راههای افزایش فروش موفق

افرادی که به دنبال شروع کسب درآمد اینترنتی و راه اندازی فروشگاه اینترنتی و فیزیکی هستند اولین سوال شان این است که چگونه فروشنده موفقی شویم . این افراد به دنبال راههای افزایش فروش موفق و کسب پول فراوان هستند و از همان ابتدا برای خودشان برنامه و استزاتژی ترسیم می کنند . آنچه مسلم است در کسب درآمد از اینترنت یا سنتی نباید اهداف دور از دسترس را در نظر داشت .

افرادی موفق هستند که بر اساس واقعیت و طبق برنامه و هدف مشخص گام بر می دارند . در این مقاله سایت پول یابی ضمن پرداختن به ساخت وب سایت خوب ، به راههای افزایش فروش موفق اینترنتی و غیر اینترنتی پرداخته می شود .

ضرورت پول ساز بودن وب سایت

بسیاری از کاربران اینترنتی با شنیدن عبارت تجارت الکترونیک به یاد فروشگاههای گوشی موبایل و درگاههای پرداخت آنلاین می افتند . البته این موضوع، به اوایل ورود اینترنت بر می گرد و امروزه مفاهیم گسترده تری را باید برای تجارت الکترونیک مدنظر قرار داد .

وب سایت یک کارخانه صنعتی، معمولا به درگاه پرداخت آنلاین نیاز ندارد . چون کارخانجات محصولات خود را در میزان بالا به فروش می رسانند و قبل از ارسال بار می بایست قراردادی تنظیم شود و در صورت نیاز به صادرات اقدام به گشودن LC نمایند .

آمار و ارقامی که در مورد تجارت الکترونیک ارائه می شود در مورد خریدهای جزئی می باشد . معاملات بزرگتر که طرفین به واسطه اطلاعات منتشر شده در وب سایتها با یکدیگر آشنا می شوند نمی تواند در این آمار گنجانده شود .

داشتن وب سایت اینترنتی بهینه شده مانند داشتن یک آسمان خراش در بهترین نقطه شهر است . همان گونه که رهگذران به راحتی می توانند یک آسمان خراش را پیدا کنند، جستجوگران اینترنتی نیز به راحتی می توانند در میان انبوهی از وب سایتها، وب سایت رسمی شرکت را بیابند . در این هنگام کاربران پس از بررسی صفحات مختلف وب سایت با شما تماس  می گیرند و قرار ملاقات می گذارند .

ایجاد سایت محبوب و معروف

شاید بتوان ادعا کرد که اولین گام و یکی از مهم ترین راههای افزایش فروش موفق داشتن سایت و فروشگاه است . البته داشتن وبسایت محبوب و معروف برای بسیاری از کاربران به یک آرزوی دست نیافتنی تبدیل شده است . بسیاری از کاربران تلاش زیادی انجام می دهند ولی الزاما همه این تلاش ها به موفقیت منجر نمی شود .

برای ایجاد سایت و فروشگاه محبوب و پولساز باید مواردی را مدنظر داشت که برخی از مهم ترین این موارد عبارتند از :

– ایده خوب و جذاب

معروف است که می گویند، اولین ها محبوب ترین ها هستند . ایده ها و اختراعات همواره برای بار اول نظر دیگران را به خود جلب می کند . ساختن چرخی که سالیان سال از اختراعش گذشته ، نمی تواند موجب محبوبیت کسی شود مگر اینکه چرخی خاص با کارایی منحصر به فرد باشد .

ایده ای که منجر به ایجاد یک وب سایت یا فروشگاه می شود اگر در نوع خود اولین و خاص باشد می توان انتظار داشت که موجب محبوبیتش می شود . البته راههای شناخت ایده پولساز و سودآور  هم یک هنر و تخصص است .

– معیار و ملاک قضاوت سایت

توجه کنید که تعداد بازدیدکنندها ملاک قضاوت در مورد محبوبیت یک وب سایت نیست . برخی از کاربران تصور می کنند یک سایت محبوب باید روزانه هزاران یا میلیون ها بازدید کننده داشته باشد اما در واقع اینطور نیست .

