استراتژی افزایش فروش در دیجیتال مارکتینگ

شناخت استراتژی افزایش فروش در دیجیتال مارکتینگ و تجارت الکترونیک به دلیل همه گیری خرید و فروش آنلاین فوق العاده مهم و ضروریست.  با پیشرفت تکنولوژی و فناوری اطلاعات ، فروش اینترنتی جزئی از زندگی روزمره ما شده و به نظر می رسد در آینده نزدیک تمام فعالیت های مالی و تجاری ما بر بستر اینترنت انجام می شود.

این رشد سریع و فزاینده در خرید آنلاین ایجاب می کند که کسب و کارهای فعال در اینترنت به فکر راحت کردن و تسهیل در مراحل خرید باشند. انسان طبعا از سختی گریزان بوده و راحت طلب است. در واقع اینجاست که مدیران کسب و کار، استراتژی افزایش فروش در دیجیتال مارکتینگ را باید به شیوه ای بچیند که مراحل خرید اینترنتی ساده و راحت باشد .

در سایت پول یابی ، به دلیل اهمیت موضوع استراتژی افزایش فروش در دیجیتال مارکتینگ و تجارت الکترونیک به این موضوع و همچنین عناصر سه گانه مهم دخیل در آن می پردازم.

استراتژی افزایش فروش در دیجیتال مارکتینگ

در بازاریابی دیجیتالی توجه به فرایند فروش و کسب اطلاع از تجربه کاربران در مراحل مختلف خرید ، فوق العاده مهم است . اصولا اساس کار و تجارت بر فروش استوار است و بدون فروش هیچ کسب و کاری دوام و استمرار نخواهد داشت. در واقع دیجیتال مارکتینگ توجه اش به استراتژی فروش و ادامه حیاتش می باشد.

فرایند خرید فقط وارد کردن شماره کارت و رمز اینترنتی و یا گذاشتن محصولات و کالاها در سبد خرید نمی باشد بلکه از زمان ورود تا خروج از سایت و فروشگاه را شامل می شود. کاربران امروزه به دلیل ارتقای سواد رسانه ای و گشت و گذار در بستر اینترنت ، بسیار آگاه تر و مطلع تر از سالیان قبل عمل می کنند، آنها قبل از انجام خرید، قیمت و کیفیت محصول یا خدمات را با قیمت و کیفیت برندهای دیگر مقایسه می کنند، زمانی که از قیمت مناسب و کیفیت بالا یقین پیدا کردند اقدام به خرید می کنند.

اهمیت استراتژی فروش آنلاین

امروز وسایل ارتباطی مثل گوشی هوشمند و تبلت ها همانند رایانه و لب تاپ در دسترس همگان قرار دارد. بیشتر مردم به دلیل مشغله روزانه و راحتی کار به خرید اینترنتی روی آوردند. استراتژی فروش آنلاین باید به قدری جذاب باشد که کاربر برند تان را نسبت به سایر رقبا انتخاب کند. هم چنین تنوع خرید آنلاین بسیار بیشتر از خرید سنتی است. شما در عرض کمتر از ۲۰ دقیقه می توانید قیمت یک محصول و خدمات را در سایتهای مختلف پیدا کنید و آگاهانه تر از روش سنتی خرید کنید.

تازه ، این تمام کار نیست بلکه ، اینترنت و دنیای دیجیتال ما را با امکانات جدید و آسانی آشنا کرده که خرید و فروش آنلاین جزء کوچکی از این امکانات می باشد. استراتژی فروش آنلاین برای شکوفایی خود به زمان و هزینه نیاز دارد و برای اینکه، موفق شود باید با نیازهای مشتریان سازگاری داشته باشد. برای به نتیجه رسیدن این هدف، تنها حضور آنلاین و یا فیزیکی کسب و کار کافی نیست.

استراتژی افزایش فروش در دیجیتال مارکتینگ ، دیجیتال مارکتینگ ، افزایش فروش
توجه به فرایند خرید آنلاین و آسان کردن این فرایند برای کاربران به عنوان یک استراتژی در دیجیتال مارکتینگ حائز اهمیت است

پس از طراحی سایت  و راه اندازی شبکه های اجتماعی و دیگر زیرساخت های مورد نیاز، برای جلب نظر و اعتماد کاربران لازم است که برندتان، به عنوان یک نماد تجاری معتبر شناخته شود تا بتوانید ارتباط مناسبی با مخاطبان هدف خود برقرار کنید. برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی و فروش آنلاین محصولات و خدمات لازم است که با الزامات اولیه آن آشنا شوید تا استراتژی فروش اینترنتی موفق تری داشته باشید.

