راه موفقیت در کار

هر کدام از ما در زندگی و کسب و کار آرزوی موفقیت ، کامیابی و رسیدن به رفاه و آسایش را دارد ولی برخی به دلایلی به این اهداف نمی رسند. فرضا عده ای می خواهند کسب درآمد اینترنتی داشته باشند و یا شغل و حرفه ای را ایجاد کنند اما هنوز موفق به انجام این کار نشده اند . قبل از هر چیزی باید گفت راه موفقیت در کار و زندگی ، شروع و اقدام به کار می باشد .

با معطلی و دست روی دست گذاشتن و به امید فراهم شدن شرایط مناسب ، هیچ گاه اتفاق خاصی نخواهد افتاد و شرایط زندگی و کسب و کار تغییر نخواهد کرد . عده ای می گویند راز موفقیت افراد مشهور و موفق داشتن تلاش زیاد ، سخت کوشی بیش از حد ، هوش بالا و برنامه ریزی دقیق است . البته شاید همه این فاکتورها دخیل باشند ولی مهم ترین فاکتور موفقیت این افراد ، اقدام به کار بوده و اینکه دست روی دست نگذاشته و معطل نشده اند.

در این مقاله سایت پول یابی در ادامه مجموعه آموزش های موفقیت در کسب درآمد اینترنتی ، به شیوه و راه موفقیت در کار  و زندگی پرداخته می شود.

تفاوت افراد موفق و معمولی

شاید برایتان جای سوال باشد که افراد موفق و افراد عادی چه تفاوت هایی با هم دارند ؟ جالب است بدانید که انسان های موفق هم نمی دانستند روزی قرار است به موفقیت های بزرگ برسند . آن ها هم فکر می کنند موفقیت شان ناشی از تلاش زیاد بوده و یا مثل بقیه افراد عادی بیشتر کار کرده اند. اما تنها فرق آن ها با بقیه این است که از چیزی نترسیدند و ایده ای که در ذهن داشتند را عملی کرده اند.

تنها راز موفقیت همین است. اینکه کاری را انجام دهید که فکر می کنید درست است . اگر دست به کار شوید مطمئن باشید در مسیر راهتان تمام موانع کنار می روند و روز به روز به موفقیت نزدیک تر می شوید .

بیشتر افراد موفق با هدف مشخص و تصویر سازی ذهنی و استمرار در کار خود به موفقیت رسیده اند. آن ها می دانستند از چه افرادی باید دوری کنند و با چه افرادی همنشینی کنند. آن ها در کار خود زمان بندی و استمرار داشتند و می دانستند برای رسیدن به موفقیت باید ادامه دهند حتی اگر شکست بخورند.

راه موفقیت در کار و زندگی ، کسب و کار موفق ، موفقیت در درآمد اینترنتی ، راز موفقیت

راه موفقیت در کار

برای موفقیت در کسب و کار و همچنین زندگی باید برخی از اصول و قواعد ضروری را رعایت کرد و با ایجاد تغییرات ، مسیر و راه موفقیت در کار  و زندگی را پیمود و موارد زیر را لحاظ کرد :

۱- خلاق بودن برای نیل به موفقیت

همه ما انسان های خلاقی هستیم. به قول لیز گیلبرت اگر زنده ایم، پس خلاق هستیم. ما انسان ها از زمان کودکی تا آخر عمرمان خلاقیت هایی را از خود بروز می دهیم. اینکه کاری کنیم حتی کار کوچک ، پس فرد خلاقی هستیم.

اما نیرویی در درون ما است که موجب می شود از خلاقیت دور بمانیم. برای نمونه ، قصد داریم ویدئوی کوتاهی درباره شیوه کسب درآمد از اینترنت در اینستاگرام قرار دهیم ولی یک نیروی درونی به ما می گوید چهره ات خوب نیست و اصلا موجب می شود که مخاطبانت جذب تو نشوند.

