اصول مهم بک لینک

رعایت اصول مهم بک لینک و همچنین لینک سازی داخلی از این نظر اهمیت دارد که یکی از فاکتورهای بسیار مهم در سئوی سایت می باشد و برای دیده شدن در نتایج جستجوی گوگل باید به فکر ایجاد بک لینک های باکیفیت باشید. با توجه به اینکه همه مدیران کسب و کارهای اینترنتی به دنبال کسب رتبه اول و برتر در گوگل می باشند و علاقمند به رسیدن به نتایج عالی جهت کسب درآمد اینترنتی هستند باید به این مقوله نگاه جدی کنند.

بین افزایش ترافیک و کسب درآمد اینترنتی یک رابطه دو جانبه وجود دارد و یکی از راهها برای افزایش ترافیک سایت ، تولید بکلینک با کیفیت می باشد . به دلیل اهمیت موضوع و تاثیر آن در افزایش درآمد اینترنتی ،  در این مقاله سایت پول یابی می خواهم راهها و اصول مهم بک لینک جهت رسیدن به رتبه بالای گوگل را شرح دهم.

تعریف بک لینک backlink

در سئو بعد از تولید محتوای هدفمند و تخصصی یکی از مهمترین فاکتورها جهت رشد سایت ، بک لینک باکیفیت است. بک لینک یعنی وقتی یک وب سایتی لینک سایت شما را داخل سایتش قرار بدهد برای شما یک بک لینک ایجاد شده است. که این بک لینک می تواند تاثیر مثبت و یا منفی روی سئو سایت شما بگذارد. به عبارت دیگر ، مجموعه اقداماتی که موجب می شود تا سایت ها یا وبلاگ های دیگر به یک صفحه از وبسایت شما لینک بدهند، بک لینک گفته می شود.

 امروزه لینک سازی با هدف ارتباط با مخاطب هدف ، شناساندن برند، محصول و یا معرفی یک وبسایت انجام می شود. اگر سایت بی کیفیتی که اسپم اسکور بالایی دارد به سایتتان لینک بدهد تاثیر منفی روی سایت تان می گذارد. اما اگر سایتی لینک هدفمند و باکیفیتی بدهد این بک لینک ایجاد شده ، موجب بهبود و افزایش رتبه سایت می شود.

 در هنگام ایجاد بک لینک باید به این نکته توجه کنید که در سایت‌هایی که اعتبار بالایی دارند بک لینک های باکیفیت بسازید. البته طبیعی رفتار کردن در هنگام ایجاد بکلینک بسیار مهم است. پس زمانی که یک سایت به سایت تان به روش های مختلفی مثل لینک متن یا تصویر لینک دهد برایتان لینک سازی شده است. منظور از لینک تصویر و متن ، آنهایی هستند که با کلیک بر روی آنها وارد صفحه دیگری در اینترنت می شوند.

یکی از اشتباهات  بزرگ افراد این است که در هنگام ایجاد و ساخت بک لینک فقط برای صفحه اصلی خود شروع به لینک سازی می کنند. باید به صورت کاملاً طبیعی برای سایت و فروشگاه اینترنتی خود لینک سازی کنید. 

جایگاه لینک سازی در کسب درآمد اینترنتی

در دنیای کسب و کار اینترنتی و همچنین کسب درآمد از اینترنت و یا در هر بخش و زمینه ای که کار و فعالیت می کنید برای اینکه بتوانید مخاطبان و کاربران زیادی را جذب کسب و کارتان کنید باید در نتایج اول موتور جستجوها به ویژه گوگل دیده شوید. به عنوان مثال در همین مقاله سایت پول یابی هدف اصلی ما این است به کاربرانی که قصد ساخت و ایجاد بکلینک های باکیفیت و ارزشمند را دارند کمک کنیم. پس برای همین باید روی کلمه کلیدی « بک لینک » کار می کنیم تا به نتایج اول گوگل برسیم. 

موضوع مهم این است که در هر زمینه ای که کسب و کار آنلاین خود را شروع کرده اید برای جذب مخاطبان و مشتریان باید سایت و فروشگاهتان تان در نتایج اول موتورهای جستجو به ویژه گوگل دیده شود. برای رسیدن به نتایج اول گوگل یکی از فاکتورهای مهم در سئو و بهینه سازی ، تولید محتوای با کیفیت ، جامع ، با ارزش و هدفمند است. لذا باید در گام اول برای حضور در رتبه های اول یک محتوای جامع و کاملی تولید کنید.

