بک لینک چیست؟ آموزش کامل ساخت بک لینک قوی

اگر به دنبال ترافیک بالا و افزایش کسب درآمد اینترنتی هستید باید مقوله ساخت بک لینک قوی را جدی بگیرید . توجه کنید که یکی از مهمترین کارها در زمینه سئو و بهینه سازی وب سایت ها بک لینک سازی است که به آن لینک سازی خارجی هم می گویند .

فرایند لینک سازی اعم از داخلی یا خارجی ، اگر به درستی انجام شود می تواند موجب افزایش رنکینگ وب سایت در گوگل گردد . در واقع ایجاد یا ساخت بک لینک قوی می تواند نقش کلیدی و تعیین کننده در کسب رتبه بالای صفحات در موتورهای جستجو داشته باشد . البته ممکن است لینک سازی برای سایر اهداف نیز انجام شود ، اما هدف اصلی لینک سازی برای سئوی سایت می باشد .

به دلیل اهمیت و جایگاه بک لینک در ارتقای کسب و کار اینترنتی و افزایش کسب درآمد از اینترنت در این مقاله سایت پول یابی به آموزش کامل و جامع ساخت بک لینک قوی می پردازم . تلاش می شود تا به طور کامل همه جوانب بک لینک سازی و راهکارهای نتثیر گذاری آن بیان شود . مطمئن باشید با اجرای کامل این نکات و روشها می توانید رتبه خوبی در گوگل بگیرید  . در مقابل اگر از روش های اشتباه و نادرست استفاده کنید حتما گوگل وب سایت شما را جریمه خواهد کرد .

نقش بک لینک در ارتقای وب سایت

در بین سئو کاران حرف های زیادی درباره اهمیت و نقش بک لینک زده می شود . اما مهمترین نقش این است که بک لینک ها می توانند در عملکرد وب سایت در جستجوهای های گوگل تعیین کننده باشند . در واقع لینک سازی خارجی یک بخش ضروری از بهینه سازی موتور جستجو است . معمولا صاحبان کسب و کارهای اینترنتی ، برای کسب بهترین نتیجه رتبه بندی از این بک لینک ها استفاده می شود .

به خاطر همین اهمیتی که دارند ، توجه خیلی از صاحبان سایت ها و فروشگاههای اینترنتی را به خود جلب کردند . مالکان سایت ها می خواهند بدانند بک لینک ها دقیقا چه کار می کنند .، چگونه می توان بک لینک ساخت .

واقعیت این است که ، بک لینک‌ ها به عنوان یکی از عوامل مهم و کلیدی در الگوریتم موتورهای جستجو مخصوصا گوگل استفاده می‌ شوند تا محتوای صفحات وب سایت را رتبه‌بندی کنند . با ارائه بیشترین و بهترین تعداد بک لینک‌های با کیفیت ، محتوای وب سایت به خوبی ارزیابی شده و در نتیجه ، رتبه سایت در نتایج جستجو بهتر می شود .

با این تفاسیر می توان ادعا کرد ساخت بک لینک قوی در گام اول به ارتقای رتبه و ترافیک سایت ، در گام سوم  به توسعه کسب و کار اینترنتی و افزایش کسب درآمد اینترنتی در گام آخر یا سوم ، منجر می شود . تاثیر نهایی لینک سازی در کسب درآمد از اینترنت خود را نشان می دهد .

ساخت بک لینک قوی , آموزش بک لینک سازی , بک لینک و رپورتاژ

بک لینک چیست ؟ تعریف لینک سازی خارجی

بک لینک ها ، لینک های ورودی یا پیوندها به وب سایت ها هستند . یا می توان گفت که بک لینک ، لینکی است که یک سایت دیگر ، به وب سایت شما می دهد .

به بیانی دیگر ، بک لینک ، لینکی است که از سایت دیگر به سایت و فروشگاه اینترنتی داده می شود . در واقع فرایند دریافت یک لینک از دیگر وب سایت های اینترنتی را بک لینک سازی می گویند . حال این لینک ها می توانند هر چیزی از جمله ، متن و یا تصویر باشند . یکی از عواملی که موتورهای جستجو‌ی گوگل ، جهتِ محاسبه رتبه‌بندی وب‌سایت ها از آن بهره می‌برند، همین بک لینک‌ها هستند . به نوعی معیار یا ابزاری برای ارزش گذاری سایت ها از طرف گوگل می باشند .

مفهوم بک لینک سازی چیست؟

بک لینک سازی یا لینک بیلدینگ Link Building به فرآیند ایجاد بک لینک در سایر سایت ها گفته می شود به نحوی که بتواند موجب افزایش رتبه سایت در موتور جستجوی گوگل گردد . مثال هایی از شیوه ایجاد بک لینک ها :

فرض کنید که وب سایت الف یک وبلاگ شبکه اجتماعی است و ( از طریق هایپرلینک های یک مقاله یا نظر) از سایت ب که یک وب سایت یا وبلاگ بازاریابی شبکه اجتماعی است و رتبه خوبی هم دارد ، بک لینک می گیرد . به این طریق ، وب سایت الف یک بک لینک مرتبط (چون هر دو وبلاگ های شبکه اجتماعی بوده و موضوعات یکسانی را دنبال می کنند) ، طبیعی و با ارزش (چون رتبه سایت ب  بالاست) می گیرد .

بک لینک تعیین کننده اهمیت سایت در نتایج جستجوی طبیعی است . به همین دلیل هم است که برای رتبه بندی سئوی سایت ها خیلی اهمیت دارد . موتورهای جستجو در زمان نمایش نتایج جستجو ، با استفاده از چند عامل به وب سایت ها رتبه می دهند .

سایت ها می توانند از طریق لینک های بوک مارکینگ اجتماع ، مقاله های آنلاین ، دایرکتوری ها ، پست های وبلاگ ها ، پروفایل های شبکه های اجتماعی و… بک لینک بگیرند .

تعریف اصطلاحات مربوط به بک لینک

درباره لینک سازی داخلی و خارجی ، مفاهیم و اصطلاحات زیادی رایج است . اگر به دنبال ایجاد بک لینک های خوب و تاثیرگذار هستید باید با این مفاهیم آشنایی داشته باتشید . در اینجا تعدادی از مهم ترین اصطلاحات بک لینک جهت آشنایی ذکر می شود :

۱- عصاره لینک

وقتی یک صفحه وب سایت شما به مقالات دیگر یا وب سایت های دیگر یا صفحه اصلی یک سایت دیگر لینک می دهد ، عصاره لینک به دست می آید . این لینک دهی معمولا به عنوان عصاره لینک تعریف می شود . عصاره لینک از یک طرف رتبه مقاله وب سایت شما را بالا میبرد و از طرفی به دامنه شما اقتدار می بخشد .

۲- لینک نوفالو

وقتی یک وبلاگ نویس از تگ نوفالو استفاده می کند ، آن لینک نوفالو می شود . یعنی دیگر از عصاره لینک نمی گذرد و به وبلاگ یا صفحه دیگر اعتبار یا ارزش نمی دهد . معمولا وقتی وبلاگ نویسی می خواهد به سایت غیرمعتبری لینک بدهد ، آن لینک را نوفالو می کند .

۳- نشان های نوفالو

اینها لینک هایی هستند که در کد اچ تی ام ال HTML با نشان نوفالو مشخص شده اند . این نشان به موتورهای جستجو تأکید می کند که نباید این لینک را دنبال کنند . در نتیجه لینک به عنوان بک لینکِ وب سایتِ لینک شده به حساب نمی آید .

مثلا بیشتر مدیران انجمن ها و وبلاگ ها میدانند که هدف خیلی از پست ها و نظراتی که روی سایتشان منتشر می شود ، گرفتن بک لینک است . به همین دلیل خیلی از انجمن ها و وبلاگ ها ، برای لینک هایی که روی سایتشان قرار میگیرد از نشان نوفالو استفاده می کنند . به خاطر همین است که گاهی می بینید روی خیلی از سایت ها و انجمن ها لینک ایجاد کردید ولی همچنان بک لینک وب سایت تان ضعیف می باشد .

۴- لینک فالو

این لینک هم متضاد تگ نوفالو است . یعنی لینک های روی یک پست وبلاگ که از عصاره لینک عبور می کنند و به صفحه ای که به آن مرتبط می باشند ، می رسند .

۵- دامنه های ریشه لینک دهی

تعداد بک لینک هایی که از یک دامنه خاص به وب سایت شما داده می شود . دامنه های ریشه لینک دهی بر اساس تعداد دامنه ها محاسبه می شوند نه هایپرلینک ها .

۶- لینک های کم کیفیت

لینک هایی که برای سئو بد هستند و از سایت های اتوماتیک ، مزرعه ای ، اسپم یا پورن می آیند . این گونه وب سایت ها روی فهرست رتبه بندی گوگل کارت قرمز دارند . به همین خاطر باید موقع خرید یا ثبت لینک خیلی حواستان را جمع کنید .

۷- لینکهای داخلی

لینک هایی هستند که از یک صفحه به صفحه دیگری از همان دامنه داده می شوند . مثلا در سایت پول یابی لینکی از صفحه کسب درآمد اینترنتی کلیکی به صفحه دیگر کسب درآمد اینترنت پاپ آپ داده می شود .

۸- انکورتکست

متنی که برای ایجاد هایپرلینک ساخته می شود . بک لینک های انکورتکست نقش مهمی در رتبه گرفتن برای کلیدواژه های مشخص ایفا می کنند . پس بهتر است برای انکورتکست از کلیدواژه های اون صفحه استفاده کنید .

۹- تحلیل بک لینک

معمولا تحلیل بک لینک توسط نرم افزار هایی صورت میگیرد که دید روشنی از ساختار بک لینک های وب سایتتان به شما می دهد . این تحلیل ها شامل اطلاعاتی از قبیل نوع لینک ، منبع ، صنعت ، محبوبیت و قدرت لینک می شوند . می توانید از طریق تحلیل همه بک لینک های ورودی به سایتتان پتانسیل بهینه سازی آنها را ارزیابی کنید .