وب سایت هایی که جنبه عمومی دارند مانند وب سایت های فعال در زمینه موبایل و فناوری اطلاعات میزان مخاطبانشان فرق دارند . این نوع سایتها به دلیل اینکه همه کاربران اینترنت مخاطب آنها هستند باید بازدیدکننده زیادی جذب کند تا به یک وب سایت محبوب تبدیل شوند .

اما این قانون شامل وب سایتهایی که در زمینه های تخصصی تر فعالیت می کنند نمی شود . معیار و ملاک وب سایت های تخصصی جذب مخاطب هدفمند می باشد .

– ارائه خدمات مفید و ارزشمند به کاربران

چه وب سایتی عمومی با هزاران بازدید کننده و چه وب سایت تخصصی، باید خدماتی ارائه دهد که رضایت کاربران را به خود جلب کند . مفید و ارزشمند بودن محتوای سایت موجب جلب رضایت کاربران می شود .

در تلاش جهت جلب نظر کاربران از شلوغ کردن وب سایت بپرهیزید . فرضا نمایش قیمت دلار در یک مجله تخصصی در مورد آبزیان چندان خوشایند و معقول نیست .

– رعایت مسائل تکنیکی و فنی

در نهایت باید به مسائل پشتیبانی، به روز کردن وب سایت، انتخاب سرور و هاست مناسب، پهنای باند، ظاهر سایت و نوع برنامه نویسی توجه کنید . وب سایتی موفق است که از همه لحاظ کامل و کاربرپسند باشد .

– دقت در انتخاب برند و نام دامین

در دنیای تجارت خریدارن به دنبال برندهای معتبر تر هستند و در اینترنت نیز همین شرایط وجود دارد . به همین دلیل باید در انتخاب برند و نام دامین فروشگاه خود دقت کنید . نامی انتخاب کنید که چند ماه پس از راه اندازی کسب و کار خود به فکر تغییر دامین وب سایت نشوید .

– آماده کردن اجناس فروشگاه

قبل از راه اندازی فروشگاه باید اجناس آماده شوند . همچنین اطلاعات مورد نیاز مانند توضیحات، تصاویر، کلیپ های ویدیویی، کاتالوگ ها و… گرد آوری شوند .

– مشخص کردن پشتوانه مالی و فنی

در حال حاضر فروشگاههای زیادی در اینترنت مشغول فعالیت هستند و به سادگی نمی توان با آنها رقابت کرد .  فروشگاههای تازه کار باید حرفی برای گفتن داشته باشند . به همین منظور فروشگاه جدید باید از پشتوانه مالی و مدیریت تخصصی بهرمند باشد .

– داشتن پشتوانه قوی

خرید هاست ، دامین ، طراحی نرم افزار فروشگاه ، سئو و… باید در یک راستا باشد . متاسفانه عده ای از کاربران در اولین گام اقدام به خرید دامین و هاست می کنند و یک فروشگاه ساز رایگان نصب می کنند . سپس محصولات سیستم های همکاری در فروش را به سایت خود اضافه می کنند و در بهترین حالت چند ماه بعد به دنبال سئو فروشگاه خود می روند .

در یک کلام ، کاربران به دنبال وب سایت شما نیستند بلکه به دنبال محصولاتی با خدمات پس از فروش مناسب هستند . شما این کار را انجام ندهید بلکه فروشگاهی با پشتوانه قوی راه اندازی کنید .

– جلب رضایت کامل مشتری

داشتن ارتباط دائم با مشتری، خدمات پس از فروش و جلب اعتماد مشتریان لازمه یک وب سایت پولساز است . مشتریان باید بتوانند قبل و پس از خرید با یک مشاور مشورت کنند و از خدمات پس از فروش برخوردار باشند تا به برند شما اعتماد کنند و به مشتریان دائمی شما تبدیل شوند. در این صورت است  که می توان به فروشنده موفقی تبدیل شد .