 اگرچه محتوا بسیار عالی است ولی به تنهایی کافی نیست، یعنی علاوه بر اینکه محتوای جامع و با کیفیت تولید می کنید باید کاری کنید که مخاطبان و کاربران محتوایی که تولید کردید را به اشتراک بگذارند. دوتا از مهمترین فاکتورها در سئو تولید محتوای هدفمند و ایجاد بکلینک باکیفیت است. اگر شما بتوانید برای سایتتان محتواهای حرفه ای و باکیفیت تولید کنید و با اشتراک گذاری آن ها برای سایتتان بک لینک ایجاد کنید دیگر نیازی نیست که نگران تغییرات الگوریتم گوگل باشید. این کارها موجب افزایش ترافیک و کسب درآمد اینترنتی خواهد شد.

خلاصه اینکه ، گرفتن بک لینک موجب افزایش ترافیک سایت شده و افزایش بازدید سایت به دنبال خود افزایش کسب درآمد از اینترنت را می آورد.

اصول مهم بک لینک

اگر به دنبال این هستید که سایتتان را به نتایج اول گوگل بیاورید تا مخاطبان و کاربران زیادی شما را پیدا کنند باید اصول سئو و بهینه سازی سایت را به طور کامل رعایت کنید. باید با فاکتورهای اصلی در سئو و بهینه سازی سایت آشنایی کامل داشته باشید. البته مهمترین فاکتورهای بهینه سازی سایت تولید محتوای جامع ، هدفمند و ایجاد بک لینک باکیفیت می باشد.

با توجه به اینکه در کشور ما افراد محدودی یک محتوایی را به اشتراک می گذارند برای اینکه در نتایج اول گوگل دیده شوید خودتان محتوایی که تولید می‌کنید را به اشتراک بگذارید. با اشتراک گذاشتن محتوایی که تولید کرده اید برای سایت بک لینک بسازید. در اصطلاح به این روش لینک سازی می گویند. کاری که شما با اشتراک گذاری محتوای سایتتان در وبلاگ ها، انجمن ها، شبکه های اجتماعی و سوشال بوک مارک ها و… انجام می دهید.

برای رسیدن به نتایج اول گوگل باید به فکر ایجاد لینک سازی باکیفیت برای سایت باشید. توجه کنید هر لینکی که برای سایت تان می سازید نمی تواند رتبه سایت تان را افزایش دهد و حتی ممکن است موجب تنزل رتبه سایت تان بشود. البته لینک سازی در سایت ها به تنهایی کاربردی ندارد. یعنی به تنهایی نمی توانید فقط با لینک سازی و یک محتوای بی کیفیت که اصول سئو داخلی (on page seo) در آن رعایت نشده است به نتایج اول برسید.

برای اینکه بتوانید لینک و بک لینک های باکیفیت ایجاد کنید باید تمام اصول سئو داخلی و انتخاب کلمات کلیدی هدفمند را به درستی انجام دهید. مراحل و اصول مهم بک لینک عبارتند از:

۱- انتخاب درست کلمات کلیدی سایت

مرحله اول در سئو و بهینه سازی ، انتخاب کلمات کلیدی درست است. یکی از اشتباهات رایج این است که بعد از راه اندازی سایت وقتی می‌خواهند آن را بهینه سازی کنند به سراغ کلمات کلیدی اصلی و سخت می روند. این اشتباه بزرگ موجب می شود نتوانید به این سادگی به رتبه های اول گوگل برسید. اگر سایت تازه تاسیس است پیشنهاد می شود از کلمات کلیدی راحت شروع کنید و با تولید محتوای هدفمند برای هر کلمه کلیدی راحت به نتایج اول گوگل برسید. بعد به سراغ کلمات کلیدی سخت‌تر و اصلی سایتتان بروید.

سوال این است که انتخاب کلمات کلیدی چه ربطی به ایجاد بک لینک دارد؟ هدف از ایجاد بک لینک رسیدن به نتایج اول گوگل است. برای تحقق این موضوع باید تمام مراحل بهینه سازی را به صورت کامل رعایت کنید. در اولین مرحله در سئو باید بهترین و مناسب ترین کلمات کلیدی را برای سایت تان انتخاب کنید. روش های زیادی برای انتخاب کلمات کلیدی وجود دارد که می‌توانید از خود گوگل و یک سری ابزارها مثل : keyword planner ، keyword tool.io ، kwfinder بهره برد.

