آموزش لینک سازی در شبکه های اجتماعی

اکثر کارشناسان سئو از لینک سازی در شبکه های اجتماعی به عنوان الماس پنهان یاد می کنند . دلیل اصلی این است که سوشیال بوکمارک ها علیرغم تاثیرگذاری فراوان شان ، بسیاری از افراد حتی متخصصان سئو هم از آن غافل بوده و یا آنها را نادیده می گیرند . استفاده از پتانسیل بالای شبکه های اجتماعی می تواند موجب دیده شدن کسب و کار اینترنتی و افزایش کسب درآمد از اینترنت شود .

کسانی که به دنبال ارتقای کسب درآمد اینترنتی و افزایش ترافیک وب سایت هستند باید به استفاده درست از شبکه های اجتماعی بیندیشند . غافل نشدن از این فرصت و امکان بی نظیر برای ایجاد بک لینک های دائمی و رایگان می تواند برای کسب و کارهای اینترنتی و وب سایت ها بسیار مفید باشد .

توجه کنید که شبکه های اجتماعی ، فضای خوبی برای دیده شدن کسب و کارها فراهم خواهند کرد . چون کاربران زیادی در آنها فعال هستند و برای دیده شدن بهتر کسب و کارها فرصتی بی نظیر ایجاد می کنند . ضمن اینکه از ساده ترین کارها برای افزایش ترافیک ، اشتراک مطالب سایت خودتان در سایت های سوشیال بوکمارک است . اتوریتی این سایت ها به دلیل اینکه مردم زیادی از سراسر دنیا در آنها فعالیت می کنند بسیار بالاست .

در این مقاله سایت پول یابی ضمن پرداختن به شیوه لینک سازی در شبکه های اجتماعی ، فهرستی از بهترین شبکه های اجتماعی و پیام رسان های موبایلی ارائه می شود . امیدوارم این مقاله به بهتر دیده شدن کسب و کارتان کمک کند .

آیا امکان بک لینک گرفتن از شبکه های اجتماعی وجود دارد؟

ساخت بک لینک Backlink یا لینک ورودی یکی از عوامل مهم سئو خارجی است . این اقدام به افزایش اعتبار و شهرت وب سایت کمک زیادی می‌کند . هر چیزی اعم از : متن یا تصویری که با کلیک روی آن به صفحه دیگری منتقل ‌شوید ، لینک نامیده می‌شود . اگر وب سایت یا دامنه اینترنتی دیگری به یکی از صفحات شما لینک داده باشد ، اصطلاحا به آن بک لینک گفته می شود .

خلاصه اینکه ، بک لینک به معنای ارجاع ، لینک دادن به سایت شما از سایر وبسایت‌ها است . این موضوع ، نشان دهنده این است که وبلاگ یا وب سایت شما محتوای ارزشمند و مفیدی دارد و توسط دیگران توصیه می‌شود . بک لینک می‌تواند به بهبود رتبه سایت در نتایج جستجو ، افزایش بازدید وبسایت ، افزایش ترافیک هدفمند ، افزایش تعامل با کاربران و در نهایت افزایش فروش کمک کند .

اما آیا می‌توان در شبکه‌های اجتماعی اقدام به ساخت بک لینک کرد؟ پاسخ مثبت است . شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان های موبایلی مانند : فیس‌بوک ، توییتر ، اینستاگرام ، لینکدین ، تلگرام ، واتساپ و…، پلتفرم‌های قدرتمند برای ایجاد بک لینک های خوب هستند . می‌توان از آنها برای تولید و توزیع محتوا ، جذب و نگهداری کاربران ، بازاریابی و تبلیغات اینترنتی ، برقراری رابطه با مخاطبان هدف و افزایش شناخت برند استفاده کرد . همچنین می‌توان به لینک سازی در شبکه های اجتماعی پرداخت تا از این طریق به سئو خارجی وب سایت کمک کرد .

لینک سازی در شبکه های اجتماعی , روش های لینک سازی در شبکه های اجتماعی برای ارتقای رتبه بندی

روش های ساخت بک لینک

توجه کنید که لینک سازی در شبکه های اجتماعی و پیام رسان های موبایلی دارای تنوع می باشد . برخی از مهمترین روش‌های ساخت بک لینک در شبکه‌های اجتماعی عبارتند :

۱- ساخت پروفایل قوی و تاثیرگذار

گام اول برای ساخت بک لینک در شبکه‌های اجتماعی ، ساخت پروفایل قوی و حرفه‌ای است . پروفایل باید حاوی اطلاعات کامل و صحیح دربارۀ کسب و کار یا برندتان باشد . از جمله نام ، آدرس ، شماره تلفن ، آدرس وبسایت ، توضیحات ، علاقۀ مندی‌ها ، عکس یا لوگو و غیره باید در آن ذکر شود .

علاوه بر اینها ، باید پروفایل خود را در هر شبکه اجتماعی به صورت منظم و دائمی ، به روز رسانی کنید . محتوای جدید و مرتبط را به اشتراک بگذارید . با این کار ، می‌توانید اعتماد و اعتبار خود را نسبت به کاربران افزایش دهید و لینک وبسایت خود را در پروفایل خود قرار دهید .

