اشتباهات رایج در همکاری در فروش

توجه کنید که وجود اشتباهات رایج در همکاری در فروش مانند هر کسب و کار اینترنتی امری طبیعی است . مهم این است که این ایرادات و نقایص را شناسایی کرده و در ادامه مسیر کسب درآمد از اینترنت آنها را رفع نمایید . کسانی در کسب درآمد از اینترنت موفق هستند که دارای افق روشن و برنامه منظم باشند .

داشتن لغزش و اشتباه در کسب درآمد اینترنتی از طریق افلیت مارکتینگ رایج است . مهم این است که : ۱- آنها را شناسایی کرده و ۲- برای رفع شان تلاش کنید و ۳- از پیش آمدن این اشتباهات در آینده پیشگیری نمایید .

کسب درآمد اینترنتی از سیستم همکاری در فروش در ایران و جهان پرطرفدار است . افرادی زیادی کسب و کارشان به این نوع شیوه درآمدزایی اینترنتی وابسته است . اگر عبارت « روش ها یا شیوه های کسب درآمد اینترنتی » را در گوگل جستجو کنید به تعداد زیادی سایت های همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ برخورد می کنید .

شرکت ها ، موسسات و سایت های زیادی در ایران و جهان وجود دارند که کسب و کارشان بر پایه همکاری در فروش استوار است . افیلیت مارکتینگ به دلیل محبوبیت ، راحتی و سادگی در اجرای کسب درآمد اینترنتی ، عدم نیاز به سرمایه اولیه و بازدهی مناسب ، افراد زیادی را به طرف خود جذب کرده است . اما افراد فعال در این حوزه کسب درآمد از اینترنت اعم از صاحبان همکاری در فروش و بازاریابان یا افیلیت مارکترها اشتباهات زیادی در مسیر کار مرتکب می شوند که میزان درآمدشان را کاهش می دهد .

در این مقاله سایت پول یابی به مجموعه اشتباهات رایج در همکاری در فروش از طرف تمام گروههای فعال در این سیستم پرداخته می شود .

معرفی سیستم همکاری در فروش

سیستم همکاری در فروش با نام هایی مانند : افیلیت مارکتینگ affiliate marketing ، بازاریابی معرف ، بازاریابی وابسته ، فروش پورسانتی و بازاریابی واسطه ای هم  شناخته می‌شود . یکی از روش‌های مرسوم کسب درآمد است که قبلا به ‌صورت سنتی در فضای آفلاین انجام می‌شد و حالا در دنیای آنلاین به شکل گسترده‌ای پیاده می‌شود .

در نگاه کلی ، سیستم همکاری در فروش یک روش ساده برای کسب درآمد از طریق تبلیغ محصولات شخصی و یا خدمات یک شرکت است . یعنی به عنوان یک بازاریاب به یک شبکه عظیم می پیوندید و محصولات آنها را با استفاده از اینترنت برای مشتریان بالقوه تبلیغ می کنید .

مسئله این است که هر بار شما موفق به فروش محصولات شوید ، فروش شما توسط یک لینک منحصر به فرد پیگیری می شود . در نتیجه کارمزد و سهم خودتان از فروش محصول را به دست می آورید . کارمزدی که دریافت می کنید می تواند ثابت و یا آزمایشی باشد و از شبکه ای به شبکه دیگر متفاوت است .

پس افلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش یعنی بابت فروش محصولات یا خدمات دیگران ، در سود کسب شده از فروش اینترنتی شریک می شوید . در این روش به عنوان واسطه بین خریدار و فروشنده عمل می کنید به همین دلیل آن را بازاریابی واسطه ای هم می گویند .

اشتباهات رایج در همکاری در فروش , اشتباه افیلیت مارکترها

خلاصه اینکه ، گام اول همکاری در فروش اینترنتی یا افیلیت مارکتینگ فرآیند کسب درآمد اینترنتی (کمیسیون) از طریق معرفی محصولات یا خدمات یک شرکت و در نتیجه کمک به فروش آن محصولات است . بسیاری از بلاگرها و صاحبان رسانه‌های‌ آنلاین ، افیلیت مارکتینگ را به عنوان روشی مناسب برای کسب درآمد اینترنتی شبانه‌روزی بدون نیاز به حضور فیزیکی و صرف وقت می‌دانند .

دلیل انتخاب همکاری در فروش برای کسب درآمد

این سوال مطرح است که چرا افراد سیستم همکاری در فروش را برای کسب درآمد اینترنتی انتخاب می کنند؟ چون همکاری در فروش روشی بسیار ساده و آسان برای شروع کار با کمترین سرمایه است . ضمن اینکه در مقایسه با سایر سیستم ها و یا روش های موجود در بازار ، راحت تر می توانید موفق به کسب درآمد اینترنتی شوید . از مزایای همکاری در فروش این است که به دلیل کار با محصولات دیگران ، نیازی به سرمایه اولیه ندارید .

از آنجایی که این محصولات در حال حاضر کل بازار را به خود اختصاص داده است ، تنها نیاز به تبلیغ محصولات در بازار را دارید . همچنین نیازی به ایجاد و جلب اطمینان از سمت مشتریان ندارید . لذا کاری که باید انجام دهید انتخاب محصولات مناسب برای تبلیغات اینترنتی است .

به هیچ وجه نیازی به ارائه خدمات فروش و انجام مذاکره با مشتریان از طرف شما نیست . تمام خدمات فروش ، بسته بندی ، ارسال و… از طرف صاحب سیستم همکاری در فروش انجام می شود . کار شما فقط بازاریابی و جذب مشتری برای محصولات است .

با اینکه گفته می شود شیوه موفقیت در همکاری در فروش آسان است اما افراد زیادی هستند که درآمد اینترنتی مناسبی از افیلیت مارکتینگ ندارند . این افراد اغلب مرتکب برخی اشتباهات رایج در همکاری در فروش می شوند که در نهایت آن اشتباهات به یک ضربه و شکست بزرگ تبدیل می شود .

در این مقاله سایت پول یابی به مهمترین این اشتباهات رایج در همکاری در فروش همراه با راه حل آنها پرداخته می شود . برای موفقیت در افلیت مارکتینگ مانند هر کسب وکار دیگری هیچ قانون دقیقی وجود ندارد . آنچه برای من مفید است ممکن است برای شما مفید نباشد .

مراحل بازاریاب موفق افیلیت مارکتینگ شدن

اینکه چگونه یک بازاریاب افیلیت شویم؟ باید مراحل و گام های مهم و اساسی را بردارید . البته قبل از آن باید از اشتباهات رایج در همکاری در فروش به شدت پرهیز کنید . اگر واقعا دنبال کسب درآمد اینترنتی پایدار و مستمر از طریق همکاری در فروش هستید باید مراحل زیر را به درستی طی کنید :

۱- انتخاب یک نیچ

شاید اولین و مهمترین مرحله همکاری در فروش ، انتخاب نیچ یا به اصطلاح ، گوشه های دنج بازار است . در حالت کلی ، ابتدا باید موضوعات مورد علاقه خود را در اولویت قرار دهید . مهمتر از آن ، نیچ شما باید کاربردی و مفید باشد . به عنوان یک کارآفرین ، می‌خواهید مشکلات موجود را حل کنید . اگر شما به کمبود یا مشکلی برخوردید ، مطمئناً دیگران نیز آن مشکل را دارند .

برای کمک به خود ، کسب‌وکاری راه اندازی نمی کنید . شما یک کسب‌وکار راه اندازی می‌کنید تا به دیگران کمک کنید . در اینجا یک اشتباه رایج در میان کارآفرینان وجود دارد . آنها فکر می کنند ، « من برای کسب ثروت باید یک کسب‌وکار راه اندازی کنم . »  هر کسی می تواند ثروتمند شود ، اما رسیدن به ثروت ، اثر جانبی کمک به دیگران در این فرآیند است .

هرچه به افراد بیشتری کمک کنید ، پاداش شما بیشتر است . یکی از اشتباهات رایج در همکاری در فروش ، انتخاب یک نیچ بدون رقابت است . اکثر افراد فکر می‌کنند که برای موفقیت در یک کسب‌وکار ، باید پیچیده ترین ایده تجاری را دنبال کنند که هیچ کس دیگری قبلا به آن فکر نکرده است . واقعیت این است که چیزی به نام ایده منحصر به فرد در اینترنت وجود ندارد .

اگر ایده ای به ذهنتان رسیده ، احتمالا شخص دیگری هم قبلا درباره این ایده فکر کرده است . مهم این نیست که ایده شما چقدر منحصر به فرد است ، بلکه این مهم است که آن را به خوبی اجرا کنید . در شیوه درست اجرای ایده است ، که کسب درآمد و ثروت اتفاق می افتد .

