راههای افزایش فروش اینترنتی

اطلاع و آگاهی از راههای افزایش فروش اینترنتی از این نظر اهمیت دارد که غایت و هدف نهایی هر کسب و کار اینترنتی ، کسب ثروت ، فروش بیشتر و انباشت سرمایه است و کسب و کار اینترنتی راه اندازی می شود تا به سود و ثروت اندوزی برسد. کلی هزینه راه اندازی سایت و تولید محتوا و ایجاد فروشگاه می شود و اگر نتیجه مدنظر حاصل نشود ضرر و خسران خواهد داشت.

از طرفی کسب و کارها اگر با سوددهی همراه نباشند خیلی زود ورشکسته و تعطیل خواهند شد . لذا کسانی که سایت و فروشگاه اینترنتی دارند باید از خودشان بپرسند آیا برای افزایش فروش و کسب درآمد اینترنتی بالا، ایده و برنامه ای دارند؟ اگر هدفتان از ایجاد فروشگاه ، فروش محصول و خدمات است آیا این نتیجه حاصل شده یا نه؟ در هر حال دانستن راز افزایش فروش و کسب درآمد اینترنتی بسیار مهم است .در سایت پول یابی ، به دلیل اهمیت شناخت راههای افزایش فروش اینترنتی به این موضوع مهم می پردازم.

راههای افزایش فروش اینترنتی

هر مدیر و صاحب فروشگاهی مهم ترین دغددغه اش پس از افتتاح و راه اندازی فروشگاه ، افزایش فروش و کسب درآمد بیشتر است تا ضمن پایداری کسب و کار، بتواند آن را توسعه دهند. اما این کار به آن آسانی که تصور می شود نیست چون برای مشهور و برند شدن باید مسیر سخت و طولانی را طی کرد. داشتن برنامه ریزی ، شرط اول برای موفقیت است اما این برنامه ریزی چگونه باید اجرایی شود؟

هر حرکت و سیاستی ممکن است تاثیر مثبت یا منفی روی میزان فروش گذاشته و کسب و کار را با چالش مواجه کند. حتی شیوه پاسخگویی به سوالات و نظرات کاربران می تواند بر عملکرد فروش تاثیر گذار باشد.

برای همین توصیه می شود در رفتار با کاربران و مشتریان ضمن رعایت ادب ، رفتار احترام آمیز داشته تا نظر و دیدگاه کاربران نسبت به کسب و کار مثبت شود. هر نظر منفی ، نتیجه اش را در فروش باقی خواهد گذاشت. به جز رعایت ادب و احترام مشتریان و پاسخگویی نسبت به آنها، باید استراتژی خاصی اتخاذ کرد تا کسب و کار رشد مناسب را داشته باشد. این استراتژی در واقع مجموعه شیوه ها و راههای افزایش فروش اینترنتی است که باید لحاظ کنید.

افزایش فروش اینترنتی ، شیوه افزایش فروش آنلاین ، افزایش فروش فروشگاه
مدیر فروشگاه ها برای فروش بیشتر اینترنتی باید از مجموعه ای از روش های متنوع در کسب و کارشان استفاده کند.
مهمترین استراتژی ، شیوه ها و راههای افزایش فروش اینترنتی عبارتند از :

۱- نقش وبلاگ در افزایش فروش

با وجود راه اندازی انواع و اقسام شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها و گرایش کاربران به فعالیت در آنها ، باز هم وبلاگ به عنوان یک ابزار و وسیله تولید محتوا و محل تبلیغ مورد توجه است. وجود میلیونها کاربر فعال در میزبان های مختلف بلاگ و تولید محتوا اعتبار و ارزش آن را می رساند . وبلاگ اولین اثرش بالا آوردن رتبه فروشگاه و سایت در بین موتورهای جستجو است. حداقل تاثیر یک وبلاگ برای فروشگاه اینترنتی ، دادن یک بک لینک ارزشمند می باشد که در رتبه بندی فروشگاه تاثیر فوق العاده ای دارد.

البته اگر مهارت در وبلاگ نویسی داشته باشید مطمئن باشید که بهتر نتیجه خواهید گرفت. وبلاگ ابزار مناسبی برای معرفی است و می توانید با تولید محتوا ، انتشار مقاله به صورت منظم ، میزان بازدید آن را افزایش دهید. تولید محتوای همیشه سبز ( مقالات با کیفیت و پرمحتوا، که سالها ارزشمند و دارای بازدید می باشند) با کلید واژه ها ی درست تاثیر عالی دارد.

یقینا تولید محتوا تاثیر شگرفی در سئو و بهینه سازی داشته موتورهای جستجو به مطالب و محتوای شما اهمیت می دهند و آن را به صفحات بالا می آورند. هرگز جایگاه و ارزش وبلاگ را در رشد کسب و کار اینترنتی و افزایش فروش دستکم نگیرید.

