کسب و کار اینترنتی

راه اندازی و اقدام به کسب و کار اینترنتی یکی از پردرآمدترین و بهترین مشاغل است که هر کسی با کمی اطلاعات ، می تواند در هر شرایطی آن را شروع کند و به درآمد پایدار ، بالا و قابل توجه ای برسد . نکته مثبت کسب درآمد از اینترنت این است که هیچ محدودیت خاصی نداشته و در همه شرایط و اوضاع کشور ، چه خوب یا بد ، درآمدش برقرار بوده و تعطیلی ندارد . ایام کرونا و تعطیلی مشاغل سنتی ، اهمیت و جایگاه کسب و کار اینترنتی را کاملا عیان کرد .

صاحبان کسب و کارهای سنتی چه بخواهند و یا نخواهند باید به سمت کسب درآمد اینترنتی بروند . اقتضای زمانه اینجور ایجاب می کند و چاره ای هم نیست . اینترنت تمام مشاغل را در زمینه اجرا ، تنوع درآمد ، شکل و ساختار ، جذب مشتری ، تعامل با رقبا ، ایده پردازی و به ویژه بازاریابی دچار تحول بنیادی کرده است . دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی با ابزارهای متنوع و کارآمد ، برند سازی کسب و کارها را بسیار ساده نمود .

خلاصه اینکه ، کسب درآمد اینترنتی به دلیل پتانسیل بسیار بالا ، در صورتی که به صورت اصولی و با برنامه پیش برود سطح درآمدی آن بسیار بیشتر و فراتر از کسب و کارهای سنتی و حتی کارمندی می باشد . به دلیل اهمیت کسب و کار اینترنتی تصمیم گرفتم تا در سایت پول یابی به این موضوع و مباحث پیرامون کسب درآمد اینترنتی بپردازم .

تعریف کسب و کار اینترنتی

کسب و کار اینترنتی به مفهوم فروش محصولات و یا خدمات در محیط اینترنت است . بستر فضای مجازی متشکل از برنامه ها و ابزارهایی مثل : وبلاگ ، وب سایت ، شبکه های اجتماعی ، پیام رسان های موبایلی و… است . مجموع این ابزارها ، امکان ایجاد شغل و یا درآمد اینترنتی پایدار را برای کسب و کارها فراهم می کند . هر کسی که بتواند از این بخش ها جهت کسب درآمد استفاده کند صاحب کسب و کار آنلاین می شود .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  آموزش کسب درآمد از متاورس Metaverse

با توضیح بالا هر کسی می تواند بر اساس علاقه ، مهارت و تخصص ، نیاز بازار و یا سلیقه شخصی خود اقدام به راه اندازی شغل و کار کند و محصول و خدمات خود را از آن طریق ارائه دهد . البته انتخاب زمینه مناسب جهت ارائه خدمات و محصولات هم مناسب می باشد . فرضا راه اندازی سایت مناسب ترین زمینه در بستر اینترنت می باشد که همه نوع کسب و کارها می توانند از این طریق خدمات و محصولات خود را به مخاطبان ارائه دهند . ولی برخی زمینه ها فرق داشته و تاثیر بیشتری دارد . مثلا شبکه اجتماعی لینکدین بستر مناسبی برای کسب و کارها ، اینستاگرام به دلیل حضور فراوان زنان زمینه مناسبی برای فروش لوازم آرایشی و بهداشتی و کسب و کارهایی از این نوع می باشد .

بیشتر افراد عادی ، مفاهیم و واژه های : کسب و کار اینترنتی ، درآمد اینترنتی ، کسب درآمد اینترنتی ، راه اندازی کسب و کار آنلاین و کسب و کار اینترنتی با هم و در یک راستا می دانند .

کسب و کار اینترنتی ، درآمد اینترنتی ، کسب درآمد اینترنتی ، راه اندازی کسب و کار آنلاین

هر کسی می تواند متناسب با تخصص و مهارتش کسب و کار اینترنتی مورد علاقه اش را راه اندازی کند تا مجبور نباشد تا آخر عمر برای دیگران کار کند . لذا باید برای راه اندازی کسب درآمد اینترنتی به زمینه های مناسب آن توجه داشت تا ضمن افزایش کسب درآمد ، موجب استمرار و دوام کسب و کار هم شود .

مفهوم کاربردی کسب و کار آنلاین

البته در بالا به تعریف کسب و کار اینترنتی و کارکرد آن تا حدودی پرداخته شد . در ادامه به مفهوم کاربردی و کلی آن اشاره می شود . کسب و کار اینترنتی که به عنوان تجارت الکترونیکی نیز شناخته می شود ، هر نوع فعالیت تجاری است که به صورت آنلاین و در بستر اینترنت انجام می شود . یک صاحب تجارت که بخش یا تمام فعالیت تجاری خود را با استفاده از اینترنت انجام می دهد ، به عنوان گرداننده یک تجارت آنلاین شناخته می شود .

گرداندن یک تجارت اینترنتی می تواند شامل خرید و فروش آنلاین و یا ارائه سرویس های آنلاین باشد . دامنه مشاغل آنلاین در صنایع مختلف بسیار گسترده است . هر کسی می تواند یک تجارت آنلاین را شروع کند . اگر کالایی منحصر به فرد یا ایده خلاقانه ای داشته باشید می توانید اقدام به کسب پول و راه اندازی شغل مناسب مدنظرتان باشید .

راحتی و آسانی فعالیت و شروع در بستر اینترنتی ، کار را برای همگان میسر کرده است . فقط باید با شروع کسب و کارتان ، راهی برای فروش و یا معامله آن به صورت آنلاین بیابید . صرفا باید تعیین کنید که کالا و تجارت شما در فضای اینترنت چگونه برای مشتریان به نمایش گذاشته شود .