۲- راه اندازی یک وبلاگ

بعد از اینکه نیچ یا گوشه بازار خود را مشخص کردید ، گام یا مرحله دوم این است که وبلاگ خود را راه اندازی کنید . البته کسب درآمد اینترنتی در بازاریابی وابسته بدون وبلاگ امکان پذیر است . اما همکاری در فروش بدون وبلاگ توصیه نمی‌شود .  وبلاگ و ترافیک ارگانیک شما باید استراتژی اصلی افیلیت مارکتینگ باشد .

توجه کنید که ایجاد سایت ، کسب و کار اینترنتی شما را شاخص می کند و موجب ایجاد اعتماد بین مخاطبان می شود . برای برندسازی کسب و کار ایجاد سایت توصیه اکید می شود .

۳- توجه جدی به تولید محتوا

چون هسته اصلی کسب‌وکارتان یک وبلاگ است ، باید برای وبلاگ خود تولید محتوای ارزشمند و تخصصی کنید . سئو seo یا بهینه سازی موتورهای جستجو روشی است که برای جذب بازدیدکنندگان به وبلاگ توصیه می شود . در حالی که راههای زیادی برای جذب مخاطب وجود دارد ، جستجوی ارگانیک یا طبیعی از گوگل هنوز روش اصلی است .

طبق تحقیقات ، بیشترین ترافیک به یک وب سایت از جستجوی ارگانیک است . از آنجایی که گوگل ، قویترین موتور جستجو است ، این بدان معناست که برای دیده شدن ، باید بر روی گوگل تمرکز کنید . خلاصه اینکه اگر به عنوان یک وبلاگ‌نویس روی سئو تمرکز نکنید ، مخاطبان زیادی را از دست می دهید .

برای موفقیت در کسب درآمد اینترنتی نمی توانید این مرحله را نادیده بگیرید . قبل از اینکه حتی به افیلیت مارکتینگ فکر کنید ، به یک وب سایت کامل نیاز دارید . اگر وبلاگ شما فاقد محتوا باشد ، نه تنها مخاطبی نخواهید داشت ، بلکه شانس کمی برای تایید توسط برندها برای افیلیت مارکتینگ دارید .

بنابراین ، قبل از شروع به نوشتن ، حداقل برای ۳۰ مقاله ارزشمند و تخصصی ، برنامه ریزی کنید . استفاده از ابزار تحقیق کلمات کلیدی مانند Ahrefs را هم فراموش نکنید . ابزار تحقیق کلمه کلیدی بسیار ارزشمند است . Google Ads ، Google Trends و نتایج موتور جستجوی خود گوگل ابزارهای رایگان عالی برای کشف موضوعاتی هستند که باید در مورد آنها بنویسید .

۴- جذب و جلب مخاطبان به طرف سایت

قدم بعدی این است که مخاطبان و کاربرانی را جذب کنید . سئو که به عنوان بهینه سازی موتور جستجو یا SEO شناخته می‌شود ، متداول ترین روش از طریق جستجوی ارگانیک برای جذب مخاطب است . با این حال، امروزه گزینه های زیادی برای جذب مخاطبان دارید که برخی از آنها عبارتند از :

– ارسال ایمیل انبوه یا ایمیل مارکتینگ .

– فعالیت در شبکه اجتماعی یوتیوب .

– تولید پادکست های جذاب و پرطرفدار .

– تعامل کاری در توییتر .

– فعالیت در فیس بوک به عنوان شبکه اجتماعی عمومی پر مخاطب .

– توجه جدی به فعالیت در اینستاگرام به عنوان رسانه اجتماعی جذاب در بین کاربران ایرانی .

– عضویت و فعالیت در لینکدین به عنوان تخصصی ترین شبکه اجتماعی کسب و کار اینترنتی .

بدون تردید ، سئو seo باید بخشی از استراتژی مخاطب‌سازی شما باشد  . چون ۵۰ تا ۸۰ درصد از کل ترافیک یک وبلاگ از طریق جستجوی ارگانیک گوگل صورت می گیرد .

۵- ثبت نام برای اجرای برنامه همکاری در فروش

توجه کنید که گام پنجم همکاری در فروش ، اجرایی کردن برنامه سیستم است . یعنی پس از تکمیل چهار مرحله قبل ، باید برای برنامه های همکاری در فروش همکاری خودتان در یک فروشگاه اینترنتی، ثبت نام کنید . فروشگاهی را انتخاب کنید که خوش نام بوده و در پرداخت پورسانت صداقت کامل دارد .

نکته مهم اینکه محصولات و کالاها متناسب با کسب و کارتان باشد . یعنی اگر حوزه کاری شما مسائل مالی و کسب درآمد از اینترنت است محصولات سیستم درباره همین موارد باشد .

در واقع یک سیستم همکاری در فروش خوب باید تا جای ممکن شفاف باشد . این جمله بیشتر به برند و سیستمی که در اختیار فروشندگانش قرار می دهد بر می گردد . فروشنده باید به طور دقیق از میزان درآمد اینترنتی به ازای فعالیت هایش اطلاع داشته باشد . میزان پورسانت به ازای هر فروش باید مشخص باشد . نحوه پرداخت درآمد ، فاصله های زمانی پرداخت باید به طور واضح انجام شود . ویژگی هایی نظیر زیرمجموعه گیری و کمیسیون حاصل از زیر مجموعه گیری نیز از دیگر مواردی است که باید به آن دقت شود .

اشتباهات بزرگ همکاری در فروش , اشتباهات رایج در افیلیت مارکتینگ

مهم ترین اشتباهات رایج در همکاری در فروش

افراد فعال در سیستم افیلیت مارکتینگ تلاش زیادی می کنند تا به درآمد اینترنتی زیاد و پایدار برسند . اما واقعیت این است که اغلب آنها به این هدفشان نمی رسند . دلایل زیادی برای عدم کامیابی در رسیدن به کسب درآمد از اینترنت از طریق افیلیت مارکتینگ وجود دارد . در اینجا قصد دارم تا به برخی از این اشتباهات بپردازم :

۱- نداشتن اطلاعات کافی و به روز

افراد مبتدی و تازه کار معتقد هستند که دانش کافی دارند در حالی که چنین نیست . اگر می خواهید در دنیای امروزی بازاریابی اینترنتی ، از طریق محتوا و سیستم همکاری در فروش موفق باشید باید دانش خود را به طور مداوم به روز کنید . هرگز از استفاده از متد ها و تکنیک های جدید غافل نشوید . همیشه سعی کنید از طریق یادگیری خود را با تغییرات سازگار کنید . درباره جدیدترین دوره های آموزشی تحقیق کنید و توصیه می شود برای آنها هزینه کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید .

این یکی از اشتباهات رایج در همکاری در فروش است که در مورد اغلب وبلاگ نویسان در اوایل کارشان رخ می دهد . آنها فکر می کنند که از قبل اطلاعات کافی در مورد سیستم همکاری در فروش دارند . این موضوع موجب می شود که شانس خود را برای کسب دانش جدید کاملاً از بین ببرند .

امروزه بازاریابی از طریق محتوا به سرعت تغییر کرده است . در اینترنت ، آموزش های زیادی در مورد نحوه انجام افیلیت مارکتینگ وجود دارد ، اما اکنون بسیاری از آن ها کاربرد ندارد و تقریباً منسوخ شده اند . این موارد احتمالاً چند سال پیش تاثیر مثبت داشته اند اما هیچ تاثیری در دنیای امروز بازاریابی محتوا ندارند .

راه حل : افزایش دانش و آگاهی

به دنبال مقالات و مطالب به روز و جدید باشید . برای نمونه سایت پول یابی در طول سال و به طور دائم ، درباره انواع کانال های بازاریابی همکاری در فروش محتوا منتشر می کند . با مطالعه و رعایت توصیه های آن می توانید ضمن افزایش دانش خود ، بهترین عملکرد را داشته باشید .

۲- عدم استفاده و رعایت بازاریابی نیچ niche market

نیچ در واقع به بخشی از بازار گفته می شود که به دلایل مختلفی پتانسیل فروش محصولات در آن قسمت ها بیشتر می باشد . بنابراین نیچ مارکتینگ یکی از مهمترین عوامل موفقیت در کسب درآمد اینترنتی است .  بسیاری از افراد نسبت به نیچ مارکتینگ بی توجه بوده و این یکی از اشتباهات رایج در همکاری در فروش است .

برای یافتن و اطلاع از نیچ های بازار اول از همه ، پس از تجزیه و تحلیل بازار ، لیستی تهیه کنید و سپس سعی نمایید آیتم های موجود در لیست را که متناسب با علاقه مندی هایتان است ، انتخاب کنید . برخی از نیچ ها وجود دارند که خوانندگان در آنها فقط به دنبال اطلاعات مورد نیازشان هستند و در این مکان ها هیچ کالایی خریداری نمی شود . مثلا چند نمونه از اینها عبارتند از :

– اخبار ورزشی .

– سایت تهیه نرم افزارها .