۲- تاثیر ایمیل مارکتینگ در افزایش فروش

ارسال ایمیل انبوه یا ایمیل مارکتینگ هنوز به عنوان یک ابزار مناسب برای بازاریابی محصولات و خدمات و افزایش بازدید مدنظر می باشد. ایمیل مارکتینگ یک راه و کانال ارتباطی بین مدیر فروشگاه و مشتریان عمل می کند و آنها را از محصولات جدید باخبر می کند. البته می توان با استفاده از ارسال ایمیل انبوه ، بازاریابی خلاقانه هم داشت یعنی متناسب با سلایق مشتریان شخصی سازی کرد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  رپورتاژ آگهی تبلیغ برتر اینترنتی

از طریق ارسال ایمیل انبوه می توان با اتخاذ تمهیدات ساده مثل : دادن کدهای تخفیف ، اطلاع از جشنواره های فروشگاه و یا دادن تخفیف های مناسبتی فروش محصولات و خدمات را افزایش داد. جشنواره می تواند به بهانه های مختلف مثل اعیاد ملی ، مذهبی و سالگرد راه اندازی سایت و فروشگاه ارائه شده و با دادن برخی تخفیفات خاص افزایش درآمد داشته باشید.

برای اطلاع از این جشنواره ها کافیست از طریق ارسال ایمیل انبوه اقدام کنید و به مشتریان اطلاع دهید. متن ایمیل را کاملا هوشمندانه تنظیم کنید تا کاربران ترغیب به آمدن به فروشگاه و خرید از آنجا شوند.

۳- توجه به تبلیغات گوگل

البته اگر دارای سرمایه مناسب هستید و می توانید به قول معروف خرج کنید استفاده از تبلیغات گوگل هم توصیه می شود. با پرداخت مبلغی پول به گوگل ، و گرفتن بازدید هدفمند از طریق موتور جستجوی گوگل علاوه بر کسب رتبه مناسب ، فروشتان را می توانید بیشتر کنید. در واقع تبلیغ گوگل ضمن اثرگذاری سریع در کسب و کار ، گستره مشتریان شما را افزایش داده و افراد زیادی را با کسب و کارتان آشنا می کند.

البته تبلیغات گوگل مزایا و معایب خاص خود را دارد که از مجال این بحث بیرون است و می توانید به مقالات دیگر سایت پول یابی که به آنها پرداختم نگاهی بیندازید. در کل تاثیر تبلیغات گوگل بسیار سریع و موثر می باشد و کسب درآمد خوبی به همراه دارد البته اگر از عهده مخارج آن با وجود کاهش پول ملی و افزایش قیمت دلار این روزهای کشور برآیید.

۴- استفاده از سئو برای افزایش فروش

سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو به ویژه گوگل یک استراتژی و برنامه بلندمدت است که با حوصله و به مرور زمان موجب ارتقا و افزایش رتبه سایت و فروشگاه خواهد شد. یکی از راههای بهبود رتبه سایت تولید محتوا می باشد. البته موتورهای جستجو از الگوریتم های پیچیده و ناشناخته زیادی برای رتبه بندی سایتها و سنجش کیفیت آن استفاده می کنند سئو با تاکید بر رعایت این الگوریتم ها موجب ارتقا رتبه سایت می شود.

در واقع رعایت اصول سئو ، به مرور زمان موجب رشد و ارتقا و بالا آمدن سایت در موتورهای جستجو می شود. با این اتفاق ، کسب درآمد اینترنتی رونق یافته و فروش زیاد می شود. سئو را می توان یک استراتژی با حوصله برای کیفیت دادن به محتوای سایت دانست. تنها عیب سئو این است که کاری پرحوصله و زمانبر می باشد و نتایج آن یک شبه حاصل نمی شود بلکه ماهها طول می کشد.

۵- سفارش تبلیغات اینترنتی

انجام تبلیغات اینترنتی گاهی برای افزایش فروش و کسب درآمد لازم و ضروری می باشد کارشناسان حتی تبلیغات اینترنتی را لازمه هر تجارت آنلاینی می دانند . تبلیغات اینترنتی ضمن معرفی برند ، در بازه زمانی کوتاه ، گستره جغرافیایی زیادی را تحت پوشش قرار می دهد و در واقع پیام کسب و کار را زودتر به گوش مشتریان می رساند.

در واقع تبلیغات اینترنتی سه کار را همزمان برای کسب و کارها انجام می دهد:

– اول اینکه به کاربران و مشتریان می گوید این برند تجاری وجود دارد و این نوع خدمات و محصولات را به مشتریان معرفی می کند. (اعلام موجودیت برند به همگان)

– خلاصه ای از آنچه درباره کسب و کارتان است و نیز آنچه که کاربران باید به صورت مفید بدانند را در کمترین زمان ممکن ارائه می دهد . ( توضیح کالا به صورت مختصر و انتشار سریع آنها )

– از مزایای کالاهای شما نسبت به سایر برندها و محصولات گفته تا اعتماد مشتریان و کاربران را به سمت محصولات شما جلب کند. ( بیان برتری برند شما نسبت به رقبا )