تفاوت تجارت الکترونیک و فروشگاه الکترونیکی

اگرچه واژه های تجارت الکترونیک و فروشگاه الکترونیکی در بسیاری از مقالات و حتی در بین کاربران  به‌جای یکدیگر به‌کار می روند ، ولی بین این دو اختلاف هایی وجود دارد . فروشگاه الکترونیکی عبارت است از مکان آنلاینی ، بر روی بستر وب و یا شبکه های کامپیوتری ، برای خرید و فروش کالا و خدمات .

هر فروشگاهی می تواند با افزودن یک ویترین مجازی آنلاین تبدیل به یک فروشگاه الکترونیکی شود . در بسیاری از مواقع تجارت الکترونیکی به معنای تجارت اینترنتی به کار برده می شود . اما تجارت الکترونیکی می تواند شامل هر تجارتی که از تکنولوژی اینترنت برای بهبود منافع و کارایی خود استفاده کند ، شود .

دلیل جذابیت کسب و کار در بستر اینترنت

یکی از مهمترین جذابیت های کسب و کارهای آنلاین این است که راهها و روش های نامحدود برای افزایش درآمد در اختیار افراد می گذارد . ضمن اینکه سرعت بسیار بالایش در درآمدزایی و تولید ثروت فراوان هم قابل توجه است . مشاغل اینترنتی بر خلاف کسب و کارهای سنتی و عادی به مکان و سرمایه خاصی جهت شروع و راه اندازی نیاز ندارند . یک کامپیوتر و یا موبایل به همراه اشتراک اینترنت برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی کفایت می کند.

البته کسب درآمد اینترنتی نکات ریز و درشت زیادی در درون خود دارد که هر یک از آنها به تنهایی می تواند عاملی برای جذاب بودنش باشد . هر کس با هر میزان استعداد ، مهارت و دانش می تواند یک کسب و کار خوب و جذاب داشته باشد . سن و سال ، جنسیت ، طبقه اجتماعی ، میزان سواد ، جایگاه اقتصادی ، موقعیت جغرافیایی و… کمتر نقش و دخالتی در راه اندازی کسب و کار آنلاین دارد .

در راه اندازی کسب و کار اینترنتی ، مبحثی به نام سقف تعریف نشده و وجود هم ندارد و شاید این یکی از مهم ترین جذابیت هایش باشد . اینکه شما هیچ نوع محدودیتی برای اجرای خواسته و آرزوهای خود ندارید و هر آنچه را که دوست دارید و اراده کنید می توانید ، اجرایی کنید و به دست آوردید ، فعالیت در اینترنت را ، جذاب و شیرین کرده است .

شکل اجرای تجارت اینترنتی

تجارت های  اینترنتی می توانند به اشکال مختلفی ظاهر شوند . انواع کسب و کار اینترنتی از نظر اجرا و شکل درآمدزایی عبارتند از ؟

– وب سایت‌ها .

فروشگاه های اینترنتی .

– وبلاگ‌ها .

– اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی .

کسب درآمد از اینترنت در هر شرایطی

یکی از نکات مثبت و شاخص کسب و کار اینترنتی ، این است که در هر شرایط و هر زمانی می توان از آن استفاده کرد و نگرانی درباره شرایط موجود ، اصلا وجود ندارد . به طور معمول مشاغل و کسب و کارهای عادی و سنتی به دو شکل و یا حالت دچار مشکل می شوند :

۱- ایجاد یک مشکل کلی که موجب اختلال در کار می شود و کسب درآمد را به چالش می کشد . چه بسا که ممکن است موجب تعطیلی آن شود . مثل آتش سوزی در بازار ، محدود بودن تعداد مشتری ، نداشتن انبار و… .

۲- ایجاد یک مشکل فردی یا شخصی ، طوری که در نتیجه این مشکل ، نمی تواند کار کند . مثل بیماری ، روی دادن حادثه یا تصادف و… .

در کسب و کار آنلاین هیچ کدام از اینها وجود ندارد . فرضا در این ایام بیماری کرونا ، اکثر کسب و کارها به دلیل تعطیل کردن بازار و یا بیمار شدن افراد تعطیل بود . تقریبا بیشتر مشاغل سنتی با مشکلات اساسی مواجه بودند ولی مشاغل اینترنتی بدون هیچ مشکلی به کارشان ادامه دادند و اتفاقا سطح درآمد اینترنتی شرکت ها در این ایام افزایش یافت .

لذا برای کسب و کارهای اینترنتی فرق زیادی نمی کند که اوضاع کلی کسب و کار و یا فردی چگونه است و یا کشور و جهان در چه شرایطی است . اینترنت کار خودش را می کند و بدون توقف در حال رشد و پیشرفت است . لذا رشد و توسعه کسب و کار های آنلاین در همه شرایط رو به جلو ، مناسب و بدون مشکل خاص می باشد .

دلایل محبوبیت کسب و کار آنلاین

برای بیان محبوبیت کسب و کار آنلاین لازم نیست جای زیاد دوری برویم . کافیست نگاهی به مشکلات فروش و فروشندگی در بازارهای سنتی بیندازیم . دهها دلیل را می بینیم که اگر فروش اینترنتی را دنبال کنیم بهتر و مناسب تر است . همچنین اگر نگاهی به ضریب نفوذ اینترنت در سطح کشور داشته باشید متوجه می شوید تمام اقشار جامعه به نوعی در اینترنت حضور دارند و یا فعال هستند .

