موانع موفقیت در کسب درآمد اینترنتی

دانستن و آگاهی از موانع موفقیت در کسب درآمد اینترنتی از این نظر اهمیت دارد که مدیران کسب و کارهای اینترنتی می توانند با رفع این موانع و مشکلات ، و استفاده از ظرفیت های کسب و کار مثل بازاریابی اینترنتی ، جذب سرمایه ، شناخت رازهای موفقیت و آموزش درست کسب درآمد از اینترنت ، رشد و پیشرفت خود را سریع تر کنند.

برخی تصور می کنند که اگر فرضا آموزش رایگان مقدماتی درآمد اینترنتی ، کسب درآمد خانگی و… را یاد بگیرند کار تمام می شود . در حالی که رسیدن به کسب درآمد اینترنتی عالی ، با آموزش های دائمی ، رفع و یا اصلاح ایرادات و تقویت نقاط قوت کسب درآمد امکان پذیر است . در این مقاله سایت پول یابی در ادامه مجموعه آموزش های عملی رازهای موفقیت در کسب و کار اینترنتی به موضوع موانع موفقیت در کسب درآمد اینترنتی پرداخته می شود.

موانع موفقیت در کسب درآمد اینترنتی

اول از همه باید کلمه موفقیت را تعریف کنیم تا درک درستی از آن به دست آوریم . در لغتنامه مرحوم دهخدا موفقیت به معنای، توفیق ، کامیابی ، کامروایی ، کامرانی ، دست یابی به آرزو یا انجام دادن کاری، آمده است. موفقیت را نمی توان به طور دقیق تعریف کرد شاید موفقیت یعنی موفق شدن و رشد در تمام امور از جمله: موفقیت در سلامتی، موفقیت در معنويت، موفقیت در کسب ثروت، موفقیت در آرامش، موفقیت در عشق، موفقیت در تحصیل، موفقیت در زندگی، خدمت به ديگران و …

به عبارت دیگر باید موفقیت را طبق شرایط خود تعریف کنید، طبق قوانین خود به آن برسید و زندگی ای بسازید که خودتان به آن افتخار می کنید. لذا موفقیت در اصل یعنی: نتیجه  یا خروجی مطلوب برای فرد یا افراد، به دست آید. یعنی اگر هر کدام از ما در زندگی و کسب و کار اینترنتی و سنتی به نتیجه دلخواه خود برسیم و از آن راضی باشیم یعنی در کارمان به موفقیت رسیده ایم.

موفقیت ، موانع موفقیت در کسب درآمد اینترنتی ، رمز موفقیت ، مشکلات موفقیت در کسب و کار
شرط موفقیت ، ضمن افزایش آگاهی ، رفع موانع و مشکلات کسب و کار است.

این که چطور می توان به نتیجه دلخواه رسید برای هر انسانی متفاوت است. چون شرایط و توانایی ها و استعداد ها متفاوت است، اما همه انسانها دارای نقاط مشترک زیادی هستند و سوال این جاست که چطور یکی موفق می شود و دیگری شکست می خورد و انگ بی عرضگی و یا عدم موفقیت به او می خورد. منظور ما در اینجا بیشتر عدم موفقیت افراد در کسب درآمد اینترنتی می باشد و اینکه موانع موفقیت در کسب درآمد اینترنتی این افراد چیست؟

دلایل عدم موفقیت افراد در کسب و کار آنلاین

شاید برایتان جای سوال باشد که چرا نمی توانید یک کسب و کار خوب و موفق راه اندازی کنید و مثل سایر افراد کسب درآمد داشته باشید ؟ انگار موفقیت در کسب و کار برای برخی آرزوی دست نیافتنی محسوب می شود. و برایشان همیشه جای سوال است که چرا نمی توانند در هیچ کسب و کار اینترنتی موفق شوند؟ دانستن و آگاهی از این عوامل عدم موفقیت یا همان موانع موفقیت در کسب درآمد اینترنتی می تواند راهگشا باشد.

رابرت کیوساکی Robert Kiyosaki سرمایه گذار ، نویسنده و کارآفرین معروف آمریکایی جواب این سوالات و دلیل عدم موفقیت برخی افراد در کسب درآمد از اینترنت را داده است. مجموعه سخنان رابرت کیوساکی درباره موفقیت راهگشای بسیاری از فعالان عرصه کسب و کار می باشد. به نظر کیوساکی پنج عامل و مانع بزرگ موجب می شود تا افرادی که از نظر کاری متخصص هستند نتوانند در کسب و کارشان موفق شوند. به نظر وی هر کدام از این عوامل پنج گانه مانعی در برابر افزایش دارایی ها و کسب درآمد می باشند و تا زمانی که افراد به دلایل عدم موفقیت در کسب درآمد اینترنتی خود توجه نکنند پیشرفا چندانی حاصل نخواهد شد.

