مدیریت موثر سایت کسب درآمد

دانستن و آگاهی از مدیریت موثر سایت کسب درآمد اینترنتی برای پیشرفت مدام حائز اهمیت است. عده ای تصور می کنند که با اطلاعات فنی و نرم افزاری کلید موفقیت و رشد سایت را در دست داشته و موارد دیگر زیاد اهمیت ندارند. البته سیستم نرم افزاری خوب و مناسب تاثیر گذار است ولی عوامل یا منابع انسانی فعال در سایت هم فوق العاده مهم هستند و غفلت از آنها تبعات منفی به همراه دارد.

تصور عمومی وجود دارد که چون سایت ، کامپیوتر ، لپ تاپ و… سیستم دیجیتالی هستند پس موفقیت به اینها بستگی دارد در حالی که شیوه مدیریت و مجموعه اقدامات فردی و گروهی تاثیر زیادی در موفقیت یک سایت دارند. در سایت پول یابی قصد داریم تا خصوصیات و ویژگی های یک مدیر موفق در اداره و رشد سایت را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

می توانید برای اطلاعات بیشتر به مقاله ( مدیریت شخصی در کسب درآمد ) مراجعه کنید.

مدیریت موثر سایت کسب درآمد

این تصور که فقط با تکنولوژی مدرن و به روز می توان یک سایت موفق در زمینه کسب درآمد داشت اشتباه محض است البته تاثیرگذار است ولی تمام قضیه نیست . این استدلال درست مثل این است که یک ماشین آخرین سیستم بنز یا بی ام و را به فردی ناشی بدهیم و انتظار داشته باشیم ما را مقصد رسانده و با جایی تصادف نکند و یا به دیوار نکوبد.

در مقابل یک راننده ماهر و متخصص چه بسا که با یک ماشین قدیمی ما را به منزل برساند پس تخصص مدیر و مهارت او در پیشبرد اهداف یک سایت کسب درآمد بسیار مهم است. مدیریت موثر برای سایت علاوه بر توجه به رفع مشکلات نرم افزاری ، برای رفع موانع محتوایی هم تلاش می کند و سعی می کند تا سطح دانش و آگاهی اطلاعاتی خود را از نظر محتوا هم افزایش دهد.

مدیریت موثر سایت کسب درآمد ، مدیر موفق ، مدیریت کسب درامد اینترنتی
مدیر موفق علاوه بر توجه به مسائل فنی و به روز سایت ، دارای استراتژی بوده و طبق برنامه ترسیم شده ، برای اجرای ایده هایش، سخت کار می کند.

بر این اساس شیوه مدیریت موثر سایت کسب درآمد با ملاک ها و معیارهایی سنجیده می شود و مدیر موفق باید این معیارها و را در خود داشته و یا پرورش دهد. مهم ترین خصوصیات یک مدیر موفق سایت عبارتند از:

۱- تعامل مستمر با کاربران سایت

یکی از مهم ترین دغدغه های مدیران سایت ها به ویژه مدیران دارای کسب درآمد و فروشگاه، پشتیبانی و پاسخ گویی به درخواست و سوالات کاربران است. پشتیبانی سایت در واقع روابط عمومی و حلقه ارتباطی بین مدیر و کاربران است و هر گونه خللی در این موضوع، به میزان زیادی به کسب درآمد سایت لطمه وارد می کند.

مدیر سایت نباید به بهانه خجالت کشیدن ، کلاس گذاشتن ، بی حوصله بودن ، فرصت نداشتن و… با مخاطبان خود ارتباط نداشته باشد . مدیری موفق است که گوش شنوا برای شنیدن درخواست ، نیاز ، مشکل و نظرات کاربران داشته باشد و همواره با سعه صدر جوابگو باشد . این کار علاوه بر افزایش کسب درآمد ، موجب ایجاد وفاداری بین کاربران نسبت به سایت هم می شود.

۲- عدم وابستگی و تعصب نسبت به فناوری

مدیر موفق نباید نسبت به استفاده و یا عدم استفاده از یک نرم افزار ، فناوری ، فایل ، گرافیک و… سایت تعصب داشته باشد و بخواهد هر آنچه را که خودش می پسندد در سایت قرار دهد . مهم خواسته و علایق شخصی او نیست چون سایت برای کاربران و با هدف رضایت آنها طراحی و راه اندازی می شود باید بر طبق خواسته و نیاز آنها طراحی شود.