نکته بعدی اینکه تغییر شغل در اینترنت مثل تغییر شغل در بازار کسب و کار سنتی سخت و همراه با دردسرهای فراوان نیست . هر کسی می تواند به راحتی شغل و کارش را عوض کند و مطابق تخصص و علاقه خود شغل مناسب دیگری را راه اندازی کند . اگر از شغل فعلی اینترنتی خود راضی نیستید می توانید با کمی مطالعه و آموزش ، سریع تغییر شغل دهید . حتی می توانید با حفظ شغل قبلی ، شغل جدیدی راه اندازی کنید .

علاوه بر اینها برای شروع کسب درآمد از اینترنت نیاز به هیچ مجوزی نیست . لازم نیست چندین روز این اداره آن اداره بروید و وقت و انرژی خود را بابت گرفتن مجوزها صرف کنید . در همان لحظه ای که تصمیم گرفتید می توانید بدون اتلاف وقت ، شروع به کسب درآمد اینترنتی کنید .

نکته کلیدی اینکه در کسب و کارهای اینترنتی ، عامل و یا شخص خاصی نمی تواند جلوی شروع کارتان را بگیرد . لذا بدون هیچ مشکل خاصی می توانید بر طبق علاقه شخصی و مهارت خود ، کسب و کارتان را شروع کنید .

محدوده کسب درآمد از اینترنت

کسب درآمد اینترنتی از طریق کسب و کارهای آنلاین نه تنها ، محدودیتی از نظر میزان و سطح درآمد ، محدوده جغرافیایی و حدود ایجاد شغل و کار ندارد بلکه بسیار انعطاف پذیر است . به راحتی می توان آن را در تمام این گستره ها رشد و توسعه داد ، به شرطی که اصول منطقی حاکم بر آن رعایت شود .

درست است که کسب درآمد از اینترنت محدودیت کمی دارد ولی بی در و پیکر و بدون برنامه هم نیست . متاسفانه شیوه کسب درآمد اینترنتی در بین بسیاری از افراد بد جا افتاده و این موضوع موجب ایجاد تصورات غلط شده است . خیلی از افراد فکر می کنند از هر روش می توان درآمد اینترنتی کسب کرد . به همین دلیل هم برخی  فریب وب سایت های سودجو را می خورند و دچار ضرر و زیان می شوند .

باید توجه کرد که ادعای راحتی راه اندازی کسب درآمد آنلاین و یا امکان شروع کسب درآمد اینترنتی بدون سرمایه و به هر روشی ، به مفهوم ولنگاری اینترنت نیست . بلکه منظور این است که ، هر کسی با داشتن مهارت و دانش ، می تواند کسب و کار مرتبط خودش را ایجاد کند . متاسفانه عده ای سودجو با هدف پر کردن جیب شان ، شعارهای بی اساس داده و افراد با شنیدن این شعارها بدون برنامه و مهارت وارد کار می شوند . نتیجه آنکه ، با شکست در کارشان ، فکر می کنند درآمد آنلاین دروغ بوده و هیچ منفعتی ندارد .

اینترنت علیرغم نا محدود بودن در کسب پول فراوان و ایجاد شغل زیاد ، برای موفقیت و کامیابی مقید به برنامه منظم و استراتژی کاری می باشد . کسانی در کسب درآمد اینترنتی موفقند که با تلاش و جدیت ، برنامه ریزی دقیق ، ایده خوب و نیاز بازار وارد شوند .

انواع کسب و کار اینترنتی (مدل های قدرتمند درآمدزایی) , کسب و کار اینترنتی در منزل رایگان

شیوه راه اندازی کسب و کار اینترنتی

ارائه کالا و خدمات در فضای اینترنت به منظور کسب درآمد ، کسب و کار اینترنتی است . برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی باید اصول راه اندازی یک کسب و کار را یاد گرفت .وقتی قصد دارید یک کسب و کار را در دنیای واقعی ایجاد کنید . چه مواردی را در نظر میگیرید . این موارد در کسب و کار اینترنتی هم کاربرد دارند .

–  برای ایجاد یک کسب و کار باید در انجام آن مهارت و تجربه داشته باشید.

– اگر قصد دارید کسب و کاری ایجاد کنید ، که قبلا در آن تجربه ای نداشته اید باید مطمئن شوید استعداد کافی برای انجام آن را دارید . می توانید در اینترنت مقاله های استعداد سنجی مناسبی را بیابید . در مقالات استعداد سنجی ، میزان علاقه واقعی شما به یک کسب و کار با سوالاتی مانند اینکه ، آیا با وسایل مربوط به آن شغل کار کرده اید یا خیر سنجیده می شود .

– برآورد هزینه های لازم برای ایجاد آن کسب و کار .

– تعیین محل تامین هزینه های .

– مشخص کردن سیاست های کاری و طراحی نقشه راه .

– سنجش سیاست های ایجاد شده و اصلاح آنها .

– بهبود مداوم و سنجش مداوم مسیر های طی شده .

در اینترنت ابزارهای رایگانی مانند تگ منیجر وجود دارد که میتواند بگوید روزانه چه تعداد کاربر چه تعداد فعالیت در سایت انجام داده اند . سنجش مسیرها برای افزایش فروش بسیار ساده تر از کسب و کارهای غیر اینترنتی شده است . البته در کشورهایی مانند ایران بهتر است هنگام ایجاد طرح های توسعه روش های سنتی و مدرن را توامان در نظر بگیرید . حقیقت این است که درصد بالایی از مردم کشورمان هنوز توان کار با ابزارهایی مانند کارتخوان را ندارند .

دلایل راه اندازی کسب و کار آنلاین طبق مهارت و تخصص

– ایده های خیلی خوب و جذابی به ذهن تان می‌رسد .

– علاقه و تسلط شما به کسب و کارتان بیشتر می‌شود .

– هیچ محدودیتی در ارائه خدمات و اطلاعات نخواهید داشت .

