راههای افزایش ترافیک سایت

دانستن و آگاهی از راههای افزایش ترافیک سایت برای کسانی که به دنبال رشد کسب و کارشان و نیز افزایش کسب درآمد اینترنتی هستند فوق العاده مهم است . افزایش بازدید سایت یعنی افزایش فروش اینترنتی که به دنبال خود رونق کسب و کار و افزایش کسب درآمد از اینترنت را به همراه دارد.

 مدیران وب سایت ها و صاحبان برندهای تجاری از هر وسیله و ابزاری برای جذب بازدید کننده استفاده می کنند. به دلیل اهمیت و جایگاه آگاهی از راههای افزایش ترافیک سایت برای صاحبان کسب و کارهای اینترنتی ، تصمیم گرفتم تا در سایت پول یابی طی دو مقاله جداگانه به برررسی این موضوع بپردازم.

راههای افزایش ترافیک سایت

علیرغم تلاش و جدیت برخی از مدیران و صاحبان فروشگاههای آنلاین و وب سایت ها ، آنگونه که انتظار دارند سایتشان بازدید و ورودی لازم را ندارد. این نبود بازدید در بلندمدت ممکن است موجب خستگی و یا ناامیدی فعالان در کسب و کار اینترنتی شود و طبیعی هم می باشد چون تلاششان آن نتیجه ای را که مدنظرشان می باشد برایشان به همراه ندارد.

یک واقعیتی به نام رقابت شدید در زمینه کسب و کار آنلاین وجود دارد و کسی نمی تواند منکر آن شود. همه صاحبان کسب و کارها به دنبال جذب مخاطب و ترافیک به سمت سایتشان هستند و این موضوع کار را کمی مشکل کرده است . اما می توان در این بازار پررقابت ولی پرسود ، با استفاده از ترفندها و ایده های کاملا علمی ، تجربه شده و موثر، کاربران را به سمت سایت هدایت کرد.

راههای افزایش ترافیک ، روش های افزایش بازدید سایت ، شیوه جذب بازدید کننده سایت
توجه به افزایش ترافیک سایت به معنای توجه به دوام و ماندگاری کسب و کار و افزایش کسب درآمد اینترنتی می باشد.

به طور کلی همه کسب و کارهای اینترنتی عاشق ترافیک هستند. ورود و افزایش ترافیک سایت مثل هجوم مشتریان به یک مغازه ، که برای افزایش کسب درآمد مهم و حیاتی می باشد. سوال این است که چه کار باید کرد تا یک سایت و فروشگاه به ترافیک بالا دست یابد ؟

برخی از مهم ترین راههای افزایش ترافیک سایت عبارتند از:

۱- توجه به سئوی سایت

ترافیک طبیعی و ارگانیک سایت می‌تواند ارزشمند‌تر از هر نوع ترافیک دیگری باشد، اما اگر وب‌سایت فاقد تکنیک‌های موثر سئو و یا بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو باشد، موتورهای جستجو نمی‌توانند شما را پیدا کنند. برخی برندهای تجاری تنها صفحه‌ اصلی خود را بهینه می‌کنند در حالی که این کار اشتباه است.

مشتری ممکن است نام برندتان را نشنیده است، لذا نام برند را جستجو نمی‌کند، پس باید کاری کنید محتواهای دیگرتان در گوگل رده‌ بالایی داشته باشند. برای مثال اگر اسم برندتان ، پول یابی است، محتوایی مانند: « چگونه کسب درآمد اینترنتی کنیم » یا «شیوه کسب پول میلیاردی » ترافیک بیشتری تولید می کند. لذا باید تک تک صفحات محتوای‌ سایت را بهینه‌سازی کنید تا موتورهای جستجو بتوانند آن را بیابند.