۲- استفاده از هشتگ‌ها

هشتگ یا علامت # یک روش موثر برای جستجو و دسته‌بندی محتوا در شبکه‌های اجتماعی است . با استفاده و انتخاب هشتگ‌های مناسب و مرتبط با محتوای خود ، می‌توانید بازدید و تعامل پست‌های خود را افزایش دهید . چون از این طریق به کاربران و مخاطبانی که به موضوع شما علاقمند هستند ، دسترسی پیدا می کنید .

ساخت بک لینک و استفاده از این روش همچنین به شما کمک می کند تا با استفاده از هشتگ‌های پرطرفدار و محبوب ، به ترند شدن پست‌های خود کمک کنید و بک لینک از سایر کاربران یا صفحات دریافت کنید . در کل هشتگ ها به روند افزایش بازدید محتوا کمک زیادی می کنند که بازخورد نهایی آن دیده شدن کسب و کارتان خواهد بود .

۳- شرکت در گروه‌ها و جامعه‌ها

شبکه‌های اجتماعی فضای مناسبی برای شرکت در گروه‌ها و جامعه‌های مربوط به حوزۀ کسب و کار یا علاقۀ مندی شما هستند . با عضویت در این گروه‌ها و جامعه‌ها ، می‌توانید با کاربران دیگر تعامل برقرار کنید . سوالات آنها را پاسخ دهید ، نظرات خود را بیان کنید ، محتوای خود را به اشتراک بگذارید و لینک وبسایت خود را در پست‌های خود قرار دهید .

با این کار ، می‌توانید به عنوان یک منبع معتبر و قابل اعتماد شناخته شوید و بک لینک از سایر کاربران یا صفحات دریافت کنید .

۴- ساخت بک لینک و تقویت رابطۀ با تأثیرگذاران

تأثیرگذاران یا اینفلوئنسرها Influencers افرادی هستند که دارای تعداد زیادی از دنبال‌کنندگان در شبکه‌های اجتماعی هستند . این گروه ، تأثیر قابل توجهی بر رفتار ، نظرات و تصمیمات خرید دنبال کنندگان خود دارند .

با ساخت و تقویت رابطۀ با تأثیرگذاران مربوط به حوزۀ کسب و کار یا علاقۀ مندی شما ، می‌توانید به نفوذ خود در شبکه‌های اجتماعی افزوده و بک لینک از آنها دریافت کنید . برخی از روش‌های ساخت و تقویت رابطۀ با تأثیرگذاران عبارتند از : پیگیری ، لایک ، کامنت ، شیر ، منشن ، تگ ، پاسخ .

۵- استفاده از ویدئو‌ها

ویدئو یکی از انواع محتوای جذاب و محبوب در شبکه‌های اجتماعی است که می‌تواند بازدید ، تعامل و اشتراک‌گذاری را افزایش دهد . با استفاده از ویدئو‌های کوتاه ، جذاب و مفید ، می‌توانید محصولات یا خدمات خود را به نمایش بگذارید . داستان برند خود را روایت کنید ، ساخت بک لینک و نکات آموزشی یا راهنمایی بدهید ، نظرات یا تجربه‌های مشتریان خود را نشان دهید و غیره .

علاوه بر اینها ، می‌توانید لینک وبسایت خود را در توضیحات یا زیرنویس ویدئو قرار دهید و بک لینک بسازید . می توایند از طریق لیست سایت های اشتراک ویدیو برای لینک سازی اقدام به ایجاد بک لینک موثر کنید .

۶- تولید محتوای قابل اشتراک‌گذاری

یکی از روش‌های ساده و موثر برای لینک سازی در شبکه های اجتماعی ، ساخت محتوای قابل اشتراک‌گذاری است . محتوای قابل اشتراک‌گذاری به محتوایی گفته می‌شود که کاربران علاقمند به آن هستند و آن را با دیگران به اشتراک می‌گذارند .

با ساخت محتوای قابل اشتراک‌گذاری ، می‌توانید بازدید وبسایت خودتان را افزایش داده ، شناسایی برند خود را تقویت کنید و بک لینک از سایر کاربران یا صفحات دریافت کنید . برخی از انواع محتوای قابل اشتراک‌گذاری عبارتند از : نقل قول‌های الهام‌بخش ، آمار و نمودارها ، تصاویر جالب و خلاقانه ، جملات طنزآمیز یا طرح پرسش ، نظرسنجی‌ها و مسابقات ، تصاویر قبل و بعد و غیره .

رفع سوء تفاهم درباره شبکه اجتماعی و سئو seo

یکی از بزرگترین سوء  تفاهمات دنیای سئو ، تاثیر شبکه های اجتماعی درباره سئو است .  برخی می گویند که بک لینک های رسانه های اجتماعی در سئو بی تاثیر اند . دلیل آن را می توان حدس زد . بازاریابان و حتی خود شما ممکن است جزء افرادی باشید که فکر می کنند لینک از رسانه های اجتماعی نوفالو nofollow است و به همین خاطر در سئو تاثیری ندارد .