– خدمات و اطلاعات دقیق و جامع تری را به کاربران و مخاطبان کسب و کارتان ارائه می‌دهید .

– قدرت پشتیبانی شما نسبت به محصولات و خدمات تان افزایش پیدا می‌کند .

– آینده بهتری را برای کسب و کارتان تصور می‌کنید و برنامه ریزی هدفمندی خواهید داشت .

نقطه شروع برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی  « ایجاد یک برنامه تجاری » یا مدل کسب و کار است . قبل از هر چیزی باید بازار هدف خودتان را بشناسید . رقیبان ، نوع فعالیت و عملکرد آن را شناسایی کنید . بودجه مورد نظر را برای انجام پروژه جذب کنید تا بتوانید برای خود مشتریان وفادار بسازید . تمامی این موارد نیازمند داشتن علم بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ برای مدیران کسب و کار آنلاین یا کسب و کار مجازی می‌باشد .

راهکار ارزیابی ایده یک کسب و کار

اگر ایده کسب‌ و کار یا راه اندازی استارت آپ خوبی به ذهن‌‌تان رسیده است ، سریع اقدام نکنید . بلکه ابتدا با آزمون‌های ذهنی آن را آزمایش کنید .

توجه کنید که ، پشت هر کسب و کار موفقی یک ایده وجود دارد . در صدر تمام بررسی‌های امکان‌سنجی یک ایده کسب و کار ، تحقیق و پژوهش است . در مرحله تهیه طرح کسب و کار با دقت و وسواس زیاد شرکت‌های مشغول به کار در صنعت مورد نظرتان را بررسی کرده و مخاطبان هدف خود را به دقت شناسایی ‌کنید . هدف این است ببینید که راه حل شما واقعا مناسب این قشر از مخاطبان هست یا نه .

اگر اثر کاربری ایده کسب و کارتان در زندگی مخاطبان ، ملموس و قابل اندازه‌گیری نباشد ، چگونه ایده کسب و کار را ارزیابی می‌کنید؟ . ارزیابی‌های ذهنی این امکان را می‌دهد که کسب و کار خود را از زوایای بحرانی مورد ارزیابی قرار دهید و قبل از شروع رسمی کار ، نقاط ضعف آن را بیابید .

روش های ارزیابی ذهنی یک ایده کسب و کار

این ۵ روش ارزیابی ذهنی ، برای بررسی توانمندی ایده کسب و کار مناسب هستند . این روش ها عبارتند از :

۱- خرد و کوچک کردن ایده کسب و کار خود

فرصتی را به خودتان بدهید که علیرغم علاقه زیادی که به ایده کسب و کار خود دارید و در ظاهر هم ایده کسب و کار خوبی به نظر می‌رسد ، نقاط ضعف آن را بررسی کنید . این بار به جای آنکه از راههایی برای توجیه توانمندی ایده کسب و کار خود استفاده کنید ، از آزمون اول برای جستجوی نقاط ضعف ایده کسب و کار و تشخیص اینکه چرا ایده کسب و کار ضعیفی است ، استفاده کنید .

در این آزمون ، پیش فرض تان این است که ایده کسب و کار شما افتضاح و پر از نقطه ضعف است . خودتان را در جایگاه یک مشتری قرار دهید که قانع نشده است . سپس تصور کنید که برای هر تعداد نقطه ضعفی که مشتری پیدا کند ، جوایز نقدی در نظر گرفته شده است . این نقاط ضعف را یادداشت کنید . انجام این کار به شما امکان می‌دهد نقاط ضعفی را ببینید که تاکنون ندیده‌اید .

خلاصه اینکه در کسب و کار اینترنتی خودتان را جای مشتری قرار دهید تا همه چیز به دستتان بیاید .

۲- رقیب جدید و قدرتمندی ظهور می‌کند

ممکن است هم اکنون رقبای غیر مستقیم زیادی برای ایده کسب و کارتان در بازار وجود داشته باشد ، یا اساساً این بازار فضای فعالیت بسیاری داشته باشد . در این آزمون ذهنی ، هدف شما طراحی یک برند رقابتی است .

به نظرتان برند شرکت رقیب برای متمایز کردن خود از شما چه کاری انجام می‌دهد؟ چگونه مدل کسب و کار شما را بهبود می‌دهد؟ این سوالات به شما کمک می‌کنند که برند خود را در مقابل ظهور اجتناب ناپذیر رقیب‌تان تقویت کنید . یا حتی زمینه فعالیت خود را در جهت جدیدی هدایت نمایید .

نکته‌ مهمی که باید به آن توجه کنید این است که خواه ناخواه رقبای جدیدی ظهور خواهند کرد . بنابراین هرچه ذهن شما احتمالات آینده را بیشتر پیش بینی کند ، بهتر است .

۳- آزمون دهه یا ده سال آینده

در ارزیابی‌های ذهنی « آزمون دهه » ، آزمونی مهم برای بررسی طول عمر ایده کسب و کار است . این آزمون بر مبنای تصور یک دهه‌ آینده از زمان فعلی و ارزیابی جایگاه کسب و کارتان در زندگی ده سال دیگر است .

به عنوان مثال فرض کنید که اینترنت در دسترس همه است . در دنیا نیز خودروهای بدون راننده رایج شده است . پهپادها سفارش‌ها را تحویل می‌دهند . واقعیت مجازیVirtual Reality  به صورت یکی از راههای ارتباطی جدید ظهور کرده است .