۱۰- لینکهای خراب

یک لینک معیوب که صفحه خاصی را باز نمی کند . معمولا در نتیجه خطاهای برنامه نویسی ، وب سایتهایی که به طور موقت از دسترس خارج شدند ، تایپ اشتباه URL یا تغییر آدرس لینک وب سایت به وجود می آیند . لینک های ناقص برای سئو مضرند و به اقتدار دامنه لطمه وارد می کنند .

۱۱- محبوبیت دامنه

محبوبیت دامنه به تعداد بک لینک هایی اشاره دارد که یک وب سایت از دامنه های دیگر گرفته است . مثلا روی یک وبلاگ که درباره بازاریابی اینترنتی و یا کسب درآمد اینترنتی شبکه های اجتماعی است ، ۲۰ تا لینک به یک شرکت شبکه اجتماعی داده می شود . برای محاسبه محبوبیت این شبکه اجتماعی ، همه این ۲۰ عدد لینک ، چون از یک دامنه گرفته شده اند ، یکی به حساب می آیند .

۱۲- سایت های مقتدر

وب سایت های خیلی با کیفیتی که مورد اعتماد و احترام مردم و موتورهای جستجو هستند . وب سایت های مقتدر معمولا کلی محتوای مفید و ارزشمند دارند . این سایت ها به درد مردم می خورند و مردم به همین دلیل بارها و بارها به آنها مراجعه می کنند .

چرا باید بک لینک بگیرید؟ فواید لینک سازی برای سایت

در بالا درباره مفاهیم و اصطلاحات رایج ساخت بک لینک قوی و ضعیف و به طور کلی مفاهیم لینک سازی بحث شد . حال این سوال مطرح می شود که چرا باید به دنبال گرفتن بک لینک باشیم ؟ لینک سازی چه فایده ای برای سایت ، وبلاگ و شرکت دارد . مهم ترین فواید لینک سازی ارزشمند یا ساخت بک لینک قوی عبارتند از :

۱- برندسازی کسب و کار

معمولا بک لینک هایی که روی یک وبسایت دیگر قرار می گیرند به عنوان سفیر برند و کسب و کارتان عمل می کنند . گرفتن بک لینک از سایت های دیگر اغلب می تواند برای برندتان مخاطب جدید کسب کند . همه مردم را از وجود برند شما و خدماتش مطلع کند . بنابراین بک لینک ها برای برندسازی خیلی اهمیت دارند .

۲- ایجاد اقتدار برای سایت و فروشگاه

بک لینکها برای وب سایت و فروشگاه های اینترنتی اقتدار به وجود می آورند . گرفتن لینک از سایتهای مقتدر برای سایت شما هم اقتدار بوجود می آورد و رتبه سایت را افزایش می دهد . علتش هم این است که کاربرها و موتورهای جستجو، لینک های روی یک سایت مقتدر را به عنوان رأی و تایید آن سایت برای هدف لینک به حساب می آورند .

۳- رابطه سازی

ایجاد رابطه یا رابطه سازی بعد اصلی موفقیت وبسایت محسوب می شود . بک لینک ها برای شما یک خیابانی را به وجود می آورند که از طریق آن می توانید با سایر شرکت ها و از آن مهمتر با مخاطبان خودتان ارتباط برقرار کنید .

۴- بهبود رتبه طبیعی وب سایت

این مورد یکی از مفید ترین اثرات بک لینک ها می باشد به شرطی که اصول مهم بک لینک در فرایند کار رعایت شود . . بک لینکها به کسب رتبه روی موتورهای جستجو کمک شایانی می کنند . به خصوص اگر محتوایتان از سایتهای دیگر لینک طبیعی بگیرد . این اتفاق به موتورهای جستجو سیگنال می فرستد که این محتوا آن قدر مفید و باارزش بوده که یک سایت دیگر به طور طبیعی به آن لینک داده است . در نتیجه رتبه محتوای شما در موتورهای جستجو بالا می رود .

۵- فهرست بندی سریع تر

بک لینک ها به ربات های موتور جستجو کمک می کنند تا لینک هایی را که به سایت شما وارد می شود پیدا کنند و سایتتان را به طرز مؤثری بخزند . این مورد به خصوص برای سایتهای جدید خیلی مفید می باشد . چون از طریق این لینک ها می توانند سریعتر توسط موتور جستجو کشف و فهرست بندی شوند .

۶- برگشت ترافیک

تمام انواع بک لینک ها این مزیت بزرگ را دارند . چه نوفالو و چه فالو این مزیت بزرگ را دارد . وقتی یک لینک به یک سایت دیگر می دهید، مردم برای کسب اطلاعات بیشتر روی لینک کلیک می کنند و ترافیک سایت هدف بالا می رود .

ساخت بک لینک قوی برای رتبه گرفتن از موتورهای جستجو

لینک سازی یکی از اصلی ترین بخش های بهینه سازی موتور جستجو است . یعنی اینکه بتوانید از سایت های دیگر برای سایت خودتان لینک بگیرید . به این فرایند ساده لینک سازی یا ایجاد لینک می گویند . همانطور که قبلا گفتم ، ایجاد لینک برای کسب رتبه بسیار اهمیت دارد . اگر می خواهید سایت و فروشگاهتان روی جستجوهای طبیعی ظاهر شود ، قطعا باید برایش لینک سازی کنید .

با دانستن روش های ایجاد لینک میتوانید رتبه سایتتان را روی موتورهای جستجو و گوگل بالا ببرید . در واقع ایجاد لینک و تولید محتوا ، دو تا از مهمترین معیارهای کسب رتبه طبیعی بر روی گوگل می باشند . به خاطر همین هست که خیلی از مدیران سایت ها برای گرفتن بک لینک های خوب از طریق شرکت های خدمات دیجیتال هزینه می کنند . البته می توانید ساخت بک لینک قوی را به صورت رایگان هم انجام دهید .

برای ایجاد لینک روش هایی متعددی وجود دارد که هر کدام از نظر درجه دشواری با هم متفاوت می باشند . در کل ایجاد لینک مؤثر برای وب سایت کار نسبتا سخت و وقت گیری است . به خاطر اینکه ایجاد لینک یک کار ادامه دار و مستمری است . نمی توانید بعد از ایجاد چند تا لینک ، کارتان را متوقف کنید . بلکه باید همچنان اقتدار و سعی خودتان را در حوزه کاری جهت افزایش و دریافت بک لینک ارزشمند افزایش دهید .

آناتومی لینک و شیوه تفسیر لینک توسط موتور جستجو

برای اینکه ارتباط بین لینک سازی و کسب رتبه موتور جستجو را بهتر درک کنید ، باید آناتومی لینک و نحوه تفسیر لینک ها توسط موتورهای جستجو را بدانید . این کار به فرایند ساخت بک لینک قوی و موثر کمک می کند .

انکورتگ : به آن شروع لینک هم می گویند . انگور تگ ، تگ لینک را باز می کند و در مورد لینک به موتور جستجو اطلاعات می دهد .

موقعیت برگشتی لینک : یا هایپرلینک برگشتی به URL هدف لینک اشاره دارد . این URL همیشه هم الزاما یه صفحه وب نیست ، بلکه می تواند آدرس یک عکس یا فایل دانلودی باشد .

متن قابل رؤیت لینک : به آن انکورتکست هم می گویند . همان متنی است که در هایپرلینک روش کلیک می کنید . انکورتکس معمولا به رنگ آبی نمایش داده می شود و یک خط زیرش کشیده شده که نشان می دهد می شود روی این نوشته کلیک کرد .

خاتمه تگ لینک : نقطه مقابل انکوتیک هست و به موتورهای جستجو پایان تگ لینک را نشون می دهد .

ارتباط بین لینک سازی و رتبه بندی موتورهای جستجو

درک ارتباط بین لینک سازی و رتبه گرفتن در موتور جستجو کمک می کند تا بدانید چگونه لینک هایی که ساخته اید منجر به کسب رتبه بالاتر می شوند . گوگل به ۲ روش از لینک ها استفاده می کند که عبارتند از :

۱- برای کشف صفحات جدید وب .
۲- برای تعیین رتبه صفحه در نتایج جستجو .

وقتی یک صفحه وب ساختید ، برای اینکه ارزش و ارتباط آن صفحه به نتایج جستجو مشخص شود باید توسط موتور جستجو خزیده شود . وقتی موتورهای جستجو صفحه ای را می خزند ، که محتوای آن صفحه را باز کرده و به فهرستشان اضافه می کنند . موتورهای جستجو در حین خزیدن صفحات وب جهت تعیین رتبه صفحه برای کلید واژه های خاص ، از معیارهای مختلفی استفاده می کنند .

وقتی می خواهید ببینید صفحه شما برای کلید واژه هایی که انتخاب کرده اید چه رتبه ای می گیرد ، باید علاوه بر محتوا به تعداد لینک هایی که از سایت های دیگر به آن صفحه وارد می شوند و کیفیت سایت هایی که به آن لینک دادند هم توجه کنید . هرچه وب سایت هایی که لینک دادند کیفیت بالاتری داشته باشند ، احتمال اینکه رتبه شما در موتورهای جستجو بالاتر برود بیشتر است .

برای موتورهای جستجو، لینک ها معیارهای مهمی در رتبه بندی صفحات محسوب می شوند . از دهه هفتاد شمسی همینطور بوده است . آن موقع گوگل برای تعیین کیفیت صفحات ، تعداد لینک هایی که به آن صفحه اشاره داشتند را محاسبه می کرد . اتفاقا این روش خیلی هم موفقیت آمیز بود . چون این پیش فرض را در خودش داشت که وقتی وب سایتی به شما لینک می دهد ، یعنی به شما اعتماد دارد . لذا هر لینک به منزله یک رأی مثبت به صفحه شما محسوب می شد . یعنی بر اساس این نظریه بود که مردم فقط در شرایطی باید به سایتهای دیگر لینک بدهند که به نظرشان مطالب آن صفحه مرتبط و مفید است .