– اخبار شایعه صنعت فیلم .

– اخبار سیاسی .

راه حل : عدم استفاده از این سایت ها برای تبلیغات

این گونه سایت ها اغلب برای بازدیدکنندگان موقت هستند یعنی بازدیدکنندگان تنها برای یافتن اطلاعاتی محدود از این سایت ها استفاده می کنند . اگرچه این سایت ها ترافیک زیادی ایجاد می کنند اما تنها برای تبلیغات متنی و محتوایی از آنها استفاده می شود . از این رو ، اگر هدف شما افیلیت مارکتینگ می باشد و به دنبال نیچ مارکتینگ هستید از استفاده و تبلیغ برای این گونه سایت ها خودداری کنید .

۳- دائما به دنبال محصولات گرانقیمت بودن

درست است که محصولات گرانقیمت به معنی پورسانت ها و دستمزد های بیشتر است ، اما آیا این محصولات گران قیمت طرفداران زیادی دارند؟ آگاه باشید ، اگرچه محصولات گران قیمت کارمزد بهتری دارند اما خریداران آنها بسیار محدود هستند . علاوه بر این ، مردم آن محصولات را مرتباً خریداری نمی کنند . لذا ممکن است در طول عمر خود تنها یکبار آنها را خریداری کنند .

از طرف دیگر ، محصولات با قیمت متوسط دارای مشتریان بیشتر و فروش منظم تری هستند . در این حالت ، دسته دوم یعنی افرادی که کالاهایی با قیمت متوسط را انتخاب می کنند با نرخ تبدیل بالا سودآوری بیشتری دارند . علاوه بر این ، سایت شما در نهایت بازدید کنندگان بیشتری خواهد داشت .

راه حل : قیمت مناسب کالا

بنابراین اول از همه ، باید از کالاهایی که دارای امتیاز و یا قیمت بالایی هستند خودداری کنید . چون به سختی می توانید مشتریان را متقاعد کنید تا آن محصولات را خریداری کنند . بهتر است کالاهایی که قیمت متوسطی دارند را تبلیغ و بازاریابی نمایید .

در عین حال از محصولات فصلی که در یک بازه زمانی خاص به فروش می رسند خودداری کنید . بهتر است سایتی با محصولات روزانه ایجاد کنید تا محصولات زودتر و در هر زمان از سال به فروش برسند . به فکر جذب مشتری در طول تمام سال باشید .

۴- واقع بین نبودن و در نظر نگرفتن واقعیات

در دنیای امروزه تعداد زیادی وب سایت وجود دارند که از سیستم همکاری در فروش استفاده می کنند . این سایت ها در واقع درآمد اینترنتی خوبی را براساس طیف های مختلف کسب می کنند . بیشتر افراد مبتدی سعی می کنند که مانند آنها مشغول به کار شوند و مایل هستند که در اسرع وقت شروع به کسب درآمد اینترنتی بالا کنند .

اما مسئله و مشکل اینجاست که آنها از روش های مناسب برای ایجاد درآمد اینترنتی استفاده نمی کنند . لذا عملا تلاش بیهوده ای را در این زمینه انجام می دهند . از اشتباهات همکاری در فروش این است که آنها اغلب واقع بین نیستند و تمامی این موارد به پیشرفت فردی و کسب و کارشان آسیب می رساند .

راه حل : داشتن استراتژی مناسب

تلاش برای الگو قرار دادن یک شخص و انجام فعالیت برای رسیدن به موفقیت می تواند به شما کمک کند . اما نباید مدام از اشخاص مختلف الگو برداری کنید و واقعیت ها را در نظر نگیرید . برای موفق شدن کافی است که به یک جایگاه و یک استراتژی پایبند باشید . سعی کنید آن را دنبال کنید تا زمانی که برای شما سود آور شود . فقط وقتی می توانید به هدف خودتان برسید که راه و روش منحصر به خودتان را انجام دهید .

۵- هدف قرار دادن کلمات کلیدی پر رقابت

یکی از اشتباهات رایج در همکاری در فروش ، هدف قرار دادن کلمات کلیدی است که رقابت در آن ها بالا می باشد . اگرچه با استفاده از کلمات کلیدی که رقابت در آنها کمتر است می توانید رتبه بالاتری را در نتایج موتور های جستجو کسب کنید و انجام این کار هم بسیار آسان است ، اما در این صورت درآمد اینترنتی بسیار محدودی خواهید داشت . از طرف دیگر ، اگر کلمات کلیدی رقابتی بالا را با بودجه محدود هدف قرار دهید ، احتمالاً با شکست مواجه خواهید شد .

بنابراین عاقلانه نیست که این کلمات کلیدی پر رقابت را انتخاب کنید . توصیه می شود حتی اگر قصد استفاده از آنها را دارید بهتر است کمتر از آنها استفاده کنید . به عنوان یک تازه وارد ، احتمالاً می توانید با استفاده از کلمات کلیدی با رقابت کمتر ، شانس حضور در صفحه اول موتور جستجو را داشته باشید .

راه حل : تحقیق کامل و کشف کلمات کلیدی  آسان

توصیه می شود که برای جلوگیری از اینگونه اشتباهات در همکاری در فروش درباره کلمات کلیدی به خوبی تحقیق کنید . برای کشف کلمات کلیدی مورد نیازتان ، از برخی ابزارها مانند KWFinder یا SEMRush استفاده کنید . در نهایت ، کلماتی که سطح دشواری کمتری دارند را هدف خود قرار دهید . با این کار ضمن افزایش بازدهی ، هزینه و وقت کمتری صرف خواهید کرد و به هدف تان هم می رسید .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  اشتباهات افراد باهوش در کسب درآمد

۶- توجه نکردن به کلمات کلیدی دم دراز و یا Long Tail

این یکی از اشتباهات رایج در همکاری در فروش است که توسط افراد تازه کار اتفاق می افتد . به نظر می رسد اکثر مبتدیان بیشتر از تحقیق در مورد کلمات کلیدی دم  دراز ، از کلمات کلیدی که رقابتی هستند استفاده می کنند . نتیجه این کار بسیار رقت انگیز است . آنها نمی توانند سایت خود را در صفحه اول یا حتی در صفحه دوم نتایج موتورهای جستجو رتبه بندی کنند .

معمولاً کلمات کلیدی دم دراز واژه های خاص تر و طولانی تری هستند که کاربر ممکن است در موتور جستجو آنها را جستجو کند . مسئله این است که کلمات کلیدی دم دراز کمتر رقابتی هستند و هدف گذاری بر اساس آنها آسان تر است . با این حال در اغلب موارد افراد مبتدی از کلمات کلیدی دم بلند استفاده نمی کنند .

راه حل : استفاده از کلمات کلیدی دم دراز

برای پرهیز از این نوع اشتباهات رایج در همکاری در فروش به جای استفاده از کلمات کلیدی رقابتی می توانید از کلمات کلیدی دم بلند استفاده کنید . زیرا کلمات کلیدی دم دراز کلید کسب رتبه بندی بالاتر و جذب ترافیک بیشتر از موتور جستجو هستند . در این حالت ، می توانید از ابزارهای مختلفی مانندSEMrush ، KWFinder استفاده کنید . در واقع کلمات کلیدی طولانی تر به شما کمک می کنند تا گنجینه های پنهان را کشف کنید .

۷- انتخاب قالب نامناسب برای وب سایت

یکی از راههای کسب درآمد اینترنتی بالا و مستمر داشتن وب سایت با ظاهری مناسب و کاربرپسند است . بسیاری از تازه واردان از قالبی استفاده می کنند که در حقیقت به اندازه کافی مناسب کسب و کارشان نیست . علاوه بر این ، سرعت بارگیری محتوا در وب سایت مسئله مهمی برای داشتن ترافیک خوب است . بیش از ۳ ثانیه زمان برای بارگیری تاثیر منفی بر میزان ترافیک سایت خواهد گذاشت .

استفاده از قالب هایی که از منابع سرور استفاده بیش از حد می کنند می تواند بر روی سایتتان تاثیر منفی بگذارد . ضمن اینکه در نهایت برای کاربران هم تجربه بدی را به وجود می آورد .

راه حل : نصب قالب مناسب

به عنوان یک مبتدی ، باید در انتخاب قالب مناسب برای بازاریابی خود دقت کنید . سعی کنید یک طرح ساده را انتخاب کنید و تجربه کاربری سایت خود را تا حد ممکن بهبود ببخشید .

۸- تبلیغ محصولات تنها با هدف منافع مالی

انجام دادن تبلیغات اینترنتی تنها برای منافع مالی یکی از بدترین و بی رحمانه ترین قسمت های بازاریابی همکاری در فروش است . اگرچه به دنبال کسب درآمد اینترنتی پایدار هستید ولی پول و منافع مالی به هیچ عنوان نباید هدف اصلی باشد . اولویت های مهم تری وجود دارد . پس حواستان باشد مرتکب این اشتباهات همکاری در فروش نشوید.