راههای افزایش فروش موفق ، استراتژی فروش موفق ، راهکار افزایش درآمد ، داروخانه

راههای افزایش فروش موفق

راه پیشرفت کسب و کار اینترنتی و فیزیکی، داشتن مشتری دائمی است . فروش کم و یا نداشتن مشتری دلایلی دارد که در نهایت به تعطیلی هر کسب و کاری منجر می شود . البته ممکن است علت فروش کم را موضوعات اقتصادی و ضعف‌ زیرساخت‌های اقتصادی کشور بدانید . طبق تحقیقات و تجربیات شرکت‌های بزرگ، یک شرکت موفق حتی در بدترین شرایط هم می‌فروشد و سود می‌کند . چون تکنیک های خاص فروش خود را دارد .

در بحران اقتصادی اخیر آمریکا بعضی از شرکت‌ها حتی از زمان‌های دیگر بیشتر سود کردند . این موضوع فقط به دلیل هوشمندی آن کسب و کار و تکنیک فروش برنامه ریزی شده از قبل بوده است .

افرادی که دائم می‌گویند، فروش ندارم ، چرا افزایش مشتری ندارم ، چکار کنم ؟ احتمالا به‌دنبال این هستند که بدون ایجاد تغییرات در کسب و کارشان به یک سود کلان برسند . اما افرادی که واقعا به‌دنبال افزایش فروش و جذب مشتری هستند، راهکارهای افزایش فروش اینترنتی ، تکنیک فروش و استراتژی خاص خودشان را دارند . این افراد، خودشان را به آب و آتش می‌زنند تا بتوانند سود بیشتری کسب کنند .

توجه کنید که به‌دست آوردن سود بیشتر باید مطابق اصول بازاریابی برای فروشگاه اینترنتی صورت گیرد . شاید مجبور شوید برای پیدا کردن راه‌ های فروش بیشتر به‌ سراغ کلاس‌ و آموزش هم بروید .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  ضرورت بخش وبلاگ برای سایت

برخی از مهم ترین راههای افزایش فروش موفق عبارتند از :

۱- تمرکز بر کالا و مشتریان

یکی از دلایل فروش کم ، فروختن همه چیز به همه افراد است . افرادی که می‌خواهند در همه حوزه‌ها و همه گروه مخاطبان فعالیت کنند به هیچ عنوان در فروش موفق نخواهند شد . این افراد همیشه با خود می‌گویند که چرا فروش ندارم در صورتی که نمی‌دانند علت فروش کم آن‌ها عدم تمرکز بر کالا و گروه مشتریان است .

کسانی‌که با مبانی فروش اینترنتی آشنایی دارند می‌دانند که بخش‌بندی مشتریان یکی از مهم‌ترین مواردی است که در بحث بازاریابی برای فروشگاه اینترنتی وجود دارد .

در ابتدای مسیر فروش‌تان باید مشخص کنید که چه محصولی را می‌خواهید به چه افرادی بفروشید . برای مثال اگر قرار است یک موسسه آموزش زبان راه‌اندازی کنید باید مشخص کنید که هدف‌تان آموزش چه سطحی و به چه گروه سنی از افراد است .

۲- جذب و تعامل با مشتریان

فراری دادن مشتری یکی از علت‌های اصلی نفروختن است . بسیاری از افرادی که می‌پرسند چرا فروش ندارم به این نکته دقت ندارند که شاید یک دافعه‌ای در کسب و کارشان وجود دارد که موجب می‌شود فروش‌شان به حداقل ممکن برسد .

شاید برایتان جالب باشد اما در بسیاری از مواقع علت نفروختن محصول، به شخص مشتری مربوط نیست و دقیقا به‌ دلیل نحوه غلط تعامل با مشتریان است . سعی کنید ابتدا دافعه‌های کسب و کارتان را از بین ببرید و مشتریان را به سمت خود بکشید . در گام‌های بعدی سعی کنید محصولاتتان را به او بفروشید .