اما واقعیت این است که سیگنال های شبکه های اجتماعی در رتبه بندی نقش شایانی دارند . توجهی که به رسانه های اجتماعی وجود دارد هیچ وقت از بین نمی رود . اگر شما از رسانه های اجتماعی غفلت کنید بخش بزرگی از مخاطبان خود را از دست خواهید داد .

افراد روی لینک ها کلیک می کنند و سایت های جدیدی پیدا می کنند . وقت آن است که شما هم یکی از آنها باشید . یادگیری روش های لینک سازی در شبکه های اجتماعی می تواند به سرعت ، ترافیک شما را افزایش داده و رتبه شما را ارتقا دهد .

سئو یک نکته کلیدی در افزایش فروش اینترنتی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت . سئو کمک می‌کند تا در نتایج جستجو بهتر دیده شوید . بازدید وبسایت خود را افزایش دهید ، تعامل با کاربران را تقویت کنید ، اعتماد و اعتبار خود را نسبت به آنها ارتقا داده و در نهایت آنها را به خرید تشویق کنید . شبکه‌های اجتماعی پلتفرم‌های قدرتمندی هستند که می‌توانید از آنها برای ساخت بک لینک و بهبود سئو خارجی خود استفاده کنید .

تاثیر بک لینک شبکه های اجتماعی در سئوی سایت ها

امروزه با توجه به رقابت سنگین وب سایت ها در محیط آنلاین و رقابت فشرده در سئو برای رسیدن به نتایج اول موتورهای جستجو  کار بیش از قبل سخت تر شده است . یکی از پارامترها بحث لینک سازی یا همان بک لینک است . هر چه سایتی که در آن بک لینک ساخته می شود ارزش دامنه یا PA و DA بیشتر باشد ارزش لینک سازی در آن سایت بیشتر است .

لینک سازی یکی از روش های مهم در سئو خارجی است که موجب می شود سایت توسط موتورهای جستجو به عنوان یک منبع معتبر و قابل اعتماد شناخته شود و رتبه خود را در نتایج جستجو بهبود بخشد .

ساخت بک لینک یا لینک سازی می تواند به صورت طبیعی یا خودکار انجام شود . در روش طبیعی ، سایر وبسایت ها به صورت داوطلبانه و بدون درخواست شما به سایت شما لینک می دهند . در روش خودکار ، شما خود به دنبال سایت های دارای ارزش و مرتبط با حوزه کسب و کار خود می روید و با آنها تماس گرفته و به آنها درخواست لینک می دهید .

می دانید شبکه های اجتماعی با توجه به محبوبیت و بازدید روزانه ، ارزش و قدرت دامنه شان بسیار بالاست . اما آیا با قرار دادن لینک سایت در این شبکه ها می توان از این وب سایت ها بک لینک گرفت .

در واقع نمی توان از شبکه های اجتماعی بک لینک گرفت به دلیل اینکه این سایت ها nofollow می باشند و شبکه های اجتماعی بک لینک به حساب نمی آیند. پس برای رفع این مشکل چه راه حلی وجود دارد ؟ چه کاری برای تاثیرگذاری شبکه های اجتماعی بر سئوی سایت می توان انجام داد؟

روش های تاثیرگذاری شبکه های اجتماعی بر سئو

همان طور که می دانید ، نوفالو به معنای عدم پذیرش مسئولیت توسط سایت مبدأ نسبت به لینک داده شده است . یعنی علیرغم ساخت بک لینک ، موتورهای جستجو لینک داده شده را نادیده می گیرند و به عنوان یک عامل در رتبه بندی سایت مقصد حساب نمی کنند .

پس با قرار دادن لینک سایت خود در شبکه های اجتماعی ، فقط می توانید بازدید وبسایت خود را افزایش دهید و نمی توانید از آنها بک لینک دریافت کنید . البته این به معنای بی فایده بودن شبکه های اجتماعی در بهینه سازی یا سئوی سایت ها نیست .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  بهترین وبلاگ های ایرانی

شبکه های اجتماعی می توانند به سئو با روش های دیگری کمک کنند . برخی از مهم ترین روش های تاثیرگذاری شبکه های اجتماعی در سئوی سایت ها عبارتند از :

۱- افزایش شناخت برند و کسب و کار

شبکه های اجتماعی می توانند کمک کنند تا برند و کسب و کار خودتان را به کاربران معرفی کنید . با آن ها تعامل برقرار کنید ، محتوای جذاب و مفید به اشتراک بگذارید و بازخورد آنها را جمع آوری کنید . علاوه بر ساخت بک لینک با این کار ، می توانید به عنوان یک منبع مورد اعتماد و قابل اطمینان در ذهن کاربران جایگاه پیدا کرده و آنها را به سمت وبسایت خود هدایت کنید .

۲- افزایش بازدید و ترافیک هدفمند

هیچ کسب درآمد اینترنتی بدون داشتن ترافیک مناسب و هدفمند فروشگاه و وب سایت امکان پذیر نیست . البته هر ترافیک و بازدیدی موجب افزایش کسب درآمد از اینترنت نمی شود . شبکه های اجتماعی می توانند به شما کمک کنند تا ترافیک هدفمند خود را افزایش دهید .