راه حل : تبلیغات با هدف رفع نیاز کاربران

سعی کنید با تبلیغ هر کالایی مشکلات دیگران را حل کنید . کالاهایی را تبلیغ کنید که از کیفیت آن مطمئن هستید . این بهترین حالت برای کسب و کارتان خواهد بود . قبل از اینکه بخواهید هر کالایی را تبلیغ کنید ، ابتدا تحقیق کنید و مطمئن شوید که چه کالاهایی تقاضای بیشتری در بازار دارند .

پس از انتخاب محصولات عالی سعی کنید بر روی مشکلاتی که مشتریان دارند تمرکز کنید . سپس آنها را به روش های اخلاقی و نه برای منافع مالی تبلیغ کنید . همیشه باید در ذهن خود داشته باشید که محصولات را برای کمک به دیگران تبلیغ کنید . اگر هدفتان این باشد پول و درآمد بی نظیری را کسب خواهید کرد .

۹- تبلغات بدون اطلاع از کیفیت محصولات

معمولا اغلب افراد مبتدی با تبلیغ خدمات و کالاهایی که از آنها استفاده نمی کنند و یا حتی از جزئیات مربوط به آنها اطلاع ندارند اشتباه بزرگی را انجام می دهند . با این کار ، اعتماد مشتریان خود را از دست خواهند داد . هیچ وقت تبلیغ محصولات بدون استفاده عملی از آنها ایده خوبی نیست .

راه حل : از محصولات در صورت امکان استفاده کنید

همیشه به افراد توصیه می شود که اگر می خواهند کالایی را تبلیغ کنند ، در صورت امکان ، ابتدا سعی کنند محصول را خریداری کرده و از آن استفاده کنند . اگر خرید کالای مربوطه برایتان امکان پذیر نیست ، حداقل سعی کنید جزئیات بیشتری در مورد محصول مربوطه بدانید ، سپس به تبلیغات آن بپردازید . با پیروی از این روش ، بازاریابی وابسته شما بسیار خوب کار خواهد کرد .

۱۰- انتخاب سیستم و محصولات معیوب

این روزها پلتفرم های زیادی برای سیستم های همکاری در فروش وجود دارد که درآمد شرکت هوشمند را به شما ارائه می دهند . اما از نظر عملی ، همه سیستم عامل ها و پلتفرم ها بهترین گزینه برای شما نیستند .

اگر در یک پلت فرم بی کیفیت فعالیت می کنید ، در نهایت بازدید کنندگان به سایت شما نمی آیند . حتی اگر به طور تصادفی کسی به سایت شما بیاید و کالای خاصی را خریداری کند ، دیگر به سایت شما نخواهد آمد . در نهایت ، همکاری با سایت های دارای محصولات معیوب و بی کیفیت منجر به نابودی برند و کسب درآمد اینترنتی شما می شود .

راه حل : ارتقای محصولات و خدمات

بسیار مهم است که برای جلوگیری از اشتباهات همکاری در فروش همیشه سعی کنید از طریق ارتقای محصولات و خدمات با کیفیت ، یک رابطه و اعتماد بین خودتان و مشتریان ایجاد کنید . برای اطمینان از چنین محصولات و خدمات با کیفیتی ، باید از یک بستر با کیفیت استفاده کنید . بنابراین ، قبل از شروع بازاریابی ، بستر مناسب خود را بیابید تا همه چیز به خوبی پیش برود .

۱۱- تمرکز بر تعداد بیشتر به جای توجه به کیفیت

به نظر می رسد یکی از اشتباهات رایج در همکاری در فروش اینترنتی این است که تعداد زیادی از تازه کارها همیشه به جای حفظ کیفیت بالای محتوای تبلیغاتی ، تمایل دارند که مطالب زیادی را در سایت خود بنویسند و منتشر کنند . این تصور کاملاً اشتباه و غیر حرفه ای است .

بهتر است که یک و یا دو مقاله با کیفیت تولید کنید . نیازی به نوشتن مطالب زیاد برای سایت خود ندارید . همیشه تعداد زیاد مطالب و محتوای منتشر شده مهم نیست . بلکه قسمت محدودی از محتوای با کیفیت کامل می تواند در سایت شما تاثیر مثبت بگذارد .

راه حل : توجه به کیفیت محتوا

به جای تمرکز بر روی کمیت و تعداد محتوا ، بهتر است بر روی کیفیت مطالب خود تمرکز کنید . برای موفقیت در کسب درآمد اینترنتی ، به این قسمت از استراتژی خود توجه ویژه ای داشته باشید . در مورد موضوعاتی که برای کاربران شما بیشترین اهمیت را دارند ، بنویسید تا از آنها بهره ببرند .

۱۲- کپی کاری و تقلید از کار دیگران

ابتدا هر بازاریاب و یا وبلاگ نویسی سعی می کند آنچه بازاریابان دیگر یا قدیمی انجام می دهند را دنبال کند . البته در شروع کار و برای الگوبرداری و آشنایی اولیه ایرادی ندارد . ولی باید سریع روش و برنامه خودتان را پیاده سازی کنید . در هر نوع بازاری ، شما با چالش های زیادی روبرو هستید . اگر می خواهید بر این چالش ها غلبه کنید باید کار منحصر به فرد و خاص خود را ارائه دهید .

فازغ از مسئله مزایا و معایب همکاری در فروش ، تقلید صرف و کامل از دیگران اصلا پسندیده نیست . افراد باید برای شروع کار و موفقیت در ادامه مسیر ، دست به ایده پردازی در همه جنبه ها از جمله تولید محتوا بزنند .

راه حل : تولید محتوای متفاوت

برای ایجاد تغییر در بازار به جای اینکه کورکورانه دیگران را دنبال کنید ، استراتژی خود را دنبال کنید . می توانید برخی از بازاریاب های بزرگ را دنبال کنید اما خودتان محتوای متفاوت تری را ایجاد کنید . علاوه بر این ، اگر می خواهید یک بازاریاب را دنبال کنید ، باید کل سیاست مربوط به آن را درک کنید و کورکورانه از آنها پیروی نکنید .

۱۳- تبلیغات بیش از حد محصولات

بهترین راهکار رعایت اعتدال در امور ، حتی در انجام تبلیغات و کسب درآمد از اینترنت است . همیشه تبلیغ محصولات از طریق وب سایت بهترین ایده نمی باشد . بهتر است وب سایت خود را تا جایی که می توانید ساده نگه دارید تا مخاطبان بتوانند مستقیماً با شما تعامل داشته باشند . سعی کنید محصولات را به اندازه و در حد متعادل آن تبلیغ کنید .

علاوه بر این ، هنگامی که محصولات زیادی را تبلیغ می کنید ، به نظر می رسد که بیشتر از خدمات و تبلیغ محصولات با کیفیت ، روی پول و منافع مالی تمرکز کرده اید . مخاطب همچنین با دیدن بسیاری از محصولات در وب سایت به طور کلی گیج می شود و در نهایت از وب سایت خارج می شود .

راه حل : توجه و تبلیغ محصولی خاص

به جای اینکه مانند مبتدیان این اشتباهات رایج در همکاری در فروش را انجام دهید و محصولات را به صورت افراطی تبلیغ کنید و مخاطبان خود را سردرگم کنید ، توجه خود را صرفاً به یک موضوع اختصاص دهید . در هر بازه زمانی یک و یا دو محصول را تبلیغ کنید . از این طریق می توانید مخاطبان خود را به این محصولات علاقه مند کنید.

۱۴- عدم تمرکز روی یک دسته از محصولات

اغلب افراد مبتدی نمی توانند بر روی یک جهت و حوزه خاص متکی باشند . این می تواند یکی از مهم ترین اشتباهات رخ داده در این حوزه باشد . در واقع افراد نمی توانند بر روی یک موضوع تمرکز کنند و این موجب بی ثباتی می شود . به نظر می رسد بیشتر افراد به جای تمرکز بر روی یک موضوع محصولات مختلفی را می فروشند . اما در اغلب موارد با شکست بزرگی روبرو می شوند .

اغلب تازه واردها فکر می کردند هرچه محصولات بیشتری به فروش برسانند ، درآمد اینترنتی بیشتری نیز کسب می کنند . اما این تصور در تمامی موارد صدق نمی کند . علاوه بر این ، مخاطبان به شما اعتماد نمی کنند زیرا در یک دسته از محصولات خاص تخصص نخواهید داشت .

راه حل : تمرکز روی محصولات ویژه

این موضوع برای پلتفرم ها نیز وجود دارد . سعی کنید که بازاریابی خود را در برخی از سیستم عامل های معروف و خاص اجرا کنید . به تازه کارها ، پیشنهاد می شود روی یک دسته خاص از محصولات تمرکز کنند . قبل از تصمیم گیری در مورد انتخاب یک دسته ، مطالعاتی انجام دهند و آنها را خوب بررسی کنند .