البته قضیه‌ فراری دادن مشتری به همین جا ختم نمی‌شود . در بعضی موارد بعد از خرید ناموفق و یا یک تجربه بد خرید، مشتری سعی می‌کند از شما دور شود و دیگر از شما هیچ خریدی را نداشته باشد . به‌عنوان یک کسب و کار موفق باید سعی کنید مشتریان‌تان را در هر مرحله از خرید راضی نگه دارید .

۳- رفع ابهام و پاسخ‌گویی صحیح به مشکلات مشتری

فرض کنید صاحب یک اپراتور دیتا اینترنت هستید و مشتریانتان به‌خاطر مشکلات آنتن‌دهی و سرعت پایین اینترنت از شما شاکی هستند . در این شرایط اگر نتوانید رضایت مشتریان ناراضی خود را جلب کنید ممکن است مشتریان خاکستری شما هم به مشتری ناراضی تبدیل شوند و خیلی سریع شرکت شما با چالش‌های بزرگی روبه‌رو شود .

جالب است بدانید فقط صاحب یک سوپرمارکت از خود نمی‌پرسد که چرا فروش ندارم ؟ گاهی اوقات شرکت‌های بزرگ هم در پاسخ به این سوال به مشکل می‌خورند . شما به‌عنوان صاحب یک کسب و کار باید تمامی مشکلات مشتریان‌تان را با آرامش پاسخ‌ دهید .

حتی اگر تعداد مشتریان شما زیاد است باید یک یا چند نفر متخصص را استخدام کنید و آن‌ها را مسئول پاسخ‌گویی به سوالات مشتریان کنید تا بتوانید ارتباط خوبی با مشتریان داشته باشید . می‌توانید برای رضایت هرچه بیشتر مشتریان‌ از سیستم سی ار ام استفاده کنید که نقش بسیار موثری در ارتباط شما با مشتریانتان دارد .

راه های افزایش فروش فروشگاه

فروشگاه‌داران زیادی از کم شدن ناگهانی یا دوره‌ای فروش خود شکایت می‌کنند . حتی بعضی از آن‌ها بعد از تبلیغات گسترده‌ای که انجام می د‌هند، باز به آن مقداری که انتظار افزایش فروش دارند ، نمی رسند .

در اینجا چند روش کاربردی از راههای افزایش فروش موفق فروش فروشگاه (فروشگاه سوپرمارکت تا  فروشگاه‌های پوشاک و عمده‌فروشی) معرفی می شود . می توانید با اجرای هرکدام از این موارد شاهد بالا رفتن فروش خود باشید :

۱- تغییر محل و نوع چیدمان کالاها

تحقیقات ثابت کرده مرتب بودن یک فروشگاه و در دسترس بودن محصولات از گزینه‌هایی است که روی افزایش فروش یک فروشگاه تاثیر خوبی دارد . به فروشگاه خودتان نگاه کنید و ببینید چطور می‌توانید دسته‌بندی بهتری برای محصولات خود داشته باشید .

ببینید می‌توانید با عوض کردن جای قفسه‌ها، فضای مرتب‌تر و بازتری برای مشتریان خود ایجاد کنید یا نه . امتحان کردن این مورد می‌تواند چند دقیقه یا نهایتاً چند ساعت وقتتان را بگیرد، اما می‌تواند یکی از موانع فروش شما را برطرف کند .

۲- تمرکز روی کیفیت و نه فروش بیشتر

انسان‌ها ذاتاً از کسانی‌که قصد دارند چیزی را به آن‌ها بفروشند، متنفرند . بنابراین تمرکز خود را روی دادن اطلاعات درست و مناسب به مشتری بگذارید . با این‌کار مشتری احساس می کند که فقط در فکر فروش خود نیستید . از طرفی، خودتان هم ترغیب می شوید در مورد هر کالایی که می‌فروشید اطلاعات کامل کسب کرده و روی کیفیت محصولاتتان حساس باشید .

