عادت های مانع موفقیت

هر کدام از ما عادت های رفتاری و شخصی خاصی داریم که به سبک زندگی مان بر می گردد. در این میان، عادت های مانع موفقیت و کامیابی زیادی هم وجود دارند که علیرغم تلاش زیادمان، مانند سدی جلوی پیشرفت و یا توسعه کسب وکار، و افزایش کسب درآمد ما را می گیرد. شاید برخی از این عادتها ساده و پیش پا افتاده به نظر بیایند ولی میزان تاثیرگذاریشان در درازمدت مخصوصا بر روی میزان موفقیت و کسب درآمد مخرب می باشد.

اگر به دنبال کسب موفقیت بیشتر در کسب و کار ، زندگی و یا کسب درآمد اینترنتی هستید باید این عادات مخرب و مانع را شناسایی کرده و به مرور زمان و با تمرین ، آنها را ترک کنید. البته تغییر و یا  ترک عادت سخت است ولی محال نیست ، همان طور که به مرور زمان به آن عادت کرده اید باید این عادت را کم کم ترک کنید. در این مقاله سایت پول یابی ، برخی عادت های مانع موفقیت فهرست شده اند، امیدوارم موجب ارتقای کیفیت زندگی و کسب و کارتان شود.

تعریف عادت

عادت ، هدایت خودکار رفتارهایی از هر فرد می باشد که وی با حداقل زحمت و انرژی انجامشان می دهد. به عبارتی دیگر، عادت یک برنامه و جریان عادی رفتار است که به طور منظم تکرار می شود و به صورتی ناآگاه بروز می کند. طبق تحقیقات دانشگاه دوک آمریکا، بیش از ۴۰ درصد کارهایی که انجام می دهیم ناشی از عادت می باشد.عادت ها را می توان به دو دسته تقسیم بندی کرد:

۱- عادت های غیرارادی: مانند نفس کشیدن، ضربان قلب و … واضح است که ما هیچ اراده ای در انجامشان نداریم و کمترین میزان مصرف انرژی مربوط به این دسته از عادات است.

۲- عادات ارادی: مانند پرخوری، خواب زیاد ، ورزش منظم. که البته نقش اراده در انجام این کارها روشن است. فرد چاق و پرخوری را تصور کنید که علیرغم اینکه همه از کنار سفره رفته اند ولی او همچنان مشغول خوردن است حتی طعنه دیگران که به او میگوید: سیر نشدی ؟ خسته نشدی؟ هم تاثیری در کارش ندارد.

بسیاری از عادت‌ ها مفید بوده و موجب می شوند تا راحت‌تر زندگی کنیم. عادات‌ موجب می‌شوند که بعضی از رفتارها و کارها را به آسانی انجام دهیم و حاصل یادگیری‌ها هستند. ما در طول زندگی‌ خود چیزهای بسیاری می‌آموزیم. برای مثال، یاد می‌گیریم که در محل کار خود، کار  یا رفتاری که برای انجام شغل ما ضروری است را یاد بیاموزیم.

کارهایی که بصورت خودکار انجام نمی شوند و برای انجام دادنشان انرژی و زحمت زیادی مصرف میکنیم عادت نیستند.

عادات خوب و عادات بد

انسان ها، ماشین‌های یادگیری خوبی هستند و از زمان تولد شروع به یادگیری می‌کنند. اگر نمی‌توانست خوب یاد بگیرد با مشکلات زیادی روبرو می‌شد. نمی‌توانست راه رفتن ، حرف زدن ، نوشتن و همه آن کارها و رفتارهایی را که اکنون انجام می‌دهد را یاد بگیرد.عادت‌ها هم حاصل تکرار و یادگیری عمیق انسان می باشند.

اگر انسان رفتار، گفتار و یا کاری را به‌صورتی انجام دهد که تکرار شود کم‌کم این رفتار، گفتار و یا کار به‌صورت ارادی و بدون هیچ مشقت و دردسری انجام خواهد شد. اگر کار و یا رفتاری به‌ صورت ارادی و ناخودآگاه از کسی سربزند بدون اینکه ارادی در انجام آن داشته باشد، گفته می شود که این رفتار در او به‌صورت عادت درآمده است. خوشبختانه همان‌طور که انسان می‌تواند یاد بگیرد که کاری را انجام بدهد به همان صورت هم می‌تواند آن کار را انجام ندهد.