مطمئن شوید هر صفحه دارای فرامتن (meta description) دقیق باشد و محتوا بازتاب‌کننده‌ تیتر صفحه باشد تا کاربران بتوانند آنچه را هنگام کلیک بر روی صفحه انتظار دارند، پیدا کنند. برای آنکه محتوای جذاب تری تولید کنید که سئوی شما را تقویت کند، حتما کلیدواژه‌ها را جستجو کنید تا بفهمید مخاطبان‌تان به دنبال چه چیزی هستند، بعد برای وبلاگ یا کتاب الکترونیکی‌تان مقالاتی راجع به موضوعات مورد علاقه‌ آن‌ها بنویسید.

گوشه چشمی هم به ساخت لینک با وب‌سایت‌های دیگر داشته باشید. وب‌سایت‌های همکار را جستجو کنید، بعد به مدیرش پیشنهاد دهید تا ببینید آیا علاقه‌ای به منتشر کردن مطالبی همراه با لینک به منبع اصلی وب سایتتان دارد یا نه؟

۲- استفاده از رسانه های اجتماعی مناسب با کسب و کارتان

توجه کنید که هیچ رسانه‌ اجتماعی مناسب برای همه‌  کسب‌وکارها وجود ندارد. اگر وبسایت تجارت به تجارت (B2B) را در اختیار دارید یا به دنبال کارمند هستید، باید تمرکز زیادی را بر روی سایت لینکدین بگذارید این سایت مناسب این نوع کسب و کارهای اینترنتی می باشد.

 توئیتر هم می‌تواند ابزار ارزشمندی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات تجارت به تجارت و محتوای خودتان با افراد اثرگذار آن صنعت باشد. فیسبوک هنوز به خاطر پایگاه کاربری قابل توجه و فرصت‌های زیاد برای تعامل عمیق با مخاطبان‌، به خود می‌بالد. اینستاگرام به دلیل حضور زیاد زنان ایرانی محل مناسبی برای ارائه محصولات و خدمات این گروه جامعه می باشد.

باید توجه کنید که مخاطب، جایگاه ، محصولات و خدمات‌تان را در نظر داشته باشید تا بفهمید کدام پلتفرم رسانه‌های اجتماعی برای کسب‌وکارتان مناسب تر و موجب افزایش جذب ترافیک سایتتان خواهد شد. نمی توانید در وسط بازار مسگرها نمایشگاه لباس عروس بزنید و امید داشته باشید که کسب درآمد و بازدید بالایی داشته باشید.

۳- ایجاد جذابیت برای پیوستن به لیست ایمیلتان

در حالت عادی ، بیشتر انسان ها اسم ، مشخصات و اطلاعات تماس خود را نمی‌دهند مگر آنکه نوعی انگیزه ، نیاز و یا تشویق برایشان ایجاد شود. این موضوع تشویقی می تواند یک صفحه حاوی اطلاعات ، یک ویدئوی توضیحی، یک کتاب الکترونیکی و یا هر چیز تحریک کننده و متقاعد کننده باشد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  تولید محتوای مناسب برای سئو

در هر صورت، هنگام توصیف دانلود یا هدیه‌ رایگان‌ از کلماتی مانند رایگان و بدون هزینه استفاده کنید و برای تبلیغ و تاثیرگذاری بیشتر، می توانید در رسانه‌های اجتماعی تبلیغ کنید. وقتی یک فهرست ایمیل فعال و هدفمند داشته باشید، مشترکان روی محتوایی که از طریق ایمیل به اشتراک می‌گذارید کلیک می‌کنند، البته اگر ایمیل‌تان به اندازه‌ کافی متقاعد کننده باشد. افزایش کلیک یعنی افزایش ترافیک سایتتان زیاد شده و به دنبال خود افزایش رتبه سایت را دارد.

توجه کنید هنگام طراحی هر ایمیل بیش از کمیت بر روی کیفیت ارسال ایمیل تمرکز کنید تا مخاطب‌تان را اذیت نکنید و سیلی از لغو اشتراک را دریافت نکنید.