پس اگر می خواهید راحت تر به نتایج اول گوگل برسید باید بهترین کلمات کلیدی را انتخاب کنید و از خود گوگل استفاده کنید. به عنوان مثال اگر عبارت « آموزش بازاریابی اینترنتی » را در گوگل جستجو کنید در انتهای صفحه گوگل یک سری کلمات کلیدی را به شما پیشنهاد می دهد. دقیقا شبیه تصویر زیر :

کلمات کلیدی گوگل ، بک لینک ، لینک ، کلمات کلیدی مناسب برای لینک سازی
با کمی جستجو در گوگل می توان بهترین کلمات کلیدی مناسب با کسب و کار اینترنتی را پیدا کرد.

متن کلماتی که گوگل به شما پیشنهاد می دهد بهترین کلمات کلیدی برای سایتتان است. پس در اولین قدم بهترین کلمات کلیدی را برای سایتتان انتخاب کنید.

۲- تولید محتوای باکیفیت برای هر کلمه کلیدی

بعد از انتخاب کلمات کلیدی ، برای اینکه بتوانید خیلی ساده تر و راحت تر با ساخت و ایجاد بک لینک به رتبه های اول گوگل برسید باید محتوای باکیفیت تولید کنید. یعنی محتواهایی تولید کنید که تمام اصول سئو داخلی یا on page seo در آن رعایت شده باشد. یکی از مهمترین نکاتی که می توانید خیلی ساده و راحت تر با ایجاد بک لینک به نتایج اول گوگل برسید محتوای باکیفیتی است که تولید می کنید.

اگر محتوای تولید شده باکیفیت نباشد و اصول سئو داخلی در آن رعایت نشده باشد هرچقدر هم که بکلینک باکیفیت ایجاد کنید نمی‌توانید به نتایج اول گوگل برسید. یعنی اگر به دنبال این هستید که در کلمات کلیدی مدنظرتان رتبه های اول گوگل را کسب کنید برای هر کلمه کلیدی انتخابی محتوا های جامع و کامل تولید کنید که تمام مباحث را در بر گیرد.

در زمان تولید محتوا برای سایت از خودتان بپرسید « آیا محتوایی که تولید کردم کامل‌ترین محتواست؟» اگر جوابتان مثبت بود یعنی کامل ترین محتوا را تولید کرده اید. سعی کنید محتوایی تولید کنید که کاربران با خواندن آن نیازی به محتوای رقیبتان نداشته باشند. اگر محتوای اصولی تولید کنید خیلی راحت با ایجاد بک لینک می‌توانید به رتبه های اول گوگل برسید.

۳- اقدام به ساخت و ایجاد بک لینک

وقتی بهترین کلمات کلیدی را یافته و برای هر کلمه کلیدی محتوای جامع و کاملی تولید کرده اید حالا زمان آن است که برای تمام محتواهایی تولید شده شروع به ساخت و ایجاد بک لینک کنید. لینک سازی یکی از مهم‌ترین فاکتورها در سئو و سئو خارجی off page seo سایت است. تولید محتوای باکیفیت به تنهایی کافی نیست.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  آموزش ساخت لینک رایگان

البته شاید در یک سری کلمات کلیدی راحت بدون اینکه بک لینک بسازید خیلی ساده به نتایج اول گوگل برسید. اما برای کلمات کلیدی سخت و دشوار حتماً باید برای سایتتان شروع به ساخت لینک کنید. یکی از پر تکرار ترین سوالاتی که خیلی از افراد در زمینه ایجاد بک لینک می پرسند این است که آیا به صورت کاملاً رایگان می توانیم بک لینک بسازیم؟ یا بهتر است به خرید بک لینک اقدام کنیم؟

توصیه نمی شود شروع به خرید لینک کنید. البته اگر لینک سازی  از نوع رپورتاژ آگهی باشد بسیار ارزشمند و مفید است. اما یک سری سایت ها هستند که لینک های زیادی با مدت زمان محدود می فروشند که توصیه می شود از این بک لینک ها به هیچ وجه استفاده نکنید. البته اگر اصول ایجاد و درست کردن بک لینک باکیفیت را بدانید نیازی به هزینه های اضافی نخواهید داشت.

مهمترین فاکتور لینک سازی برای سایت « کیفیت » است. همه لینک هایی که می سازید ارزش یکسانی ندارند. در واقع دریافت چند بک لینک مفید از منابع باکیفیت و تاثیرگذار ، خیلی بهتر است از هزاران لینک بی کیفیت از وب سایت هایی که اسکور بالایی دارند. لذا به دنبال گرفتن بک لینک موثر باشید.