فریبکاری در لینک سازی

روندی که در بالا توضیح داده شود یک شیوه کاملا معقول از لینک سازی رایج در سالیان اولیه بود . اما خیلی از افراد فهمیدند که چگونه رتبه صفحات را دستکاری کنند . لذا بدون نوشتن محتوای مفید و مرتبط ، از موتور جستجوی گوگل رتبه گرفتند .

این فریبکاری و عدم صداقت موجب شد تا کاربرها شاهد تعداد زیادی محتواهای بی ارزش و به درد نخور روی موتورهای جستجو شوند . موتور جستجوی گوگل سریع به این مسئله واکنش نشان داد و سایت هایی را که نتایج جستجو را دستکاری کرده بودند شکار و از فهرست نتایج خودش حذف کرد .

گوگل علاوه بر این اقدام بنیادی ، شروع به ایجاد بروزرسانی های مرتب کرد تا از این به بعد دیگر فقط سایت هایی که واقعا محتوای خوبی دارند می توانند رتبه بگیرند . از این رو گوگل به طور فعال فقط به وب سایت هایی رتبه می دهد که واقعا لیاقت و شایستگی آن را داشته باشند . این اقدام  گوگل منجر به ایجاد مبحث سئوی کلاه سفید و کلاه سیاه شد .

دانستن اینکه از کدام روش های ایجاد لینک استفاده کنید و از کدام روش ها نباید استفاده کنید، خیلی ضروری و تعیین کننده است . در حال حاضر حتی بزرگترین متخصص های سئو هم از قوانین کامل الگوریتم گوگل اطلاع ندارند . اما همگی بر اثرگذاری یک سری عوامل نظر قطعی دارند که ایجاد لینک از جمله این موارد می باشد . این عوامل نقش مهمی در کیفیت و اثرگذاری بک لینک ها ایفا می کنند .

عوامل مهم در زمان ایجاد لینک

عوامل مهمی که حین ایجاد لینک باید به آنها توجه کنید عبارتند از :

۱- کیفیت لینک

لینک هایی که از سایت های مختلف می آیند ، رتبه های متفاوتی می گیرند . موتورهای جستجو معمولا ارتباط کلی ، سن و سطح اعتماد سایت لینک دهنده را در نظر می گیرند . به خصوص ارتباط محتوایی خیلی مهم و سرنوشت ساز است . اساسا بهتر است و سعی کنید از وبلاگ های معتبر و مرتبط با حوزه کاری خودتان لینک های باکیفیت بگیرید تا از وبلاگ هایی که تازه چند ماه قبل ایجاد شده اند .

۲- متن لینک / انکر تکست

ممکن است که میلیون ها لینک به یک وب سایت وارد شوند و همچنان آن سایت نتواند برای بعضی کلید واژه ها رتبه بگیرد . مثلا سایت خبرگزاری ایسنا شاید هیچ وقت برای کلمه ای مثل « تلفن » نتواند رتبه بگیرد ، اما برای کلمه « خبر» حتما می تواند . چرا ؟ چون خیلی از لینک هایی که به ایسنا وارد می شوند ، از کلمه « خبر» برای انکورتکست استفاده می کنند . اما به ندرت ممکن است پیش بیاید که انکورتکست  « تلفن » به سایت ایسنا وارد شود. چون ایسنا تلفن نمی فروشد و اصولا ربطی بهم ندارند .

موتورهای جستجو از روی انکر تکست ها یک توصیفی از وب سایت به دست می آورند و هدف و کار وب سایت را متوجه می شوند . البته شما هم همیشه نمی توانید مردم را کنترل کنید که چه واژه هایی برای لینک دادن به شما به کار ببرند . اما باید همیشه فرصت هایی را که می توانید روی انکورتکست اثر بگذارید را شکار کنید .

۳- تعداد لینک ها

معمولا می گویند ایجاد لینک ، بازی با اعداد است . هر چی بک لینک های مرتبط تر و باکیفیت تری بگیرید ، احتمال اینکه بتونید رتبه بالاتری روی موتورهای جستجو به دست آورید افزایش پیدا می کند . بنابراین معمولا هدف گرفتن لینک های متعدد از سایت های مختلف است . قانونش به این صورت است که اگر ۵۰۰ عدد لینک از یک سایت بگیرید ، ارزشش کمتر از وقتی است که ۵۰۰ لینک از ۵۰۰ سایت مختلف بگیرید .

۴- تولید مستمر محتوای مفید

آخرین عامل بسیار مهم و تعیین کننده در ساخت بک لینک قوی و تأثیرگذار، ارائه دائم محتوای مفید است . محتوا تنها عامل مفید و اثرگذارترین ابزار لینک سازی به شمار می رود . در ادامه اهمیت تولید محتوای مفید روی بک لینک گرفتن بیان می شود .

اهمیت تولید محتوای عالی برای ایجاد بک لینک های باکیفیت

همه چیز کسب و کار آنلاین و کسب درآمد اینترنتی محتوا است . محتوا قلب بک لینک گیری مؤثر می باشد . محتواهای تولیدی می تواند به صورت فیلم یا به صورت مقاله ، عکس ، اینفوگرافی ، پادکست و… باشد . دلایل اهمیت محتوا برای گرفتن بک لینک های باکیفیت عبارتند از :

– محتوا با ارائه اطلاعات در زمینه برند و خدماتی که ارائه می دهید ، آگاهی مردم را از وجود برندتان افزایش می دهد .

– مردم با اطلاعاتی که محتوا ارائه می دهد ارتباط برقرار کرده و به این ترتیب سطح درگیری کاربرها با سایت و محتوایش بالا می رود .

– موتورهای جستجو برای تشخیص اقتدار و ارتباط وب سایت ها از معیارهایی مثل واکنش مردم به محتوای شما و نحوه ارائه مطلب توسط سایت استفاده می کنند .

– از همه مهمتر، دلیل اصلی اینکه مردم به سایتی لینک می دهند اشتراک گذاری اطلاعات است . بنابراین محتوایتان باید آنقدر برای مخاطب جالب و مفید باشد که ارزش اشتراک گذاری را داشته باشد .

همه می دانند که محتوا پادشاه سایت است . اما با وجود این همه محتوای ارزشمندی که تا الان تولید شده ، آدمای باهوش به جای اینکه فقط به ساخت محتوای مفید فکر کنند ، سعی می کنند محتوایی ایجاد کنند که فایده ها را جذب کند . اگر اخیرا در عرصه آنلاین فعال بودید ، حتما متوجه شده اید که دیگر نوشتن محتوای عالی کافی نیست . امروزه نوع ، کیفیت و موضوع محتوا هم مهم است . در ادامه کسب رتبه بالا توسط محتوا توضیح داده می شود . اینکه چه نوع محتوایی موثر و باعث ارتقای کسب و کار می شود شرح داده می شود .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  آموزش ساخت لینک رایگان

شیوه تولید محتوای موثر برای لینک سازی

زمانی هفته ها روی یک پست وبلاگ کار می کردیم . کلی وقت و انرژی می گذاشتیم تا بالاخره یک پست می نوشتیم . فکر می کردیم دیگر با این همه تلاش قطعا رتبه خواهیم گرفت . اما هفته ها بعد از انتشار اصلا هیچ بازدیدی نداشت و سایت متعاقبا روی موتورهای جستجو رتبه نمی گرفت  . دلیلش کاملا واضح است هر محتوایی نمی تواند ارزشمند و موثر باشد .

دیگر فقط تولید محتوای خوب برای رتبه گرفتن سایت ها کافی نیست. لذا باید با کلی کار و زحمت محتوای مؤثری تولید کنید ، یا راجع به مطلبی بنویسید که هیچ کس درباره آن چیزی نمی داند و منتشر نکرده است . در ادامه راهها و نحوه ایجاد محتوای موثر که بتوان بک لینک گرفت و یا در گوگل کسب رتبه کرد خواهد آمد . شیوه تولید محتوای موثر عبارت است از :

۱- به حداکثر رساندن محتوای وب سایت

مهمترین عامل ایجاد و ساخت بک لینک قوی ، محتوای سایت خودتان است . دائما روی وب سایتتان محتوای خوب بسازید تا کم کم مردم متوجه وجود سایت تان شوند . برای این کار باید محتوایی تولید کنید که چند باری به اشتراک گذاشته شود . روی سایت خودتان دکمه های اشتراک گذاری قرار دهید . اینگونه تعداد لینک هایی که از سایتتان می گیرید بیشتر خواهد شد .

۲- گاهی برای پخش کردن محتوا پول خرج کنید

می توانید به کمک پول ، محتوای خود را به دید جهانیان برسانید . درست است که برای ایجاد لینک از طریق پول ، یک سری مسائل اخلاقی وجود دارد . اما روش مؤثری می باشد . بعضی ها معتقدند وقتی برای ایجاد لینک پای وسط پول می آید ، دیگر مسئله کیفیت بی اهمیت می شود . تا حدودی درست است اما باید سعی کنید با پول خودتان محتوای مفید را به مردم عرضه کنید .

با اینکه می شود با پول کلی لینک به دست آورد ، باید دقت کنید که مقاله ای که قرار است به برندتان لینک بدهد، معرف برتان می شود . پس اگر قراره پولی براش خرج کنید باید لینک خودتان را بین مقاله های خوب و باکیفیت بگذارید .

بعید است مقاله های بی کیفیت بتوانند برایتان مشتری و مخاطب جذب کنند . برای خریدن لینک روش های زیادی وجود دارد مثل : تبلیغات کانال های تلگرام یا سایر شبکه های اجتماعی . از این طریق محتوا در برابر چشمان هزاران نفر قرار می گیرد . می توانید از قدرت بازاریابی محلی هم بهره ببرید و به وبلاگ ها ، انجمن ها و وب سایتهای محلی پول بدهید تا محتوای شما را تبلیغ کنند .