عادت چیزی است که بر موفقیت و شکست ما بسیار اثرگذار می باشد. لذا باید سعی در ترک عادت های بد و جایگزینی آنها با عادت های خوب و جدید کنیم و یا حداقل آنها را تغییر و یا اصلاح کنیم. بدین شیوه است که می توان راه موفقیت و دست یابی به اهداف را هموار نمود.

عادت بد یک الگوی رفتاری نامطلوب است از نمونه های رایج این عادات می توان طفره رفتن و مسامحه کردن، بی قراری، زیاد خرج کردن و ناخن جویدن را نام برد. هرچه زودتر این عادات بد شناسایی شوند ، آسان تر می توان آنها را از بین برد.

برای نمونه برخی عادات بد و رفتارهای غلط و اشتباه در کسب و کار اینترنتی به عنوان موانع موفقیت در کسب درآمد اینترنتی مطرح هستند و در تجارت آنلاین جهت رسیدن به اهداف ترسیم کننده مانع ایجاد می کنند.

عادت های مانع موفقیت

منظور از موفقیت در عنوان « عادت های مانع موفقیت » این نیست که بیشتر و سخت تر کار و تلاش کنید، بلکه موفقیت بیشتر به این معنی است که هوشمندانه تر و با برنامه ریزی بهتر کارهای خود را به سرانجام برسانید. برای نیل به این هدف، بهترین راهکار این است که از کوتاه ترین زمان و با کمترین هزینه ممکن، بیشترین استفاده را ببرید و اولین قدم برای چنین هدفی ، ترک عادات های بد و اشتباه در زندگی و کسب و کار می باشد.

همه به این موضوع آگاهی کامل داریم که برخی از اشتباهاتی که هر روز آن ها را تکرار می کنیم، می توانند ما را از داشتن کار و یا زندگی پربار و پر از موفقیت و کامیابی دور کند. لذا ضروریست پیش از هرگونه تصمیم گیری، در وهله اول به تغییر و حذف این اشتباهات و عادات غلط پرداخته و سپس مسیر مناسب برای تحقق اهداف خود را پیدا کنیم.

عادت های مانع موفقیت ، موانع موفقیت ، تعریف عادت ، عادت غلط مانع موفقیت ، موفقیت در کسب و کار

برای نیل به این هدف مجموعه ای از عادات بد که می تواند موجب عقب ماندن از قافله پیشرفت و موفقیت بیشتر باشند را فهرست کرده ام. برخی از مهم ترین عادت های مانع موفقیت و کامیابی در زندگی ، کسب و کار و کسب درآمد عبارتند از:

۱- تنظیم زنگ هشدار صبحگاهی

اگر جزو افرادی هستید که وقتی صبح، ساعت موبایل و یا ساعت رومیزی زنگ می خورد آن را برای ۱۵ دقیقه دیگر تنظیم می کنند، باید بدانید که یکی از بدترین اشتباه ها را مرتکب می شوید. این کارتان نه تنها کمک نمی کند تا بیشتر بخوابید، بلکه برای سلامتی تان نیز مضر است و در درازمدت مشکلات جسمی و روانی برایتان به بار خواهد آورد.

زمانی که از خواب بیدار می شوید، غدد بدن به ترشح هورمون های بیداری می پردازند تا شما را برای یک روز کامل آماده و مهیا سازند. وقتی دوباره به خواب می روید، موجب می شوید تا این روند کند و یا مختل شده و یا از بین برود. بعلاوه، یک ربع خواب بیشتر اصلا موجب سرحال تر شدن شما نمی شود. بر اساس توصیه روانپزشکان برای بیرون کردن خستگی از بدن، انسان ها به خواب عمیق نیاز دارند و چرت زدن هایی از این نوع هیچ تاثیری ندارد.

۲- پرهیز از خواب های اضافه برای کار بیشتر

از عادت های مانع موفقیت این است که از زمان خواب کافی و لازم برای بدن و سلامتی ، کم کرده و به کار بیشتر بپردازید.« آریانا هافینگتون » نویسنده ، مفسر و مجری معروف در سخنرانی خود در زمینه «انقلاب خواب» می گوید که خواب کامل شبانه به کارائی بیشتر و موفقیت بالاتر منتهی می شود و کمک می کند تا فرد تصمیمات هوشمندانه اتخاذ کرده و ایده های بزرگ و ارزشمندی به ذهنش خطور کند.