در چنین شرایطی ، ایده کسب و کار شما چگونه به کار خود ادامه می‌دهد؟ آیا ایده کسب و کار شما مستقل از تأثیر زمان است؟ یا به پارادایم(الگوی) فعلی صنعت وابسته است و در ۱۰ سال آینده منسوخ می‌شود؟ خلاصه اینکه برای موفقیت باید ، کسب و کار اینترنتی خود را بر مبنای ۱۰ سال آینده ارزیابی و برنامه ریزی کنید .

۴- نمودار رشد و پیشرفت

نمودار روند پیشرفت و رشد را کمتر می‌توان به عنوان یک آزمون در نظر گرفت . بلکه بیشتر ناشی از یک طوفان فکری اساسی است . در اینجا هدفتان تصور کردن تمام مسیرهای رشد کسب و کارتان، بعد از گذشت چند سال از توسعه‌ اولیه‌ آن است .

به عنوان مثال ، آیا می‌خواهید کار خود را به صورت جغرافیایی گسترش دهید . یا مخاطبان متنوع‌تری را هدف قرار دهید؟ آیا می‎‌خواهید از محصول خود در رسانه‌های جدیدی استفاده کنید یا صرفاً به دنبال بهبودهایی ساده در مدل اصلی آن هستید؟

تا جایی که امکان پذیر است این فرضیات را جلو ببرید . ببینید که ایده کسب و کار شما واقعا چقدر چابک است؟ هر چه قابلیت انعطاف بیشتری داشته باشد بهتر می‌تواند با تغییرات محیط سازگار شود . اگر کسب و کار اینترنتی شما انعطاف پذیر باشد ، با تغییرات بهتر سازگار و همراه می‌شود .

۵- آزمون خدمات پشتیبانی به مشتری

نهایتاً باید میزان خدماتی را که می‌توانید به عنوان خدمات پشتیبانی به مشتریان ارائه کنید ، ارزیابی نمایید . تصور کنید که یکی از مشتریان شیفته‌ بهترین محصول یا خدمات شماست . به نظرتان بهترین سناریو در این حالت چگونه می‌تواند باشد؟ برای خرید بیشتر به شما مراجعه خواهد کرد؟ حاضر است برای عضویت پول پرداخت کند؟ آیا حاضر است خدمات شما را به دوستانش معرفی کند؟

انواع کسب درآمد اینترنتی

اگر شما انواع کسب و کار اینترنتی را نشناسید ، کورکورانه وارد مسیر کارآفرینی اینترنتی می شوید . به احتمال بسیار زیاد زمان ، پول و انرژی خود را در مسیر غلط هدر خواهید داد . در نهایت ناامید شده و مسیر را رها می‌کنید . در نگاهی کلی می توان انواع کسب درآمد آنلاین یا کسب و کار اینترنتی اینگونه در نظر گرفت :

۱- کسب درآمد اینترنتی از طریق فریلنسری (آزاد کاری)

این مدل کسب درآمد امروزه بیشتر درآمدزایی اینترنتی است تا یک کسب و کار اینترنتی . در واقع در این مدل شما در یک سری سایت های واسط مانند سایت پونیشا و یا سایت انجام میدم ، خودتان را معرفی می‌کنید و رزومه و نمونه کارهای خود را قرار می‌دهید .

هدف این است که دیگران شما را برای انجام پروژه های خود انتخاب کنند . به عبارت دیگر شما پیمانکار هستید  و فردی که به شما پول پرداخت می‌کند کارفرمای شماست . در ازای انجام کاری برای دیگران ، پول و درآمد کسب می کنید .  اینترنت کسب درآمد فریلنسینگ را بسیار متحول کرده است و افراد زیادی به این کار مشغول می باشند .

۲- فروش محصولات فیزیکی

مدل یا شیوه دوم کسب درآمد از اینترنت ، راه اندازی کسب و کار اینترنتی بر پایه فروش محصولات فیزیکی است . مدلی که شاید برایتان شناخته شده ترین مدل باشد . در این مدل یک محصول فیزیکی قابل حمل را تولید کرده و آن را از طریق اینترنت بازاریابی می‌کنید .

فروش محصولات فیزیکی می‌تواند از طریق وب سایت شخصی ، از طریق شبکه های اجتماعی یا وب سایت های واسط باشد .

۳- کسب و کار اینترنتی با فروش محصولات آموزشی

شیوه یا مدل سوم کسب درآمد از اینترنت ، راه اندازی کسب و کار اینترنتی بر پایه فروش محصولات آموزشی است .  این کسب و کار اینترنتی برای کسانی که می‌خواهند از علایق ، مهارت ها و تخصص خود درآمدزایی کنند بسیار عالی است . نکته مهم این است که این کسب و کار به شدت رو به رشد است . قرن ۲۱ ، قرن متخصص ها و کسب درآمد از طریق مهارت های ویژه است . اگر عاشق یادگیری و یاد دادن هستید، این مدل بهترین مدل برایتان است .

۴- کسب درآمد اینترنتی با فروش محصولات دیگران

شاید بگویید که هیچ محصولی برای فروش ندارید . آیا شما هم می‌توانید درآمد اینترنتی داشته باشید . باید بگویم که بله می‌توانید . مدل سوم کسب درآمد از اینترنت ، درآمدزایی اینترنتی از طریق فروش محصولات دیگران یا بازاریابی واسطه ای است . نام های دیگر این مدل کسب و کار اینترنتی ، بازاریابی وابسته ، پورسانتی ، همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ است .

به نظرم این کسب و کار برای کسانی که خودشان محصولی ندارند و تازه می‌خواهند شروع کنند ، بسیار عالی است . نکته مهم این است که این مدل کسب و کار به شدت رو به رشد بوده و با اضافه شدن سیستم همکاری در فروش سایت های و شرکت های بزرگ ، رونق چشمگیری هم گرفته است . بی دلیل نیست که می گویند ، از مزایای کسب و کار اینترنتی ، محدود نبودن آن است .