این موانع موفقیت در کسب درآمد اینترنتی از نظر کیوساکی عبارتند از:

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  ده اصل برای کسب ثروت

۱- ترس

وجود ترس از دست دادن در سرمایه گذاری در شروع هر کسب و کاری وجود دارد و مانع موفقیت در کسب و کار است. وحشت از دست دادن مال و ثروت موضوعی معقول و واقعی است، اما چگونگی کنترل آن مهم است. فرانک تارکنتون بازیکن فوتبال، موفقیت و پیروزی را این گونه بیان می کند: « برنده شدن یعنی نهراسیدن از باخت.»

 اگر ذره ای آرزوی متحول شدن و داشتن یک کسب و کار اینترنتی موفق را در سر دارید دست به ریسک بزنید و سرمایه تان را خرج کسب و کاری اینترنتی کنید که دوست دارید. مردان بزرگ مانند، ادیسون، جابز ، بیل گیتس ، جف بزوس و.. عملگرا و اهل ریسک بودند و همین ویژگی منحصر به فرد آنهاست که موجب موفقیتشان شده است. رعایت احتیاط و بررسی جوانب کار، بسیارخوب و لازم است ولی وجود ترس ، شجاعت و قدرت خطر کردن برای موفقیت را از افراد سلب می کند.

۲- بدبینی

حتما برایتان پیش آمده است که افرادی در اطراف شما وجود دارند که همیشه از ناامیدی و انجام نشدن کارها صحبت می کنند، انگار نسبت به همه چیز نظر بد دارند و به قول معروف و مردم عادی، همیشه آیه یاس می خوانند. البته همه ما انسانها در وجودمان یک ژن بدبینی داریم که تردید و دو دلی را در ما بوجود می آورد. اما فردی در کسب درآمد اینترنتی موفق است که این حس را در خودش سرکوب کند و یا تاثیرگذاریش را در کسب و کار کم رنگ کند.

برای خیلی از ما پیش آمده است که خواسته ایم کسب و کار اینترنتی را شروع کنیم، اما یا دیگران با سوالات اینچنینی که اگر فکر خوبی بود دیگران انجام می دادند؟ و یا این درآمد اینترنتی شدنی نیست؟ موجب دلسردی ما می شوند. نکته ای که باید همیشه به آن توجه کنید این است که بدبین ها هیچگاه در زندگی موفق نمی شوند. ترس ها و تردید های کنترل نشده ، به دنبال خود بدبینی می آورند.

۳- تنبلی

از قدیم و در همه داستان ها ، روایت ها ،ضرب المثل ها ، تنبلی و تن آسایی سرمنشا همه بدبختی ها و مانع موفقیت در کسب و کار محسوب می شد. همانند حس بدبینی یک حس تنبلی و سستی در همه انسانها وجود دارد که مانع از حرکت و پیشرفت در کار آنها می شود. تنبلی مفرط به عنوان یکی از موانع موفقیت در کسب درآمد اینترنتی محسوب می شود.

گاهی اوقات پیش می آید که شما تصمیم دارید از امروز کسب و کار اینترنتی خود را شروع کنید اما حسی در درون شما می گوید که در یک روز دیگر و یا در شرایط بهتر آن را انجام دهید و همواره کار خود را به آینده و فردا موکول می کنید. برای غلبه بر تنبلی باید کمی حس زیاده طلبی را در درون خود پروش دهید و همواره به خود بگویید که شما لایق زندگی بهتر از اینها می باشید. لذا یکی از اصول موفقیت در کسب و کار اینترنتی کنار گذاشتن تنبلی و تن آسایی می باشد.

۴- عادات غلط

همیشه عادت های غلط در زندگی مانع موفقیت در کسب و کار اینترنتی و حتی زندگی شخصی خواهد شد. اگر به مطالعه سرگذشت افراد موفق بپردازید به وضوح خواهید دید که همه  آنها دارای یک و یا چند عادت خوب و پسندیده بوده اند که همان عادات خوب موجب موفقیتشان شده است.

برای نمونه یکی از عادات خوب استیون جابز که در یک سخنرانی خود گفته است این بود که، هیچ وقت ۱۰ شب را ندیده است و همواره قبل از ساعت ۴ بیدار شده و به کار خود مشغول می شد.

