اشتباه افراد باهوش در کسب درآمد

در ادامه بررسی اشتباه افراد باهوش در کسب درآمد ینترنتی (قسمت دوم)، قصد دارم  این بار نگاهی به نوع رفتار اینگونه افراد در انجام امور داشته باشم . ضرورتا به صورت دائمی مشغول کار بودن یا شب و روز و در تمام اوقات به کسب درآمد از اینترنت توجه کردن، موفقیتی به همراه ندارد.

البته شاید ایراد از فرهنگ ما باشد که اگر کسی در مقطعی کاری انجام نمی دهد و یا گاهی در کسب و کار، درآمدی ندارد را فردی تنبل بدانیم. در اینجا قصد دارم تا این باور را بررسی کنم نگاه کنید به مقاله مرتبط : اشتباهات افراد باهوش در کسب درآمد)

اشتباه افراد باهوش در کسب درآمد

ضرورتا هر کس در حال انجام دادن کار است انسان موفق محسوب نمی شود و یا فردی که در حال حاضر کاری ندارد تنبل و یا تن پرور نیست. وجود این فرهنگ غلط موجب شده تا اشتباه افراد باهوش در کسب درآمد هم از آن نشات بگیرد و اینکه آنها تصور کنند، اگر کاری انجام ندهند انسان ناموفقی هستند.

قبل از هر چیز این نکته را در نظر باید داشته باشیم که سخت کار کردن به معنی موفق بودن نیست سخت کار کردن در درازمدت خستگی مفرط، زدگی از کار، فرسایش جسمی و چه بسا ناامیدی در اثر نرسیدن به موفقیت در کسب و کار را به همراه داشته باشد و در نهایت موجب افسردگی روحی شود.

اشتباه افراد باهوش ، اشتباه افراد باهوش در کسب درآمد ، اشتباه در کار

مفید بودن بهتر از مشغول بودن

ایراد و اشتباه افراد باهوش در کسب درآمد اینترنتی این است که مفید بودن را با مشغول بودن یکی می دانند. هر کسی می تواند مشغول کار یا حرفه ای شود ولی ضرورتا کار و نتیجه اش مفید و سودمند نخواهد بود. برای نمونه افرادی را می شناسم که بدون توجه به مفید بودن مطالب ارسالی ، فقط مطلب در سایت و وبلاگ خود می فرستند ولی این کار، تاثیری در رشد کارشان ندارد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  یافتن ایده های استارتاپی و کسب درآمد اینترنتی

اینگونه افراد تصور می کنند که هر چه بیشتر تلاش کنند و یا هر چه بهتر مطلب در سایت و وبلاگ قرار دهند بازدیدشان بالاتر رفته و زودتر به کسب درآمد می رسند ولی واقعیت چیز دیگریست . فقط کپی کردن و تقلید از کار دیگران موفقیتی نصیب نمی کند . در مقابل افرادی هستند که شاید روزانه یکی دو مطلب مهم ارسال نمی کنند ولی مطالبشان، تخصصی ، مفید و تاثیر گذار است و بازدید را به سوی خود جذب می کنند.

ویژگی رفتاری افراد پرمشغله

یک واقعیت بدیهی وجود دارد که افراد پرمشغله همیشه وقت کم می آورند. اینگونه افراد همیشه در تلاش هستند تا زودتر به سرکار خود برسند ، در فلان کنفرانس ، میتینگ، جلسات کاری، وبینار ، کلاس های آموزشی کسب درآمد، همایش های کسب و کار و…. شرکت کنند اصلا فرصت و مجالی برای تفکر و سنجش آنچه که به دنبالش هستند را ندارند.

از همه اینها مهمتر اینکه این افراد دائم مشغول و درگیر کار بوده و فرصتی برای سامان دادن به اوضاع کاری که به خاطرش شب و روز تلاش می کنند، ندارند. وقت کافی برای خانواده و دور هم بودن و یا تفریح و استفاده از لذات زندگی ، دورهمی با خانواده و دوستان ندارند و حتی برای خوابیدن و استراحت هم وقت ندارند . اینگونه افراد لذتی از زندگی نمی برند و فقط کار می کنند و کار می کنند بدونه آنکه نتیجه ای کسب کرده و یا بهره ای ببرند.

راه حل برای موفقیت در کسب درآمد

به قول عوام، مثل تراکتور یا کمباین شب و روز کار کردن و یا تلاش دائمی برای رسیدن به کسب درآمد بیشتر، ضرورتا موفقیتی به همراه ندارد. توصیه می شود در کسب درآمد و یا هر کار دیگر زندگی، گاهی سرعت را کندتر کرده تا بتوانید ارزیابی درستی از کارتان داشته باشید. این نکنه مهم را در نظر داشته باشید که بیشتر چیزها و کارها، هیچ اهمیت خاصی ندارند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  دلایل ناکامی در کسب و کار

گاهی مشغول بودن دائمی یک شکل تنبلی ذهنی محسوب می شود : تنبل فکر بودن و با تنبلی عمل کردن. لذا همیشه بزرگان می گویند عاقلانه تر کنید و نه سخت تر. برای اثبات این ادعا کافیست که به اطراف خود نگاهی بیندازیم افرادی را می بینیم که شب و روز سخت کار می کنند و از همه مشغول تر هستند ولی بازدهی کمتری دارند و همیشه از نظر مالی محتاج می باشند.

سخن پایانی اشتباه افراد باهوش در کسب درآمد

همان طور که در بالا گفته شد اشتباه افراد باهوش در کسب درآمد اینترنتی این است که معتقدند باید همیشه مشغول باشند و بیکار بودن را عار و ننگ می دانند. شاید داشتن برنامه پرمشغله در آنها احساس مهم بودن ایجاد کند در حالی که این توهم و خیال واهی است. راه حل این است که سرعتتان را کم کنید و نفس بکشید. در فرصت مناسب تعهداتتان را بررسی و مرور کنید . در کسب درآمد از اینترنت و همچنین در زندگی عادی، کارهای مهم را اول برنامه بیاورید. در زمان و در موعد مناسبش یک کار را انجام دهید. از همین الان این کار را شروع کنید. بعد از چند ساعت کار کردن ( مثلا دو ساعت) یک بار وقفه کوتاه بدهید تا هم به جسم و هم به فکرتان استراحت لازم داده باشید و بعد شروع و یا تکرار کنید. مهم مفید بود کارتان است و نه مشغول بودنتان.

مطلب پیشنهادی

اهمیت داشتن درگاه پرداخت آنلاین برای کسب و کارهای اینترنتی , آشنایی با درگاه پرداخت اینترنتی

اهمیت درگاه پرداخت اینترنتی برای کسب و کارها

اگر کسب و کار اینترنتی دارید، باید علاوه بر آموختن مهارت‌های لازم، کسب و کارتان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.