شیوه لینک سازی داخلی و خارجی

مبحث بک لینک و لینک سازی به دو مبحث لینک سازی داخلی internal link و لینک سازی خارجی external link تقسیم بندی می شود. در لینک سازی داخلی وقتی صفحات داخلی سایت به هم لینک می دهند موجب ایجاد بک لینک داخلی بین صفحات یک سایت با یکدیگرمی شود.

در مبحث لینک سازی خارجی وقتی یک سایت به سایت شما لینک می دهد یا شما داخل محتوا به یک سایت دیگر لینک می دهید لینک سازی خارجی اتفاق می افتد.

مهم ترین فاکتورهای بک لینک باکیفیت :

– استفاده همزمان از لینک های نوفالو (nofollow) و فالو (follow) به صورت ترکیبی

– استفاده از انکر تکست (anchor Text) مختلف جهت طبیعی نشان دادن لینک ها

– ساخت بکلینک در بین محتوای یک وب سایت مرتبط

– داشتن اعتبار بالای وب سایت لینک دهنده

– اسپم بودن سایت یا اسپم اسکور پایین سایت

در مجموع برای ساخت بک لینک داخل سایت های مختلف باید حتماً فاکتورهای بالا رعایت شود. رعایت فاکتورهای بالا مهمترین عامل برای درست کردن و ایجاد یک بک لینک باکیفیت است.

نکات کلیدی در ساخت بک لینک باکیفیت

همان طور که قبلا اشاره شد ، به جز تولید محتوا ، ایجاد و درست کردن بک لینک یکی دیگر از فاکتورهای بسیار مهم در سئو و بهینه سازی سایت است. برای ساخت لینک باکیفیت باید یکسری اصول را کامل رعایت کنید. برخی از اصول مهم بک لینک یا لینک سازی عبارتند از:

۱- اعتبار وب سایت لینک دهنده

یکی از اصول مهم بک لینک و همچنین یکی کلیدی ترین نکات برای لینک سازی اعتبار سایتی است که به شما لینک می دهد. برای اینکه بتوانید لینک های باکیفیتی بسازید باید از سایت هایی که اعتبار بالایی دارند استفاده کنید. یکی از اشتباهات افراد این است که فکر می‌کنند تعداد بک لینک مهم است در صورتی که اینطور نیست. برای رتبه گرفتن در کلمات دشوار و سخت حتما نباید لینک هایی با تعداد زیاد بسازید. باید در سایت‌‌هایی لینک بسازید که اعتبار بالایی دارند.

به عنوان مثال: شاید وب سایت های کسب درآمد اینترنتی زیادی در حوزه کاری شما وجود نداشته باشد. اما اگر بتوانید از وب سایت های کسب درآمد از اینترنت که دارای اعتبار بسیار بالایی هستند لینک بگیرید اعتبار سایت شما را بالا می برند. البته لینک گرفتن از سایت های درآمد اینترنتی ممکن است هزینه بر باشد و اگر بخواهید در چنین سایت هایی به سایتتان لینک بدهید پول زیادی از شما بخواهند.

اگر به فکر این هستید که به صورت کاملآ رایگان از سایت های باکیفیت و سایت‌های که اعتبار بالایی دارند لینک بگیرید به شما پیشنهاد می شود از سیستم های وبلاگ دهی استفاده کنید. به صورت کاملا رایگان می توانید وبلاگ تان را ایجاد کرده و به وب سایت تان لینک دهید. اکثر سیستم های وبلاگدهی ایرانی و خارجی به دلیل اینکه اعتبار بالایی دارند ، می توانید از آنها لینک های باکیفیت و ارزشمندی دریافت کنید.

شیوه بررسی ارزش یک سایت

با موارد بالا ، این سوال مطرح می شود که چطور می توان ارزش یک وب سایت را بررسی کرد؟ برای ارزیابی اعتبار و ارزش یک وب سایت که می خواهید در آن لینک سازی کنید می توانید از سایت moz.com استفاده کنید. با نصب افزونه MOZBAR بر روی مرورگر کروم می‌توانید ارزش یک وب سایت را برای ایجاد بکلینک کامل بررسی کنید.

برای اعتبار و کیفیت یک وب سایت دو پارامتر بسیار مهم به نام دامین آتوریتی و پیج آتوریتی وجود دارد که سایت MOZ این شاخص ها را ایجاد کرده است. هر چه پیج اتوریتی و دامین اتوریتی یک وبسایت بالاتر باشد نشانه این است که بکلینک هایی که می توانید از این سایت دریافت کنید ارزش بیشتری دارند.

