باورهای محدودکننده کسب و کار اینترنتی

در هر فعالیت و کسب و کاری اعم از اینترنتی و یا سنتی همیشه باورها و اعتقاداتی وجود دارد که گاهی محرک و تشویق کننده و گاهی مانع و بازدارنده هستند . باورهای تشویق کننده و محرک ، خارج از بحث این مقاله است و تمرکز بر روی باورهای بازدارنده است . وجود مجموعه ای از باورهای محدودکننده کسب و کار اینترنتی موجب شده تا عده ای اقدام به راه اندازی کسب درآمد از اینترنت نکنند و یا از ادامه مسیر منصرف شوند .

گاهی برخی افکار ، عقاید و باورها چنان در فکر افراد رخنه می کنند که به عنوان مانع و بازدارنده ، قدرت تصمیم گیری و یا شروع هر کسب و کار اینترنتی را از آنها می گیرد . در این مقاله سایت پول یابی به ۱۰ تا از باورهای محدودکننده کسب و کار اینترنتی که موجب می شود تا افراد اقدام به کار نکنند پرداخته می شود . امیدوارم با شناخت آنها ، این باورهای اشتباه را کنار بگذارید .

تعریف باور

باورها در واقع عقایدی هستند که به مرور زمان در اثر تکرار مداوم در ذهن جاودانه شده‌ و به یکی از مهمترین عوامل اثرگذار بر روی تصمیمات و اهداف تبدیل شده اند. باورها مدام در حال تکرار شدن می باشند و این قدرت بالای باور است که در ذهن افراد ماندگار شده و زندگی شان را شکل می دهد. در اصل هر آن چیزی که در زندگی به آن دست پیدا می کنید ، نتایج باور های شماست .

در علم روانشناسی باور به چیزی گفته می‌شود که فرد به درستی و حقانیت آن اعتقاد و یقین کامل دارد. حال این موضوع می‌تواند اعتقادات دینی یک فرد باشد و یا اعتقاد او نسبت به مسائل موفقیت یا هر موضوع دیگری. تنها چیزی که مهم است این است که او باور دارد که این موضوع از دیدگاه او کاملاً درست و قطعی است .

باورهای بنیادین ، باورهایی هستند که از زمان کودکی و در سنین پایین در وجود ما شکل گرفته‌اند و تغییر آنها به سختی امکان پذیر است. البته غیر ممکن نیست اما بدون شک باید باورهای جدیدی را با آنها جایگزین کرد تا بتوانید آنها را تغییر دهید .

انواع باور

درباره باورها و انواع آن ، تقسیم بندی مختلفی وجود دارد ولی در نگاه کلی می توان باورها را به دو گروه زیر تقسیم کرد :

۱- باورهای محدود کننده

باور محدود کننده آن دسته از باورها هستند که به شما القا می کنند که توانایی انجام کارهای بزرگ را ندارید و باید به هر آنچه که دارید راضی و قانع باشید . در اطراف ما معمولاً افرادی وجود دارند که موجب می شوند این باورهای محدود کننده در ذهن ما تقویت شود .

مثلا این افراد ، مرتب به ما گوشزد می کنند رویاپرداز نباشیم، بیش از حد از زندگی توقع نداشته باشیم، به کم قانع باشیم ، که همگی اینها عوامل شکل دهنده باورهای محدود کننده در وجود انسان ها هستند . درست است که زندگی ممکن است پر از اتفاقات ریز و درشت باشد که شما را آزار می‌دهند ، اما فراموش نکنید که این ها دلیل مناسبی برای اینکه که باورهای محدود کننده را به ذهن راه دهید، نیست .

کاری که باید انجام دهید این است که در همه این شرایط و در هنگام بحران ها به یاد داشته باشید که باید قوی بمانید و مسیر خود را ادامه دهید . وجود همین باورهای اشتباه در کسب درآمد از اینترنت موجب شکست و ناکامی می شود .

۲- باور های یاری کننده

باورهای یاری کننده دقیقاً برخلاف و عکس باورهای محدود کننده عمل می‌کنند . یعنی شما را ترغیب می‌کنند تا مدام فعالیت کنید و به سمت جلو پیش بروید ، مرتب در ذهن شما گوشزد می کنند که می توانید به بزرگترین خواسته های خود نیز دست پیدا کنید . این باورها را ، باورهای یاری کننده می نامند .