گاهی مشاهده می شود که برخی مدیران نسبت به وجود فلان فایل ، آبجکت ، تکنیک و… تعصب دارند و علیرغم ناخشنودی کاربران باز اصرار بر استفاده از این موارد دارند این عمل کسب و کارشان را با مشکل مواجه خواهد. مدیر موفق باید از همه پلتفرم ها خودش را رها کند و اجرای ایده و برنامه خود را وابسته به فلان تکنیک و نرم افزارها و.. نکند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  آموزش کسب درآمد با اپلیکیشن موبایل

۴- داشتن انگیزه برای کسب درآمد

وجود یک مدیر بی انگیزه و یا مجموعه افراد بی انگیزه در یک سایت ، مثل یک سم کشنده و مانع بزرگ در رشد می باشد. اگر مدیریت سایت را خودتان به عهده دارید از خودتان بپیرسید هدفتان از راه اندازی سایت و کسب درآمد چیست؟ چه برنامه کوتاه مدت، میان مدت و درازمدتی برای موفقیت دارید ؟ راه اندازی سایت چه فایده ای برای کسب و کار و زندگیتان دارد؟

اگر مدیری را برای سایت خودتان انتخاب کرده اید تحقیق کنید که حتما متخصص و دارای انگیزه باشد و برای افزایش انگیزه ، درصدی از سود سایت را به او اختصاص دهید تا تلاشش را بیشتر کند. فقط داشتن مهارت فنی و امنیت سایت کافی نیست باید بتواند با شور و اشتیاق فراوان ایده ها را اجرایی کند و در صورت شکست های احتمالی، ناامید نشود.

۴- تولید کننده محتوا باشد

مدیر سایتی که در نوشتن مهارت نداشته و نتواند تولید محتوا کند نباید انتظار پیشرفت داشته باشد البته برخی با استخدام نویسنده و افرادی که تبحر در تولید محتوا دارند این نقص را رفع می کنند و این خوب است. ولی مدیری که خود تولید محتوا را به عهده دارد باید حداقل بتواند کالا و محصول فروشگاه خود را معرفی کند و یا یک مقاله جدید در سایت قرار دهد.

کپی کاری ، تقلید و دزدی از مطالب دیگران نتیجه عکس دارد الان کاربران اینترنتی و نیز موتورهای جستجو به خوبی به اهمیت تولید محتوا در یک سایت واقف هستند و سایت تولید کننده محتوا و کپی کار را به راحتی تشخیص می دهند. لازم است مدیر سایت کمی خلاقیت به خرج دهد و خود اقدام به تولید محتوا کند . درآغاز شاید کمی سخت باشد ولی به مرور رشد خواهد کرد و کیفیت کار بالا می رود.

یکی از مهمترین فاکتورهای مهم موفقیت در اینترنت و رشد سایت ، تولید محتوای اصلی، تخصصی و کاملا جدید است . در تاثیرگذاری این قانون برای رشد سایت هیچ شکی نکنید.

۵- آشنایی با اصول اولیه تبلیغ و بازاریابی

یک مدیر فعال در دنیای اینترنت باید به اصول اولیه بازاریابی اینترنتی و شیوه های تبلیغات آنلاین آشنا باشد تا بتواند از این فنون در کسب درآمد بیشتر بهره ببرد . البته نیاز نیست متخصص این امور باشد ولی در حدی که بتواند مشکلات و موانع کاری خود را رفع کند مفید است. دلیل یادگیری علاوه بر افزایش کسب درآمد، عقب نماندن از رقبا در مسیر حرکت به رو به جلو می باشد.

با کمی جستجو در گوگل و مشاهده میزان رقابت و پیشرفت همکاران و نیز مطالعه مقالات می توانید سطح اطلاعات و دانش خود را افزایش دهید. برای رشد باید با چشمان باز و افزایش آگاهی حرکت کرد.

 6- اختصاص وقت کافی به سایت و کسب و کار

این تصور اشتباهی می باشد که با نصب چند نرم افزار و برنامه مدیریت محتوا ، سایت خود به خود رشد می کند چون همین کارها را سایر رقبا هم انجام می دهند و چه بسا که بهتر و جدیدترش را نصب کنند. برای موفقیت باید انرژی و وقت کافی گذاشت ساعتها تلاش کرد و علاوه بر تولید محتوا ، باید تمام جوانب کار را در نظر داشت و دائم تحقیق کرد.

همواره از خود بپرسد: چه راههایی برای کسب درآمد بیشتر از اینترنت وجود دارد ؟ آیا کاربران از شیوه تولید محتوا و یا محصولات فروشگاه راضی هستند ؟ چه کار خاصی لازم است برای سایت انجام شود تا میزان فروش بیشتر شود ؟ خلاصه آنکه باید بر روی افزایش کیفیت و ارتقای سایت در همه زمینه ها وقت گذاشت و نواقص را سریع رفع کرد.

