مراحل راه اندازی سایت

یادگیری مراحل راه اندازی سایت اینترنتی از این نظر دارای اهمیت است که وب سایت امروزه به عنوان یک ابزار مهم و تاثیرگذار در کسب درآمد اینترنتی نقش ایفا می کند . اگرچه می توان از طریق شبکه های اجتماعی و پیام رسان های موبایلی مثل اینستاگرام ، توئیتر ، فیسبوک ، تلگرام و حتی وبلاگ ، کسب درآمد از اینترنت داشت ولی هیچ کدام اثرگذاری و کارایی وب سایت را برای کسب و کارها ندارد.

وب سایت به کسب و کارهای اینترنتی ، برندهای تجاری و موسسات مالی ، ارزش و اعتبار داده و در نگاه کاربران اینترنتی ، آنها را دارای هویت و شناسنامه نشان می دهد. یقینا افراد زیادی هستند که علاقه دارند وبسایت راه اندازی کنند و از این طریق کسب درآمد آنلاین را تجربه کنند. در این مقاله سایت پول یابی مراحل راه اندازی سایت اینترنتی به صورت ساده و راحت و با کمترین هزینه ممکن آموزش داده می شود، امیدوارم مورد استفاده قرار گیرد.

اهمیت کسب و کار اینترنتی

با رشد اینترنت، کسب و کارهای اینترنتی در حوزه های مختلف فعالیت خود را شروع کرده اند و موفقیت های بسیاری را هم کسب کرده اند. آیا پشت همه این کسب و کار های اینترنتی موفق، آدم های عجیب و غریبی با سرمایه های میلیاردی وجود دارند؟ جواب مسلما منفی است. چون تمام کسب و کارهایی که اکنون به غول های اینترنتی تبدیل شده اند از همان شروع کار با سرمایه های اندک و بسیار محدود، کارشان را شروع کرده اند.

بعضی ها با این باور که برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی حتما احتیاج به سرمایه گذاری زیاد است ، هیچ وقت نمی توانند کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنند. بعضی ها شاید ایده های خیلی خوبی هم داشته باشند ولی با ترسی که از اقدام به شروع کسب و کار اینترنتی دارند هیچ وقت ایده هاشون عملی نخواهد شد.

بعضی ها هم هستند که فکر می کنند برای شروع کسب و کار اینترنتی حتما نیاز به دفتر کار و اخذ مجوزهای مختلف است. در صورتی که کسب و کارهایی هستند که با وجود درآمدهای زیاد در ماه و سال ، هنوز در خانه به کار خود ادامه می دهند و مجوزی برای این کار ندارند.

در کشور ایران کسانی هستند که از طریق کسب و کار اینترنتی به درآمد های میلیاردی در سال رسیده اند. تنها راز موفقیت این افراد به نظرم شناخت بازار هدف و تلاش و جدیت در کار بوده است. این افراد موفق ، روی خدمات و یا محصولی که نیاز بسیاری از افراد است، دست گذاشته اند و در آن زمینه فعالیت می کنند. نیاز مردم را به خوبی شناسایی کرده اند و روی یک حوزه به صورت تخصصی کار متمرکز شدند. بسیاری از آن ها در حوزه کاری خود جزو اولین افرادی بودند که کسب و کار اینترنتی راه اندازی کرده اند.

مراحل راه اندازی سایت ، مراحل ساخت سایت ، مراحل راه اندازی فروشگاه ، مراحل راه اندازی کسب و کار اینترنتی

مراحل راه اندازی سایت اینترنتی

بعد از تعیین حوزه کاری و مشخص کردن اینکه کسب و کار اینترنتی در چه زمینه ای است ؟ و چه هدفی دارد ؟ باید وب سایت خود را راه اندازی کنید. بعضی از افراد فکر می کنند برای طراحی و راه اندازی سایت باید هزینه های زیادی را پرداخت کنند در صورتی که خیلی راحت با سیستم های سایت سازی که رایگان هستند مثل وردپرس ، می توانند سایت خود را راه اندازی و به شکلی که دوست دارند، طراحی کنند.