فردی را تصور کنید که باور دارد ، ورود به دانشگاه برای او مساوی است با موفقیت های بزرگ . بدون شک این باور مسیر عصبی را در ذهن ایجاد می کند که بعد از ورود به دانشگاه این فرد تلاش و کوشش بیشتری خواهد کرد . زیرا باور دارد به مرحله ای رسیده که می تواند اتفاقات بزرگی را رقم بزند و به همین علت هم این باور موفقیت او را یاری خواهد کرد و نتایج بسیار خوبی را برایش به همراه خواهد داشت .

باورهای محدودکننده کسب و کار اینترنتی ، باورهای محدود کننده کسب درآمد ، باورهای منفی

راههای تقویت باورهای ذهنی

برای تقویت باورهای ذهنی، باید بتوانید آنها را حکاکی کنید. روانشناسان معتقدند که می‌توانید باورهای خود را بر روی ذهنتان نقش ببندید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که باورهای تان را مرتب برای خود تکرار و یادآوری کنید . بعد از مدتی این باورها در ذهنتان نقش می بندد و اصطلاحاً حکاکی می شود و به این ترتیب برای همیشه ماندگار خواهد شد .

از آنجا که قدرت باور بسیار زیاد است تقویت باورهای مثبت دارای اهمیت ویژه ای می باشد. برای تقویت باور راه های زیادی وجود دارد که از مهم ترین راه های آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

۱- یادآوری مداوم قدرت باور

باور ها در اثر تکرار مداوم در وجود شما شکل می گیرند و به همین علت است که یکی از بهترین راه ها برای تقویت باور این است که مرتب آن را یادآوری کنید. به عنوان مثال اگر دوست دارید در مسابقات برنده شوید و بتوانید مقام قهرمانی را کسب کنید، مرتب باید به خود یادآوری کنید که شما توانایی بسیار بالایی دارید و می توانید به موفقیت برسید .

یادآوری و تکرار مداوم یکی از بهترین راه ها برای تقویت باور ها در وجود شماست، زیرا هر چیزی که به طور مرتب تکرار شود در ذهن شما تبدیل به یک مسیر عصبی خواهد شد و این مسیر عصبی موجب می شود که تمام اعمال و رفتارتان هم جهت با همان باورهایتان باشد تا نهایتاً نتیجه ، همان شود که در ذهن شماست .

۲- فکر کردن به موفقیت

شیوه و راه موفقیت در کار این است که موفقیت خود را در ذهن تصویر سازی کنید. تصویرسازی یکی از بهترین راه ها برای ساخت یک باور است و می‌تواند آن را تقویت کند. این که مدام در ذهن خود لحظه رسیدن به موفقیت را تجسم کنید و مرتب آن را تصویر سازی کنید ، روش بسیار خوبی برای این است که باور شما تقویت شود . شک نکنید قدرت باور ، شما را به موفقیت نزدیک و نزدیک تر خواهد کرد.

۳- داشتن باورهای بزرگ

یکی دیگر از راه هایی که بتوانید باور خود را تقویت کنید ، داشتن باورهای بزرگ در ذهن است. منظور این است که هرگز فکر نکنید لایق موفقیت، ثروتمند شدن و رسیدن به جایگاه های بالا نیستید، بلکه در ذهن خود مرتب یادآوری کنید که شایسته بهترین ها هستید .

هر چقدر بزرگتر فکر کنید، نتایج بزرگتری نیز به دست خواهید آورد. زیرا باورها مسیرهای عصبی ذهن را می سازند و اعمال و رفتار را شکل می دهند. به همین دلیل است که تأکید می‌شود، باورهای بزرگ داشته باشید تا شما را به سمت انجام کارهای بزرگ هدایت کنند .

شکل گیری باورهای غلط

به طور کلی زمانی که قصد شروع کسب و کاری را داریم ، باورهای محدود کننده در ذهن ما نقش می بندند و نکته عجیب اینکه به صورت کاملا پنهانی و بدون آگاهی شکل می گیرند. نکته جالب تر اینکه، بسیاری از اساتید موفقیت و نویسندگان موفقیت های شخصی ، در دنیا این باورها را به وسوسه های شیطانی تشبیه می کنند .