در تحقیقات علمی هم ثابت شده که میان ناکارآمدی در محل کار و کم خوابی ها و یا بدخوابی های شبانه ارتباط مستقیم وجود دارد. لایه جلویی مغز که مسئول حل مشکلات مغز است، در اثر کم خوبی کوچک می شود. کار کردن دائمی و به صورت ۲۴ ساعته و ۷ روز در هفته موجب حواس پرتی شده و کارکرد مغز را پائین آورده و در روند طبیعی فعالیت آن اختلال شدیدی ایجاد می کند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  علاقه به کسب و کار اینترنتی

یکی از بهترین ترفندها برای داشتن خواب کافی، این است که کار خود را در ساعت مشخصی تعطیل کرده و به جسم و روح خود استراحت دهید و بعد استراحت کامل با شادابی و نشاط کامل ، شروع به کار کنید.

۳- استفاده از موبایل در رختخواب

از روش های کاربردی برای داشتن خواب کافی و باکیفیت این است که ابزارها و وسایلی که موجب بر هم خوردن و یا اختلال در خواب راحت و سنگین می شوند را به رختخواب نبرید. به طور مثال، نمایشگرهای LEDموبایل، تبلت و لپ تاپ با نورهای آبی خود موجب آسیب دیدن بینائی شده و همچنین موجب توقیف تولید ملاتونین (هورمون تنظیم کننده چرخه خواب) در مغز می شوند.

دانشمندان ثابت کرده اند، کسانی که ملاتونین پائینی دارند بسیار مستعد افسرده شدن هستند. اتاق خواب خود را از هر وسیله و ابزار الکترونیکی که موجب اختلال در خواب راحتتان می شود خالی کنید تا خوابی خوب و کافی داشته باشید.

۴- نخوردن صبحانه کامل

یکی دیگر از عادت های مانع موفقیت که امروزه در بین نسل جوان و نوجوان در حال رواج است نخوردن صبحانه کامل و یا اصلا نخوردن صبحانه است. ذهن و بدن با روش های گوناگونی با هم ارتباط دارند و برای موفقیت بیشتر ، پرانرژی و فعال بودن فقط استراحت کفایت نمی کند و باید موارد دیگری را نیز لحاظ کرد. به گفته کارشناسان جهت داشتن زندگی سالم و تغذیه مناسب ، صبحانه یکی از مهم ترین وعده های غذایی محسوب می شود.

هنگامی که از خواب بیدار می شوید، باید چندین ساعت غذا نخوردن خود را جبران کنید. واژه انگلیسی breakfast  نیز به مفهوم «باز کردن روزه» می باشد. اولین وعده غذایی ، به آغاز روند سوخت و ساز بدن و تنظیم قند خون کمک می کند، بنابراین با صرف صبحانه می توانید در تمام طول روز تمرکز و کارایی بیشتر و بهتری داشته باشید.

زمانی که میزان قند خون کاهش می یابد، تمرکز کردن روی موضوعات گوناگون سخت تر شده و احساس خستگی و آسیب پذیری بیشتری خواهید داشت و کم صبرتر خواهید شد. توجه کنید که برای صبحانه غذاهای مناسبی انتخاب کنید. به طور مثال، غذاهای حاوی کربوهیدرات، موجب افزایش قند خون می شود و خوراکی هایی که فیبر بالایی دارند همانند میوه ها و دانه های خوراکی موجب ثبات قند خون می شوند.

برای موفقیت و داشتن یک روز پر انرژی و پرنشاط حتما به صبحانه و به ویژه کیفیت آن توجه خاص و ویژه داشته باشید.

۵- خودداری از انجام کارهای سخت در آغاز روز

یک رسم نانوشته و اعتقاد عجیب قدیمی وجود دارد که چون بدن آمادگی لازم را در اول صبح ندارد نباید کارهای سخت را در اول روز انجام داد. به همین دلیل بسیاری از مردم کارهای آسان و سبک را در ابتدای روز انجام می دهند و مسئولیت های سنگین تر و دشوارتر را برای ساعات پایانی کار و یا روز می گذارند.

این یک عادت اشتباه و طرز فکر نادرست است و موجب می شود که در آخر هم نتوانید هیچ کدام از کارهای خود را به درستی انجام دهید. محققان ثابت کرده اند، کسانی که کارهای سخت تر را در ساعات ابتدائی روز انجام می دهند، با موفقیت بیشتری می توانند وظایفشان را به انجام برسانند. در آغاز روز بدن از نظر جسمی و ذهنی آمادگی انجام کارهای دشوار را دارد و با گذشت زمان از این میزان توانایی بالا ، در طول روز کاسته می شود، چون مغز و بدن خسته می شود.