۷-  داشتن برنامه درازمدت برای توسعه سایت

مدیر یک سایت نباید دید کوتاه مدت داشته باشد و باید برنامه ریزی درازمدت مدنظرش باشد. همواره باید نسبت به توسعه سایت که در واقع توسعه کسب و کار اینترنتی اش می باشد توجه خاص داشته باشد. حتی تولید بهترین محتواها و مطالب هم اگر سایت به روز نباشد تاثیر زیادی در رشدش نخواهد داشت . علاوه بر توسعه فنی به زیباسازی و تغییرات کاربرپسند در سایت توجه کند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  دو اصل مهم موفقیت در کسب و کار اینترنتی

لذا توسعه فنی ، ظاهری و گرافیکی ، و همچنین ارتقای منظم محتویات سایت و محصولات و ارائه بهتر و متمایز از دیگران همیشه باید سرلوحه کار و فعالیت هایش باشد..

۸- بررسی رقبای کسب و کار اینترنتی

کسی موفق است که علاوه بر توجه به رشد و ارائه کیفیت بالا خدمات، رقبای کاری خود را هم زیر نظر داشته تا از آنان عقب نماند. امکان ندارد کسب و کاری موفق و پردرآمد باشد و دارای رقیب نباشد . ضمن احترام به کار رقبا ، باید همواره وضع کسب و کار خود را با رقبا مقایسه کند تا همیشه چند قدم از آنها جلوتر باشد.

اگر مدیر سایت حواسش به رقبا نباشد چه بسا از او پیشی گرفته و او را جا بگذارند. لذا به پیشرفت های کوتاه مدت مغرور نشده و مرتب برنامه های رقبا را تجزیه و تحلیل کند.

۹- در کنار تولید ، مصرف کننده خوبی هم باشد

معمولا همیشه توصیه می کنند تا می توانید تولید کنید چه در زمینه محتوا ، چه در زمینه صنعت ، تکنولوژی و… ولی نمی دانند که باید مصرف کننده و بهره بردار خوبی هم باشیم. سایت در واقع یک مرکز و کارگاه تولید اطلاعات و مهارت است و برای موفقیت باید قاعده بازی را کامل رعایت کنید. کسی که نویسنده توانایی است در طول سالیان متمادی هزاران کتاب خوانده تا دایره معلوماتش افزایش یابد ف در واقع، ابتدا مصرف کننده بود و الان تولید کننده یا نویسنده است.

کسی که می خواهد در زمینه موسیقی فعالیت کند باید صدها و هزاران موزیک گوش کند تا سطح معلومات یا آرشیو ذهنی اش انباشته شود کسب و کار اینترنتی هم اینگونه است. مدیر موفق سایت باید شیوه خرید اینترنتی را آموخته و خودش بارها و بارها خرید آنلاین کرده باشد و یا کالای پدیدآورندگان موفق در اینترنت را مصرف کرده باشد تا راز موفقیت و کسب درآمد بالا را بچشد و با تمام وجود حس کند.

مدیری که بخواهد فروشگاه ایجاد کند و فقط فروش داشته و چیزی و یا کالایی از جایی نخرد نباید توقع داشته باشد دیگران از وی خریدی انجام دهند؟ از دستاوردهای دیگران بخرید و با افزایش سطح دانش و آگاهی ، محصولاتی جدید تولید و به دیگران بفروشید

سخن پایانی مدیریت موفق سایت کسب درآمد

افراد زیادی هستند که سایت و فروشگاه ایجاد می کنند، اینها نه تنها در کسب و کارشان موفق نیستند که بعد از مدتی باید آنچه را که ایجاد کردند با ضرر جمع کنند. برخی از امور و قواعد موفقیت مثل همین مدیریت موثر سایت کسب درآمد ، در نگاه اول ساده و پیش افتاده به نظر می رسند ولی تاثیر شگرفی در پیشرفت سایت و فروشگاه دارد . افرادی موفق هستند که خود و سایت خود را از همه نظر به روز داشته و همواره در حال یادگیری باشند.

مدیرانی که ضمن تجهیز خود به اطلاعات روز، رقبای خود را زیر نظر دارند و در رقابتی شرافتمندانه تلاش می کنند تا بهترین و متمایزترین باشند . هرگز وقت خود را بیهوده تلف نمی کنند و تمام انرژی و توان خود را صرف پیشرفت سایت می کنند و اگر نیاز باشد از افراد خبره و کاردان مشاوره می گیرند. اینترنت هر روز در حال رشد و پیشرفت است و مدیر سایتی موفق است که همگام و همراه با این پیشرفت خودش هم رشد و ترقی کند.

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.