خطای هزینه هدر رفته در کسب درآمد اینترنتی

خطای هزینه هدر رفته در کسب درآمد اینترنتی

از مسائل مهم کسب و کار اینترنتی، خطای هزینه هدر رفته در کسب درآمد اینترنتی می باشد مسئله ای که به بقا و یا نابودی یک سرمایه ممکن است منجر شود . خطای هزینه هدر رفته چه بسا ممکن است که جلوی ارائه یک ایده و اندیشه موفق را گرفته و موجب هدر رفت سرمایه و یا عمر شود .

در سایت کسب درآمد از اینترنت پول یابی این بار قصد دارم تا با مثال و استدلال خطای هزینۀ هدر رفته در کسب درآمد اینترنتی را شرح دهم .

تبیین خطای هزینه هدر رفته در کسب درآمد اینترنتی

برای آنکه خطای هزینه هدر رفته در کسب درآمد اینترنتی را بهتر شرح دهم و برای تبیین درست آن مثالی از زندگی روزمره خودم می زنم. برای نمایش فیلم به سینما رفتم ولی فیلم افتضاح بود . بعد از یک ساعت تماشای فیلم ، در ِ گوش همسرم گفتم ” پا شو برویم خانه ” . گفت: ” به هیچ وجه . قرار نیست سی هزار تومان پولمان را دور بریزیم”. با اعتراض گفتم : ” این توجیه درستی برای ماندن نیست . پول مان همین الان هم خرج شده .

در اینجا با خطای هزینۀ هدر رفته مواجه شده ایم. نوعی طرز تفکر اشتباه ! آنچنان به من چشم غره رفت که انگار تازه یک لیموترش را گاز زده . چه بمانیم و چه برویم سی هزار تومان خودمان را خرج کرده ایم بنابراین عامل “هزینه” نباید در تصمیم ما نقش داشته باشد. با گفتن این جملات تلاش کردم موضوع را روشن کنم، نیازی به گفتن نیست که در نهایت تسلیم شدم و در صندلی ام فرو رفتم.

خطای هزینه هدر رفته در عشق و زناشویی

باید توجه کنیم که تنها خطای هزینه هدر رفته در کسب درآمد اینترنتی نیست بلکه حتی در رابطه عاشقانه هم وجود دارد. یکی از دوستانم سالها از رابطه عاشقانه پُر مشکلش زجر می کشید . نامزدش بارها و بارها به دلایلی او را ترک می کرد . ولی پس از مدت کوتاهی، پشیمان بر می گشت و التماس می کرد که دوستم او را ببخشد . دوستم می گفت ” انرژی زیادی صرف این رابطه کرده ام و کنار گذاشتنش کار اشتباهی است”

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  اصول سریع کسب ثروت بیشتر

این نیز یک مورد کلاسیک از خطای هزینۀ هدر رفته . (نگاه کنید به مقاله: سرمایه برای شروع کسب درآمد اینترنتی)

البته از دید من این زندگی و رابطه زناشویی دیگر معنا و مفهومی ندارد و عشقی نیست تا رابطه عاشقانه برای آن تصور کنیم ولی دوستم چنین دیدگاهی نداشت و می گفت برای این زندگی هزینه یادی کرده و ترک همسرش، هدر رفت عمر و انرژی می باشد.

نمونه های خطای هزینۀ هدر رفته در زندگی روزمره

مثال درباره هدر رفت هزینه برای شناخت خطای هزینه هدر رفته در کسب درآمد اینترنتی بسیار فراوان است برای نمونه هواپیمای کنکورد نمونه بارز یک پروژه نا موفق دولتی است. هر دو طرف قرارداد ، بریتانیا و فرانسه از مدتها قبل می دانستند تجارت این هواپیمای ما فوق صوت هرگز به صرفه نبوده، اما کماکان به صرف مبالغ هنگفت ادامه دادند. شاید فقط برای حفظ ظاهر ، رها کردن پروژه به منزله پذیرفتن شکست بود.

به همین دلیل اغلب خطای هزینه هدر رفته را اثر کنکورد هم می نامند. این خطا منجر به اشتباهات پُر هزینه و فاجعه آمیزی در قضاوت ها می شود.

نمونه دیگر استدلال آمریکایی ها در هزینه هدر رفته بود. امریکایی ها با همان دلیل هواپیمای کنکورد ، به حضورشان در جنگ ویتنام ادامه دادند . تفکرشان این بود ” ما تا الان خیلی چیزها را قربانی این جنگ کرده ایم . اشتباه است اگر منصرف شویم”.

خطرناک ترین حالت خطای هزینه هدر رفته در کسب درآمد اینترنتی

اگر در کسب و کار اینترنتی در هر جا متوجه شدید ادامه کار به نفعتان نیست سریع کار را متوقف و یا به کار دیگری مشغول نشوید هرگز با ادامه ندهید. به نظرم خطرناک ترین حالت خطای هزینه هدر رفته وقتی است که زمان ، پول ، انرژی یا عشق زیادی صرف چیزی کرده باشیم . این هزینه دلیلی می شود برای ادامه دادن ، حتی اگر با موضوعی محکوم به شکست سروکار داشته باشیم .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد اینترنتی

هر چه بیشتر سرمایه گذاری کنیم. هزینه هدر رفته بیشتر می شود و بیشتر مجبور می شویم ادامه بدهیم.

این نوع دلایل در کسب و کار اینترنتی و یا هر کار دیگری در نهایت به شکست منجر می شود. مثلا بگویید: ” تا اینجا آمده ایم…” ، ” تاکنون این همه از کتاب را خوانده ام … ” ، ” اما دو سال صرف این دوره کرده ام…” اگر با هر کدام از این نمونه های فکری مواجه شده اید، یعنی خطای هزینه هدر رفته در گوشۀ ذهن شما مشغول بکار است. (مقاله خواندنی: شغل های پردرآمد با سرمایه کم در ایران)

سخن پایانی خطای هزینۀ هدر رفته در کسب درآمد اینترنتی

لازم به ذکر است که ادامه هر کار و یا داشتن پشتکار به هیچ وجه بد نیست بلکه کاملا خوب و منطقی است و اثر گذار در موفقیت در کسب و کار اینترنتی می شود. منتهی باید دلایل خوبی برای ادامه کار و سرمایه گذاری برای چیزی تا نتیجه دادنش وجود داشته باشد. لذا توصیه می شود مراقب دلایل غلطی مثل توجیه سرمایه گذاری های جبران ناپذیر باشید.

برای تصمیم گیری منطقی باید هزینه هایی را که تا امروز کرده اید فراموش کنید . مهم نیست تاکنون چقدر سرمایه گذاری کرده ای ؛ فقط ارزیابی ات از هزینه ها و سود های آینده مهم است .

جلوی ضرر را از هر جا بگیری استفاده است .

ضرب المثل انگلیسی گویاتر از معادل فارسی آن است .

Better lose the saddle than the horse

زین را از دست بدهید بهتره ،تا اسب را از دست بدهید.

به امید موفقیت شما در تمام کسب و کارهای اینترنتی.

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.