۶- بررسی دایم ایمیل در طول روز

دسترسی دائم به اینترنت در طول روز این اشکال و ایراد را دارد که ایمیل و پیغام های دریافتی خود را مرتب چک می کنید و آنها را می خوانید. متاسفانه هر بار که این کار را انجام می دهید، دست کم یک ربع از ساعت کاری خود را از دست می دهید.

البته علاوه بر تلف شدن وقت در ساعات کاری، چک کردن مداوم نامه های دریافتی موجب حواس پرتی و گیج شدن افراد در سر کار خواهد شد. به جای این کار، موبایل خود را بی صدا کرده و تب ایمیل هایتان را ببندید، در عوض یکی دو ساعت دقیق ، کامل و عمیق کار کنید. به جز در مواقع ضروری نیازی نیست مرتب ایمیل خود را چک کنید این کار را در اوقات بیکاری و یا شب انجام دهید.

۷- خوردن نهار ناسالم

طبیعی است برای اینکه انرژی کافی و لازم برای تمام روز جهت کار و فعالیت مناسب داشته باشید، باید غذاهای سالم و مقوی مورد نیاز بدنتان میل کنید. غذاهای چرب که قند بالایی دارند موجب می شوند تا خواب آلوده شده و فقط تا ۳ بعدازظهر انرژی داشته باشید. در عوض، غذاهای حاوی پروتئین، سبزیجات و یا خوراکی هایی که شامل چربی های مفید هستند را صرف کنید.

از خوردن غذاهای آماده، کنسروی و به ویژه فست فودی برای نهار پرهیز کنید اگر سلامتی خودتان مهم است هنگام گذاشتن غذا داخل بشقاب خودتان دقت زیادی داشته باشید.

۸- عدم رعایت رفتارهای اخلاقی

یکی از عادت های مانع موفقیت ، عدم پایبندی به قوانین و یا اصول اخلاقی ترسیم شده می باشد. شاید یکی از دشوارترین بخش های تعیین و اجرای عادات جدید این است که خودمان را گول نزنیم و به اصول اخلاقی و قوانینی که برای خودمان وضع کرده ایم، پایبند باشیم.

اینکه مثلا بعد از یک هفته صرفه جوئی یا رعایت رژیم غذایی خودمان را شایسته ولخرجی یا صرف غذاهای گران ، پر حجم و ناسالم بدانیم، در واقع نوعی بر هم زدن قوانین و تقلب است و موجب می شود به هدف خود در راستای دستیابی به زندگی بهتر و سالم تر نرسیم.

به جای فکر کردن به اینکه همیشه در حال سخت کوشی و تلاش هستم و محدودیت های زیادی برای خودم درست می کنم، به این فکر کنید که با این روند می توانید پیشرفت کرده، پول بیشتری پس اندازه کرده و کارهای جدیدی انجام دهید. به بخش خوب ماجرا و کسب درآمد بالا نگاه کنید.

۹- نداشتن برنامه ریزی و عدم رعایت اولویت کاری

برخی از افراد تصور می کنند برای رسیدن به موفقیت، باید اهداف متعددی در سر داشته باشند که اگر یکی از آن ها با مشکل مواجه شد، بتوانند گزینه های دیگری را جایگزین کنند. اما این روش نتیجه خوبی به همراه ندارد و محکوم به شکست خواهد بود.

وارن بافت سرمایه گذار ، اقتصاد دادن و یکی از ثروتمندان جهان، ایده نابی برای این موضوع دارد. یک روز او متوجه می شود که خلبان شخصی او نتوانسته به اهداف خود در زندگی دست پیدا کند، بنابراین بافت از او خواسته تا ۲۵ موردی که دوست دارد پیش از مرگ به آن ها برسد را یادداشت کند. سپس بدون اینکه به وی راه مشخصی را نشان دهد، از او خواسته تا ۵ آیتم از مهم ترین خواسته هایش را مشخص کرده و بقیه را کنار بگذارد.

با این اقدام و توصیه وارن بافت، هر کسی می تواند در مسیر مشخص و معینی حرکت کرده و موفقیت های بیشتری را برای خود رقم بزند.