ترافیک هدفمند به بازدیدکنندگانی گفته می شود که به موضوع وبسایت و کسب و کارتان علاقمند هستند و احتمال خرید آنها بالاتر است . با استفاده از شبکه های اجتماعی ، می توانید بازار هدف و مشتریان کسب و کار خود را شناسایی کرده و با استفاده از محتوای مناسب و لینک دادن به وبسایت خود ، آنها را به سمت سایت خود جذب کنید .

۳- افزایش سیگنال‌های اجتماعی

ساخت بک لینک در شبکه های اجتماعی با افزایش این سیگنال ها همراه است . سیگنال‌های اجتماعی به عامل‌هایی گفته می شود که نشان دهنده فعالیت و تأثیر وبسایت در شبکه‌های اجتماعی است . برخی از سیگنال‌های اجتماعی عبارتند از : تعداد دنبال‌کنندگان ، لایک‌ها ، کامنت‌ها ، شیر‌ها ، منشن‌ها ، تگ‌ها و غیره . توجه کنید که سیگنال‌های اجتماعی می توانند به سئو از روش های زیر کمک کنند :

الف : افزایش قابلیت اطمینان

سیگنال‌های اجتماعی نشان دهنده این است که وبسایت شما دارای محتوای جذاب و مورد پسند کاربران است و توسط آنها توصیه می شود . این موضوع موجب می شود که موتور های جستجو به وبسایت شما بیشتر اعتماد کنند و رتبه آن را در نتایج جستجو بهبود ببخشند .

ب : ساخت بک لینک و افزایش بازدید وبسایت

سیگنال‌های اجتماعی موجب می شود که وبسایت شما در شبکه‌های اجتماعی بیشتر دیده شود و کاربران را به سمت آن هدایت کند . این کار موجب می شود که ترافیک وبسایت شما افزایش یابد و موتورهای جستجو آن را به عنوان یک منبع محبوب و مرتبط در نظر بگیرند .

ج : افزایش تعامل با کاربران

سیگنال‌های اجتماعی موجب می شود که وبسایت شما با کاربران در تعامل باشد و نظرات ، بازخوردها ، پرسش‌ها و پاسخ‌های آنها را دریافت کند . این عمل موجب می شود که وبسایت شما به عنوان یک منبع فعال و زنده در نظر گرفته شود و موتور های جستجو آن را به عنوان یک منبع به روز و جامع تلقی کنند .

وظایف شبکه های اجتماعی چیست؟

همه ما در شبکه های اجتماعی حضور داریم تا با تمام کسانی که به نوعی با ما ارتباط کاری یا دوستانه دارند، به صورت مجازی متصل شویم . کاملا بدیهی است که انتشار اطلاعات ، پست ها ، اینفوگرافیک ها و… می تواند گاهی همراه با درج لینک هم باشد .

گاهی این لینک سازی مصنوعی است و در خیلی از مواقع این درج لینک کاملا طبیعی و بدون نیت لینک سازی انجام می شود . با توجه به همه جوانب ، ساخت بک لینک در شبکه های اجتماعی به تنهایی هیچ مشکلی ندارد و حتی می تواند خوب باشد . پس به جز وظایف و کاربردهای بالا که برای شبکه های اجتماعی ذکر شد ، می توان از آن برای ایجاد بک لینک هم استفاده کرد .

زمان اثرگذاری بک لینک شبکه های اجتماعی

معمولا در هر مکانی لینک سازی کنید ، اثرگذاری آن بک لینک ، زمانی مشخص می شود که بتواند کاربری را به سمت وب سایت و کسب و کارتان بفرستد . لینک همانطور که از اسمش پیداست ، هدف اصلی آن ، لینک کردن و متصل کردن کاربر با شما و کسب و کار اینترنتی است . بنابراین پیش از هر نوع لینک سازی چه در شبکه های اجتماعی و چه در منابع دیگر ، این موضوع مهم را مدنظر قرار دهید .

شیوه لینک سازی در شبکه های اجتماعی

قبل از هر چیز توصیه می شود که دنبال روش های لینک سازی در شبکه های اجتماعی باشید که رتبه وب سایت شما را ارتقاء دهد . سراغ مکان های خاص و درست در شبکه های اجتماعی بروید که در آن لینک مناسب بسازید . مهم ترین و بهترین راههای لینک سازی در شبکه های اجتماعی معروف عبارتند از :

۱- لینک سازی در فیس بوک

با مشهورترین شبکه و رسانه اجتماعی یعنی فیس بوک شروع می کنیم .

– پروفایل شخصی

وقتی یک نفر از پروفایل شخصی شما بازدید می کند مایل است وب سایت شما را نیز بازدید کند . برای این کار لینک وب سایت خود را در زیر اطلاعات تماس Contact و اطلاعات اصلی Basic Info قرار دهید .

مطمئن شوید که این فیلد را در حالت عمومی یا public قرار داده اید و همه کاربران شما را می بینند . یک نفر که حتی در فیسبوک ثبت نام نکرده باز هم می تواند لینک وب سایت شما را از ستون راست قسمت بالا مشاهده کند . می توانید صفحه فیسبوک خود را به پروفایلتان  لینک دهید . این کار را از طریق اضافه کردن آپشن current employer انجام دهید .