اگر مشاهده کرده اید محصول شما واقعاً برای مشتری مناسب نیست، به او نفروشید . مطمئن باشید او دوباره به فروشگاه شما برمی‌گردد . اما اگر بدانید محصولی به درد کار یک مشتری نمی‌خورد اما باز هم به او بفروشید، به احتمال زیاد دیگر هرگز او را نخواهید دید .

۳- ایجاد بوی معطر و دل‌انگیز

اگر محیط فروشگاه فیزیکی شما بوی مطبوعی داشته باشد، مشتری‌ که وارد آن می‌شود، به صورتی ناخودآگاه دوست دارد بیشتر در آن محیط بماند . وقتی مشتری بیشتر در فروشگاه شما بماند، حتماً محصولات بیشتری را برای خرید انتخاب می‌کند .

برای ایجاد بوی مطبوع در فروشگاه خود می‌توانید از گل‌های طبیعی معطر یا اسپری‌های خوشبو کننده محیط استفاده کنید .

۴- پخش موسیقی مناسب

پخش موسیقی در محیط فروشگاه هم مانند ایجاد بوی معطر مشتری‌ها را ترغیب می‌کند تا بیشتر در محیط فروشگاه بمانند . بنابراین با پخش یک موسیقی آرام و عامه‌پسند در محیط کاری خود، افزایش فروش خود را تا چند درصد تضمین خواهید کرد .

۵- دوست شدن با مشتریان

همه انسان‌ها برای خود و خانواده‌شان بیشتر از هر چیزی در دنیا ارزش قائل هستند . اگر بتوانید در هنگام مراجعه هر فرد به فروشگاه‌تان این حس ارزشمند بودن را در او تقویت کنید، حتماً از شما خرید می‌کند حتی اگر چیزی هم نیاز نداشته باشد .

برای این کار می‌توانید روی کودکان متمرکز شوید . فرض کنید فروشنده میوه، عطر و ادکلن، لوازم آرایشی و… هستید . احتمالاً کودکانی که به همراه والدینشان وارد محیط فروشگاه شده‌اند کلافه شده و دوست دارند سریع بروند . چون محصولات شما برای آن‌ها نیست و والدین آن‌ها هستند که نیاز به خرید از شما دارند .

می‌توانید شکلات‌های کوچکی را روی میز خود بگذارید و هر کودکی که با پدر و مادرش وارد فروشگا‌ه‌تان شد یکی را به او بدهید . پدر و مادر این لطف شما را در نظر خواهند داشت و در صدد جبران برمی‌آیند .

البته برای ارزش دادن به مشتری راه‌های بسیار زیادی وجود دارد . می‌توانید در مورد مشتری‌های خود بیشتر فکر کرده و گزینه‌های دیگری را پیدا کنید . یکی دیگر از این روش‌ها، به خاطر سپردن نام مشتریان است که می‌تواند حس خوبی را در آن‌ها ایجاد کند .

راههای افزایش فروش مغازه

راه‌های افزایش فروش مغازه‌ها و فروشگاه‌ها می‌تواند مشترک باشد . اما گاهی افزایش فروش در مغازه‌های کوچک در مقایسه با فروشگاه‌های بزرگتر می‌تواند تفاوت‌هایی هم داشته باشد . لذا تلاش شده تا به‌صورت جداگانه راه‌ های افزایش فروش مغازه بررسی شود . مهم ترین راههای افزایش فروش مغازه عبارتند از :

۱- تبدیل کردن خرید از مغازه‌ به یک بازی

بازی‌سازی یا گیمیفیکیشن یکی از روش‌های اثبات شده برای افزایش فروش در سطح جهان است . اگر بتوانید به هر طریقی خرید کردن از مغازه‌تان را برای مشتریان تبدیل به نوعی بازی کنید، فروشتان بدون استثنا افزایش پیدا خواهد کرد .