۳- استفاده از قدرت محتواهای خارجی

محتوای خارجی همان طور که از اسمش پیداست به محتوایی می گویند که روی صفحات وب سایت های دیگر قرار می دهید. معمولا این نوع محتوا به شکل اینفوگرافی ، گزارش ، ویجت و پست مهمان هستند . نکته ای که برای محتوای خارجی باید رعایت کنید این است که کوتاه و جذاب باشد . محتواهای خارجی برای برندتان حکم تاییدیه و تبلیغ را دارند .

باید بتوانید در کوتاه ترین زمان ممکن بیشترین تاثیر را بگذارید . بنابراین اگر می خواهید با محتوای خارجی لینک بگیرید روی ساخت محتوای کوتاه و ساده تمرکز کنید تا بیشتر در ذهن خواننده باقی بماند و شانس اشتراک گذاری آن بالا برود .

۴- درخواست لینک دادن به دیگران

می توانید برای توزیع محتوایتان جهت ایجاد و ساخت بک لینک قوی از قدرت روابط با دیگران بهره بگیرید . از کسانی که در اطرافتان می شناسید بخواهید که به سایت و کسب و کارتان لینک بدهند . اینجا باید حتما محتوای خوبی ارائه دهید تا ارزش لینک دادن داشته باشد .

البته هیچ وقت با تکیه به روابط خوبی که با دیگران دارید سعی نکنید محتوای بی کیفیتی را به اشتراک بگذارید . چون اگر سایت شان یک سایت جدی ، تخصصی و مهمی باشد ، اولین محتوایی که برایتن منتشر می کنند آخرینش خواهد بود .

وقتی از کسی بک لینک می خواهید ، نباید دیگر دائم خواسته خودتان را تکرار کنید و توقع بیشتری داشته باشید . هر از گاهی می تونید این کار را بکنید ولی آن هم فقط برای محتوای مفید و باکیفیت درخواست دهید .

آموزش ساخت بک لینک رایگان , ساخت لینک سایت , بک لینک زدن اصولی

بررسی و مقایسه روشهای خوب و بد ایجاد لینک

تا اینجای مقاله سایت پول یابی متوجه شده اید که بک لینک چیست و چگونه به تقویت کسب و کار و وب سایتتان کمک می کند . اما شاید ندانید چگونه می شود بک لینک گرفت و از مزایایش بهره برد .

بنابراین سعی می شود تا ساده ترین روش های ایجاد لینک شرح داده شود ، طوری که گوگل هم کاری به کارتان نداشته باشد . بهترین روش های ساخت بک لینک قوی عبارتند از :

۱- استفاده از روش کلاه سفید

بهترین روش ایجاد لینک ، آن هم بدون جریمه شدن از طرف گوگل ، استفاده از روش های کلاه سفید است . یعنی روش هایی که روی ایجاد لینک از طریق مخاطب انسانی تکیه می کنند و کاملا در چارچوب قوانین و سیاست های موتورهای جستجو تعریف شده اند . متضادش هم روش های کلاه سیاه است . روش های ایجاد لینک کلاه سیاه شامل استفاده از نرم افزار برای ساخت لینک های خودکاری که اغلب هم اسپم هستند و هیچ فایده ای برای مخاطب ندارند .

۲- کار کردن مستمر روی استراتژی لینک سازی

دیگر الان مثل گذشته نیست که راحت بتوان با ثبت هایپرلینک در دایرکتوری ها و بخش نظرات وبلاگها بک لینک گرفت . گوگل دائما الگوریتم رتبه بندی خودش را تغییر می دهد و یک قانون مهم برای ساخت لینک گذاشته است : یا درست انجام دهید یا اصلا انجام ندهید . بنابراین اگر قصد دارید رتبه سایتتان را بالا ببرید باید به طور دائم و مرتب روی استراتژی لینک سازی خودتان کار کنید .

توجه کنید که استفاده از روش های کلاه سفید برای ساخت لینک کار ساده ای نیست . همیشه باید خودتان را به روز نگه دارید تا از بهترین و تازه ترین روش ها باخبر شوید . چون شاید یک روشی امروز جزء روش های کلاه سفید باشد اما فردا کلاه سیاه شود . چون روش های ایجاد لینک کلاه سفید دستی صورت می گیرند . کار زیادی می برد و نیاز به توسعه روابط آنلاین و تولید محتوای ارزشمند دارد . اما در عوض می توانم بگویم قطعا اثر می کند . به خصوص اگر دائم و همیشگی روی آن کار کنید .

۳- دقت و جلب رضایت مخاطب در لینک سازی

ساخت بک لینک قوی دقت زیادی لازم دارد . چون ممکن است که با یک اشتباه به یک باره همه چیزهایی را که مدتها روی آن کار کرده بودید را از دست بدهید . لینک هایی بسازید که مخاطب یا مشتریان را به محتوای عالی و مرتبط برساند . مخاطب اگر راضی باشد خودش برایتان لینک ایجاد می کند و می توانید اینطوری از گوگل تاییدیه بگیرید .

۴- شناخت راه درست توصیه های گوگل

اگر می خواهید از راه درستش لینک ایجاد کنید ، بهترین کار این است که اول بدانید از نظر گوگل راه درست چیست . تمام لینک هایی که قصد دستکاری رتبه صفحه یا سایتی را در نتایج سرچ گوگل داشته باشند به عنوان بخشی از برنامه لینک و سرپیچی از دستورات وبمستر گوگل به حساب می آیند . این مسئله شامل دستکاری تمام انواع لینکهای ورودی و خروجی سایت می شود .

۵- پرهیز از لینک سازی های مضر

در ادامه آموزش بک لینک تاثیرگذار و خوب ، مثال هایی از برنامه لینکِ مضر برای رتبه بندی سایت را خواهید دید :

خرید لینک های فروشی که رتبه صفحه را رد کنند . این موارد شامل مبادله پول در ازای لینک یا پستهای حاوی لینک ، مبادله محصول یا خدمات در ازای لینک یا ارسال محصولی رایگان به شخصی در ازای نوشتن متنی حاوی لینک می شود .

–  تبادل لینک بیش از حد با نیت دور زدن قوانین لینک .

– بازاریابی مقاله در سطح وسیع یا کمپین های پست مهمان با انکورتکست هایی که همان کلیدواژه ها هستند .

– استفاده از برنامه ها و خدمات خودکار برای ایجاد لینک به سایت .

۶- رعایت دستورالعمل های گوگل وبمستر

با اینکه خیلی از متخصصان سئو قوانین گوگل وبمستر تولز را مو به مو اجرا نمی کنند ، ولی باز توصیه می شود و بهتر است با آنها آشنا شده و رعایت کنید . دستورالعمل گوگل وبمستر تشویق به ایجاد لینک هایی طبیعی یا ارگانیک است . رعایت این اصل موجب می شود حداقل مجبور به تحمل جریمه های گوگل نمی شوید .

طبق قوانین گوگل ، مهمترین قانون این است که یک لینک خوب ، لینکی است که با کیفیت ، مرتبط و طبیعی می باشد و به نیازهای مخاطب توجه دارد .

روشهای خوب و بد بک لینک گرفتن

در اینجا انواع و اقسام لینک سازی معرفی شده و در ادامه شیوه خوب و بد بک لینک گرفتن توضیح داده می شود . این روش های عبارتند از :

۱- لینک دهی متقابل

در این نوع لینک دهی دو مدیر سایت به نوعی با هم توافق می کنند که در سایت یکدیگر به هم هایپرلینک بدهند . مثلا می شود بک لینک درست کرد یا به خواننده ها اطلاعات بیشتری در مورد سایت دیگر ارائه داد .

– روش خوب لینک دادن متقابل

شما تا زمانی که استراتژیک پیش برید و زیاده روی نکنید برای شرکت در لینک دهی متقابل منعی ندارید . اینجا هم مثل همیشه باید هایپرلینک هایی بسازید که به کاربر اطلاعاتی مرتبط در مورد موضوعی خاص ارائه بدهد .

– شیوه بد لینک دهی متقابل

تغییر بیش از حد لینک ها قطعا منجر به مسدود شدن وب سایتتان از طرف گوگل خواهد شد . در ضمن لینک دهی به محتوا یا سایت های غیر مرتبط یا غیراخلاقی بدون شک شما را در لیست سیاه گوگل می گذارد .

۲- پست مهمان

پست مهمان یکی از موثرترین روش های برای ایجاد انواع بک لینک به حساب می آید . برای این منظور باید مقاله هایی را بنویسید و ارسال کنید و این مقاله ها باید حاوی هایپرلینک هایی به وبلاگ خودتان باشند . این مقالات در داخل وبلاگ یا وب سایت یک نفر دیگر منتشر می شوند . اگر به دنبال ساخت بک لینک قوی هستید این روش با رعایت اصولش عالی می باشد .

– روش خوب پست مهمان

پست نویسی به عنوان مهمان با هدف ارائه اطلاعات باارزش و مفید باید صورت گیرد . لازم نیست در همه مقاله هایی که می نویسید حتما یک هایپرلینک هم جا بدهید . اگر محتوای شما خیلی خوب باشد ، قطعا کاربرها خودشان شما را جستجو می کنند . همین خودش منجر به ایجاد لینک های خوبی برایتان می شود . اگر مجبور بودید لینکی در متن جا بدهید از انگور تکست مناسبی استفاده کنید که طبیعی باشد و اطلاعات صحیح به مخاطب بدهد .

– شیوه بد پست مهمان

گوگل در مورد پست های مهمان بی کیفیت و به درد نخور که تنها با هدف ایجاد بک لینک نوشته می شوند ، هشدار داده است . با گذاشتن لینک های بیخودی اسپم نکنید ، اما به جاش به نکات توجه کنید :

از بین همه شبکه های اجتماعی ، فیسبوک هنوز هم در سال ۱۳۹۶ ملکه شبکه های اجتماعی است . بنابراین شکی نیست که تعداد استفاده کنندگان فیسبوک خیلی زیاد می باشند . بیش از یک میلیارد نفر در جهان عضو دارد .

