا رساندن خدمات به دیگران نیست . در واقع به بازاریاب بابت فعالیتش پول پرداخت می‌شود تا مشتریان و مصرف‌کننده‌های جدید را به کسب‌وکارهای مختلف متصل کند .

کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ , چگونه از افیلیت مارکتینگ کسب درآمد کنیم؟

شیوه کار سیستم افیلیت مارکتینگ

در نگاه  کلی در فرآیند همکاری در فروش ۴ بخش اصلی با هم در ارتباط هستند تا فرآیند سودرسانی و ارائه خدمات به درستی انجام شود . در واقع این چهار بخش شیوه کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش را مشخص می کنند که عبارتند از :

۱- فروشندگان محصول یا ارائه دهندگان خدمات : این گروه وب سایت‌ها و کسب‌وکارهایی هستند که می‌خواهند خدمات یا کالاهایشان را از طریق رسانه‌ افیلیت مارکتینگ به فروش برسانند . صاحب اصلی و ارسال کننده محصول و خدمات این بخش است ، منتهی کار بازاریابی برای فروش را به دیگران واگذار کرده است .

۲- بازاریاب یا افیلیت مارکتر : بازاریاب فردی است که محصولات یا خدمات فروشندگان را به فروش می‌رساند . این افراد به ازای هر فروش درصد مشخصی را به عنوان پورسانت یا حق الزحمه دریافت می‌کند . شاید خود شما جزء این دسته باشید و می‌خواهید با بازاریابی برای محصولات و خدمات دیگران کسب درآمد اینترنتی را تجربه کنید .

۳- شبکه‌ها یا کانال های فروش و معرفی : این بخش همان کانال‌های ارتباطی می باشد که بازاریاب از طریق آن مشتریان را به محصولات فروشنده‌ها وصل می‌کند . از جمله مهم ترین شبکه‌ها می‌توان به : وبلاگ ها ، وب‌سایت ، شبکه های اجتماعی مثل : اینستاگرام ، یوتیوب ، کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی و… اشاره کرد .

۴- کاربران یا خریداران : توجه کنید که بازیگران اصلی سیستم همکاری در فروش خریداران هستند . این افراد روی لینک‌های مورد نظر بازاریاب کلیک کرده و اگر محصولی بخرند، تولید کننده و بازاریاب هر دو نفع خواهند برد و کاربر هم خریدش را انجام داده است .

نکات مهم برای افزایش کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ

بعد از تعریف و شناخت اجمالی همکاری در فروش ، در ادامه به نکات کلیدی برای کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش پرداخته می شود . هر بازاریابی برای کسب درآمد آنلاین با افیلیت مارکتینگ باید به این نکات توجه کند :

۱- انتخاب بهترین سیستم همکاری در فروش

به قول قدیمی ها ، اگر حق انتخاب برای خوردن دارید ، بهترین غذاهای خوب را انتخاب کنید . بیشتر تازه‌کارهای افیلیت مارکتینگ این اشتباه را مرتکب می‌شوند که در تعداد زیادی برنامه‌های وابسته ثبت‌نام می‌کنند این افراد سعی می‌کنند هر چیزی که سر راهشان است را تبلیغ کنند تا شاید به کسب درآمد اینترنتی بالا برسند .

اگر این مسیر اشتباه را انتخاب و دنبال کنید شکست بر شما غلبه می‌کند . چون نمی‌توانید محصولات خود را به‌درستی تبلیغ و بازاریابی کنید . برای درک نیازهای بازار و یافتن محصولاتی که به‌خوبی با موضوع سایت شما مطابقت دارند، وقت بگذارید . هر محصول و هر سیستمی را برای همکاری و فروش انتخاب نکنید . ضمن اینکه بهترین ابزارهای همکاری در فروش اینترنتی را انتخاب کنید تا بتوانید کسب درآمد اینترنتی بالایی را تجربه کنید .