یا قصد داریم مقاله ای تخصصی درباره اصول موفقیت در کسب و کار اینترنتی بنویسیم نیرویی در درونمان می گوید نمی توانی مانند فلان سایت که نویسندگان حرفه ای دارد ، محتوا تولید کنی .

همین نیروی درونی موجب می شود از خلاقیت دوری کنید و کم کم جلوی رشد کسب و کارتان و رسیدن به موفقیت تان را بگیرد. به همین سادگی است که کسب و کارهای زیادی نابود می شوند ، چون احساس می کنند خلاقیتی ندارند.

اکثر آدم هایی که خلاق نیستند نقد کننده های خوبی هستند. چون نمی توانند خودشان چیزی را خلق کنند به راحتی در مورد کار دیگران نظر می دهند. برای درک این موضوع فقط کافیست به پیج اینستاگرام بعضی از هنرمندان سر بزنید و کامنت هایی که برای آن ها گذاشته اند را بخوانید.

۲- کمال گرایی دشمن بزرگ موفقیت

اگر می خواهید وب سایت کسب درآمد اینترنتی راه اندازی کنید ولی منتظر هستید تا وردپرس را به صورت حرفه ای یاد بگیرید ، و یا می خواهید مقاله ای درباره کسب و کار آنلاین و کسب درآمد خانگی بنویسید ولی منتظر هستید تا در دوره مقاله نویسی شرکت کنید تا حرفه ای شوید؟ اگر اینطور است پس قطعا آدم کمال گرایی هستید. کمال گرایی در کسب و کار اینترنتی یه معضل بزرگ محسوب می شود .

کمال گرایی دشمن بزرگ موفقیت است. بیشتر افراد مصرف کننده هستند تا اینکه خلق کننده باشند. بیشتر آن ها به دنبال خواندن مقاله جدید، دیدن یک ویدیو جدید آموزشی و شرکت در کلاس ها و دوره های آموزشی هستند تا از دید خود با تمام قوا و اطلاعات کامل کار خود را شروع کنند و شکست نخورند .

این طرز تفکر کاملا اشتباه است ، اصلا اینگونه نباشید . اگر می خواهید در کارتان موفق شوید بهتر است کاری انجام دهید و چیزی خلق کنید. منتظر نباشید تا دوره های آموزشی جدیدی منتشر شود تا آن را بخرید . اگر به فکر خلق کردن چیزی باشید مطمئن باشید دیگر وقتی برای یادگیری نخواهید داشت.

البته منظور متوقف کردن یادگیری و کسب علم نیست. یادگیری همیشه لازم است ولی نه اینکه چندین ماه یا چندین سال فقط در راه یادگیری باشید و کاری انجام ندهید. افرادی زیادی هستند که دقیقا اینگونه هستند و هنوز هم کسب و کار اینترنتی خودشان را راه اندازی نکرده اند.

۳- منفی نگری عامل توقف

مهمترین عاملی که موجب توقف می شود منفی نگری است . شاید بگویید این همه تلاشی که دارم می کنم بی فایده است . نکند به موفقیت فلان وب سایت نرسم. نکند فلان سایت چون تیم پشتیبانی قوی دارد هیچ وقت نمی توانم به آن برسم. نکند هزینه تبلیغ کنم و بازخورد خوبی نداشته باشد و همه پولم هدر برود و کلی ضرر کنم و دهها اما و اگرهای دیگر … .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  ده اصل برای کسب ثروت

یقینا داشتن این نوع دیدگاههای منفی موجب در جا زدن و توقف می شود . البته اگر واقعا عمگرا باشید و هدف مشخصی داشته باشید این منفی گری ها بیخود و بی جهت به سمت شما نمی آیند.

در بسیاری از مواقع این دوستان و اطرافیان هستند که این منفی نگری ها را در درون ذهنمان جای می دهند. برای دوری از منفی نگری دیگران و رهایی از این معضل توصیه می شود از همنشینی با دوستان ، آشنایان و حتی خانواده خود که منفی نگر هستند ، اچتناب کنید . اگر به همین ترتیب پیش بروید آن ها هم باورشان می شود که ذهنیت شما عوض شده و مطمئن می شوند روزی به موفقیت می رسید.