۴- اضافه کردن رسانه های تصویری به محتواها

به طور معمول انسان ها به تصاویر زیبا عکس العمل بهتری نشان می دهند. وقتیمتنی در توصیف کباب ایرانی می‌نویسید از گوشت بره ، چاشنی‌های خوشمزه و … آن هم بنویسید. حالا عکسی از یک کباب خوشمزه ایرانی از اینترنت و یا آرشیو شخصی خود بگیرید. کدام یک شما را گرسنه تر می‌کند؟ کاملا مشخص است تصویر ذائقه را بیشتر از توصیف متن تحریک می کند.

انسان‌ها به طور طبیعی به تصاویر بصری بهتر جواب و واکنش مثبت نشان می‌دهند. زیرا ارتباطی سریع در ذهنشان ایجاد می‌کند، پس از این یک ذره روانشناسی به سود خود استفاده کنید. نوشتن محتوای عالی موجب جذب ترافیک بیشتر برای وب سایت می‌شود، اما فراموش نکنید کمی تصاویر چشم‌نواز هم به آن اضافه کنید، چه یک عکس باشد یا ویدئو و یا اینفوگرافی.

در درازمدت رسانه های تصویری موجب رجوع بیشتر کاربران و یا ماندگاری آنها در وب سایت و افزایش کلیک خوری سایت می شوند.

۵- وارد کردن وب سایت در مکالمات اینترنتی

یقینا در اینترنت به گشت و گذار می پردازید و با افرادی وارد مباحثه و گفتگو می شوید . مکالمه درباره‌ کسب‌وکار یا صنعت شما به صورت روزانه و در همه جای اینترنت اتفاق می‌افتد. فقط باید آن‌ها را پیدا کنید. از تالارهای گفتگو ، فروم های فارسی زبان و پیام‌ها گرفته تا پست‌های وبلاگ‌ها و سایت‌های پرسش و پاسخ نهایت استفاده را ببرید و باید لابه‌لای دریایی از فرصت‌ها ، آنچه را که می خواهید جستجو کنید.

اگر به مکالمات خارج از وب‌سایت‌تان ملحق می شوید، شاید بتوانید بین کاربران به طرق مختلف علاقه ایجاد کند. لینکی از صفحه‌ اصلی‌تان را در بخشی از محتوای پروفایل یا امضایتان قرار دهید تا دیگران بتوانند شما را پیدا کنند. هم‌چنین این مکالمات فهرست‌بندی می‌شوند بنابراین دیگران می‌توانند آن‌ها را بیابند و به برندتان علاقه‌مند شوند.

می توانید در اظهارنظرها در شبکه های اجتماعی ، فروم ها ، گروههای تلگرامی و… ارجاع به وب سایتتان بدهید و این موضوع کلیک خوری سایتتان را افزایش خواهد داد.

۶- طرح سوالات تکان دهنده و خاص برای افزایش ترافیک

معمولا افراد خیلی کمی می‌توانند در برابر یک سوال درگیر کننده و چالشی مقاومت کنند. به همین دلیل است که آزمون‌ها و نظرسنجی‌ها در رسانه‌های اجتماعی اینقدر پرطرفدار و محبوب شده‌اند. باید بتوانید سوالات چالشی و تکان کننده مناسب که افراد را تحریک به پاسخ گویی و مشارکت می کند طرح کنید.

لازم نیست اطلاعات‌تان را درباره‌ فرهنگ عامه تازه کنید. به جای این کار، اگر به افزایش ترافیک وب علاقه دارید، فقط نظر مخاطبان‌تان و کاربرانتان را بپرسید. ثابت شده که مردم عاشق آن هستند که آنچه را فکر و احساس می‌کنند به زبان بیاورند و شما می‌توانید از داده‌های جمع‌آوری شده برای تغذیه‌ راهبرد بازاریابی محتوا و رویکرد تبلیغاتی‌تان استفاده کنید. ببینید دیگران روی چه چیزهایی حساس وعلاقمند هستند روی همان ها تمرکز کنید.

