راههای شناخت ایده پولساز و سودآور

در مقالات متعدد درباره ضرورت داشتن و یا نداشتن ایده در کسب و کار اینترنتی بحث کردیم و اینکه داشتن ایده کسب درآمد اینترنتی در ذات خود بسیار خوب است، ولی ضرورتی برای داشتن ایده ناب وجود ندارد . مهم این است که ایده کسب و کار اینترنتی ، پولساز و سودآور و دارای درآمد مستمر و رو به بالا باشد . چنین ایده ای دارای ارزش و اعتبار می باشد ، ولی سوال مهم این است که، راه شناخت ایده پولساز و سودآور چگونه است ؟

معمولا همه انسان ها به دنبال ایده پولساز و سودآور هستند ولی همان طور که اشاره شد ، شیوه شناخت آن بسیار مهم است . اینکه از کجا و چگونه بفهمیم ایده کسب درآمد از اینترنتی که انتخاب کرده ایم مناسب است ، سوال بسیاری از مخاطبان و کاربران اینترنتی می باشد . در این مقاله سایت پول یابی قصد دارم که به راههای شناخت ایده پولساز و سودآور اینترنتی بپردازم ، امیدوارم مورد استفاده مخاطبان و دوستان قرار گیرد.

شیوه ایده پردازی

ایده در یک تعریف کلی، به یک فکر یا تصویر ذهنی برای ایجاد هر چیزی که قبلا عملی نشده است ، گفته می شود. آن ایده می‌تواند برای ایجاد یک کتاب و حتی یک اپلیکیشن خاص به‌کار رود. در واقع ایده یک نقشه اجمالی است که در ذهن داریم. از جنبه معنی و ریشه، این واژه از زبان فرانسوی می‌آید و به معنای «اندیشه» به کار می‌رفت. اما امروزه در میان جوامع مختلف به معنی فکر‌نو به کارر می‌رود.

برای رسیدن به هر مقصدی لازم است از راهی عبور کنیم و ایده‌پردازی نیز به همین ترتیب شامل روشی قاعده‌مند می‌شود که به ما اجازه می‌دهد بتوانیم توسط آن به اهداف مد نظرمان برسیم. ایده‌پردازی یکی از اولین قدم ها برای موفقیت است و تمام افراد موفق در دنیا، ابتدا با یک ایده شروع کرده‌اند.

بسیاری از انسان ها از ایده و ایده پردازی واهمه دارند. فکر می کنند ایده چیزیست که خیلی زود تمام شده و دیگر امکان اینکه به یک ایده پولساز برسیم وجود ندارد. خیلی ها گمان می کنند افرادی که قبل از آن ها شروع کردند، دیگر فرصتی برای سایرین باقی نگذاشته اند.

ایده پردازی در موفقیت یک کسب وکار نقش کلیدی دارد ، ولی تنها دلیل موفقیت یک کسب و کار ایده پردازی نیست.  باید فاکتورهای خیلی مهم دیگری را رعایت کنید تا ایده ای به موفقیت و پولسازی برسد یکی از اصول موفقیت ارائه ایده های ساده پولساز است .

ایده پولساز و سودآور

دغدغه و سوال اصلی افرادی که قصد دارند کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنند این است که آیا ایده ای که انتخاب کردم می تواند برایم پوساز بوده و مرا ثروتمند کند ؟ شاید در نگاه خیلی ها تشخیص ایده های پولساز و سودآور در ایران کار سختی به نظر برسد و حتما باید از متخصصان و کارشناسانی در این موضوع مشاوره گرفت. اما توجه کنید که تشخیص یک ایده پولساز کار زیاد پیچیده ای نیست.