دلیل این موضوع ساختار ذهن انسان است . در واقع بخشی در ذهن انسان وجود دارد که عاشق بازی است و در صورتی که متوجه شود یک کار معمولی را می‌تواند به کمک بازی انجام دهد، جذب آن می‌شود .

برای نمونه بازی‌سازی ، می‌توان به مغازه‌های پیتزا فروشی اشاره کرد . این مغازه ها به مشتریان خود یک جدول ۱۰ خانه‌ای می‌دهند و با هر بار خرید مشتری یک مهر به خانه‌های جدول می‌زنند . در صورتی‌که تمام خانه‌ها مهر بخورد، یک پیتزای رایگان به مشتری می‌دهند .

۲- دادن اطلاعات کاربردی به مشتریان

برای دادن اطلاعات محصول‌تان به مشتری‌ها باید ابتدا خودتان در مورد تمام محصولاتی که می‌فروشید اطلاعات جامع و مفیدی کسب کنید . آن‌گاه این اطلاعات را به مشتریان خود (در صورت مایل بودن مشتری) انتقال دهید .

وقتی یک مشتری بداند هر مشکلی در استفاده از محصول موردنظر داشته باشد، شما راهنمای او خواهید بود، برای خرید آن محصول بیشتر ترغیب می‌شود .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  دلایل فروش کم در فروشگاه اینترنتی

۳- دادن فرصت فکر کردن به مشتری

آشنایی با انواع مدل کسب و کار حسن بزرگی برایتان می باشد . زیرا وقتی مرتب از مزایای محصول‌تان صحبت می‌کنید و پشت سر هم از مشتری می‌خواهید که خرید را نهایی کند، مشتری سردرگم می‌شود . بنابراین توضیحاتی که فکر می‌کنید نیاز است مشتری بداند را به او بدهید و سپس اجازه دهید تا فکر کند .

با اصرار کردن ممکن است آن لحظه موفق شوید چیزی به مشتری خود بفروشید اما او دیگر به مغازه شما باز نمی‌گردد .

وقتی به مشتری خود فرصت فکر کردن بدهید، شاید آن لحظه به این نتیجه برسد که محصول شما برایش ضروری نیست و آن را نخرد . اما در آینده باز هم نزد شما بازمی‌گردد . یادتان باشد بازگشتن یک مشتری مهمتر از فروختن به اوست .

۴- قرار دادن خود به جای مشتریان‌

اگر فکر می‌کنید فروش‌تان کم شده است، در یک فرصت مناسب خود را جای یک مشتری بگذارید و وارد مغازه خود شوید . ببینید چه چیزی در محیط کار شما وجود دارد که موجب دفع مشتری از آن می‌شود . متوجه هر مانعی شده اید، سعی کنید آن را برطرف کنید .

گاهی بهتر است حتی جلوی آینه بروید و ببینید در چشم مشتریان چگونه فروشنده‌ای هستید . اگر ذاتاً فرد اخمویی هستید، باید با روش های جذب مشتری برای فروش بیشتر در زمان کمتر، آشنا شوید و سعی کنید چهره بازتری پیدا کنید .

۵- خوش‌تیپ و خوش‌مشرب بودن

یکی از راههای افزایش فروش موفق ، منظم و مرتب بودن است . فروشنده‌های نامرتب و بداخلاق خود بزرگترین مانع فروش شان هستند . بنابراین اگر می‌خواهید افزایش فروش داشته باشید، باید بتوانید بیشتر به خودتان برسید و بیشتر لبخند بزنید .

در برابر فروشندگان بدتیپ و نامرتب، فروشندگان خوش‌تیپ و خوش‌مشرب می‌توانند خود بزرگترین دلیل افزایش فروش شان باشند .

راههای افزایش فروش داروخانه

داروخانه نیز یک فروشگاه است که به‌صورت اختصاصی دارو و لوازم بهداشتی درجه یک می‌فروشد . بنابراین روش‌هایی که قبلاً در مورد افزایش فروش فروشگاه و مغازه‌ها عنوان شد، می‌توانند برای داروخانه‌ها نیز کاربرد داشته باشند .

