کسب درآمد با ایجاد فروشگاه اینترنتی

ضرورت و اهمیت کسب درآمد با ایجاد فروشگاه اینترنتی زمانی بیشتر روشن می شود که به رفتار مردم در دهه اخیر دقت کنید . امروزه دیگر مردم حوصله و فرصت رفتن به فروشگاههای فیزیکی را کمتر دارند و تمایل دارند از داخل منزل یا محل کارشان محصولات و کالاهای مورد نیاز خود را خریداری کنند. به دلیل سادگی و راحتی خرید از فروشگاههای اینترنتی این شیوه در حال رشد فزاینده است.

وجود این نیازو استقبال مردم از آن، ضرورت توجه به ایجاد و راه اندازی فروشگاههای اینترنتی و آنلاین را زیاد کرده ضمن اینکه این فروشگاههای بدون حضور فیزیکی فروشنده ، در تمام شبانه روز و در همه جا در دسترس مشتری می باشد. در سایت پول یابی در ادامه کسب درآمد اینترنتی، قصد بیان اهمیت کسب درآمد با راه اندازی فروشگاه اینترنتی را دارم. (همچنین نگاه کنید به این مقاله:کسب درآمد با فروشگاه آنلاین اینترنتی)

دلایل و ضرورت ایجاد فروشگاه اینترنتی

قبل از هر چیز باید ضرورت ایجاد و راه اندازی فروشگاه اینترنتی را بررسی کنیم. باید فاکتورها و شاخص هایی را برای بررسی دقیق مدنظر قرار دهیم که عبارتند از:

۱- میزان منفعت و سود رسانی

 اولین فاکتور مهم ، میزان منفعت و سوددهی فروشگاه اینترنتی می باشد. اگر نگاهی به فروشگاههای آنلاین ایران بیندازیم آنها در طی چند سال به میزان درآمد بالایی رسیدند که برای برخی از آنها عدد و رقمی را نمی توان تصور کرد. سوددهی بالای اینها در کنار تنوع محصول و خدمات قابل توجه می باشد. کدام فروشگاه فیزیکی است که از کود حیوانی تا لوازم خانگی و دیجیتالی همزمان داشته باشد؟ این تنوع کالا ، سوددهی آن را افزایش می دهد.

کسب درآمد با فروشگاه اینترنتی ، اهمیت فروشگاه آنلاین

نکته دیگر اینکه در فروشگاه فیزیکی با فروش یک محصول هرگز نمی توان کسب درآمد کرد چون میزان مخارج جاری فروشگاه سخت به دست می آید ولی این موضوع در مورد فروشگاه آنلاین صادق نیست از یک تا هزاران محصول ، می توان داشت . این نوع انعطاف پذیری تنها در فروشگاه اینترنتی ممکن است.

۲- کم شدن مخارج فروشگاه

برای راه اندازی فروشگاه واقعی یا فیزیکی نیاز به داشتن مغازه یا اجاره محل مناسب، هزینه راه اندازی شامل نصب دکور ، قفسه ، میز پیشخوان و…دارد ضمن اینکه هزینه های جانبی و جاری شامل آب و برق و گاز و…هم اضافه می شود. اما فروشگاه اینترنتی هیچ کدام از این هزینه های بالا و مخارج اضافی را ندارد. هزینه فروشگاه آنلاین، پرداخت مبلغی اندک برای هاست فروشگاه می باشد ضمن اینکه برای طراحی سایت می توانید از نسخه های رایگان استفاده کنید و یا با کمی هزینه فروشگاه اختصاصی بسازید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  اهمیت سرمایه در کسب درآمد

 با مقایسه هزینه کرد فروشگاه اینترنتی و واقعی ، به طور مشهودی میزان هزینه ها در فروشگاه آنلاین کاهش می یابد و اصلا قابل مقایسه با هم نیستند.

۳- اینترنت در حال رشد فزاینده است

دیگر مثل ده بیست سال قبل نیست که عرضه کنندگان کالا و خدمات، کارهایشان را به صورت فیزیکی ارائه دهند جهان با شتاب در حال تغییر و تحول است و عرضه کنندگان کالا و خدمات در جهان به طور عام و در ایران به طور خاص، به طرف اینترنتی شدن و کار در فضای آنلاین پیش می روند. ثروتمندترین افراد جهان بر مبنای اینترنت و تجارت الکترونیک شکل گرفتند.

همه چیز از روزنامه ها و مجلات، فروشگاههای زنجیره ای و حتی شرکت های خودرو سازی و… ، جنبه فروش سنتی را کنار گذاشتند و در یک چشم بر هم زدن به طرف فروشگاههای آنلاین رفتند. اگر امروز برای ساخت فروشگاه اینترنتی اقدام نکنید فردا شاید خیلی دیر باشد و رقبا گوی سبقت را از شما بربایند.