امروز دیگر فیسبوک علاوه بر اینکه یک پلتفرم شبکه اجتماعی محسوب می شود یک محل مناسب هم برای رشد برندها شده است . Facebook Advertising امکان تبلیغات رایگان و یا با قیمتهای پایین را برای خدمات و محصولات شرکت های مختلف فراهم کرده است .

۳- لینک های دایرکتوری

دایرکتوری های اینترنتی اطلاعات شرکت ها را دریافت و طبقه بندی می کنند و روی سایت شان به آنها لینک می دهند . این لینک های سازماندهی شده و طبقه بندی شده را لینک های دایرکتوری می نامند .

– روش خوب لینک دهی دایرکتوری

وب سایت خودتان را به دایرکتوری هایی که اطلاعات مرتبطی دارند اضافه کنید . مثل همیشه باید سعی کنید سایت تان در حوزه های مرتبط فهرست شوند . اگر بتوانید URL خودتان را به دایرکتوری ها اضافه کنید برای گرفتن عصاره لینک هم به شما کمک می کند .

روش بد لینک سازی در دایرکتوری

افزودن لینک های وب به دایرکتوری هایی که ربطی به حوزه کاری شما ندارند کار کاملا اشتباهی است . در ضمن سایت خودتان را به دایرکتوری هایی که از نظر گوگل ارزشی ندارند ، اصلا اضافه نکنید چون هیچ فایده ای برایتان نخواهد داشت .

۴- بخش نظرات وبلاگها و انجمن ها

در مورد یک پست وبلاگ یا پست انجمن نظر بدهید . این نظر باید در مورد موضوع همان پست باشد . متن و نوشتار شما هم حاوی متن ارزشمند و خوبی باشد .

– روش خوب لینک دهی در نظرات سایت ها

برای این کار باید روی سایت های مرتبط به حوزه کاری خودتان، نظراتی بنویسید و در آنها به سایت خود لینک بدهید تا خواننده ها برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت شما مراجعه کنند . نباید زیادی لینک بدهید و در ضمن فقط زمانی لینک دهید که مطلبی مرتبط داشته باشید . از افراط در این کار پرهیز کنید .

روش بد لینک سازی در بخش نظرات سایت

ممکن است که روی انجمن ها یا شرکت هایی که به حوزه کاری شما هیچ ربطی ندارند نظر بگذارید و از آنها به سایت خودتان لینک بدهید . مثلا روی یک انجمن یا وبلاگ داروسازی بخواهید لینک به سایت شرکت بازاریابی یا موسسه کسب درآمد اینترنتی بدهید . این کار کاملا اشتباه است .

۵- خرید لینک

خرید بک لینک یکی از راه های لینک سازی می باشد . البته طبق قوانین گوگل در صورتی وب سایتی بک لینک خریداری نماید و گوگل متوجه موضوع شود وبسایت دچار مجازات های گوگل می گردد . نمونه های بسیاری از خرید بک لینک و پنالتی شدن سایت بعد از آن دیده شده است . بنابراین لازم است این روش بسیار با دقت و زیر نظر کارشناس با تجربه سئو انجام شود . انجام این کار به خودتان بستگی دارد ، اما در عین حال کار ساده ای هم نیست .

– روش خوب خرید لینک

باید روی تولید محتوای باکیفیت سرمایه گذاری کنید . برای بک لینک گرفتن روی سایت های دیگر تبلیغ کنید . هیچ وقت مستقیم لینک نخرید وگرنه گوگل شما را جریمه می کند .

– روش بد خرید بک لینک

از پول دادن به آزاد کارهایی که برایتان هزاران لینک ایجاد کنند تا خرید لینک هایی که کاربرها را به محتوای ضعیفی می رسانند ، همه می توانند جزء روش های مضر باشند . گوگل در دستورالعمل هایش به صراحت نظرش را در مورد خرید لینک گفته است .

روشهای خوب و بد بک لینک گرفتن , قرار دادن بک لینک در سایت , شیوه لینک سازی

پست مهمان ، عاملی مهم در استراتژی ایجاد لینک

در بالا روش های مختلف ساخت بک لینک قوی توضیح داده شد .از میان این موارد پست نویسی به عنوان مهمان هم یکی از روش های عالی ایجاد لینک به شمار می رود . اتفاقا یکی از روش های موثر هم هست و اگر درست انجام دهید می توانید از کیفیتش مطمئن باشید . اما فکر و کار زیادی می طلبد .

در نگارش پست مهمان باید اصول و قواعدی را رعایت کنید تا بالاترین میزان تاثیرگذاری را در یک لینک سازی کسب کنید .

مزایای پست مهمان

انتشار یک پست مهمان با کیفیت در سایت و وبلاگ های دیگر دارای فواید و مزایایی است که مهمترین آنها عبارتند از :

۱- امکان گرفتن بک لینک ارزان یا رایگان از سایت های مقتدر .

۲- حرفه ای شدن خودتان در فرایند لینک سازی و تولید محتوا .

۳- جذب و فرستادن مشتری هدف برای کسب و کار خودتان .

۴- امکان افزایش سطح دسترسی مردم به شرکت و سایت .

۵- کمک به روند برندسازی کسب و کار .

۶- افزایش ارتباط مردم با برند و سایت و فروشگاه .

۷- ارتقای رتبه سایت نزد گوگل و افزایش میزان کلیک خوری وبلاگ و سایت .

۸- افزایش کسب درآمد اینترنتی و توسعه کسب و کار آنلاین .

معایب پست مهمان

مانند تمام فعالیت ها و اقدامات بشر ، پست مهمان می تواند ایرادات و معایبی هم داشته باشد . برخی از این معایب عبارتند از :

۱- احتمال جریمه شدن از طرف گوگل

برخلاف تمام مزایایی که پست مهمان می تواند برای سایت داشته باشد ، ممکن است که ناگهان با یک جریمه از طرف گوگل شوکه شوید . در هر حال نوشتن پست وبلاگ با هدف کسب بک لینک یکی از روش های خیلی پر دردسر است . بسته به اینکه کجا و چگونه لینک گرفته اید ، احتمال خطراتی را متوجه وبسایت و وبلاگ تان می کند .

۲- کاهش رتبه سایت

گاهی انتشار پست مهمان می تواند به کاهش رتبه سایت نزد گوگل منجر شود . اگر دارید پست های مهمان می نویسید و آنها را روی سایت هایی می گذارید که به اسپم کردن و کیفیت پایین معروف هستند ، نتیجه معکوس می گیرید . در اینجا نه تنها رتبه وب سایت بهتر نمی شود بلکه بدتر هم خواهد شد . قطعا با ارسال پست مهمان در سایت های بی ارزش ، رتبه سایت شما روی موتورهای جستجو کاهش پیدا می کند . تازه اگر شانس بیاورید و توسط گوگل جریمه نشوید .

بنابراین باید خیلی به جزئیات دقت کنید . یعنی لینک های باکیفیتی از این طریق بگیرید تا منجر به افزایش رتبه سایت تان شود.

اصول انتشار پست مهمان

برای اینکه از طریق پست مهمان موفق به ساخت بک لینک قوی و موثر شوید باید نکات و توصیه های زیر را رعایت کنید :

۱- نوشتن پست مهمان در حوزه موضوعی یکسان با سایت خود .

۲- انتشار مطلبی که حاوی محتوایی عالی و نکات حرفه ای و تخصصی باشد . یعنی به نیاز کاربران پاسخ دهد .

۳- نوشتن پست مهمانی که حاوی انگور تکست های مناسبی باشد . انکر تکست ها باید به وضوح لینک ها را توصیف کنند .

۴- محتوای نوشته شده باید از کیفیت دستوری ، نگارشی و ویرایشی بالایی برخوردار باشد .

۵- انتشار و تولید پست مهمان زمانی ارزشمند است که برای خواننده ها مفید باشد .

۶- پستی را که به عنوان مهمان می نویسید باید در سایتی که منتشرش می کنید تک باشد و مشابه آن در آنجا نباشد .

۷- پست مهمان نباید پر از هایپرلینک باشد ، در این کار زیاده روی نکنید .

۸- این نوع محتواها را باید روی یک سایت مقتدر، ارزشمند و مرتبط به کارتان منتشر کنید .

توصیه می شود ، فقط در صورتی پست مهمان بنویسید که همه این عوامل را رعایت کنید . در این صورت است که می توانید انتظار ایجاد یا ساخت بک لینک قوی و تاثیرگذار را داشته باشید .

گامها یا مراحل نوشتن پست مهمان مؤثر

برای اینکه پست های مهمانی که می نویسید مؤثرتر باشند باید از گام های زیر پیروی کنید :

۱- یافتن موقعیت های مناسب برای نوشتن پست مهمان

گام اول یافتن موقعیت هایی که میشود پست مهمان نوشت. قبل از آنکه شروع به نوشتن کنید باید وقت بگذارید و در مورد موقعیت های مناسب تحقیق کنید . سایت هایی را پیدا کنید که ترافیک بالایی دارند . در عین حال در زمینه کاری خودتان و مرتبط با آن باشند . مثلا اگر کسب و کارتان درباره آموزش کسب درآمد اینترنتی است ، سایت های مالی و اقتصادی مناسب هستند .

برای یافتن سایت ها و وبلاگ های مناسب پیشنهاد می شود این عبارتها را در گوگل جستجو کنید :

پست مهمان .

برای ما بنویسید .

مقاله مهمان .

فرصتهای نوشتن پست مهمان .

ثبت پست .

نویسنده شراکتی .

می خواهید بنویسید .

نیاز به نویسنده .

ثبت پست وبلاگ

در سایت ما شریک شوید .

ستون مهمان .

ثبت محتوای شما .

این پست توسط … نوشته شده .

پست مهمان ، ارسالی از .

راهنمای ارسال پست مهمان .

شما هم یک پست بنویسید .

یک مقاله ثبت کنید .

راهنمای شریکان نویسنده .

نویسنده مشارکتی .