۲- استفاده از منابع مختلف ترافیک برای تبلیغ خدمات یا محصولات

از هر طریق مناسب و درستی که می توانید برای بازاریابی و معرفی محصولات و خدمات استفاده کنید . اشتباه بزرگی که بیشتر بازاریابان وابسته مرتکب می‌شوند این است که فقط در وبلاگ ها و وب سایت‌های خود تبلیغ می‌کنند . البته این کار ایرادی ندارد ، اما منابع ترافیکی بسیار دیگری وجود دارد که می‌توانید همزمان برای تبلیغ از آنها استفاده کنید . توجه کنید که هرچه صفحه فروش شما ترافیک بیشتری داشته باشد ، شانس تان برای افزایش کسب درآمد آنلاین بیشتر است .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کارکرد کسب درآمد از تبلیغات بنری

مثلا Google AdWords یک راه خوب برای هدایت ترافیک به صفحه فروش تان می باشد . تنها کاری که باید انجام دهید این است که تبلیغ را در حساب AdWords خود اجرا کنید و سپس از پیوند مرتبط با آن استفاده کنید . باید به طور منظم تبدیل‌ها را اندازه‌گیری کنید تا مطمئن شوید که هزینه‌های کمپین شما کمتر از درآمد آن است تا بتوانید آن را در حال اجرا نگه دارید . راههای و شیوه های مختلف دیگری هم برای افزایش کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش وجود دارد که باید یاد بگیرید .

۳- آزمایش ، اندازه‌گیری و پیگیری کمپین خودتان

استفاده از استراتژی‌های بازاریابی چندگانه ایده بسیار خوبی است . زیرا این فرصت را به شما می‌دهد که بدانید کدامیک از این استراتژی ها بهتر عمل می‌کنند . می‌توانید قبل از اقدام ، آزمایش را تقسیم کنید و اثربخشی هر کمپین را اندازه‌گیری کنید . به راحتی می توانید با تغییر چند مورد ،  سود خود را افزایش دهید . علاوه بر این منجر می شود که از اشتباهات رایج در همکاری در فروش و کسب درآمد از اینترنت هم پرهیز کنید .

برای اثرگذاری بیشتر ، تبلیغات بنری باید در مکان‌های مختلف صفحات وب سایت شما قرار داده شود . زیرا نکات استراتژیکی وجود دارد که توجه خواننده شما را به خود جلب می‌کند . بررسی آمارهای اولیه از برنامه‌های مختلف بازاریابی وابسته به شما نشان می‌دهد که ممکن است برای کمپین خود به آن نیاز داشته باشید . البته می‌توانید از نرم‌افزار ردیابی تبدیل خودتان هم استفاده کنید .

۴- شناخت میزان مطلوب بودن محصولات و خدمات

برای استمرار و افزایش کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ ، باید مطمئن شوید که محصولات و خدمات دارای تقاضای بالایی می باشند . مهم نیست چقدر تلاش می‌کنید ، ممکن است فروش نداشته باشید ، این کاملاً به تقاضا برای محصولات و خدمات بستگی دارد .

باید بدانید که آیا این واقعا همان چیزی است که مخاطبان به آن نیاز دارند یا خیر . اگر بتوانید حجم معقولی از ترافیک سایت خود را به دست آورید ، می‌توانید یک نظرسنجی آنلاین کوچک برای دریافت نظر بازدیدکنندگان خود انجام دهید . این افزایش آگاهی از مطلوب بودن محصولات ، منجر به افزایش کسب درآمد از اینترنت خواهد شد .

روش های کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ , همکاری در فروش (Affiliate Marketing) چیست , نکات کسب درآمد از همکاری در فروش

۵- آگاهی از تکنیک‌ها و روش‌های جدید

برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی باید در همه زمینه ها به روز باشید . این به دلیل ماهیت رقابتی افیلیت مارکتینگ و برای اینکه بتوانید به‌صورت آنلاین درآمد کسب کنید ، ضروری است . تکنیک‌ها و روش‌های جدید روزانه در حال توسعه و گستر هستند . نمی توانید در زمانی که روندهای جدید غلبه می‌کنند ، عقب بمانید و انتظار کسب درآمد اینترنتی داشته باشید .