اما به دلیل اینکه تعداد داروخانه‌ها در سطح شهرها روز به روز در حال افزایش است یک رقابت شدید در این بین وجود دارد . لذا یادگیری راه‌های افزایش فروش داروخانه ضروری است . مهم ترین راههای افزایش فروش داروخانه‌ها عبارتند از :

۱- ارائه پیشنهاد خرید

زمانی‌که یک مشتری به داروخانه مراجعه کرد، بعد از اینکه خرید خود را انجام داد و خواست تسویه کند، به او یک پیشنهاد خرید متناسب با خریدهای خودش بدهید . مثلاً اگر کرم ضد آفتاب خرید، به او پیشنهاد خرید یک کرم روز و شب را نیز بدهید .

یادتان باشد حتماً این کار را در زمان تسویه انجام دهید . فقط یک پیشنهاد فروش نیز داشته باشید نه چند تا . این روش برای افزایش فروش‌ داروخانه‌ها بسیار موثر است .

۲- توجه جدی به تبلیغات محلی

معمولاً دلیل اصلی افراد برای خرید از یک داروخانه، نزدیک بودن آن به محل زندگی‌شان است . بنابراین می‌توانید با چاپ تراکت و بروشور و پخش کردن آن در منطقه‌ای که داروخانه‌تان در آن واقع است، خود را بیشتر مطرح کنید . مهمترین فاکتور برای جذب مشتری جهت فروش بیشتر و افزایش درآمد ، در نوع رفتار کارکنان یک داروخانه نهفته است .

معمولاً به دلایل عجیب و ناشناخته‌ای کارکنان داروخانه‌ها بداخلاق و سرد هستند . اگر بتوانید به کارکنان داروخانه خودتان یاد دهید تا با مشتریان خوش‌برخوردتر باشند، با پخش تراکت می‌توانید انتظار داشته باشید افراد زیادی به داروخانه شما برگردند .

۳- فروش محصولات باکیفیت

هرگز برای جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی از محصولات بی‌کیفیت و ارزان استفاده نکنید . با ارائه چنین محصولاتی ممکن است به‌صورت موقت افزایش فروش داشته باشید، اما بعد از اینکه مشتریان زیادی از محصول بی‌کیفیت شما صدایشان درآمد، آن وقت نوبت به کاهش فروش و کمبود مشتری می‌رسد .

افزایش سریع فروش ، افزایش فروش مغازه ، درآمد داروخانه ، راه افزایش فروش اینترنتی

راههای افزایش فروش اینترنتی

هر یک از کسب‌وکارهایی که راههای افزایش فروش موفق شان در بالا بررسی شد می‌توانند با اینترنتی کردن قسمتی از فروش خود، کسب‌وکار خود را رونق دهند . امروزه ضروری است تا تمام کسب و کارهای سنتی کار خود را وارد اینترنت و به خصوص شبکه‌های اجتماعی کنند . بر خلاف تصور عمومی ، راههای ساده افزایش فروش فروشگاه اینترنتی بسیار زیاد است و اصلا پیچیده نیست .

البته ایجاد وب سایت اولین پشتوانه آنلاین فروش مجازی شما خواهد بود . بنابراین بهتر است به فعالیت در رسانه‌های اجتماعی بسنده نکرده و حتماً یک سایت مستقل برای فروش محصولات اینترنتی خود داشته باشید . آن‌گاه می‌توانید با استفاده از روش های افزایش فروش اینترنتی ، کسب درآمد اینترنتی خود را رونق دهید .

برخی از مهم ترین راههای افزایش فروش موفق اینترنتی عبارتند از :

۱- ارائه آموزش‌های متنی و ویدئویی آنلاین

یکی از راهکارهای افزایش فروش اینترنتی ، آموزش است . در واقع آموزش یکی از بهترین‌ راه‌های جلب توجه و رضایت مشتری‌های وفادار و بالقوه جهت افزایش کسب درآمد اینترنتی است . استفاده از ابزارهای آنلاین می‌تواند این امکان را بدهد تا برای استفاده از محصولات‌تان به مشتریان خود آموزش‌های لازم را بدهید و از این طریق افزایش فروش سایت داشته باشید .