تشخیص و بررسی ایده پولساز و سودآور اینترنتی و غیر اینترنتی کسب و کار زیاد سخت نیست . قبل از هر چیزی ، چند ویژگی و همچنین  سوال مهم وجود دارد که باید قبل از شروع هر کاری از خودتان بپرسید و یا آنها را در نظر داشته باشید. اگر این ویژگی ها و پاسخ به این سوالات را بدانید ، متوجه خواهید کسب و کاری که قصد راه اندازی اش را دارید برایتان می تواند پولساز باشد و یا نه ؟

اصلا مهم نیست رقابت در یک حوزه کاری چقدر زیاد است، حتی اصلا مهم نیست همین حالا رقیبان سرسختی در حوزه کاری شما وجود دارند، همچنین اصلا مهم نیست سرمایه شما برای ورود به حوزه مربوطه کم باشد. بلکه مهم این است به کاری که انجام می دهید ، تعهد داشته باشید. علاقه و اشتیاق بسیار زیاد ، مهمترین عاملی است که شما را در هر کاری به صورت ناخودآگاه موفق می کند.

ایده پولساز و سودآور ، ایده کسب و کار اینترنتی ، ایده کسب درآمد اینترنتی پولساز

ویژگی ایده های پولساز

همان طور که اشاره شد ایده های پولساز دارای یک سری ویژگی های خاص هستند که با بررسی این ویژگی ها می توانید از پولساز بودن یا نبودن یک ایده کسب و کار اینترنتی مطلع شد. ۵ ویزگی ایده پولساز و سودآور اینترنتی یا ویژگی های کسب و کار اینترنتی پولساز عبارتند از :

۱- تولید ایده بر مبنای نیاز

هر انسانی در طول زندگی نیازهای مختلفی دارد که باید برطرف شود. مثلا همه ما در طول روز تشنه می شویم و نیاز به برطرف شدن تشنگی داریم. حالا انتخاب می کنیم که با خوردن آب ، نوشابه و یا با آب پرتغال این نیاز را برطرف کنیم .

باید ببینیم ایده ما نیازی از بازار را برطرف می کند یا نه ؟ روی یک کاغذ می نویسید: بله یا خیر . لذا ویژگی اول یک ایده پولساز رفع یک نیاز و یا شکیل گیری بر اساس یک نیاز جهت رفع آن است .

۲- ارزشمند بودن از دیدگاه مشتری

خیلی از ایده ها ، به نظر جذاب و پولساز می رسند، ولی وقتی وارد بازار می شوند، استقبالی از آنها نمی شود . چون دیدگاه ما با دیدگاه مشتری با هم فرق می کند . در یک دوره تجربه راه اندازی یک کارگاه تولید لباس را داشتم. تمام مدل های جدید ، از روی الگوهای کمیاب خارجی طراحی شده بود. فکر می کردیم به محض اینکه این مدل ها وارد بازار شوند ، همه استقبال خواهند کرد.

آنچه مشاهده شد بر خلاف تصورمان بود و در عمل اصلا این اتفاق نیفتاد. چون فکر ما با فکر مشتریان هدفمان بطور کلی متفاوت بود. لذا قبل از اینکه ایده یا محصول را وارد بازار کنید، حتما باید پیش چند نفر ببرید و از آنها مشورت بگیرید. هر چه تعداد آدم هایی که به شما نظر می دهند بیشتر باشد، احتمال خطا و ریسک کمتر می شود.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  100 ایده کسب و کار

۳- قابل خریدن باشد

ممکن است ایده ای داشته باشید ولی مشتری برایش حاضر نباشد پولی پرداخت کند . فرض کنید قصد چاپ مجله و یا روزنامه را دارید . آیا مشتریان حاضرند بابت هر روزنامه مثلا ۳۰۰۰ یا ۴۰۰۰ تومان پول پرداخت کنند ؟

هر چقدر تیراژ شما بالاتر برود ، باز هم خود روزنامه برای شما درآمدی ایجاد نمی کند. به شرطی که بتوانید از راه گرفتن تبلیغات درآمد زایی کنید. لذا پولساز بودن هسته اصلی ایده بسیار مهم است . در ایده پردازی خیلی مهم است که مشتری حاضر باشد برای ایده شما پول خوبی پرداخت کند. قابلیت خرید از طرف مشتریان یکی از مهم ترین ویژگی های ایده های کسب درآمد اینترنتی می باشد .