 ۴- اقدام برای موفقیت اقدام

برای رسیدن به موفقیت منتظر چی هستید؟ اگر قصد راه اندازی وب سایت کسب درآمد اینترنتی دارید پس منتظر چی هستید؟ همین الان شروع کنید و از چیزی نترسید. هیچ وقت از رقبای چندین ساله ای که در این حوزه فعالیت دارند ، نترسید. کار را شروع کنید و تا رسیدن به موفقیت کامل ادامه دهید .

روزی ترافیک سایتتان به اندازه ای بالا می رود که اصلا تصورش را نمی کردید . بسیاری از افراد فقط و فقط با تولید محتوا و بدون هیچ هزینه ای ترافیک وب سایت خود را بالا بردند و اینگونه راه موفقیت در کار را پیمودند. شاید در شروع کار ، کمی سخت باشد ولی به مرور زمان تجربه کاریتان بالا می رود.

همیشه در سایت پول یابی و در مقالات متعدد کسب درآمد از اینترنت تاکید داشتم که باید کاری را انجام دهید و دست روی دست نگذارید. یقین بدانید اگر با برنامه باشید در کسب و کارهای اینترنتی شکست و ناکامی وجود ندارد . البته شاید در ابتدا برخی شکست های کوچک را تجربه کنید ولی در نهایت به موفقیت بزرگ می رسید . باید هوشمندانه و با درایت عمل کنید که در ادامه راههای هوشمندانه عمل کردن خواهد آمد .

شیوه هوشمندانه انجام کار

یکی از دلایلی که بسیاری از کاربران و مخاطبان در کسب درآمد از اینترنت کم می آورند و بعد از مدتی رهایش می کنند این است که نمی دانند چگونه باید کار کنند و زود خسته و دلسرد می شوند. گاهی در کسب و کار اینترنتی درگیر کارهای خارج از برنامه می شویم و وقت زیادی را از دست می دهیم. گاهی مشکلات خارج از خواست ماست و اصلا دست خودمان نیست .

راه حل این موضوع کار کردن هوشمندانه است . زمانی که هوشمندانه کار کنید بازدهی تان بیشتر می شود و همیشه از کار کردن لذت می برید و خوشحال هستید. از طرفی هیچ وقت هم خسته نمی شوید همین موضوع موجب می شود کارهایی که انجام می دهید به مرور موجب پیشرفت در کسب و کار اینترنتی شود . برای اینکه هوشمندانه تر کار و فعالیت کنید باید این کارها را انجام دهید :

۱- مشخص کردن هدف اصلی

بارها برایم پیش آمده صبح زود کارم را شروع کردم ولی بیشتر در اینستاگرام ، تلگرام و توئیتر چرخ می زدم. هر چند دقیقه یک بار هم ایمیلم را چک می کردم. اصلا علاقه ای به کار کردن نداشتم. چون برای آن روزم هیچ برنامه ریزی و هدف مشخصی نداشتم.

یقینا این نوع سردرگمی برای همه ما اتفاق افتاده است و روزهای زیادی را به این شکل از دست داده ایم. بهترین کار برای رهایی از این مشکل ، برنامه ریزی دقیق برای کسب و کار اینترنتی است . برنامه ریزی ممکن است روزانه، هفتگی ، سالانه و یا طولانی مدت باشد که همان اهداف کاری را مشخص می کند.

سعی کنید کارهایی که قرار است در روز یا هفته پیش رو انجام دهید را حتما روی کاغذ بنویسید. این که در یک فایل متنی در سیستم کامپیوتری خود بنویسید کار جالبی نیست . اهداف باید همیشه جلوی چشمان و در دسترس باشند . زمانی که اهداف کاری جلوی چشمان هست همیشه سعی می کنید انجامش دهید تا به قول معروف این بار سنگین را از دوش تان بردارید . لذا هیچ گاه از اهمیت هدف در کسب درآمد اینترنتی غافل نشوید .

