کد نوفالو در بک لینک

کاربرد و استفاده از کد نوفالو در بک لینک به این دلیل اهمیت دارد که موتور جستجوی گوگل از فاکتورهای متنوعی برای بررسی و رتبه بندی سایت ها استفاده می کند که یکی از این فاکتورها و معیارها لینک های ورودی و خروجی از یک وب سایت می باشد. زمانی که به سایتی لینک می‌دهید به این معنا است که از کیفیت سایت خود بخشی را به این سایت اعطا می‌کنید. پس باید مراقب باشید تا با لینک دادن زیاد از کیفیت اثرگذاری سایتتان کم نشود.

در واقع استفاده از لینک های خروجی زیاد موجب افت کیفیت سئو سایت و تنزل رتبه آن در نزد موتورهای جستجو خواهد شد، بنابراین با استفاده از ویژگی نوفالو nofollow این تأثیر را از بین برده و یا کم می کنید. در این مقاله سایت پول یابی به بررسی کد نوفالو در بک لینک ، تاثیرگذاری ، شیوه استفاده و عملکرد از آن پرداخته می شود.

تفاوت لینک فالو و نوفالو

وقتی سایتی لینکی از یک سایت دیگر می گیرد، آن سایت در سئو کمی ارتقا پیدا کرده و موتور جستجو به آن اهمیت بیشتری می دهد. اگر هرکدام از این لینک ها را یک امتیاز در نظر بگیریم، می توان گفت که کسب بیشتر لینک های فالو follow به معنی کسب امتیاز بیشتر در سئو می باشد. لینک های فالو از طریق مقدار follow در ویژگی rel درون تگ a اینگونه ساخته می شود:

<a href=”http://poolyabi.ir/” rel=”follow”>Link follow</a>

گوگل به این لینک ها توجه بیشتری می کند و ضمن شمارش، بررسی می کند که از چه سایت هایی هستند. گوگل تصور می کند که اگر افراد زیادی به یک صفحه مشخص لینک دهند پس آن صفحه، یک صفحه سودمندی است. از آنجا که گوگل همواره می خواهد بهترین نتیجه را به شما نشان دهد، پس آن صفحه را به بالاترین نقطه در نتایج جستجو می رساند.

پس لینک های فالو به عنوان امتیاز شمرده می شوند. آنها اعتبار سایت مبدا را به مقصد منتقل می کنند و موجب افزایش اعتبار سایت مقصد می گردند. در نتیجه سایت مقصد در نتایج جستجوی گوگل، رتبه بالاتری را کسب خواهد کرد.

لینک نوفالو Nofollow به عنوان امتیاز شمرده نمی شود، با استفاده از آن اعتبار سایت مبدا منتقل نشده و به افزایش رتبه سایت در نتایج جستجو کمکی نمی کند. لینک های نوفالو از طریق مقدار Nofollow در ویژگی rel درون تگ a اینگونه ساخته می شود:

<a href=”http://poolyabi.ir/” rel=”nofollow”>Link Nofollow</a>

لینک های نوفالو نشانه ای برای موتورهای جستجو هستند تا به آنها اعلام کنند که این لینک را دنبال نکنید.

جایگاه کد نوفالو در بک لینک

همان طور که در بالا گفته شد، لینک های نوفالو به لینک هایی می گویند که خصوصیت rel=nofollow  را در تگ html خود دارند، این خصوصیت به این معنی است که روبات‌های موتورهای جستجوگر به ویژه گوگل نباید این لینک ها را دنبال کنند و این پیوندها هیچ تاثیری در سئو و نتایج موتورهای جستجو نباید داشته باشند.

به طور کلی در شیوه بک لینک گذاری تبادل لینک با سایت هایی که از لینک نوفالو استفاده می‌کنند اثری روی سئو سایت نخواهد داشت. ولی اگر سایتی را پیدا کرده اید که از کد نوفالو استفاده می‌کند و محبوبیت زیادی دارد علیرغم نوفالو بودن لینکهایش، این کار را انجام دهید، مثلا، قرار دادن لینک سایت در انجمن پر بازدید و مرتبط با حیطه فعالیت شما با لینک نوفالو nofollow بازدید زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت که ارزش آن به مراتب بیشتر از یک لینک ورودی مناسب می باشد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  معرفی وبلاگ های خارجی برای لینک سازی رایگان

توصیه می شود چند کد نوفالو nofollow در صفحات سایت داشته باشید تا گوگل مجاب شود که لینک های سایت شما طبیعی می باشند.

