شیوه بک لینک گذاری

دانستن و آگاهی از شیوه بک لینک گذاری از این نظر اهمیت دارد که در نهایت موجب ارتقا و رشد سایت و افزایش کسب درآمد از اینترنت خواهد شد. گرفتن بک لینک از سایتهای دیگر خیلی خوب و ارزشمند بوده ولی هر بک لینکی ارزش نداشته و چه بسا که نتیجه معکوس داشته و حتی مخرب باشد. رعایت اصول لینک و لینک سازی و اینکه طبیعی و عادی باشد برای موتور جستجوی گوگل حائز اهمیت است.

عده ای تلاش می کنند تا به هر طریقی شده فقط از سایتها و وبلاگهای مختلف بک لینک دریافت کنند در حالی که راه اشتباه را می پیمایند. در این مقاله سایت پول یابی قصد دارم تا راه و شیوه بک لینک گذاری اصولی را شرح دهم امیدوارم مورد توجه قرار گیرد.

شیوه بک لینک گذاری

بک لینک به زبان ساده لینک دادن هر وب سایت ، وبلاگ ، فروشگاه ، شبکه اجتماعی و… به سایتتان را می گویند. از نظر اعتبار بک لینک موجب رشد سایت ، سئوی بهتر و در نهایت افزایش ترافیک خواهد شد. این افزایش ترافیک از طریق موتورهای جستجو و یا کلیک کردن کاربران با مشاهده لینک ها میسر می شود که نتیجه نهایی آن رشد سایت و کسب درآمد اینترنتی می شود. از این نظر بک لینک دارای اهمیت و ارزش زیادی می باشد. البته منظور گرفتن لینک های با ارزش و تاثیرگذار می باشد.

اما برای اینکه بتوانید بک لینک های ارزشمند و خوبی دریافت کنید باید شیوه بک لینک گذاری را به صورت درست و اصولی رعایت کنید که در ادامه آموزش ان خواهد آمد.

لینک گرفتن از منابع مرتبط

اصل مهم و بسیار کلیدی این است که باید، از منابع و یا سایت های مرتبط با کسب و کارتان بک لینک بگیرید. موتورهای جستجو همیشه دنبال بدست آوردن ارتباط بین جستجوی کاربر و صفحه ای هستد که باید به کاربر نشان بدهند، پس طبیعی است که یکی از مهمترین فاکتورها ارتباط می باشد. این ارتباط به دو بخش تقسیم می شود:

الف : صفحه ای که در آن، لینک سایتتان را قرار می گیرد باید محتوایش به نوعی مرتبط با محتوای لینک باشد.

ب: کل سایت لینک دهنده به نوعی با محتوای صفحه و وبسایتتان مرتبط باشد. یعنی اگر موضوع سایتتان کسب درآمد اینترنتی و یا کسب و کار خانگی است سایت و منابعی که به شما لینک می دهند باید محتوایشان به نوعی مرتبط با این موضوعات باشند و فرضا راجع به لوازم خانگی و یا بهداشت فردی نباشند چون هیچ نوع ارتباطی با سایت و موضوع کارتان ندارند.

شیوه بک لینک سازی ، آموزش بک لینک گذاشتن، نحوه بک لینک گرفتن ، بهترین بک لینک

شیوه لینک گرفتن از سایت های مرتبط

حال این سوال مطرح می شود که چگونه و با چه ترفندی در سایتهای مرتبط بک لینک بگذارید؟ اول از همه باید موضوع و مفهوم صفحه خودتان را مشخص کنید. یعنی چند کلمه و عبارت کلیدی اصلی صفحه سایت را انتخاب کنید که در واقع اعم از کار، صنعت، خدمات، محصول و نوع فعالیتی می باشد که قصد دارید به آن لینک دهید. در اینجا مهم این است که بتوانید سایت های رقبای صفحه خود را پیدا کنید.