بعد از طراحی سایت باید خدمات و محصولاتی که دارید را در سایت قرار دهید و به فروش برسانید. برای راه اندازی یک سایت اینترنتی نیاز به هاست ، دامین و یک سیستم مدیریت محتوا دارید که هزینه چندانی ندارد و راه اندازی آن بسیار راحت و ساده می باشد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد اینترنتی با رفع مشکلات مردم

با این مقدمه ، مراحل راه اندازی سایت اینترنتی جهت رسیدن به کسب درآمد اینترنتی عبارتند از:

۱- خرید هاست

هاست به معنی میزبان است. یعنی جایی که اطلاعات وب سایت شما روی آن قرار دارد. هر سایت اینترنتی به یک هاست یا میزبان برای نگه داری فایل ها و محتواهایش نیاز دارد. اگر بخواهم خیلی ساده بگویم، هاست مثل یک هارد کامپیوتر عمل می کند و برای اینکه همیشه سایت شما در اینترنت در دسترس مخاطبانتان باشد باید همیشه روشن باشد.

شرکت های زیادی هستند که میزبانی سایت های اینترنتی را بر عهده دارند و شما باید یکی از بهترین هاستینگ های ایرانی و یا خارجی را انتخاب کنید و هاست خود را از آن ها خریداری کنید. هاست ها به دو صورت : ۱- هاست ویندوز و ۲- هاست لینوکس می باشد.

هاست ویندوز امروزه کمتر کارایی دارد و بیشتر سایت ها روی هاست لینوکس نصب شده اند. اگر از هاست هایی که در داخل ایران میزبانی می شوند، یعنی سرورهایش داخل ایران قرار دارند استفاده کنید، بهتر است. چون سرعت بارگذاری سایت شما برای کاربران ایرانی خیلی بالاتر می رود. ولی این را هم بدانید که همیشه هاست هایی که در داخل ایران میزبانی می شوند گران تر از هاست هایی است که در خارج از کشور هستند.

در انتخاب هاست ، سابقه شرکت ، کیفیت ، کارایی و به ویژه پشتیبانی هاستینگ را مدنظر بگیرید تا در ادامه کسب و کارتان دچار مشکل نشود.

۲- دامین

برخی می گویند اول دامنه یا اسم سایت را انتخاب و ثبت کنید و بعد به دنبال هاست باشید و برخی عقیده مخالف آن نظر دارند. در هر حال فرق زیادی از نظر تقدم ندارند. بعد از خرید هاست باید دامین سایت که همان آدرس سایت می باشد را خریداری کنید که البته همزمان با خرید هاست می توانید این کار را انجام دهید. یعنی شرکت هایی که هاست ارائه می دهند بیشترشان دامین هم ارائه می دهند.

بهتر است دامین را در سایت های ثبت دامین انجام دهید تا در آینده از مشکلات احتمالی مثل سرقت دامنه سایت خودداری شود. ممکن است بین شما با هاستینگ اختلافی به وجود آید و یا مشکلی پیش بیاید و دامنه شما را ضبط کند برای پیشگیری از حوادث احتمالی دامنه را در جای دیگر ثبت کنید.

دامین ها پسوندهای مختلفی دارند که پرکاربردترین آنها .com .net .biz .org .ir هستند. دامین های جدیدی هم آمده اند که می توانید آن ها را هم برای سایت خود ثبت کنید مثل: .site .marketing .picture و بسیار موارد دیگر.

بعد از خرید هاست و دامین برای وب سایت خود باید وارد پنل خود شوید و فایل های خود را آپلود کنید.

۳- سیستم مدیریت محتوا (CMS)

در ادامه بررسی و بیان مراحل راه اندازی سایت اینترنتی ، در مرحله سوم، انتخاب سیستم مدیریت محتوا است. سیستم های مدیریت محتوا یا CMS در حقیقت سایت سازهایی هستند که برای راحتی کار باید از آن ها استفاده کنید. از طریق سایت ساز می توانید سایت خود را به راحتی توسط المان های آماده ای که در اختیارتان قرار می دهند طراحی کنید. سایت سازهای تجاری وجود دارند که توسط شرکت های ایرانی طراحی شده اند که می توانید از آن ها استفاده کنید ولی قیمت های بسیار بالایی دارند. سایت سازهای ایرانی رایگان هم مثل جوملا وجود دارد که می توانید از این هم استفاده کنید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  چهار گام راه اندازی کسب درآمد اینترنتی

سایت سازهای خارجی هم مثل وردپرس و دروپال وجود دارند که جدا از اینکه کاملا رایگان هستند بسیار هم قدرتمند و با امنیت بالا می باشند. پیشنهاد می شود که حتما از این سایت سازها برای راه اندازی سایت خودتان استفاده کنید.