– تمام پست های صفحه و پروفایل شخصی

مشخصا می توانید در پست فیس بوک لینک قرار دهید تا ترافیک وب سایت شما افزایش یابد . اما در مورد پست هایی که به هیچ مقاله ای لینک نیستند چکار کنید ؟ فیسبوک در حال حاضر هر مرجعی را به دامنه .com لینک می کند . وقتی چیزی را پست می کنید مخصوصا پست های عمومی ، آدرس وب سایت خود را نیز در آن قرار دهید . به عنوان مثال وقتی یک نفر با اشتراک لینک شما و منشن کردن شما وب سایت تان را در جایی درج می کند می توانید از او تشکر کنید .

می توانید این کار را در مورد نقل قول های نوشته شده ، نقل قول های منتشر شده در وبلاگ تان و یا آمار منتشر شده بر روی وب سایت انجام دهید . حتی می توانید هر پست روی فیس بوک را مثل یک امضا ساین کنید . اگر آپدیت ها فعال باشد فالوورها و کسانی که وب سایت شما را می بینند می توانند لینک وب سایت شما را نیز مشاهده کنند . برای کسانی که در حال سرمایه گذاری روی اشتراک ویدئو هستند کمک می کند تا آدرس وب سایت خود را به هزاران و شاید میلیون ها بازدید کننده برسانند .

توجه کنید که این تاکتیک همه جا به کار می آید . روی پست ها ، تب پروفایل ، تب گروه و… .

– تب درباره صفحه شما (About)

به لطف دامنه .com، تب درباره صفحه ، فرصت لینک دهی به وب سایت شما را فراهم می کند . از طرفی می توانید در قسمت شرح کوتاه (description) نیز لینک وب سایت خود را قرار دهید و یک صفحه ورودی برای وب سایت خود ایجاد کنید . مثلا می توانید برای ورود به صفحه خاص یک لینک قرار دهید .

– دکمه صفحه (page button)

مثل باکس درباره صفحه می توانید از برخی دکمه ها هم به عنوان صدا زدن فالوور های خود استفاده کنید . این دکمه ها زیرِ تصویر شما به صورت آبی رنگ نمایش داده شده اند . برای ویرایش آنها ، موس را روی آن برده و منوی آن را باز کنید . حال می توانید دکمه را ویرایش یا ادیت کرده و یک لینک برای سایت خود اضافه کنید .

– پروفایل و توصیفات عکس

اغلب کاربران این نوع لینک سازی در شبکه های اجتماعی از جمله فیسبوک را فراموش می کنند . اما وقتی یک نفر روی عکس شما کلیک می کند یک باکس کوچک همرا با عکس تان را می بیبند . سمت راست عکس ، می توانید وب سایت خود را درج کنید. این یک راه خوب است که مردم روی عکس شما کلیک کنند و سپس به سایت شما هدایت شوند .

–  توصیف گروه شما

اگر در فیس بوک گروه دارید ، اجازه ندهید توصیفات آن بی استفاده بماند . در ۹۶ کاراکتر اول نام دامنه خود را وارد کنید . طوری که هر کس با بازدید گروه شما از وب سایت تان هم بازدید کند .

– پست های پین شده گروه فیسبوک

در گروه فیس بوک خود می توانید در پست های اول لینک سایت خود را قرار دهید . این کار را انجام دهید و افزایش ترافیک خود را ببینید . این روش راهکار مناسب و تاثیرگذاری است. در صورتی که در گروهی که ایجاد کردید ، سایرین نیز می توانند عضوی به گروه شما ادد کنند از این امکان غافل نشوید .

۲- شیوه لینک سازی در توئیتر یا ایکس

یکی از راههای درست لینک سازی در شبکه های اجتماعی معروف ، فعالیت در توییتر است . شاید توئیتر یا ایکس امروزی مثل گذشته قوی عمل نکند اما این پرنده هنوز زنده است . می توانید با استفاده از توییتر لینک رسانه اجتماعی قوی بسازید .

– پروفایل شخصی

وقتی در توییتر ثبت نام می کنید دقت کنید در پروفایل خود لینک وب سایت خودتان را قرار دهید .

– بیو bio در توییتر

شما در قسمت پروفایل خود یک فیلد وب سایت دارید . اما می توانید در قسمت ۱۶۰ کاراکتری بیو خود لینک را مجددا قرار دهید .

شاید بپرسید که این عمل چه کمکی به شما می کند؟ شما نه تنها می توانید دو لینک مختلف برای وب سایت خود ایجاد کنید ، بلکه لینک قسمت بیو شما در قسمت های دیگر توئیتر مانند نتایج جستجو نیز نمایش داده می شود .

لینک وب سایت شما در قسمت پروفایل این قسمت نشان داده نمی شود . سایت های دیگر مانند Klout اطلاعات بیو شما را نمایش می دهند .

نکته : شبکه اجتماعی ایکس یا توییتر قدیم ، مثل بقیه سایت ها مانند klout دامنه .com را بدون Http// هایپرلینک می کند اما در قسمت بیو، http:// باید وجود داشته باشد .

