سرمایه لازم برای شروع کسب و کار اینترنتی

شاید برایتان این سوال مطرح شود که سرمایه لازم برای شروع کسب و کار اینترنتی چقدر است ؟ البته در مقالات متعدد دائم تاکید می شود که یکی از مزایای کسب درآمد اینترنتی ، عدم نیاز به سرمایه و پول است که این موضوع هم درست است و اصولا کسب درآمد بدون سرمایه و پول خصصیه بارز کسب و کار آنلاین می باشد. ولی در برخی موارد به مقداری پول برای راه اندازی برخی از مشاغل اینترنتی لازم است.

مقدار این سرمایه و چگونگی فراهم کردن آن بحث و دغدغه بسیاری از کاربران می باشد لذا در این مقاله سایت پول یابی تلاش می شود تا میزان سرمایه لازم برای شروع کسب و کار اینترنتی و همچنین راههای تهیه این سرمایه آموزش داده شود.

سرمایه لازم برای شروع کسب و کار اینترنتی

اگرچه راه اندازی کسب درآمد از اینترنت بدون سرمایه و پول اولیه امکان پذیر است ولی طبق ضرب المثل « بی مایه فطیره » است، بدون پول و سرمایه انجام کار بی نتیجه و یا سخت خواهد بود. از این ضرب المثل بیشتر در ابتدای سرمایه گذاری یا شروع کاری استفاده می کنند، و به شخص شونده تذکر می دهند که اگر پول لازم را برای کارش خرج نکند و یا نداشته باشد در پایان به هدف دلخواه نمی رسد.

البته اینکه بگویم وجود سرمایه لازم برای شروع کسب و کار اینترنتی به معنای داشتن پول فراوان می باشد هم درست نیست . اگرچه داشتن سرمایه زیاد موجب تسریع و راحتی در کسب درآمد اینترنیت می شود ولی تضمین کننده موفقیت نیست و کسب و کارهای فراوانی بودن و هستند که علیرغم پول و سرمایه کلان، راه به جایی نبردند.

در بررسی سرمایه لازم برای شروع کسب و کار اینترنتی باید حد اعتدال را نگاه کرد و اینکه گاهی برای شروع یا استارت زدن یک شغل و کسب و کار آنلاین نیاز است تا کمی سرمایه در اختیار داشت ولی اینکه میزان آن چقدر باشد بستگی به برنامه ، ایده کسب و کار و استراتژی مدیران کسب و کار اینترنتی دارد. باید به این نکته کلیدی توجه کرد که با حداقل سرمایه هم می توان کسب درآمد از اینترنت را شروع کرد و آینده درخشانی را رقم باشد.

سرمایه برای شروع کسب و کار اینترنتی ، آموزش کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه ، شروع کسب درآمد موفق ، انواع کسب و کار اینترنتی ، مشاغل اینترنتی

آگاهی از هزینه راه اندازی کسب و کار اینترنتی

بسیاری از افراد که می خواهند کسب درآمد اینترنتی را شروع کنند تصور می کنند برای شروع این کار نیاز به سرمایه و پول زیادی است و کارشان را با سایت های بزرگ خارجی مثل آمازون و یا سایت های ایرانی مثل دیجی کالا مقایسه می کنند. این افراد تصور می کنند که  حتما اینها از همان روز اول که شروع به کار و راه اندازی کسب و کار آنلاین کردند دارای سرمایه میلیاردی بودند و با وجود این سرمایه های کلان به این جایگاه و موفقیت در کسب آمد اینترنتی نائل شدند.

این تفکر از اساس، کاملا اشتباه است چون بسیاری از سایت های بزرگ ، شروع کارشان را با سرمایه بسیار کم و پایین شروع کردند. برای اثبات این ادعا سایت آپارات و روند رشد آن را اگر بررسی کنید در ابتدا سایت کلوپ را راه اندازی کرد و پس از محبوبیت و موفقیت در سایت کلوپ ، سایت آپارات را به راه انداخت و بعدش هم فیلیمو را راه اندازی کرد. جالب است بدانید که لنزور هم برای صاحبان آپارت است.