۴- قابلیت تبدیل به سیستم

معنای سیستم در کسب و کار مهم است. فرض کنید به عنوان یک مشاور بازاریابی اینترنتی و فروش فعالیت می کنید در روز چه تعداد مشتری را می توانید جواب بدهید ؟ خیلی تلاش کنید در نهایت ۱۰ جلسه امکان دارد . یعنی اینکه درآمد شما از یک سقفی بالاتر نخواهد رفت. چون تا زمانی که خودتان باشید و وقت داشته باشید می توانید پول در بیارید . اما به محض اینکه زمان را کم کنید درآمدتان کم می شود و یا از بین می رود.

سیستم در کسب وکار یعنی داشتن یک مکانیزم که در صورت حضور و یا عدم حضورتان بتواند برایتان پولسازی کند . کار و ایده وقتی می تواند خیلی پولسازی کند که یک بار برای آن تلاش کنید و آن ایده به صورت کاملا خودکار برایتان بارها و بارها پولسازی کند.

یک مغازه لباس فروشی را در نظر بگیرید تا زمانی که یک شعبه است و هیچ نمایندگی ندارد، درآمدش کاملا محدود و مشخص می باشد، اما به محض اینکه شروع به تاسیس شعب جدید کند، سیستم پولسازی خودش را به کار انداخته است. لذا اگر نتوانید ایده خود را به یک سیستم تبدیل کنید، همیشه در حال کار کردن خواهید بود .

۵- تعداد مشتریان قابل قبول

احتمال دارد که ایده ای خیلی خوب و پولساز باشد، اما تعداد مشتریانی که ممکن است اقدام به خرید کنند، خیلی کم و محدود باشد. خیلی مهم است که تعداد قابل قبولی از مشتریان در دسترس باشند. حال اگر این میزان مشتریان هر چه بیشتر و بالاتر رود، میزان پولسازی آن هم بیشتر خواهد بود.

سوالات مهم جهت شناخت ایده پولساز

همان طور که گفته شد ، برای تشخیص ایده های پولساز کسب و کار اینترنتی باید مجموعه سوالاتی از خودتان بپرسید . البته برای هر کسب و کاری که بخواهید راه اندازی کنید باید از قبل این سوالات را از خودتان بپرسید و به آن ها پاسخ صحیح دهید تا از میزان موفقیتش مطمئن شوید .

در ادامه مقاله راههای شناخت ایده پولساز و سودآور اینترنتی باید به سوالاتی پاسخ دهید که نشان دهنده پولساز بودن ایده انتخابی می باشد. اگر به این سوالات قبل از شروع هر کسب و کار اینترنتی پاسخ درست دهید ، تضمین کننده این است که ایده ای که انتخاب کرده اید پولساز بوده و شما را به موفقیت می رساند. این سوالات عبارتند از :

۱- سوال درباره میزان تقاضا

سوال اول این است که ، آیا تقاضا در حوزه ای که انتخاب کرده اید بالاست یا خیر؟

وجود رقبای زیاد در هر حوزه ای نشان دهنده این است که تقاضا در حوزه مربوطه بالاست. بر خلاف عقیده افرادی که می گویند ، ورود به حوزه ای که رقابت زیادی در آن وجود دارد کار اشتباهی است و شانس موفقیت در آن بسیار پایین است  ، باید در جواب اینها گفت : این  دیدگاه کاملا اشتباه است. برای نمونه یکی از دلایل شکست کسب و کارهای آموزشی نداشتن رقیب است .

اگر در هر حوزه ای رقابت بالا باشد این نشان دهنده این است که در آن حوزه تقاضا بالاست و همین موضوع موجب می شود تا کسب و کاری که قصد راه اندازی اش را دارید آینده دار باشد. اگر اولین نفر باشید که بخواهید ایده ای را عملی کنید و قبل از شما کسی آن ایده را عملی نکرده است ، کار شما بسیار پر ریسک و سخت خواهد بود. درصد شکست شما در کسب و کارتان بالا خواهد رفت.