البته به این نکته توجه کنید وقتی افزونه MOZBAR را روی مرورگرتان نصب می کنید علاوه بر پیج آتوریتی و دامین آتوریتی ، اسپم اسکور یک سایت را نیز به شما نشان می دهد. در وب سایت هایی که اسپم اسکور بالایی دارند به هیچ وجه لینک سایت تان را قرار ندهید.

۲- ایجاد همزمان لینکهای فالو و نوفالو

بک لینک هایی که برای سایت خود ایجاد می کنید به دو صورت نوفالو و فالو هستند. اگر از رپورتاژ آگهی استفاده می کنید لینک هایی که به سایت شما می‌دهند لینک های فالو هستند. اما یکسری سرویس های وبلاگ دهی دارای لینک های نوفالو و فالو هستند. پس توجه کنید در هنگام لینک سازی برای سایتتان هم لینک فالو و هم لینک نوفالو را همزمان بسازید چون در درازمدت هر دو تاثیر گذار هستند.

شاید این سوال مطرح شود که لینک فالو و نوفالو چه تفاوتی دارد؟ لینک های فالو لینک هایی هستند که از دید گوگل ارزشمند محسوب می‌شوند و بر روی افزایش رتبه سایت تاثیر مستقیم می گذارند. اما لینک های نوفالو لینک هایی هستند که گوگل به آنها هیچ ارزشی نمی دهد. البته لینک های نوفالو هم ارزش خاص خودشان را دارند و بر روی سئو سایت تاثیر مثبتی خواهند گذاشت اما اثرشان مثل لینک‌های فالو نیست.

توجه داشته باشید که برای سایتتان هم لینک های فالو بسازید و هم لینک های نوفالو این کار موجب می شود روند لینک سازی تان به صورت طبیعی باشد و گوگل به شما شک نکند.

بهترین محل قرار گرفتن بک لینک های وب سایت

یکی دیگر از فاکتورهای مهم برای ایجاد بک لینک باکیفیت محل قرار گرفتن لینکهای سایت می باشد. بهترین و مناسب ترین محل برای قرار گرفتن لینک در بین مقالات و محتواها می باشد. ارزش این لینک ها بسیار بیشتر از لینک های فوتر و هدر سایت ( بالا و پایین قالب وب سایت ) است. سعی کنید به جای اینکه در هدر و فوتر سایت ها به وب سایت تان لینک دهید در بین مقالات و محتواهای مرتبط به سایتتان لینک بدهید.

 قرار دادن لینکها در بین محتواهای مرتبط با کسب و کارتان موجب می‌شود که مخاطبانان اینترنتی راحت تر بر روی لینکهای سایت تان در بین مقالات کلیک کنند. این کار موجب کاهش بانس ریت یا نرخ پرش مخاطبان می‌شود. رعایت این موضوع ، از دید گوگل تاثیر بسیار مثبتی بر روی سئو سایتتان خواهد گذاشت.

۴- لینک دادن با انکر تکست های مختلف

یکی دیگر از نکات و اصول مهم بک لینک در هنگام ساخت لینک این است که فقط به یکی دو کلمه کلیدی خاص لینک ندهید و باید با انکر تکست های مختلفی به سایت لینک دهید. این کار موجب می شود روند لینک سازی طبیعی باشد و هرچه طبیعی تر عمل کنید می توانید لینک های باکیفیت برای سایت تان ایجاد کنید.

انکر تکست همان کلمه یا عبارتی است که برای لینک دادن از یک صفحه به صفحه دیگر مورد استفاده قرار می گیرد که شامل یکی از موارد زیر می باشد:

– مشابه کلمه کلیدی سایت می باشد.

–  کلمه کلیدی همراه به یک متن دیگر ( مثلا کلمه کلیدی « کسب درآمد » با متن دیگر به این شکل آورده شود: کسب درآمد از فروش فایل )

– یک تصویر یا یک عکس

– نام وب سایت به صورت url مثل https://poolyabi.ir

– یکسری کلمات عمومی مثل ادامه مطلب ، اینجا کلیک کنید …

در هر سایتی که قصد دارید برای سایت خود لینک بسازید سعی کنید فقط از یک انکر تکست استفاده نکنید. برخی تصور می کنند فقط با لینک دادن به کلمه کلیدی مدنظرشان ، زودتر به نتایج اول گوگل می رسند در صورتی که اصلا اینطور نیست.