در گام دوم ، باید بتوانید کلمه های کلیدی را که کاربران اینترنتی جستجو می کنند و به دنبال صفحه شما میگردند را تک تک پیدا کنید. همان کلمات را سرچ کنید و سعی کنید داخل صفحات و سایت های رقبایتان یک لینک استاندارد از این کلمات پرجستجو به صفحه  خودتان بسازید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  آموزش بک لینک

این کارها را که تمام کرده اید، هر کدام از این رقبایی که از شما بالاتر هستند را در نرم افزار مرتبط این کار چک کنید. در رابطه با اینکه ببینید رقیبان شما چقدر بک لینک دارند یکی از بهترین نرم افزارهای چند سال اخیر نرم افزارspy glass هست که تمام فعالیت سایت رقیب از نظر بک لینک را نشان می دهد. در نهایت باز هم بک لینک خورهای احتمالی را لیست و آماده کنید.

گام آخر کارتان این است که بک لینک خورهای خودتان را جمع کنید. در اینجا منظور سایت هایی هست که احتمالا می توانید در داخل آنها بک لینک قرار دهید و این لیست و یا فهرست تهیه شده را به مرور در آنها استفاده کنید.

اهمیت لینک خروجی سایت

متاسفانه بیشتر وبمستران ایرانی از جایگاه لینک خروجی سایت غافل هستند و تصور خوبی نسبت به آن ندارند. قراردادن لینک خروجی مرتبط توی سایتتان درست است که احتمالا در پیج رنک سایت تان تاثیر منفی می گذارد، ولی در واقع با این کارتان به گوگل می گوید که کاربران را به سمت سایتم بفرست، و اگر آن کاربر ارسالی ، جواب خواسته اش را نگرفت من راهنمایی اش می کنم به جاهایی که احتمالا جواب خواسته اش را بگیرد.

برای همین است ، وقتی چیزی را جستجو می کنید تو اولین نتایج با ویکی پدیایی روبرو می شوید که تو هر صفحه اش ده ها لینک خارجی قرار داده و شما به اشتباه تصور می کنید که ویکی پدیا با این لینک دادن ها چه پیج رنکی ازش کم خواهد شد، در حالی که اشتباه می کنید. حتی اگر لینک های ویکی پدیا نوفالو هم باشند باز تاثیر خودش را می گذارد.

نباید از لینک دادن به سایر سایت های مرتبط بترسید ضمن اینکه نباید از لینک گرفتن نوفالوی سایر سایت ها به سایت خودتان هم بترسید. اگرچه بک لینک فالو خوب است ولی بک لینک های نوفالو هم به دلیل عادی جلوه دادن لینک سازی و افزایش کلیک خوری دارای اهمیت می باشند.

تاثیر بک لینک خروجی

زمانی که یک صفحه وب سایتی در انتهای صفحه اش لینکی را به عنوان منبع یا مرجع و یا هر چیزی دیگری معرفی می کند حداقل چند کار و تاثیر را همزمان انجام داده است:

اولین تاثیرش این است که به موتور جستجوی گوگل اطلاع می دهد که محتوای صفحه سایتم با محتوای این لینک ها ارتباط دارند و با این اقدام رتبه ارتباطی خودش را نزد موتور جستجوی گوگل بالاتر می برد، چون گوگل از این کار و اقدام خوشش آمده و آن را مثبت می داند.

دومین تاثیرش این است که به کاربران اینترنتی و در نهایت به موتور جستجوی گوگل می گوید شما با مطالعه این صفحه به احتمال بسیار زیاد به نتیجه ای که مدنظرتان است، خواهید رسید، چون اگر در داخل متن این صفحه چیزی پیدا نکنید من به فکر تو هستم و منابع دیگری را در اختیارت می گذارم تا به نتیجه مورد نظر و مطلوبت برسید. در واقع با لینک خروجی ضمانت برآورده کردن نیازش را می دهید. حال این سوال پیش می آید که این کار در درازمدت چه نفعی برای ما دارد؟

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  معرفی وبلاگ های خارجی برای لینک سازی رایگان

اگرچه با لینک خروجی به سایت دیگر امتیاز می دهیم ولی در درازمدت به خودمان داریم امتیاز می دهیم. اگر یک صفحه ای به جاهای دیگر هیچ ارتباط مفهومی نداشته باشد، مثل یک کاغذ پاره بی ارزش می ماند که چند خط مطلب در داخلش نوشته شده است ولی یک صفحه سایت با لینک های مرتبط مثل یک کتاب قدرتمند و کامل جلوه می کند. دقت کنید وقتی در آخر مطلبتان منبع مرتبط اضافه می کنید به هیچ وجه کار ترسناکی انجام نداده اید. فقط به فکر رفع نیاز کاربران بوده اید و این کار ارزشمندی محسوب می شود.