لذا در گام اول باید بررسی کنید که کسب و کار اینترنتی که قصد راه اندازی آن را دارید به چه میزان سرمایه اولیه احتیاج دارد. کاملا طبیعی است که راه اندازی هر کسب و کار اینترنتی مشابه هم نیست و مسلما هزینه های راه اندازی آن هم یکنواخت نبوده و با هم تفاوت اساسی دارد. قاعدتا برای برخی از کسب و کارها به دلیل نوع و ماهیتشان باید بیشتر سرمایه گذاری کنید و برای برخی باید هزینه کمتر نمایید. پس اولین کاری که باید انجام دهید تخمین هزینه ها و سپس راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود است.

دلیل تفاوت سرمایه کسب و کارهای اینترنتی

شاید این سوال مطرح است که دلیل تفاوت سرمایه کسب و کارهای اینترنتی در چیست؟ کاملا طبیعی است که نوع کسب و کار و اسباب و تجهیزات مورد نیاز ، بیان کننده میزان پول برای شروع است . فرضا اگر بخواهید سایت فروش محصولات فیزیکی راه اندازی کنید برای خرید محصولات و پر کردن انبار باید پول زیادی در اختیار داشته باشید.

ولی اگر قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی دارید تا از این طریق تجربیات خود را در قالب فایل های آموزشی ( فروش فایل ) به فروش برسانید، فقط باید برای راه اندازی سایت کمی هزینه کنید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  بزرگترین اشتباهات در کسب درآمد اینترنتی

هزینه هایی که باید مد نظرتان باشد از راه اندازی سایت که شامل هاست، دامین ، طراحی سایت و پشتیبانی گرفته تا هزینه هایی که باید برای تولید محصولات و غیره پرداخت کنید. البته این بستگی به خود شخص داره که مثلا اگر کسی طراحی سایت بلد باشد می تواند برای طراحی سایت هزینه ای نکند و یا اگر کسی اطلاعات بالا و تجربیات زیادی راجع به تولید محصول داشته باشد دیگر نیازی نیست برای مشاوره گرفتن یا خرید تجربیات دیگران در قالب محصول هزینه ای کند.

شناسایی سرمایه های خود

هیچ فکر کردید که همین کامپیوتر و اینترنتی که الان دارید یک سرمایه بزرگ برای شروع کسب و کار اینترنتی محسوب می شود؟ همین چیزهای کوچکی که به چشم نمی آیند سرمایه های اولیه و اصلی شما برای شروع کسب درآمد اینترنتی می تواند باشد. دوستان و آشنایان که تخصص خاصی دارند هم می توانند به کسب و کارتان کمک کنند. مثلا اگر دوستی دارید که نویسنده است می تونید برای تولید محتوای سایت و نوشتن مقاله از او کمک بگیرید.

اگر دوستی دارید که به زبان انگلیسی تسلط دارد، می توانید از او برای ترجمه مقالات خارجی و گذاشتن آن ها در سایت کمک بگیرید. لذا پیشنهاد می شود همین الان بررسی کنید که در دایره ارتباطی شما چه افرادی هستند. لیست این افراد را بنویسید چون حتما زمانی می رسد که به کمکشان احتیاج خواهید داشت.

برخی می گویند سرمایه لازم برای شروع کسب و کار اینترنتی بسیار بالا می باشد و فکر می کنند که برای راه اندازی سایت باید هزینه زیادی بپردازند. اما واقعیت این است که در ابتدای کار و راه اندازی سایت نیازی به هزینه های زیاد و میلیونی نیست و با سیستم های رایگان مدیریت محتوا مثل وردپرس هم می توان سایت خود را راه اندازی کرد.

این اشتباه است که فکر کنید هرچیزی که رایگان است به درد نمی خورد. بسیاری از ابزارهای رایگان در اینترنت هستند که به شما در کسب و کار اینترنتی کمک می کنند که کم کم با آن ها آشنا می شوید.