در این صورت احتمالاً می توانید مخاطبان مورد اعتمادی داشته باشید . همیشه به خاطر داشته باشید که نباید هیچ گونه سردرگمی در بین مخاطبان خود ایجاد کنید .

بررسی سیستم همکاری در فروش ؛ اشتباه و ایراد , همکاری در فروش (افیلیت مارکتینگ)

۱۵- تکیه و جذب ترافیک ارگانیک

در سیستم همکاری در فروش ، فروش محصولات مهم ترین منبع برای کسب درآمد اینترنتی است . اما میزان فروش محصولات به ترافیک یا بازدیدی که از وب سایت شما انجام می شود ، بستگی دارد . منابع زیادی برای ایجاد ترافیک بیشتر برای سایتتان وجود دارد .

بیشتر بازاریاب ها از موتورهای جستجو ترافیک دریافت می کنند . اما برخی از افراد معتقدند که می توانند از طریق پلتفرم های دیگر نیز ترافیک دریافت کنند . بنابراین تمرکز خود را به ایجاد ترافیک از منابع دیگر مانند رسانه های اجتماعی و غیره اختصاص می دهند .

راه حل : تولید محتوا با کیفیت و ایجاد کمپین

اول از همه ، باید کمی صبور باشید . زیرا جذب مخاطب پروسه ای طولانی و زمانبر  است . با تولید مطالب با کیفیت در مورد یک موضوع خاص ، از وبلاگ خود شروع کنید و محتوای ارزشمند منتشر نمایید .

سعی کنید یک کمپین راه اندازی کنید تا از منابع مختلف ( سایت ، شبکه های اجتماعی و…) برای جذب ترافیک استفاده کنید . پست های با کیفیت تولید کنید که عمدتا کلمات کلیدی رقابتی و طولانی را هدف قرار داده اند و بر روی آنها تمرکز کنید .

۱۶- تبلیغ محصولات معیوب و کلاهبرداری

بدترین اتفاق برای یک کسب و کار عدم صداقت و کلاهبرداری است . هسته سیستم همکاری در فروش مربوط به تبلیغ محصولات مختلف در رسانه ها به صورت آنلاین است . قبل از تبلیغ محصولات اطمینان حاصل کنید که محصول شما قابل اطمینان است و در آن اختلالی وجود نداشته باشد .

به عنوان مثال ، در فیس بوک ، صفحات تبلیغاتی زیادی وجود دارد که در آنها می توانید محصولات کلاهبرداری و معیوب زیادی را مشاهده کنید . در صورت انجام این اشتباه بزرگ در همکاری در فروش مطمئن باشید ، کسب و کارتان نابود می شود .

راه حل : تحقیق و اطمینان از اعتبار محصولات

این یکی از موارد حیاتی است که باید شما آن را به دقت بررسی کنید . مانند موارد قبلی ، باید پیش از انتخاب محصول ، مطالعه کنید و مطمئن شوید که محصولات شما معتبر است . قبل از تبلیغ کالایی در وبلاگ خود تمام محصولات را کاملاً بررسی کنید تا محصول مورد اعتماد مخاطبان شما در سایت قرار گیرد .

در عین حال اگر کالای معیوبی را پیدا کرده اید ، احساس راحتی کنید و به مخاطبان خود توصیه کنید که از آن استفاده نکنند . با این کار پیوندی بین شما و مخاطبان ایجاد می شود .

۱۷- ارسال هرزنامه به کاربران سایت

ارسال هرزنامه به وسیله لینک های مختلف با هدف کسب درآمد اینترنتی ، اصلا  ایده خوبی برای موفقیت نیست . در واقع یکی از بدترین اشتباهات همکاری در فروش است . مثلا اگر عضو یک گروه فیس بوکی باشید می توانید پست هایی را که توسط بسیاری از افراد فرستاده شده است را ببینید . این موضوع برای مخاطبان تان آزار دهنده است .

در واقع این کار در بیشتر مواقع اتلاف وقت است . برخی به عنوان یک فرد تازه کار ، همیشه مطالب زیادی را به افراد ارسال می کنند که در اغلب آنها کیفیت نادیده گرفته می شود .

راه حل : وبلاگ نویسی

وبلاگ نویسی برای افیلیت مارکتینگ همیشه بهترین انتخاب جهت رسیدن به موفقیت است . از طریق وبلاگ نویسی ، می توانید خودتان را به افراد دیگر معرفی کنید . ضمن اینکه افراد مختلفی می توانند از این طریق به شما اعتماد کنند . برای جلب اعتماد نهایی مخاطبان هدف خود ، سعی کنید از ارسال هرزنامه به لینک های وابسته جلوگیری کنید .

۱۸- به فکر ثروتمند شدن و کسب مال فراوان

همین اول کار باید بدانید که هیچ راه میانبری برای موفقیت در کسب درآمد اینترنتی وجود ندارد . صادقانه بگویم باید کارهای زیادی انجام دهید تا به موفقیت مدنظرتان برسید . بنابراین یک شبه نمی توانید در سیستم همکاری در فروش موفق شوید . این کار به صبر و حوصله زیادی احتیاج دارد .

راه حل : صبور بودن در کسب و کار

به معنای واقعی کلمه ، افیلیت مارکتینگ از سایر مشاغل مستثنی نیست . اگر می خواهید در بازاریابی وابسته موفق شوید باید در این زمینه صبور باشید . حتی ممکن است برای مدتی درآمد اینترنتی خوبی نداشته باشید . تنها به مسیر درست خود ادامه دهید و اصلا دلسرد نشوید . با تلاش و جدیت ، خواهید دید که همه چیز در مدتی حل و فصل خواهد شد .

۱۹- غفلت و نادیده گرفتن بخش سئو SEO

اغلب وبلاگ نویسان تازه کار سئو یا بهینه سازی سایت خود را نادیده می گیرند ، برای همین نتیجه مورد انتظارشان را نمی گیرند . به یاد داشته باشید ، اگر بودجه کافی ندارید سئو می تواند بهترین منبع برای جذب ترافیک هدفمند از طرف گوگل برایتان باشد . پس با جدی گرفتن مقوله سئو، مرتکب یکی از بزرگترین اشتباهات رایج در همکاری در فروش نشوید .

اگرچه گزینه های دیگری برای داشتن ترافیک بالا وجود دارد ، اما موتور جستجو اولین راهی است که به ذهن هر فرد حرفه ای می رسد . پس از نوشتن یک پست و قبل از انتشار آن ، باید اطمینان حاصل کنید که مطلب شما از لحاظ سئو کاملاً خوب است .

راه حل : توجه به سئو و شبکه های اجتماعی

از سئو سایت خود هرگز غافل نشوید . ضمن اینکه بر روی گزینه های ضروری تر همراه سئو مانند رسانه های اجتماعی ، لینک سازی خارجی و… هم تمرکز کنید . همانطور که پیشتر اشاره شد ، قبل از بررسی محصول ، تحقیق درباره کلمات کلیدی را انجام دهید و بهترین ابزارهای جستجوگرها را بررسی کنید .

۲۰- استفاده از پلاگین های نال یا مخرب

افزونه نال شده یک کپی از پلاگین پولی است . هدف آن ارائه خدمات پرمیوم به صورت رایگان می باشد . اغلب اوقات پلاگین‌های نال شده توان ارائه عملکرد پریمیوم را ندارند و بیشتر حاوی بدافزارها و کدهای مخرب هستند .

امروزه صدها پلاگین با قیمت پایین در بازار وجود دارند که اغلب آنها نال شده هستند و دارای کد های مخرب می باشند . با استفاده از این کد مخرب ، هکرها می توانند به سایت شما دسترسی پیدا کرده و اطلاعات مهم شما را سرقت کنند و به امنیت سایتتان آسیب برسانند .

راه حل : خرید پلاگین یا استفاده از افزونه مطمئن رایگان

اگر بودجه لازم برای خرید محصولات معتبر را در اختیار ندارید بهتر است که به دنبال یکی از موارد رایگان باشید که می تواند جایگزین این پلاگین های پولی باشد . منابع زیادی در بازار وجود دارد که می توانید تحقیقات کاملی در مورد این ابزارها انجام دهید و انتخاب بهتری داشته باشید . توصیه می شود که محصولات پولی را از مارکت های معتبر تهیه کنید .

۲۱- عدم جمع آوری ایمیل مشتریان از آغاز

حتما داشتن یک استراتژی بازاریابی ایمیلی قوی ، برای بازاریابان افیلیت ضروری است . کمپین های ایمیلی شما را قادر می سازد تا یک ارتباط واقعی با خوانندگان خود داشته باشید . همچنین فهرستی از مشتریان بالقوه را هم در اختیارتان قرار می دهد . به تعویق انداختن این کار ، یک اشتباه قطعی است .