فلسفه و ویژگی لینک فالو و نوفالو

در مورد نوفالو nofollow نظرات متعددی وجود دارد که در اینجا دیدگاه رایج را بررسی کرده تا به نظر منطقی برسیم.  rel=”nofollow”به این معنی است که به ربات موتورجستجوگر که در حال بررسی صفحه سایت است می گویید این لینک را نادیده بگیر و پیگیری اش نکن.

قرار ندادن این برچسب به طور پیش فرض به ربات ها اجازه می دهد تا آن لینک را پیگیری و فالو کنند. ولی از آنجایی که یک متاتگ وجود داره که با اون متا تگ می توانند کل لینک های درون صفحه را نو فالو کنند، اینجا قضیه فرق می کند و باید کار دیگری انجام دهند.

برای حل این مشکل، ویژگی فالو یا دوفالو dofollow را قرار دادند تا بتوانند از همه لینک های درون صفحه که نوفالو شده هر لینکی را که خواستند جدا کنند و به صورت فالو در آورند.

منظور این متاتگ می باشد که موجب می شود کل لینک های صفحه نوفالو شوند و بعد شما هر لینک را که خواستید جدا کرده به آن ویژگی فالو یا دوفالو می دهید.

<html>
<head>
<title>.‎.‎.‎</title>
<META NAME=”ROBOTS” CONTENT=”NOINDEX, NOFOLLOW”>

</head>
توجه کنید که، ویژگی nofollow فقط به ربات های گوگل و روبات های صفحه وب خوان دیگر می گوید که این لینک را پیگیری نکنید، ولی اینکه گوش کنن یا نکنن به خودشان ارتباط داره. در واقع با Nofollow کردن، اعتبار سایت لینک گذارنده را تایید نمی کنیم و بررسی اعتبار آن را به خود گوگل واگذار می کنیم.

نتیجه گیری شیوه بک لینک گذاری

در این مقاله بیش از هر چیزی به گرفتن بک لینک درست ، تاثیرگذار، هوشمندانه و ارزشمند از طریق سایت هایی که از نظر محتوا و موضوعی مرتبط با سایت و کسب و کارتان می باشند، تاکید شده است. تعداد بک لینک مهم نیست مهم کیفیت بک لینک هاست. لذا اصل مهم و کلیدی بک لینگ گیری از منابع مرتبط می باشد.

اگرچه در شیوه بک لینک گذاری ، گرفتن بک لینک های فالو یا دوفالو مهم است ولی نباید از کنار بک لینکهای نوفالو به راحتی گذشت چون ضمن افزایش کلیک خوری ، موجب عادی جلوه دادن لینک سازی سایت نزد موتورهای جستجو می شوند.

نکته آخر اینکه، همانطور که به دنبال گرفتن بک لینک های با کیفیت و ارزشمند از سایت های مرتبط هستید به سایت ها و منابع همکار خود نیز لینک خروجی یا بک لینک مناسب دهید و از اینکه ممکن است از اعتبارتان کاسته شود نترسید، چون گاهی دادن لینک های خروجی موجب افزایش ارزش و اعتبار سایتتان نزد موتورهای جستجو می شود.

مطلب پیشنهادی

سایتهای سوال و جواب ​برای لینک سازی , نحوه لینک سازی در سایت های پرسش و پاسخ , بک لینک گرفتن

فهرست سایتهای سوال و جواب ​برای لینک سازی

با وجود تغییرات اساسی در الگوریتم های گوگل بک لینک هنوز تاثیرگذار است . یکی …

یک دیدگاه

  1. دیجیتال مارکتینگ و سئو

    سلام با تشکر فروان
    مطلب بسیار خوب و مفیدی گذاشتید.
    در لینک و بک لینک سازی به جای زیاده روی باید اصول سئو را حتما در نظر داشت . برای تاثیرگذاری بهتر بک لینک در رشد سایت و کسب رتبه بهتر در گوگل باید از سایت های همکار و مرتبط با محتوای سایت خود استفاده کرد. به نظرم گرفتن یک بک لینک موثر بهتر از صدها لینک سازی اسپم است.
    مطال خوب و مفیدی نوشتید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.