وقتی فقط به یک کلمه کلیدی خاص لینک می دهید این کار موجب می شود گوگل بفهمد که خودتان در حال ساخت بک لینک برای سایت تان هستید. لذا هر قدر لینک برای سایتتان بسازید به نتایج اول گوگل نمی‌رسید و ممکن است سایتتان پنالتی شود. پس به جای اینکه فقط به کلمه‌ کلیدی مدنظرتان لینک بدهید با انکر تکست های مختلف به سایتتان لینک بدهید.

۵- لینک سازی طبیعی

یکی دیگر از مهمترین فاکتورها برای ساخت و ایجاد بک لینک این است که به صورت طبیعی برای سایتتان لینک بسازید. با توجه به الگوریتم های پیشرفته موتور جستجوی گوگل اگر به صورت غیر طبیعی برای سایتتان لینک بسازید ممکن است سایت تان پنالتی شود و از ۱۰ صفحه اول گوگل حذف شوید.

البته توجه کنید که پنالتی شدن سایت فقط بر روی یک کلمه کلیدی انجام می شود و گوگل سایتتان را به طور کامل پنالتی نمی کند. برای اینکه بتوانید با لینک سازی حرفه ای به نتایج اول گوگل برسید باید به صورت کاملا طبیعی برای سایتتان شروع به لینک سازی کنید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  لینک سازی با سایت های رزومه ساز
نکات کلیدی در لینک سازی طبیعی
–  فقط در سایت‌های دارای اعتبار بالا لینک نسازید

درست است که رتبه و اعتبار بالای سایت موجب بهبود و افزایش رتبه سایت در گوگل می شود. اما برای اینکه بتوانید طبیعی بکلینک بسازید باید علاوه بر این که در سایت هایی که اعتبار بالایی دارند لینک سایتتان را قرار می دهید در سایت‌های که اعتبار پایینی دارند هم لینک سازی کنید. به هر دو شیوه عمل کنید تا کارتان کاملا طبیعی جلوه کند.

– لینک ندادن فقط به یک کلمه کلیدی

یکی دیگر از نکات مهم برای طبیعی بودن تکنیک هایی که می سازید این است که فقط به کلمه کلیدی مدنظرتان لینک ندهید. با انکر تکست های مختلفی به سایتتان لینک دهید. فرضا اگر بخواهید برای همین مقاله اصول مهم بک لینک ، شروع به ساخت بکلینک کنید جهت نشان دادن روند طبیعی از انکر تکست های زیر استفاده می کنید :

بک لینک چیست ؟

تاثیر بک لینک ها در رشد سایت

ساخت بک لینک

ایجاد بکلینک

بک لینک

استفاده از تصویر و عکس

شیوه تولید بکلینک

و…

– ایجاد لینک در زمان های مختلف

برای لینک سازی به صورت کاملاً طبیعی باید در زمان های مختلف شروع به لینک سازی کنید. به عنوان مثال یک روز در وقت صبح شروع کنید به لینک سازی کنید و یک روز دیگر در شب و… هرگز به صورت ماشین وار و در یک زمان معین و مشخص شروع به ساخت لینک برای سایتتان نکنید. زمان های مختلف و در روزهای مختلف ایام هفته اقدام به این کار کنید.

– ساخت ترکیبی لینک های فالو و نوفالو

همیشه به سراغ ساخت لینک های فالو نروید بلکه در کنار لینک های فالو برای سایتتان لینک های نوفالو هم بسازید. این کار موجب طبیعی جلوه دادن لینک هایی که ساخته اید ، می شود و گوگل هرگز به شما شک نخواهد کرد.

– لینک سازی برای تمام صفحات سایت

برای اینکه بتوانید روند لینک سازی سایت تان را کاملا طبیعی جلوه دهید باید برای تمام صفحات سایتتان لینک یازی کنید. یعنی فقط تمرکز لینک سازی تان را بر روی یک صفحه خاص متمرکز نکنید زیرا این کار موجب می شود نتوانید به رتبه‌های خوبی برسید.

– استفاده از تمام روش های لینک سازی

 یک دیگر از مواردی که در ایجاد بک لینک سایت رعایت نمی‌ شود این است که از تمام روش های ایجاد بک لینک به درستی استفاده نمی کنند و لینک سایت شان را فقط داخل وبلاگ ها قرار می دهند. این روند یک روند اشتباه است. باید به روش های مختلفی برای سایتتان لینک بسازید مثل لینک پروفایل، بک لینک کامنتی، سایت های آگهی رایگان، سوشال بوکمارک ها، سرویس های وبلاگ دهی ، انجمن و فروم ها و… .