– عکس و توئیت شما

آیا به عکس ها و ویدئوها توجه می کنید؟ اگر ویدئو یا عکس در توئیتر قرار می دهید یادتان باشد لینک وب سایت خود را نیز در آن قرار دهید . به این صورت وقتی کاربران روی یکی از آنها کلیک می کند لینک URL شما را نیز در یک باکس کوچک نمایش داده می شود .

۳- نحوه لینک سازی در لینکدین

اهمیت ایجاد بک لینک در لینکدین بیش از لینک سازی در شبکه های اجتماعی دیگر برای کسب و کارهای اینترنتی است . در این قسمت بک لینک سازی در رسانه اجتماعی LinkedIn از طریق پروفایل ، صفحه و گروه انجام می شود .

– اطلاعات تماس پروفایل

تب اطلاعات تماس به شما امکان اضافه کردن ۳ لینک را می دهد . این لینک ها در بالای پروفایل شما برای کاربران لاگین نشده قابل نمایش است . مطمئن شوید که از هر سه استفاده می کنید .

– پروژه ها و انتشارات شما

اطلاعات تماس شما برای کاربرانی که لاگین نکرده قابل نمایش نیست . شاید به همین دلیل بخواهید در بخش های دیگر نیز لینک وب سایت خود را قرار دهید . مخصوصا در قسمت Project  و Publication . پست ها و گزارشات یا کتاب های الکترونیک را می توانید در قسمت publication به راحتی نشر دهید و لینک خود را نیز در آنجا قرار دهید .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  آموزش ساخت لینک رایگان

این بخش ها لینک مستقیم از پروفایل شما به وب سایت را وصل می کنند بدون آنکه افراد بر روی اطلاعات شخصی شما کلیک کنند می توانند به وب سایت شما مراجعه کنند .

– اطلاعات اصلی کمپانی شما

صفحات کمپانی در LinkedIn به شما امکان می دهد آدرس وب سایت خود را به عنوان بخشی از اطلاعات وارد کنید . به جای تب قدیمی خدمات و محصولات اکنون یک صفحه showpage وجود دارد که شما می توانید در زیر صفحه کمپانی در LinkedIn آن را بسازید . می توانید صفحه درگاه URL محصولات و خدمات متناظر با آن را در صفحه showcase اضافه کنید .

– وب سایت گروه

اگر یک گروه در LinkedIn دارید اطلاعات وب سایت خود را به بخش تنظیمات گروه اضافه کنید . این اطلاعات به صورت پیش فرض به اعضای گروه نمایش داده می شود . اگر شخصی به گروه شما ملحق شود وب سایت شما به آنها معرفی می شود .

– اعلام گروه

داشتن گروه در LinkedIn نسبت به فیسبوک دارای مزیت هایی است . گروه LinkedIn اعلامیه به ایمیل اعضای گروه ارسال می کند . می توانید به اینباکس افراد دست پیدا کنید . تنها به قسمت مدیریت گروه بروید و گزینه send announcement را فعال کنید . با این تفاسیر و توضیحات اگر تاکنون انگیزه نداشتید تا در LinkedIn گروه بسازید ، هنوز دیر نشده ، اکنون اقدام کنید .

۴- آموزش لینک سازی در یوتیوب

ویدئو بخش جدانشدنی از کسب و کار اینترنتی هر کسی می باشد . ولی اکنون می تواند بخشی از استراتژی لینک سازی در شبکه های اجتماعی برایتان باشد . این کار را می توانید به طرق و شیوه های مختلف در یوتیوب انجام دهید .

– صفحه about page در یوتیوب

قرار دادن لینک در این صفحه دو مزیت دارد . اول اینکه جایگاه شما را بالا می برد و احتمال زیادی دارد افرادی از این طریق به وبلاگ شما بیایند . اما مزیت دوم  این است که وقتی مردم وارد کانال شما می شوند در قسمت هدر تصویرتان، آن لینک ها را هم می بینند.  به دلیل نزدیک بودن این گزینه به دکمه دنبال کردن (subscribe) توجه زیادی را به خود جلب می کند .

– توصیف ویدئوهای منتشر شده

یقینا هر ویدئویی یک توصیف و توضیحی به همراه خود دارد . وقتی موس روی آن قرار بگیرد قابل کلیک کردن است . سعی کنید در ۲۵ تا ۵۰ کاراکتر اول توصیف ویدئو ، لینک وب سایت یا فروشگاه خود را قرار دهید .

۵- راهکار لینک سازی در پینترست

حتما تا به حال محتوای وب سایت خود را در Pinterest پین کرده اید تا به ترافیک بیشتر دست پیدا کنید . لینک سازی در Pinterest جزو بهترین لینک سازی در شبکه های اجتماعی محسوب می شود .

– استفاده درست از تک لینک در پینترست

شما در Pinterest فقط یک لینک می گیرید پس از آن استفاده درست کنید . Pinterest از شما میخواهد لینک خود را تایید کنید . این امر به شما اجازه می دهد برای به دست آوردن یک لینک در جای دیگر آن را از حالت قفل خارج کنید .