ممکن است که جمع‌آوری ایمیل‌های مشتریان در ابتدا کمی دشوار به نظر برسد . حتی باعث ‌شود که مانند بسیاری از افراد از آن صرف نظر کنید و بر سایر روش ها تمرکز کنند . اما تجربه ثابت کرده که کمپین های ایمیلی برای افزایش کسب درآمد اینترنتی لازم است .

راه حل : دریافت ایمیل کاربران

با ارائه پیشنهاداتی مانند اشتراک در خبرنامه یا دانلود یک کتاب الکترونیکی رایگان یا موارد خلاقانه دیگر، می‌توانید ایمیل کاربران خود را دریافت کنید  .

۲۲- ثبت نام در چندین برنامه افیلیت مارکتینگ

همکاری یا ثبت نام در چندین برنامه همکاری در فروش به طور همزمان می تواند برای موفقیت مضر بوده و نتیجه معکوس داشته باشد . این منطقی است که هر چه محصولات بیشتری را تبلیغ کنید ، کمتر در مورد هر کدام اطلاعات داشته باشید . در این صورت ممکن است مشتریان به اعتبارتان شک کنند که این موضوع می‌تواند بر تعداد کلیک و فروش تأثیر منفی بگذارد .

راه حل : انتخاب گزینشی محصولات

خوشبختانه، اجتناب از این اشتباه بسیار آسان است . در ابتدا ، یک محصول را برای تبلیغ انتخاب و گزینش کنید . تمام وقت خود را صرف کسب اطلاعات در مورد آن محصول نمایید . خودتان آن را آزمایش کرده و محتوای عالی تولید کنید که خواننده را به استفاده از آن ترغیب کند . هنگامی که از یک برنامه افیلیت نتیجه گرفتید ، در این صورت می‌توانید در یک یا دو برنامه دیگر ثبت نام کنید .

۲۳- قرار دادن لینک های همکاری در فروش زیاد و نامرتبط

یکی از اشتباهات رایج در همکاری در فروش که بازاریابان مرتکب می شوند این است که لینک های افیلیت مارکتینگ را بدون هدف در سراسر وب سایت قرار می‌دهند ، که نباید اینطور باشد . بازاریابان فکر می‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎کنند که تعداد لینک ها خریداران بیشتری را جذب می کند . اما در واقعیت ، این چنین نیست .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد با Affiliation افیلیشن

هنگامی که لینک های افیلیت زیادی را در وب سایت خود قرار می‌دهید ، افرادی که به سایت شما اعتماد ندارند ، آن را مشکوک می دانند . لذا این کار بر اعتبار وب سایتتان تأثیر منفی می‌گذارد .

راه حل : ادغام لینک های طبیعی در مقاله

در عوض، کاری که باید انجام دهید این است که لینک ها به طور طبیعی در مقاله ادغام شوند . یعنی همانطور که خواننده و مخاطب مقاله را می خواند ، لینک افیلیت به گونه ای قرار گیرد که جریانی طبیعی به خواندن و لینک بدهد . یک راه بهتر برای گنجاندن لینک های افیلیت این است که مطمئن شوید مقالاتی می نویسید که با لینک های افیلیت مرتبط هستند و محتوای شما را مرتبط تر و طبیعی تر می‌کند .

۲۴- نداشتن پایگاه داده تماس و ارتباط

نیازی نیست که یک سیستم مدیریت پایگاه داده تماس کامل داشته باشید که به عنوان یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری نیز عمل ‌کند . با این حال ، اگر می‌خواهید در افیلیت مارکتینگ موفق باشید ، توصیه اکید می شود که یک پایگاه داده تماس داشته باشید .

راه حل : داشتن کانال های ارتباطی با کاربران

حداقل اینکه یک لیست شامل : نام و همچنین آدرس ایمیل همه بازدیدکنندگان از وب سایت خودتان داشته باشید . داشتن لیست ایمیل کاربران ترافیک وب سایت را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد . اگر مثلا پایگاه مشتریان وفادار ۳۵۰۰ تا ۵۰۰۰ نفری دارید و از آن طرف وب سایت خود را دائما به روز رسانی می‌کنید . یعنی یک محصول جدید یا یک پست وبلاگ جدید اضافه می کنید ، لیست ایمیل به شما امکان می دهد با بازدیدکنندگان خود ارتباط بگیرید . حداقل ۵۰ یا ۳۰ درصد آنها از وب سایت شما بازدید می کنند که این امر موجب افزایش ترافیک وب سایت می شود .

۲۵- تنوع نداشتن در لینک ها

یکی دیگر از اشتباهات رایج در همکاری در فروش که بازاریابان مرتکب می شوند ، این است که لینک های زیادی از تعداد زیادی از برندها در سایت خود قرار می‌دهند . بسیاری از کارشناسان بازاریابی می گویند که به زودی ، کیفیت هر چیزی ، جایگزین کمیت آن می‌شود و تنوع ، بیشترین اهمیت را پیدا می‌کند .

راه حل : اعمال محدودیت در لینک ها

باید برای تعداد لینک هایی که از یک برند خاص وارد می کنید محدودیت تعیین کنید . با قرار دادن لینک هایی در موضوعات بیشتر و متنوع تر ، بر افزایش ترافیک خود تمرکز کنید . گنجاندن تعداد زیادی لینک از یک برند،  اعتبار وب سایت شما را کاهش می دهد . چون این تصور را برای کاربران ایجاد می کند که محتوای شما حمایت مالی شده است .

۲۶- عدم ارائه محتوای باکیفیت به صورت مستمر

در حالی که راه اندازی وب سایت و داشتن لینک های افیلیت به خودی خود یک موفقیت بزرگ است ، بسیاری از بازاریابان پس از این فرآیند ، سرمایه گذاری را متوقف می کنند . کارشناس های موفق دیجیتال مارکتینگ توصیه می کنند که بازاریابان افیلیت نه تنها منابع مالی، بلکه منابع انسانی را نیز در پروژه های خود سرمایه گذاری کنند .

در هر زمان و هر جا که ممکن است موارد خاصی (تصاویر و …) را در مقالات خود کامل کنند ، به روز کنند و در صورت لزوم تغییر دهند . آنها همچنین توصیه می کنند که در صورت امکان ، بازاریابان باید ظاهر و پس زمینه مقالات را نیز تغییر دهند . بهینه سازی وب سایت بسیار مهم است . زیرا هر چه وب سایت به روز تر و بهینه‌تر باشد ، احتمال اعتماد بازدیدکنندگان بیشتر می شود .

این موضوع یک مشکل خیلی بزرگ است . محتوا برای بازاریابی موفق ضروری است . مهم نیست سایت در مورد چه چیزی است . نقد و بررسی محصول ، مقایسه محصول ، تجربه استفاده از محصول و… همگی به صورت مستقیم یا غیرمستقیم روی فروش اینترنتی تاثیرگذار هستند.

یکی از اشتباهات متداول در افیلیت مارکتینگ انتشار محتواهایی است که قابل اجرا نیستند و یا اطلاعات خیلی کمی را منتقل می‌کنند  .

راه حل : تولید محتوای مفید و مستمر

هر زمان که خواستید یک محتوا منتشر کنید مطمئن شوید که یک هدف خاص دارید و راه حل ویژه‌ای به کاربر ارائه می‌دهید . خودتان را جای مشتری احتمالی قرار دهید و سعی کنید مشخص کنید که آنها به چه چیزی علاقه خواهند داشت . شما می‌خواهید مردم به یک داستان زیبا و حقایق کاربردی جذب شوند . سپس باید مطمئن شوید که به صورت مستمر به انتشار محتوا می‌پردازید . هفته‌ای دو سه مطلب ترتیب نسبتا خوبی برای انتشار محتوا است .

۲۷- عدم اجرای چیزهای جدید و خلاقانه

معمولا برای وب‌سایت ها و اجزای آن ، استانداردهایی وجود دارد . به لطف افزونه ها ، سیستم های مدیریت محتوا و برنامه نویسی ، قابلیت های زیادی برای شخصی سازی وب‌سایت خود دارید . وقتی صحبت از بازاریابی وابسته به میان می‌آید ، سعی کنید تا حد امکان وب‌سایت و پلتفرم خود را سفارشی کنید . مطمئن شوید که وب سایت شما منعکس کننده خدمات یا محصولاتی است که تبلیغ می کنید . در حالی که ممکن است سفارشی سازی بیش از حد فنی به نظر برسد، اینطور نیست .

یک وبسایت بی‌کیفیت همیشه ایده بدی است . استانداردهای پائین به سرعت موجب فروش کم خواهند شد . کیفیت را اولویت اول خودتان قرار داده و به صورت حرفه‌ای پروژه را پیش ببرید . البته کسی انتظار ندارد که یک سایت کاربر پسند را از صفر بسازید . پلتفرم‌های خیلی زیادی مثل وردپرس وجود دارند که این امکان را می‌دهند که سایت خودتان را به صورت رایگان بسازید .