۶- اتخاذ استراتژی برای ساخت بک لینک

یکی دیگر از اصول مهم بک لینک ، داشتن استراتژی قوی و قدرتمند برای ایجاد بک لینک می باشد. برای اینکه بتوانید لینک های باکیفیت برای سایتتان بسازید باید استراتژی های قوی داشته باشید. از روش های مدرن و گسترده برای لینک سازی و ساخت لینک استفاده کنید.

شاید تصور کنید اگر می‌خواهید لینک های باکیفیت و موفقی بسازید حتماً باید از رپورتاژ های آگهی در سایت‌های پربازدید و دارای رتبه بالا استفاده کنید. در صورتی که اگر استراتژی قدرتمندی برای ساخت لینک و لینک سازی داشته باشید نیاز به هیچ هزینه اضافی نخواهید داشت.

راز اصلی رتبه گرفتن در کلمات کلیدی سخت و مهم، استفاده از استراتژی های ایجاد بک لینک است. منظور از استراتژی های ایجاد بک لینک همان روش و شیوه هایی است که بتوانید تاثیر گذاری و قدرت بک لینک هایتان را افزایش دهید.

لذا در ساخت بک لینک باید دو استراتژی بسیار قدرتمند زیر را مدنظر داشت:

۱- ایجاد بک لینک PBN :

اولین استراتژی برای ایجاد بک لینک های باکیفیت و قدرتمند ، لینک سازی به روش PBN است. البته استفاده از این روش یک روش استفاده از سئو کلاه سیاه و خاکستری می باشد و باید به صورت اصولی از این تکنیک استفاده کنید. البته ساخت بک لینک PBN به دو روش کلاه خاکستری و کلاه سیاه تقسیم بندی می شود.

برای ساخت کلین به روش pbn به روش کلاه خاکستری ، شروع به ساخت بک لینک های باکیفیت برای سایت تان می کنید. بعد از اینکه برای سایتتان لینک ساختید باید قدرت لینک هایی که ایجاد کرده اید را افزایش دهید. برای همین ، باید برای بک لینک هایی که ساخته اید شروع به لینک سازی کنید. این روش موجب می‌شود قدرت بک لینک هایی که ساخته شده، افزایش یابد و خیلی راحت تر به صفحه اول گوگل برسید.

قدرت بک لینک pbn بسیار زیاد است و پیشنهاد می شود برای رتبه گرفتن در کلمات سخت از این روش استفاده کنید.

۲- ایجاد بک لینک ۴۰ مرحله ای :

لینک سازی ۴۰ مرحله ای یکی دیگر از روش‌های بسیار قدرتمند در لینک سازی است که شما با این روش می توانید لینک های بسیار قدرتمندی در حد رپورتاژ های آگهی برای سایت تان ایجاد کنید. تفاوت این روش با لینک سازی pbn این است که شما در این مرحله شروع می کنید و لینک سازی سایت تان را تا ۴۰ مرحله می‌رسانید. قدرت بک لینک های ۴۰ مرحله ای تقریباً برابر قراردادن رپورتاژ آگهی در سایت های خبری پربازدید است.

توجه کنید که یکی از مهم ترین راز ها در ایجاد بک لینک ، استفاده از استراتژی های قدرتمند لینک سازی است.

استانداردهای خرید بک لینک

خرید بک لینک ، اصول خرید بک لینک ، لینک و بک لینکبرای کسب درآمد

به جز ایجاد بک لینک رایگان ، اگر قصد خرید بکلینک را دارید باید چه اصولی را رعایت کنید؟ در بحث خرید بک لینک، مهمترین نکته این است که در سایت های مرتبط بک لینک ثبت شود. نکته بعدی اینکه به جای درج بک لینک خالی، بهتر است که بک لینک در محتوا ثبت شود. (مثل بک لینک در سایت های مقالات تخصصی ، علمی و شبکه های اجتماعی ).

یکی دیگر از موارد مهم استراتژی خرید بک لینک، تنوع نوع بک لینک هاست (شبکه های اجتماعی، وبلاگ، ویکی، فروم ها ، سایت ها و…) می توانید با توجه به نیاز سایت و رتبه کلمه کلیدی خود در نتایج گوگل، اقدام به خرید بک لینک کنید. یعنی اگر کلمات کلیدی شما که در صفحه اول هستند ولی برای مثال لینک ۴ یا ۵ هستند نیاز به بک لینک بیشتری دارند تا در نتایج گوگل، لینک اول شوند.