۱۰- تنبلی و تحرک جسمی نداشتن

یکی دیگر از عادت های مانع موفقیت ، سستی ، تنبلی و کم تحرکتی می باشد. نیلوفر مرچانت، مشاور تجارت و نویسنده کتاب مشهور «چگونه: ساخت راهکارهای تجاری از طریق استراتژی گروهی»، در بخشی از راهکارهای پیشنهادی خود، برگزاری جلسه کاری در حال راه رفتن را برای توسعه بهتر شرکت ها پیشنهاد کرده است. چون اعتقاد دارد، تنفس هوای تازه و صحبت کردن در فضای باز، نسبت به نشستن در اتاق کنفرانس و نوشیدن قهوه تاثیر بسیار بهتری دارد و به اتخاذ تصمیمات درست تر و بیان ایده های ناب تر منجر می شود.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  اقدام برای شروع کسب درآمد

بی تحرکی به مرور زمان تنبلی مزمن را به همراه داشته و این عدم تحرک جسمی در نهایت به بیماری ، کاهش راندمان کاری و چه بسا تنبلی ذهنی منجر شود. برای داشتن تفکر خلاق در کسب درآمد و کسب و کار باید پر جنب و جوش و سرحال بود.

۱۱- انجام چندین کار همزمان

در حالی که بسیاری از مردم تصور می کنند که در انجام چند کار همزمان بهترین هستند، اما تحقیقات علمی ثابت کرده که فقط ۲ درصد از جامعه چنین قابلیتی را دارند. بنابراین، انجام چند کار به طور همزمان برای بقیه مردم یک عادت بد محسوب شده و موجب می شود تا تمرکز کمتری روی مسئولیت هایشان داشته و کارائی ضعیف تری نیز داشته باشند.

تمرکز بر روی یک کار علاوه بر اینکه میزان دقت و کارایی را بالا می برد به میزان مهارت و تخصص در آن زمینه عمق و غنای بیشتری می بخشد.

۱۲- ورزش نکردن

فکر نکنم امروزه کسی به اهمیت و تاثیر ورزش در سلامتی و شادابی جسم و روح تردیدی داشته باشد. تحقیقات علمی ثابت کرده که ورزش های صبحگاهی و عصرگاهی موجب افزایش میزان و کیفیت خواب افراد می شود. بر اساس یک آزمایش علمی، مشخص شده که یک ساعت ورزش کردن، تا ۴۵ دقیقه خواب را بیشتر می کند. این خواب، کیفیت بالاتری هم دارد و در نتیجه، در طول روز انرژی و کارائی زیادی خواهید داشت.

انجام تمرینات ورزشی به طور مداوم موجب می شود حافظه بهتر، استرس کمتر، روحیه بهتر، موفقیت بیشتر و بدن سالم تری داشته باشید.

۱۳- گشت و گذار بدون هدف در سایت ها

از آنجایی که همه ما تقریبا به طور دائمی به اینترنت دسترسی داریم، وقتی فکری به ذهنمان خطور می کند و یا سوالی برایمان پیش می آید، خیلی سریع در اینترنت آن را جستجو می کنیم. پیشنهاد کارشناسان زندگی سالم این است که این افکار و سوالات را روی یک کاغذ بنویسید و وقتی کاری برای انجام ندارید، به دنبال پاسخ آنها بگردید.

این گشت و گذار بی هدف در اینترنت علاوه بر تنبلی مغز و فشار به چشم ، بسیاری از اوقات ارزشمندمان را که مفید برای توسعه کسب و کار و یا افزایش کسب درآمد است را هدر می دهد. یاد بگیریم که هدفمند و با برنامه از اینترنت و با قصد رفع نیازاستفاده کنیم.

۱۴- افراط در برنامه ریزی

بسیاری از افراد منظم که به دنبال موفقیت و پیشرفت هستند، برای افزایش کارائی خود برای هر ساعت زندگی شان برنامه ریزی دقیق و حساب شده دارند. اما متاسفانه همه بخش های زندگی روی برنامه پیش نمی رود و اتفاق های ناخواسته همیشه در کمین انسان هستند. چیزی را که امکان پیش بینی اش غیر ممکن است همیشه وجود دارد و چه بسا که اتفاق می افتد.

بهترین کار این است که فقط برای ۵ یا ۶ ساعت از زندگی خود برنامه ریزی داشته باشید و بقیه آن را آزاد بگذارید که دستتان برای انجام کارهای متفرقه باز باشد. گاهی لازم است فارغ از همه برنامه ریزی ها ، راحت و رها از زندگی لذت ببرید.

۱۵- نداشتن برنامه و هدف خاص

برای موفقیت بیشتر ، بهتر است در اولین قدم تعیین کنید که نتیجه نهایی قرار است چه باشد و سپس برای دستیابی به آن، برای خود قدم های کوچک، ولی استوار و حساب شده، مشخص کرده تا به آن هدف نهایی برسید. با این اقدام، در میانه مسیر می توانید عملکرد خود را بررسی و ارزیابی کرده و ببینید که آیا واقعا در راه صحیح قرار دارید یا خیر؟ و در صورت لزوم، مسیر برنامه ریزی را تغییر دهید تا به بهترین و مناسب ترین نتیجه برسید.