تجربه کاربری ضعیف مثل سرعت لود پایین صفحات ، تبلیغات زیاد و یا یک قالب ضعیف کاربران را نسبت به سایت دلزده می‌کند . اغلب اوقات موجب فراری دادن آنها می‌شود . حتی در صورتی که بعدا هم سایت خودتان را ارتقاء دهید و تجربه کاربری آن را بهبود ببخشید باز احتمال برگشت کاربر کم است چون تجربه خوبی از آن ندارد  .

این امر مثل خرید معمولی است . مردم یک محیط و تجربه خرید مناسب را ترجیح می‌دهند . در صورتی که محیط فروشگاه مناسب باشد ، مشتری هم علاقه بیشتری برای ماندن در آن‌جا نشان می‌دهد . مشتری‌ها معمولا یک مغازه‌ کوچکِ تمیز و دوستانه با کارکنان شاداب را نسبت به یک فروشگاه بزرگِ شلوغ ترجیح می‌دهند . در پروسه ساخت وبسایت خودتان این نکات را در نظر بگیرید .

راه حل : سفارشی سازی و توجه به امکانات سایت

تمامی سایت‌هایی که دوست دارید را در نظر بگیرید و سعی کنید متوجه شوید چرا آنها را دوست دارید . به کارهایی که انتظار دارید مشتری انجام دهد فکر کنید و تلاش کنید انجام آنها را ساده کنید . برای داشتن یک وبسایت مناسب به این سوالات پاسخ دهید :

– آیا گشتن داخل سایت راحت است؟

– پیدا کردن تمامی بخش‌های سایت ساده است؟

– سایت دعوت به اقدام‌های واضحی دارد؟

– آیا دعوت به اقدام هر صفحه فقط یک مورد است؟

– ساخت و طراحی سایت به اندازی کافی ساده است؟

– وب سایت واکنش‌گرا است؟

نیازی نیست که یک سایت کاملا خاص داشته باشید . لزوما نباید سایت شما کاملا تعاملی باشد . اما باید یک سایت کاملا ساده داشته باشید . این الگو برای همه جواب می‌دهد . می‌توانید با برخی کارهای کوچک مانند سفارشی سازی رنگ و طرح فرم عضویت ، ارسال پیام شخصی به بازدیدکنندگان یا درج اطلاعاتی درباره محصولاتتان در سایدبارها وب سایت خود را شخصی سازی کنید . هر چه وب سایت شما سفارشی تر باشد ، احتمالاً اعتماد مشتری بیشتری را به دست خواهید آورد .

۲۸- عدم افزایش دانش و آموزش های ضروری

بازاریابی وابسته کار آسانی نیست . این امر مستلزم انجام تحقیقات گسترده در بازار ، داشتن اطلاعاتی در مورد بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) و بسیاری موارد دیگر است .

راه حل : فراگیری دانش

بهتر است در این زمینه ها ، علم خود را افزایش دهید و اطلاعات بیشتری کسب کنید . به این ترتیب، شما نتیجه کار خود را می‌بینید و از آن لذت خواهید برد .

۲۹- انتخاب محصولات اشتباه برای تبلیغ

میلیون‌ها محصول متفاوت وجود دارند که می‌توانید با کمپین‌های افیلیت مارکتینگ نسبت به فروش آنها اقدام کنید . از آن‌جایی که نوع محصول تعیین کننده‌ موفقیت یا شکست شما است باید محصولات خودتان را با دقت و توجه کافی انتخاب کنید .

در زمانی که یک محصول و روش افیلیت برای شما مناسب باشد به شما انگیزه می‌دهد و شما را وادار می‌سازد که فعالیت‌های بازاریابی بیشتری حول محصول انجام دهید . حتی ممکن است در این زمینه نیز مشهور شوید و اعتبار بیشتری هم به دست بیاورید .

یکی از اشتباهات مهمی که باید از بروز آن جلوگیری کنید انتخاب یک روش یا محصول برجسته فقط به دلیل اینکه احساس می‌کنید پولساز است می‌باشد . در صورتی که خود محصول شما را مشتاق نکند ، انتخاب آن نیز کمکی به شما نمی‌کند .

باور کنید یا نه در صورتی که یک محصول شما را هیجان‌زده نکند نمی‌توانید آن را به شکل طبیعی پروموت کنید . بنابراین فقط به پول فکر نکنید و مطمئن شوید کاری را انجام می‌دهید که دوست دارید و به آن اهمیت می‌دهد . فقط پس از این است که همه چیز طبق انتظارتان پیش می‌رود .

۳۰- اتلاف وقت به خاطر تبلیغ محصولات زیاد

هنگامی که محصولات افیلیت را انتخاب می‌کنید ممکن است وسوسه شوید که تعداد زیادی محصول را انتخاب کنید . جاه‌طلب بودن و بیش از حد مشتاق بودن روشی است که خیلی از تازه‌کارها در ابتدای راه انتخاب می‌کنند .

اما پس از مدتی به خاطر انتخاب محصولات خیلی زیاد و پرت شدن حواستان به دلیل اینکه محصولات خیلی زیادی انتخاب کرده‌اید اشتیاق خودتان را از دست می‌دهید و نمی‌توانید به درستی کار کنید .

بنابراین از اشتباهات رایج در همکاری در فروش انتخاب تعداد زیادی محصول است . این کار زمان خیلی زیادی از شما می‌گیرد . ممکن است موجب شود محصولات کمتری هم بفروشید . افراد باهوش روی کیفیت تمرکز می‌کنند نه کمیت . پس هوشمندانه انتخاب کنید .

راه حل : انتخاب محصول مورد علاقه

چند محصول مورد علاقه خودتان را انتخاب کنید و مطمئن شوید که تمام اشتیاق تان را روی آن‌ها متمرکز می‌کنید . زمان بیشتری را صرف تک محصول کنید و همیشه تلاش کنید کسب و کار خودتان را محصول به محصول گسترش دهید . سعی کنید برای هر کمپین وقت کافی را صرف می‌کنید و توجه کافی را به تمامی محصولات خواهید داشت .

۳۱- عدم اطلاع از عملکرد وبسایت

اشتباه دیگر از سری اشتباهات رایج در همکاری در فروش عدم استفاده از ابزارهای ردیابی است . بدون استفاده از این ابزارها نمی‌توان گفت که شما در حال بازاریابی و مارکتینگ هستید . در مارکتینگ ردیابی و بهینه‌سازی داده‌ها یک امر ضروری است . شما باید دلیل و تاثیرات کارهایی که انجام می‌دهید را بررسی کنید . کارهایی که جواب می‌دهند را بیشتر انجام دهید . شناسایی الگوهای موفق یکی از بخش‌های ضروری موفقیت است .

راه حل : استفاده از ابزارهای اندازه گیری

مطمئن شوید که حتما از گوگل آنالیتیک یا ابزارهای مشابه برای اندازه‌گیری عملکرد وبسایت خودتان و تصمیم‌گیری در مورد ادامه دادن یا ندادن کمپین‌های استفاده می‌کنید .

۳۲- خرید ترافیک

موفقیت نیازمند تلاش است ، چه این را بپذیرید چه در مقابل پذیرش آن مقاومت کنید . خرید ترافیک برای وبسایت ، یا فالور برای پیج اینستاگرام به این معناست که شما می‌خواهید بدون تلاش به نتیجه برسید . چطور انتظار دارید با یک افیلیت مارکتر موفق که کارش را چند سال زودتر از شما شروع کرده ، برای رسیدن به محبوبیت خود بی وقفه تلاش کرده ، هزینه کرده و انرژی صرف کرده یک شبه به برابری برسید؟

اگر قرار بود با خرید ترافیک شما هم به اندازه آن افیلیت مارکتر با سابقه به موفقیت برسید پس کلمه تلاش معنایی ندارد . در صورت خرید ترافیک مانند تبلیغات کلیکی یا سپردن تبلیغ به بلاگرها و اینستاگرامرها باید مخاطبان خود را بشناسید . محتوای مناسب را از قبل برای آنها تولید کرده باشید و انگیزه لازم را برای ماندن و دنبال کردن خودتان در آنها ایجاد کنید . در غیر این صورت فقط هزینه اضافی پرداخت کرده‌اید و به نتیجه نمی‌رسید .

راه حل : طی مسیر به صورت درست و منطقی

هرچند تلخ است اما باید بپذیرید که برای رسیدن به هدف خود باید مسیر لازم را طی کنید . میانبر زدن را فراموش کنید . در افیلیت مارکتینگ راهی برای دور زدن دیگران وجود ندارد . یا می‌مانید و از راه درست برای پلتفرم تبلیغاتی خود ترافیک جذب می‌کنید یا این بازار را ترک می‌کنید .