ثبت اخبار .

ثبت محتوا .

وبلاگ نویس مهمان شوید .

وبلاگ نویس مهمان .

درخواست پست مهمان .

جستجو برای پست مهمان .

پذیرش پست مهمان .

درخواست نویسنده .

درخواست مقاله .

کسب و کار تولید محتوا و نوشتن پست .

نویسنده مهمان شوید .

شریک شوید .

پست مهمان ثبت کنید .

مقاله ثبت کنید .

نویسنده مهمان .

شما هم نکات تان را بیان کنید .

در URL می توانید عبارت guest post و gust blogger را هم بگذارید . یا می توانید به صورت « کلیدواژه خودتان+ پست مهمان » جستجو کنید . هر سایت و وبلاگی که گوگل معرفی کرد را می توانید بررسی کنید . اگر مناسب با کسب و کارتان بود اقدام به انتشار پست مهمان کنید .

۲- یافتن و انتخاب عنوان مناسب برای پست مهمان

پست مهمان مانند سفیر برند شما عمل می کند . بنابراین اگر می خواهید پست تان مؤثر باشد باید مطمئن شوید که دارید به سمت جلو حرکت می کنید . بعد از اینکه بهترین مکان (سایت یا وبلاگ ) را برای نوشتن و انتشار پست مهمان پیدا کردید ، باید عنوان مناسبی را انتخاب کنید .

عنوانی را انتخاب کنید که به نیازهای مخاطب شما اشاره داشته باشد . برای این کار باید مخاطب خودتان را مطالعه کنید . پست مهمان های دیگر را بخوانید . یا اینکه دنبال حوزه هایی بگردید که شاید به نحوی غیرمستقیم یا دورتر به کار شما ارتباط پیدا می کنند . انتخاب مناسب و تاثیرگذار مرتبط با محتوا ، به جذب بیشتر مخاطب کمک می کند .

۳- ارتباط با سایتی که پیدا کرده اید

در گذشته متاسفانه خیلی از افراد از پست نویسی مهمان سوءاستفاده کرده اند . به همین دلیل بسیاری از سایت ها پست مهمان قبول نمی کنند . به خصوص در مقابل درخواست تازه واردها موضع سختی می گیرند . اما اگر به نظرتان موضوعی برای مخاطبان سایتی مناسب است و فکر می کنید شاید برای آنها جالب باشد ، به احتمال زیاد به پیشنهادتان برای نوشتن پست مهمان جواب مثبت دهد .

باید سه تا ایده خوب به آنها بدهید یا یک پست کامل و باکیفیت برایشان بفرستید . یادتان باشد که کارتان را پیگیری کنید ، اگر به دنبال گرفتن و ساخت بک لینک قوی هستید . اینطور نباشد که مطلب را بفرستید و بعد یادتان برود برای کدام سایت یا وبلاگ فرستاده بودید .

۴- پست تان را منتشر کنید

بعد از اینکه پست خودتان نوشتید ، گام بعدی این است که منتشر شان کنید . خیلی مواظب باشید که اسپم نکنید . متن و مقاله را پر از لینک نکنید . برای اولین بار یک یا دو عدد لینک کافی می باشد .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  بک لینک Backlink

یادتان باشد که همیشه فعال باشید . به نظراتی که برایتان ارسال می شود جواب دهید . پستی را که نوشتید روی شبکه های اجتماعی تبلیغ کنید . از سایتی که پست تان را منتشر کرده به خاطر موقعیتی که در اختیارتان گذاشته و اعتمادی که به کسب و کارتان کرده ، تشکر کنید .

پست نویسی به عنوان مهمان ، روش معتبری برای لینک گرفتن است . به شرطی که برای سایتی که قرار است پست مهمان در آن منتشر شود و همچنین مخاطبانش مفید باشد .

استفاده از اینفوگرافی برای ساخت لینک

در ادامه این مقاله سایت پول یابی می خواهم درباره روش موثر اینفوگرافی برای ساخت بک لینک قوی صحبت کنم . سوال این است که چگونه با کمک اینفوگرافی لینک بسازید ؟  تصور عمومی این است که اینفوگرافی فقط یک عکس است . چگونه عکس می تواند به لینک سازی کمک کند ؟

در ادامه مراحل و نحوه ساخت اینفوگرافی تأثیرگذار آموزش داده می شود تا بتوانید از طریق اینفوگرافی هایی که می سازید هزاران اشتراک و لینک باکیفیت بگیرید .

۱- تحقیق

مرحله اول تحقیق است . اول باید راجع به ایده هایی که برای اینفوگرافی می شود و می توان روی آنها مانور داد فکر کنید . یک مداد ، کاغذ ، تبلت و یا هر چیزی که دم دستتان باشد را بگیرید تا هر ایده ای به ذهنتان رسید سریع یادداشت کنید .

بعد از اینکه تمام ایده ها را یادداشت کرده اید باید راجع به تک تک شان تحقیق کنید . مجموعه اطلاعاتی که میشود در اینفوگرافی از آنها استفاده کنید را جمع آوری کنید . باید اطلاعاتی جمع کنید که بتوان با تصویر نشان شان داد . به عبارت مطالبی که از سمت مخاطب یک پاسخ عاطفی را برانگیزاند .

۲- توسعه محتوا

بعد از جمع آوری اطلاعات و سازماندهی آنها، مرحله دوم توسعه محتواست . توسعه محتوا برای اینفوگرافی با توسعه محتوا برای پست وبلاگ فرق دارد . برای اینفوگرافی باید محتوایی تولید کنید که قابل به تصویر کشیده شدن باشد . یعنی با تصویر اصل و منظور محتوا را بتوان بیان کرد . در ضمن باید از رنگ ها و پوزیشن های مختلف برای هر ایده استفاده کنید .

۳- ساخت پیش نویس کاغذی

مرحله سوم هم تهیه یا ساخت پیش نویس کاغذی می باشد . برای این کار می توانید از کاغذ و خودکار استفاده کنید . باید بتوانید یک نمای کلی از طرحی که در ذهنتان است ترسیم کنید . هدف این پیش نویس این است که رنگ ها ، موقعیت قرارگیری و ایده هایی که با هم بهتر هماهنگ می شوند را مشخص کنید .

یقینا دوست ندارید بعد از اینکه طراحی اینفوگرافی خودتان را کامل کردید ، حسرت بخورید که ای کاش از یک نماد یا رنگ دیگر استفاده می کردید . هدف این است که طرح را در ذهن تان کامل بازسازی کنید . تمام جوانب را در نظر بگیرید تا در مرحله بعد اجرایی کنید .

۴- طراحی اینفوگرافی

اگر خودتان می توانید با نرم افزار طراحی کنید و وقتش را دارید ، این مرحله را هم خودتان انجام دهید . اما می تونید ساخت اینفوگرافی را به طراح اینفوگرافی هم بسپارید . اگر قرار است با یک طراح کار کنید ، باید شفافیت داشته باشید تا کارتان کار باکیفیتی در بیاید .

۵- بازبینی

مرحله پنجم بازبینی است که معمولا اولین خروجی کار می باشد و هیچ وقت عالی نیست . بعد از اینکه اولین پیش نویس اینفوگرافی را گرفتید باید روی آن وقت بگذارید . مشکلات ، اشتباهات ، اشکالات تایپی و هر مشکل طراحی که دارد را پیدا کرده ، اصلاح نمایید.

۶-  کار درون سایت

مرحله ششم طراحی اینفوگرافی ، برای هدف لینک سازی می باشد که بسیار خیلی مهم است . باید حالا اینفوگرافی را در سایت جانمایی کنید . شاید بخواهید روی وبلاگ خودتان منتشرش کنید و با صفحات فرود خاصی تبلیغش کنید . حتی می توانید لینک هایی درست کنید که بقیه هم بتوانند اینفوگرافی شما را در سایت شان نمایش بدهند . اگر می خواهید این کار را بکنید باید مواظب باشید کدها را در قسمتی از سایت تان بگذارید که کاربرها بتوانند مشاهده کنند . چون اکثر عصاره لینک از همین جا می آید .

یک نکته مهم دیگر اینکه باید دکمه های اشتراک گذاری را برای اینفوگرافی فعال کنید . اگر اشتراک گذاری اینفوگرافی شما راحت باشد ، احتمال اینکه در سطح اینترنت پخش شود زیاد است . با این کار هم ساخت بک لینک قوی را انجام داده اید و هم ترافیک سایت تان بالا می رود .

۷- تبلیغ

مرحله هفتم و آخر ساخت اینفوگرافی انجام تبلیغات است . همان طور که در بالا اشاره شد ، نباید فقط به تولید محتوای خوب اکتفا کنید . باید در عین حالی که محتوای ارزشمند تولید می کنید ، آوازه و شهرتش را به گوش همه برسانید . پس اینفوگرافی خودتان را هم باید روی شبکه های اجتماعی مرتبط تبلیغ کنید .

حتی می توانید یک کپی از اینفوگرافی خودتان را به سایت های مقتدر حوزه کاری خودتان بفرستید تا روی سایتشان نمایش دهند . اگر اینفوگرافی خیلی خوب باشد ، کسی نمی تواند در برابرش مقاومت کند و نه بگوید و به سرعت همه جا بک لینک می گیرید .

ایمیل راهکاری زیرکانه برای ایجاد لینک موثر

اگر دنبال روشی زیرکانه و مؤثر برای ساخت لینک می گردید ، باید از ارسال ایمیل یا ایمیل مارکتینگ استفاده کنید . منظور از ارسال ایمیل ، این است که به مالکان سایت های دیگر نامه بنویسید که میان محتوای خودشان به شما لینک بدهند .

نوشتن نامه های این سبکی برای گرفتن بک لینک از سایت های مقتدر یک امر ضروری اما سخت است . اما در عین حال یکی از آن روش هایی است که خیلی از وبلاگ نویس ها درگیرش هستند . یعنی کلی ایمیل به این منظور ارسال می شود و حتی به یکی هم شاید جواب داده نشود .