۵- فروش خدمات و مشاوره

مدل پنجم کسب درآمد از اینترنت ، راه اندازی کسب و کار اینترنتی بر پایه فروش خدمات و مشاوره است . این کسب و کار برای کسانی که تخصص و تجربه ای دارند و می‌خواهند با فروش خدمات و مشاوره از آن تخصص خود درآمدزایی کنند ، بسیار عالی است .

باز هم در اینجا تکرار می‌کنم ، قرن ۲۱ ، قرن متخصص ها و کسب درآمد از مهارت های خاص و ویژه است. اگر در حوزه ای متخصص هستید و تجربه دارید می‌توانید به کمک اینترنت به درآمدهای خیلی خوبی برسید . برند آنلاین خود را بسازید و از هر جای ایران یا حتی دنیا مشتری داشته باشید .

۶- کسب و کار اینترنتی با فروش تبلیغات

مدل ششم و آخر کسب درآمد از اینترنت ، راه اندازی کسب و کار اینترنتی بر پایه فروش تبلیغات است که یکی از شناخته شده ترین و متداول ترین مدل هاست . یعنی با تولید محتوای جذاب مخاطب هدفی را جذب سایت یا پیج اینستاگرام خود می‌کنید و سپس با فروش فضای تبلیغات درآمدزایی می‌کنید .

صاحبان کسب و کاری که مخاطب هدفشان با مخاطب هدف سایت یا اینستاگرام شما همخوانی دارد ، حاضر هستند به شما پول پرداخت کنند تا شما آنها را تبلیغ کنید و به مخاطبان هدف خود معرفی کنید . اما اشتباه اکثر افراد این است که با ایده های کلی و یا تکراری می‌خواهند کسب و کار اینترنتی تبلیغاتی خود را آغاز کنند که قطعا شکست می‌خورند .

ایده های جذاب کسب و کار آنلاین

داشتن ایده پولساز و جذاب کسب و کار اینترنتی علی الخصوص اگر بکر باشند می‌تواند نقطه شروع خوبی برای راه اندازی یک کسب و کار آنلاین موفق باشد . البته برخی از ایده‌های کسب و کار اینترنتی می‌توانند نهایتاً ثروت کوچکی برایتان ایجاد کنند و بات موفقیت کامل همراه نباشند .

بدون شک برخی از این ایده ها نیازمند داشتن دانش در حوزه کسب و کار اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ است . لذا توصیه می‌شود در صورتی که پیش نیازهای لازمه برای پیاده سازی این گونه ایده ها را ندارید، دست به کار نشوید و قبل از شروع با افراد متخصص حوزه مربوطه مشورت کنند . البته پژوهش و مطالعه و به ویزه دانلود کتاب آموزش شروع کسب درآمد اینترنتی و کتاب های مشابه آن می تواند در شروع و یا ایده پردازی کسب و کار آنلاین کمک کند .

پبرخی از مهم ترین و پولسازترین ایده های کسب و کار اینترنتی عبارتند از :

۱- ایجاد وبلاگ آشپزی یا ارائه دستور پخت غذا

راه اندازی وبلاگ های مربوط به آشپزی ، یکی از زمینه های پولساز کسب و کارهای اینترنتی است . همچنین می‌توانید کتاب های راهنمای آشپزی و یا دستورهای خلاقانه پخت غذا را در این وبلاگ ها برای فروش ارائه دهید .

رمز موفقیت این چنین وبلاگ هایی ، ایجاد ارتباط نزدیک و صمیمانه با شور و حرارت بالا با مخاطبین سایت است . آشپزی یک حوزه بسیار رقابتی و بسیار پرمخاطب است . لذا نیاز به خلاقیت بالا ، دانش کافی و البته کمی هم حسن سلیقه برای خلق یک وب سایت‌ بی نظیر و جذاب دارید .

۲- ارائه انواع خدمات طراحی گرافیک آنلاین

طراحان گرافیک از طریق تولید محتوا تصویری ، ساخت لوگو ، طراحی وبسایت ها ، صفحات فروش و … درآمد کسب می‌کنند . گرافیک یک صنعت بزرگ است و هزاران کسب و کار و فرصت های شغلی را در بر می‌گیرد و جزو ایده های کسب و کار اینترنتی بسیار خوبی به شمار می‌آید .

برای اینکه یک گرافیست ماهر شوید و کسب و کار آنلاین خود را راه اندازی کنید و به شغل پردرآمد برسید ، دنبال یاد گرفتن نرم افزارهایی مثل Adobe Illustrator ، فتوشاپ و غیره بروید تا یکی از ایده های کسب و کار اینترنتی را پیاده سازی کنید . یادگیری این نرم افزارها ساده است . تا دلتان بخواهد وب سایت و آموزشگاه وجود دارد که به صورت رایگان یا با هزینه ای اندک به شما کمک می‌کند ، هنر گرافیک رایانه ای را بیاموزید .

برای ارتقا وضعیت کارتان به عنوان یک گرافیست، بهتر است چند نمونه کار تولید کنید و به این ترتیب کیفیت کار خودتان را به مشتری ها نشان دهید . ابتدا به دنبال بازاریابی و جذب مخاطب باشید تا برند و کسب و کارتان شناخته شود .

۳- کسب و کار بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا را می‌توان یکی از جدیدترین و تاثیرگذارترین روش های بازاریابی در فضای اینترنت برشمرد . یادگیری و آموزش بازاریابی محتوا یکی از ایده های کسب و کار اینترنتی است که به مجموعه کسب و کارهای اینترنتی برای فروش بهتر و بازدید کننده بیشتر کمک می‌کند  . این بازاریاب ها با تولید محتوای متناسب ، تخصصی و مفید برای مخاطب به شیوه ای جذاب ، این کار را انجام می‌دهند .