۵ تکبر

همواره برای آنکه در کاری موفق شوید و به موفقیت در کسب و کار اینترنتی به طور مستمر ادامه دهید باید اطلاعات و تخصص خود را بروز رسانی کنید ولی گاهی برخی از افراد در دام تکبر و خود بزرگ بینی می افتند و گمان می کنند که همین مقدار آگاهی و اطلاعات کافیست و یا به تنهایی می توانند کار خود را پیش ببرند و به کمک و مشاوره دیگران احتیاجی ندارند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  ویژگی افراد پولدار موفق

متاسفانه عاملی که بسیاری از کسب درآمدهای اینترنتی را در اوج فعالیت و کسب پول فراوان با شکست و ناکامی مواجه می کند، همین کبر و غرور بی جا بوده است. صاحب آن کسب و کارها گمان می کنند به تنهایی می توانند در کار موفق شوند و یا نیاز به کسب اطلاعات جدید ندارند. در حالی که افراد زمانی موفق هستند که یک تیم کاری خوبی دارند و با یکدیگر در زمینه کاری در تعامل سازنده می باشند، و هیچ گاه خود را بی نیاز از یادگیری و مشاوره نمی دانند.

رمز موفقیت در کسب و کار اینترنتی

اگر می بینید راهی که می روید نتیجه نمی دهد، سعی کنید راه دیگری را پیدا کنید، نتیجه نگرفتن از کاری که دارید انجام می دهید به این معنی نیست که باید ناامید شوید و فکر کنید که این کار شدنی نیست یا شما آدم این کار نیستید و بعد هدفتان را نصفه نیمه رها کنید. بلکه باید بررسی کنید که اشکال کار کجاست؟ کجای کار و مسیر را اشتباه رفته اید.

بعد از شناخت مسیر اشتباه ، سعی کنید راه درست را پیدا کرده و یا مشکلات موجود را رفع کنید. برایتان جای سوال نیست که می گویند از هر پنج کسب و کار اینترنتی ، چرا چهار تا از آنها از بین می رود؟ یکی از علت هایش، همین ناامید شدن زود هنگام مدیران و عوامل کسب و کار می باشد. نداشتن برنامه ریزی و استراتژی درست، نداشتن اهداف درست و توقعات نا به جا و نداشتن دید بلند مدت موجب می شود تا افراد کم کم دلسرد شوند.

البته در نظر داشته باشید که هر چقدر هم راه درست یا موضوع مناسبی را انتخاب کنید باز هم زمان هایی پیش خواهد آمد که  دچار ناامیدی شوید و شاید این موضوع کاملا طبیعی باشد و برای همه این گونه اتفاق بیفتد. مهم این است که با این حسِ ناامیدی مبارزه کنید و هرگز از تلاش برای موفقیت در کسب درآمد اینترنتی دست نکشید.

سخن پایانی موانع موفقیت در کسب درآمد اینترنتی

شکست و ناکامی در شروع و ادامه هر کسب و کار اینترنتی ممکن است وجود داشته باشد ولی به هیچ عنوان ناامید و دلسرد نشوید. بزرگترین اشتباه برخی از افراد در کسب درآمد از اینترنت همین ناامید شدن زود هنگام می باشد. انتخاب موضوع کسب و کار اینترنتی اشتباه در بازاری که پولساز نیست، یا موضوعی که به آن علاقه و یا مهارت لازم را ندارید، می تواند شما را از ادامه کار ناامید کند.

البته بلندپروازی های زیاد از حد و غیر معقولانه، کمال گرایی بیش از حد، هزینه کردن روی چیزهایی که تاثیری در موفقیت کسب و کارتان ندارد، انتخاب شغل اشتباه ، و از همه مهمتر نداشتن استراتژی یا دید بلند مدت و فقط به دنبال درآمد زاییِ صِرف بودن، موجب می شود تا خیلی زود ناامید شده و کسب و کارتان را نصفه کاره رها کنید.

اگر واقعا می خواهید به اهدافتان در کسب درآمد برسید، فرقی نمی کند راه اندازی کسب و کار اینترنتی باشد یا هر هدف دیگری، نباید به هیج عنوان ناامید شوید. کسی موفق است که ضمن رفع موانع موفقیت در کسب درآمد اینترنتی که در بالا ذکر شد ، با تلاش و پشتکار و جدیت تنها به پیشرفت و موفقیت در کارش فکر کند و از هیچ چیزی نهراسد.

مطلب پیشنهادی

روش های پس انداز کردن , بهترین روش های پس انداز کردن , پس انداز پول

آموزش روش های پس انداز کردن در زندگی

پس انداز کردن از عادات قدیمی و پسندیده انسان است . معمولاً همه ما از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.