عناصر سه گانه استراتژی افزایش فروش در دیجیتال مارکتینگ

در بالا به دلایل و اهمیت استراتژِی فروش اینترنتی اشاره شد. قبل از شروع ایده پردازی و انتخاب استراتژی فروش اینترنتی ، لازم است تا مدیران کسب و کارها  با سه عنصر ضروری و ارزشمند در دیجیتال مارکتینگ آشنا شوند. رعایت این سه عنصر ارزشمند دیجیتال مارکتینگ برای استراتژی فروش آنلاین کاملا ضروری می باشد . این عناصر عبارتند از:

۱- اجرای درست یا بهینه سازی قیف فروش اینترنتی

اول از همه باید بدانیم که قیف فروش آنلاین چیست ؟ قیف فروش شامل تمامی مسیرها و مراحلی است که یک کاربر اینترنتی می پیماید تا محصول ، کالا و یا خدمتی را خریداری کند. برای اینکه استراتژی فروش آنلاین موفقی داشته باشید لازم است تمامی این مسیرها را بررسی کنید و آنها را بهینه و در صورت نیاز بازسازی و اصلاح نمایید.

اصلاح و بازسازی باید به گونه ای باشد که مشتری تا انتهای مسیر ارتباطی را بپیماید و وسط راه از خرید خود پشیمان نشود و یا فرایند خرید را نصف و نیمه رها نکند. در واقع با شناسایی قیف فروش آنلاین، از خواسته ها و نیازهای مشتریان در این مسیر آگاهی پیدا می کنید. شما باید تا حد ممکن طی کردن این مسیر را برای کاربران خود آسان و ساده کنید. امروز اهمیت و جایگاه رفیع قیف بازاریابی در کسب درآمد اینترنتی بر کسی پوشیده نیست

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  نکات دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال

گام های پیمایش قیف خرید

گام های پیمایش قیف فروش آنلاین شامل چهار مرحله زیر است:

۱- جذب کاربران و مخاطبان اینترنتی

۲- تبدیل کاربر اینترنتی به مشتری محصولات و خدمات

۳-فروش آنلاین کالا و خدمات

۴- تبدیل مشتری به مشتری وفادار و دائمی برند تجاری

اگر نگاهی به این فرایند بیندازید مشاهده می کنید که ، دیجیتال مارکتینگ با انجام تبلیغات اینترنتی کاربران را جذب می کند و با جلب اعتماد کاربر و ارائه محصولات با کیفیت تر از رقیبان ، از کاربران برای خودش مشتری می سازد. یک مشتری، اگر از خرید اولیه خود راضی باشد، احتمال دارد که باز هم از شما خرید کند. اگر برندتان واقعا خوب و با کیفیت باشد، مشتری همیشه از شما خرید می کند و به شما وفادار خواهد بود.

 تازه این تمام کار نیست چون یک مشتری وفادار علاوه بر خرید ، برای برند شما تبلیغ هم می کند و سایرین را تشویق به خرید آنلاین از کسب و کار شما می کند. یک استراتژی فروش آنلاین خوب، قادر به حفظ توجه به چشم‌انداز از طریق قیف فروش خواهد بود. در حالی که یک استراتژی فروش آنلاین عالی، آنها را به روشی که با برند همسو باشد، حفظ خواهد کرد.

۲-  تولید محتوایی که به فروش اینترنتی منتهی می شود

بارها درباره اهمیت تولید محتوا صحبت کرده ایم . تولید محتوا می تواند استراتژی فروش آنلاین شما را تحت تاثیر قرار دهد. محتوای با کیفیت به موفقیت استراتژی فروش آنلاین کمک می کند و محتوای بی کیفیت مانع پیشرفت استراتژی شما می شود. باید توجه کنید که امروزه، مشتریان به دنبال مطالب ساده و دم دستی نیستند. آنها مطالبی را دنبال می کنند که برای آنان کاربردی و تخصصی باشد و به درد حداقل یکی از مسائل و نیازهای آنها بخورد.