۱۶- گرفتن اطلاعات و شرکت در جلسات زیاد

هیچ چیز به اندازه برگزاری جلسات کاری غیرضروری نمی تواند به بازدهی بالا و موفقیت بیشتر صدمه وارد کند. در دنیای کنونی که انواع ویدئوچت، مسنجرها و اپ های پیام رسان وجود دارند، بهتر این است که جلسه های کاری فقط برای مسائل ضروری و معرفی محصولات جدید برگزار شود، نه اتفاق های ساده و روزمره. خیلی از افراد انرژی و وقتشان در این جلسات بی ثمر به هدر می رود.

بابی هریس، بنیانگذار کمپانی BlueGrace Logistics در این رابطه گفته است، مردم جلسه کاری را خیلی قبول ندارند، مگر اینکه فرد برگزار کننده دستور جلسه برنامه ریزی شده داشته باشد و تعیین کند که به چه میزان زمان نیاز دارد. تازه پس از اعلام زمان هم، هریس پیشنهادش این است که نصف زمان درخواستی برای برگزاری جلسه را به فرد متقاضی بدهند.

۱۷- ایده آل گرا بودن

بر اساس اظهارات نویسنده کتاب  Alain de Botton، فارغ از تنبلی، ریشه طفره رفتن از کار، ترس از این است که نتوانید آن را به درستی انجام دهید. وی بیان داشته که: «ما فقط زمانی کار را آغاز می کنیم که ترس از انجام ندادن کارها بر ترس بر درست انجام ندادن وظایف غلبه کند و این مساله کمی زمان گیر خواهد بود.» یکی از بهترین راهکارهای مقابله با طفره رفتن و تنبلی این است که از ایده آل گرایی دست برداشته و به جای جزئیات ، روی کلیت امور تکیه کنید.

همه کارها و فعالیت ها امکان ندارد به صورت کامل و ایده آل به نتیجه و موفقیت برسد اگرچه تلاش در آن مسیر ارزشمند و ستودنی است ولی باید واقعیت گرا بود، ناکامی و شکست هم جزیی از کسب و کار و شروع کسب درآمد می باشد، لذا موفقیت در کسب درآمد و یا شکست در کسب و کار امری بدیهی می باشد که ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد.

سخن پایانی عادت های مانع موفقیت

اگر نگاهی به مجموعه هفده گانه عادت های مانع موفقیت بیندازید بسیاری از آنها به نظر کم اهمیت و یا بی اهمیت جلوه می کنند در حالی که در مسیر موفقیت ، کسب و کار و حتی کسب درآمد اینترنتی و واقعی مانند سد عمل می کنند و نتیجه دلخواه حاصل نمی شود. هر عادتی که مانع موفقیت است را همان طور که عادت کردیم می توانیم تغییر و یا اصلاح کنیم .

البته تغییر و اصلاح عادت ها به مرور امکان پذیر است و نمی توان یک شبه و سریع رهایشان کرد. گاهی وسواس داشتن برای انجام امور و اینکه آن کار را به بهترین شکل ممکن انجام داد هم به عنوان یکی از موانع موفقیت در کسب درآمد مطرح است. افراد زیادی به دلیل افراط در این کار از آن طرف بام به زمین افتادند.

نکته آخر عادت های مانع موفقیت این است که انسان هر چیزی را به مرور یاد می گیرد و می تواند آن را اصلاح و یا جایگزین کند اگر قصد موفقیت در کسب و کار و زندگی دارید باید عاداتی که شما را از حرکت رو به جلو باز می دارد را ترک کنید . به قول وارن بافت ، زنجیره‌ عادت‌ها آنقدر سبک هستند که حس نمی‌شوند تا جایی که آنقدرسنگین می‌شوند که می‌شکنند. پس قبل از آنکه خیلی سنگین شوند ، باید ترکشان کنید.

مطلب پیشنهادی

ویژگی افراد پولدار موفق ، عادت افراد ثروتمند ، رمز موفقیت ، راه ثروتمند شدن

ویژگی افراد پولدار موفق

به قول رابرت کیوساکی اگر نتوانید قاطعانه تصمیم بگیرید، آن‌وقت هرگز پول درآوردن را یاد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.