۲- در دست گرفتن زمان

یکی از مهمترین مشکلات از دست دادن زمان در کار است. باید بتوانید زمان را در دست بگیرید. به عنوان مثال اگر قصد دارید امروز ۸ ساعت کار اینترنتی کنید حتما این ۸ ساعت را مشخص کنید و سعی کنید کارهای مشخص شده تان را در همین ۸ ساعت تمام کنید.

البته ممکن است که این ۸ ساعت با وقفه هایی برای استراحت همراه باشد ولی به هیچ وجه نباید این برنامه ریزی بهم بریزد. نباید هیچ اتفاقی موجب شود که در ساعات مقرر کارتان را انجام ندهید . به عنوان مثال اگر یکی از اعضای خانواده از شما درخواستی دارد که مجبور هستید انجامش دهید حتما در زمان های فراغت و استراحت آن کارد را انجام دهید و وسط کار انجام ندهید.

اگر قرار است به بیرون بروید یا ورزش کنید و یا با دوستان به سینما بروید حتما بعد از اتمام کارتان باشد. به هیچ وجه در زمان مقرری که باید کارهایتان را انجام دهید سمت کارهای شخصی خود نروید. اگر به این نکات در مدیریت زمان توجه کنید شک نکنید که همه کارها را سر وقت انجام می دهید و زمان را از دست نمی دهید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  گفتار متمایز در کسب درآمد اینترنتی

۳- دور کردن حواس پرتی ها از خود

هر وسیله ای که موجب حواس پرتی در حین انجام کار می شود را از خود دور کنید. بیشتر ما به گوشی موبایل وابسته ایم و همیشه باید همراه مان باشد. ولی موقع کار نباید همراه شما باشد. بعضی فکر می کنند با سایلنت کردن هم کارشان راه می افتد در صورتی که اینطگونه نیست. اگر موبایل همراهتان باشد همیشه میل به چک کردن برنامه های روی آن را دارید.

از طرفی ممکن است تماس های بی مورد وقت تان را بگیرد، حواس تان هم پرت شود. مثلا ممکن است دوستی تماس بگیرد و از خاطرات دوران دانشجویی چند دقیقه ای صحبت کند. بعد از اتمام تماس ذهن شما درگیر آن دوران دانشجویی می شود و ممکن است زمان زیادی را از دست بدهید.

هر وسیله یا هر چیزی که فکر می کنید موجب حواس پرتی می شود را دور یا خاموش کنید. مثلا ، در اتاق کارتان به هیچ وجه تلویزیون نباید روشن باشد. یا موقع انجام دادن کارهایی که به تمرکز بیشتر نیاز دارد نباید موسیقی گوش کنید. خصوصا در زمان تولید محتوا باید تمام حواس تان جمع باشد .

البته این موارد شخصی است و به خودتان مربوط می شود. اما توصیه می شود هر چیزی که موجب می شود تا کارایی و راندمان پایین بیاید و تمرکز را کم کند باید موقع کار دور شود . با رعایت این موارد هم مدیریت زمان به خوبی انجام می شود و هم سر وقت به کارهایی که باید انجام دهید ، می رسید .

۴- تجدید قوا و انرژی

همه ما انسان هستیم و کار مدوام موجب می شود انرژی زیادی را از دست بدهیم و نیاز به تجدید قوا داریم. زمانی که انرژی کافی نداشته باشیم قطعا کارایی پایین می آید. پس بهتر است به موقع بخوابید و استراحت کافی داشته باشید . کار جای خودش و تفریح و استراحت هم جای خودش را دارد.

اگرچه همواره تاکید می شود که برای موفقیت در کسب و کار آنلاین و افزایش کسب درآمد اینترنتی باید تلاش زیاد داشته باشید ولی به این معنی نیست که مثلا به جای ۸ ساعت کار کردن در روز ۱۲ ساعت کار کنید . البته اگر بتوانید مدیریت داشته باشید ممکن است به نفع تان باشد.