– Rich Pin

Rich pin به شما امکان می دهد بتوانید عکس ها و تصاویر خود را در Pinterest مثل فیس بوک پین کنید . به این معنی که لینک شما را به محتوای آخر پین به صورت بی سیم متصل می کند .

توجه کنید که پینترست قدرت بالایی دارد . در صورتی که در این سایت لینک سازی کنید ، می توانید بازدهی خوبی را شاهد باشید . روند کار در پینترست به این صورت است که عنوان و لینک صفحه مورد نظرتان را pin می کنید . شاید بد نباشد که پینترست را نوعی سوشیال بوکمارک هم به حساب بیاریم اما کمی شیک و مدرن تر از حالت معمولی آن می باشد . نوع لینک ها در پینترست نوفالو هست .

۶- لینک سازی در اینستاگرام

توجه کنید که اینستاگرام از شبکه های بسیار محبوب و پرطرفدار در جهان و ایران است . این شبکه اجتماعی گزینه های زیادی برای لینک دهی به شما می دهد .

– پروفایل شخصی

می توانید  لینک خود را در صفحه پروفایل خود قرار دهید . سعی کنید با یک آیکن یا شکلک آن را درج کنید که جلب توجه کند .

– استوری اینستاگرام

استوری های اینستاگرام در حال حاضر به شما کمک می کند به آنها لینک اضافه کنید . این یک لینک دائم نیست و بعد ناپدید می شود . اما اگر یک استوری ایجاد کردید که با موضوع مورد نظر شما متناسب است آن را قرار دهید و آن را call to action کنید .

– پروفایل اینستاگرام

مثل هر پلتفرم دیگری می توانید یک لینک در صفحه شرح خود به صورت هایپر لینک قرار دهید .

– جواب های شما

حتما در این قسمت لینک خود را قرار دهید . این متن برای ماه ها و شاید سال ها باقی بماند . قرار دادن یک لینک در آن می تواند ترافیک زیادی به سمت سایت شما جذب کند .

ایده های دیگر لینک سازی در رسانه های اجتماعی

به جز لینک سازی در شبکه های اجتماعی که در بالا معرفی شد ، از سایر شبکه های اجتماعی و پیام رسان های موبایلی می توانید استفاده کنید . برخی از این ایده های تاثیرگذار عبارتند از :

۱- واتساپ

آیا می دانستید که در واتس آپ هم می توانید لینک بسازید . تنها کاری که باید انجام دهید این است که به قسمت تنظیمات بروید و بر روی عکس خود کلیک کرده و یک لینک را وارد کنید .

۲- وب سایت های نشر ویدئو

اگر برای کمپین لینک سازی خود ویدئو زنده دارید ، می توانید از طریق سرویس هایی مانند Twitch و Periscope آن را قرار داده و یک لینک هم ایجاد کنید . افراد ویدئو شما را به طور طبیعی در این سایت ها می یابند . اینجا مکان خیلی خوبی برای قرار دادن ویدئو های شماست .

۳- Do An AMA

اگر در سایت های Do An AMA (از من بپرسید) مانند Inbound می روید می توانید یک لینک همراه با معرفی برای خود درست کنید . وقتی مردم به سراغ شما و حرفه شما می آیند احتمالا علاقه مند می شوند درباره شما بیشتر بدانند و از طریق وب سایت با شما تماس بگیرند .

۴- کامنت گذاری در گفتگوهای آنلاین

وب سایت هایی مثل Reddit اگر شما را اسپم شناسایی کنند خیلی بی رحم می شوند . اما اگر مفید باشید شما را می پذیرد . گذاشتن یک لینک در یک قسمت از بحث به شما یک لینک فالو می دهد و اگر آن را درست انجام دهید مانع اسپم شدن شما می شود .

ردیت از سایت های با ماهیت شبکه اجتماعی و ارائه محتوا است که قادر هستید محتوای مورد نظر خودتان را در اکانت خودتان منتشر کنید . بک لینکی که از این سایت دریافت میکنید ، بک لینک رپورتاژی محسوب می شود . چون لینک شما در دل متن ثبت می شود . نوع لینک ها در ردیت ، نوفالو و ugc هست .

۵- لینک سازی در تلگرام

پیام رسان موبایلی تلگرام (telegram.org) یک شبکه اجتماعی بزرگ و پرطرفدار هست که می توانید در این شبکه به دو صورت لینک بسازید :

– لینک سازی در پروفایل (bio) تلگرام .

– لینک سازی درون محتوای کانال ها و گروهها .

همانطور که میدانید ، تلگرام یک نسخه تحت وب هم دارد که موجب می شود بتوانید آدرس پستی از کانال را که داخلش لینک قرار دادید به راحتی بردارید و برای آن لینک ، لینک سازی تقویتی انجام دهید . نوع لینک ها در تلگرام به صورت فالو هست .

فهرست رسانه های اجتماعی قوی و بزرگ برای لینک سازی

شبکه های اجتماعی قوی برای ایجاد بک لینک کم نیستند . در اینجا سعی شد تا تعداد ۹ تا از قوی ترین سایت های سوشیال معرفی شود . برخی از این سایت ها به طور مستقیم و برخی از آنها به طور غیر مستقیم به شما اجازه درج لینک را می دهند . به فوانین لینک سازی این شبکه ها توجه کنید . چون هر کدام از شبکه های اجتماعی مطابق با شرایطی که تعیین کرده اجازه انتشار لینک بر روی پلتفرم خودشان را به شما می دهند .