۲- برگزاری مسابقات اینترنتی

اگر موفق شوید با فعالیت مستمر در شبکه‌های اجتماعی طرفداران زیادی پیدا کنید، با برگزاری مسابقه و قرعه‌کشی می‌توانید به افزایش فروش آنلاین خود کمک کنید . در فروش اینترنتی لازم است تا جایی که می‌توانید در تمام پلتفرم‌های آنلاین پرطرفدار حضور داشته باشید .

با فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و لینک دادن به مقر اصلی که همان سایت‌تان است، می‌توانید مشتریان دیگری نیز پیدا کنید . یادتان باشد هر چقدر بیشتر دیده شوید، یعنی قابل اعتمادتر هستید .

۳- بارگذاری فیلم و صوت مشتریان راضی در سایت‌

با گذاشتن فیلم یا فایل صوتی از رضایتمندی مشتریان خود می‌توانید موجب جلب اعتماد افرادی شوید که به سایت شما مراجعه می‌کنند . در روز افراد زیادی از سایت شما بازدید می‌کنند و خریدی هم انجام نمی‌دهند اما با این کار موجب افزایش فروش سایت می شوید و نرخ تبدیل کاربران به مشتری را افزایش می‌دهید .

۴- اهدای اشانتیون و جایزه ویژه در خریدهای‌ بالا

درصورتی که مشتریان آنلاین شما بیشتر از دو یا سه محصول سفارش دهند، به آن‌ها جایزه یا اشانتیون‌های ویژه دهید . در این صورت آن‌ها ترغیب می‌شوند تا خرید خود را تنها به یک گزینه یا محصول، محدود نکنند .

۵- ارائه مشاوره و پشتیبانی آنلاین به مشتریان‌

با ارائه مشاوره و پشتیبانی به مشتریان خود اعلام می‌کنید که همیشه در دسترس آن‌ها قرار دارید . با این کار بازدیدکنندگان سایت می‌دانند که در صورت بروز مشکل به راحتی می‌توانند با شما ارتباط برقرار کرده و مشاوره دریافت کنند . بنابراین به مشتریان شما تبدیل می‌شوند و موجب افزایش فروش آنلاین تان می شود .

سخن پایانی راههای افزایش فروش موفق

در این مقاله سایت پول یابی به راههای افزایش فروش موفق اینترنتی و غیر اینترنتی پرداخته شد . تلاش شد تا ساده ترین و دم دست ترین راهکارها آموزش داده شود . آنچه مسلم است شیوه رفتار ، پاسخ گویی و ارائه محصولات با کیفیت ، مهم ترین راههای افزایش کسب درآمد و جذب بیشتر مشتری می باشند .

در هر کسب و کاری که فعالیت می کنید باید تلاش کنید تا جزو بهترین ها بوده و متمایز از دیگران عمل کنید . داشتن سرمایه زیاد هرگز تضمین کننده موفقیت در کسب و کار نیست بلکه صداقت و جدیت در کار عامل تعیین کننده می باشد .

اگرچه فرقی نمی کند که کسب و کار شما از نوع آنلاین است یا سنتی ، مهم داشتن استراتژی مناسب می باشد . با این حال به دلیل نفوذ و گسترش اینترنت در میان تمام اقشار جامعه ، توصیه می شود که کسب و کارتان را به دنیای مجازی منتقل کنید .

ضمن ایجاد یک وب سایت و فروشگاه اینترنتی ، از پتانسیل بالای شبکه های اجتماعی و پیام رسان های موبایلی غافل نشوید . همواره به دنبال یادگیری شیوه های نوین بازاریابی اینترنتی باشید تا از رقبا در این زمینه عقب نمانید .

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.