۶- جستجو و انتخاب فروشنده مناسب

هر بازاریابی با تبلیغ یک محصول یا خدمات ، شخص یا سازمانی را که مالک آن محصول است را نیز تبلیغ می‌کند . این باید اولین چیزی باشد که قبل از انتخاب محصولی که تبلیغ می‌کنید بدانید . یقینا نمی‌خواهید مشتریانتان پس از خرید محصول ناراضی باشند .

مشتریان برای خرید به تعریف و تمجید تان اعتماد می کنند . آنها هرگز دوباره برای خرید چیزی به سایت شما بازنمی‌گردند . به این دلیل که شما اعتبار خود را تضعیف کرده‌اید و محصولی نامطمئن را به آنها معرفی کرده اید . به‌عنوان یک قاعده کلی ، هر شرکت یا وب‌سایتی که خدمات خوبی به مشتریان داشته باشد ، موظف است که مشتریان راضی داشته باشد .

۷- استفاده از ابزارهای مورد نیاز

برای افزایش شانس کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش ، سایت‌های مختلف ابزارهای مختلفی دارند که به شما کمک می‌کنند کمپین خود را مؤثرتر برگزار کنید . ابزارهای زیادی وجود دارد که می‌تواند برایتان مفید باشد .

هر فردی می تواند به فراخور کارش از این ابزارهای کاربردی استفاده کند . به‌عنوان مثال ، اگر از یک سایت وردپرسی استفاده می‌کنید ، باید افزونه‌ای مانند Affiliate Link Manager را تهیه و نصب کنید . توجه کنید که کسب درآمد اینترنتی با ابزارهای مناسب آسان‌تر می‌شود .

راههای دوام و توسعه کسب‌وکار همکاری در فروش

در بالا به ۷ نکته مهم و کلیدی درباره افزایش کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ اشاره شد . راه اندازی و شروع یک کسب و کار اینترنتی اهمیت دارد ولی استمرار آن مهم تر می باشد . هر کسی وقتی کسب‌وکاری را راه‌اندازی می‌کند ، می‌خواهد مطمئن شود که دوام خواهد داشت و درآمد اینترنتی پایداری خواهد داشت .

کارها و اقدامات زیادی وجود دارد که باید انجام دهید تا کسب‌وکارتان رونق بگیرد . نکته مهم اینکه برای کسب درآمد آنلاین از افیلیت مارکتینگ ، باید یک استراتژی برای ادامه کسب درآمد ایجاد کنید . اگر می‌خواهید کسب‌وکارتان رشد و توسعه کند ، باید موارد زیر را در نظر بگیرید :

۱- مطالعه و یادگیری از افراد موفق در کسب‌وکار

این شیوه ساده‌ترین راه برای کسب تجربه و یادگیری است . زیرا در حال آشنایی با سایر شرکت‌های وابسته و معتبر هستید . برای یادگیری می‌توانید با پیوستن به یک انجمن گفتگو یا انجمن آنلاین با افراد فعال ملاقات و گفتگو کنید . خبر خوب این است که این کار کاملا رایگان بوده و در آنجا مشاوره بسیار خوبی دریافت خواهید کرد .