۳۳- نداشتن تلاش مجدانه و عجول بودن

افیلیت مارکتینگ یک روش عالی برای کسب درآمد اینترنتی است اما کاری نیست که شما را بلافاصله به درآمد برساند . یکی از اشتباهات رایج در همکاری در فروش افیلیت مارکترهای مبتدی ، عجله برای کسب درآمد اینترنتی است . ضمن اینکه اهمیت همکاری در فروش در ایران آن چنان که باید درک نشده و تلاش زیادی هم برای تبلیغ آن هم صورت نگرفته است . این ساده انگاری موجب شده تا تلاش زیادی برای اجرایی کردن شیوه های کسب درآمد اینترنتی از آن صورت نگیرد . خود همین موضوع از اشتباهات رایج در همکاری در فروش در بین کاربران ایرانی فعال محسوب می شود .

برخی افیلیت مارکترها گمان می‌کنند با راه اندازی یک وبسایت و درج تبلیغ به درآمد اینترنتی بالا می‌رسند . در صورتی که این یک تفکر کاملا  اشتباه است . تا زمانی که بازدیدکننده نداشته باشید و محتوای باارزشی تولید نکنید ، مخاطبی نخواهید داشت در نتیجه تبلیغاتتان هم دیده نمی شود .

ساخت یک وبسایت و پر کردن آن از لینک‌های تبلیغاتی مختلف به هیچ عنوان شما را به درآمد اینترنتی نمی‌رساند . لذا اول باید به فکر ایجاد ارزش در وبسایت خود یا هر پلتفرم تبلیغاتی دیگری باشید . این کار با تلاش مجدانه به ثمر می نشیند .

راه حل تلاش دائمی و تولید محتوا برای جذب مخاطب

موفق‌ترین افیلیت مارکترها در ابتدا تمام تلاششان در راستای جذب مخاطب بوده است . جذب مخاطب نیز نیازمند تولید محتوای مفید است . کسی که در صفحه یوتیوب خود به یکباره چندین ویدئو آپلو می‌کند ، ویدئوهای نامرتبطی که پیام درستی برای ارائه ندارند نباید انتظار داشته باشد در طول یک ماه یا چند ماه به درآمد اینترنتی برسد .

پله اول تعیین مسیر مشخص و تولید محتوای مستمر در همان مسیر است . اگر محتوای خوب تولید کنید و مورد توجه تعدادی از مخاطبین قرار بگیرد به تدریج بین کاربران به اشتراک گذاشته می‌شود . کاربران شما را دنبال می‌کنند و به اندازه کافی شناخته می‌شوید . در این مرحله می‌توانید برای تبلیغ دست به کار شوید و کسب درآمد اینترنتی کنید .

به طور خلاصه می توان گفت در افیلیت مارکتینگ برای کسب درآمد اینترنتی عجله نکنید . تلاش داشته باشید و محتوای عالی تولید کنید . اعتماد مخاطب را جلب کنید و با جذب ترافیک ، در نهایت به درآمد می رسید .

۳۴- عدم لینک سازی و رعایت اصول فنی

بهینه سازی موتورهای جستجو یا همان seo به معنای جذب ارگانیک بازدیدکننده به وبسایت است . یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در بهینه سازی موتورهای جستجو تولید محتوای عالی است که برای بدست آوردن رتبه خوب در موتورهای جستجو مانند گوگل باید به درستی قالب‌بندی شود . تولید محتوا تنها فاکتور لازم برای بهبود سئو نیست . موضوع بک لینک یا لینک سازی خارجی و رعایت اصول لینک سازی خارجی در ارتقای یک کسب و کار تعیین کننده است .

راه حل : رعایت اصول فنی محتوا

لینک سازی داخلی و خارجی ، داشتن برنامه محتوایی درست ، برچسب گذاری صحیح و این قبیل موارد در بهبود سئو وبسایت شما تاثیر دارند . مسئله سئو تنها برای وبسایت‌ها و وبلاگ‌ها حائز اهمیت نیست بلکه سایر برنامه‌ها نیز مانند اینستاگرام و یوتیوب باید از نظر سئو بهینه سازی شوند . کارهایی مانند هشتگ گذاری مناسب و استفاده از نوشتار جایگزین برای تصاویر می‌توانند در این کار کمک کنند. بنابر این از سئو و لینک سازی خارجی هرگز غافل نشوید . در مورد آن تحقیق کنید و هر آنچه لازم است برای بهبود سئو و بک لینک پلتفرم تبلیغاتی خود انجام دهید .

۳۵- انتشار محتوای بی کیفیت و ناخوانا

در بسترهای تبلیغاتی تصویری مانند یوتیوب و اینستاگرام تولید تصویر و ویدئو با کیفیت از اصول اولیه کار است . در وبسایت‌ها و وبلاگ‌ها نیز معمولا محتوای متنی بیشتر دیده می‌شود . از این رو تولید محتوای نامناسب ، بی کیفیت و به درد نخور می‌تواند موجب کاهش تعداد مخاطبان شود .

برای تولید محتوا باید یک سری اصول اولیه رعایت شود . یکی از این اصول تعداد کلمات محتوا است که در مقالات باید بیشتر از ۱۵۰۰ کلمه باشد . اما همیشه هم طولانی بودن محتوا موجب دیده شدن شما نمی‌شود . اگر همین محتوای ۱۵۰۰ کلمه‌ای به درستی قالب‌بندی نشود ، عنوان درست نداشته باشد و سر تیترهای مناسب نداشته باشد برای وب سایت یا وبلاگ شما کاری از پیش نمی‌برد . پس علاوه بر تعداد کلمات محتوا به اصول صحیح تولید محتوا هم دقت کنید .

راه حل : رعایت اصول نگارش و خوانایی

فراموش نکنید که محتوا باید بتواند پاسخگوی سوالات مخاطب باشد . نیازی از او را برطرف کند و به دانش او بیفزاید . اگر تنها تعداد زیادی کلمه را بی‌هدف کنار هم بچینید بدون اینکه در انتها به نتیجه مشخصی برسید ، محتوایی تولید کرده‌اید که فقط فضای وب را کثیف می‌کند .

خوانایی محتوای متنی نیازمند استفاده از تگ های H1، H2 و… است تا فرم کلی متن مشخص شود . بکار بردن جملات کوتاه ، پاراگراف بندی متن ، استفاده از تصاویر با کیفیت ، استفاده از فونت‌های متفاوت در جای لازم و موارد این‌چنینی محتوای شما را به یک محتوا خوانا و قالب‌بندی شده تبدیل می‌کند .

سحن پایانی اشتباهات رایج در همکاری در فروش</h4>

همکاری در فروش یک بیزینس آنلاین سودآور است . اگر با روش درست انجام شود پس از مدتی شما را به درآمد اینترنتی عالی می‌رساند . دنیای افیلیت مارکتینگ آنقدر بزرگ است که می تواند بسیاری از افراد را به درآمد منفعل برساند . اما همین عظمت موجب ایجاد یک بازار رقابتی بزرگ شده است که در آن هر اشتباه یا مشکلی می‌تواند افراد را از گردونه رقابت خارج کند . افیلیت مارکترها مانند بقیه انسان‌ها دچار اشتباه می‌شوند ولی برخی از اشتباهات غیر قابل جبرانند و می‌توانند ریشه کسب و کار را نابود کند .

هدف از نوشتن این مقاله در سایت پول یابی ، ترساندن شما برای شروع کار افیلیت مارکتینگ نیست . بلکه قصد دارم شما را با چندین اشتباه رایج در افیلیت مارکتینگ آشنا کنم . اینکه بدانید چه مسیری پیش رو دارید و کدام کارها می‌توانند شما را از هدفتان دور کنند یا حتی موجب عدم موفقیت تان شوند .

در همکاری در فروش ممکن است درست مانند بقیه زندگی دچار اشتباه شوید . اما برخی موضوعات هستند که با یادگیری آنها می‌توانید از تکرار اشتباهات متداول جلوگیری کنید .

<p>نکته آخر اشتباهات رایج در همکاری در فروش اینکه ، به همه افراد مبتدی توصیه می شود کمی صبر و حوصله داشته باشند . برای انجام این کارها وقت بگذارید تا خود را آماده کنید و با روحیه ای بسیار عالی وارد بازار کار شوید . جلوگیری از اشتباهات همکاری در فروش مستلزم تعهد ، دانش و تخصص درباره کالاهایی است که در بازار به فروش می رسد . همچنین باید تعامل خوبی با مخاطبان بالقوه خود داشته باشید . اکثر بازاریابان به دلیل عدم آگاهی از اشتباهات خود در استراتژی های بازاریابی در رویکرد اولیه خود شکست می خورند .

مطلب پیشنهادی

شغل همکاری در فروش

بررسی شغل همکاری در فروش

شاید برایتان جای سوال باشد که شغل همکاری در فروش به عنوان یکی از مشاغل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.