البته این به معنی این نیست که ایده های ناب و دست اول که هنوز عملی نشده اند هیچ وقت موفق نمی شوند. شاید بگویید اسنپ اولین بوده که موفق شده است. بله کاملا درست است ، اما با سرمایه گذاری بالا و اینکه آن ایده از قبل در کشورهای خارجی تست شده بود و جوابش را پس داده بود. ولی این موضوع برای کسانی که با بودجه محدود می خواهند کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنند، خطرناک است و احتمال شکست در آن خیلی بالاست .

مهم در کار ، بهترین بودن است

شاید نتوانید اولین باشید اما می توانید جزو بهترین ها در حوزه کاری خود باشید. و این موضوع فقط و فقط با وجود رقبای سر سخت برایتان امکان پذیر خواهد بود. اگر سرمایه اندکی برای شروع یک کسب و کار دارید و توان ریسک پذیری زیاد را ندارید بهتر است در حوزه ای ورود کنید که رقبای بیشتری در آن وجود دارد.

خیلی از افرادی که در حوزه های پررقابت شروع به فعالیت کردند و به موفقیت رسیده اند حالا کسانی هستند که رهبر کسب و کارها و ایده های جدید هستند. این افراد ، بعد از کامیابی و موفقیت در حوزه ای که هزاران رقیب در آن وجود داشته ، حالا کسب و کاری با ایده جدید راه اندازی کرده اند و اولین در حوزه کاری خود شدند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  ایده ناب در کسب و کار اینترنتی

۲- میزان درآمد رقبا

سوال دوم : درآمد رقبا چقدر است؟ آیا تاکنون رشد خوبی داشته اند؟

سوال کلیدی دوم این است که وضعیت درآمدی رقبای شما در حوزه کسب و کاری که انتخاب کرده اید چقدر است؟ آیا توانسته اند رشد خوبی از لحاظ درآمدی، تعداد مشتریان، افزایش تعداد محصولات و خدمات، افزایش بازدید سایت و … در طول این مدت داشته باشند یا خیر؟

این موضوع دقیقا به موفقیت شما در ایده ای که انتخاب کرده اید مربوط می شود. هر چه درآمد اینترنتی آنها بیشتر باشد مطمئن باشید شما هم پتانسیل این را دارید که کسب و کارتان را در حوزه انتخابی رشد داده و درآمدتان را افزایش دهید.

با کمی بررسی و تحقیق می توانید متوجه سطح درآمدی رقبای خود شوید. اینکه ترافیک و بازدید سایتشان چقدر است، رتبه الکسای آن چقدر است، چه تعداد محصول دارند و روند تولید محصولات شان در ماه یا در سال چگونه است ، آیا مشتریان شان از خدمات شان راضی هستند یا خیر و…؟ پی بردن به این موارد ، نشان دهند این است که چقدر در کارشان موفق بوده اند. البته این موارد صرفا مثال بود. روش های زیادی وجود دارد تا متوجه درآمد آن ها شوید.

۳- امکان متمایز بودن از رقبا

سوال بعدی اینکه ، آیا می توانید نسبت به رقبایم متمایز باشید؟

درست است که در قسمت قبل گفته شد ، در حوزه ای وارد شوید که رقابت در آن زیاد باشد. اما باید بدانید اگر در حوزه ای ورود کنید که رقبای زیادی دارید ولی شما وجه تمایزی نسبت به آن ها نداشته باشید قطعا شکست خواهید خورد .

فرضا ، سایت های زیادی در حوزه درج آگهی رایگان و یا حوزه کسب درآمد از اینترنت راه اندازی شدند که دقیقا شبیه هم بودند و هیچ وجه تمایزی با هم نداشتد .  همه این نوع سایت ها نابود شدند و فقط دو سه تا از آن ها که از همه بهتر و برتر بودند و مزیت جدیدی نسبت به قبلی ها داشتند، باقی ماندند.