به یاد داشته باشید تا زمانی که نتوانید به اندازه مقدار کاری که انجام می دهید درآمد اینترنتی داشته باشید و خوشحال باشید قطعا آدم موفقی نیستید. هر چقدر هم که بیشتر کار کنید بی فایده است. در هنگام کار هم همینطور است. یک سره نباید کار کنید ، باید هنگام کار کردن هم بتوانید انرژی تان را ذخیره کنید.

بهترین کار این است که به ازای هر یکی دو ساعت کار ، ۱۰ دقیقه استراحت مطلق داشته باشید. حداقل از محل کارتان خارج شوید و به اتاق دیگری بروید. کامل دست از کار بکشید و استراحت کنید. قطعا به این استراحت جسمی و فکری برای تجدید قوا احتیاج خواهید داشت.

۵- ورزش کردن

یکی از شیوه های هوشمندانه کار ، انجام ورزش است . حتما جمله معروف : عقل سالم در بدن سالم است ، را شنیده اید ؟ دقیقا باید به این ضرب المثل ایمان داشته باشید. اگر بدن سالمی نداشته باشید قطعا روی میزان کارایی و و حرکت در راه موفقیت در کار  و زندگی تاثیر منفی می گذارد و موجب کاهش کارایی می شود . بهتر است ورزش کردن یا حداقل پیاده روی روزانه را در لیست کارهای خود داشته باشید.

علاوه بر این در هنگام پیاده روی می توانید در مورد کار ، شیوه های کسب درآمد اینترنتی ، موفقیت در کسب و کار ، برنامه های آینده کاری خود و حتی کسب درآمد اینترنتی با ورزش فکر کنید. یکی از کارهای روزانه ای که موفق ترین کارآفرین های دنیا انجام می دهند ، فکر کردن است.

البته ورزش کردن در حین انجام کار را هم فراموش نکنید. در هنگام کار ، ورزش کردن موجب ایجاد انگیزه بیشتر و روحیه شاد در افراد می شود تا راحت تر و مشتاقانه تر به کار ادامه دهند.

سخن پایانی راه موفقیت در کار

در این مقاله سایت پول یابی بیش از هر چیزی بر روی این نکته تاکید شد که راز و راه موفقیت در کار  و زندگی شروع به کار و نترسیدن از شکست است . بالاخره برای موفقیت در کسب درآمد از اینترنتی باید از یک جایی شروع کنید و چه بسا دست دست کردن و معطلی زیاد موجب از بین رفتن فرصت ها شود.

هر انسانی می تواند خلاق ، کارآفرین و موفق باشد به شرطی که بخواهد و اقدام به کار کند . با شروع به کار است که می توان با تجربه برخی شکست های احتمالی ، یادگیری و افزایش دانش ، مهارت خود را در مسیر کسب و کار اینترنتی افزایش داد . با برنامه و پشتکار به مروز زمان انگیزه ها برای نیل به موفقیت بیشتر شده و در نهایت افزایش کسب درآمد اینترنتی اتفاق می افتد .

در کنار توجه به راه موفقیت در کار و زندگی باید به افزایش کارایی نظر داشت و راه حل آن هم انجام هوشمندانه و برنامه ریزی شده امور است . تا زمانی که نتوانید هوشمندانه کار کنید نمی توانید در کسب و کارتان امید موفقیت داشته باشید ..

نکته آخر راه موفقیت در کار و زندگی اینکه ، ممکن است تصور کنید موارد ذکر شده کلیشه ای باشند اما پیشنهاد می شود برای یک بار هم که شده این موارد کلیشه ای را در کسب و کار اینترنتی خود لحاظ کنید تا نتایج شگفت انگیزش را ببینید. هیچ وقت برای شروع کسب و کار اینترنتی دیر نیست .

مطلب پیشنهادی

ویژگی افراد پولدار موفق ، عادت افراد ثروتمند ، رمز موفقیت ، راه ثروتمند شدن

ویژگی افراد پولدار موفق

به قول رابرت کیوساکی اگر نتوانید قاطعانه تصمیم بگیرید، آن‌وقت هرگز پول درآوردن را یاد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.