امروز می توانید با کمی هزینه فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید و اگر این کار را نکنید شاید فردا مجبور شوید با چندین برابر هزینه، به رقابت با کسانی بپردازید که در آغاز ضعیف بودند ولی الان قدرتمند و توانگر شدند و این کار را برای شما سخت تر می کند.

شیوه کسب درآمد با ایجاد فروشگاه اینترنتی

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که با وجود این همه فروشگاههای بزرگ مثل دیجی کالا، بامیلو و… امکان رقابت وجود ندارد و یا چه کار عملی باید انجام دهید؟ اول از همه نباید از رقابت با دیگران بترسید زمانی که گوگل شروع کرد سایت یاهو تمام اینترنت دنیا را در قبضه خود داشت ولی با تفکر و اقدامات مدیران گوگل، سالهاست گوگل یکه تازی می کند پس می توان با درایت، غول های اینترنتی را شکست داد.

مورد بعدی اینکه اکثر فروشگاههای بزرگ مثل جمعه بازار شهرستان جویبار همه چیز در خودشان دارند و اصولا عمومی هستند و هیچ کدام به صورت تخصصی محصول نمی دهند مثلا فروشگاه دیجی کالا، زمانی فقط محصولات دیجیتالی می داد و اسمش بیانگر همین موضوع است اما الان دیگر اینگونه نیست همه چیز در آن عرضه می شود. این موضوع اگر چه نقطه قوت است ولی یک ضعف هم محسوب می شود چون کمتر می تواند  کالاهای خاص تخصصی ارائه دهند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  مراحل راه اندازی سایت

در واقع تخصصی بودن و فعالیت در یک حوزه خاص و پرطرفدار، می تواند یک مزیت ویژه باشد که فروشگاههای بزرگ اینترنتی فاقد آن هستند.

راهکار کسب درآمد با ایجاد فروشگاه اینترنتی تخصصی

برای رقابت با فروشگاههای بزرگ همان طور که در بالا گفته شد می توانید کار خاص و تخصصی انجام دهید. فروشگاهی با محصول و خدمات کاملا تخصصی و ویژه راه اندازی کنید و درآمد قابل توجهی کسب کنید. البته کالای تخصصی می تواند محصولات و خدمات تولیدی خودتان باشد و یا یک دسته خاص از محصولات خاص باشد که در عین حال فروشنده زیادی در اینترنت نداشته باشد و خواهان و مشتری زیادی هم داشته باشد.

چند سال قبل به یکی از دوستانم پیشنهاد راه اندازی فروشگاهی با محصولات دانلودی خاص و ویژه در زمینه کار تخصصی اش دادم در شروع کار تردید داشت ولی بالاخره قبول کرد و کارش را شروع کرد . در دو سه ماه اول فروش و درآمدی اصلا نداشت ولی با تولید محصولات دانلودی ویژه ، به مرور به درآمد بالایی رسید بنا به گفته خودش گاهی روزانه تا پانصد هزار تومان محصول و خدماتش فروش می رفت. تلاش می کرد محصولاتی تولید کند که خاص باشند و در اینترنت کمتر وجود دارند و خواهان هم زیاد داشته باشد.

هر چه کار و محصولات شما تخصصی تر و کامل تر باشد توانایی رقابت با دیگران را خواهید داشت چون مشتریان به دنبال افرادی می روند که در کارشان متخصص و خبره هستند و به آنها اعتماد و اطمینان بیشتری دارند.

طریقه راه اندازی فروشگاه اینترنتی

حالا اگر قبول کرده باشید که باید فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید برای این کار ضرورتی ندارد هزینه کنید. اسکریپت ها و سی ام اس های CMS  آماده ، مانند سیستم محتوای وردپرس فراوان است. با نصب افزونه ووکامرس بر روی وردپرس به سادگی و راحتی می توانید فروشگاه خود را راه اندازی کنید. این گام اول و ساده شروع کار می باشد.

گام دوم راه اندازی درگاه پرداخت اینترنتی می باشد. برای راه اندازی درگاه پرداخت اینترنتی می توانید دو کار انجام دهید اول اینکه، نماد الکترونیکی از وزارت صمت بگیرید و مستقیم از بانکها درگاه پرداخت بگیرید و اگر نماد الکترونیکی ندارید می توانید از درگاه های واسط پرداخت اینترنتی مثل زرین پال استفاده کنید.

برای تهیه کالا و خدمات تخصصی  بهتر است ابتدا به مقیاس کمی اقدام کنید تا ضمن کسب تجربه، با بازار اینترنتی آشنا شوید و یا می توانید از یک فروشگاه واقعی با تخفیف ویژه کالا بگیرید و پس از سفارش مشتری، ارسال کنید. کم کم با رشد کسب و کارتان، می توانید کالاهای بیشتری تهیه کنید و یا از نظر تعداد تنوع ایجاد کنید و کسب درآمدتان را توسعه دهید.

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.