گروههای آموزشی ایرانی و خارجی زیادی وجود دارد که با کمی جستجو می توانید آنها را پیدا کنید . نمونه‌هایی از چنین جوامع آنلاین ABestWeb ، Digital Point و Warrior Forum هستند . علاوه بر دریافت مشاوره از وابستگان باتجربه‌تر ، این فرصت را دارید که با دیگر بازاریابان ارتباط برقرار کنید .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  شیوه تهیه پول برای کسب درآمد اینترنتی

یقینا تحقیق و اطلاع از وضعیت کسب درآمد اینترنتی از طریق افیلیت مارکتینگ می تواند کمک رسان افیلیت مارکترها برای افزایش درآمد آنلاین و استمرار و توسعه کسب و کارشان باشد . فرض کنید کسی به مطالعه و پژوهش در بررسی وضعیت همکاری در فروش در ایران بپردازد با دانش و آگاهی بالایی می تواند وارد بازار شده ، و بهتر در کسب و کار اینترنتی خودش موفق شود .

۲- ایجاد و برقراری روابط با شرکا

کارهای زیادی در زمینه افیلیت مارکتینگ جهت موفقیت وجود دارد . بنابراین قبل از کسب درآمد آنلاین باید صبور و فعال باشید . برنامه‌های افیلیت مارکتینگ ، ترافیک را به سمت وب سایت بازاریاب هدایت می‌کند . اما به‌عنوان یک بازاریاب ، شما مسئول ایجاد و حفظ روابط با شرکا هستید . این ایجاد روابط به استمرار و افزایش کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ کمک زیادی خواهد کرد .

۳- جذب ترافیک یا بازدید هدفمند

توجه کنید که وادار کردن مردم به بازدید از وب سایت خودتان یک چیز است ، اما کسب درآمد آنلاین از طریق تبدیل لینک‌ها چیز دیگری می باشد . ۴ شیوه یا روش اصلی برای جذب سرنخ وجود دارد :

الف : تبلیغات رایگان

شما به عنوان بازاریاب ، تبلیغات و لینک‌هایی را در وب‌سایت‌های رایگان ارسال می‌کنید تا ترافیک وب سایت خودتان را افزایش دهید . این روش به شما و سایت رایگان اجازه می‌دهد تا زمانی که شخصی روی تبلیغات شما کلیک می‌کند ، از افیلیت مارکتینگ کسب درآمد اینترنتی کنید .

ب : تبلیغات پولی

در این روش به ترکیبی از گرافیک ، تبلیغ و لینک قابل کلیک نیاز دارید . با استفاده از تبلیغات PPC، چه بازدیدکننده خرید کند یا نه به‌صورت آنلاین درآمد کسب می‌کنید . Google Adsense این کار را سریع و آسان می‌کند . سایت های کلیکی زیادی هستند که این کار را می توانند برایتان انجام دهند .

ج : ارسال ایمیل انبوه یا ایمیل مارکتینگ

در این روش بازاریاب یک فرم ثبت‌نام ایمیل را برای بازدیدکنندگان وب سایت درج می‌کند . نام و ایمیل بازدیدکننده را دریافت می‌کنید که به شما کمک می‌کند تا یک رابطه طولانی‌مدت داشته باشید و سرنخ ایمیل‌های منظمی از شما دریافت می‌کند . ایمیل مارکتینگ اگر درست و هدفمند اعمال شود می تواند کسب درآمد اینترنتی دائمی ایچاد کند .

د : بازاریابی محتوا

هدف این تکنیک بهبود رتبه وب سایت و کسب و کارتان در نتایج موتورهای جستجو به‌منظور تولید سرنخ بیشتر است . البته به شرط آنکه ، اصول بازاریابی محتوایی اینترنتی را بلد بوده و به درستی اجرا کند . از سایت‌هایی مانند Ezine Articles برای انتشار مقالاتی با « فیلم منبع » منحصربه‌فرد استفاده می‌شود . در نتیجه ، زمانی که سایر مدیران سایت و وبلاگ‌نویسان مقاله را دوباره چاپ می‌کنند ، بازاریاب رتبه بالاتری در موتور جستجو کسب می‌کند .