تکنیک های بازاریابی محتوا با در نظر گرفتن فضایی که محتوا در آنها منتشر می‌شود ، متفاوت هستند . اما همه آن ها در یک نقطه مشترک هستند : «تولید محتوای با کیفیت و ارزشمند » . ملاک همین مورد است .

در کنار این محتوای باکیفیت و ارزشمند معمولاً یک محصول یا خدماتی که توسط کسب و کار به فروش می‌رسد، به مخاطب ارائه می‌شود . بدین وسیله احتمالاً مخاطبی که محتوای شما برایش مفید بوده به مشتری کسب و کارتان تبدیل می‌شود .

۴- شغل طراحی جلد کتاب های الکترونیکی

انتشار کتاب‌های الکترونیکی یا ایبوک ها رو به افزایش است . در نتیجه تقاضا برای جلدهای چشم‌نواز با کیفیت و جلد محصولات افزایش می‌یابد . نکته‌ خوبی که در طراحی جلد کتاب‌های الکترونیکی وجود دارد این است که به دانش گرافیکی یا فتوشاپ نیاز ندارد . فرآیند تولید جلد کتاب الکترونیکی با استفاده از نرم‌افزار طراحی جلد کتاب الکترونیکی انجام می‌شود . کار بسیار ساده ولی در عین حال پرمشتری و پولساز است .

۵- مشاوره اینترنتی

کسب درآمد از اینترنت با مشاوره هم جذاب است و هم پولساز . در زمینه‌ای تخصص دارید؟ اگر جواب‌تان مثبت است پس می‌توانید از این ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم کسب درآمد کنید . در وب سایت‌های مربوط به یافتن مشاور (مانند الو مشاور) ثبت نام کنید . برای کسانی که با شما تماس می‌گیرند تا با شما صحبت کنند نرخ تماس دقیقه‌ای خود را مشخص کنید . هر فردی که نیاز به مشاور داشته باشد تماس گرفته و شما کسب درآمد می کنید .

۶- کسب درآمد از اینستاگرام و تلگرام

تلگرام نیز یک اپلیکیشن قابل نصب بر روی تلفن های همراه است که از آن می‌توان برای برقراری ارتباط با افراد استفاده کرد . ارتباط با افراد از طریق تلگرام بسیار ساده است و ویژگی هایی مانند کانال و گروه زمینه را برای جمع کردن افراد و جذب مخاطب فراهم کرده اند . امروزه کسب و کارهای آنلاین بسیاری از تلگرام برای معرفی محصولات خود ، ارتباط با مشتری و ثبت سفارش استفاده می‌کنند .

کسب درآمد  اینترنتی و همچنین راه اندازی ایده های پولساز در تلگرام بسیار ساده است و نیاز به هیچ گونه سرمایه یا تخصص خاصی ندارد . تنها کاری که نیاز است انجام دهید این است که اپلیکیشن تلگرام را نصب کنید ، یک کانال ایجاد کنید و با بارگذاری محتوا در آن مِمبر جذب نمایید . بعد از اینکه کانال شما به تعداد کافی مِمبر جذب کرد می‌توانید از آن برای فروش محصول خود و یا تبلیغات بهره ببرید و کسب درآمد اینترنتی داشته باشید .

همچنین در اینستاگرام که یکی از ابزارهای قوی سوشال مدیا است می‌توانید کسب درآمد از اینترنت باورنکردنی داشته باشید. با یادگیری راهها و تکنیک های کسب درآمد از اینستاگرام و عمل کردن به آنها می‌توانید درآمد فوق العاده زیادی از اینستاگرام کسب کنید .

راه اندازی کسب و کار اینترنتی , بهترین شغل های اینترنتی جهان , ایده کسب و کار اینترنتی پولساز

۷- برگزاری دوره های آموزش آنلاین

همانطور که از طریق اینترنت می‌توان کالا و محصول خود را فروخت ، از اینترنت می‌توان برای به اشتراک گذاشتن و فروش دانش و اطلاعات خود نیز بهره برد . اگر توانایی یا تخصص خاصی دارید که مردم به دنبال یادگیری آن هستند ، باید بدانید که افراد زیادی حاضرند که برای داشتن دانش شما هزینه کنند .

آموزش آنلاین یا تدریس آنلاین یک راه بسیار مناسب برای کسب درآمد اینترنتی است . در این روش ، دانش و تخصص شما ، محصولی است که ارائه می‌دهید و اگر حرفی برای گفتن داشته باشید ، قطعا مخاطبین زیادی جذب خواهید کرد .

اگر بتوانید دانش مدنظر خود را در قالب پکیج ، برنامه آموزشی و یا دوره های سطح بندی شده ارائه دهید ، قطعاً حرفه ای تر ظاهر می‌شوید و از همین طریق درآمد  اینترنتی شما بیشتر خواهد شد و موفق تر خواهید بود .

۸- فروش آنلاین لباس

شاید به حوزه پوشاک و فروش لباس علاقه‌مند باشید . اما تا به حال به دلیل مناسب نبودن شرایط مالی نتوانسته اید مغازه ای را رهن و یا اجاره کنید . خبر خوشحال کننده برایتان این است که به راحتی و با صرف کمترین هزینه ها می‌توانید یک فروشگاه آنلاین راه اندازی کنید و در آن به فروش محصولات خود بپردازید .

۹- خدمات ترجمه

ایده دیگر برای کسب درآمد اینترنتی ، انجام پروژه های ترجمه است . اگر به یکی از زبان های خارجی مسلط هستید می‌توانید خدمات ترجمه را به صورت اینترنتی ارائه و کسب درآمد آنلاین کنید . برای این کار کافی است در یکی از وبسایت های فریلنسری مثل «پونیشا» یا «انجام میدم» ثبت نام کنید و برای پروژه های ترجمه پیشنهادهای خود را ثبت کنید .