تهیه سرمایه مورد نیاز برای کسب و کار اینترنتی

اگرچه به دلیل انعطاف پذیری بالای کسب و کار اینترنتی ، کسب درآمد اینترنتی بدون سرمایه هم امکان پذیر است ، ولی در صورت لزوم، می توان قبل از شروع کسب درآمد اینترنتی ، برای تهیه سرمایه ، اگر لازم باشد، اقدام کرد.

برای تهیه سرمایه لازم برای شروع کسب و کار اینترنتی می توانید از راهها و شیوه های مختلفی استفاده کنید. به طور کلی به دو روش می توان اقدام کرد که هر کدام از این روش ها خود به دسته هایی تقسیم می شود. راههای تهیه سرمایه لازم برای شروع کسب و کار اینترنتی عبارتند از:

۱- کار در اینترنت

فرض کنید که هیچ نوع سرمایه ای برای شروع کسب و کار اینترنتی ندارید در این حالت می توانید با کار کردن و فعالیت در اینترنت اقدام به کسب درآمد اینترنتی کنید برخی از راههای کار کردن در اینترنت عبارتند از:

– همکاری در فروش

یکی از راه های کسب درآمد اینترنتی برای فراهم کردن سرمایه اولیه ، افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش جهت بازاریابی و فروش کالا و محصولات فیزیکی دیگران است. می توانید با عضویت در سایت های همکاری در فروش که اتفاقا کم هم نیستند، به فروش محصولات آن ها بپردازید.

برای افزایش فروش و کسب درآمد از اینترنت پس از ثبت نام در این نوع سایت ها، می توانید با ساخت وبلاگ های متعدد و استفاده از روش های موجود رایگان در اینترنت این گونه محصولات را بفروشید و پورسانت خوبی دریافت کنید و یا از طریق شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و پیام رسان های موبایلی مثل تلگرام این کار را انجام دهید.

– تولید محتوا برای دیگران

در این روش اگر تخصصی دارید و یا به آموزشی تسلط دارید می توانید آن را به دیگران بفروشید. می توانید با شرکت ها و برندهای تجاری بابت تولید محتوا ارتباط برقرار کنید و قرارداد ببندید. شرکت های بزرگ به دلیل مشغله های زیاد ، فرصت تولید محتوا ندارند و یا برای مدیریت صفحات اجتماعی به دنبال مدیر می باشند که بهترین فرصت برای کسب درآمد اینترنتی از این طریق می باشد.

حالت دوم اینکه در سایت های آزادکاری یا فریلنسری مثل، پونیشا و یاد می دم ، ثبت نام کنید و سفارش کار از دیگران بگیرید و برای آن ها محتوایی در قالب های مختلفی که مد نظرشان است را تولید کنید و به آنها بدهید و در ازای آن پول خوبی دریافت کنید. این گونه سایت ها حالت مزایده داشته و روی پروژه های درخواستی قیمت گذاری می کنند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  ساده ترین راه کسب درآمد

توجه کنید که روش های بسیار زیادی در اینترنت موجود است که شما به صورت موقت و فقط برای کسب سرمایه مورد نیازتان باید آن ها را انجام دهید. با کمک گرفتن از گوگل می توانید به نتایج بهتری برسید و کسب و کار های موقت خوبی را پیدا کنید.

۲- کار کردن در دنیای واقعی

راه دوم تهیه سرمایه لازم برای شروع کسب و کار اینترنتی ، فعالیت در دنیای بیرون و واقعی است . این روش نیاز به توضیح زیادی ندارد و می توانید با کار کردن در دنیای واقعی مثل کار در مغازه به عنوان فروشنده، کار در کافی شاپ، رستوران و کلی کار دیگر ، سرمایه لازم را به دست آوردید.

توجه کنید که این کارها فقط برای چند ماه – البته به میزان سرمایه مورد نظر شما بستگی دارد- که باید انجام بدهید و همیشگی نیست. قرار نیست با این کارها پول دار شوید. تنها قرار است سرمایه اولیه خود را کسب کنید و به سراغ هدف اصلی خود یعنی کار کردن برای خودتان و راه اندازی کسب و کار اینترنتی بروید.