برای این کار ، می‌توانید در رسانه‌های اجتماعی یا وب‌سایت خود، آزمون‌ها و نظرسنجی‌هایی بسازید. با پیشنهاد یک دانلود یا هرچیز رایگانی برای کسانی که وقت می‌گذارند، از مردم دعوت به مشارکت کنید، به ویژه اگر از مشارکت‌کنندگان می‌خواهید یک نظرسنجی طولانی را پر کنند. با دادن برخی پیشنهادات اغوا کننده آنها را تحریک به همراهی و نظر دادن کنید.

۷- طراحی حساب شده یک دام غیر قابل مقاومت

کشاندن کاربران به سمت سایت مثل دام پهن کردن برای صید و کشاندن آن به سمت دام می باشد. چه در حال طراحی یک تیلیغات برای کمپین هدف‌گذاری مجدد فیسبوک باشید یا در حال ساخت یک وب‌سایت تجارت به تجارت ، می توانید با یک دام غیرقابل مقاومت ، مخاطب‌تان‌ را جذب کند و نگذارید بروند. مثلا یک سوال بپرسید، یک تئوری جالب مطرح کنید، یا ادعایی تکان‌دهنده ارائه دهید.

 این دام می‌تواند روی صفحه‌ اصلی‌ سایتتان، در یک تبلیغ، یا در یک پست وبلاگی قرار بگیرد. به طور عمومی، سرتیترهای شما به عنوان تنها فرصت به دام انداختن یک مشتری عمل می‌کنند. اگر سرتیترها مخاطب‌تان را نفریبد، چیز دیگری پیدا می‌کنند که همین کار را انجام دهد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  شیوه جذب مشتری اینترنتی

زمانی را به ایده‌پردازی اختصاص دهید، فهرستی از ۳۰ تیتر بالقوه یا بیشتر تهیه کنید. برخی از این سرتیترها ممکن است زیاد خوب نباشند اما اشکالی ندارد. از این فهرست، باید حداقل دو سه تیتر داشته باشید که به درد محتوای موردنظرتان بخورد.

۸- صحبت با مخاطبان

یکی از راههای افزایش ترافیک سایت این است که با مخاطبانتان صحبت کنید. مکالمات آنلاین دیگر فقط از طریق متن اتفاق نمی‌افتد. مشتریان عاشق گوش دادن به صحبت‌های یک انسان واقعی هستند چون این کار ارتباط صمیمی ایجاد می‌کند که ممکن است یک فرصت احتمالی را به یک مشتری تبدیل کند.

راههای زیادی برای برقراری صحبت و مکالمه با کاربران وجود دارد. می‌توانید برای مثال پادکست خودتان را شروع کنید یا یک همایش مجازی برگزار کنید. اگر می‌خواهید شخصی‌تر شود، ویدئوهایی برای یوتیوب یا دیگر سایت‌های اشتراک ویدئو ، سایت و وبلاگتان تهیه کنید. وقتی مستقیما با مخاطب‌تان صحبت می‌کنید، سخنان شفاهی‌تان می‌تواند به سرعت پراکنده شود و طیف وسیعی از کاربران اینترنتی را به سمت سایتتان بکشاند.

۹- استفاده از رسانه های اجتماعی و تبلیغات موتورهای جستجو

اگرچه جستجوی طبیعی و ارگانیک، ارزان‌ترین گزینه‌ تولید ترافیک برای سایت می باشد، ولی گاهی یک کمپین تبلیغاتی هم می‌تواند به شدت ارزشمند و در افزایش بازدید تاثیرگذار باشد. این امر به خصوص در مورد رسانه‌های اجتماعی و تبلیغات موتورهای جستجو بیشتر صدق می کند.از مشتریان خود تصویرسازی کنید تا بدانید در هر تبلیغی که انجام می‌دهید، چگونه مشتری ایده‌آل‌ خود را مورد هدف قرار می دهید.