در حال عادی شاید این افکار و باورها خودشان را زیاد نشان ندهند . ولی بسیاری از این باورها در زمانی شکل می گیرند که با اطرافیان و دوستانمان ایده و طرح های کسب و کار خود را مطرح می کنیم. یا زمانی که در آن حوزه ای که قصد داریم ورود کنیم اطرافیان مان را می بینیم و کسب و کارهای فعلی را بررسی می کنیم. یا حتی ممکن است که در وسط کار ، این باورها شکل بگیرد .

خلاصه اینکه زمان شکل گیری باورهای غلط و محدود کننده در هر شرایطی به سراغ ما می آیند . مثلا این باورهای غلط ممکن است اینطور در ذهن ما باشند: من که بلد نیستم محتوای اینترنتی تولید کنم؟ من که بلد نیستم وب سایت شخصی طراحی کنم؟ بین این همه رقیب در کسب درآمد اینترنتی چه کسی محصول مرا می خرد؟ همه برای کسب و کارشان پول می دهند و تبلیغ می کنند من که سرمایه ای ندارم ، من که نمی توانم به تنهایی و با دست خالی شروع کنم حتما باید تیم داشته باشم و ….

مطمئنا این باورهای محدودکننده کسب و کار اینترنتی به انحای مختلف در ذهن هر کدام از ما وجود دارد و چه بسا در آینده در حین شروع کسب درآمد اینترنتی به سراغمان بیاید ، لذا باید این باورها را شناخت و سعی در رفع شان کرد .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  هشت اصل طلایی موفقیت در کار

شناخت باورهای محدودکننده کسب و کار اینترنتی

بسیاری از اعتقادات و باورهای محدودکننده کسب و کار اینترنتی هستند که به عنوان بازدارنده برای راه اندازی کسب درآمد اینترنتی عمل می کنند . این باورهای محدود کننده ممکن است که در ذهن هر کدام از ما وجود داشته باشد و موجب شود تا هیچ وقت نتوانیم کسب و کاری را راه اندازی کنیم ، یا اینکه اگر همین حالا کسب و کاری داریم در آن به موفقیت نرسیده و خیلی زود متوقف شود .

بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی به دلیل وجود باورهای محدود کننده و اشتباه توقف کرده و دیگر ادامه پیدا نکردند . ممکن است این باورها به صورت پنهان و آشکار در ذهن هر کداممان وجود داشته باشد و خودمان هم از آنها اطلاع نداشته باشیم .

خلاصه ، هر چیزی که در ذهن تان بر خلاف آن چیزی است که قصد دارید انجامش دهید ، را می توان باور محدود کننده نامید. ناپلئون هیل Napoleon Hill نویسنده مشهور آمریکایی و یکی از پیشگامان سبک مدرن ادبیات موفقیت شخصی می گوید : « انسان به هر چیزی که فکر کند و باور داشته باشد به آن می رسد . »

در این مقاله سایت پول یابی در مورد باورهای محدودکننده کسب و کار اینترنتی که ممکن است در ذهن هر کسی باشد و نگذارد که کسب و کارش را راه اندازی کند و یا به موفقیت برسد ، بحث می شود. اگر باورهای محدود کننده پنهانی در ذهن خود دارید ، مطالعه این مقاله توصیه می شود تا با دلیل و منطق به شما ثابت شود که برای موفقیت باید همه این باورهای محدود کننده را کنار بگذارید .

مهم ترین باورهای محدودکننده کسب و کار اینترنتی عبارتند از:

۱-  ناتوانی در شروع کسب و کار شخصی

یکی از اولین باورهای محدودکننده کسب و کار اینترنتی که در ذهن بسیاری وجود دارد و موجب شده تا به امروز کسب و کار خود را راه اندازی نکنند ، این است که به هیچ وجه نمی توانند به تنهایی کاری را شروع کرده و باید حتما با چند نفر یا یک تیم اقدام کنند . بسیاری را می شناسم که بعد از چند سال هنوز دست به کار نشده اند و واهمه دارند .

تیم سازی کار آسانی نیست ولی شدنی است. اما برای کسی که قصد دارد کسب و کاری را شروع کند اصلا نیاز به تیم سازی نیست، تنها و با دست خالی هم می توان کسب و کاری راه اندازی کرد . بسیاری از سایت های بزرگ و برندهای تجاری به تنهایی و توسط یک نفر شروع شد و توانستند به موفقیت های بزرگ برسند . این افراد بعد از موفقیت و تازه در زمانی که شرایطی فراهم شد، اقدام به تیم سازی کردند و یکسری از کارهای سایت را به اشخاص دیگری محول کردند .