شیوه عملکرد کد نوفالو

برای درک شیوه عملکرد کد نوفالو nofollow بهتر است ابتدا نحوه تعیین اعتبار یک صفحه توسط موتورهای جستجو را بدانیم. اگر سایتی دارید که صفحه اصلی آن به ۲۰ صفحه داخلی از سایت شما و ۱۰ صفحه از سایت های دیگر لینک شده است، سایتتان مجموعا ۳۰ لینک خروجی دارید.

زمانی که سایت دیگری به صفحه اصلی شما لینک دهد به آن لینک ورودی می گویند یعنی کاربر و یا موتور جستجو از طریق آن لینک به سایت شما وارد می شود. اگر فرض کنیم که شما ۴۰ لینک ورودی به صفحه اصلی خود دارید در مجموع ۷۰ لینک (مجموع لینک ورودی و خروجی)در ارتباط با صفحه اصلی سایتتان وجود دارد.

موتورهای جستجو زمان بررسی صفحه اصلی سایت شما تمام این ۷۰ لینک موجود را بررسی کرده و با توجه به اعتبار این صفحات( پیج آتوریتی و عوامل سئو) رتبه سایت شما را محاسبه و مشخص می کنند. همین شرایط شیوه بررسی برای سایر سایتها در ارتباط با شما هم وجود دارد و یک رابطه دو طرفه را تشکیل می دهد مگر اینکه شما با استفاده از کد nofollow راه ارتباطی را مسدود کنید و به موتور جستجو بگویید لینکهای داخل سایت که نوفالو هستند را محاسبه نکند.

کد نوفالو در بک لینک ، بک لینک فالو ، فرق لینک فالو و نوفالو ، بک لینک چیست , نوفالو nofollow , follow

در واقع شما با استفاده از کد نوفالو nofollow به موتورهای جستجو مخصوصا گوگل خبر می دهید که این لینک ها نباید در محاسبه رتبه سایت وارد شوند ولی با این کار همچنان اجازه ایندکس این صفحات را به موتورهای جستجو می دهید.

دلیل استفاده از کد نوفالو nofollow

جلوگیری از تکراری شدن محتوا:  اگر دو بک لینک متفاوت در صفحه خود به یک صفحه داخلی یا خارجی دارید که دارایanchor text  ( متن لینک شده) متفاوت هستند بهتر است با استفاده از کد “rel=”nofollow یکی از آنها را نادیده بگیرید.

جلوگیری از اسپمرها:  اگر صفحات شما از یک سایت اسپم بک لینک گرفته اند و یا در بخش نظرات سایت شما بک لینک های نامناسب و اسپم قرار می دهند با استفاده از کد نوفالو  می توانید تاثیر آنها را در رتبه یا پیج سایت خود از بین ببرید.

جلوگیری از کاهش اعتبار شما : اگر بک لینک های مناسبی را از سایت های دیگر دریافت می کنید ولی بخش زیادی از اعتبار بدست آمده را به سایتهایی که به آنها لینک مستقیم داده اید می بخشید، استفاده از کد نوفالو برای بک لینک هایتان، این مشکل را تا حد زیادی حل می کند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  چگونگی لینک سازی در سایت های ثبت مقاله

بک لینک‌های پولی : اگر مایل به خرید بک لینک و یا رپورتاژ آگهی یا رپرتاژ خبری هستید و هدف از این خرید تغییر جایگاه در گوگل است، بهتر است که از لینک های نوفالو استفاده کنید. زیرا گوگل توانایی تشخیص لینک های خریداری‌شده را دارد و یکی از موارد شناسایی سیستم گزارش کاربران است، لذا ممکن است گوگل رتبه سایت‌ را به شدت کاهش دهد. توصیه می شود در خرید تبلیغات بنری و متنی از لینک نوفالو استفاده کنید.