با اینکه گفتم این روش ضروری است ، ولی زمانبر و خسته کننده هم است . اما ارزش بک لینک هایی را که در مقابل میگیرید بالا می باشد . به طور متوسط به ازای هر ۱۰۰ عدد ایمیلی که می فرستید باید بتوانید ۵ تا بک لینک بگیرید . اگر می بینید نمی توانید برای هر ۱۰۰ ایمیل ۵ تا بک لینک بگیرید ، شاید دارید این اشتباهات را انجام می دهید :

– به سایت هایی ایمیل می زنید که در حوزه کاری شما نیستند .

– به رقبای خودتان ایمیل می زنید .

– بیشتر از اینکه به ارزش کار فکر کنید روی بک لینک تمرکز دارید .

– محتوای وب سایتتان ضعیف است .

– متن یا نوشتار ایمیلتون ضعیف است و اصلا ترغیب کننده نیست .

نکات مهم در ارسال ایمیل موفقیت آمیز

اگر می خواهید ایمیل های مفید و موفقیت آمیزی بنویسید باید برخی نکات و اصول کمی و کیفی کار را رعایت کنید . برخی از این نکات عبارتند از :

۱- شناخت منابع متفاوت لینک

باید تحقیق کنید تا شناخت کافی نسبت به سایت ها پیدا کنید . قبل از اینکه شروع به ایمیل زدن کنید ، باید کمی وقت بگذارید و در مورد سایت هایی که پتانسیل بک لینک دادن بالایی دارند ، تحقیق کنید . می توانید از ابزارهایی مثل Open Site Explorer هم کمک بگیرید .

حتی می توانید برای پیدا کردن منابع لینک از نکاتی که برای تحقیق در مورد پست مهمان در بالا اشاره شده ، در گوگل هم استفاده کنید . ایجاد و ساخت بک لینک قوی ارزش انجام این کارها را دارد .

۲- یافتن فهرستی از اسامی و آدرس های ایمیل

چنانچه می خواهید مردم به ایمیل های شما پاسخ بدهند باید مثل انسان با آنها رفتار و صحبت کنید نه روبات . اگر فرد را با اسمش مورد خطاب قرار دهید احتمال دارد حداقل یک نگاهی به رزومه شما بیندازد . می توانید اسم مدیر سایت را از خود سایت دربیاورید . کمی زمانبر است ولی اگر بخواهید می توانید کسی را برای این کار استخدام کنید . یا خودتان در اوقات بیکاری و فراغت این کار را انجام دهید .

۳- توجه به قالب کار

واقعا بعضی از ایمیل ها زیبایی بصری خیلی زیادی دارند . حتی با وجود اینکه می دانید تبلیغاتی هستند اما باز هم دوست دارید نگاهشان کنید . اینها به خاطر قالب و ظاهر ایمیل است که این حس خوب را به مخاطب می دهد .

پس شما هم وقت بگذارید و قالبی انتخاب کنید که مخاطب را به نگاه کردن و خواندن ایمیل ترغیب کند . می توانید حتی از قالب های مختلف استفاده کنید و ببینید کدامیک موثرتر میباشد . واقعا اگر به دنبال ساخت بک لینک قوی و موثر هستید باید درست کار کنید .

۴- سود و منفعت رساندن به مخاطب

هرچقدر هم این موضوع و قاعده را تکرار کنم باز کم است . باید همیشه به مخاطبان خود فایده برسانید . ایمیلی نفرستید که فقط روی خودتان و وبسایتتان متمرکز باشد . نیازی حتما به خودتان و یا روی کسب و کارتان تمرکز کنید . راهکار و شیوه نوشتن ایمیل بازاریابی و مارکتینگ با دیگر روش ها تفوت دارد .

باید شما هم به طرف مقابل یک پیشنهاد وسوسه انگیزی ارائه دهید که نتواند در برابرش مقاومت کند . مثلا یک اطلاعاتی که مشتری آنها به آن توجه کند ، یا مثلا پیشنهاد تبادل لینک . پس حتما هر ایمیلی که می فرستید حاوی یک پیشنهاد مفید هم برای طرف مقابل باشد .

۵- پیگیری کار

همیشه پیگیر باشید اما ایمیل تکراری یا بی ربط نفرستید . مردم خیلی پرمشغله هستند و ممکن است خیلی از افراد برای بار اول ایمیل شما را نخوانند. باید در ارائه پیشنهادات پیگیر باشید تا اینکه مطمئن شوید پیشنهادتان رد شده است .

نکات پیشرفته ایجاد بک لینک موثر

جدا از نکاتی که در مورد پست مهمان ، اینفوگرافی و ارسال ایمیل اشاره شد ، روش های پیشرفته تری هم برای ساخت بک لینک قوی وجود دارد . این روش ها بر اساس روش های کلاه سیاه و کلاه سفید بوده و عملکردشان به اثبات رسیده است . مهم ترین نکات پیشرفته در لینک سازی عبارتند از :

۱- عوامل تعیین کننده قدرت صفحه

همان طور که قبلا اشاره شد ، همه لینکها یکسان نیستند . بعضی ها بهتر کار می کنند و بعضی اصلا ارزشی ندارند . یکی از جنبه های مهم ایجاد لینک این است که قدرت لینکها را اندازه بگیرید . یقینا نمی خواهید وقتتان را برای ساخت لینک هایی بگذارید که هیچ فایده ای برایتان ندارند .

یک سری معیارها می توانند قدرت صفحه را مشخص کنند . با توجه به این معیارها می توانید تشخیص دهید چه لینک هایی ارزش وقت گذاشتن دارند و کدام موارد بی نتیجه اند .

در واقع قدرت صفحه عامل خیلی مهمی در ساخت بک لینک قوی است . قبل از اینکه حتی بخواهید وقت بگذارید تا یک منبعی را راضی کنید به شما لینک دهد ، اول قدرتش را بسنجید ، ببینید اصلا ارزشش را دارد یا نه .

برای تعیین قدرت صفحه ای که می خواهید لینک تان را رویش بگذارید باید دو عامل را بررسی کنید : یکی رتبه صفحه و دیگری اقتدار صفحه .

الف : اقتدار صفحه سایت

این معیار ۱۰۰ نمره دارد که عملکرد یک صفحه خاص را روی موتورهای جستجو پیش بینی می کند . اقتدار صفحه بر اساس داده هایی سنجیده می شود که سایت Mozscape  آنها را فهرست کرده است . اقتدار صفحه وب سایت با شمارش تعداد لینک ها ، MozRank ، Moz Trust و چند عامل دیگر تعیین می شود .

برای تعیین اقتدار صفحه از یک ماشین یادگیری استفاده می شد . این ماشین الگوریتمی را پیدا می کند که بیشترین تطبیق را با رتبه بندی های هزاران نتیجه جستجو دارد .

اقتدار صفحه به صورت لگاریتمی گزارش می شود . اینطور که ماز می گوید ، افزایش نمره از ۲۰ به ۳۰ راحت تر از افزایش نمره از ۷۰ به ۸۰ هست . الگوریتمی که برای محاسبه اقتدار صفحه به کار می رود دائما به روز می شود . به خاطر همین ممکن است چند وقت بعد دوباره اقتدار صفحه سایت تان را اندازه بگیرید و عددش فرق کرده باشد .

ب : رتبه صفحه سایت

رتبه صفحه در دنیای سئو خیلی مشهور است و توسط پایه گذاران گوگل ابداع شد . رتبه صفحه کیفیت و کمیت لینک های هر صفحه وب را تعیین می کند . لذا بر این اساس به میزان اهمیت و اقتدار آن صفحه یک نمره از ۰ تا ۱۰ می دهد .

وقتی رتبه صفحه ای ۱۰ باشد یعنی بالاترین حجم لینک های داخلی را دارد . رتبه ۵ هم یعنی تعداد لینک های داخلی صفحه خوب است رتبه های ۳ و ۴ لینک های داخلی متوسطی دارند . وب سایت های جدید که هیچ لینک داخلی به آنها اشاره نکرده معمولا رتبه ۰ می گیرند .

قدرت صفحه بر اساس یک سری عوامل تعیین می شود که عبارتند از :

۱- لینک هایی که به اون دامنه و URL داده شدند .

۲- موقعیت سایت روی گوگل برای چهار کلمه تگ عنوان .

۳- عصر دامنه .

۴- تعداد لینکها از دامنه های .edu و .gov .

۵- لینک ها از ویکی پدیا ، del.icio.us و DMOZ.org .

۶- رتبه صفحه گوگل ، رتبه الکسا (دیگر وجود ندارد ) و چند معیار دیگر .

ابزارهای رایجی برای اندازه گیری قدرت صفحه وجود دارد که برخی از آنها عبارتند از :

۱- PageRank extension for Chrome

۲- Google Toolbar for PageRank

۳- MozBar for measuring Page Authority

۲- اقتدار دامنه

یعنی قدرت وب سایتتان را اندازه بگیرید . اقتدار دامنه هم توسط Moz توسعه یافته و معیاری از ۰ تا ۱۰۰ است که عملکرد سایت را روی موتورهای جستجو پیش بینی می کند . بر خلاف اقتدار صفحه که به رتبه صفحه خاصی تمرکز دارد ، اقتدار دامنه رتبه کل وب سایت را تعیین می کند .

آگاهی از اقندار دامنه در ساخت بک لینک قوی بسیار مهم است . خیلی ها برای مقایسه دو سایت از اقتدار دامنه استفاده می کنند . به خصوص اگر بخواهید سایت خودتان را با سایت رقیب تحلیل مقایسه ای کنید می توانید از این معیار کمک بگیرید .

اقتدار دامنه از ترکیب همه معیارهای لینک شامل لینک دهی ریشه دامنه ها ، تعداد کل لینک ها ،  MozRank و  MozTrust محاسبه می شود . بعد همه اینها با هم ترکیب می شود تا یک نمره به دست بیاید .