اما اگر به همراه دوستان تان مسلط به یک زبان مخصوصاً انگلیسی هستید ، یک ایده مناسب برایتان این است که یک وبسایت راه اندازی کنید و در آن سفارشات ترجمه (فیلم، متن، کتاب و…) دریافت کنید . مشخصاً اگر در بخش بازاریابی و فروش دانش کافی داشته باشید می‌توانید درآمد اینترنتی خوبی را از این راه کسب کنید .

۱۰- ادمین شبکه های اجتماعی

همانطور که می‌دانید هر روز به تعداد افرادی که وارد دنیای مجازی و شبکه های اجتماعی می‌شوند افزوده می‌شود . برخی از این افراد قصد فروش کالا و خدمات خود را دارند . اگر به خوبی با شبکه های اجتماعی و نحوه گسترش و رشد آنها آشنا هستید ، موقعیت های شغلی بسیار مناسبی برای شما وجود دارد .

افراد و شرکت هایی که فرصت مدیریت شبکه های اجتماعی خود را ندارند به دنبال ادمین های حرفه ای هستند تا بخشی از کارشان را به آنها بسپارند . البته باید توانایی خود را به طریقی به آنها ثابت کنید . برای مثال یک هفته رایگان روی شبکه های اجتماعی آنها کار کنید تا نتیجه کارتان را ببینند .

درآمد اینترنتی در این حوزه نیاز به تخصص خاصی ندارد . می‌تواند به صورت پروژه ای و یا ماهیانه باشد . اما احتمالاً وقت زیادی را در روز از شما خواهد گرفت .

۱۱- برگزاری وبینار

مانند ایده قبل اگر در حوزه ای متخصص و مهارت بالایی هستید و در انتقال مفاهیم به افراد توانا هستید ، می‌توانید به صورت آنلاین و زنده کارگاه آموزشی یا سمینار خود را برگزار نمایید و کسب درآمد اینتنرنتی را تجربه کنید . برای این کار ابتدا باید در یکی از وب سایت های موجود در این حوزه ثبت نام کنید . سپس لینک وبینار خود را در شبکه های اجتماعی قرار دهید تا تعداد شرکت کنندگان به تعداد مناسبی برسد .

برای تحقق برنامه کسب درآمد با وبینار ، وبینار مارکتینگ بهتر است مانند مورد قبلی از چند هفته جلوتر اقدام به بازاریابی برای فروش بلیط های خود کنید .

سخن پایانی کسب و کار اینترنتی

اگرچه در این مقاله سایت به برخی مدل ها و ایده های کسب درآمداینترنتی و چگونگی اجرای آنها به صورت اجمالی و مختصر اشاره شد ، ولی هدف از نوشتن این مقاله معرفی مدل های کسب و کار اینترنتی مثل : بازاریابی ، فروش فایل ، تبلیغات ، همکاری در فروش ، آزادکاری ، فروش محصولات فیزیکی و… نبوده و نیست . بلکه آشنایی با روح کسب و کار آنلاین و حقیقت کسب درآمد اینترنتی به عنوان یکی از بهترین ، ساده ترین و پولساز ترین شیوه ها می باشد .

همچنین قصد تاکید این نکته را دارم که راه اندازی کسب و کار اینترنتی توسط هر فردی با هر تخصصی امکان پذیر است . این موضوع نشانه انعطاف پذیری اینترنت است و نباید به حساب ولنگاری آن گذاشت . هر کسی می تواند کسب و کار در فضای مجازی راه اندازی کند ولی تضمین کننده موفقیت و استمرار درآمد آن شغل و کار نمی باشد . زمانی موفق خواهد شد که با جدیت ، پشتکار ، بررسی نیاز بازار و برنامه ریزی دقیق همراه باشد .

نکته آخر اینکه ، از شروع و راه اندازی کسب و کار در اینترنت نباید ترسید و حتی با وجود برخی سختی ها و چالش ها ، هر کسی این توانایی را دارد که با توجه به میزان مهارت و تخصص خود ، پله پله اقدام کند و پس از آشنایی با مدل های مختلف کسب و کار اینترنتی ، کار و شغل مدنظرش را راه اندازی کند . اگر بتواند با تلاش و جدیت در همان شغل جزو بهترین ها باشد ، یقینا به ثروت بالایی می رسد . خلاصه اینکه موفقیت یا عدم موفقیت هر فردی در کسب و کار اینترنتی بستگی به دیدگاه افراد دارد .

مطلب پیشنهادی

تولید محتوای پزشکی- تولید محتوا برای پزشکان | دنیپر ‫آشنایی کامل با تولید محتوای پزشکی ارزشمند و با کیفیت‬‎ TEBex آشنایی کامل با تولید محتوای پزشکی ارزشمند و با کیفیت ‫تولید محتوای پزشکی از (0 تا 100) + معرفی مهم ترین ویژگی ها‬‎ کلینیک دولپر تولید محتوای پزشکی از (0 تا 100) + معرفی مهم ترین ویژگی ها ‫تولید محتوا سلامت، تخصص دنیپر است! - 3 اصل در محتوای سلامت‬‎ Deniper.com تولید محتوا سلامت، تخصص دنیپر است! - 3 اصل در محتوای سلامت ‫اهمیت تولید محتوا سایت پزشکی و سلامت‬‎

نکات و اصول تولید محتوای پزشکی

رشته پزشکی پرطرفدار بوده و رقابت در آن هم بسیار زیاد است ضمن اینکه پزشکان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.