هر وقت باور محدود کننده ای در ذهن تان شکل گرفت فقط یک نمونه که همین حالا آن باور را نقض می کند را به یاد بیاورید . درست مثل همین باور محدود کننده که حالا می دانید حداقل یک نفر را می شناسید که به تنهایی کسب و کاری راه اندازی کرده و به موفقیت رسیده است . البته خیلی ها به تنهایی کسب و کاری را راه اندازی و به موفقیت رسانده اند . شما هم می توانید یکی از این افراد باشید .

۲- نبود فرصت پولسازی در محل زندگی

باور محدوده کننده دیگر اینکه ، « در منطقه ای که زندگی می کنیم فرصت پولسازی وجود ندارد» . فرضا فردی می گوید که من لب مرز زندگی می کنم و اینجا نمی توان کسب و کاری داشت . این فرد به راحتی می تواند از فرصت مرزنشینی استفاده کرده و محصولاتی را با قیمت پایین از لب مرز وارد ایران کند و بفروشد . گاهی وقت ها ایده هایی به ذهن تان می رسد که جلوی دیدتان است ، ولی از آنها استفاده نمی کنید .

توجه کنید که در کسب و کار اینترنتی محدودیت زمانی و مکانی معنایی ندارد. خیلی از افراد در شهرها و روستاهای مختلفی هستند که بدون فروش محصول و فقط با همکاری در فروش کسب درآمد اینترنتی می کنند . همیشه نیاز به تولید و ارائه یک محصول یا خدمت خاص نیست در هر شرایطی که باشید می توانید از اینترنت پول درآورید .

این یک باور محدود کننده است که چون در فلان شهر، روستا یا منطقه زندگی می کنیم فرصت های پولسازی در آنجا وجود ندارد . هر منطقه ای با ایده ای مناسب ، مستعد برای راه اندازی کسب درآمد اینترنتی است .

۳- شرایط سخت فعلی اقتصادی

عده ای می گویند ، در شرایط فعلی اقتصادی کشور ، کسب درآمد اینترنتی و پول بسیار سخت است. برای غلبه بر این باور محدود کننده کافی است نگاهی به فروشگاه های اینترنتی کشور بیاندازید که در همین اوضاع نابسامان (البته از دید بعضی ها) درآمدشان روز به روز رو به افزایش است و بسیاری از فروشگاههای آنلاین رشد ۳۵ درصدی در فروش مارکت پلیس داشته اند .

خرید و فروش هایی که در بورس، طلا و جواهر، ماشین و املاک دیده می شود آیا خبر از اوضاع بد اقتصادی می دهد؟ پر شدن ظرفیت پیش فروش ماشین های ایران خودرو و سایپا که در کمتر از یک دقیقه انجام می شود آیا نشان دهنده این است که پول سخت بدست می آید؟ آیا نشان دهنده این است کسی پول نمی دهد؟ کسی دوست ندارد پول خرج کند؟

این که نرخ دلار بالا رفته، تحریم ها شدید شده، گرانی اجناس است و … همه این ها باورهای محدود کننده ای است که فقط در ذهن شماست. در همین شرایط فعلی هم می توان بیشتر از قبل درآمد اینترنتی داشت . بر اساس آمارها ، همین حالا فروش محصولات اینترنتی از قبل بیشتر شده است . دلیلش این است که مردم همیشه پول دارند و در هر شرایطی آن را خرج می کنند . همیشه نیاز وجود دارد و همیشه هم آن را رفع می کنند .

شک نکنید این یک باور محدود کننده ای است که می گویند الان فروش کم شده یا مردم دیگر مثل قبل پول خرج نمی کنند ، بازار علیرغم گرانی ، فروش خود را دارد .

۴- ضرورت ارائه محصول و خدمات

یکی دیگر از باورهای محدودکننده کسب و کار اینترنتی این است که ، برای رسیدن به موفقیت حتما نیاز به ارائه محصول یا خدمات خاص است . البته خاص بودن خدمات یا محصولات فقط موجب می شود عده ای دنبال کننده دائمی شما شوند . اما این تنها دلیل برای موفقیت نیست . خیلی از کسب و کارهای دیگر بدون داشتن محصول خاصی به درآمد های باور نکردنی رسیده اند .