نکته مهم اینکه کار کردن عار نیست و از کار کردن در دنیای واقعی مثل جاهایی که در بالا اشاره شد، خجالت نکشید و به هدف خودتان که فراهم کردن سرمایه لازم برای شروع کسب و کار اینترنتی است فکر کنید که قرار است ماهیانه چندین میلیون پول در بیارید. برای کسب سرمایه اولیه از همین امروز اقدام کنید و  به اینکه الان پولی ندارید، فکر نکنید.

تخمین سرمایه برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی

برای تخمین سرمایه مورد نیاز، در مرحله اول باید بدانید برای چه بازاری و چه افرادی می خواهید کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنید. در واقع بازار هدفتان را مشخص کنید. با دانستن این موضوع می توانید بطور تقریبی محاسبه کنید که چه میزان سرمایه برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی لازم دارید.

اگر بخواهید بازار هدف خود را تمامی قشرهای جامعه در نظر بگیرید و یک فروشگاه بزرگ اینترنتی داشته باشید باید هزینه های زیادی صرف کنید تا بتوانید محصولات را خریداری کرده و انبار کنید، تعداد افراد زیادی را استخدام کنید و هزینه های از این قبیل را در نظر بگیرید.

اما اگر بازار هدف و کسب و کار اینترنتی را کوچک تر در نظر بگیرید مثل دانشجوهای رشته کامپیوتر ، آموزش کنکور دوره کارشناسی و… هزینه ها بشدت کاهش می یابد. کاری که در اینجا انجام می دهید، دانش و تجربیات خودتان را در قالب فایل های آموزشی (تصویر صوت و متن) بفروش می رسانید و در این مورد هزینه های شما فقط برای راه اندازی سایت است.

پس اولین و مهمترین کاری که باید انجام دهید تعیین بازار هدف کسب و کار اینترنتی خودتان است. لذا در آغاز سعی کنید بازار هدف کسب و کار اینترنتی خود را کوچکتر و تخصصی تر انتخاب کنید. تا بتوانید زودتر تبدیل به برند شوید.

سخن پایانی سرمایه لازم برای شروع کسب و کار اینترنتی

راه اندازی کسب و کار اینترنتی آسان و سود آور است به شرطی که دارای برنامه و ایده مناسب باشید. با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و نرخ بالای تورم در کشور ، بهترین کسب و کار از طریق اینترنت است و در واقع راه نجات کشور و کم کردن بیکاری، حمایت و راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی است . امروز تصمیم بگیرید تا آینده موفق و ثروتمندی داشته باشید.

برای شروع کسب درآمد اینترنتی از دو حالت خارج نیست یا سرمایه لازم را در اختیار دارید و یا ندارید . اگر سرمایه لازم را در اختیار دارید اقدام به کار کنید، و اگر سرمایه کافی ندارید، می توانید برای فعالیت در اینترنت و یا دنیای واقعی سرمایه مدنظر را کسب کرده، شروع به کار کنید. این تصور که سرمایه زیادی لازم است کاملا اشتباه می باشد. برای شروع کسب درآمد با حداقل ها می توان اقدام کرد.

نکته پایانی سرمایه لازم برای شروع کسب و کار اینترنتی اینکه ، با مشخص کردن بازار هدفتان می توانید وارد کار شوید و از نداشتن پول نترسید بزرگ ترین فروشگاهها جهان مثل آمازون از پارکینگ منزل شروع کردند و حالا به موفقیت های بزرگ رسیدند. مهم این است که بخواهید و اقدام به کار کنید. با شروع کسب درآمد اینترنتی ، می توانید سود حاصله از کار را برای رشد و توسعه کسب و کار اینترنتی خودتان استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی

اهمیت داشتن درگاه پرداخت آنلاین برای کسب و کارهای اینترنتی , آشنایی با درگاه پرداخت اینترنتی

اهمیت درگاه پرداخت اینترنتی برای کسب و کارها

اگر کسب و کار اینترنتی دارید، باید علاوه بر آموختن مهارت‌های لازم، کسب و کارتان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.