شیوه بررسی نوفالو بودن لینک

گاهی اوقات بهتر است که چند بک لینک به صورت nofollow در صفحات سایتتان موجود باشد تا موتور جستجوی گوگل قبول کند که لینک های سایت شما طبیعی است. برای بررسی نوفالو بودن لینک ها در یک وب سایت می توانید در سورس کد آنها کلمه nofollow را جستجو کنید.

برای آگاهی و اطلاع از وجود کد نوفالو در بک لینک،  در مرورگر فایرفاکس از Ctrl+U و در مرورگر گوگل کروم با راست کلیک کردن روی صفحه و انتخاب گزینه view page source می توانید به سورس کد دسترسی یابید و با نگاه به کدها، به نوفالو بودن آن پی ببرید.

البته راه ساده تر استفاده از افزونه‌های اختصاصی در مرورگرهای فایرفاکس یا گوگل کروم است. برای این کار در قسمت جستجوی افزونه‌های این دو مرورگر عبارتnofollow  را وارد کرده و افزونه‌ مرتبط با آن را دانلود و نصب نمایید. در واقع با نصب پلاگین های مرورگر هایی مانند فایرفاکس یا گوگل کروم به راحتی به فالو یا نوفالو بودن لینک های یک سایت پی خواهید برد.

سخن پایانی کد نوفالو در بک لینک

نگاه به کد نوفالو در بک لینک را باید به توجه به سیاست کاری خود تحلیل و بررسی کنید. اگرچه تبادل لینک با وب سایت‌هایی که از کد نوفالو استفاده می‌کنند تاثیر مستقیم و برجسته ای بر سئو وب‌سایت نمی‌گذارد، اما اگر فرصت مناسبی برای قرار دادن لینک وب‌سایت خود با کد nofollow در سایت‌های پربازدید و شاخص یافته اید، حتما از این فرصت خوب استفاده کنید.

همان طور که گفته شد، فرضا ثبت لینک وب سایتتان در یک فروم و یا سایت پرطرفدار می‌تواند بازدیدکننده فراوانی را به سمت سایت شما هدایت کند که ارزش آن کمتر از لینک فالو follow  نیست. توجه کنید که در حالت عادی جذب این تعداد مخاطب، تنها با استفاده از محتوای مناسب ممکن نیست.

اگر وب‌سایت شما از محتوای مناسب و تخصصی برخوردار باشد، با لینک‌های nofollow نیز می‌تواند به مرور رتبه‌ مناسبی  در گوگل کسب کند. چون مخاطبان با تکرار مراجعه به وب‌سایت شما و گردش در صفحات آن، عملاً به گوگل اطلاع می‌دهند که این وب‌سایت از کیفیت خوبی برخوردار است. هرچند این روش زمان زیادی می طلبد، اما پایدارتر و تاثیرگذارتر است.

نکته آخر درباره استفاده از کد نوفالو در بک لینک این است که، گاهی بهتر است در میان لینک‌های وب‌سایت و فروشگاه خود چند کد نوفالوnofollow  هم وجود داشته باشید تا گوگل از طبیعی بودن لینک‌ها اطمینان پیدا کند.

 

مطلب پیشنهادی

سایت های کوتاه کننده لینک برای لینک سازی , سرویس کوتاه کننده لینک , برترین سایت های کوتاه کننده لینک

فهرست سایت های کوتاه کننده لینک برای لینک سازی

اگر به دنبال رشد کسب و کار اینترنتی خودتان هستید از گرفتن بک لینک رایگان …

2 دیدگاه

  1. سلام به نظرم درباره کدهای فالو و نوفالو به بهترین شکل و ساده ترین روش ممکن توضیح دادین مقاله مفید و جالبی درباره لینک سازی بود حیفم اومد ازتون تشکر نکنم ممنون و بسیار عالی

  2. همیشه کد نوفالو و فالو و درک تاثیرگذاری اونها برام در لینک سازی سخت بوده توی این مقاله به خوبی و سادگی توضیح دادید خواستم بابت مفاله پربارتان تشکر کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.