آزمایشات و بررسی ها را بارها و بارها انجام دهید تا بفهمید کدام تبلیغ ، در کدام پلتفرم ، بهتر عمل می‌کند و دارای تاثیرگذاری بیشتری است. این کار ممکن است کمی زمانبر باشد تا وب‌سایت‌تان در رده‌بندی موتور جستجو با سایت‌های بزرگ‌تر و جاافتاده‌تر رقابت کند.  بنابراین، اگر نمی‌توانید به صورت ارگانیک در رده‌بندی قرار بگیرید، تبلیغات می‌تواند راه فوق‌العاده‌ای باشد که پیشنهادتان را به صدر نتایج جستجو ببرد.

البته این راه حل بر خلاف شیوه های قبلی ، هزینه بر بوده و برای کسب و کارهایی که دارای سرمایه و پول مناسب هستند و دوست دارند سریع تر به ترافیک بالا برسند توصیه می شود.

۱۰- بخشیدن و یا جایزه دادن

همیشه افراد بخشنده در جامعه مورد احترام و محل رجوع هستند لذا برخی سایت ها با استفاده از این اصل اخلاقی و عمومی ، از طریق هدایا رشدشان را تسریع و ترافیک وب سایتشان را افزایش می دهند. هدایایی با یک جایزه‌ ویژه خلق کنید تا هر کسی در بازار هدف‌تان خواهان آن باشد. برای نمونه می توانید پکیج کامل محصولات‌تان را ارائه دهید.

می توانید کاربران را دعوت کنید با اشتراک‌گذاری پست‌های شما در رسانه‌های اجتماعی و یا پیام رسان های موبایلی، ملحق شدن به فهرست ایمیل‌هایتان، و نظر دادن در وبلاگ شما ورودی بگیرید. البته اهدای گاه به گاه هدایا و جایزه هزینه‌بر است، بنابراین وقتی تصمیم  به انجام آن می‌گیرید دست به کار بزرگی بزنید تا این هزینه را جبران کند.

برای اثر گذاری بهتر و بیشتر، حداقل از دو هفته قبل برای هدایای خود بازاریابی کنید، به این ترتیب مردم می‌دانند منتظر چه چیزی باید باشند. به طور مداوم درباره‌ آن در رسانه‌های اجتماعی پست بگذارید تا هیچ کدام از دنبال‌کنندگان شما آن را از دست ندهند.

سخن پایانی راههای افزایش ترافیک سایت

در این مقاله به ده راهکار و شیوه افزایش بازدید وب سایت اشاره شد که بیشترشان کم هزینه و حتی رایگان هستند ولی تاثیرگذاری بسیار زیادی در رشد سایت دارند. توجه کنید که می توانید از تمام این راهکارها به طور همزمان و یا به ترتیب استفاده کنید . تجربه نشان داده که رعایت درست این موارد ، علاوه بر افزایش هدفمند ترافیک سایت ، به دلیل ورود کاربران هدف به دنبال خود افزایش فروش و کسب درآمد اینترنتی را نیز آورده است.

نکته مهم درباره این راههای افزایش ترافیک سایت این است که استفاده از آنها برای همه افراد و مدیران با هر سطح تخصص و مهارتی امکان پذیر است و فقط نیاز به جدیت و پشتکار دارد و برای اکثرشان ، تخصص خاصی جهت اجرایی کردنشان نیاز نیست.

رقابت و تلاش در اینترنت به دلیل وجود کسب و کارهای متنوع ، جهت بقا و ماندگاری بسیار زیاد است و کسانی می توانند در این بازار پررقابت کسب درآمد اینترنتی دوام بیاورند که همیشه خود و فعالیتشان را در جلوی چشم مخاطبان بیشتری قرار دهند . افزایش ترافیک را در واقع نه تنها افزایش کسب درآمد باید دانست که به معنای افزایش بقا و ماندگاری یک کسب و کار هم باید تعبیر کرد.

البته راههای افزایش ترافیک سایت بسیار بیشتر بوده که قسمت دوم آن در شیوه های افزایش بازدید سایت آمده است.

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.