۶- استفاده از شبکه های اجتماعی برای افزایش فروش

هر مدیر کسب و کاری باید مشتریان و مخاطبان خود را در شبکه های اجتماعی رصد کند و ببیند در کدامیک از شبکه های اجتماعی فعال هستند. این موضوع از این نظر اهمیت دارد که با شناسایی این مشتریان در آن شبکه های اجتماعی ، متناسب با کاربران همان شبکه و زبان خودشان با آنها ارتباط برقرار می کنید. این شیوه تعامل را، برقراری ارتباط موثر ، هوشمندانه و برنامه ریزی شده با کاربران و مخاطبان هدف می گویند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  بک لینک قوی

داشتن برنامه از این نوع و رعایت زبان کاربران در شبکه های اجتماعی ، ضمن تاثیرگذاری مناسب بر روی کاربران هدف ، افزایش فروش اینترنتی را هم تضمین خواهد کرد. در خلال این موارد حتی می توانید از دیدگاه و نظر کاربران در مورد محصولات و خدمات خود به صورت مستقیم باخبر شوید. مجموعه این اطلاعات ارزشمند که باید جزو اطلاعات دسته بندی شده محسوبشان کرد، موجب می شود ضمن رفع نواقص کار، نقاط قوت خود را برای ادامه مسیر کسب و کار اینترنتی تقویت کنید.

۷- استفاده از تاثیر بازاریابی ویروسی

بازاریابی ویروسی یکی از ترفندهای موثر برای تبلیغ و انتشار محتوا و معرفی کالا و خدمات می باشد. در بازاریابی ویروسی مدیر کسب و کار و یا مدیر سایت با انتشار محتوا و مطالب جذاب ، سرگرم کننده ، باکیفیت و منحصر به فرد کاربران را تشویق می کند تا این محتواها را بین دوستان خود در شبکه های مختلف به اشتراک بگذارند در واقع با این کار دیگران را ویروسی می شوند و مطالب مثل ویروس در اینترنت پخش می شود.

در این شیوه بازاریابی اینترنتی ، محتوا با کمترین هزینه و زمان ، در بهترین حد و مقدار ممکن در اینترنت پخش می شود . تاثیر انتشار مطالب ویروسی در سه مرحله مختلف، ۱-  انتشار و تبلیغ در گسترده وسیع در زمان اندک ، ۲- جذب مخاطبان زیاد و معرفی برند و ۳- فروش اینترنتی و کسب درآمد بالا ، خود را نشان می دهد .

۸- استراتژی مناسب و هوشمندانه قیمت گذاری

یک استراتژی هوشمندانه که می تواند یک شبه میزان فروش را به صورت چشمگیر افزایش داده و یا از میزان آن بکاهد قیمت گذاری است. داشتن برنامه قیمت گذاری از این نظر اهمیت دارد که موجب کاهش یا افزایش فروش در مدت کوتاه خواهد شد. مدیر فروشگاه باید بداند چه زمانی قیمت ها را کاهش دهد تا فروش اینترنتی بالایی داشته باشد و در چه زمانی افزایش دهد تا سود بیشتری کسب کند.

قیمت گذاری را باید با توجه به نوع مخاطبان ، زمان و مکان ، شرایط قیمت گذاری رقبا و… مشخص کند. برای موفقیت در فروش بیشتر اینترنتی باید مجموعه این عوامل متعدد را در کنار هم گذاشته  و با انتخاب قیمت گذاری مناسب ، بر میزان فروش اینترنتی خود بیافزاید.

سخن پایانی راههای افزایش فروش اینترنتی

فروشگاه ها و کسب و کارهابی موفق هستند  که بتوانند در میدان رقابت فروش خود را زیاد کرده تا دوام بیاورند. برای افزایش فروش ضمن نگاه به رقبا ، باید با برنامه ریزی دقیق و حساب شده از همه امکانات فنی و مدیریتی نهایت بهره را گرفت. استفاده از ابزار تبلیغات و معرفی در شبکه های اجتماعی و حتی راه اندازی وبلاگ هم می تواند موجب برند شدن کسب و کار و افزایش فروش شود.

از مجموعه راههای افزایش فروش اینترنتی که در بالا ارائه شد یک مدیر موفق فروشگاه  اینترنتی می تواند با توجه به استراتژی کاری و هدف از کسب و کارش از آنها استفاده کند. برخی از روش های افزایش فروش اینترنتی ، تاثیر سریع و آنی دارند مثل تبلیغات گوگل و یا بازاریابی ویروسی و برخی دیگر مثل سئو و بهینه سازی سایت و یا تولید محتوا زمان بر و با صبوری همراه است. با توجه به برنامه کاری می توانید از برخی از آنها و یا از همه این مجموعه روش ها برای رشد و توسعه کار و افزایش فروش اینترنتی استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی

درآمد وبلاگ نویسی چقدر است ؟ , چطور از وبلاگ درآمد بالایی کسب کنیم؟

راههای کسب درآمد‌ از وبلاگ شخصی

ایجاد یک وبلاگ شخصی با هر انگیزه ای که باشد می تواند منجر به کسب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.