۴- ایجاد یک تبلیغ PPC یا پرداخت به ازای کلیک

برای برخی بازاریابان ، تبلیغات PPC ( پرداخت به‌ازای کلیک ) بلوک‌های سازنده اصلی افیلیت مارکتینگ هستند . بنابراین، برای ایجاد فروش و افزایش درآمد اینترنتی خود می توانید یک آگهی خوب بنویسید . برخی از معیارهای یک تبلیغ خوب PPC عبارتند از :

– باید به مشکلی که معمولا مصرف‌کنندگان با آن مواجه هستند رسیدگی کند و آنها را با راه حلی مناسب درگیر کند .

– باید یک کلمه کلیدی قوی خاص و منحصر به فرد داشته باشد که ترافیک را هدایت کند .

– حتما کلمات کلیدی در صفحه اصلی منعکس ‌شوند .

– برای تعیین جهت زمینه‌ای که ایجاد کرده‌اید ، یک فراخوان برای اقدام ایجاد کنید . این امر با دنبال‌کردن لینک محقق خواهد شد .

۵- تلاش برای کیفیت و نه کمیت

توجه داشته باشید که انتخاب یا وجود چندین شریک تضمینی برای کسب درآمد از اینترنت نیست . تحقیقات جدید نشان می‌دهد که برای یک کمپین افیلیت مارکتینگ موفق ، باید شرکای مناسبی را پیدا کنید که ترافیک وب‌سایت شما را هدایت کنند . چه این شرکا سایت‌های بزرگ یا کوچک باشند ، یا حتی ترکیبی از هر دو ، شما باید روابط قوی با آنها ایجاد و حفظ کنید . تعداد زیاد شرکت ها اصلا مهم نیست بلکه کیفیت ، مطلوب بودن و پاسخگویی آنها به مشتریان مهم تر از هر چیز دیگری می باشد .

سخن پایانی کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ

در این مقاله سایت پول یابی به نکات مهم و کلیدی برای موفقیت و کامیابی در کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش اشاره شد . ضمن اینکه مواردی برای توسعه و گسترش کسب و کار اینترنتی و گسترش آن بیان شد . توجه کنید که برای کسب درآمد اینترنتی از افیلیت مارکتینگ به کار زیادی نیاز است ، بنابراین انتظار نتایج فوری و سریع نداشته باشید .

اول از همه باید بدانید که افیلیت مارکتینگ چگونه کار می‌کند . سپس محصول مناسب را دریافت کنید . یک پلتفرم خوب و تاثیرگذار بسازید و یا انتخاب کنید . مرتبط‌ترین تبلیغات را اجرا کنید تا ترافیک با کیفیتی برای تولید سرنخ ایجاد کنید . اگر بار اول موفق نشدید ، نگران نباشید ، می‌توانید دوباره تلاش کنید و اشتباهات خود را برطرف کنید . به یاد داشته باشید که یادگیری از سایر بازاریابان به شما کمک می‌کند تا بر بسیاری از اشتباهات و ایرادات غلبه کنید .

نکته آخر کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ اینکه ، همکاری در فروش Affiliate Marketing به عنوان یک روش تبلیغاتی موثر در دنیای اینترنت ، توسط شرکت‌ها و بازاریابان اینترنتی به طور گسترده‌ای استفاده می‌شود . با استفاده از این روش ، شرکت‌ها می‌توانند هزینه تبلیغات خود را کاهش داده و بازاریابان می‌توانند درآمد اینترنتی خود را از طریق فروش محصولات و خدمات شرکت‌ها افزایش دهند . آنچه مسلم است ، این سیستم آینده بسیار خوبی دارد . زیرا بسیاری از سازمان‌ها و شرکت های بزرگ به سمت آن حرکت کرده اند . شما هم برای داشتن کسب درآمد اینترنتی پایدار و راحت از این فرصت استفاده کنید تا از دیگران عقب نمانید .

مطلب پیشنهادی

مزایای همکاری در فروش

بررسی وضعیت همکاری در فروش در ایران

از نظر بسیاری از کاربران اینترنتی همکاری در فروش در ایران مناسب ترین ، آسان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.