توجه کنید که مزیت رقابتی تنها عاملی است که مشتریان و مخاطبان اینترنتی شما را به رقبایتان ترجیح می دهند و این مهم ترین عامل برای موفقیت در یک حوزه پر رقابت است. نوع ارائه محصول و خدمت ، پشتیبانی ویژه، کیفیت محصول، قیمت مناسب ، نوع بسته بندی و… را می توان نوعی از مزیت رقابتی دانست.

نکته مهم اینکه ، مزیت رقابتی کسب و کار باید طوری باشد که رقبا نتوانند از شما تقلید کنند. در این صورت موفقیت از آن شما خواهد بود. درست مثل شرکت اپل که برای اولین بار گوشی موبایل لمسی را روانه بازار کرد و تا مدت ها دیگر رقبایش در شوک بودند.

معمولا با بررسی رقبا و کمی خلاقیت می توان از نقاط ضعف رقبا با خبر شد و همان نقاط ضعف را در کار خود به عنوان نقطه قوت و مزیت رقابتی تقویت کرد.

۴- لذت بردن از عملی کردن ایده

سوال آخر راه شناخت ایده پولساز و سودآور ، اینکه ، آیا از عملی کردن این ایده لذت می برید؟

شاید مهمترین سوالی که باید قبل از شروع هر کسب و کار اینترنتی از خودتان بپرسید این است که آیا با راه اندازی این کسب و کار می توانم از کارم لذت ببرم یا صرفا فقط برای پولدار شدن می خواهم این ایده را عملی کنم؟

خیلی از مخاطبان و کاربران اینترنتی با مشاهده موفق بودن دیگران در کارشان تصمیم می گیرند در آن حوزه کسب درآمد اینترنتی وارد شوند. ولی بعد از ورود به آن حوزه با هزاران مشکل بزرگ و کوچک برخورد می کنند. تنها دلیلش هم عدم علاقه به کاریست که انجام می دهند . این سوال را باید اول از همه سوالات قبلی مطرح کنید، چون علاقه به کسب و کار اینترنتی بسیار مهم ، حیاتی و تعیین کننده است .

برخلاف تصور بسیاری از مخاطبان که می گویند علاقه به کار چه ارتباطی به ایده پولساز و سودآور برایمان دارد ؟ باید در جوابشان گفت، علاقه داشتن به کاری که انجام می دهید تنها دلیل تلاش کردن بی وقفه، ادامه دادن و صبر برای رسیدن به موفقیت در کار و کسب درآمد اینترنتی بالاست.

سخن پایانی ایده پولساز و سودآور

در این مقاله سایت پول یابی ضمن پرداختن به ۵ ویژگی یک ایده پولساز و سودآور در کسب درآمد از اینترنت ، سعی شد به این سوال پاسخ داده شود که از کجا بفهمیم ایده ای که انتخاب کرده ایم به عنوان یک ایده پولساز و سودآور می تواند عمل کند. برای درک این موضوع چهار سوال طرح شد که با پاسخ به آنها هر کسی می تواند از پولساز بودن یک ایده مطلع شود.

هر کسی که ایده ای برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی دارد باید به این ۴ پرسش و سوال اصلی پاسخ دهد و اگر به جواب های قانع کننده رسید ، به راحتی می تواند از پولساز بودن ایده خود مطمئن شود.

نکته آخر ایده پولساز و سودآور اینکه ، مهم نیست کسب و کار اینترنتی که راه اندازی می کنید جزو اولین های کسب درآمد اینترنتی نیست و یا بسیار پررقابت است . مهم این است که شما متمایز از دیگران عمل کرده و قصد ورود به کسب و کاری که به آن علاقه داشته و عشق می وزید ، را دارید . اگر واقعا این دیدگاه و نظر را داشته باشید پولساز بودن آن کسب و کار اینترنتی مسلم و حتمی می باشد.

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.