محتوای با کیفیت ارزش برند شما را بالا می برد و تصویر خوبی از تجارت الکترونیکی شما در ذهن مخاطب می سازد. وقتی تولید محتوا به خوبی انجام شود، مشاهده خواهید کرد که این محتوا تمامی مراحل قیف فروش را تحت تاثیر خود قرار می دهد. برای تبدیل کاربر به مشتری و ساخت مشتری وفادار، محتوا باید شامل مطالب کاربردی باشد و یکی از مشکلاتی را که کاربر با آن دست و پنجه نرم می کند، حل نماید.

محتوای آموزشی و تخصصی ، نمایشگر شما و برند تان را به عنوان رهبران در صنعت نمایش می دهد. در حالی که شما بیشتر باید خود را در حال کمک به مشکلات مشتریان نشان دهید.

انواع محتوای باکیفیت

 محتوای باکیفیت بسیار زیاد است ولی در اینجا چند نوع محتوای باکیفیت و موثر برای موفقیت استراتژی فروش آنلاین معرفی می شود که مهم ترین آنها عبارتند از:

– وبلاگ

می توان ادعا کرد ، وبلاگ و وبلاگ نویسی، موثرترین و بهترین کار برای تحت تاثیر قرار دادن فروش آنلاین می باشد. اگر در وب سایت کسب و کار اینترنتی خود بخش وبلاگ را راه اندازی کنید به شما در سه زمینه کمک خواهد کرد:

۱- موجب افزایش ترافیک سایت و رتبه سایت در بین موتورهای جستجو می شود.

۲- بطور منظم محتوای مرتبط با کسب و کار را منتشر کنید و فعالیت آنلاین داشته باشید

۳- تصویر برند تجاری خود را در شبکه های اجتماعی بهبود دهید.

فراموش نکنید که ، تولید محتوای منظم در وبلاگ نه تنها به برقراری ارتباط بیشتر با کاربران کمک می کند بلکه بخاطر حضور و فعالیت آنلاین، موجب اطمینان کاربران به برند شما خواهد شد.

– وبینار

وبینار، محتوای آموزشی تصویری برای نمایش چشم انداز یک برند تجاری می باشد. موضوع وبینار می تواند یک محتوای خوانا و یا یک رویداد روزانه در وب سایت باشد که نمایشگر تجربه شما در این صنعت تجاری است. اگر برای انتخاب موضوع وبینار به مشکل برخوردید، می توانید یک نظرسنجی آنلاین از کاربران خود بگیرید و از آنها بخواهید که موضوعات پیشنهادی خود را به شما بگویند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  روشهای دیجیتال مارکتینگ برای کسب درآمد

– مطالعات موردی

مطالعات موردی چه به اندازه یک پاراگراف و چه خیلی بیشتر از آن، ابزار مفیدی در فهم بهتر چشم انداز برند تجاری و کسب و کار آنلاین شماست. هم چنین، مطالعات موردی مشکلات کاربران قبلی را به همراه راه حل شما برای آن مشکلات کنار هم گذاشته و نمایش می دهد.

– شیوه ایمیل مارکتینگ

ارسال ایمیل انبوه یا ایمیل مارکتینگ با جمع آوری ایمیل مخاطبان هدف، مسیر بازاریابی اینترنتی را آسان و راحت کرده است ، چون هدف اصلی از بازاریابی، رساندن پیام تبلیغاتی و تجاری به گوش مخاطبان هدف است. با داشتن ایمیل کاربران، رساندن پیام به دست آنان کار زیاد سختی نخواهد بود. پس از جمع آوری ایمیل کاربران، بصورت منظم ایمیل هایی با محتوای خبری، به روز رسانی، رخداد ها و پیشرفت های برند خود را به کاربران اطلاع می دهید تا کاربران با کسب و کار شما بیشتر در ارتباط باشند.

– محتوای شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برای بسیاری از برندها محتوای خلاق و سازماندهی شده، بسیار موثر در موفقیت استراتژی فروش آنلاین می باشد. فعالیت آنلاین در شبکه های اجتماعی و پاسخگویی به سوالات کاربران و هدایت آنان به مسیرهای ارتباطی ، منجر به افزایش فروش آنلاین خواهد شد. علاوه بر این ، کیفیت تولید محتوا و همچنین آسان بودن به اشتراک گذاری محتوا در بین شبکه های اجتماعی نیز بسیار مهم است.