این یک باور محدود کننده ای است که موجب شده تا به امروز افراد زیادی کسب و کار خود را شروع نکنند . بدون ارائه محصول یا خدمات خیلی خاص هم می توانید به درآمد اینترنتی بالا برسید . برای نمونه افرادی که همکاری در فروش دارند ، بدون ارائه هیچ محصولی به درآمد های بالا می رسند . سایت هایی وجود دارنذد که بدون ارائه هیچ محصول یا خدماتی ، توانسته اند کسب و کار مطمئن و پایداری را برای خود راه اندازی کنند .

لذا هیچ وقت خودتان را درگیر این باور محدود کننده نکنید. همیشه نیاز نیست به دنبال محصول خاصی باشید که با ارائه آن به مشتریان تان پولدار شوید .

باور اشتباه درباره درآمد اینترنتی ، باورهای غلط مالی ، ساخت باورهای جدید ، باورهای منفی و محدود کننده

۵- نبود ایده های ناب و پولساز

در جواب کسانی که عقیده دارند : ایده های ناب و پولساز دیگر وجود ندارد یا قبلا اجرا شده اند ، باید گفت ، ایده ناب در کسب و کار اینترنتی را کلا فراموش کنید . با ایده کپی هم می توان موفق شد. مهم این است که چه کسی با چه هدفی آن را عملی می کند. شاید یکی از بدترین باورهای محدود کننده این است که می گویند: الان ایده خوب برای راه اندازی کسب و کار پیدا نمی شود یا اینکه قبلا همه ایده های خوب عملی شده و دیگر نمی توانیم از آن ایده ها استفاده کنیم .

در هر حوزه ای که ببینید سایت های زیادی در حال گسترش هستند و روز به روز زیاد می شوند. در همین حوزه کسب درآمد اینترنتی هر روز سایت های متعدی روی کار می آیند و علیرغم این همه رقبای سرسخت و قدیمی ، باز هم در حال گسترش هستند .

این تنها باور محدود کننده است که ایده حتما باید ناب و دست نخورده باشد یا اینکه از ایده های کپی نمی توان استفاده کرد. مثال های زیادی در ایران و جهان وجود دارد که این باور محدود کننده را نقض می کند. مثلا، گوگل اولین موتور جستجو در دنیا نبود، قبل از آن موتورهای جستجوی دیگری وجود داشتند اما حالا اثری از آن ها نیست و گوگل رتبه یک دنیاست .

تنها دلیل موفقیت ایده های کپی این است که دقیقا مثل آن ها عمل نمی کنند و حداقل یک وجه تمایزی با رقبای خود دارند . اپل برای اولین بار گوشی لمسی روانه بازار نکرد، اپل از بلک بری کپی کرد اما حالا خیلی محبوب تر از بلک بری است .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  راههای تضمین موفقیت در کسب درآمد اینترنتی

در هر موضوعی که ورود می کنید باید بهتر از رقبای خود ظاهر شوید. اما اگر مزیت رقابتی داشته باشید صد در صد موفق خواهید بود ، حتی با وجود رقبای قدرتمند و قدیمی .

۶- بدبینی اطرافیان نسبت به ایده

برخی می گویند، اطرافیان نسبت به ایده ای که دارم بدبین هستند. البته همیشه افرادی هستند که نسبت به کارتان بدبین هستند . شاید این بدبینی، از روی بی تجربگی باشد و یا اینکه واقعا نمی خواهند شما به موفقیت برسید. آن ها به جایی نرسیده اند و قصد دارند شما را هم دلسرد کنند تا از آن ها جلو نزنید .

ممکن است پدر یا مادر و یا اطرافیان شما سن و سالی ازشان گذشته باشد و تجربه های زیادی در زندگی داشته باشند اما به هیچ وجه افرادی نیستند در حوزه ای که قصد ورود در آن را دارید ، تجربه داشته باشند . گاهی مشورت با این افراد یا گوش دادن به حرفشان موجب می شود این باور محدود کننده در ذهن تان شکل بگیرد که این کسب و کار به دردتان نمی خورد و اگر راه اندازی اش کنید چون تجربه ای در آن ندارید، قطعا شکست می خورید .