وب سایت ماز اقتدار دامنه را با استفاده از ماشین یادگیری در برابر الگوریتم گوگل تعیین می کند  تا ببیند نتایج موتور جستجو بر اساس چه مدلی تولید شده اند . بیش از ۴۰ سیگنال تو این محاسبات استفاده شده اند . نمره اقتدار دامنه هم نوسان دارد .

مقایسه اقتدار دامنه و اقتدار صفحه با یکدیگر

مهمترین تفاوت بین اقتدار دامنه و اقتدار صفحه این است که اقتدار دامنه قدرت رتبه گیری کل دامنه ها یا دامنه های فرعی را پیش بینی می کند . اما اقتدار صفحه اینگونه نیست و قدرت یک صفحه تنها را اندازه می گیرد .

۳- ارتباط

یکی دیگر از نکات و عوامل مهم برای موفقیت لینک های ایجاد شده ، ارتباط است . عده ای ارتباط را از مهمترین معیارها برای موفقیت لینک سازی می دانند . به خصوص با وجود این همه تلاشی که گوگل برای ارائه نتایج مرتبط با عبارت جستجو کاربران دارد انجام می دهد . مسئله ارتباط برای تمام جنبه های وب سایت و سئو به کار می رود اما بیشتر از همه به کلیدواژه ها ربط دارد .

اگر می خواهید وب سایتی بسازید که مرتبط باشد و لینک جذب کند ، باید روی جاسازی کلید واژه های مرتبط در محتوای مرتبط سرمایه گذاری کنید . توقع نداشته باشید با یکی دو بار اجرای این قانون تبدیل به یه سایت مرتبط شوید . اجرای قاعده ارتباط نیاز به فعالیت دائم دارد . باید پیوسته کلیدواژه های مناسبی را بکار بگیرید و از استراتژی محتوا استفاده کنید تا نتیجه بگیرید .

یک تحقیق کلید واژه عمقی انجام دهید و کلید واژه هایی که به دست آوردید را طوری سازماندهی کنید که به راحتی بتوانید به آنها دسترسی داشته باشید . برای اینکه این کار درست انجام شود باید از کلید واژه هایی استفاده کنید که مطمئن هستید به حوزه کاری خودتان ربط دارند .

راهکار ارتباط بالا

همان طور که اشاره شد ارتباط در ساخت بک لینک قوی   تاثیر زیادی دارد . برای اینکه ارتباط بالایی داشته باشید باید به این نکات توجه خاصی داشته باشید :

۱- صفحه فرود

صفحه فرود سایت باید مرتبط با عبارتی باشد که کاربر می خواهد برایش جستجو کند . اگر صفحه فرود مرتبط نباشد ، هر کار دیگری که برای سئو انجام دهید بی اثر خواهد بود . ارتباط از صفحه فرودتان شروع می شود بنابراین باید روی استفاده از تگ های متای مرتبط ، انکورتکست ها و تگ های تصاویری استفاده کنید که به حوزه کاری خودتان ربط دارند .

۲- محتوا

باز هم تکرار می کنم که محتوا پادشاه است . سایت فقط با محتوا ترافیک پایدار می گیرد . کسب درآمد اینترنتی و مشتری هدفمند با تولید محتوا امکان پذیر است هر چقدر هم درباره اهمیت و جایگاه محتوا بگویم باز کم گفتم . به هیچ وجه نمی شود از زیر نوشتن و ارسال محتوای خوب و ارزشمندی که به موضوع سایتتون ربط دارد در بروید .  حتی گروهی معتقدند که دانستن روانشناسی تولید محتوا برای اثرگذاری بیشتر بر مخاطب هم ضروری می باشد .

محتوایی که روی وب سایت یا صفحه فرودتان منتشر می کنید ، باید به محتوای روی کل وب سایت تان ربط داشته باشد . تمام محتوای سایت تان باید برای خوانندگان و مخاطبان مفید و ارزشمند باشد . چون رتبه سایتتان بر اساس فعالیت های مخاطبان تعیین می شود . توجه کنید که ساخت بک لینک قوی و ارزشمند با محتوا راحت تر هم است .

۳- لینک ها

ساخت لینکهای مرتبط ، قلب مقاله است . دیگر الآن نمی شود فقط روی لینک داخلی تکیه کرد ، اینها مال سالیان فبل بود . گوگل به شدت به ارتباط اهمیت می دهد . اگر لینک هایتان را روی وب سایت هایی بسازید که به سایت خودتان ربطی ندارند ، به جای اینکه رتبه بگیرید جریمه می شوید . ساخت لینکهای مرتبط یعنی ساختن بک لینک هایی در سایت های مقتدر و مرتبط با حوزه کاری خودتان ، که موثر است .

قطعا داشتن یک صفحه فرود ، محتوای خوب و لینک مرتبط ، می تواند ارتباط کلی سایت شما را روی گوگل و سایر موتورهای جستجو بهبود ببخشد . این نکته کلیدی در ساخت بک لینک قوی و ارزشمند می باشد .

ابزارهای مفید برای تعیین پروفایل بک لینک

در ادامه مقاله ساخت بک لینک قوی سایت پول یابی به معرفی چند ابزار کاربردی پرداخته می شود که برای تعیین پروفایل بک لینک ها مفید هستند . این ابزارها عبارتند از :

Ahrefs

Ahrefs بین متخصص های بازاریابی آنلاین خیلی محبوب می باشد . در ردیابی بک لینک ها و کلیدواژه ها به شما کمک زیادی می کند . این ابزار می تواند نشان دهد که رقبای شما در درون خودشان دارند و چه کار می کنند .

Open Site Explorer

یک بررسی کننده لینک که روی توسعه پروفایل لینک داخلی باکیفیت تمرکز دارد . این ابزار در تحقیق بک لینک ها ، کشف لینک هایی که سایت شما را عقب نگه می دارند و پیدا کردن فرصت های ایجاد لینک خوب کمک رسان است .

SEO PowerSuite

این ابزار بیش از ۵ میلیون کاربر فعال دارد که بیانگر اهمیتش است . با استفاده از ابزارهای SEO SpyGlass و SEO PowerSuite در تحلیل آسان پروفایل لینک به آنها کمک می کند . این ابزار یک فهرست از لینک هایی که به سایت خودتان و رقبایتان وارد می شود به شما ا رائه می دهد . معیارهای کیفی لینک را مشخص می کند . بررسی های ضد جریمه برای شما انجام داده و گزارش بک لینک می دهد .

 Linkody

یک ابزار بررسی بک لینک خودکار که نسبت به بررسی دستی بک لینک ها کلی د ر وقت و انرژی شما صرفه جویی می کند .

 LinkResearchTools

چنانچه دنبال ابزاری می گردید که نشان دهد کدام استراتژی ایجاد لینک به درد وبسایت تان می خورد از این ابزار استفاده کنید . با این ابزار می توانید همه لینک های خودتان را با استفاده از ۹۷ معیار تحلیل کنید .

 Majestic SEO

این ابزار در زمینه سئو خیلی محبوب است . شاید علتش این باشد که کار با آن خیلی ساده و راحت است . فقط کافیست URL خودتان را در نوار جستجو وارد کنید . بقیه کارها را خودش انجام داده و نتایج را نشان تان می دهد .

Monitor Backlinks

این ابزار به خاطر بررسی لینک های بد وب سایت شما و لینک های خوب سایت رقبا محبوب شده است . یکی دیگر از ویژگی های جالب این ابزار رایگان ، توانایی آن در مرتبط شدن با اکانت آنالتیکس گوگل است . به این ترتیب وقتی یک بک لینک بگیرید یا از دست بدهید با یک ایمیل به شما هشدار می دهد تا بتوانید به نحوه عملکرد رقبا در ایجاد لینک دقت بیشتری داشته باشید .

سخن پایانی ساخت بک لینک قوی

در این مقاله سایت پول یابی به مفاهیم و اصطلاحات ایجاد بک لینک و همچنین راههای لینک سازی خارجی پرداخته شد . لینک سازی به عنوان یکی از راههای افزایش ترافیک ، کسب رتبه بالا در گوگل و در نهایت افزایش کسب درآمد اینترنتی مطرح می شود . می توان از راههای مختلف و با ترفندهای متعدد لینک سازی کرد . اما بهترین روش ایجاد لینک ، از طریق تولید محتوا و بک لینک گرفتن طبیعی یا ارگانیک است .

امروزه ایجاد بک لینک رایگان بسیار آسان و در دسترس است اما این کار همیشه نمی‌تواند سودمند باشد . اگر سایتی که از آن بک لینک می‌گیرید دارای مسئله یا ایراد خاصی باشد ، حتما روی سئو سایت شما تاثیر منفی می گذارد . لذا باید قبل از ایجاد بک لینک‌ ، تاثیرگذاری مثبت آن را بررسی کنید . مثلا اگر سایت میزبان لینک ، دارای اسپم اسکور بالایی باشد ، به هیچ عنوان نباید به فکر لینک سازی در آن باشید . توجه کنید که رایگان بودن بک لینک سازی دلیل خوبی برای انجام این کار نیست .

نکته آخر ساخت بک لینک قوی و موثر اینکه ، بهتر است زمانی برای این کار اقدام کنید که بدانید می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی بر روی سئو سایت داشته باشد . همچنین عواملی مانند پیچ اتوریتی و دامین اتوریتی را بررسی کنید . در برخی از سایت‌ها به قدری لینک‌سازی صورت گرفته که عملا به مزرعه لینک تبدیل شده‌اند . اصلا به فکر لینک سازی در این نوع سایت نباشید که تاثیر مخرب دارد . باز تاکید می شود با تولید محتوای مفید دیگران را مجاب کنید تا به شما لینک دهند . این نوع ایجاد بک لینک از نظر گوگل بهترین و ارزشمندترین نوع لینک سازی طبیعی است .

مطلب پیشنهادی

آموزش ساخت لینک سایت

آموزش ساخت لینک رایگان

یکی از روش‌های سئو خارجی Off-page Seo ساخت لینک رایگان است . لینک سازی یا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.