باید شبکه های اجتماعی که مخاطبان هدف شما در آنجا حضور دارند را شناسایی کنید و با پشتیبانی دائم و تولید محتوای منظم، نظر کاربران هدف خود را جلب کنید. شبکه های اجتماعی در افزایش آگاهی کاربران از برند شما بسیار موثرند.

هر محتوایی را نباید ارسال کرد بلکه ، محتوایی که به اشتراک می گذارید باید کاربردی، ارزشمند ، تخصصی و مناسب برای دغدغه مخاطبان هدف باشد. در واقع محتوای قبلی ذکر شده هم همین کارها را انجام می داد اما شبکه های اجتماعی به برند شما کمک می کند تا با کاربران هدف خود ارتباط نزدیکتر و بهتری داشته باشید. همین صمیمیت بیشتر با کاربران، منجر به خرید و فروش آنلاین و افزایش کسب درآمد اینترنتی خواهد شد.

۳- توجه به داده ها برای بهینه سازی استراتژی فروش اینترنتی

 آخرین عنصر مهم در استراتژی افزایش فروش در دیجیتال مارکتینگ ، استفاده درست از داده ها و تجزیه و تحلیل برای بهینه کردن استراتژِی فروش اینترنتی می باشد. فروشندگان و بازاریابان اینترنتی، نحوه تفسیر فعالیت های آنلاین مخاطبان هدف خود را مدام تغییر می دهند. بر اساس داده های جمع آوری شده در حساب کاربری کسب و کار درGoogle Analytics  ، امروزه کاربران از برندهایی که تعامل خوبی با آن ها داشته باشند، بیشتر خرید می کنند.

دسترسی به این داده ها، به ساخت استراتژی فروش اینترنتی موفق کمک می کند. با استفاده از این اطلاعات، می توانید گام های قیف فروش را عملی کنید. پس از شناسایی کانال های ارتباطی، به بهبود و بازسازی مسیرهای آن بپردازید تا فروش آنلاین خود را افزایش دهید.

 یک استراژیست موفق با استفاده از ابزار آنلاین به تحلیل و تجزیه این اطلاعات می پردازد تا تمامی جنبه های مهم در فروش اینترنتی را بررسی کند. در واقع تحلیل اطلاعات کسب و کاری، به شما می گوید که چگونه چشم اندازها موجب صرفه جویی در زمان، افزایش راندمان بهره وری و ارزشمند کردن برند تجاری می شوند.

نتیجه گیری استراتژی افزایش فروش در دیجیتال مارکتینگ

از آنچه که درباره استراتژی افزایش فروش در دیجیتال مارکتینگ گفته شد می توان اینگونه استنباط کرد که عدم توجه به یک استراتژی فروش اینترنتی موجب هدر رفت سرمایه ، از دست دادن کاربران و مشتریان و نابودی کسب و کار آنلاین می شود. استراتژی فروش اینترنتی کارآمد و موفق با فهم دقیق نیاز، خواسته و عادت های مخاطبان و مشتریان آغاز می شود و این شروع یک فرایند می باشد.

در ادامه با بهره گیری از ابزار اینترنتی برای تجزیه و تحلیل اطلاعات تجاری و زیرساخت های شبکه های اجتماعی، می توانید ۱- قیف فروش آنلاین خود را ارتقا و یا بهبود بخشید، ۲- استراتژی فروش اینترنتی خود را اصلاح و بهینه سازی کنید . و در نهایت ۳- کسب درآمد بیشتری از فروش اینترنتی داشته باشید.

تمام مراحل این استراتژی در صورت رعایت درست و بهینه سازی ، به افزایش فروش و کسب درآمد اینترنتی بالا و توسعه کسب و کار منجر خواهد شد.

مطلب پیشنهادی

کار تولیدی با پول کم ، کسب و کار زودبازده ، کار تولیدی پولساز

شروع کار تولیدی با پول کم

کسب پول و سرمایه کار راحتی نیست لذا راه اندازی کسب و کار با پول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.