بهترین رسانه های اجتماعی قوی و بزرگ برای لینک سازی , ساخت بک لینک در شبکه های اجتماعی

لیست شبکه های اجتماعی قوی :

facebook.com

twitter.com

tumblr.com

pinterest.com

telegram.me

instagram.com

reddit.com

linkedin.com

flickr.com

لیست رسانه های اجتماعی برای ساخت بک لینک

شبکه های اجتماعی زیادی وجود دارند که قادر هستید داخل آنها بک لینک بسازید . لینک سازی در شبکه های اجتماعی به دلیل اینکه از نوع بک لینک رایگان هستند ، عملاً نیازی به خرید ندارند . لذا می توانید به صورت دستی و خودتان اقدام به ساخت این بک لینک ها کنید . در بالا فهرست شبکه های اجتماعی برای لینک سازی قوی و مهم لیست شد . در ادامه لیست عمومی از رسانه های اجتماعی برای بک لینک ارائه می شود :

Dribble.com

Delicious.com

Pocket.com

Reddit.com

linkedin.com

quora.com

ok.ru

dribble.com

flichr.com

folkd.com

slashdot

bizsugar

mix.com

http://bloglovin.com/

ted.com/talks

facenama.ir

cloob.ir

facebook.com

slideshare

https://tosinso.com

https://twitter.com/

https://www.pinterest.com

https://linktr.ee/

https://trello.com

https://www.evernote.com

https://www.scoop.it

https://getpocket.com

https://slack.com/intl/en-in/

https://slashdot.org/

https://www.reddit.com

http://www.flipboard.com

https://flipboard.com

https://lastpass.com

https://steemit.com/

https://www.diigo.com/

https://www.plurk.com

https://www.metafilter.com/

https://www.tumblr.com

http://www.instapaper.com/

http://www.list.ly/

https://list.ly

https://padlet.com

https://www.instapaper.com

https://www.pearltrees.com

https://dzone.com/

https://feedly.com/

https://www.intensedebate.com

http://www.techdirt.com/

https://www.techdirt.com/

http://www.fark.com/

https://lockerdome.com

https://weheartit.com

https://www.fark.com

https://www.mindmeister.com

https://www.tagged.com/

https://itsmyurls.com

https://miro.com/

https://newsblur.com/

https://www.mendeley.com

https://bubbl.us

https://wakelet.com

http://www.blogengage.com/

https://coggle.it

http://getsocialpr.com/

سخن پایانی لینک سازی در شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی یکی از بهترین منابع برای برندسازی و همچنین لینک سازی هستند . اگر طبق اصول اقدام به لینک سازی در این منابع کنید ، قطعا نتایج مثبتی خواهید گرفت . در این مقاله سعی شد لیست شبکه های اجتماعی و سوشیال های قوی و معروف برای لینک سازی معرفی شود . اگرچه تعداد سایت های با ماهیت شبکه اجتماعی زیاد است اما تلاش شد تا مناسب ترین و قوی ترین شبکه های اجتماعی در اولویت معرفی باشند .

اگر تاکنون لینک سازی در رسانه های اجتماعی انجام نداده اید امیدوارم با خواندن این مقاله سایت پول یابی ، لینک سازی را آغاز کنید . توصیه می شود راههای خلاقانه و تاثیرگذاری را برای لینک سازی در رسانه های اجتماعی بیابید .

البته لینک سازی و ساخت بک لینک در شبکه های اجتماعی در بسیاری از مواقع موجب اختلاف نظر بین فعالان حوزه سئو شده است . دسته ای از کارشناسان عقیده دارند لینک سازی در سوشیال ها می تواند موجب افزایش رتبه سایت شود . دسته ای دیگر عقیده دارند که لینک سازی در این شبکه ها متفاوت از لینک سازی در سایت های دیگر است .

به طور کلی ، شبکه‌های اجتماعی نقش مهم و تأثیرگذاری در سئو دارند . می توان از آنها برای افزایش شناخت برند ، افزایش ترافیک هدفمند ، افزایش سیگنال‌های اجتماعی و در نهایت افزایش فروش و کسب درآمد اینترنتی استفاده کرد .

نکته آخر لینک سازی در شبکه های اجتماعی اینکه ، تاثیر بک لینک در این شبکه ها بالاست اما کافی نیست . بهتر است گفته شود که لینک سازی در هیچ منبعی کافی نیست . پس لازم است همواره به صورت مستمر و تدریجی اقدام به لینک سازی در منابع مختلف کنید تا بتونید نتیجه مثبتی از فرآیند لینک سازی بگیرید .

مطلب پیشنهادی

بازنشر یعنی چه ؟ , مراحل بازنویسی محتوا و بازنشر محتوا به زبان ساده

ساخت بک لینک در سایت های بازنشر محتوا

یکی از مهم ترین راههای افزایش رتبه سایت نزد موتورهای جستجو ایجاد یا ساخت بک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.