توسط سایت ساز معروف و محبوب وردپرس می توانید کارهای بسیاری برای سایت خود انجام دهید. مثل طراحی صفحات داخلی، طراحی بلوک ها، طراحی سفارشی چیدمان سایت، ایجاد دسته بندی ، فهرست و مطالب و هر کاری که مد نظرتان است انجام دهید. انتخاب وردپرس بهترین گزینه می باشد که رایگان و بدون هزینه هم می باشد.

برای موفقیت بیشتر در راه اندازی سایت، باید کمی با راههای بهبود طراحی سایت هم آشنا شد.

راههای  پیشرفت وب سایت

بین پیشرفت کسب و کار و وبسایت یک رابطه دو جانبه وجود دارد. یعنی برای پیشرفت در کسب و کار اینترنتی باید ترافیک سایت خودتان را افزایش دهید و کاربران سایت خودتان را زیاد کنید. برای این کار می توانید از تبلیغات اینترنتی که روش های زیادی دارد استفاده کنید. اما در ابتدای کار نیاز به هزینه کردن برای تبلیغات نیست و با روش های رایگانی که برای افزایش ترافیک سایت وجود دارد، می توانید کاربران سایتتان را زیاد کنید و در نتیجه افزایش فروش داشته باشید.

بهترین راه برای رشد سایت ، تولید محتوای ارزشمند ، کاربردی و تخصصی متناسب با کسب و کارتان است تا ضمن جلب موتورهای جستجو به ویژه گوگل ، کاربران هدفمند را به سمت سایتتان بکشانید.  هیچ چیزی به اندازه تولید محتوا ، موجب رشد سایت ، افزایش ترافیک و کسب درآمد اینترنتی نمی شود. بعد از تولید محتوا ، به مقوله هایی مثل سئو ، لینک سازی داخلی و خارجی ( بک لینک ) ، فعالیت در شبکه های اجتماعی و تبلیغات اینترنتی توجه کنید.

برای سفارش تبلیغات اینترنتی زمانی اقدام کنید که از سایت خودتان مطمئن شده اید و برای این کار هزینه کنید و برای هزینه تبلیغات بعدی هم این نکته مهم است که حتما از برگشت مبلغ تبلیغ قبلی این کار را دوباره انجام دهید.

سخن نهایی مراحل راه اندازی سایت

اگر در اجرای مراحل راه اندازی سایت اینترنتی که به نظر خیلی ساده هم می باشد ، مثل ، آپلود فایل ها بر روی هاست و یا نصب سیستم مدیریت محتوا و… دچار مشکل شده اید می توانید با جستجو در اینترنت ، فیلم مراحل گام به گام آموزشی نصب را ببینید و انجام دهید.

برای شروع کسب و کار اینترنتی باید وب سایت مناسب خود را داشته باشد.  برای راه اندازی و طراحی سایت در ابتدای کار نیازی نیست هزینه های سنگینی را به شرکت هایی که در این زمینه فعالیت می کنند پرداخت کنید بلکه خودتان با کمترین هزینه و به لطف سایت ساز های رایگان می توانید بهترین سایت را داشته باشید. بسیاری از شرکت ها هستند که هزینه های فوق العاده بالایی را برای طراحی سایت توسط همین سایت ساز های رایگان از مشتریان خود دریافت می کنند. پیشنهاد می شود سایتتان را خودتان و به سلیقه شخصی خود طراحی کنید.

نکته آخر مراحل راه اندازی سایت اینترنتی ، تذکر این نکته است که برای راه اندازی سایت بدون هیچ ترس و واهمه ای اقدام کنید و در ادامه خواهید فهمید که کاری بسیار راحت و حتی ساده تر از آنچه که تصور می کنید، است. برای افزایش سطح اطلاعات نصب فایل ها و سیستم مدیریت محتوا می توانید از فیلم های آموزشی که در اینترنت به وفور یافت می شود، استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.