البته به این نکته هم توجه کنید که اگر بک لینک طبق استانداردهای گوگل ثبت نشود، موجب برخورد گوگل با سایت خاطی می شود. قبل از استفاده از بک لینک باید از سئو سایت خود اطمینان کامل داشته باشید.

اشتباهات رایج درباره لینک های Nofollow

لینک سازی برای سئو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و می تواند سرنوشت سئو یک وب سایت را تعیین کند. اگر بتوانید در زمینه لینک بیلدینک عملکرد موفقی داشته باشید می توانید یک گام بلند به سوی بهبود رتبه بندی وب سایت خود بردارید. البته لینک بیلدینگ یکی از چالش برانگیزترین نکات سئو است زیرا اگر به درستی انجام نشود نه تنها نمی تواند موجب موفقیت یک وب سایت گردد بلکه موجبات عدم موفقیت و شکست وب سایت را نیز فراهم می آورد.

یک اشتباه رایج در لینک سازی نداشتن تعداد کافی لینک های نوفالواست.اغلب افراد نمی دانند که باید در پروسه لینک بیلدینگ خود لینک های Nofollow هم داشته باشند یا خیر. بهتر است بگویم لینک های نوفالو چه اهمیتی دارند؟  اگر شما از دید دنیای واقعی به لینک های Nofollow نگاه کنید می بینید که Nofollow کردن لینک ها بدین منظور طراحی شده است که صاحبان وب سایت ها با استفاده از آنها به گوگل اعلام کنند که برخی لینک ها تنها تبلیغات هستند و نباید در محاسبات سئو آن وب سایت لحاظ گردند.

به عبارت دیگر گوگل انتظار دارد که وب سایت های تجاری بزرگ لینک های Nofollow داشته باشند زیرا تجارت های واقعی بزرگ مطمئنا دارای تبلیغات هستند. اگر شما می خواهید که گوگل وب سایت شما را به عنوان یک وب سایت تجاری بزرگ بپذیرد باید لینک های Nofollow داشته باشید تا به گوگل بفهمانید که در وب سایت خود تبلیغات دارید.

نتیجه گیری از اصول مهم بک لینک

به نظر و گواهی متخصصان حوزه سئو، بک لینک فعلا یکی از مهمترین و در عین حال پیچیده ترین فاکتورهای رتبه بندی وب سایت ها در نتایج موتورهای جستجو به ویژه گوگل محسوب می شود. برای اینکه بتوانید در کلمات کلیدی سخت و پر رقابت به نتایج اول گوگل برسید باید بک لینک های قدرتمند و اصولی برای سایتتان بسازید.

البته تولید محتوای تخصصی و مفید تاثیر زیادی در افزایش رتبه سایت دارد ولی با تولید محتوا به تنهایی نمی توانید به نتایج اول گوگل برسید. اگر بتوانید مجموعه اصول مهم بک لینک که در این مقاله سایت پول یابی به آنها اشاره شد را به طور کامل رعایت کنید به نتایج خوبی خواهید رسید.

نکته کلیدی آخر اینکه، به صورت اصولی و کاملا طبیعی برای سایتتان لینک سازی کنید و هرگز به فکر فریب موتورهای جستجو نباشید . اگر سرمایه کافی برای خرید رپورتاژ آگهی ندارید خودتان دست به این کار بزنید و تمام روش ها و استراتژی های ساخت بک لینک مثل pbn و ۴۰ مرحله ای را به صورت اصولی پیاده سازی کنید.

لینک سازی یک روند می باشد پس باید با حوصله ، درایت و رعایت تمام اصول مهم بک لینک اقدام به این کار کنید تا نتیجه مدنظرتان حاصل شود.

مطلب پیشنهادی

سایت های کوتاه کننده لینک برای لینک سازی , سرویس کوتاه کننده لینک , برترین سایت های کوتاه کننده لینک

فهرست سایت های کوتاه کننده لینک برای لینک سازی

اگر به دنبال رشد کسب و کار اینترنتی خودتان هستید از گرفتن بک لینک رایگان …

یک دیدگاه

  1. درود
    یکی از کامل ترین مقالاتی بود که درباره بک لینک و چگونگی لینک سازی داخلی و خارجی در اینترنت خواندم خواستم بابت این مقاله تخصصی خوبتان تشکر کنم عالیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.