سعی کنید ، از افرادی مشاوره بگیرید که در آن کار تجربیاتی داشته اند نه کسانی که تجربه ای ندارند. خیلی از افرادی که در اطراف شما هستند نمی توانند مشاور خوبی باشند. به هیچ وجه نباید به حرف آن ها گوش دهید. هر طور که شده باید فکری که در ذهن تان است را عملی کنید .

البته اصلا منظور این نیست که با اطرافیانتان دعوا کنید بلکه سعی کنید حرف تان را اثبات کنید. به راحتی با نشان دادن نمونه های موفق به آنها ثابت کنید کسب و کار شما نیز موفق خواهد بود. مثلا، سایت هایی را نشان دهید که همین حالا در این شرایط اقتصادی درآمد میلیونی در ماه دارند .

۷- شکست ضرورت نیل به موفقیت

از دیگر اعتقادات و باورهای محدودکننده کسب و کار اینترنتی اینکه ، برای رسیدن به موفقیت حتما باید شکست بخورید. اینکه شکست ها در کسب و کار موجب پیشرفت می شوند قطعا درست است به شرطی که ، از شکست ها درس بگیرید، نه اینکه باز هم آن ها را تکرار کنید .

اما اینکه حتما باید شکست بخورید تا به موفقیت و کسب درآمد اینترنتی بالا برسید قطعا یک باور غلط و محدود کننده است. کسب و کارهای زیادی وجود دارند که، بدون اینکه شکست سنگینی متحمل شوند به موفقیت رسیده اند. اصلا منطقی نیست که شکست خوردن موجب موفقیت حتمی می شود.

اگر اطلاع و آگاهی کامل از کاری که قصد انجامش را دارید، داشته باشید هرگز شکست نمی خورید. چرا زمانی که می توان از تجربیات دیگران استفاده کرد باید حتما طعم شکست را بچشید تا به موفقیت برسید؟ البته باید به دنبال دلایل شکست در کسب و کار بود و در رفع آنها تلاش کرد .

البته در مسیر رسیدن به موفقیت ممکن است شکست های کوچکی را تجربه کنید اما اسم اینها شکست نیست. ممکن است در فلان کمپین تبلیغاتی بازگشت سرمایه ای نسبت به هزینه ای که کرده اید نداشته باشیدر، اسم این شکست نیست. این تجربه است و همین تجربیات هستند که افراد را در کسب درآمد از اینترنت به موفقیت می رساند .

۸- نداشتن تجربه و زود بودن برای راه اندازی کسب و کار

عده ای می گویند ، فعلا برای راه اندازی کسب و کار زود است چون تجربه ای نداریم . مشاهده می شود بسیاری از کاربران به انباشت اطلاعات در ذهن خود مشغول اند و برای افزایش آگاهی و اطلاعات شان در دوره های آموزشی مختلفی شرکت کرده اند . اما همچنان می ترسند کسب و کار خود را راه اندازی کنند . چون فکر می کنند الان زود است و باید بیشتر بدانند و تجربه های زیادی کسب کنند .

این یک باور غلط است که تجربه در کسب و کار مهم است، البته هر چقدر تجربه بیشتر باشد مسلما بهتر است. اما به این فکر کنید که هیچ کسی در هر کاری از ابتدا با تجربه نبوده است ، در حین کار بوده که با تجربه شده است .

لذا توصیه می شود، هر چه سریع تر کسب و کارتان را شروع کنید چون واقعا همین الان هم دیر شده است . هر چه که زمان بیشتر می گذرد ، سر و کله کسب و کارهای اینترنتی زیادی پیدا می شود که در حوزه کاری شما مشغول به فعالیت می شوند . با این دست و آن دست کردن کمک به قوی تر کردن آنها می کنید .

۹- نداشتن پول و سرمایه کافی

عده ای معتقدند که ، بدون پول و سرمایه نمی توان کسب و کاری را راه اندازی کرد . داشتن این نوع باورهای غلط موجب می شود خیلی از افراد کسب و کارشان را راه اندازی نکنند زمانی که سایت پول یابی را راه اندازی کردم با اینکه سرمایه به اندازه کافی داشتم اما هیچ وقت به آن دست نزدم و با حداقل سرمایه و مبلغ بسیار ناچیز کار را شروع کردم .

شک نکنید که بدون سرمایه هم می توان کسب و کار اینترنتی داشت. اینکه حتما باید سرمایه زیادی برای راه اندازی کسب و کار داشته باشید یک باور محدود کننده است که راه اندازی کسب و کارتان را روز به روز به تعویق می اندازد . شاید فکر کنید ، برخی افراد چون در همه چیز تخصص دارند توانستند کسب و کاری برای خودشان راه اندازی کنند. در صورتی که اصلا اینگونه نیست ، این افراد در حین کار و به مرور زمان بر دانش خود افزودند.

برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی به سرمایه زیادی نیاز ندارید و اگر هم داشته باشید می توانید خودتان با انجام کارهای موقتی آن را فراهم کنید . همین می تواند موجب فراهم کردن سرمایه اولیه تان در حد چند میلیون تومان باشد .

۱۰- ضرورت داشتن تبلیغات برای موفقیت

مورد آخر باورهای محدودکننده کسب و کار اینترنتی این است که ، در هر کسب و کاری بدون تبلیغات نمی توان به موفقیت رسید . خیلی از افراد باورشان این است که بدون تبلیغات نمی توان در هیچ کسب و کار و فعالیت اینترنتی موفق شد. تبلیغات هم که نیاز به سرمایه زیاد دارد.

توجه کنید که در کسب و کار اینترنتی ، تبلیغات فقط شتاب دهنده برای افزایش درآمد اینترنتی است. بدون یک ریال هزینه بابت تبلیغات هم می توانید کسب و کارتان را به موفقیت برسانید . بسیاری از سایت ها و مشاغل اینترنتی بدون حتی یک ریال پرداخت پول ، به درآمدهای بسیار بالا رسیدند .

تا زمانی که چیزی به نام گوگل است و می توان به صورت کاملا رایگان از آن هزاران مشتری هدفمند جذب کرد نیازی به تبلیغات ندارید . چرا روی سئو وب سایت تان سرمایه گذاری نمی کنید؟

تا زمانی که در اینستاگرام می توانید هزاران مخاطب هدف را فقط با تولید محتوا جذب کنید چه نیازی است که حتما برای تبلیغات اینترنتی هزینه کنید .

کسب و کارهای زیادی وجود دارند که بدون هیچ تبلیغاتی توانسته اند به موفقیت برسند . پس شک نکنید شما هم می توانید. برای موفقیت در کسب درآمد از اینترنت این باور محدود کننده را از ذهن تان پاک کنید. آن وقتی که به درآمد اینترنتی مناسب و بالا رسیده اید می توانید گوشه ای از درآمدتان را صرف تبلیغات ، جهت رشد کسب و کارتان کنید . شیبوه کسب درآمد اینترنتی بدون تبلیغات را یاد بگیرید .

سخن پایانی باورهای محدودکننده کسب و کار

در این مقاله سایت پول یابی تاکید شد ، اگر قصد شروع یک کسب درآمد پولساز اینترنتی را دارید باید سریع اقدام کنید . توجه کنید که تعلل موجب از دست دادن فرصت ها و واگذاری میدان رقابت به رقبا می شود. یکی از دلایلی که مانع اصلی جهت اقدام برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی می شود ، وجود افکار و باورهای محدود کننده است که چون سدی در مقابل موفقیت و پیشرفت عمل می کند .

برای موفقیت در کسب درآمد از اینترنت اول همه باید این باورهای محدودکننده و بازدارنده را شناسایی کرده و سریعا آنها را از ذهن خودتان پاک کنید . تا زمانی که این باورهای محدود کننده و غلط در ذهن تان باشد به هیچ وجه نمی توانید کسب و کار آنلاین خود را راه اندازی کنید .

نکته آخر باورهای محدودکننده کسب و کار اینترنتی این است که این افکار و باورها به صورت پنهان و آشکار در درون و ذهن هر کداممان به نوعی وجود دارد و اگر واقعا به دنبال کسب درآمد اینترنتی پایدار ، مستمر و  به طور کلی موفقیت در زندگی هستید ، باید آنها را کنار گذاشته و برای موفق شدن تلاش کنید.

مطلب پیشنهادی

راه موفقیت در کار و زندگی ، کسب و کار موفق ، موفقیت در درآمد اینترنتی ، راز موفقیت

راه موفقیت در کار

هر کدام از ما در زندگی و کسب و کار آرزوی موفقیت ، کامیابی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.